PRAVILNIKO USLOVIMA I NAČINU DODELE BUDŽETSKIH SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE POTREBA I INTERESA MLADIH NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 3/2017 i 18/2018) |
Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način dodele sredstava, odnosno odobrenja projekata za ostvarivanje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), utvrđuju se subjekti koji mogu podnositi predloge projekata, izgled i sadržina predloga projekata i dokumentacija koja se uz predlog podnosi, kao i način odlučivanja o predloženim projektima i druga pitanja značajna za realizaciju odobrenih projekata.
Sve imenske reči koje se u ovom pravilniku koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenske reči u ženskom rodu.
Pravo na dodelu sredstava imaju pravna lica sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine - udruženja mladih i za mlade, omladinske i studentske organizacije, savezi, jedinice lokalne samouprave, kancelarije za mlade, vaspitno-obrazovne ustanove i druge ustanove.
Sredstva iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Sredstava za projekte raspoređuju se i koriste u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom i planom izvršenja budžeta AP Vojvodine za tekuću budžetsku godinu Sekretarijata, a u skladu s raspoloživim sredstvima budžeta AP Vojvodine.
Sredstva za finansiranje projekata dodeljuju se na osnovu raspisanih pojedinačnih javnih konkursa (u daljem tekstu: konkurs). Konkursi za dodelu sredstava objavljuju se na način utvrđen odlukom o budžetu AP Vojvodine.
Sekretarijat raspisuje pojedinačne konkurse za finansiranje potreba i interesa mladih u AP Vojvodini, posebno za svaku od navedenih oblasti:
1) projekte podrške sprovođenju omladinske politike definisane Akcionim planom politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;
2) podrške osnivanja i osnaživanja rada kancelarija mladih i za mlade i podrške programu "Vojvođanski omladinski centar";
3) realizaciju programa "Fond za talente";
4) nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora.
Konkursi se raspisuju prema kalendaru koji utvrđuje Sekretarijat.
Monitoring realizacije projekata po konkursima iz sektora omladine, vrši Sekretarijat.
Sekretarijat može putem javnog konkursa izabrati i jednu organizaciju koja će vršiti monitoring realizacije projekata. Ova organizacija podnosi Sekretarijatu periodične izveštaje o svom radu i o realizaciji projekata.
Zahtevi za dodelu sredstava dostavljaju se isključivo na obrascu za omladinske projekte, koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije.
Zahtev za dodelu sredstava za projekte, pored opštih napomena (pun naziv, sedište, broj računa i slično), treba posebno da sadrži:
- jasno napisan predlog projekta;
- jasnu vezu između ciljeva, zadataka i aktivnosti;
- realan i dostižan cilj;
- relevantnost problema za datu zajednicu;
- značaj projekta za AP Vojvodinu;
- realan pristup rešavanju problema;
- celishodnost predloženih rešenja i metoda;
- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju aktivnosti;
- ukoliko postoji aktivno uključivanje zajednice ili uspostavljanje međusektorskih partnerstava - dokaz o potpisanoj saradnji.
Zahtevi koji ne budu dostavljeni na u propisanoj formi iz stava 1. ovog člana, ili budu nepotpuni po svojoj sadržini, neće se razmatrati.
Prilikom odlučivanja o dodeli sredstava, prioritet imaju projekti koji:
- jesu u skladu sa Akcionim planom politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;
- daju i predlažu nove ili druge moguće pristupe problemu;
- imaju dugoročni uticaj i održivost i po okončanju realizacije projekta;
- mogu poslužiti kao model za druge projekte;
- imaju cilj - usvajanje novih primenjivih znanja (studijska putovanja);
- imaju podršku šire zajednice (strani donatori, republički organi, organi AP Vojvodine ili jedinice lokalne samouprave, biznis sektor);
- imaju cilj - da unaprede javno zdravlje mladih;
- razvijaju i unapređuju oblasti u vezi s mladima, a naročito sledeće: obrazovanje mladih, zapošljavanje mladih, zdravlje i socijalna politika prema mladima, kultura i informisanje mladih, aktivizam i slobodno vreme mladih, volonterizam i mobilnost mladih, bezbednost mladih i zaštita životne sredine, kao i održivi razvoj;
- razvijaju i unapređuju kulturne tradicije među mladima, posebno one specifične za AP Vojvodinu;
- imaju što veći obuhvat učesnika i korisnika - kako direktnih, tako i indirektnih;
- prate broj mladih žena i muškaraca koji učestvuju u aktivnostima, odnosno onih koji su među krajnjim korisnicima - kako direktnim, tako i indirektnim - i vode računa o njima;
- senzibilišu ravnomernu rodnu zastupljenost.
