ODLUKAO NAKNADAMA ZA USLUGE KOJE VRŠI GRADSKA UPRAVA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 14/2010, 15/2010 - ispr., 5/2011, 11/2011, 14/2011, 6/2012, 17/2013, 37/2013, 6/2014, 15/2015, 19/2017, 37/2017 i 7/2018) |
Ovom Odlukom utvrđuju se naknada troškova, naknada za rad Gradske uprave (u daljem tekstu: naknada), obveznik plaćanja naknade, nastanak obaveze, plaćanje naknade, oslobađanje od plaćanja naknade i povraćaj plaćenih naknada.
Pod troškovima u smislu ove Odluke podrazumevaju se troškovi koji nastanu u vezi sa radnjama koje Gradska uprava preduzima iz svoje nadležnosti po zahtevima fizičkih i pravnih lica.
Pod naknadom za rad Gradske uprave podrazumeva se naknada za spise, radnje i usluge koje iz svoje nadležnosti preduzima, odnosno pruža Gradska uprava fizičkim i pravnim licima na njihov zahtev, za koje se ne naplaćuje gradska administrativna taksa.
Visina naknade utvrđuje se Tarifom naknada za rad Gradske uprave (u daljem tekstu: Tarifa), koja je sastavni deo ove Odluke.
Utvrđena naknada iz Tarife usklađuju se sa godišnjom stopom rasta troškova života koju objavljuje Republički organ nadležan za poslove statistike s tim da se ista može menjati najviše jedanput godišnje i to u postupku utvrđivanja budžeta grada za narednu godinu.
Naknada se plaća preko naloga za uplatu u korist budžeta grada Zrenjanina.
Obveznik plaćanja naknade je fizičko, odnosno pravno lice, po čijem zahtevu se pokreće postupak, odnosno vrši određena radnja, utvrđena Tarifom.
Obaveza plaćanja naknade nastaje u trenutku podnošenja zahteva za pokretanje postupka, odnosno vršenja određene radnje.
Naknada se plaća u trenutku nastanka obaveze plaćanja, ako za pojedine slučajeve nije drugačije propisano.
Obveznik plaćanja naknade dužan je da prilikom podnošenja zahteva iz člana 7. ove Odluke priloži odgovarajući dokaz da je iznos utvrđen Tarifom platio preko organizacije ovlašćene za obavljanje poslova platnog prometa.
V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA NAKNADE
Plaćanja naknade oslobađaju se:
- fizička lica koja ostvaruju prava po osnovu socijalne zaštite,
- fizička lica u postupku ostvarivanja prava iz socijalne zaštite,
- fizička lica u postupku ostvarivanja prava iz obaveznog socijalnog osiguranja,
- fizička lica u postupku ostvarivanja prava na dečiji dodatak,
- fizička lica u postupku ostvarivanja prava po osnovu boračko-invalidske zaštite,
- fizička lica u postupku prijavljivanja činjenica za upis u matične knjige,
- invalidi, nepokretna i teško bolesna lica koja sklapaju brak van službenih prostorija,
- fizička lica koja sklapaju brak u Gradskoj bašti grada Zrenjanina,
- korisnici materijalnog obezbeđenja porodice, prava na tuđu pomoć i negu i slično, kao i druga fizička lica koja naknadu ne mogu platiti bez štete po svoje nužno izdržavanje, odnosno nužno izdržavanje svoje porodice,
- organi ustanove i druge organizacije koje se finansiraju iz budžeta,
- izbegla, interno raseljena lica i povratnici iz zemalja Evropske unije po Sporazumu o readmisiji, u svojstvu izabranih korisnika u projektima u kojima je grad Zrenjanin jedna strana potpisnica projekta i to za izdavanje informacije o lokaciji, lokacijske dozvole za izgradnju, odnosno dogradnju i građevinske dozvole,
- fizička lica za spise i radnje u postupku za sastavljanje, odnosno ispravljanje biračkih spiskova, kao i spiskova za kandidovanje,
- fizička i pravna lica u postupku sticanja imovine i ostvarivanja obeštećenja po Zakonu o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju,
- ratni vojni invalidi, učesnici rata kao i članovi porodica palih boraca u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine i u ratu 1999. godine, uz uverenje o statusu ratnog vojnog invalida, statusu učesnika rata ili uverenje člana porodice palog borca, koje izdaje nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina.
