PRAVILNIK
O IZBORU UDRUŽENJA ZA REALIZOVANJE PROJEKATA/PROGRAMA KANCELARIJE ZA MLADE GRADA ŠAPCA KOJI SE FINANSIRAJU SREDSTVIMA IZ BUDŽETA GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 4/2018)

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se postupak i kriterijumi za izbor programa rada/projekata od javnog interesa u oblasti omladinske politike, koje realizuju udruženja građana sa teritorije Grada Šapca, a finansiraju se sredstvima iz budžeta grada Šapca.

Član 2

Sredstva namenjena udruženjima građana iz člana 1. ovog Pravilnika koriste se za realizaciju programa rada/projekata iz sledećih oblasti:

1) organizovanje i sprovođenje aktivnosti koje imaju za cilj edukaciju i nadogradnju znanja kod mladih, razvoj takmičarskog duha, sticanje novih veština komunikacije, izražavanje svog mišljenja itd,

2) aktivnosti usmerene na razvoj mobilnosti i zapošljavanje mladih kroz jačanje programa mobilnosti, modernizacija obrazovanja, promocija i razvoj preduzetništva, prepoznavanje formalnog i neformalnog učenja,

3) organizovanje i sprovođenje aktivnosti sa ciljem uključivanja mladih u razne programe radi kvalitetnijeg korišćenja slobodnog vremena (radionice, obuke, manifestacije na gradskom i seoskom području itd.),

4) aktivnosti usmerene na očuvanje životne sredine u urbanom i ruralnom području,

5) aktivnosti usmerene na borbu protiv siromaštva i diskriminacije u odnosu na ekonomski status, porodični status, obrazovanje, zdravstveno stanje, invaliditet, itd,

6) aktivnosti koje doprinose razvoju kreativnosti, kulture i umetnosti kroz očuvanje kulturne baštine,

7) aktivnosti koje doprinose razvoju demokratskih vrednosti i aktivnog građanskog društva kroz obrazovanje o ljudskim pravima, podizanje svesti o neophodnosti društvenog aktivizma,

8) aktivnosti usmerene na savetovanje dece i mladih, kao i njihovih roditelja.

Član 3

Programe rada/projekte iz člana 2. ovog Pravilnika realizuje udruženje građana kome se dodele sredstva iz budžeta grada Šapca, putem javnog konkursa u skladu sa planiranim sredstvima, u godini za koju se konkurs raspisuje.

Pravo učešća na konkursu imaju Udruženja građana pod uslovom da su registrovana i aktivna najmanje godinu dana pre raspisivanja javnog konkursa.

Član 4

Javni konkurs za izbor projekata raspisuje Gradska uprava grada Šapca.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada, na Oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca, u najmanje jednom dnevnom ili nedeljnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji Grada Šapca i na Portalu e-Uprava.

Član 5

Prijave za učešće na konkursu, zainteresovana udruženja građana podnose u roku od petnaest dana od dana objavljivanja javnog konkursa.

Udruženja građana mogu podneti najviše dve prijave na konkurs.

Prijave se podnose Komisiji, na posebnom obrascu koji je sastavni deo konkursne dokumentacije.

Neblagovremene i nepotpune prijave, Komisija neće razmatrati.

Član 6

Konkurs iz člana 4. ovog Pravilnika, sprovodi Komisija za sprovođenje postupka javnog konkursa za finansiranje projekata udruženja građana, koju imenuje načelnik Gradske uprave grada Šapca.

Komisija u svom sastavu ima predsednika i najmanje dva člana, od kojih najmanje dva člana rade na poslovima koji se bave mladima.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu i o svom radu vodi zapisnik.

Za svaki projekat koji se razmatra, Komisija je obavezna da u zapisnik unese obrazloženje o razlozima prihvatanja ili neprihvatanja konkretnog projekta.

Administrativne i stručne poslove za potrebe Komisije, obavlja Kancelarija za mlade, Odeljenja za društvene delatnosti Gradske uprave grada Šapca.

Član 7

Javni konkurs sadrži:

- Uslove koje treba da ispunjava učesnik u javnom konkursu,

- Kriterijume za dodelu sredstava i bodove za ocenjivanje kriterijuma,

- Proceduru i rok za prijavljivanje na konkurs,

- Obaveznu dokumentaciju koja se podnosi uz učešće na konkurs,

- Rok za donošenje odluke po konkursu.

