PRAVILNIK

O PLATAMA I DRUGIM PRIMANJIMA ZAPOSLENIH U MINISTARSTVU FINANSIJA - PORESKA UPRAVA

("Sl. glasnik RS", br. 88/2009, 47/2010, 21/2011, 43/2013, 104/2013, 67/2017, 101/2017 i 23/2018)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se: plate, odnosno visina osnovnog i dodatnog koeficijenta, platne grupe, platni razredi za zvanja poreskih službenika, visina dodatnog koeficijenta za nameštenike u Poreskoj upravi; vrste, postupak dodele priznanja i visina novčanih nagrada poreskim službenicima i nameštenicima za izuzetno ostvarene rezultate u radu, kriterijumi na osnovu kojih se vrši uvećanje, odnosno umanjenje plate poreskih službenika i nameštenika i visina uvećanja, odnosno umanjenja plate kao i bliži uslovi, postupak i način odobravanja solidarne pomoći poreskim službenicima i nameštenicima.

Član 2

U postupku ostvarivanja prava poreskih službenika i nameštenika, u skladu sa ovim pravilnikom, na plate, priznanja i novčane nagrade i solidarne pomoći primenjuju se odredbe Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji i Zakona o platama državnih službenika i nameštenika, kao i odredbe propisa donetih za izvršavanje tih zakona.

II PLATE

Član 3

Poreski službenici i nameštenici imaju pravo na platu koja se sastoji od osnovne plate i dodataka na platu.

U platu se uračunavaju i porezi i doprinosi koji se plaćaju iz plate.

Osnovna plata poreskih službenika

Član 4

Osnovna plata određuje se množenjem osnovnog koeficijenta i dodatnog koeficijenta, ukoliko je predviđen za određeno radno mesto, sa osnovicom za obračun i isplatu plata koja se utvrđuje u skladu sa zakonom koji uređuje plate državnih službenika i nameštenika.

Osnovna plata pripada poreskom službeniku koji radi puno radno vreme ili radno vreme koje se smatra punim radnim vremenom.

Poreski službenik koji ne radi puno radno vreme ima pravo na osnovnu platu koja je srazmerna dužini njegovog radnog vremena.

