ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 29/2016, 34/2016, 5/2017, 14/2017, 37/2017 i 7/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskoj upravi grada Zrenjanina uređuju se organizacija i delokrug Gradske uprave grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Gradska uprava), rukovođenje Gradskom upravom, javnost rada, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave.

Član 2

Gradska uprava obavlja poslove utvrđene Ustavom, zakonom, statutom i drugim propisima.

Gradska uprava obavlja i poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Član 3

Gradska uprava dužna je da obezbedi svakom građaninu jednak položaj i pravnu zaštitu u ostvarivanju svojih prava, obaveza i interesa, kao i da omogući ostvarivanje prava na upotrebu jezika koji su u službenoj upotrebi na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad).

Član 4

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada,

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada,

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu,

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,

7. dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću,

8. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 5

Gradska uprava je jedinstveni organ.

Član 6

U okviru Gradske uprave obrazuju se organizacione jedinice za obavljanje srodnih poslova koje mogu biti osnovne, posebne i uže organizacione jedinice.

Osnovne organizacione jedinice su: odeljenja i službe.

Posebne organizacione jedinice su: Kabinet Gradonačelnika, Služba za budžetsku inspekciju i Jedinica za internu reviziju.

Ako to priroda i obim poslova nalažu, unutar osnovnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: odseci i kancelarije, a unutar odseka: grupe.

1. OSNOVNE ORGANIZACIONE JEDINICE

Član 7

U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće osnovne organizacione jedinice:

1. Odeljenje za finansije,

2. Odeljenje za opštu upravu,

3. Odeljenje za društvene delatnosti,

4. Odeljenje za urbanizam,

5. Odeljenje za imovinsko - pravne poslove i upravljanje imovinom,

6. Odeljenje za privredu,

7. Odeljenje komunalne policije, odbrane, vanrednih situacija i zajedničkih poslova,

8. Odeljenje inspekcija,

9. Odeljenje za ljudske resurse i pravne poslove,

10. Služba Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

11. Služba za informacione i komunikacione tehnologije.

Član 8

ODELJENJE ZA FINANSIJE obavlja:

- poslove koji se odnose na pripremu budžeta, izvršenje budžeta, finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda, budžetsko računovodstvo, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, izveštavanje, poslove pripreme i izrade predloga finansijskog plana, raspodele sredstava indirektnim budžetskim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, pripreme i kompletiranja dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, vrši pripremanje i izradu nacrta propisa iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada,

- poslove lokalne poreske administracije, poslove vođenja prvostepenog postupka, utvrđivanja izvornih prihoda Grada, poslove kancelarijske i terenske kontrole i naplate izvornih prihoda Grada, poslove pokretanja i vođenja prvostepenog prekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda, poslove vođenja knjigovodstva izvornih prihoda Grada,

- poslove lokalnog ekonomskog razvoja, poslove privlačenja investicija i upravljanja projektima, projektovanje i praćenje realizacije budžeta za investicije.

Odeljenje za finansije obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 9

ODELJENJE ZA OPŠTU UPRAVU obavlja:

- poslove koji se odnose na unapređenje rada i modernizaciju Gradske uprave,

- poslove ličnih stanja građana i vođenja matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih i knjiga državljana, poslove izdavanja javnih isprava na osnovu matičnih evidencija, poslove prevođenja na jezicima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u Gradu koji se odnose na lična stanja građana,

- poslove mesnih kancelarija,

- poslove pisarnice, arhive, dostavne službe, kontrole nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi,

- poslove Kancelarije za brze odgovore.

Odeljenje za opštu upravu obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 10

ODELJENJE ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI obavlja:

- poslove od neposrednog interesa za građane u oblastima: obrazovanja, kulture, zdravstva, sporta i fizičke kulture, socijalne zaštite, dečije zaštite, boračko-invalidske zaštite, informisanja, saradnje sa verskim zajednicama, određivanja naziva ulica i trgova, zaštite kulturnih dobara, udruženja građana, saveza i asocijacija i drugih oblasti društvenih delatnosti,

- poslove učestvovanja u pripremi i izradi budžeta Grada i tromesečnih operativnih planova i pripremanja finansijske dokumentacije vezane za mesečne kvote i aproprijacije,

- poslove vezane za izbeglice, migracije i romska pitanja,

- vođenje biračkog spiska, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama.

