PRAVILNIK

O DODELI SUBVENCIJA ZA ZAPOŠLJAVANJE NEZAPOSLENIH LICA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 17/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom pozivu, obavezna dokumentacija, postupak dodele subvencije, kriterijumi i merila za dodelu, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog poziva za dodelu subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u 2018. godini (u daljem tekstu: Javni poziv), koji se sprovodi u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ) i Edukativnim centrom za obuke u profesionalnim i radnim veštinama (u daljem tekstu: Edukativni centar).

Sredstva za ovu namenu obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu, u okviru Programa 0803 - Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 - Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz budžeta.

Cilj

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat), u skladu sa Pokrajinskim akcionim planom zapošljavanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2018. godini (u daljem tekstu: PAPZ) dodeljuje subvenciju poslodavcima koji pripadaju privatnom sektoru, radi zapošljavanja nezaposlenih lica, koja se nalaze na evidenciji NSZ na teritoriji AP Vojvodine, a u cilju smanjivanja nezaposlenosti i podsticanja zapošljavanja nezaposlenih lica.

Namena sredstava

Član 3

Sredstva za zapošljavanje nezaposlenih lica (u daljem tekstu: Subvencija) su namenjena za subvencionisanje troškova po zaposlenom, i to:

1. prosečne bruto II zarade za ugovoreni period od 12 meseci i

2. poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, za period ugovorne obaveze u trajanju od 12 meseci.

Visina sredstava

Član 4

Subvencija iz člana 3. stav 1. tačka 1) dodeljuje se poslodavcima koji pripadaju privatnom sektoru u iznosu od 765.000,00 dinara po nezaposlenom licu:

1. čije zanimanje predstavlja kategoriju deficitarnih zanimanja prema podacima filijale NSZ sa teritorije AP Vojvodine, i to:

• sa najmanje visokim obrazovanjem stečenim na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i

• medicinsko osoblje koje može biti i nižeg stepena obrazovanja.

Subvencija iz člana 3. stav 1. tačka 2) dodeljuje se poslodavcima koji pripadaju privatnom sektoru u iznosu od 185.000,00,00 dinara po nezaposlenom licu:

2. koje pripada ostalim kategorijama lica i zanimanja.

Javni poziv za dodelu subvencija

Član 5

Subvencija se dodeljuju na osnovu Javnog poziva, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni poziv se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, u oglasnim novinama NSZ "Poslovi" i na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog poziva su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje, visina ukupnih sredstava koja se dodeljuju, namena sredstava, subjekti koji mogu da učestvuju, uslovi za učešće, dokumentacija koja se podnosi uz zahtev, uslovi učešća, rok za podnošenje prijava, kriterijumi za ocenu prijava i drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom pozivu

Član 7

Pravo da konkurišu imaju poslodavci koji pripadaju privatnom sektoru, odnosno preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%).

Pravo na Subvenciju ne mogu ostvariti:

1. državni organi, organizacije i drugi direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, zadruge i udruženja;

2. podnosioci zahteva koji obavljaju delatnosti u oblasti eksploatacije uglja, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja, šumarstva (šifre 02.0, 05.1, 05.2, 35.14, 35.23, 49.32, 92.0 i 96.9);

3. korisnici sredstava koji nisu ispunili raniju ugovornu obavezu prema Sekretarijatu ili NSZ, a ugovorna obaveza je istekla, kao i korisnici sredstava čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršavaju;

4. privredni subjekti u teškoćama, u smislu člana 2. stav 1. tačka 5) Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013 i 97/2013).

Uslovi za učešće na javnom pozivu

Član 8

Poslodavac može učestvovati na Javnom pozivu pod uslovom:

1. da ima sedište ili registrovanu poslovnu jedinicu na teritoriji AP Vojvodine;

2. pripada privatnom sektoru (preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%);

3. da nije smanjivao broj zaposlenih na neodređeno vreme, u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev, osim u slučaju normalne fluktuacije zaposlenih (prestanak radnog odnosa na određeno vreme, ostvarivanje prava na penziju i dr.);

4. da nad njim nije pokrenut stečajni, odnosno likvidacioni postupak;

5. da uredno izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za zaposlene, za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;

6. da poslednjih šest meseci nije bio duže od 30 dana neprekidno evidentiran u registru dužnika prinudne naplate Narodne banke Srbije;

