PRAVILNIKO DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE UREĐENJA ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2018. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 18/2018) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje atarskih puteva i otresišta, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2018. godini ("Službeni list APV", br. 57/17 i 3/2018), u daljem tekstu - Program.
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), putem nadležnog sektora, zadužen je za njegovu realizaciju.
Namene za koje se mogu koristiti sredstva
Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za sufinansiranje radova na uređenju nekategorisanih atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sa izradom završnog sloja od čvrstih kompaktnih materijala - najmanje do nivoa tucanika ili struganog asfalta i uređenje otresišta.
- pod atarskim putem podrazumeva se saobraćajna površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a koja doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta;
- pod otresištem podrazumeva se površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta s javnim putem više kategorije, a koja je uređena tako da se na njoj uklone sve nečistoće s vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja;
- namena sredstava za sufinansiranje jesu troškovi radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.
U okviru uređenja atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom, asfaltom, betonom i metodom stabilizacije hidrauličnog veziva.
U okviru uređenja otresišta sufinansiraće izrada rebrastog otresišta od armiranog betona u dužini do šezdeset metara.
Konkurs je otvoren zaključno sa 28.03.2018. godine.
Visina i način dodele sredstava
Ukupan iznos bespovratnih sredstava, koji se dodeljuje po ovom konkursu, jeste 190.000.000,00 dinara.
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi jeste do 20.000.000,00 dinara.
Sredstva se kao bespovratna dodeljuju korisnicima do 40% od ukupno prihvatljivih troškova. Preostali iznos obezbeđuje korisnik sredstava.
Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".
Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine.
Jedinice lokalne samouprave mogu da podnesu jednu prijavu s pregledom atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira.
Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu:
1. prijava na konkurs - može se preuzeti s veb-stranice: www.psp.vojvodina.gov.rs, s potpisom gradonačelnika ili predsednika opštine;
2. kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem; ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave dužan da uz njega dostavi i kopiju aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja, gde su nekategorisani putevi - koji su predmet apliciranja na konkurs - jasno navedeni i određeni; potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;
3. izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;
4. pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u okviru prijave na konkurs);
5. izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća - dostaviti najkasnije 15 dana od dana potpisivanja ugovora; ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora;
6. tehničku dokumentaciju koja sadrži:
1) opšti deo;
b. projektni zadatak;
v. opis radova s predmerom i predračunom radova na uređenju nekategorisanog - atarskog puta s tvrdom podlogom za svaku pojedinačnu deonicu, kao i jedinstven predmer i predračun za sve deonice na teritoriji jedinice lokalne samouprave koje su predmet prijave (ukoliko ima više deonica), koji je overio i potpisao odgovorni projektant;
g. situacioni plan pregledne razmere (R 1:2.500) sa obeleženom stacionažom, deonicama putnog pravca, cevastih propusta i prečnikom, kao stacionažama odvodnih jarkova s jedne i s druge strane puta, koji je overio odgovorni projektant;
d. tehnički opis radova koji je overio odgovorni projektant;
đ. karakteristične poprečne profile razmere (r 1:50).
Pre početka izvođenja radova, navedenu tehničku dokumentaciju overava gradski odnosno opštinski organ nadležan za poslove saobraćaja. Zakonski rok za otpočinjanje radova po ovoj overi jeste godinu dana.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Konkursna dokumentacija se ne vraća.
Podnete prijave razmatra komisija koja je obrazovana u skladu s Poslovnikom o radu komisija za izradu konkursa i pravilnika i postupanje po konkursima raspisanim u Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Komisija).
Razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi
Podnete prijave, Komisija evidentira po redosledu pristizanja.
Ukoliko neka od podnetih prijava bude nepotpuna, podnosilac će biti pozvan da dopuni dokumentaciju u roku od pet (5) dana, od dana prijema zahteva za dopunu dokumentacije, s tim što zadržava redni broj po osnovu pristizanja do dostavljanja tražene dokumentacije.
Ukoliko u predviđenom roku podnosilac ne dopuni domentaciju, prijava će biti odbačena.
Komisija neće razmatrati prijave podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu, prijave podnete nakon isteka roka propisanog Konkursom, niti prijave podnete za investicije koje nisu predmet konkursa.
