UREDBAO BLIŽIM USLOVIMA KOJE MORAJU DA ISPUNJAVAJU KORISNICI SREDSTAVA, USLOVIMA I NAČINU RASPODELE SREDSTAVA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA OCENJIVANJE ZAHTEVA ZA RASPODELU SREDSTAVA, NAČINU PRAĆENJA KORIŠĆENJA SREDSTAVA I UGOVORENIH PRAVA I OBAVEZA, KAO I DRUGIM PITANJIMA OD ZNAČAJA ZA DODELJIVANJE I KORIŠĆENJE SREDSTAVA ZELENOG FONDA REPUBLIKE SRBIJE("Sl. glasnik RS", br. 25/2018) |
Predmet uređivanja
Ovom uredbom propisuju se bliži uslovi koje moraju da ispunjavaju korisnici sredstava, uslovi i način raspodele sredstava, kriterijumi i merila za ocenjivanje zahteva za raspodelu sredstava, način praćenja korišćenja sredstava i ugovorenih prava i obaveza, kao i druga pitanja od značaja za dodeljivanje i korišćenje sredstava Zelenog fonda Republike Srbije (u daljem tekstu: Zeleni fond).
Uslovi, kriterijumi, merila, postupak dodele sredstava i način praćenja korišćenja sredstava Zelenog fonda propisani ovom uredbom ne primenjuju se na dodelu sredstava udruženjima za projekte u oblasti zaštite životne sredine i dodelu podsticajnih sredstava operaterima upravljanja posebnim tokovima otpada za ponovno iskorišćenje otpada.
Uslovi koje moraju da ispunjavaju korisnici sredstava
Korisnici sredstava Zelenog fonda mogu biti pravna i fizička lica koja kroz svoje aktivnosti razvijaju i sprovode projekte, programe i druge aktivnosti u oblasti očuvanja, održivog korišćenja, zaštite i unapređivanja stanja životne sredine.
Korisnici sredstava Zelenog fonda moraju da ispunjavaju sledeće uslove:
1) da imaju sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Republike Srbije;
2) da su registrovani u Agenciji za privredne registre, odnosno drugom odgovarajućem registru;
3) da protiv njih nije pokrenut prethodni stečajni postupak, reorganizacija, stečaj ili likvidacija, u skladu sa propisima kojim se uređuju stečaj i likvidacija;
4) da nisu osuđivani za krivična dela protiv privrede;
5) da su izmirili sve dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;
6) da im nisu dodeljena sredstva za iste namene iz budžeta Republike Srbije, budžeta autonomne pokrajine, odnosno budžeta jedinice lokalne samouprave, osim u slučaju sufinansiranja istih projekata.
Postupak dodele sredstava Zelenog fonda obuhvata:
1) objavljivanje javnog konkursa;
2) ocenjivanje projekata na osnovu kriterijuma za klasifikaciju, prioritizaciju i spremnosti projekta za finansiranje;
3) utvrđivanje preliminarne rang liste projekata;
4) utvrđivanje konačne rang liste projekata za finansiranje iz sredstava Zelenog fonda;
5) donošenje konačne odluke o dodeli sredstava;
6) zaključivanje ugovora.
Ministarstvo nadležno za poslove zaštite životne sredine (u daljem tekstu: Ministarstvo) raspisuje javni konkurs za dodelu sredstava Zelenog fonda za finansiranje projekata u oblasti zaštite životne sredine.
Javni konkurs sadrži uslove i kriterijume za dodelu sredstava i konkursnu dokumentaciju koja se prilaže uz zahtev za dodelu sredstava.
Javni konkurs se raspisuje najmanje jednom godišnje.
Javni konkurs se raspisuje za finansiranje projekata iz različitih oblasti ili pojedinačno za određenu oblast, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita životne sredine.
Javni konkurs se objavljuje na internet stranici Ministarstva i Portalu e-Uprave.
Rok za podnošenje zahteva za dodelu sredstava utvrđuje se konkursom, s tim da ne može biti kraći od 15 dana, od dana objavljivanja konkursa.
Iz sredstava Zelenog fonda bez javnog konkursa finansiraju se interventne mere u vanrednim okolnostima zagađivanja životne sredine, rekultivacija i sanacija zagađenog prostora, ako su ispunjeni uslovi propisani zakonom kojim se uređuje zaštita životne sredine i propisima o dodeli državne pomoći za sanaciju kontaminiranih lokacija.