Koeficijenti

Član 5

Osnovni koeficijenti u osnovnim funkcijama

Naziv zvanja

Platna grupa

Platni razred i visina koeficijenta

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

Glavni poreski savetnik

I

3,74

3,78

3,82

3,86

3,90

3,94

3,98

4,02

Samostalni poreski inspektor

II

3,55

3,59

3,63

3,67

3,71

3,75

3,79

3,83

Viši poreski inspektor I

III

3,43

3,47

3,51

3,55

3,59

3,63

3,67

3,71

Viši poreski inspektor II

IV

3,36

3,39

3,43

3,47

3,50

3,54

3,57

3,61

Poreski inspektor I

V

3,24

3,28

3,32

3,36

3,40

3,44

3,48

3,52

Poreski inspektor II

VI

3,18

3,22

3,26

3,30

3,34

3,38

3,42

3,46

Poreski inspektor

VII

2,87

2,91

2,95

2,99

3,03

3,07

3,11

3,15

Mlađi poreski inspektor

VIII

2,27

2,30

2,34

2,38

2,41

2,45

2,48

2,52

Viši poreznik - stručni saradnik

IX

2,12

2,14

2,16

2,18

2,20

2,21

2,23

2,25

Poreznik - stručni saradnik

X

1,98

1,99

2,01

2,03

2,05

2,07

2,08

2,10

Mlađi poreznik - stručni saradnik

XI

1,83

1,85

1,86

1,88

1,90

1,92

1,94

1,95

Viši poreski kontrolor

XII

1,74

1,76

1,78

1,80

1,82

1,84

1,86

1,88

Poreski kontrolor

XIII

1,53

1,55

1,57

1,58

1,60

1,62

1,64

1,66

Mlađi poreski kontrolor

XIV

1,40

1,41

1,42

1,43

1,45

1,47

1,49

1,50

Osnovni koeficijenti u ostalim funkcijama

Naziv zvanja

Platna grupa

Platni razred i visina koeficijenta

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

Samostalni poreski savetnik

I

3,74

3,78

3,82

3,86

3,90

3,94

3,98

4,02

Viši poreski savetnik

II

3,55

3,59

3,63

3,67

3,71

3,75

3,79

3,83

Poreski savetnik I

III

3,36

3,39

3,43

3,47

3,50

3,54

3,57

3,61

Poreski savetnik

IV

3,18

3,22

3,26

3,30

3,34

3,38

3,42

3,46

Mlađi poreski savetnik

V

2,27

2,30

2,34

2,38

2,41

2,45

2,48

2,52

Viši poreski saradnik

VI

2,12

2,14

2,16

2,18

2,20

2,21

2,23

2,25

Poreski saradnik

VII

1,98

1,99

2,01

2,03

2,05

2,07

2,08

2,10

Mlađi poreski saradnik

VIII

1,83

1,85

1,86

1,88

1,90

1,92

1,94

1,95

Viši poreski referent

IX

1,74

1,76

1,78

1,80

1,82

1,84

1,86

1,88

Poreski referent

X

1,53

1,55

1,57

1,58

1,60

1,62

1,64

1,66

Mlađi poreski referent

XI

1,40

1,41

1,42

1,43

1,45

1,47

1,49

1,50

Član 6

Osnovni koeficijenti za položaje utvrđeni su zakonom koji uređuje plate državnih službenika i nameštenika.

Član 7

Poreskom službeniku raspoređenom na navedena radna mesta određuje se odgovarajući dodatni koeficijent, i to:

Dodatni
koeficijent

Naziv radnog mesta

1,23

Direktor filijale A;

1,18

Samostalni inspektor poreske policije u regionalnom odeljenju; Glavni savetnik za suzbijanje organizovanog kriminala u regionalnom odeljenju poreske policije Kragujevac;

1,17

Savetnik direktora Poreske uprave; Savetnik direktora CVPO; Koordinator u sektorima Centrale Poreske uprave; Koordinator za poslove kontrole u regionalnom odeljenju; Koordinator za sprovođenje postupka naplate u regionalnom odeljenju; Koordinator za poslove materijalnih resursa u regionalnom odeljenju; Koordinator za poslove CVPO; Rukovodilac kancelarije direktora Poreske uprave; Rukovodilac grupe za strateško planiranje i analitiku; Rukovodilac grupe za internu reviziju; Načelnik odeljenja za unutrašnju kontrolu i upravni nadzor; Načelnik odeljenja za strateške rizike; Načelnik regionalnog odeljenja za postupanje po žalbama u prvostepenom poreskom postupku;

1,14

Načelnik odeljenja poreske policije u Centrali poreske policije; Načelnik regionalnog odeljenja poreske policije;

1,04

Načelnik odeljenja u Centrali Poreske uprave; Načelnik odeljenja u CVPO; Šef odseka za operativno postupanje i suzbijanje organizovanog finansijskog kriminala u Centrali Poreske uprave; Stručno-operativni poslovi u Sektoru poreske policije; Stručni saradnik za operativne poslove kontrole u Sektoru za kontrolu u Centrali Poreske uprave; Stručno-operativni poslovi u Sektoru za kontrolu u Centrali Poreske uprave;

1,01

Načelnik u regionalnom odeljenju;

0,98

Šef odseka za upravni nadzor u Centrali Poreske uprave; Šef odseka za utvrđivanje disciplinske i materijalne odgovornosti u Centrali Poreske uprave; Šef regionalnog odseka za upravni nadzor; Šef odseka za kontrolu menjačkih i deviznih poslova u regionalnom odseku;

