PRAVILNIKO POSTUPANJU PO ZAHTEVU IZVRŠNOG POVERIOCA KOMORI JAVNIH IZVRŠITELJA ZA ODREĐIVANJE JAVNOG IZVRŠITELJA KOJEM SE PODNOSI PREDLOG ZA IZVRŠENJE NA OSNOVU VERODOSTOJNE ISPRAVE RADI NAMIRENJA NOVČANOG POTRAŽIVANJA NASTALOG IZ KOMUNALNIH USLUGA I SRODNIH DELATNOSTI("Sl. glasnik RS", br. 29/2018) |
Ovim pravilnikom uređuje se podnošenje i sadržina zahteva izvršnog poverioca Komori javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora), za određivanje javnog izvršitelja, kojem se podnosi predlog za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, sadržina odgovora Komore i način dostavljanja odgovora izvršnom poveriocu, kao i druga pitanja od značaja za ovaj postupak.
Pre podnošenja predloga za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti (u daljem tekstu: predlog za izvršenje) nadležnom javnom izvršitelju, izvršni poverilac je dužan da Komori podnese zahtev za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za izvršenje.
Zahtev iz stava 1. ovog člana se podnosi u elektronskoj formi, u.h1s formatu na obrascu 1 koji je Prilog broj 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Obrazac 1 u opštem delu sadrži podatke o izvršnom poveriocu: pun naziv, sedište, MBR, PIB, naziv ogranka/poslovne jedinice ukoliko postoji, adresu za prijem elektronske pošte, kao i ukupan broj predloga za izvršenje po predmetnom zahtevu.
Obrazac 1 u posebnom delu sadrži: referentnu oznaku koju predmetu dodeljuje izvršni poverilac, datum podnošenja zahteva, visinu potraživanja, naznaku da li je izvršni dužnik pravno lice ili fizičko lice. Ako je izvršni dužnik fizičko lice obrazac 1 u ovom delu sadrži ime i prezime, opštinu prebivališta odnosno boravišta i poštanski broj opštine, a ako je izvršni dužnik pravno lice ili preduzetnik obrazac 1 u ovom delu sadrži poslovno ime, opštinu sedišta, poštanski broj opštine, MBR i PIB.
Komora je dužna da odgovori na zahtev izvršnog poverioca u roku od pet dana od dana prijema zahteva, vodeći računa o tome da se javni izvršitelji određuju ravnomerno, prema azbučnom redu upisa u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja i da je za postupanje po predlogu za izvršenje isključivo nadležan javni izvršitelj na čijem području izvršni dužnik ima prebivalište, boravište ili sedište.
Ako Komora ne odgovori na zahtev izvršnog poverioca u roku od pet dana, izvršni poverilac samostalno određuje javnog izvršitelja na čijem području izvršni dužnik ima prebivalište, boravište ili sedište.
Ukoliko je broj predloga za izvršenje navedenih u zahtevu izvršnog poverioca manji od broja javnih izvršitelja nadležnih za postupanje, određivanje javnog izvršitelja po prvom sledećem zahtevu izvršnog poverioca započeće od prvog narednog javnog izvršitelja upisanog u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja, posle javnog izvršitelja koji je poslednji određen.
Nakon određivanja javnog izvršitelja, Komora će o tome obavestiti izvršnog poverioca elektronskim putem na obrascu 2 koji je Prilog broj 2 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Obrazac 2 sadrži sve podatke koje sadrži obrazac 1, kao i registracioni broj predmeta u Komori, ime i prezime javnog izvršitelja, broj legitimacije javnog izvršitelja, datum određivanja javnog izvršitelja i ukupan broj predloga izvršnog poverioca za koji je određen javni izvršitelj.
Komora Obrazac 2 iz stava 1. ovog člana dostavlja i javnim izvršiteljima koji su određeni da postupaju po predlozima za izvršenje.
Podaci o zahtevima izvršnih poverilaca i odgovorima Komore, objavljuju se na internet stranici Komore, pri čemu se vodi računa o zaštiti podataka o ličnosti izvršnog dužnika.
Javni izvršitelj koji je određen za postupanje po predlogu izvršnog poverioca je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja iz člana 4. ovog pravilnika, obavesti Komoru o primljenim predlozima, odnosno o predlozima koji nisu primljeni, i to elektronskim putem na obrascu 3 koji je Prilog broj 3 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
U obrazac 3 koji sadrži sve podatke koje sadrži obrazac 2, javni izvršitelj za predloge za izvršenje koje je primio, unosi oznaku da je predlog za izvršenje primljen, datum prijema predloga za izvršenje i broj pod kojim se predmet vodi kod javnog izvršitelja. Za predloge za izvršenje koje nije primio, javni izvršitelj unosi oznaku da predlog nije primljen, pored oznake predloga za izvršenje.