Projekti za finansiranje iz sredstava Zelenog fonda u smislu zakona kojim se uređuje zaštita životne sredine (npr. infrastrukturni, razvojno istraživački projekti, projekti zaštite, očuvanja i poboljšanja kvaliteta životne sredine i upravljanja zaštitom životne sredine, projekti sanacije i remedijacije, nabavke opreme, uvođenja čistije proizvodnje i tehnologija i proizvoda, podsticaja u oblasti životne sredine i održivog razvoja, investicione, operativne i druge mere i aktivnosti) se prijavljuju Ministarstvu podnošenjem zahteva za dodelu sredstava u pisanoj i elektronskoj formi.
Uz svaki javni konkurs Ministarstvo objavljuje obrasce zahteva za dodelu sredstava sa uputstvom za njihovo popunjavanje.
Projekat može realizovati zajedno više korisnika, pri čemu je jedan korisnik vodeći i smatra se nosiocem projekta i potpisnikom ugovora i ugovornih obaveza.
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o podnosiocu zahteva, podatke o projektu, kao i druge podatke koji su od značaja za ocenu i finansiranje projekta, zavisno od specifičnosti određenog projekta.
Obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana postavlja se na internet stranici Ministarstva i Portalu e-Uprave.
Procena zahteva i visina sredstava
U javnom konkursu, odnosno konkursnoj dokumentaciji navode se svi kriterijumi i merila za ocenjivanje zahteva za dodelu sredstava za finansiranje projekata.
Sredstva za izabrane projekte se utvrđuju u toku procesa procene projekta u rasponu u visini od 10% do 80% opravdanih troškova, u skladu sa propisom kojim se uređuje dodela državne pomoći.
Sredstva za projekte sanacije kontaminiranih lokacija mogu se odobriti u visini do 100% opravdanih troškova, a koji ne može biti veći od stvarnih troškova koje snosi podnosilac zahteva, u skladu sa propisom kojim se uređuje dodela državne pomoći.
Kriterijumi i merila za ocenjivanje zahteva
Ocenjivanje zahteva za dodelu sredstava vrši se na osnovu ispunjenosti opštih i posebnih kriterijuma.
Za svaki od navedenih kriterijuma definišu se odgovarajuća merila, koja su numerički izražena kao maksimalan broj bodova koji se može dodeliti za svaki od kriterijuma, odnosno ukupan broj bodova po jednom projektu.
Merila za svaki kriterijum utvrđuju se pojedinačno za svaki konkurs.
Opšti kriterijumi za ocenjivanje zahteva
Opšti kriterijumi za ocenjivanje zahteva jesu:
1) stepen opšteg uticaja i značaj projekta za životnu sredinu:
- stepen direktnog uticaja projekta na ostvarivanje strateških prioriteta Nacionalnog programa zaštite životne sredine i drugih strateških dokumenata i planova,
- stepen ugroženosti životne sredine,
- vrsta i tip projekta i slično;
- finansijski kriterijumi:
- izvor finansiranja i visina udela u finansiranju projekta koji obezbeđuje korisnik sredstava,
- bonitet podnosioca zahteva/nosioca projekta,
- održivost i isplativost projekta,
- stepen razvijenosti opštine na čijoj se teritoriji projekat realizuje i slično;
- spremnost projekta za realizaciju:
- stepen pripremljenosti projektne dokumentacije,
- institucionalni kapacitet podnosioca zahteva/nosioca projekta i slično;
2) i drugi opšti kriterijumi utvrđeni javnim konkursom.
Opšti kriterijumi sastavni su deo zahteva iz člana 5. stav 1. ove uredbe.
Posebni kriterijumi za ocenjivanje zahteva
Za svaki od kriterijuma iz člana 8. stav 1. ove uredbe mogu se po potrebi definisati posebni kriterijumi.
Posebni kriterijumi za ocenu zahteva po javnom konkursu i merila za njihovo vrednovanje utvrđuju se pojedinačno za svaki konkurs.
Neuredan i neblagovremen zahtev
Sredstva Zelenog fonda dodeljuju se samo za realizaciju projekata za koje je Ministarstvu dostavljen uredan i blagovremen zahtev po javnom konkursu.
