PRAVILNIK
O USLOVIMA I NAČINU DODELE BUDŽETSKIH SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE POTREBA I INTERESA MLADIH NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 3/2017 i 18/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način dodele sredstava, odnosno odobrenja projekata za ostvarivanje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), utvrđuju se subjekti koji mogu podnositi predloge projekata, izgled i sadržina predloga projekata i dokumentacija koja se uz predlog podnosi, kao i način odlučivanja o predloženim projektima i druga pitanja značajna za realizaciju odobrenih projekata.

Član 2

Sve imenske reči koje se u ovom pravilniku koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenske reči u ženskom rodu.

Član 3

Pravo na dodelu sredstava imaju pravna lica sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine - udruženja mladih i za mlade, omladinske i studentske organizacije, savezi, jedinice lokalne samouprave, kancelarije za mlade, vaspitno-obrazovne ustanove i druge ustanove.

Član 4

Sredstva iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Sredstava za projekte raspoređuju se i koriste u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom i planom izvršenja budžeta AP Vojvodine za tekuću budžetsku godinu Sekretarijata, a u skladu s raspoloživim sredstvima budžeta AP Vojvodine.

Član 5

Sredstva za finansiranje projekata dodeljuju se na osnovu raspisanih pojedinačnih javnih konkursa (u daljem tekstu: konkurs). Konkursi za dodelu sredstava objavljuju se na način utvrđen odlukom o budžetu AP Vojvodine.

Član 6

Sekretarijat raspisuje pojedinačne konkurse za finansiranje potreba i interesa mladih u AP Vojvodini, posebno za svaku od navedenih oblasti:

1) projekte podrške sprovođenju omladinske politike definisane Akcionim planom politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;

2) podrške osnivanja i osnaživanja rada kancelarija mladih i za mlade i podrške programu "Vojvođanski omladinski centar";

3) realizaciju programa "Fond za talente";

4) nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora.

Konkursi se raspisuju prema kalendaru koji utvrđuje Sekretarijat.

Član 7

Monitoring realizacije projekata po konkursima iz sektora omladine, vrši Sekretarijat.

Sekretarijat može putem javnog konkursa izabrati i jednu organizaciju koja će vršiti monitoring realizacije projekata. Ova organizacija podnosi Sekretarijatu periodične izveštaje o svom radu i o realizaciji projekata.

Član 8

Zahtevi za dodelu sredstava dostavljaju se isključivo na obrascu za omladinske projekte, koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije.

Zahtev za dodelu sredstava za projekte, pored opštih napomena (pun naziv, sedište, broj računa i slično), treba posebno da sadrži:

- jasno napisan predlog projekta;

- jasnu vezu između ciljeva, zadataka i aktivnosti;

- realan i dostižan cilj;

- relevantnost problema za datu zajednicu;

- značaj projekta za AP Vojvodinu;

- realan pristup rešavanju problema;

- celishodnost predloženih rešenja i metoda;

- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju aktivnosti;

- ukoliko postoji aktivno uključivanje zajednice ili uspostavljanje međusektorskih partnerstava - dokaz o potpisanoj saradnji.

Zahtevi koji ne budu dostavljeni na u propisanoj formi iz stava 1. ovog člana, ili budu nepotpuni po svojoj sadržini, neće se razmatrati.

Član 9

Prilikom odlučivanja o dodeli sredstava, prioritet imaju projekti koji:

- jesu u skladu sa Akcionim planom politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;

- daju i predlažu nove ili druge moguće pristupe problemu;

- imaju dugoročni uticaj i održivost i po okončanju realizacije projekta;

- mogu poslužiti kao model za druge projekte;

- imaju cilj - usvajanje novih primenjivih znanja (studijska putovanja);

- imaju podršku šire zajednice (strani donatori, republički organi, organi AP Vojvodine ili jedinice lokalne samouprave, biznis sektor);

- imaju cilj - da unaprede javno zdravlje mladih;

