ODLUKA

O POSTAVLJANJU KIOSKA

("Sl. list opštine Kikinda", br. 7/2014, 14/2015 i 5/2018)

 

1. OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se uslovi za postavljanje, korišćenje i uklanjanje kioska; postupak i način davanja u zakup površine javne namene; uslovi za zaključenje i raskid ugovora o zakupu; uslovi i postupak izdavanja odobrenja za postavljanje i uklanjanje kioska; nadzor i kontrola nad primenom ove Odluke; prekršaji i ostala pitanja u vezi kioska.

Član 2

Kiosk je privremeni montažno-demontažni objekat učvršćen za površinu javne namene, površine do 30 metara kvadratnih, namenjen obavljanju trgovačkih, zanatskih i uslužnih delatnosti koje ne utiču negativno na urbano uređenje, korišćenje površina javne namene i zaštitu životne sredine.

Pokretni kiosk je konstrukcija, visine do dva metra i dvadeset santimetara, sa krovom i četiri bočne strane, ugrađena na platformu sa točkovima, površine do dva metra kvadratna, namenjen pečenju i prodaji kokica i sličnih proizvoda koji ne utiču negativno na urbano uređenje, korišćenje površina javne namene i zaštitu životne sredine.

Član 3

Kiosk se može postaviti na površini javne namene pod uslovom da kiosk i lokacija na koju se postavlja ispunjavaju propisane urbanističko-tehničke uslove, da je zakupac sa zakupodavcem zaključio ugovor o zakupu; da je nadležni organ Gradske uprave grada Kikinde izdao odobrenje za postavljanje; da je priključenje na komunalnu infrastrukturu izvršeno u skladu sa izdatim uslovima kao i da se kiosk, i javna površina održavaju u čistom, urednom, ispravnom i funkcionalnom stanju.

Član 4

Lokacije i uslovi za postavljanje i korišćenje kioska utvrđuju se urbanističko-tehničkim uslovima.

Urbanističko-tehnički uslovi utvrđuju se u skladu sa urbanističkim planom, Odlukom i Pravilnikom o postavljanju privremenih montažnih objekata i Programom korišćenja i uređenja površina javne namene.

Član 5

Površine javne namene za postavljanje kioska izdaje u zakup:

- Grad Kikinda

- javno preduzeće, služba ili ustanova kojoj je posebnom odlukom nadležnog organa površina javne namene data na upravljanje, upotrebu i održavanje.

Član 6

Površina javne namene izdaje se u zakup javnim oglasom na rok do pet godina.

Ugovoreni rok zakupa može se produžiti bez sprovođenja javnog oglasa za period do pet godina, pod uslovom da je zakupac uredno izmirio sve obaveze iz ugovora i da i dalje postoje urbanističko-tehničke mogućnosti za postavljanje kioska na toj lokaciji.

2. POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP

Član 7

Postupak davanja u zakup lokacija za postavljanje kioska sprovodiće se u skladu sa zakonom koji reguliše postupak davanja u zakup stvari u javnoj svojini.

Čl. 8-17

(Brisano)

3. UGOVOR O ZAKUPU

Član 18

Ugovor o zakupu sadrži podatke o:

- mestu i površini za postavljanje kioska,

- trajanju zakupa,

- visini zakupnine, načinu njenog usklađivanja, roku i načinu plaćanja,

- tipu, vrsti i površini kioska i delatnosti koja će se obavljati,

- urbanističko - tehničkim uslovima,

- roku u kome se kiosk mora postaviti,

- zabrani izdavanja u podzakup,

- obavezi uklanjanja,

- uslovima i načinu prestanka zakupa i raskida ugovora,

- uslovima za priključenje na komunalnu infrastrukturu i

- obaveze u pogledu održavanja i korišćenja kioska i javne površine.

Član 19

Kiosk se mora postaviti u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana zaključenja ugovora.

Ukoliko zakupac ne postavi kiosk u roku iz stava 1. ovog člana, ugovor se smatra raskinutim.

Po postavljanju kioska predstavnik zakupodavca i zakupca sačiniće zapisnik, koji je prilog ugovora o zakupu.

Član 20

Zakupnina se utvrđuje ugovorom.