Odeljenje za društvene delatnosti obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 11

ODELJENJE ZA URBANIZAM obavlja:

- poslove izrade pravnih akata iz nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave, a koji se odnose na oblast urbanizma i komunalnih delatnosti,

- poslove pravne problematike, prostornog planiranja, poslove sprovođenja objedinjene procedure i ažuriranja registra objedinjenih procedura na nivou Grada kao i omogućavanje dostupnosti podataka i saradnje sa Centralnim registrom objedinjenih procedura, poslove izdavanja lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole, poslove ozakonjenja objekata,

- urbanističko - građevinske poslove u vezi praćenja i uređenja građevinskog zemljišta i poslove iz oblasti građevinarstva vezane za izgradnju objekata opšte i zajedničke komunalne potrošnje I objekata putne privrede,

- poslove iz oblasti saobraćaja i poslove geografskog informacionog sistema u oblasti saobraćaja.

Odeljenje za urbanizam obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 12

ODELJENJE ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE I UPRAVLJANJE IMOVINOM obavlja:

- imovinsko-pravne poslove, eksproprijaciju i deeksproprijaciju, utvrđivanje i prestanak prava korišćenja gradskog građevinskog zemljišta, uspostavljanje režima svojine, davanje u zakup neizgrađenog javnog i ostalog građevinskog zemljišta,

- poslove evidentiranja imovine Grada,

- poslove iz oblasti stambenog i poslovnog prostora, komunalne poslove, poslove upisa javne svojine i poslove iseljenja bespravno useljenih lica.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove i upravljanje imovinom obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 13

ODELJENJE ZA PRIVREDU obavlja:

- poslove poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, poslove ruralnog razvoja i turizma, poslove praćenja utroška sredstava od naknade za korišćenje mineralnih sirovina i saradnje sa naseljenim mestima,

- poslove izgradnje i uređenja Grada,

- poslove zaštite i unapređivanja životne sredine i poslove energetske efikasnosti u skladu sa važećim propisima,

- stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa sprovođenjem postupaka javnih nabavki.

Odeljenje za privredu obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 14

ODELJENJE KOMUNALNE POLICIJE, ODBRANE, VANREDNIH SITUACIJA I ZAJEDNIČKIH POSLOVA obavlja:

- poslove održavanja komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada, ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju u skladu sa zakonom i propisima Grada,

- poslove koji se odnose na efikasno i racionalno funkcionisanje voznog parka, korišćenje i održavanje telefonske centrale, umnožavanje materijala i održavanje kopir aparata, poslove protivpožarne zaštite, obezbeđenja zgrada i opreme, održavanja higijene, otklanjanja svih sitnih kvarova na postojećim elektro, vodovodnim, grejnim i sličnim instalacijama,

- poslove pripreme za odbranu Grada, privrednih društava, drugih pravnih lica i preduzetnika, poslove izrade planova odbrane, predlaganja mera za funkcionisanje Grada u ratnom i vanrednom stanju, mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju, poslove izrade plana i programa razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Zrenjanina, sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spasavanja, kao i poslove vezane za funkcionisanje Gradskog štaba za vanredne situacije.

Odeljenje komunalne policije, odbrane, vanrednih situacija i zajedničkih poslova obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 15

ODELJENJE INSPEKCIJA obavlja:

- poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i propisa donetih na osnovu zakona iz oblasti komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, turizma, puteva i prevoza putnika u javnom saobraćaju, kao i poslove nadzora nad realizacijom programa preduzeća koji se bave održavanjem komunalne higijene javno prometnih površina i javnih zelenih površina,

- inspekcijski nadzor nad izvršavanjem odredaba zakona i podzakonskih akata iz oblasti građevinarstva,

- poslove prosvetnog inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem zakona i drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja.

Odeljenje inspekcija obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 16

ODELJENJE ZA LJUDSKE RESURSE I PRAVNE POSLOVE obavlja:

- poslove izrade pravnih akata iz nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave, kao i poslove izrade pravnih akata iz oblasti kulture, osnovnog obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, sporta i drugih oblasti,

- poslove izrade svih akata iz oblasti radnih odnosa, kao i stručne i administrativne poslove iz navedene oblasti,

- poslove upravljanja ljudskim resursima i pružanja pravne pomoći.