Član 8

Obrazac prijave na konkurs, sadrži:

1) naziv, sedište, matični broj, poreski identifikacioni broj i šifru delatnosti udruženja i podatke o odgovornom licu za realizaciju projekta,

2) podatke o ciljnoj grupi,

3) opšte i konkretne ciljeve projekta i očekivane rezultate,

4) opis aktivnosti na sprovođenju projekta,

5) finansijski plan sa specifikacijom troškova i izvora sredstava,

6) način praćenja i procena uspešnosti projekta, očekivani rezultati i pokazatelji uspešnosti,

7) drugi podaci od značaja za realizaciju projekta.

Član 9

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) obrazac prijave iz člana 8. ovog Pravilnika,

2) fotokopiju osnivačkog akta (Statuta) u kome je utvrđeno da se ciljevi udruženja odnosno fondacije ostvaruju u oblasti u kojoj se projekat realizuje,

3) drugu potrebnu dokumentaciju navedenu u javnom konkursu.

Komisija po službenoj dužnosti utvrđuje da li je udruženje odnosno fondacija upisano u registar Agencije za privredne registre.

Član 10

Kriterijumi i bodovi za ocenjivanje projekta su:

4) Problem kojim se bave - koliko je jasno problem definisan, da li je u vezi sa ciljem upotrebe sredstava? - maksimum 15 bodova

5) Ciljevi projekta - da li su jasno i prikladno određeni; da li su dostižni u predviđenom vremenu i da li nedvosmisleno predstavljaju rešenje uočenog problema? - maksimum 15 bodova

6) Obuhvat - kolike su mogućnosti projekta da obuhvati širi krug korisnika i podstakne njihovo aktivno učešće u realizaciji predviđenih aktivnosti; da li uključuje partnerstvo sa drugim udruženjima, privredom ili javnim sektorom? - maksimum 12 bodova

7) Aktivnosti i plan rada da li postoji jasna veza između ciljeva i aktivnosti predviđenih projektom, da li je predloženi plan aktivnosti realan i ostvariv u predviđenom vremenu? - maksimum 12 bodova

8) Očekivani rezultati i uticaj - da li su rezultati projekta merljivi, da li će projekat imati uticaja van kruga neposrednih korisnika - maksimum 12 bodova

9) Budžet i finansijska isplativost - da li budžet projekta odražava stvarne troškove predložene aktivnosti (da li su troškovi realni, praktični i da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući); da li su obezbeđeni drugi izvori finansiranja, da li je adekvatan odnos između administrativnih i programskih troškova; kolika je verovatnoća da se planiranim sredstvima postignu predviđeni rezultati? - maksimum 12 bodova

10) Održivost - da li će se aktivnosti nastaviti i posle finansiranja iz budžeta grada, i na koji način? - maksimum 12 bodova

11) Inovativnost - da li projekat ima inovativne elemente - maksimum 10 bodova.

Član 11

Komisija razmatra prijave i vrši bodovanje svakog projekta prema kriterijumima i bodovima navedenim u članu 10. Pravilnika.

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata, u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista vrednovanja i rangiranja objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada, na Oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i na Portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju predloga liste vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na listu vrednovanja i rangiranja, učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od pet dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o izboru projekata, donosi načelnik Gradske uprave grada Šapca, u roku od 30 dana od dana utvrđivanja liste iz stava 2. ovog člana.

Član 12

Odluka o izboru projekata u oblasti omladinske politike, objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada, na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca, u najmanje jednom dnevnom ili nedeljnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji Grada Šapca i na Portalu e-Uprava.

Član 13

Sredstva koja se odobre za realizaciju projekata su namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog projekta i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Gradske uprave grada Šapca i Udruženja.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito predmet projekta, rok u kome će biti realizovan, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze.

Udruženja su dužna da u svakom momentu, predstavniku nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Šapca, omoguće kontrolu realizacije programa i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Član 14

Udruženje koje je dobilo sredstva za realizovanje projekta dužno je da podnese izveštaj o realizaciji projekata Kancelariji za mlade, Odeljenja za društvene delatnosti Gradske uprave grada Šapca.

Izveštaj se dostavlja kvartalno, osim u slučaju kada program ne traje duže od šest meseci, kao i nakon realizacije programa projekta, a sadrži naročito podatke o stepenu realizacije programa i utrošenim sredstvima.

Ukoliko se završni izveštaji iz prethodnog stava ne dostave, prijava za dodelu novih sredstava neće biti uzeta u razmatranje od strane Komisije.

Član 15

Nadzor nad izvršavanjem ugovorom utvrđenih obaveza, vrše Odeljenje za društvene delatnosti i Odeljenje za finansije Gradske uprave grada Šapca.

Član 16

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju tačaka u članu 10. ovog pravilnika kako je objavljena u "Sl. listu grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 4/2018.