U slučaju da javni izvršitelj u roku iz stava 1. ovog člana ne obavesti Komoru o primljenim predlozima za izvršenje, odnosno o predlozima koji nisu primljeni, smatraće se da je primio predloge za izvršenje.
Ukoliko javni izvršitelj obavesti Komoru da nije primio predloge za izvršenje u roku iz stava 1. ovog člana, nakon čijeg isteka izvršni poverilac iste podnese, javni izvršitelj je dužan da o tome obavesti Komoru u roku od tri dana od prijema predloga za izvršenje.
Dostavljanje obaveštenja javnih izvršitelja nakon isteka rokova iz st. 1. i 4. ovog člana, neće se uzimati u obzir. Izuzetno, ukoliko je usled tehničke greške načinjen propust prilikom dostavljanja obaveštenja Komori, predsednik Komore može dozvoliti ispravku greške, po razmatranju zahteva javnog izvršitelja koji sadrži obrazloženje razloga za neblagovremeno ili netačno dostavljanje obaveštenja.
Javni izvršitelj koji je određen za postupanje, a nije primio predloge za izvršenje, prilikom prvog narednog postupka određivanja javnog izvršitelja imaće prednost, na taj način što će prvo njemu biti dodeljen onaj broj predloga za izvršenje koji u prethodnoj raspodeli nije primio, nakon čega će se pristupiti određivanju javnih izvršitelja po azbučnom redu, u skladu sa članom 3. ovog pravilnika.
Stručna služba Komore će upoređivati podatke koje javni izvršitelji dostavljaju u Obrascu 3 sa podacima kojima raspolaže Komora, sačinjavati izveštaje i utvrđivati eventualne nepravilnosti u radu javnih izvršitelja, a posebno postupanje suprotno odredbama Zakona o izvršenju i obezbeđenju i ovog pravilnika.
Provera tačnosti podataka iz stava 1. ovog člana, vršiće se i u postupku nadzora, koji vrši Komora nad radom javnih izvršitelja.
Kontrolu nad sprovođenjem postupka i poslova, propisanih ovih pravilnikom vrše predsednik Komore i Izvršni odbor.
U cilju efikasnije primene ovog pravilnika, nakon njegovog stupanja na snagu, Komora će sačiniti tehničko uputstvo za njegovo sprovođenje, koje će biti objavljeno na internet stranici Komore.
Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti Ministarstva pravde i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Obrazac 1
Zahtev za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za izvršenje
Naziv: |
|
Sedište: |
|
MBR: |
|
PIB: |
|
Ogranak/Poslovna jedinica: |
|
E-mail adresa: |
|
Ukupan broj predloga za izvršenje: |
|
Referentna |
Datum |
Visina |
Pravno lice/ |
Ime i prezime / poslovno ime |
Opština prebivališta odnosno |
Poštanski |
MBR |
PIB |
Obrazac 2
Obaveštenje Komore javnih izvršitelja izvršnom poveriocu
Naziv: |
|
Sedište: |
|
MBR: |
|
PIB: |
|
Ogranak/Poslovna jedinica: |
|
E-mail adresa: |
|
Ukupan broj predloga za izvršenje: |
|
Referentna |
Datum |
Visina |
Pravno lice/ |
Ime i |
Opština |
Poštanski |
MBR |
PIB |
Registracioni |
Ime i |
Broj |
Datum |
Broj legitimacije |
Ime i prezime javnog izvršitelja |
Ukupan broj |
Obrazac 3
Obaveštenje javnih izvršitelja Komori javnih izvršitelja o primljenim predlozima, odnosno o predlozima koji nisu primljeni
Naziv: |
|
Sedište: |
|
MBR: |
|
PIB: |
|
Ogranak/Poslovna jedinica: |
|
E-mail adresa: |
|
Ukupan broj predloga za izvršenje: |
|
Referentna |
Datum |
Visina |
Pravno lice/ |
Ime |
Opština |
Poštanski |
MBR |
PIB |
Registracioni |
Ime |
Broj |
Datum |
Javni |
Datum |
Broj |
Broj legitimacije |
Ime i prezime javnog izvršitelja |
Ukupan broj |