0,92

Direktor filijale B;

0,90

Studijsko-analitički poslovi u Filijali A;

0,87

Studijsko-analitički poslovi u Odeljenju za unutrašnju kontrolu i upravni nadzor u Centrali Poreske uprave; Studijsko-analitički poslovi u Grupi za strateško planiranje i analitiku; Studijsko-analitički poslovi u regionalnom odeljenju za postupanje po žalbama u prvostepenom poreskom postupku; Studijsko-analitički poslovi u Odeljenju za upravne i pravne poslove u oblasti igara na sreću; Studijsko-analitički poslovi u Odeljenju za finansijsko-materijalne poslove u Centrali Poreske uprave;

0,79

Šef odseka za identifikaciju i analizu rizika u Odeljenju za strateške rizike u Centrali Poreske uprave; Šef odseka za upravljanje strateškim rizikom u Odeljenju za strateške rizike u Centrali Poreske uprave;

0,75

Studijsko-analitički poslovi u Filijali B;

0,73

Direktor filijale C; Samostalni inspektor poreske policije u Odseku za operativno postupanje i suzbijanje organizovanog finansijskog kriminala u Centrali Poreske uprave; Stručno-operativni poslovi u regionalnom odeljenju poreske policije;

0,56

Upravno-nadzorni poslovi u Odseku za upravni nadzor u Centrali Poreske uprave; Upravno-nadzorni poslovi 2 u regionalnom odseku za upravni nadzor; Viši poreski inspektor 1 za identifikaciju i analizu rizika u Odseku za identifikaciju i analizu rizika u Centrali Poreske uprave; Poreski inspektor 1 za identifikaciju i analizu rizika u Odseku za identifikaciju i analizu rizika u Centrali Poreske uprave; Viši poreski inspektor 1 za upravljanje strateškim rizikom u Odseku za upravljanje strateškim rizikom u Centrali Poreske uprave; Poreski inspektor 1 za upravljanje strateškim rizikom u Odseku za upravljanje strateškim rizikom u Centrali Poreske uprave;

0,55

Poreski inspektor za identifikaciju i analizu rizika u Odseku za identifikaciju i analizu rizika u Centrali Poreske uprave; Poreski inspektor za upravljanje strateškim rizikom u Odseku za upravljanje strateškim rizikom u Centrali Poreske uprave;

0,50

Upravno-pravni poslovi kod privatizacije i stečaja u Centrali Poreske uprave;

0,47

Samostalni poreski inspektor za identifikaciju i analizu rizika u Odseku za identifikaciju i analizu rizika u Centrali Poreske uprave; Samostalni poreski inspektor za upravljanje strateškim rizikom u Odseku za upravljanje strateškim rizikom u Centrali Poreske uprave; Glavni savetnik za strateško planiranje u Grupi za strateško planiranje i analitiku; Glavni savetnik za upravljanje rizicima u Grupi za strateško planiranje i analitiku; Glavni savetnik za odnose sa poreskim obveznicima u Grupi za strateško planiranje i analitiku; Samostalni inspektor unutrašnje kontrole; Inspektor za upravno-pravne poslove disciplinskog postupka; Samostalni inspektor za upravni nadzor; Interni revizor; Upravno-nadzorni poslovi 1 u regionalnom odseku za upravni nadzor;

0,43

Poreski inspektor 2 za identifikaciju i analizu rizika u Odseku za identifikaciju i analizu rizika u Centrali Poreske uprave; Poreski inspektor 2 za upravljanje strateškim rizikom u Odseku za upravljanje strateškim rizikom u Centrali Poreske uprave;

0,42

Načelnik odeljenja u Filijali;

0,40

Studijsko-analitički poslovi u Filijali C;

0,31

Šef odseka u Filijali;

0,30

Šef odseka u Centrali Poreske uprave i u CVPO;

0,23

Šef odseka u regionalnom odeljenju; Šef regionalnog odseka za ljudske resurse;

0,13

Stručni koordinator za pripremu materijala za obuku, Savetnik za informacije od javnog značaja

0,10

Rukovodilac grupe za računovodstvene poslove.