- razvijaju i unapređuju oblasti u vezi s mladima, a naročito sledeće: obrazovanje mladih, zapošljavanje mladih, zdravlje i socijalna politika prema mladima, kultura i informisanje mladih, aktivizam i slobodno vreme mladih, volonterizam i mobilnost mladih, bezbednost mladih i zaštita životne sredine, kao i održivi razvoj;

- razvijaju i unapređuju kulturne tradicije među mladima, posebno one specifične za AP Vojvodinu;

- imaju što veći obuhvat učesnika i korisnika - kako direktnih, tako i indirektnih;

- prate broj mladih žena i muškaraca koji učestvuju u aktivnostima, odnosno onih koji su među krajnjim korisnicima - kako direktnim, tako i indirektnim - i vode računa o njima;

- senzibilišu ravnomernu rodnu zastupljenost.

Posebnu pažnju imaće projekti koji proširuju i promovišu aktivnosti, znanja i veštine mladih iz AP Vojvodine u druge regione, opštine i gradove Republike Srbije.

Član 10

Komisiju za stručni pregled podnetih predloga projekata za finansiranje projekata od interesa u AP Vojvodini u oblasti omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija) obrazuje pokrajinski sekretar za sport i omladinu (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar).

Komisija ima tri člana, koji se imenuju iz reda zaposlenih u Sekretarijatu.

Član 11

Komisija obavlja stručan pregled i vrednuje predložene projekte - u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u pomenutom zakonu, ovom pravilniku i konkursu - i dostavlja predlog za odobrenje projekata.

Komisija utvrđuje predloge za odobrenje projekata na osnovu ispunjenosti sledećih kriterijuma i bodovanja:

 

Kriterijumi

broj bodova

1.

Povezanost rezultata i efekata programa ili projekta s ciljevima konkursa

25

1.1

Usklađenost ciljeva i rezultata predloga programa ili projekta s ciljem konkursa

13

1.2

Usklađenost predloga programa ili projekta sa potrebama ciljne grupe/krajnjih korisnika

12

2.

Kapacitet nosioca programa ili projekta

10

2.1

Reference lica koja realizuju program ili projekat

10

3.

Sadržaj i izvodljivost predloga programa ili projekta

20

3.1

Da li su predložene aktivnosti logične, odgovarajuće, praktične i u skladu s ciljevima, očekivanim rezultatima i predviđenim ciljnim grupama?

10

3.2

Da li je plan realizacije jasno razrađen i izvodljiv?

5

3.3

Da li su prikazani rezultati merljivi?

5

4.

Obuhvat i kriterijum uključenosti ciljne grupe

15

4.1

Broj direktnih krajnjih korisnika u odnosu na predložene aktivnosti i finansijski plan programa ili projekta?

5

4.2

Da li je projektom planirano uključivanje mladih iz odgovarajućih kategorija (struktura mladih) u odnosu na cilj programa ili projekata?

5

4.3

Da li je predviđeno zastupanje principa rodne ravnopravnosti?

5

5.

Svrsishodnost i racionalnost troškova programa ili projekta

18

5.1

Da li su pojedinačne predložene budžetske linije opravdane u odnosu na planirane aktivnosti i rezultate programa ili projekta uključujući i aktivnosti ljudskih i finansijskih resursa?

8

5.2

Da li je visina predloženog troška planirane budžetske linije realna?

10

6.

Vidljivost programa ili projekata

12

6.1

Način i stepen informisanja mladih i šire javnosti u odnosu na teritorijalnu pokrivenost projekta

6

6.2

Da li su prikazani indikatori merljivi?

6

 

UKUPAN BROJ BODOVA

100

Na osnovu kriterijuma i bodovanja, Komisija rangira predloge projekata koje će finansirati. Projekti koji budu bodovani ispod 50 bodova, ne mogu se finansirati.

Član 12

Nakon utvrđenih predloga Komisije, pokrajinski sekretar odlučuje o njima i sastavlja listu projekata za finansiranje sa iznosom odobrenih sredstava, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Član 13

Broj predloga programa koji mogu biti podneti po jednom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se da jedan nosilac programa može da podnese samo jedan predlog programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan predlog programa; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više njih može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa.