Zakupnina se početkom godine usklađuje sa kretanjem indeksa potrošačkih cena za prethodnu godinu koji objavljuje Republički zavod za statistiku.

Zakupnina se plaća mesečno, do kraja meseca za tekući mesec.

U slučaju neblagovremenog plaćanja obračunava se zakonska zatezna kamata.

Obaveza plaćanja zakupnine prestaje danom uklanjanja kioska.

Član 21

Zakup, odnosno pravo upotrebe površine javne namene za postavljanje kioska prestaje:

1. istekom roka zakupa,

2. otkazom od strane zakupca,

3. otkazom od strane zakupodavca:

- zbog neplaćanja ugovorene zakupnine za tri uzastopna meseca, ili ako zakupac zakupljenu javnu površinu ili njen deo da u podzakup drugom licu,

- zbog privođenja javne površine drugoj nameni, promeni namene, izmene režima saobraćaja, radova na rekonstrukciji ili izgradnji i postavljanju komunalnih objekata i uređaja;

- kada je kiosk zapušten, ili nije u funkciji, ruži prostor ili predstavlja opasnost za okolinu i prolaznike,

- zbog korišćenja suprotno izdatom odobrenju, ovoj Odluci i aktima za njeno sprovođenje,

4. stupanjem na snagu rešenja nadležnog inspekcijskog organa kojim se nalaže uklanjanje iz razloga iz člana 29. ove Odluke.

5. iz drugih razloga u skladu sa zakonom.

Na način i rokove otkaza primenjuju se odgovarajuće odredbe Zakona o obligacionim odnosima.

U slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana, zakupac nema pravo na naknadu štete i troškova vezanih za uklanjanje, premeštanje ili nemogućnost korišćenja kioska.

U slučaju prestanka zakupa, zakupac je dužan da ukloni kiosk u roku od 10 dana od dana prestanka zakupa, u suprotnom uklanjanje će izvršiti zakupodavac na teret zakupca.

Zakupodavac ne odgovara za štetu nastalu prilikom uklanjanja.

3.1. Produženje zakupa

Član 22

Zakupac koji se opredelio za produženje zakupa, dužan je da trideset dana pre isteka ugovorenog roka podnese pisani zahtev za produženje ugovora.

Zakupodavac će produžiti zakup pod uslovima iz člana 6. ove Odluke.

Ugovor o produženju zakupa zakupac je dužan da zaključi najkasnije do isteka ugovorenog roka, u protivnom primenjuju se odredbe člana 21. ove Odluke.

3.2. Izmena ugovora

Član 23

U toku trajanja zakupa izmena ugovora može se izvršiti:

- zakup može nastaviti član uže porodice, u slučaju kada zakupac pre isteka roka prestane da obavlja delatnost, zbog odlaska u penziju, bolesti, invaliditeta ili smrti;

- u slučaju promene vlasnika kioska, pravnim poslom ili na osnovu zakona,

- ukoliko se iz razloga iz člana 21. tačka 3. alineja 2. kiosk može izmestiti ili naknadno ponovo postaviti na alternativnu ili prethodnu lokaciju.

Izmena ugovora vrši se na osnovu pisanog zahteva i odgovarajuće dokumentacije.

U slučaju održavanja manifestacija, po nalogu organa nadležnog za komunalne poslove, pokretni kiosk privremeno će se izmestiti na drugu odgovarajuću lokaciju, bez obaveze naknade troškova i bilo kakve štete.

Član 24

U slučaju iz člana 23. ove Odluke, ugovara se zakupnina u visini poslednje obračunate zakupnine za predmetnu lokaciju.

4. ODOBRENJE ZA POSTAVLJANJE KIOSKA

Član 25

Odobrenje za postavljanje nepokretnog kioska rešenjem izdaje organ Gradske uprave nadležan za komunalne poslove.

Rešenjem iz člana 15. ove Odluke o izdavanju u zakup površine javne namene za postavljanje pokretnog kioska istovremeno se odobrava njegovo postavljanje.

Žalba na rešenje iz stava 1. ovog člana ulaže se Gradskom veću grada Kikinde u roku od 15 dana od dana prijema.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku.