 

III DRUGA PRIMANJA

Solidarna pomoć

Član 8

Pravo na solidarnu pomoć pripada zaposlenima u slučajevima i pod uslovima predviđenim posebnim kolektivnim ugovorom koji se primenjuje u državnim organima.

Zahtev za isplatu solidarne pomoći razmatra Komisija za razmatranje zahteva za isplatu solidarne pomoći zaposlenima u Poreskoj upravi (u daljem tekstu: Komisija) sa sedištem u Centrali Poreske uprave, Beograd, koja se sastoji od tri člana, od kojih je jedan član lekar specijalista opšte medicine, jedan član predstavnik reprezentativnog sindikata, a jedan član je predstavnik Odeljenja za unutrašnju kontrolu i upravni nadzor Poreske uprave.

Članove Komisije iz stava 2. ovog člana, određuje direktor Poreske uprave rešenjem.

Komisija donosi poslovnik kojim se uređuje način rada i druga pitanja od značaja za rad i predlaganje odluka.

Zahtev za isplatu solidarne pomoći podnosi se Komisiji.

Podnete zahteve Komisija razmatra prema potrebi, a na osnovu uredno dostavljene dokumentacije. Ukoliko prilikom razmatranja zahteva utvrdi da je dokumentacija nepotpuna ili da je potrebno dostaviti još neki dokaz, Komisija će pozvati podnosioca zahteva da u roku od 15 dana izvrši traženu dopunu. Ukoliko podnosilac zahteva u ostavljenom roku ne postupi po nalogu, Komisija će svoj stav zasnovati na dostavljenoj dokumentaciji.

Predlog Komisije za donošenje odluke sa spisima predmeta, dostavlja se direktoru Poreske uprave, koji je nadležan za odlučivanje.

Član 9

Zaposleni ima pravo na solidarnu pomoć za slučaj duže i teže bolesti zaposlenog ili člana njegove uže porodice.

Pod težom bolešću, smatraju se:

1) bubrežna insuficijencija na dijalizi;

2) maligne bolesti za vreme trajanja terapije;

3) aktivna tuberkuloza i teške infektivne bolesti sa komplikacijama posle stacionarnog lečenja;

4) multipleks skleroza kod pogoršanja - relapsa bolesti;

5) plegija, teška pareza od trećeg do četvrtog stepena i teške komplikacije neuroloških oboljenja;

6) teški oblici psihoze;

7) teški oblici autoimunih bolesti;

8) dijabetes melitus tip jedan lečen intenzivnom terapijom insulinom četiri ili više doza;

9) teški oblici astme i hronična opstruktivna bolest pluća;

10) moždani udar i infarkt do jedne godine nakon stacionarnog lečenja;

11) teška srčana insuficijencija;

12) stanje posle teških hirurških intervencija i polutrauma do jedne godine nakon stacionarnog lečenja;

13) gubitak vida ili sluha, teške bolesti očiju ili ušiju;

14) teške urođene ili stečene bolesti dece zaposlenog uzrasta do 18 godina, odnosno do 26 godina starosti, ako je na redovnom školovanju, a koje nisu navedene u prethodnim tačkama ovog stava;

15) druga teška oboljenja po oceni Komisije.

Član 10

Zaposleni ima pravo na solidarnu pomoć za slučaj:

1) nabavke lekova i drugih medicinskih potreba za zaposlenog ili člana njegove uže porodice na osnovu originalnih računa, ako se isti ne obezbeđuju na teret Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, a radi se o dužoj i težoj bolesti iz člana 9. ovog pravilnika;

2) hitne nabavke ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju, za zaposlenog ili člana njegove uže porodice, koja se nadoknađuje na teret Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje - u visini cene ortopedskih pomagala po računu, uz obavezu zaposlenog da po dobijanju sredstava od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, ista refundira uplatom na račun Poreske uprave.