Posebnu pažnju imaće projekti koji proširuju i promovišu aktivnosti, znanja i veštine mladih iz AP Vojvodine u druge regione, opštine i gradove Republike Srbije.
Komisiju za stručni pregled podnetih predloga projekata za finansiranje projekata od interesa u AP Vojvodini u oblasti omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija) obrazuje pokrajinski sekretar za sport i omladinu (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar).
Komisija ima tri člana, koji se imenuju iz reda zaposlenih u Sekretarijatu.
Komisija obavlja stručan pregled i vrednuje predložene projekte - u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u pomenutom zakonu, ovom pravilniku i konkursu - i dostavlja predlog za odobrenje projekata.
Komisija utvrđuje predloge za odobrenje projekata na osnovu ispunjenosti sledećih kriterijuma i bodovanja:
|
Kriterijumi |
broj bodova |
1. |
Povezanost rezultata i efekata programa ili projekta s ciljevima konkursa |
25 |
1.1 |
Usklađenost ciljeva i rezultata predloga programa ili projekta s ciljem konkursa |
13 |
1.2 |
Usklađenost predloga programa ili projekta sa potrebama ciljne grupe/krajnjih korisnika |
12 |
2. |
Kapacitet nosioca programa ili projekta |
10 |
2.1 |
Reference lica koja realizuju program ili projekat |
10 |
3. |
Sadržaj i izvodljivost predloga programa ili projekta |
20 |
3.1 |
Da li su predložene aktivnosti logične, odgovarajuće, praktične i u skladu s ciljevima, očekivanim rezultatima i predviđenim ciljnim grupama? |
10 |
3.2 |
Da li je plan realizacije jasno razrađen i izvodljiv? |
5 |
3.3 |
Da li su prikazani rezultati merljivi? |
5 |
4. |
Obuhvat i kriterijum uključenosti ciljne grupe |
15 |
4.1 |
Broj direktnih krajnjih korisnika u odnosu na predložene aktivnosti i finansijski plan programa ili projekta? |
5 |
4.2 |
Da li je projektom planirano uključivanje mladih iz odgovarajućih kategorija (struktura mladih) u odnosu na cilj programa ili projekata? |
5 |
4.3 |
Da li je predviđeno zastupanje principa rodne ravnopravnosti? |
5 |
5. |
Svrsishodnost i racionalnost troškova programa ili projekta |
18 |
5.1 |
Da li su pojedinačne predložene budžetske linije opravdane u odnosu na planirane aktivnosti i rezultate programa ili projekta uključujući i aktivnosti ljudskih i finansijskih resursa? |
8 |
5.2 |
Da li je visina predloženog troška planirane budžetske linije realna? |
10 |
6. |
Vidljivost programa ili projekata |
12 |
6.1 |
Način i stepen informisanja mladih i šire javnosti u odnosu na teritorijalnu pokrivenost projekta |
6 |
6.2 |
Da li su prikazani indikatori merljivi? |
6 |
|
UKUPAN BROJ BODOVA |
100 |
Na osnovu kriterijuma i bodovanja, Komisija rangira predloge projekata koje će finansirati. Projekti koji budu bodovani ispod 50 bodova, ne mogu se finansirati.
Nakon utvrđenih predloga Komisije, pokrajinski sekretar odlučuje o njima i sastavlja listu projekata za finansiranje sa iznosom odobrenih sredstava, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.