Kriterijumi za ocenu prijava:
Red. Br. |
Kriterijumi |
Maksimum bodova |
1.. |
Stepen obezbeđenosti vlastitih sredstava |
|
|
60% |
5 |
|
61-65% |
10 |
|
66-70% |
15 |
|
Preko 70% |
20 |
2. |
Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave |
|
|
≤ 3 |
5 |
|
4-5 |
10 |
|
≥ 6 |
15 |
3. |
Zahtevi koji se odnose na sedište grada ili opštine |
5 |
|
Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljena mesta |
10 |
|
Zahtevi koji se odnose na naselje koje se pretežno bavi poljoprivredom a nije sedište opštine, odnosno grada |
15 |
4. |
Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS" 104/2014) |
|
|
˃100 % |
5 |
|
81-100% |
10 |
|
61-80% |
15 |
|
˂60% |
20 |
Zapisnik, predlog odluke i odluka
Komisija o svom radu vodi zapisnik u koji se unose svi relevantni podaci o radu Komisije (ko je prisutan, razlog odsutnosti, različita mišljenja povodom ispunjenosti uslova iz prijava), a obavezno se navode ukupan broj podnetih prijava s prikazom traženih sredstava, prihvatljive prijave s prikazom bodova i iznosa, neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti (npr. nepotpuneprijave, manjak bodova, manjak sredstava s prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati).
Sastavni deo zapisnika jeste i predlog odluke u kojoj se utvrđuju pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijave kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja (npr. nepotpune prijave, nedostatak bodova, nedostatak sredstava s prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati).
Zapisnik o radu s predlogom odluke potpisuju svi prisutni članovi komisije.
Zapisnik s predlogom odluke i odluka donose se najkasnije u roku od sedam dana od dana završetka konkursa po konkursnim linijama namenjenim jedinicama lokalnih samouprava.
U slučaju da član neće da potpiše zapisnik, u njega se unosi beleška o tome i potpisuje je član Komisije koji neće da potpiše zapisnik.
Odluka se objavljuje na sajtu Sekretarijata.
Odluku donosi pokrajinski sekretar. Odluku parafiraju članovi komisije koji su bili prisutni prilikom odlučivanja.
Na osnovu odluke, komisija sačinjava, a Sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene prijave na osnovu predloga odluke iz člana 8. stav 2. ovog pravilnika.
Pored navedenih lica iz člana 9. ovog pravilnika, pravo prigovora ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave, kojem su odobrena sredstava na osnovu odluke koja je objavljena na sajtu Sekretarijata.
Prigovor se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od tri (3) dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od sedam (7) dana od dana objavljivanja odluke na sajtu Sekretarijata.
Pokrajinski sekretar odlučuje o prigovoru u roku od sedam (7) radnih dana od dana prijema prigovora.
Prigovor sekretar može da odbaci kao neblagovremen, nedozvoljen, podnet od strane neovlašćenog lica, da ga usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije prigovor kao neosnovan.
O prigovoru se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora koja se objavljuje na sajtu Sekretarijata.
Nakon donošenja konačne odluke o dodeli sredstava, pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje s korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.
Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije deset (10) dana od dana donošenja konačne odluke o dodeli sredstava.
• sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno;
• sredstva u vrednosti 50% od dodeljenog iznosa biće preneta nakon potpisivanja ugovora, a u skladu s prilivom sredstava u budžet APV; ostatak sredstava biće isplaćivan po pravdanju uplaćenog avansa, a po ispostavljenim privremenim situacijama i okončanoj situaciji, u srazmeri koja je utvrđena ugovorom;
• korisnik sredstava u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava;
• korisnik sredstava dužan je da pokrene postupak javne nabavke u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - rešenje o obrazovanju komisije za javnu nabavku i odluku o pokretanju postupka javne nabavke;
• u slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja;
• konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Sekretarijat i korisnik utvrdiće se nakon sprovedenog postupka javne nabavke i zaključenog ugovora, sa izvođačem radova ili nakon dostavljanja overene okončane situacije u slučajevima kada se vrednost izvedenih radova razlikuje od ugovorene vrednosti;
• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava;
• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, konačan iznos sredstava koje obezbeđuju Sekretarijat i korisnik sredstava utvrđuje se ugovorenim procentualnim učešćem obe ugovorne strane;
• korisnik sredstava dužan je da iskoristi dodeljena sredstava do 31.10.2018. godine.
Ugovor potpisuje pokrajinski sekretar ili lice koje on ovlasti za potpisivanje, a parafiraju ga vršilac dužnosti podsekretara u Sekretarijatu, vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, načelnik odeljenja za normativno-pravne, upravno-pravne i opšte poslove, načelnik odeljenja za planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, izvršilac i vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za oblast za koju je raspisan konkurs.
Kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sektor za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta.
U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".