Član 14

Sekretarijat neće odobravati sredstva za:

- zahteve podnosilaca koji nisu u predviđenom roku podneli izveštaj (narativni i finansijski) o realizaciji prethodnih projekata i utrošku sredstava dobijenih od Sekretarijata ili nisu ispunili druge ugovorom preuzete obaveze;

- predloge projekata koji nisu podneti blagovremeno, kao i one koji nisu na obrascu koji se nalazi na sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije;

- predloge podnosilaca koji nisu dostavili izveštaj o namenskom utrošku sredstava po prethodno odobrenim projektima ovog sekretarijata;

- zahteve koji nisu ispunili kriterijume iz članova 8. i 9. ovog pravilnika.

Član 15

S nosiocem odobrenog projekta Sekretarijat zaključuje ugovor o njegovoj realizaciji.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog projekta, vreme/ rok realizacije, visina dodeljenih sredstava, način praćenja realizacije, kao i obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji.

Odobrena sredstva za realizaciju konkretnog projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Sekretarijata i nosioca projekta.

Član 16

O odobrenju finansiranja projekta podnosioci zahteva obaveštavaju se telefonskim putem ili elektronskom poštom.

Ukoliko ovlašćeno lice za zastupanje podnosioca zahteva ili lice koje ono pismeno ovlasti ne pristupi potpisivanju ugovora u roku od osam (8) dana od dana obaveštavanja, smatraće se da je podnosilac odustao od svog zahteva, o čemu će se sačiniti službena beleška koja će biti poslata podnosiocu zahteva.

Član 17

Nosilac odobrenog projekta dužan je da - po završetku projekta - dostavi završni izveštaj o realizaciji i utrošku sredstava na obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije, u roku navedenom u ugovoru, uz obavezan prilog overenih fotokopija računa i druge prateće dokumentacije, kao i izvode iz banke za sve nastale rashode.

Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizaciji projekta ukoliko se utvrdi da se projekat ne realizuje u skladu sa ugovorom.

Član 18

U slučaju da nosilac projekta ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno da ne dostavi potpun izveštaj ili u slučaju sumnje da dodeljena sredstva nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred pokrajinskim organom uprave nadležnim za budžetsku inspekciju radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Nosioci projekta dužni su da budžetskoj inspekciji AP Vojvodine omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

II POSEBNE ODREDBE O FINANSIRANJU POJEDINIH PROGRAMA I AKTIVNOSTI

Član 19

Na podnošenje predloga projekata, kriterijume i način odlučivanja - koji nisu utvrđeni na poseban način u ovom delu pravilnika - primenjuju se opšte odredbe o podnošenju predloga projekata i načinu odlučivanja po opštem i pojedinačnim konkursima ovog pravilnika.

Posebne odredbe koje se odnose na realizaciju programa "Vojvođanski omladinski centar"

Član 20

Podrška programu "Vojvođanski omladinski centar" podrazumeva:

- organizovanje i realizaciju jednodnevnih i višednevnih seminara, treninga, edukacija, promocija u oblastima iz Akcionog plana politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;

- podršku omladinskim inicijativama i projektima;

- mobilnosti mladih putem lokalnih i međunarodnih aktivnosti, s dimenzijom neformalnog obrazovanja - kao što su razmene mladih, volonterski rad;

- inicijativu mladih i realizaciju regionalnih i međunarodnih projekata za mlade;

- obezbeđivanje i razmenu sveobuhvatnih i uvremenjenih informacija;

- održavanje formalnih i neformalnih sastanaka i treninga;

- promociju volonterizma;

- informisanje o projektima, seminarima, treninzima u zemlji i inostranstvu.

Posebne odredbe koje se odnose na realizaciju programa "Fond za talente"

Član 21

Projekti za realizaciju programa "Fond za talente" namenjeni su afirmisanim mladim talentima radi podrške i obezbeđivanja njihovog kontinuiteta rada i uspeha, poboljšanja uslova za njihov rad i napredovanja.