Broj predloga programa koji mogu biti podneti po jednom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se da jedan nosilac programa može da podnese samo jedan predlog programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan predlog programa; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više njih može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa.
Sekretarijat neće odobravati sredstva za:
- zahteve podnosilaca koji nisu u predviđenom roku podneli izveštaj (narativni i finansijski) o realizaciji prethodnih projekata i utrošku sredstava dobijenih od Sekretarijata ili nisu ispunili druge ugovorom preuzete obaveze;
- predloge projekata koji nisu podneti blagovremeno, kao i one koji nisu na obrascu koji se nalazi na sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije;
- predloge podnosilaca koji nisu dostavili izveštaj o namenskom utrošku sredstava po prethodno odobrenim projektima ovog sekretarijata;
- zahteve koji nisu ispunili kriterijume iz članova 8. i 9. ovog pravilnika.
S nosiocem odobrenog projekta Sekretarijat zaključuje ugovor o njegovoj realizaciji.
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog projekta, vreme/ rok realizacije, visina dodeljenih sredstava, način praćenja realizacije, kao i obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji.
Odobrena sredstva za realizaciju konkretnog projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Sekretarijata i nosioca projekta.
O odobrenju finansiranja projekta podnosioci zahteva obaveštavaju se telefonskim putem ili elektronskom poštom.
Ukoliko ovlašćeno lice za zastupanje podnosioca zahteva ili lice koje ono pismeno ovlasti ne pristupi potpisivanju ugovora u roku od osam (8) dana od dana obaveštavanja, smatraće se da je podnosilac odustao od svog zahteva, o čemu će se sačiniti službena beleška koja će biti poslata podnosiocu zahteva.
Nosilac odobrenog projekta dužan je da - po završetku projekta - dostavi završni izveštaj o realizaciji i utrošku sredstava na obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije, u roku navedenom u ugovoru, uz obavezan prilog overenih fotokopija računa i druge prateće dokumentacije, kao i izvode iz banke za sve nastale rashode.
Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizaciji projekta ukoliko se utvrdi da se projekat ne realizuje u skladu sa ugovorom.
U slučaju da nosilac projekta ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno da ne dostavi potpun izveštaj ili u slučaju sumnje da dodeljena sredstva nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred pokrajinskim organom uprave nadležnim za budžetsku inspekciju radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
Nosioci projekta dužni su da budžetskoj inspekciji AP Vojvodine omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
II POSEBNE ODREDBE O FINANSIRANJU POJEDINIH PROGRAMA I AKTIVNOSTI
Na podnošenje predloga projekata, kriterijume i način odlučivanja - koji nisu utvrđeni na poseban način u ovom delu pravilnika - primenjuju se opšte odredbe o podnošenju predloga projekata i načinu odlučivanja po opštem i pojedinačnim konkursima ovog pravilnika.
Posebne odredbe koje se odnose na realizaciju programa "Vojvođanski omladinski centar"
Podrška programu "Vojvođanski omladinski centar" podrazumeva:
- organizovanje i realizaciju jednodnevnih i višednevnih seminara, treninga, edukacija, promocija u oblastima iz Akcionog plana politike za mlade u AP Vojvodini za period od 2015. do 2020. godine;
- podršku omladinskim inicijativama i projektima;
- mobilnosti mladih putem lokalnih i međunarodnih aktivnosti, s dimenzijom neformalnog obrazovanja - kao što su razmene mladih, volonterski rad;
- inicijativu mladih i realizaciju regionalnih i međunarodnih projekata za mlade;
- obezbeđivanje i razmenu sveobuhvatnih i uvremenjenih informacija;
- održavanje formalnih i neformalnih sastanaka i treninga;
- promociju volonterizma;
- informisanje o projektima, seminarima, treninzima u zemlji i inostranstvu.