Odeljenje za ljudske resurse i pravne poslove obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 17

SLUŽBA SKUPŠTINE GRADA, GRADONAČELNIKA I GRADSKOG VEĆA obavlja:

- stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće i njihova radna tela, poslove u vezi sa pripremom i održavanjem sednica Skupštine grada i Gradskog veća, poslove prijema stranaka, predstavki i predloga građana, poslove iz oblasti ravnopravnosti polova, poslove uređivanja i izdavanja Službenog lista grada Zrenjanina, poslove u vezi sa postupkom ostvarivanja prava na pristup informacijama od javnog značaja,

- poslove daktilobiroa.

Služba Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 18

SLUŽBA ZA INFORMACIONE I KOMUNIKACIONE TEHNOLOGIJE obavlja:

- poslove analize i razvoja informacionog sistema Gradske uprave, staranja o radu računarske mreže, operativnih sistema, poslove zaštite podataka, poslove izrade i održavanja gradske WEB prezentacije, sprovođenje obuke korisnika, planiranje i održavanje kompletne telekomunikacione infrastrukture u Gradskoj upravi.

Služba za informacione i komunikacione tehnologije obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.

2. POSEBNE ORGANIZACIONE JEDINICE

Član 19

Kabinet Gradonačelnika

Kabinet Gradonačelnika obavlja savetodavne i protokolarne poslove, poslove odnosa sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su od značaja za rad Gradonačelnika.

Član 20

U Gradskoj upravi Gradonačelnik postavlja najviše pet pomoćnika Gradonačelnika za pojedine oblasti od značaja za Grad, i to za: investicije, finansije, lokalni društveno-ekonomski razvoj, kulturu, saradnju Gradske uprave sa javnim preduzećima i ustanovama, unapređenje rada lokalne samouprave, kao i za druge oblasti od značaja za Grad koje će se utvrditi Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene ovom odlukom i Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Za svoj rad pomoćnici Gradonačelnika odgovaraju Gradonačelniku.

Član 21

Služba za budžetsku inspekciju

Poslovi, organizacija i druga pitanja od značaja za rad Službe za budžetsku inspekciju utvrđuju se Odlukom o osnivanju i Pravilnikom o sistematizaciji iste.

Član 22

Jedinica za internu reviziju

Poslovi, organizacija i druga pitanja od značaja za rad Jedinice za internu reviziju utvrđuju se Odlukom o osnivanju i Pravilnikom o sistematizaciji iste.

III RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM

Član 23

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Član 24

Načelnik Gradske uprave usklađuje rad Gradske uprave i obezbeđuje funkcionisanje Gradske uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja Skupštini grada, Gradonačelniku, Gradskom veću i radnim telima Skupštine grada o nacrtima propisa, kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta o radnim odnosima postavljenih lica i zaposlenih u Gradskoj upravi, vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi, rešava o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi.

Član 25

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 26

Načelnik Gradske uprave obrazuje kolegijum rukovodilaca organizacionih jedinica u cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave.

Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.

Prema potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druge zaposlene da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.

Član 27

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.

Član 28

Načelnik Gradske uprave ne može vršiti nikakvu javnu ili drugu dužnost koja je nespojiva sa njegovim položajem i ovlašćenjima.

Član 29

Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:

- načelnik Odeljenja - radom Odeljenja,

- rukovodilac Službe - radom Službe,

- šef Odseka - radom Odseka,

- šef Kancelarije - radom Kancelarije.

Načelnik Odeljenja i rukovodilac Službe mogu imati zamenika.

Grupa može imati šefa Grupe.

Član 30

Načelnik Odeljenja i rukovodilac Službe odlučuje, donosi i potpisuje akte iz nadležnosti organizacione jedinice kojom rukovodi, organizuje rad, stara se o rasporedu i izvršavanju poslova, ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih i obavlja druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave.

Načelnik Odeljenja i rukovodilac Službe odgovoran je Gradonačelniku i načelniku Gradske uprave za blagovremeno i zakonito vršenje poslova u organizacionoj jedinici kojom rukovodi.

Član 31

Načelnike Odeljenja i rukovodioce Službi raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Šefove Odseka i šefove Grupa raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog načelnika Odeljenja.

Član 32

Radom posebnih organizacionih jedinica rukovode:

- šef Kabineta - radom Kabineta Gradonačelnika,

- šef Službe - radom Službe za budžetsku inspekciju,

- rukovodilac Jedinice - radom Jedinice za internu reviziju.

Član 33

Šefa Kabineta Gradonačelnika i zaposlene u Kabinetu raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog Gradonačelnika.