U slučaju da zahtev ne sadrži sve potrebne elemente iz člana 5. stav 4. ove uredbe, vratiće se podnosiocu da uredi ili dopuni zahtev.
U cilju ocene projekta Ministarstvo može tražiti od podnosioca zahteva da dostavi dodatnu dokumentaciju i dokaze.
Nepotpun zahtev ili zahtev koji ima druge formalne nedostatke Ministarstvo može vratiti podnosiocu radi dostavljanja dodatnih analiza, studija, elaborata i slično.
Podnosilac zahteva snosi sve troškove u vezi sa uređivanjem, odnosno dopunom zahteva iz st. 2-4. ovog člana.
Zahtev koji nije blagovremeno podnet ne uzima se u razmatranje.
Ako podnosilac zahteva ne postupi u skladu sa zahtevom za dopunu iz st. 2-4. ovog člana smatraće se da je povukao zahtev za finansiranje projekta, odnosno zahtev se neće razmatrati.
Odredbe st. 2-7. ovog člana primenjuju se samo na infrastrukturne projekte.
Ocenjivanje projekata vrši Komisija koju posebnim rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove zaštite životne sredine (u daljem tekstu: ministar), u skladu sa opštim i posebnim kriterijumima propisanim ovom uredbom.
Komisija za ocenu projekata ima najmanje tri člana i čine je predstavnici Ministarstva, i po potrebi, predstavnici drugih nadležnih državnih organa i organizacija, kao i druga stručna lica radi pružanja stručne pomoći u oceni projekata.
Članovi Komisije za svoj rad ne primaju nadoknadu.
Komisija donosi Poslovnik o radu.
Komisija iz člana 11. ove uredbe sačinjava preliminarnu rang listu projekata za finansiranje iz sredstava Zelenog fonda.
Preliminarna rang lista se utvrđuje u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje zahteva i objavljuje se na internet stranici Ministarstva i Portalu e-Uprave.
Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete zahteve i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne rang liste projekata u periodu od tri radna dana od dana objavljivanja preliminarne rang liste.
Učesnik javnog konkursa može podneti primedbu Komisiji radi otklanjanja nepravilnosti u postupku bodovanja, u roku od osam dana od dana isticanja preliminarne rang liste.
Komisija razmatra primedbe u roku od 15 dana od dana njihovog prijema, posle čega podnosi ministru predlog odluke o utvrđivanju konačne rang liste.
Konačna rang lista projekata sadrži: redosled korisnika sredstava koji ispunjavaju uslove za dodelu sredstava, broj prijave, naziv korisnika, naziv projekta i iznos odobrenih sredstava.
Konačna rang lista projekata koji ispunjavaju uslove za finansiranje odobrava se odlukom ministra u roku od osam dana od dana prijema predloga odluke iz stava 5. ovog člana.
Protiv odluke ministra iz stava 7. ovog člana može se pokrenuti upravni spor.
Konačna rang lista se objavljuje na internet stranici Ministarstva i Portalu e-Uprave.
Raspodela sredstava Zelenog Fonda
Raspodela sredstava Zelenog fonda odobrava se odlukom ministra, za projekte sa konačne rang liste projekata.
Odluka o raspodeli sredstava obavezno sadrži:
1) naziv korisnika sredstava i naziv projekta koji se finansira;
2) vrednost projekta i iznos dodeljenih sredstava;
3) iznos koji obezbeđuje korisnik sredstava;
4) dinamiku uplate dodeljenih sredstava;
5) rok realizacije dodeljenih sredstava;
6) obrazloženje za donošenje odluke;
7) druge elemente u zavisnosti od konkretnog projekta.
Odluka se objavljuje na internet stranici Ministarstva i Portalu e-Uprave.
Prihvatanje uslova finansiranja
Ako je odlukom o raspodeli sredstava podnosiocu zahteva dodeljen manji iznos sredstava od iznosa navedenog u zahtevu, podnosilac zahteva je dužan da pismeno obavesti Ministarstvo da li prihvata ponuđene uslove finansiranja, u roku od 15 dana od dana prijema odluke.
Ukoliko podnosilac zahteva ne postupi po obavezi iz stava 1. ovog člana, odnosno ne prihvati ponuđene uslove finansiranja, smatraće se da je odustao od zahteva po javnom konkursu.