Član 10a

Zaposleni ima pravo na solidarnu pomoć za slučaj smrti člana uže porodice, a članovi uže porodice za slučaj smrti zaposlenog - u visini jedne prosečne neto zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Članovima uže porodice u smislu prethodnog stava, smatraju se bračni drug, vanbračni drug, deca rođena u braku i van braka, usvojilac, usvojenik, rođena braća i sestre, braća i sestre po ocu i majci, roditelji i staratelji.

Ako više članova uže porodice iz stava 2. ovog člana podnese zahtev za isplatu solidarne pomoći iz stava 1. ovog člana, navedeno pravo ostvaruje se na osnovu stepena srodstva, tako da srodnici bližeg stepena srodstva isključuju srodnike daljeg stepena srodstva.

Ako više članova uže porodice iz stava 2. ovog člana istog stepena srodstva podnese zahtev za isplatu solidarne pomoći iz stava 1. ovog člana, navedeno pravo ostvaruje pre svega lice sa kojim zaposleni živi u zajedničkom domaćinstvu, zatim lice koje ima zakonsku obavezu izdržavanja, odnosno lice koje prvo podnese zahtev.

Član 11

(Brisan)

Član 12

Pri odobravanju sredstava za solidarnu pomoć, prioritet se utvrđuje prema težini bolesti, odnosno stepenu neophodnosti nabavke.

Visina pomoći u toku godine po zaposlenom, u slučajevima utvrđenim u čl. 9. i 10. ovog pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, shodno odobrenim sredstvima prema Zakonu o budžetu i Finansijskom planu Poreske uprave, najviše do tri prosečne neto zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Naknada troškova

Član 13

Zaposleni ima pravo na naknadu troškova pogrebnih usluga u slučaju smrti člana uže porodice, a član uže porodice u slučaju smrti zaposlenog.

Pravo iz stava 1. ovog člana ostvaruje se na osnovu uredne dokumentacije, u visini priloženih originalnih računa, a najviše do visine jedne i po prosečne neto zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uz zahtev za naknadu troškova pogrebnih usluga se prilažu: izvod iz matične knjige umrlih, dokaz o postojanju srodstva i originalni računi o učinjenim troškovima.

Članom uže porodice u smislu ovog člana smatraju se bračni drug, vanbračni drug i deca rođena u braku i van braka.

Izuzetno, ako zaposleni nema člana uže porodice u smislu stava 4. ovog člana, pravo na naknadu troškova ostvaruje lice koje podnese dokaz da je snosilo troškove pogrebnih usluga.

Priznanja, nagrade, uvećanja i umanjenja plata

Član 14

Poreskim službenicima i nameštenicima, mogu se dodeliti priznanja i novčane nagrade za: izuzetna dostignuća u obavljanju poslova Poreske uprave; vanredni doprinos unapređenju rada službe; jačanje ugleda Poreske uprave; kreativan rad, inovacije ili drugi vid stvaralaštva koji je u znatnoj meri doprineo rezultatima rada službe.

Pojedinačna priznanja u obliku plakete i novčane nagrade dodeljuju se na dan Poreske uprave, o čemu odluku donosi direktor Poreske uprave.

Inicijativu za dodelu pojedinačnih priznanja i novčane nagrade podnose pomoćnici direktora Poreske uprave, direktori filijala i rukovodioci unutrašnjih jedinica koji su u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta za svoj rad odgovorni direktoru Poreske uprave, na osnovu obrazloženih i dokumentovanih izveštaja neposrednih rukovodilaca zaposlenih čije se nagrađivanje predlaže.