Ne plaća se naknada za:
- spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti,
- spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama,
- spise i radnje u postupku sticanja statusa energetski zaštićenog kupca, odnosno ugroženog kupca toplotne energije,
- spise i radnje u vezi sa predškolskim i školskim vaspitanjem i obrazovanjem, obrazovanjem studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom,
- spise i radnje, kao priloge koji se moraju podneti uz zahtev, u vezi sa regulisanjem vojne obaveze,
- spise i radnje u postupku za sahranjivanje,
- za potvrdu o prijemu zahteva.
U ispravi koja se izdaje bez plaćanja naknade mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja naknade.
Obveznik plaćanja naknade, koji je platio naknadu, koju nije bio dužan da plati ili je platio u iznosu većem od propisanog, ili je platio za radnju odnosno za uslugu, koju organ nije iz bilo kojih razloga izvršio, ima pravo na povraćaj plaćene naknade.
Postupak za povraćaj plaćene naknade pokreće se po zahtevu obveznika plaćanja.
O zahtevu za povraćaj plaćene naknade odlučuje organizaciona jedinica Gradske uprave koja je rešavala po zahtevu.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 11/2011)
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 14/2011)
Član 2
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
TARIFA NAKNADA ZA RAD GRADSKE UPRAVE
|
|
Spisi i radnje iz oblasti ličnih stanja građana |
|
- sklapanje braka radnim danom van radnog vremena |
5.000,00 din. |
- sklapanje braka van službenih prostorija |
10.000,00 din. |
Spisi i radnje iz oblasti urbanizma |
|
1. Izdavanje informacije o lokaciji: |
|
Za objekte kategorije "A" |
3.000,00 din. |
Za objekte kategorije "B" i "V" |
7.000,00 din. |
Za objekte kategorije "G" |
15.000,00 din. |
2. Izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju, odnosno dogradnju: |
|
- objekti klase A:111011, 112111, 124220, 124152 |
12.000,00 din. |
Objekti klase A :112211, 127111, 127121, 127141 |
24.000,00 din. |
Objekti klase B :111012, 111021, 112112, 112121, 112212, 113001, 121111, 121201, 122011, 125101 |
24.000,00 din. |
Objekti klase V: 1263 |
24.000,00 din. |
Objekti klase B: 112221, 121113, 122021, 123001, 127112, 127122, 127142 |
40.000,00 din. |
Objekti klase V: 111013, 111022, 112113, 112122, 112213, 112222, 113002, 121112, 121114, 121202, 122012, 122022, 123002. |
40.000,00 din. |
1241 (osim 124152); |
40.000,00 din. |
125 (osim 125101); 126 (osim 1263) |
40.000,00 din. |
127 (osim 127111, 127121, 127141) |
40.000,00 din. |
Objekti klase G: 211202, 212102, 212213, 212222, 213002, 214102, 214103, 214203, 215303, 222330 (osim: 211, 212, 213, 214, 215120, 215202, 215301, 215302, 221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224) |
45.000,00 din. |
- infrastrukturnih objekata i nfrastrukturnih mreža u regulaciji ulica (kolovozi, vodovod, kanalizacija, gasovod, vrelovod, telekomunikacioni i elektroenergetski objekti) do 1000m |
|
objekti klase G: 211, 212, 213, 214,215120, 215202, 215301, 215302,221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224 (osim 222330) |
15.000,00 din. |
- infrastrukturnih objekata i infrastrukturnih mreža u regulaciji ulica (kolovozi, vodovod, kanalizacija, gasovod, vrelovod, telekomunikacioni i elektroenergetski objekti) preko 1000m |
|
objekti klase G: 211, 212, 213, 214, 215120, 215202, 215301, 221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224 (osim 222330) |
8,00 din./m |
- objekti klase V 124210 |
8.000,00 din. |
Za zahtev za izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju odnosno dogradnju dva ili više objekata iz ove tačke, naknada se umanjuje za 30% u odnosu na zbirnu vrednost pojedinačnih naknada podnetih zahteva. |
|
Izdavanje lokacijskih uslova kada nema planskog osnova, odnosno kada je zahtev za izdavanje lokacijskih uslova suprotan uslovima iz Planskog dokumenta. |
2.000,00 din. |
3. Potvrđivanje urbanističkog projekta |
1.000,00 din. |