Zaključivanje ugovora o finansiranju
Ugovor o finansiranju zaključuju Ministarstvo i korisnik sredstava čiji se projekat nalazi na konačnoj rang listi projekata.
Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) ugovorne strane, prava, obaveze i odgovornosti;
2) broj i datum odluke o dodeli sredstava;
3) naziv i opis projekta;
4) vrednost projekta i iznos dodeljenih sredstava;
5) iznos koji obezbeđuje korisnik sredstava;
6) način, rokove i uslove za isplatu sredstava Zelenog fonda;
7) obaveze korisnika sredstava po fazama, zadacima i aktivnostima, uključujući izveštavanje o realizaciji ugovora;
8) odredbe o očekivanim rezultatima, odnosno postignutim efektima projekta;
9) sredstva i mere obezbeđenja za izvršenje obaveza korisnika sredstava;
10) rok realizacije projekta;
11) odredbe o kontroli namenskog korišćenja sredstava i praćenju sprovođenja ugovora;
12) odredbe o raskidu ugovora i posledicama raskida;
13) sudsku nadležnost u slučaju spora;
14) druge odredbe od značaja za realizaciju konkretnog projekta.
Odobrena sredstva stavljaju se na raspolaganje korisniku i koriste se u skladu sa ugovorom.
Ugovorne strane iz člana 15. stav 1. ove uredbe tokom realizacije projekta mogu pismenim putem predložiti određene izmene ugovora ako nisu u suprotnosti sa odredbama ove uredbe, a od značaja su za realizaciju projekta.
Ukoliko Ministarstvo prihvati predložene izmene zaključuje se aneks ugovora sa korisnikom sredstava.
Ako se izmene odnose na sadržinu odluke o dodeli sredstava, aneks ugovora se ne može zaključiti pre izmene odluke o dodeli sredstava koju donosi ministar.
Sredstva Zelenog fonda prenose se u skladu sa ugovorom na poseban namenski dinarski račun koji korisnik sredstava otvara kod Uprave za trezor.
Korisnik sredstava je dužan da realizuje projekat u skladu sa planiranim rokom i dinamikom realizacije u skladu sa ugovorom o finansiranju.
Ministar može, na obrazloženi zahtev, odlučiti da se produži rok realizacije ukoliko projekat ne može biti realizovan u ugovorenom roku iz opravdanih razloga.
Korisnici sredstava Zelenog fonda dužni su da dostave sredstva obezbeđenja kao garanciju za uredno izvršenje ugovornih obaveza.
Korisnici sredstava dužni su da snose sve troškove u vezi sa sredstvima obezbeđenja.
U ugovoru o dodeli sredstava obavezno se navode sredstva obezbeđenja ugovorenih obaveza.
Sredstva obezbeđenja dostavljaju se istovremeno sa potpisivanjem ugovora.
Kao sredstvo obezbeđenja izvršavanja ugovorenih obaveza može se koristiti bankarska garancija, sopstvena menica, hipoteka, založno pravo na pokretnim stvarima, ugovorno jemstvo i slično.
Ugovorom o dodeli sredstava može se predvideti jedno ili više sredstava obezbeđenja.
Bankarska garancija mora biti izdata na ceo iznos odobrenih sredstava i mora imati rok važenja najmanje za tri meseca duži od roka realizacije projekta.
Bankarska garancija ne mora glasiti na ceo iznos odobrenih sredstava ako korisnik sredstava dostavlja i druga sredstva obezbeđenja.
Bankarska garancija mora imati klauzulu da je naplativa na prvi poziv, bez prigovora, neopoziva i bezuslovna.
Kada se obaveze korisnika sredstava obezbeđuju hipotekom i založnim pravom na pokretnim stvarima, vrednost stvari koje se zalažu mora biti veća od odobrenih sredstava, u odnosu od najmanje 1:1,2.
Korisnik sredstava u slučaju iz stava 1. ovog člana obavezno prilaže stručni nalaz sudskog veštaka ili ovlašćene organizacije o proceni vrednosti nepokretne, odnosno pokretne stvari koja se zalaže, ne starije od 30 dana.
Za procenu vrednosti nepokretnosti potrebno je dostaviti izveštaj o proceni koji je sačinjen i potpisan od strane licenciranog procenitelja u skladu sa zakonom kojim se uređuju procenitelji vrednosti nepokretnosti.