7. da se nezaposleno lice na dan podnošenja zahteva nalazi na evidenciji Filijale NSZ;

8. da je nezaposlenom, za koga se traži subvencija, radni odnos na neodređeno vreme kod podnosioca zahteva ili povezanog lica, prestao najmanje šest meseci pre podnošenja zahteva;

9. da je izmirio ranije ugovorne i druge obaveze prema Sekretarijatu i NSZ, osim za obaveze čija je realizacija u toku, ukoliko iste redovno izmiruje i

10. da se nalazi u dozvoljenom okviru opredeljenog iznosa za de minimis državnu pomoć u tekućoj fiskalnoj godini i prethodne dve fiskalne godine, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći.

Poslodavac, u toku Javnog poziva, može podneti samo jedan Zahtev sa biznis planom.

Dokumentacija koja se podnosi na javni poziv

Član 9

Učesnik na Javnom pozivu podnosi:

1. zahtev sa biznis planom;

2. pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove;

3. fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u APR;

4. potvrda banke o prometu na tekućem računu poslodavca za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;

5. fotokopija dokaza o redovnoj uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje: obaveštenje Poreske uprave o podnetoj pojedinačnoj poreskoj prijavi PPP PD (štampa se sa portala Poreske uprave), izvod iz elektronske baze podataka Poreske uprave EBP-PURS, overen od strane poslodavca i/ili uverenje poreske uprave o izmirenim porezima i doprinosima za preduzetnike.

Sekretarijat zadržava pravo da zatraži i druge dokaze relevantne za odlučivanje.

Dokumentacija podneta na Javni poziv se ne vraća.

Postupanje sa zahtevima

Član 10

Zahtev sa biznis planom se podnosi isključivo na obrascu koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja na adresu nadležne organizacione jedinice NSZ prema sedištu poslodavca ili organizacione jedinice, lično ili putem pošte.

Rok za podnošenje prijava je 30 dana od dana objavljivanja Javnog poziva.

Zahtevi koji nisu podneti u skladu sa članom 10. stav 1. i 2. ovog pravilnika biće.

Nakon podnošenja zahteva, a pre donošenja odluke, poslodavac može, na neodređeno vreme, zaposliti lice za koje je podneo zahtev za dobijanje Subvencije, što ne predstavlja garanciju za dobijanje Subvencije.

Postupak dodele sredstava

Član 11

Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog poziva, boduje zahteve i sačinjava listu podnetih zahteva, koju uz po jedan primerak zahteva prosleđuje Pokrajinskoj službi za zapošljavanje (u daljem tekstu: PSZ) na saglasnost. PSZ Sekretarijatu dostavlja saglasnost i po jedan primerak zahteva sa biznis planom.

Član 12

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje Komisiju za pregled zahteva, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu subvencija (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni poziv.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem Javnog poziva (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz biznis plana sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod podnosioca zahteva, o čemu će se sačiniti zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli subvencije za samozapošljavanje (u daljem tekstu: Odluku), koja je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje se na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 13

Komisija daje predlog Odluke na osnovu:

• zahteva sa biznis planom,

• predlogom liste NSZ i

• dodatnim bodovima.

Dodatni bodovi Komisije:

1a)

IT usluge

15 bodova

1b)

Zdravstvo

15 bodova

1v)

Proizvodnja i zanatstvo u funkciji turizma

10 bodova

1g)

Ugostiteljski objekti za smeštaj

10 bodova

Ugostiteljski objekti u ruralnoj sredini

10 bodova

Ugostiteljski objekti za ishranu i piće

5 bodova

 

Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave na teritoriji se nalazi sedište ili organizaciona jedinica

IV grupa

20 bodova

III grupa

15 bodova

II grupa

10 bodova

I grupa

5 bodova

 

Doprinos lokalnoj zajednici

Veoma značajno

10 bodova

Značajno

5 bodova

Član 14

Komisija će odbaciti podnete zahteve koji su:

• neblagovremeni;

• nedopušteni (zahtevi podneti od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom i koji su suprotni odredbama Pravilnika i Javnog konkursa);

• nepotpuni i nerazumljivi (zahtevi uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koji su nepotpisane, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka, popunjeni grafitnom olovkom, poslati faksom ili elektronskom poštom (e-mail), koji nisu podneti na odgovarajućem obrascu, koji sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično;

• ukoliko se utvrdi da učesnik nije ispunio ranije ugovorne obaveze prema Sekretarijatu, NSZ ili lokalnoj samoupravi, a ugovorna obaveza je istekla, kao i učesnik čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršava.

