UPUTSTVO
O NAČINU POSTUPANJA ADMINISTRATORA I LOKALNOG KORISNIKA U CENTRALNOM REGISTRU FAKTURA

("Sl. list grada Niša", br. 24/2018)

Član 1

Ovim Uputstvom o načinu postupanja administratora i lokalnog korisnika u Centralnom registru faktura (u daljem tekstu: Uputstvo) bliže se reguliše registracija direktnog korisnika i organizacionih jedinica, administracija, ovlašćenja, obaveze administratora i lokalnog korisnika kao poverioca, obaveze administratora i lokalnog korisnika kao dužnika.

Član 2

Pristup Centralnom registru fraktura (u daljem tekstu: CRF) započinje registracijom ovlašćenih lica za pristup CRF koji se vodi preko posebnog informacionog sistema Uprave za trezor. Postupak registracije sprovodi se na način i po proceduri koji je regulisan zakonom i pravilnikom.

Član 3

Po izvršenom postupku registracije, pristup CRF-u imaju sledeća fizička lica:

- administrator

- i druga lica sa otvorenim korisničkim nalogom za rad (u daljem tekstu: lokalni korisnik).

Član 4

Ovlašćenja Administratora su: kreiranje korisničkih naloga za lokalne korisnike, otkazivanje korisničkih naloga, pregled detalja korisničkih naloga, registrovanje faktura, odnosno drugih zahteva za isplatu (u daljem tekstu: fakture) (samo za poverioce), otkazivanje faktura (samo za poverioce), pregled registrovanih faktura i eksport faktura.

Ovlašćenja lokalnog korisnika su: registrovanje faktura (samo za poverioce), otkazivanje faktura (samo za poverioce), pregled registrovanih faktura i eksport faktura.

Član 5

Obaveza administratora i lokalnog korisnika subjekta javnog sektora - poverioca je registracija fakture u CRF pre dostavljanja dužnicima kao i otkazivanje faktura.

Registracija fakture vrši se unošenjem podataka iz fakture i to:

- Naziv ili jedinstveni broj korisnika javnih sredstava dužnika

- Broj fakture

- Datum izdavanja fakture

- Ukupan iznos fakture

- Komentar

Broj fakture je:

- Broj odobrenja iz instrukcije za plaćanje ili

- Broj fakture (ako poverilac nije naveo instrukciju za plaćanje).

Član 6

Obaveza administratora i lokalnog korisnika subjekta javnog sektora - dužnika je da pre plaćanja izvrši proveru da li je faktura ispravna i registrovana u CRF i unese u poziv na broj odobrenja broj fakture definisan odredbom člana 5. ovog Uputstva.

Subjekti javnog sektora - dužnici u komercijalnim transakcijama izmiruju navedene novčane obaveze samo ako su fakture ispravno registrovane u CRF.

Član 7

Pri upućivanju ZPT obrasca zahteva za plaćanje, administrator ili lokalni korisnik, na obrascu koji je sastavni deo ovog Uputstva, potvrđuje da je pristupio CRF i da je faktura ispravno registrovana.

Član 8

Obrazac kojim se potvrđuju navodi iz člana 7. ovog Uputstva sledećeg je izgleda i sadržine:

Obrazac se izrađuje na drvenoj podlozi u vidu štambilja, pravougaonog oblika, veličine 8x4 cm i utiskuje kopirno u gornjem desnom uglu ZPT obrasca. Obrazac se može utisnuti i na poleđini svake fakture, u slučajevima kada se u ZPT obrascu unose specifikacije faktura istog dobavljača (na pr. utrošak vode i sl.)

Član 9

Administrator i lokalni korisnik, po dobijenom izveštaju o plaćanju, vrši proveru statusa fakture. Ukoliko u CRF faktura ima status aktivna, lokalni korisnik je dužan da otkloni razloge takvog statusa.

Član 10

Administratori i lokalni korisnici kod direktnih korisnika i u okviru organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Niša dužni su da navode iz članova 7, 8. i 9. ovog Uputstva prate i realizuju u skladu sa dobijenim ovlašćenjima.

Član 11

Sekretarijat za finansije - Sektor trezora pre sprovođenja naloga za plaćanje, proverava da li je na ZPT obrascu utisnuta potvrda administratora ili lokalnog korisnika.

Član 12

Ovo Uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".