U slučaju obezbeđenja ugovornim jemstvom korisnik sredstava dostavlja bilans stanja i bilans uspeha potencijalnog jemca za prethodne dve godine, dokaz o prometu na tekućem računu potencijalnog jemca za prethodnu i tekuću godinu, akt o registraciji i rešenje o poreskom identifikacionom broju, kao i potvrdu da nemaju neizmerenih obaveza prema Republici Srbiji.
U slučaju obezbeđenja sopstvenim menicama Ministarstvu se predaje ovlašćenje za popunjavanje menice, kopija kartona sa deponovanim potpisima lica ovlašćenih za zastupanje, kao i potvrda banke o registraciji menice.
Menice iz stava 1. ovog člana moraju biti potpisane od strane ovlašćenog lica i upisane u registar Narodne banke Srbije.
Vraćanje sredstava obezbeđenja
Korisniku sredstava vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza nakon što Ministarstvo prihvati završni izveštaj.
Kontrola namenskog korišćenja sredstava Zelenog Fonda
Korisnici sredstava Zelenog fonda dužni su da dodeljena sredstva koriste namenski, u skladu sa odlukom o dodeli sredstava i ugovorom.
Kontrolu namenskog korišćena sredstava vrši Ministarstvo.
Kontrola se vrši na osnovu izveštaja i neposrednim uvidom u poslovne knjige.
Ukoliko se nesporno utvrdi da je došlo do nezakonitog korišćenja sredstava Zelenog fonda, Ministarstvo o tome obaveštava budžetsku inspekciju.
Korisnik sredstava dužan je da obavesti Ministarstvo u roku od 30 dana od dana nastanka promena i nastupanja okolnosti, i to o:
1) statusnim promenama;
2) promenama svojinskih odnosa;
3) promeni lica ovlašćenog za zastupanje;
4) promeni rukovodioca projekta koji je neposredno zadužen za realizaciju;
5) nemogućnosti daljeg finansiranja projekta;
6) nepredviđenim okolnostima koje bitno utiču na obim, rokove i troškove projekta i nalažu izmene i dopune projekta;
7) ostalim okolnostima koje su od značaja za realizaciju ugovora.
Uz obaveštenje iz stava 1. ovog člana korisnik sredstava dostavlja obrazloženje razloga nastanka promena i nastupanja okolnosti sa predlogom mera za njihovo otklanjanje.
U slučaju promene svojinskih odnosa i nemogućnosti daljeg finansiranja projekta, ugovor se obavezno raskida.
Način praćenja realizacije projekata
Praćenje i nadzor nad sprovođenjem i realizacijom projekata, uključujući i kontrolu napretka radova na projektu vrši Komisija koju posebnim rešenjem obrazuje ministar.
Komisija ima najmanje tri člana i čine je predstavnici Ministarstva, i po potrebi predstavnici drugih nadležnih državnih organa i organizacija.
Komisija može u svoj rad uključiti i druga stručna lica radi pružanja stručne pomoći.
Komisija kontroliše da li se dodeljena sredstva koriste namenski kroz periodične kontrole i kontrolu završnog izveštaja.
Periodična kontrola namenskog korišćenja sredstava se obavlja neposrednim uvidom Komisije i na osnovu periodičnih izveštaja i dokumentacije dostavljene od strane korisnika sredstava.
Komisija može u svako vreme vršiti neposrednu kontrolu realizacije projekata koje Zeleni fond finansira.
Korisnik sredstava dužan je da omogući ovlašćenim licima neposredni uvid nad realizacijom projekta i uvid u dokumentaciju.
Komisija nije dužna da unapred obavesti korisnika sredstava o neposrednoj kontroli.
Korisnik sredstava je dužan da dostavlja periodične izveštaje o realizaciji projekta sa pratećom dokumentacijom, u skladu sa zaključenim ugovorom i na propisan način.
Komisija donosi Poslovnik o radu.
Izveštaj o napretku u realizaciji projekata
Korisnik sredstava, najkasnije u roku od 30 dana od poslednjeg dana svakog kalendarskog kvartala, dostavlja Ministarstvu, kvartalne izveštaje o napretku realizacije projekta.