Ugovor o dodeli subvencije

Član 15

Na osnovu Odluke, Sekretarijat, Filijala NSZ i poslodavac kojem je odobrena subvencija (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke, zaključiće ugovor o korišćenju subvencije za zapošljavanje nezaposlenih lica, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava pre zaključenja ugovora, Filijali NSZ dostavlja:

• dokaz o zasnivanju radnog odnosa na neodređeno vreme za lice koje se zapošljava (ugovor o radu);

• fotokopija kartona deponovanih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje;

• fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun otvoren kod Uprave za trezor;

• odgovarajuće sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza;

• pisani pristanak korisnika sredstava i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza su:

ZA PREDUZETNIKA:

1. za odobrena sredstva u iznosu do 765.000,00 dinara:

• dve istovetne blanko sopstvene menice korisnika sredstava i dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenjima ili

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja od 13 meseci.

2. za odobrena sredstva u iznosu od 765.001,00 dinara i više:

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja od 13 meseci ili

• dve sopstvene menice korisnika sredstava, sa meničnim ovlašćenjem, i ugovor o jemstvu.

ZA PRAVNO LICE:

1. za odobrena sredstva u iznosu do 765.000,00 dinara:

• dve istovetne blanko sopstvene menice korisnika sredstava (osnivača) i dve istovetne blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjima ili

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja od 13 meseci.

2. za odobrena sredstva u iznosu od 765.001,00 dinara i više:

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja od 13 meseci ili

• dve sopstvene menice korisnika sredstava (osnivača), sa meničnim ovlašćenjem, i ugovor o jemstvu.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).

Menice, u skladu sa Zakonom o platnom prometu ("Sl. list SRJ", br. 03/02 i 05/03 i "Sl. glasnik RS", br. 43/04, 62/06, 111/09 i 31/11) i Odlukom o bližim uslovima, sadržini i načinu vođenja registra menica i ovlašćenja ("Sl. glasnik RS", br. 56/11), podnosilac zahteva mora izvršiti upis menica u Registar menica i ovlašćenja.

Bankarska garancija - rok važenja od 13 meseci, ali u slučaju zamene lica u toku ugovorne obaveze, poslodavac je dužan da dostavi novu bankarsku garanciju sa produženim rokom važenja.

Ugovor o jemstvu - ugovorno jemstvo privrednog društva kategorisanog kao malo ili srednje, koje je prethodnih godina pokazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 12 meseci nije bilo u blokadi.

Obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik sredstava u obavezi je da:

1. zasnuje radni odnos, odnosno zaključi ugovor o radu sa nezaposlenim licem u skladu sa zakonom, na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, s tim da radni odnos traje najmanje 12 meseci od dana zasnivanja radnog odnosa;

2. namenski i zakonito utroši dodeljena sredstva, i to za sredstva:

• iz člana 3. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika redovno isplaćuje prosečnu bruto II zaradu i

• iz člana 3. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje;

3. Filijali NSZ dostavlja dokaze o ispunjenju ugovorne obaveze iz tačke 2) ovog člana i

4. obavesti Filijalu NSZ o svakoj promeni koja je od uticaja na realizaciju ugovora, u roku od 15 dana od dana nastanka te promene.

Obaveze sekretarijata

Član 17

Sekretarijat se obavezuje da, u skaldu sa prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, Korisniku sredstava izvrši uplatu sredstava u dve rate, na namenski račun otvoren kod Uprave za trezor, i to:

• 50% iznosa nakon potpisivanja ugovora i

• 50% iznosa nakon dostavljanja dokaza o ispunjenju ugovorne obaveze za prva 3 meseca, a najkasnije do 10.12.2018. godine.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 18

Korisnik sredstava je dužan da dodeljena sredstva iskoristi namenski i zakonito i dokaze o tome dostavi Filijali NSZ, koja periodično kontroliše sprovođenje ugovorne obaveze.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine", a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog poziva.

Danom donošenja ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli sredstava Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam za realizaciju Pokrajinskog akcionog plana zapošljavanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2017. godini broj 144-401-1989/2017 od 27.04.2017. godine.