ODLUKAO OSNIVANJU ISTORIJSKOG ARHIVA U PANČEVU("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2017 - prečišćen tekst i 7/2018) |
Ovom odlukom uređuju se pitanja od značaja za rad i obavljanje delatnosti Istorijskog arhiva u Pančevu (u daljem tekstu: Ustanova), i to:
- naziv osnivača
- naziv i sedište
- delatnost
- sredstva za rad i način obezbeđivanja sredstava
- prava i obaveze i odgovornosti osnivača u pogledu obavljanja delatnosti
- organi
- opšti akti
- druga pitanja.
Ustanova je osnovana Rešenjem GIONS AP Vojvodine broj 16800 i broj 11060/47.
Osnivač Ustanove je grad Pančevo (u daljem tekstu: Osnivač).
Prava i obaveze Osnivača vrši Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština).
Istorijski arhiv u Pančevu je ustanova kulture-ustanova zaštite, sa svojstvom pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Istorijski arhiv u Pančevu je ustanova od posebnog značaja za očuvanje, unapređenje i razvoj kulturne posebnosti i očuvanje nacionalnog identiteta mađarske nacionalne manjine i nacionalnog identiteta rumunske nacionalne manjine.
Naziv Ustanove je: Istorijski arhiv u Pančevu.
Sedište Ustanove je u Pančevu, Nemanjina 7.
Ustanova obavlja delatnost zaštite kulturnih dobara u skladu sa zakonom i drugim propisima, strateškim i drugim dokumentima.
Ustanova vrši delatnost zaštite arhivske građe i registraturskog materijala, i to:
- vrši stručni nadzor nad arhiviranjem, čuvanjem, stručnim održavanjem i odabiranjem arhivske građe, kao i izlučivanjem bezvrednog registraturskog materijala, koji se nalazi van arhiva
- nalaže preduzimanje mera za otklanjanje utvrđenih nedostataka u pogledu zaštite arhivske građe i registraturskog materijala
- preuzima, čuva i održava arhivsku građu
- sređuje i obrađuje arhivsku građu
- objavljuje arhivsku građu i
- vrši istraživanja radi stvaranja celina arhivske građe (arhivski fond).
Ustanova obavlja delatnost na teritoriji grada Pančeva, kao i na teritoriji opština Kovin, Kovačica, Alibunar i Opovo.
Sredstva za finansiranje ili sufinansiranje delatnosti Ustanove obezbeđuju se iz budžeta Osnivača, iz prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti, od naknada za usluge, prodajom proizvoda, od legata, donacija, sponzorstva i na drugi način, u skladu sa zakonom.
Ustanova u obavljanju delatnosti koristi sredstva u javnoj svojini i njima upravlja pod uslovima i na način utvrđen zakonom.
Sredstva koja koristi Ustanova i kojima upravlja jesu nepokretne i pokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava.
U pravnom prometu sa trećim licima Ustanova za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom.
Skupština daje saglasnost na:
1. Statut
2. statusne promene
3. godišnji program rada
4. godišnji finansijski plan
5. druga akta u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
U vršenju osnivačkih prava Skupština razmatra godišnji izveštaj o radu i poslovanju Ustanove.
Organi Ustanove su:
- direktor
- Upravni odbor
- Nadzorni odbor.
Ustanovom rukovodi direktor.
Direktor se imenuje i razrešava u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.
Direktor se imenuje u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima, na predlog Upravnog odbora.
Direktor se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.
Javni konkurs raspisuje i sprovodi Upravni odbor.
Javni konkurs se raspisuje 60 dana pre isteka mandata direktora.
Javni konkurs objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje, u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike i u jednom od štampanih medija na jeziku i pismu mađarske, kao i rumunske nacionalne manjine.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam ni duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa. Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Upravni odbor odbacuje zaključkom protiv koga se može izjaviti posebna žalba Osnivaču u roku od tri dana od dana dostavljanja zaključka. Žalba ne zadržava izvršenje zaključka.
Upravni odbor obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja Osnivaču obrazloženi predlog liste kandidata (u daljem tekstu: Lista) koji sadrži mišljenje o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru, u cilju imenovanja direktora.
Javni konkurs nije uspeo ako Upravni odbor utvrdi da nema kandidata koji ispunjavaju uslove da uđu u izborni postupak o čemu je dužan da obavesti Osnivača, odnosno ukoliko se ne imenuje direktor sa Liste.
U postupku imenovanja direktora mišljenja daju Nacionalni savet mađarske nacionalne manjine i Nacionalni savet rumunske nacionalne manjine.
Uslovi za izbor kandidata za direktora utvrđuju se zakonom i Statutom.