Korisnik sredstava dužan je da posle realizacije projekta dostavi Ministarstvu završni izveštaj radi sagledavanja efekata sprovođenja projekta, u skladu sa zaključenim ugovorom i na propisan način.
Završni izveštaj se dostavlja najkasnije u roku od 30 dana od dana realizacije projekta.
Završni izveštaj treba da sadrži pregled preduzetih aktivnosti pri realizaciji projekta, postignute rezultate, kao i finansijske pokazatelje utrošenih sredstava, opis promena u realizaciji projekta koje utiču na troškove realizacije, sva odstupanja od plana realizacije projekta, sa obrazloženjem.
Ukoliko završni izveštaj nije kompletan vratiće se korisniku sredstava radi ispravke ili dopune u roku koji ne može biti duži od 15 dana.
Nakon što Ministarstvo usvoji završni izveštaj korisniku sredstava vraćaju se sredstva obezbeđenja za uredno izvršenje ugovorenih obaveza.
Izveštaj o postignutim efektima projekta
Posle realizacije projekta korisnik sredstava dužan je da Ministarstvu dostavlja izveštaje o postignutim efektima projekta na životnu sredinu, za koji je javnim konkursom, odnosno ugovorom predviđeno dostavljanje izveštaja, u periodu do pet godina posle realizacije.
Ukoliko korisnik sredstava ne postupi po obavezi iz stava 1. ovog člana Ministarstvo može uskratiti buduće finansiranje projekata za period najduže do tri godine, počevši od dana prijema obaveštenja o uskraćivanju budućeg finansiranja.
Ako korisnik sredstava ne realizuje projekat ni u roku iz člana 18. stav 2. ove uredbe dužan je da u roku od 30 dana od dana isteka roka realizacije dostavi Ministarstvu završni izveštaj.
Ako korisnik sredstava uskrati neposredan uvid, ne dostavlja periodične izveštaje ili se u postupku kontrole utvrdi da korisnik sredstava ne izvršava ugovorene obaveze potpuno i blagovremeno, ako ne dostavi završni izveštaj ili ako Ministarstvo ne prihvati završni izveštaj kao i u slučaju nepostupanja u skladu sa članom 26. stav 2. ove uredbe, Ministarstvo će raskinuti ugovor.
U slučaju raskida ugovora korisnik je dužan da vrati Ministarstvu sva sredstva isplaćena do dana raskida ili se aktiviraju sredstva obezbeđenja.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, korisnik sredstava Zelenog fonda je dužan da u budžet Republike Srbije izvrši povraćaj sredstava isplaćenih do dana raskida ugovora, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora, zajedno sa zakonskom zateznom kamatom počev od dana prijema sredstava pa do dana povraćaja sredstava na račun Ministarstva.
U slučaju raskida ugovora Ministarstvo može korisniku sredstava uskratiti mogućnost budućeg korišćenja sredstava Zelenog fonda za period najduže do tri godine, počev od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.
Izuzetno, u slučaju raskida Ministarstvo može, na obrazloženi zahtev, korisnika sredstava osloboditi obaveze povraćaja dela sredstava koja su utrošena namenski, čiju visinu utvrđuje Ministarstvo.
Zahtev se podnosi u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.
Korisnik sredstava može zahtevati da iznos namenski utrošenih sredstava utvrde ovlašćena stručna lica ili organizacije, pri čemu snosi sve troškove nastale na ovaj način.
U slučaju da korisnik sredstava podnese zahtev za oslobađanje obaveze povraćaja namenski utrošenih sredstava, rok iz stava 3. ovog člana, počinje da teče od dana utvrđivanja iznosa nenamenski utrošenih sredstava.
Kod upravnih ugovora stranka nema prava na raskid već ima pravo na prigovor.
Novčanom kaznom od 500.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) ne podnese izveštaj o realizaciji ugovora (član 15. stav 2. tačka 7);
2) ne realizuje projekat u roku planiranim ugovorom o finansiranju (član 18);
3) ne obavesti Ministarstvo u propisanom roku o nastalim promenama i nastalim okolnostima od značaja za realizaciju ugovora (član 26. stav 1);
4) ne podnese završni izveštaj (član 29);
5) ne podnese izveštaj o postignutim efektima projekta (član 30).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 250.000 dinara do 500.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 25.000 do 50.000 dinara.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".