Član 26

Uz zahtev za izdavanje odobrenja podnosi se:

- ugovor o zakupu,

- urbanističko-tehnički uslovi,

- uslovi i saglasnosti javnih preduzeća za priključenje na komunalnu infrastrukturu,

- rešenje o upisu u registar agencije za privredne registre ukoliko je za obavljanje odnosne delatnosti to propisano,

- grafički prikaz i tehnički opis ili prospekt kioska,

- dokaz o uplaćenoj administrativnoj taksi.

Rešenjem o izdavanju odobrenja određuje se lokacija, površina, vrsta kioska, namena i delatnost, urbanističko-tehnički uslovi, rok za postavljanje, rok važenja odobrenja, rok u kome je vlasnik obavezan da ga o svome trošku ukloni nakon isteka važenja odobrenja, obaveza uklanjanja pre isteka važenja odobrenja, kao i drugi uslovi i obaveza u vezi sa postavljanjem i korišćenjem.

U slučaju izmene urbanističko-tehničkih uslova za postavljanje i u slučajevima iz člana 21. tačka 3. alineja 2. ove Odluke, zakupac je dužan da podnese zahtev za izmenu, odnosno izdavanje novog odobrenja za postavljanje.

5. SPROVOĐENJE I NADZOR

Član 27

O sprovođenju ove Odluke staraće se organ Gradske uprave nadležan za komunalne poslove.

Evidenciju o prihodima ostvarenim od zakupa površine javne namene za postavljene kioske i računovodstvene poslove s tim u vezi, obavljaće organ Gradske uprave nadležan za finansije.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove Odluke i akata donetih na osnovu ove Odluke vrši komunalni inspektor.

Član 28

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor:

1. vrši kontrolu primene ove Odluke, primene urbanističko-tehničkih uslova i uslova iz odobrenja za postavljanje kao i kontrolu korišćenja i održavanja kioska i površine javne namene;

2. nalaže mere za primenu ove Odluke, urbanističko-tehničkih uslova i uslova iz odobrenja za postavljanje;

3. pokreće prekršajni postupak za prekršaje utvrđene ovom Odlukom.

Član 29

Komunalni inspektor ovlašćen je da donese rešenje o uklanjanju kioska, u sledećim slučajevima:

- kada je kiosk postavljen bez odobrenja nadležnog organa,

- kada zakupac u roku od 15 dana od dana prestanka zakupa ne ukloni kiosk,

- kada kiosk koristi lice koje nema zaključen ugovor o zakupu,

- kada se menja režim saobraćaja, izvode radovi na održavanju, rekonstrukciji i izgradnji komunalnih objekata i uređaja i kada se vrši uređenje i promena namene građevinskog zemljišta,

- kada je kiosk zapušten, nije u funkciji, ruži prostor ili predstavlja opasnost za okolinu i prolaznike.

6. KAZNENE ODREDBE

Član 30

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se pravno lice, odgovorno lice u pravnom licu, preduzetnik i fizičko lice ako:

- površinu javne namene i kiosk ne koristi i ne održava u skladu sa članom 3. Odluke,

- postavi kiosk bez zaključenog ugovora o zakupu ili suprotno ugovoru (član 18. Odluke),

- u kiosku obavlja delatnost koje nisu navedene u ugovoru (član 18. Odluke),

- postavi kiosk bez ili suprotno izdatom odobrenju (član 15. i 26.. Odluke),

- ne postavi kiosk u skladu sa urbanističko-tehničkim uslovima i uslovima za priključenje na komunalnu infrastrukturu (član 26. Odluke),

- ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 29. Odluke),

- ne ukloni kiosk po isteku zakupa ili roka za uklanjanje (član 21. i 29.Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj pravno lice novčanom kaznom od 150.000 dinara. `

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.

7. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Gradsko veće grada Kikinde na predlog organa Gradske uprave grada Kikinde nadležnog za urbanizam doneće Program korišćenja i uređenja površina javne namene za postavljanje kioska u centralnom delu Kikinde.

Izdavanje u zakup javnih površina za postavljanje pokretnih kioska, prema Programu iz stava 1. ovog člana, sprovešće se u roku od 60 dana od dana donošenja Programa.

Član 32

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o postavljanju kioska ("Službeni list opštine Kikinda", broj: 12/10).

Član 33

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".