Šefa Službe za budžetsku inspekciju i budžetske inspektore raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog Gradonačelnika.

Rukovodioca Jedinice za internu reviziju i interne revizore raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog Gradonačelnika.

IV JAVNOST RADA

Član 34

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 35

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Informacije iz stava 1. ovog člana može davati načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

Član 36

Gradska uprava ne može davati informacije iz člana 35. ove odluke čija sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA

Član 37

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, ovom odlukom i drugim aktima.

Gradska uprava obavezna je da Skupštinu grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine grada.

Član 38

Odnos Gradske uprave prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Gradonačelnik, u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za rad.

Član 39

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

U postupku nadzora nad radom Gradske uprave, na zahtev Gradskog veća, Gradska uprava podnosi izveštaj o svom radu jednom godišnje.

Gradsko veće može ukinuti ili poništiti akte Gradske uprave kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, utvrdi da navedeni akti nisu u skladu sa zakonom, propisom donetim na osnovu zakona, odnosno odlukom Skupštine grada, sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa važećim propisima.

Ukoliko se ne postupi po nalogu iz stava 4. ovog člana, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodioca i zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju spornog akta.

Član 40

U vršenju prava nadzora nad radom Gradske uprave, Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće mogu da preduzmu odgovarajuće organizacione, kadrovske i druge mere utvrđene zakonom radi obezbeđenja efikasnijeg izvršavanja zadataka i poslova Gradske uprave.

Načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica dužni su da postupe po merama iz stava 1. ovog člana.

Član 41

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada, ovom odlukom i drugim propisima.

Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

VI ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA

Član 42

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa, daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,

- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom i postupe po njima, kao i da predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i da o tome obaveste građane,

- omoguće upotrebu jezika nacionalnih manjina u skladu sa Statutom grada,

- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama i

- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada.

Član 43

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 44

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koji imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

VII RADNI ODNOSI

Član 45

Prava, obaveze i odgovornosti postavljenih lica i zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđena su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 46

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 47

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, statutom, ovom odlukom i pravilima struke.

Pojedinačni akti, mere i postupci Gradske uprave moraju biti zasnovani na zakonu, statutu i drugim propisima.

Član 48

Lice može biti primljeno u radni odnos u Gradskoj upravi ako pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.

Položaj se popunjava postavljenjem.

Član 49

O pravima i dužnostima iz radnih odnosa postavljenih lica i zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 50

Gradskoj upravi može se zasnovati radni odnos sa pripravnikom ukoliko postoji slobodno radno mesto u skladu sa Kadrovskim planom i ukoliko lice koje zasniva radni odnos ima obrazovanje koje je propisano kao uslov za rad na tom radnom mestu.

Nezaposleno lice može zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja, odnosno sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje državnog stručnog ispita.

Član 51

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

VIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 52

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se iz budžeta Grada i budžeta Republike Srbije za poverene poslove, kao i iz ostalih prihoda ostvarenih dopunskim aktivnostima Gradske uprave.

Prihodi za finansiranje poslova Gradske uprave koriste se za:

- pokriće rashoda za postavljena lica i zaposlene u Gradskoj upravi,

- pokriće rashoda za korišćenje usluga i roba,

- otplatu kamata i pratećih troškova zaduživanja,

- socijalno osiguranje i socijalnu zaštitu,

- pokriće ostalih rashoda,

- izdatke za nefinansijsku imovinu i

- izdatke za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine.

Član 53

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet Grada.

Član 54

Raspored sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se na osnovu operativnih mesečnih i tromesečnih planova koje donosi načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

Za zakonito i namensko korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana odgovoran je načelnik Gradske uprave i načelnik Odeljenja za finansije.

Zahteve za plaćanje i druga akta za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana, potpisuje načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

IX AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 55

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Član 56

Akt o organizaciji Gradske uprave donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave usvaja Gradsko veće.

Član 57

Akti koje donosi Gradska uprava u vršenju poslova iz nadležnosti Grada overavaju se pečatom Gradske uprave.

Broj, izgled, sadržinu i način čuvanja i rukovanja pečatom Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 59

Načelnik Gradske uprave izvršiće raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu pravilnika iz člana 58. ove odluke.

Član 60

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Član 61

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Zrenjanina ("Službeni list grada Zrenjanina", broj 21/16).

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o Gradskoj upravi grada Zrenjanina

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 34/2016)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".