PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA KOJI DELATNOST OBAVLJAJU U OKVIRU KREATIVNE EKONOMIJE ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME ILI SOFTVERA U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme ili softvera u 2018. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu ("Sl. list APV", broj 57/2017) u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.

II CILJ

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška privrednim subjektima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije, kao bitnog segmenta razvoja ukupne privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Član 3

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju delatnosti koje potiču od individualne kreativnosti, veštine i talenta i koje su usmerene na stvaranje dobiti na tržištu i otvaranje novih radnih mesta kroz komercijalnu eksploataciju proizvoda kreativne ekonomije i intelektualne svojine, kao što su reklamna industrija, arhitektura, trgovina i restauracija umetnina i antikviteta, izrada umetničkih dela namenjenih tržištu, a naročito grafika, serigrafija i reprodukcija, industrijski dizajn, modni dizajn (tkanina, obuća, odeća, koža, aksesoar i sl.), filmska, video industrija i animirani film (reprodukcija, videozapis, fotografske usluge za potrebe filmske delatnosti, kinematografsku i videodistribuciju i prikazivanje filmova), televizija i radio (e - TV), novine (e - novine), interaktivni softver zabavnog karaktera i mobilne aplikacije, muzička industrija (izdavanje, reprodukcija zvučnih zapisa, muzički dizajn i sl), scenske umetnosti, izdavaštvo, izrada softvera, video igara, kompjuterske usluge i slično.

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika se ne smatraju stari i umetnički zanati, odnosno poslovi domaće radinosti prema Pravilniku o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Sl. glasnik RS", br. 56/2012).

III NAMENA SREDSTAVA

Član 4

Sredstva su namenjena za refundaciju troškova nabavke mašine ili opreme ili softvera.

Sredstva se odobravaju po principu:

• refundacije prethodno učinjenih izdataka (izdaci nastali pre raspisivanja konkursa);

• refundacije naknadno učinjenih izdataka (izdaci nastali posle raspisivanja konkursa).

U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka nabavke mašine ili opreme ili softvera sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog računa-otpremnice, ugovora-otpremnice ili ugovora i izvoda računa iz banke o plaćanju u periodu od 04. septembra 2017. godine do datuma raspisivanja Javnog konkursa.

U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka nabavke repromaterijala i usluga na osnovu predračuna, ponude, predugovora ili ugovora koji su izdati posle datuma raspisivanja Javnog konkursa Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (U daljem tekstu: Sekretarijat) će odobriti dalju nabavku istog, a nakon roka od 90 dana od dana potpisivanja ugovora i refundaciju sredstava na osnovu dostavljenog računa-otpremnice, ugovora-otpremnice ili ugovora i izvoda računa iz banke o plaćanju.

Pod nabavkom mašina podrazumevaju se mašine i proizvodna linija koje čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proces (najviše pet mašina), kao što su skeneri i 3D skeneri, CNC laserske mašine, 3D printeri, prese, ploteri i dr.

Pod nabavkom opreme podrazumeva se oprema kao što je reklamni panoi, led panoi, bilbordi, računarska oprema, oprema za sito štampu, fotoaparati, kamere i dr.

Pod nabavkom softvera podrazumeva se profesionalni softverski paket/alat u funkciji razvoja kreativno - informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao što su softveri za obradu i dizajn slike, tona, teksta, softveri za programiranje, softveri za kontrolu i upravljanje mašina i opreme iz prethodnog stava, softveri za kreiranje virtuelnih sadržaja, likova i dr.

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu u skladu sa delatnošću preduzeća.

Izuzetno, na predlog komisije može se odobriti refundacija troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se neće odobravati za:

1. ugradne opreme (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

2. nameštaja (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

3. oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati i sl.;

4. putničkih vozila, dostavnih vozila, drumskih teretnih vozila, prikolica i sl.

IV VISINA SREDSTAVA

Član 5

Visina bespovratnih sredstava može biti:

A) Mašine ili oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 600.000,00 dinara, odnosno do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke;

B) Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje.

Izuzetno od stava 1. tačka A), na predlog komisije za pregled prijava, refundiraće se troškovi nabavke mašina ili opreme do 2.000.000,00 dinara fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje.

Visina odobrenih sredstava u slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka se utvrđuje na osnovu dostavljenog ugovora, računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju.

Visina odobrenih sredstava u slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka se utvrđuje, na osnovu predračuna, ponude ili predugovora, koji mora da sadrži isključivo iznos vrednosti mašine ili opreme ili softvera.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

V KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

1. naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

2. visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

3. namena sredstava;

4. pravo učešća;

5. uslovi za učešće;

6. način podnošenja prijave;

7. rok do kada je otvoren;

8. obavezna dokumentacija koja se podnosi i

9. drugi podaci od značaja.

VI PRAVO UČEŠĆA NA KONKURSU

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine najkasnije do 04. septembra 2017. godine i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i

2. preduzetnici (koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo i paušalni poreski obveznici);

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/13):

Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 10;

2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 50;

2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

VII USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1. da je upisan u registar APR najkasnije do 04. septembra 2017. godine i ima sedište odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2. da je pozitivno poslovao u 2017. godini (iskazao neto dobitak);

3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

5. da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

6. da podnosilac prijave i dobavljač/prodavac mašine ili opreme ili softvera koja se nabavlja nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

7. da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

8. da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2016-2017. godina) nije primio državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

9. da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini;

10. da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2015., 2016. i 2017. godini.