Član 22

Pravo na učešće u raspodeli sredstava po programu "Fond za talente" imaju vaspitno-obrazovne ustanove sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.

Član 23

Uz zahtev, neophodno je dostaviti i sledeću dokumentaciju:

- kopije stečenih diploma i nagrada mladog talenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu u jednoj ili više oblasti, kojima se dokazuje njegova dosadašnja uspešnost i kontinuitet rada;

- za studente, dokument kojim se dokazuje postignut prosek iznad 8,50 na studijama;

- preporuka mentora ili direktora škole;

- dokumentacija koja se odnosi na projekat (planirano takmičenje ili usavršavanje) za koji se traže sredstva.

Član 24

Sredstva su predviđena za finansiranje:

- priprema i učešća mladih talenata na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;

- stručnog usavršavanja mladih talenata;

- poboljšanja uslova za rad i unapređivanje nastavnog procesa rada s mladim talentima u obrazovnoj ustanovi;

- nabavkom opreme i učila neophodnih za rad s mladim talentima;

- studijskih usavršavanja.

Član 25

Kriterijumi na osnovu kojih će se raditi procena opravdanosti zahteva jesu:

- postignuti dosadašnji rezultati učenika ili studenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;

- nivo takmičenja za koja se potražuju sredstva;

- kontinuitet uspešnosti mladog talenta na takmičenjima;

- opšti uspeh u redovnom školovanju;

- prosek postignut na studijama;

- celishodnost predloženih metoda i aktivnosti u radu s mladim talentom;

- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju predviđenih aktivnosti;

- preporuka mentora ili relevantnog stručnjaka;

- aktivizam studenta u strukovnim ili studentskim organizacijama;

- dosadašnje promovisanje postignuća u oblasti umetnosti (koncerti, izložbe);

- realan i dostižan cilj.

Član 26

Reprezentativnim takmičenjem u zemlji ili inostranstvu smatraju se takmičenja koja se nalaze u kalendaru takmičenja i smotri učenika osnovnih i srednjih škola za tekuću školsku godinu - koji donosi nadležno ministarstvo; takmičenja prvog ranga prema standardima za rangiranje muzičkih takmičenja u oblasti muzičke i baletske umetnosti za tekuću školsku godinu - koje donosi nadležno ministarstvo, kao i takmičenja, smotre ili manifestacije za koje Komisija utvrdi da su od posebnog značaja za razvoj obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti u AP Vojvodini.

Posebne odredbe o nagrađivanju darovitih učenika i njihovih mentora

Član 27

Pravo na novčanu nagradu imaju daroviti učenici osnovnih i srednjih škola, s prebivalištem na teritoriji AP Vojvodine, koji su postigli vrhunske rezultate odnosno osvojili prvo mesto na republičkim takmičenjima ili postigli značajne rezultate u inostranstvu u oblasti obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti. Takođe, pravo na novčanu nagradu imaju i njihovi mentori.

Član 28

Predloge za nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora Komisiji za stručni pregled podnetih predloga dostavlja Komisija za nagrađivanje darovitih učenika osnovnih i srednjih škola - obrazovana aktom o obrazovanju komisije, saglasno članu 7. Odluke o nagrađivanju darovitih učenika osnovnih i srednjih škola ("Službeni list APV", broj 17/2005), do 15. oktobra tekuće godine.

Komisija će utvrditi listu kandidata za nagrađivanje i dostaviti je pokrajinskom sekretaru na odlučivanje.

Član 29

Na osnovu predloga Komisije, pokrajinski sekretar utvrđuje listu kandidata za nagrađivanje, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Pokrajinski sekretar rešenjem odlučuje o nagrađenim darovitim učenicima i o visini novčanih sredstava kojima će učenici biti nagrađeni, u skladu s tekućim budžetom AP Vojvodine.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".

Član 31

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu dodele budžetskih sredstava za finansiranje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 2/2016).