U slučaju kada su ostvareni izuzetni rezultati rada na nivou celokupne Poreske uprave, odnosno kada su svi zaposleni svojim radom zajednički doprineli natprosečnim rezultatima rada, direktor Poreske uprave može nagraditi sve zaposlene jednakim novčanim iznosom, a shodno ostvarenom procentu naplate projektovanih sredstava u budžetu Republike Srbije.

Visina i isplata novčane nagrade

Član 14a

Visina novčane nagrade iznosi dve prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema poslednjem objavljenom podatku republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Isplata novčanih nagrada vrši se pri konačnom obračunu plate.

Uvećanje plate

Član 14b

Uvećanje plate pripada poreskom službeniku i namešteniku koji:

1) ulaže vanredne napore u radu na sprovođenju prioritetnih ciljeva u okviru poslovnih procesa;

2) operativnim postupanjem otkrije nove moduse izbegavanja plaćanja poreza koji za posledicu ima poresku utaju, kao i druga krivična dela visokog stepena društvene opasnosti.

Umanjenje plate

Član 14v

Umanjenje plate se odnosi na poreskog službenika odnosno nameštenika koji:

1) ne ostvaruje učinak predviđen za određeno radno mesto, odnosno zvanje;

2) ne uspeva da ostvari većinu radnih ciljeva;

3) ne uspeva da ostvari očekivane radne standarde;

4) ne pokazuje posvećenost poslu ili sposobnost kako bi se radni učinak podigao na prihvatljiv nivo u granicama očekivanog standarda uspostavljenog za određeno radno mesto.

Kriterijumi za uvećanje i umanjenje plate

Član 14g

Kriterijumi za uvećanje, odnosno umanjenje plate su:

1) složenost poslova koja se odnosi na poslove čije obavljanje zahteva duži vremenski period, za čije je izvršenje potrebna kreativnost, veštine i pravilna i zakonita primena više poreskih i sa njima povezanih drugih propisa ili uporedna primena više pravnih propisa vezanih za druge oblasti, odnosno koji iziskuje sveobuhvatno poznavanje poreskih i drugih pozitivnih pravnih propisa;

2) obim i kvalitet rada, koji se mere u odnosu na postavljene radne ciljeve, a koji odslikavaju skup radnih zadataka koje zaposleni mora da obavi kako bi ispunio standardne zahteve posla koji se očekuje za određenu poziciju (broj donetih akata i preduzetih radnji u poreskom postupku, kao i u drugim postupcima iz delokruga nadležnosti Poreske uprave), kojom se povećava efikasnost i efektivnost Poreske uprave.

3) samostalnost, efikasnost i inicijativnost, a koji dovode do uspešnog i kvalitetnog ostvarivanja zadataka u zadatim rokovima, bez posebnog usmeravanja i upućivanja rukovodioca, predlaganje novih procedura i načina rada, koji daju doprinos ukupnom ostvarivanju, odnosno povećanju rezultata rada organizacione jedinice Poreske uprave;

4) veći finansijski efekat rada, koji je rezultat povećanog obima rada izražen u natprosečnim finansijskim efektima ostvarenim u postupku kontrole i naplate, u prekršajnom postupku, kao i postupku otkrivanja poreskih krivičnih dela;

Ostvarivanje prava na uvećanje, odnosno umanjenje plate

Član 14d

Pravo na uvećanje plate utvrđuje se na osnovu zbira svih ili na osnovu kombinacije kriterijuma iz člana 14g ovog pravilnika.

Način vrednovanja kriterijuma za određene funkcije Poreske uprave, određuje se u odnosu na postavljene radne ciljeve svakog poreskog službenika/nameštenika, odnosno skup određenih radnih zadataka koje poreski službenik/nameštenik mora obaviti kako bi ispunio standardne zahteve posla koji obavlja, a koji su utvrđeni prema radnom mestu.

