UPUTSTVOO NAČINU POSTUPANJA ADMINISTRATORA I LOKALNOG KORISNIKA U CENTRALNOM REGISTRU FAKTURA("Sl. list grada Niša", br. 24/2018) |
Ovim Uputstvom o načinu postupanja administratora i lokalnog korisnika u Centralnom registru faktura (u daljem tekstu: Uputstvo) bliže se reguliše registracija direktnog korisnika i organizacionih jedinica, administracija, ovlašćenja, obaveze administratora i lokalnog korisnika kao poverioca, obaveze administratora i lokalnog korisnika kao dužnika.
Pristup Centralnom registru fraktura (u daljem tekstu: CRF) započinje registracijom ovlašćenih lica za pristup CRF koji se vodi preko posebnog informacionog sistema Uprave za trezor. Postupak registracije sprovodi se na način i po proceduri koji je regulisan zakonom i pravilnikom.
Po izvršenom postupku registracije, pristup CRF-u imaju sledeća fizička lica:
- administrator
- i druga lica sa otvorenim korisničkim nalogom za rad (u daljem tekstu: lokalni korisnik).
Ovlašćenja Administratora su: kreiranje korisničkih naloga za lokalne korisnike, otkazivanje korisničkih naloga, pregled detalja korisničkih naloga, registrovanje faktura, odnosno drugih zahteva za isplatu (u daljem tekstu: fakture) (samo za poverioce), otkazivanje faktura (samo za poverioce), pregled registrovanih faktura i eksport faktura.
Ovlašćenja lokalnog korisnika su: registrovanje faktura (samo za poverioce), otkazivanje faktura (samo za poverioce), pregled registrovanih faktura i eksport faktura.
Obaveza administratora i lokalnog korisnika subjekta javnog sektora - poverioca je registracija fakture u CRF pre dostavljanja dužnicima kao i otkazivanje faktura.
Registracija fakture vrši se unošenjem podataka iz fakture i to:
- Naziv ili jedinstveni broj korisnika javnih sredstava dužnika
- Broj fakture
- Datum izdavanja fakture
- Ukupan iznos fakture
- Komentar
Broj fakture je:
- Broj odobrenja iz instrukcije za plaćanje ili
- Broj fakture (ako poverilac nije naveo instrukciju za plaćanje).
Obaveza administratora i lokalnog korisnika subjekta javnog sektora - dužnika je da pre plaćanja izvrši proveru da li je faktura ispravna i registrovana u CRF i unese u poziv na broj odobrenja broj fakture definisan odredbom člana 5. ovog Uputstva.
Subjekti javnog sektora - dužnici u komercijalnim transakcijama izmiruju navedene novčane obaveze samo ako su fakture ispravno registrovane u CRF.
Pri upućivanju ZPT obrasca zahteva za plaćanje, administrator ili lokalni korisnik, na obrascu koji je sastavni deo ovog Uputstva, potvrđuje da je pristupio CRF i da je faktura ispravno registrovana.
Obrazac kojim se potvrđuju navodi iz člana 7. ovog Uputstva sledećeg je izgleda i sadržine:
Obrazac se izrađuje na drvenoj podlozi u vidu štambilja, pravougaonog oblika, veličine 8x4 cm i utiskuje kopirno u gornjem desnom uglu ZPT obrasca. Obrazac se može utisnuti i na poleđini svake fakture, u slučajevima kada se u ZPT obrascu unose specifikacije faktura istog dobavljača (na pr. utrošak vode i sl.)
Administrator i lokalni korisnik, po dobijenom izveštaju o plaćanju, vrši proveru statusa fakture. Ukoliko u CRF faktura ima status aktivna, lokalni korisnik je dužan da otkloni razloge takvog statusa.
Administratori i lokalni korisnici kod direktnih korisnika i u okviru organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Niša dužni su da navode iz članova 7, 8. i 9. ovog Uputstva prate i realizuju u skladu sa dobijenim ovlašćenjima.
Sekretarijat za finansije - Sektor trezora pre sprovođenja naloga za plaćanje, proverava da li je na ZPT obrascu utisnuta potvrda administratora ili lokalnog korisnika.
Ovo Uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".