Vršilac dužnosti direktora imenuje se bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo, u skladu sa zakonom.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove za izbor kandidata za direktora koji su predviđeni zakonom i Statutom.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Direktor:
1. organizuje i rukovodi radom Arhiva,
2. donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom,
3. izvršava odluke Upravnog odbora I prisustvuje sednicama, bez prisustvuje sednicama, bez prava odlučivanja,
4. zastupa Arhiv,
5. stara se o zakonitosti rada Arhiva,
6. odgovoran je za sprovođenje programa rada,
7. odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje,
8. predlaže godišnji program rada i poslovanja,
9. predlaže godišnji izveštaj o radu i poslovanju,
10. predlaže osnove poslovne politike, program rada i plan razvoja i finansijski plan i preduzima mere za sprovođenje poslovne politike, plana razvoja i programa rada,
11. odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom ili drugim opštim aktom i utvrđuje iznose naknade saradnika u skladu sa zakonom i Statutom,
12. obrazuje komisije i druga radna tela za obavljanje poslova iz nadležnosti Arhiva,
13. predlaže Upravnom odboru imenovanje članova Stručnog saveta,
14. zaključuje ugovore u ime i za račun Arhiva,
15. daje ovlašćenja za zastupanje i daje ovlašćenja iz delokruga svog rada,
16. vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Dužnost direktora prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Direktor će biti razrešen pre isteka mandata:
1. na lični zahtev
2. ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona
3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove
4. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora
5. iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom.
Ustanovom upravlja Upravni odbor.
Upravni odbor ima predsednika i šest članova.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se i razrešavaju u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.
Četiri člana Upravnog odbora imenuju se na predlog osnivača.
Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, odnosno većine zaposlenih, od kojih najmanje polovina iz reda nosilaca osnovne, odnosno programske delatnosti.
Jedan član Upravnog odbora imenuje se na zajednički predlog Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine i Nacionalnog saveta rumunske nacionalne manjine.
Od ukupno sedam članova Upravnog odbora tri člana Upravnog odbora imenuju se iz reda manje zastupljenog pola.
Nacionalni savet mađarske nacionalne manjine i Nacionalni savet rumunske nacionalne manjine daju mišljenje o predloženim članovima Upravnog odbora.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.
Vršioci dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora imenuju se u skladu sa zakonom.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Upravni odbor:
1. donosi Statut,
2. donosi druge opšte akte predviđene zakonom i Statutom,
3. utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku,
4. odlučuje o poslovanju Arhiva,
5. donosi programe rada, na predlog direktora,
6. donosi godišnji finansijski plan,
7. usvaja godišnji obračun,
8. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju,
9. daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,
10. daje predlog liste kandidata za direktora,
11. zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Arhivu na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu,
12. odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom,
13. imenuje i razrešava članove Stručnog saveta, na predlog direktora,
14. donosi Poslovnik o svom radu,
15. odlučuje i o drugim pitanjima utvrđenim zakonom ili Statutom.
Dužnost člana Upravnog odbora prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Član Upravnog odbora će biti razrešen pre isteka mandata:
1) na lični zahtev
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona
3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora
4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom.
U Ustanovi se obrazuje Nadzorni odbor.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se i razrešavaju u skladu sa zakonom i drugim propisima i aktima.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana, od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, odnosno većine zaposlenih.
Jedan član Nadzornog odbora se imenuju iz reda manje zastupljenog pola.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora.
U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.
Vršioci dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora imenuju se u skladu sa zakonom.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Nadzorni odbor:
1. vrši nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odbora i direktora
2. pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima
3. utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati i na veštačenje
4. izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju, koji se podnose Osnivaču
5. vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Dužnost člana Nadzornog odbora prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Član Nadzornog odbora će biti razrešen pre isteka mandata:
1) na lični zahtev
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona
3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora
4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom.
Nadzorni odbor, najmanje jedanput godišnje, Skupštini podnosi izveštaj o svom radu.
Opšti akti Ustanove su Statut i drugi opšti akti.
Statut je osnovni opšti akt Ustanove.
Drugi opšti akti Ustanove moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Ovaj prečišćen tekst Odluke o osnivanju Istorijskog arhiva u Pančevu biće objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Istorijskog arhiva u Pančevu
("Sl. list grada Pančeva", br. 7/2018)
Član 4
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Istorijskog arhiva u Pančevu obuhvata: Odluku o promeni osnivača Istorijskog arhiva u Pančevu ("Službeni list grada Pančeva", broj 5/11), Odluku o promeni osnivača Istorijskog arhiva u Pančevu ("Službeni list grada Pančeva", broj 22/11 - ispravka tehničkih grešaka), Odluku o izmenama i dopuni Odluke o promeni osnivača Istorijskog arhiva u Pančevu ("Službeni list grada Pančeva", broj 38 /12) i Odluku o izmenama i dopunama Odluke o promeni osnivača Istorijskog arhiva u Pančevu ("Službeni list grada Pančeva", broj 7/16) u kojima je utvrđen dan njihovog stupanja na snagu.