Posebne odredbe koje se odnose na realizaciju programa "Fond za talente"
Projekti za realizaciju programa "Fond za talente" namenjeni su afirmisanim mladim talentima radi podrške i obezbeđivanja njihovog kontinuiteta rada i uspeha, poboljšanja uslova za njihov rad i napredovanja.
Pravo na učešće u raspodeli sredstava po programu "Fond za talente" imaju vaspitno-obrazovne ustanove sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.
Uz zahtev, neophodno je dostaviti i sledeću dokumentaciju:
- kopije stečenih diploma i nagrada mladog talenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu u jednoj ili više oblasti, kojima se dokazuje njegova dosadašnja uspešnost i kontinuitet rada;
- za studente, dokument kojim se dokazuje postignut prosek iznad 8,50 na studijama;
- preporuka mentora ili direktora škole;
- dokumentacija koja se odnosi na projekat (planirano takmičenje ili usavršavanje) za koji se traže sredstva.
Sredstva su predviđena za finansiranje:
- priprema i učešća mladih talenata na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;
- stručnog usavršavanja mladih talenata;
- poboljšanja uslova za rad i unapređivanje nastavnog procesa rada s mladim talentima u obrazovnoj ustanovi;
- nabavkom opreme i učila neophodnih za rad s mladim talentima;
- studijskih usavršavanja.
Kriterijumi na osnovu kojih će se raditi procena opravdanosti zahteva jesu:
- postignuti dosadašnji rezultati učenika ili studenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;
- nivo takmičenja za koja se potražuju sredstva;
- kontinuitet uspešnosti mladog talenta na takmičenjima;
- opšti uspeh u redovnom školovanju;
- prosek postignut na studijama;
- celishodnost predloženih metoda i aktivnosti u radu s mladim talentom;
- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju predviđenih aktivnosti;
- preporuka mentora ili relevantnog stručnjaka;
- aktivizam studenta u strukovnim ili studentskim organizacijama;
- dosadašnje promovisanje postignuća u oblasti umetnosti (koncerti, izložbe);
- realan i dostižan cilj.
Reprezentativnim takmičenjem u zemlji ili inostranstvu smatraju se takmičenja koja se nalaze u kalendaru takmičenja i smotri učenika osnovnih i srednjih škola za tekuću školsku godinu - koji donosi nadležno ministarstvo; takmičenja prvog ranga prema standardima za rangiranje muzičkih takmičenja u oblasti muzičke i baletske umetnosti za tekuću školsku godinu - koje donosi nadležno ministarstvo, kao i takmičenja, smotre ili manifestacije za koje Komisija utvrdi da su od posebnog značaja za razvoj obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti u AP Vojvodini.
Posebne odredbe o nagrađivanju darovitih učenika i njihovih mentora
Pravo na novčanu nagradu imaju daroviti učenici osnovnih i srednjih škola, s prebivalištem na teritoriji AP Vojvodine, koji su postigli vrhunske rezultate odnosno osvojili prvo mesto na republičkim takmičenjima ili postigli značajne rezultate u inostranstvu u oblasti obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti. Takođe, pravo na novčanu nagradu imaju i njihovi mentori.
Predloge za nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora Komisiji za stručni pregled podnetih predloga dostavlja Komisija za nagrađivanje darovitih učenika osnovnih i srednjih škola - obrazovana aktom o obrazovanju komisije, saglasno članu 7. Odluke o nagrađivanju darovitih učenika osnovnih i srednjih škola ("Službeni list APV", broj 17/2005), do 15. oktobra tekuće godine.
Komisija će utvrditi listu kandidata za nagrađivanje i dostaviti je pokrajinskom sekretaru na odlučivanje.
Na osnovu predloga Komisije, pokrajinski sekretar utvrđuje listu kandidata za nagrađivanje, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.
Pokrajinski sekretar rešenjem odlučuje o nagrađenim darovitim učenicima i o visini novčanih sredstava kojima će učenici biti nagrađeni, u skladu s tekućim budžetom AP Vojvodine.
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu dodele budžetskih sredstava za finansiranje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 2/2016).