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina ili nabavka opreme ili nabavka softvera) po principu refundacija prethodno učinjenih izdataka ili refundacija naknadno učinjenih izdataka.

Prijava se može podneti za refundaciju:

1. troškova nabavke za maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces;

2. troškova nabavke do 5 (pet) softvera, odnosno softverskih licenci za korišćenje na jednom ili više računara od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca.

Član 11

Prijava se ne može podneti ukoliko je mašina ili oprema ili softver kupljena/nabaljena od povezanih lica ili društava, ni od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

U smislu ovog Pravilnika pod povezanim licima se smatraju povezana lica u skladu sa članom 62. Zakona o privrednim društvima.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1. njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2. njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3. njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4. druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1. pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2. pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3. pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4. lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5. lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6. lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

VIII DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS

Član 12

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Uverenja1 (originali ili overene fotokopije) ne starija od 28. februara 2018. godine:

• poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda i

• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda.

_____________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je priložiti kopiju zahteva za njegovo izdavanje, a Uverenje dostaviti najkasnije u roku od 10 dana od dana isteka Konkursa.

3) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembra 2017. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans).

Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva: kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2017. godinu (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu.

Paušalni poreski obveznici: kopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2017. i 2018. godini i kopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti.

4) U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka mašine ili opreme ili softvera se podnosi: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu ili softver (original ili fotokopija) i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog izdati u periodu od 04. septembra 2017. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;

U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka mašine ili opreme ili softvera se podnosi: predračun ili ponuda ili predugovor sa prodavcem mašine ili opreme ili softvera (original ili fotokopija) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa.

U slučaju da se podnosi prijava za refundiranje troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 5 godina) potrebna je dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

5) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

• o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

• o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza;

• o povezanim licima;

• da se ne vode sudski postupci;

• o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Reference o dosadašnjem poslovanju - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

IX POSTUPANJE SA PRIJAVAMA

Član 13

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "Prijava na javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2018. godini", poštom ili lično predajom Pisarnici pokrajinskih organa uprave: Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad.

Član 14

Neće se razmatrati prijave koje su:

1. neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);

2. nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

3. nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);

Odbaciće se prijave učesnika na Javnom konkursu:

1. koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

2. kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

X POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 15

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i delovanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

XI KRITERIJUMI ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 16

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. br.

KRITERIJUMI

BODOVI

1.

Stepen razvijenosti JLS

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Učešće žena u vlasništvu ili žena odgovorno lice

100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

3.

Broj zaposlenih

Preko 10

9

5 - 10

6

2 -5

3

4.

Zaposlenost osoba sa invaliditetom (OSI)

Ima

6

Nema

0

5.

Jačanje kreativnog i kreativno inovativnog potencijala kreativne ekonomije

Visoko

18

Srednje

12

Dobro

6

6.

Reference o dosadašnjem poslovanju

Da

3

Ne

0

7.

Tržišni potencijal

Da

9

Ne

0

8.

Dodavanje kreativnih i kreativno inovativnih elemenata konceptima urbanog razvoja, pametnog stanovanja i praktične upotrebe

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Neznatno

6

9.

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene rezultate

Da

3

Ne

0

10.

Pripadnost/članstvo u domaćim/stranim strukovnim udruženjima

Da

3

ne

0

 

XII UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 17

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava zaključenjem ugovora će se obavezati da mašine ili opremu ili softver neće otuđiti, niti dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 18 meseci od dana zaključenja ugovora.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavi Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva sredstva i da dostavi na uvid originalna dokumenta u slučaju da je podneta dokumentacija (račun, predračun, račun - otpremnica, ugovor, predugovor i ostalo) na konkurs dostavljena kao fotokopija za refundaciju prethodno učinjenih izdataka, odnosno refundacije naknadno učinjenih izdataka o čemu će se sačiniti zapisnik.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

XIII OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 18

Korisnik bespovratnih sredstava po Javnom konkursu dužan je da:

1. ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije prethodno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke mašine ili opreme ili softvera (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) overenom od strane zakonskog zastupnika najkasnije u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora;

2. ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije naknadno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke mašine ili opreme ili softvera (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane zakonskog zastupnika u roku od 90 dana od dana potpisivanja ugovora;

3. korisnik bespovratnih sredstava je dužan da godinu dana od dana donošenja Odluke dostavi izveštaj u kome će opisati kako je nabavka mašine ili opreme ili softvera u kome je učestvovao Sekretarijat doprinela korisniku u razvoju sopstvenog proizvoda sa statističkim pregledom i analizom;

4. na svim javnih publikacijama i/ili prilikom nastupa u medijima navede da su mašine ili oprema ili softver sufinansirani sredstvima Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam;

5. mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

6. omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije;

7. opravda sredstva u skladu sa rokom koji je definisan ugovorom.

Član 19

Prenos sredstava Korisnicima bespovratnih sredstava će se vršiti nakon dostave izveštaja na posebno otvoren namenski račun kod Uprave za trezor.

Član 20

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 18 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

XIV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.