Zaposleni koji mogu ostvariti uvećanje, odnosno umanjenje plate

Član 14đ

Pravo na uvećanje, odnosno umanjenje plate za natprosečne rezultate rada ostvaruju poreski službenici/nameštenici u Poreskoj upravi uključujući poreske službenike/nameštenike raspoređene na radnim mestima rukovodilaca užih unutrašnjih organizacionih jedinica.

Pravo na uvećanje plate utvrđuje se za najviše 10% od broja ukupno zaposlenih u državnom organu na godišnjem nivou.

Iznos i način utvrđivanja uvećanja, odnosno umanjenja plate

Član 14e

Osnovna plata obračunata u skladu sa pozitivnim propisima se, zaposlenima iz člana 14đ ovog pravilnika, može uvećati 30%, odnosno umanjiti najviše do 30%.

Pravo na uvećanje plate ne može se ostvarivati kao stalni dodatak na platu, odnosno može se odobriti najviše do četiri puta godišnje po jednom poreskom službeniku/namešteniku za tromesečni period praćenja rada.

Umanjenje plate ne predstavlja trajno umanjenje plate.

Član 14ž

Isplata uvećanja plate, odnosno umanjenje plate vrši se pri konačnom obračunu plate poreskog službenika/nameštenika, u narednom mesecu nakon meseca u kome je utvrđeno pravo na uvećanje plate, odnosno umanjenje plate.

Postupak ostvarivanja prava na uvećanje, odnosno umanjenje plate

Član 14z

Inicijativu za ostvarivanje prava na uvećanje, odnosno umanjenje plate određenog poreskog službenika/nameštenika podnose pomoćnici direktora Poreske uprave, direktori filijala i rukovodioci unutrašnjih jedinica koji su u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta za svoj rad odgovorni direktoru Poreske uprave, na osnovu obrazloženih i dokumentovanih izveštaja neposrednih rukovodilaca zaposlenih za koje se predlaže ostvarivanje prava na uvećanje plate, odnosno umanjenje plate.

Izveštaj neposrednog rukovodioca sadrži obrazloženje razloga za uvećanje, odnosno umanjenje plate poreskog službenika/nameštenika, sačinjen na osnovu tromesečnog perioda praćenja rada.

Čl. 15 i 16

(Brisani)

IV PLATE NAMEŠTENIKA

Osnovna plata

Član 17

Osnovna plata određuje se množenjem osnovnog koeficijenta i dodatnog koeficijenta, ukoliko je predviđen za određeno radno mesto, sa osnovicom za obračun i isplatu plata.

Osnovna plata pripada namešteniku koji radi puno radno vreme ili radno vreme koje se smatra punim radnim vremenom.

Nameštenik koji ne radi puno radno vreme ima pravo na osnovnu platu koja je srazmerna dužini njegovog radnog vremena.

Koeficijenti

Član 18

Osnovni koeficijenti i platne grupe za nameštenička radna mesta utvrđeni su zakonom koji uređuje plate državnih službenika i nameštenika.

Član 19

Namešteniku raspoređenom na navedena radna mesta određuje se odgovarajući dodatni koeficijent, i to:

Dodatni
koeficijent

Platna grupa

Naziv radnog mesta

0,25

IV platna grupa

Rukovodilac grupe za fizičko-tehničko obezbeđenje u Centrali Poreske uprave;

0,18

IV platna grupa

Rukovodilac grupe restoran u Centrali Poreske uprave; Rukovodilac grupe - vozni park u Centrali Poreske uprave; Odražavanje voznog parka; Radnik fizičko-tehničkog obezbeđenja u Grupi za fizičko-tehničko obezbeđenje u Centrali Poreske uprave

0,12

IV platna grupa

Vozač; Glavni kuvar; Magacioner - računopolagač; Magacinski radnik; Magacioner;

0,12

VI platna grupa

Pomoćni radnik; Higijeničar; Utovar-istovar robe;

 

V ZAVRŠNA ODREDBA

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".