4. Potvrđivanje projekta preparcelacije i parcelacije |
1.000,00 din. |
5. Zahtev za davanje saglasnosti za ispravku granica parcele i spajanje susednih parcela istog vlasnika |
1.000,00 din. |
6. Izmena lokacijskih uslova: |
|
- zbog izmene jednog ili dva uslova za projektovanje odnosno priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu |
30% od iznosa naknade propisane za izdavanje lokacijskih uslova |
- zbog izmene više od dva uslova za projektovanje odnosno priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu |
70% od iznosa naknade propisane za izdavanje lokacijskih uslova. |
7. Za polaganje ispita o poznavanju teritorije grada i propisa iz oblasti saobraćaja |
8.000,00 din. |
Spisi i radnje iz oblasti inspekcijskih poslova |
|
- predstavke građana i izlazak na lice mesta po pismenoj prijavi građana |
100,00 din. |
- pružanje stručne pomoći u oblasti inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije |
300,00 din. |
- davanje stručnog objašnjenja i mišljenja i neposredno učešće u vršenju inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije |
1.000,00 din. |
- izlazak inspekcije za zaštitu životne sredine radi pregleda poslovnog prostora i ocene ispunjenosti uslova zaštite i unapređenje životne sredine |
2.000,00 din. |
Ostale usluge Gradske uprave |
|
1. Usluge izdavanja Svečane sale Skupštine grada (kapaciteta 150 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika: |
|
- izdavanje Svečane sale Skupštine grada sa inventarom |
10.000,00 din./60 min. |
- izdavanje Svečane sale Skupštine grada bez inventara |
13.000,00 din./60 min. |
- izdavanje Svečane sale Skupštine grada sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića do 50 osoba din. |
15.000,00 din./60 min. |
- fotografisanje u Svečanoj sali Skupštine grada |
3.000,00 din/30 min. |
2. Usluge izdavanja Multimedijalne sale Gradske uprave (kapaciteta 40 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika: |
|
- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave |
10.000,00 din./60 min. |
- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave sa upotrebom video bim projekta |
13.000,00 din./60 min. |
- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića |
15.000,00 din./60 min. |
3. Usluge izdavanja sale Gradskog veća (kapaciteta 20 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika: |
|
- izdavanje sale Gradskog veća |
6.000,00 din./60 min. |
- izdavanje sale Gradskog veća sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića do 20 osoba |
8.000,00 din/60 min. |
4. Usluge izdavanja Video bim projektora sa operaterom, lap top računarom i projekcionim platnom: |
|
- u zgradi Gradske uprave (Svečana sala i sala Gradskog veća) |
5.000,00 din./60 min. |
- izvan zgrade Gradske uprave |
10.000,00 din./60 min. |
5. Usluge fotokopiranja, brzog umnožavanja i automatskog slaganja materijala: |
|
- Fotokopiranje A4 jednostrano 1-9 kom. |
6,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A4 jednostrano 10-99 kom. |
5,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A4 jednostrano 100 i više kom. |
4,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A4 dvostrano 1-9 kom. |
11,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A4 dvostrano 10-99 kom. |
10,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A4 dvostrano 100 i više kom. |
9,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 jednostrano 1-9 kom. |
10,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 jednostrano 10-99 kom. |
9,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 jednostrano 100 i više kom. |
8,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 dvostrano 1-9 kom. |
12,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 dvostrano 10-99 kom. |
11,00 din./1 kom. |
- fotokopiranje A3 dvostrano 100 i više kom. |
10,00 din./1 kom. |
- snimanje matrice A4 |
5,00 din./1 kom. |
- automatsko slaganje materijala 1-50 kom. |
15,00 din./1 mat. |
- automatsko slaganje materijala 51-100 kom. |
12,00 din./1 mat. |