ODLUKAO OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 69/2013, 13/2014, 28/2014, 63/2014, 74/2016 i 16/2018) |
Ovom odlukom uređuju se način i uslovi obavljanja komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina, na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: teritorija Grada), prava i obaveze javnog komunalnog preduzeća koje obavlja komunalnu delatnost održavanje javnih zelenih površina i korisnika, finansiranje obavljanja komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina, način vršenja nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina, kao i kartiranje terena pod korovskom biljkom ambrozijom (u daljem tekstu: ambrozija), i drugim alergogenim biljkama, laboratorijska i terenska istraživanja i monitoring i drugi poslovi, u skladu sa zakonom.
Takođe, ovom odlukom se uređuje održavanje plaža i bazena na teritoriji Grada i druga pitanja od značaja za njihovu upotrebu i korišćenje.
Održavanje javnih zelenih površina, u smislu ove odluke, je: uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanacija javnih zelenih površina, kao i suzbijanje i uništavanje ambrozije.
Uređenje javnih zelenih površina obuhvata njihovo planiranje i podizanje.
Tekuće održavanje javnih zelenih površina, u smislu ove odluke, obuhvata:
1. održavanje elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaka, cvetnih partera, žardinijera i dr.), a naročito:
- podizanje travnih površina od odgovarajućih smeša trava za date uslove, uz redovno navodnjavanje i prihranjivanje i dr,
- formiranje ružičnjaka ili cvetnjaka od perana i sezonskog cveća uz smenu sezonskog cveća,
- prihranjivanje, zalivanje i popunjavanje predviđenim biljnim materijalom, zamena oštećenog ili osušenog materijala u žardinijerama,
- višekratno orezivanje žive ograde i puzavica, u skladu sa minimalno-tehničkim i tehnološkim uslovima održavanja,
- nega drvorednih sadnica, u ulici ili aleji,
- druge neophodne radnje (orezivanje, uklanjanje, odnosno vađenje drveća i sl.) radi zaštite elemenata zelenila, u skladu sa ovom odlukom, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja (zdravstvena, sanitarno-higijenska i dekorativna),
2. održavanje elemenata uređivanja i opremanja javnih zelenih površina (staza, puteva, platoa, klupa, žardinijera, fontana, česmi, jezera i sl.),
3. preduzimanje mera za zaštitu bilja, u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast zaštita bilja,
4. održavanje javnih zelenih površina u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja i zaštiti PTT i električnih vodova (po nalogu i za račun nalogodavca),
5. dovođenje javnih zelenih površina u prvobitno stanje kao i njihova zaštita, nakon uklanjanja vozila zatečenih na javnim zelenim površinama,
6. uklanjanje i odnošenje snega i posipanje solju leda na autobuskim stajalištima, kao i na stazama u parkovima i oko njih.
Investiciono održavanje i sanacija javnih zelenih površina, u smislu ove odluke, obuhvata projektovanje i izgradnju novih, kao i rekonstrukciju i sanaciju postojećih javnih zelenih i rekreacionih površina.
Javne zelene površine, u smislu ove odluke, su prostori na teritoriji Grada određeni planskim dokumentom, kao prostori za podizanje javnih zelenih površina, i to:
- ulični travnjaci, parkovi, skverovi, park-šume,
- zelenilo pored saobraćajnih površina (drvoredi, zelene trake, žive ograde i sl.),
- zelenilo između i oko zgrada (blokovsko zelenilo) i zelenilo zajedničkih dvorišta,
- zelenilo rekreacionih površina (sportskih, zabavnih terena, i sl.), i
- zaštitno zelenilo.
Pored površina iz stava 1. ovog člana, javne zelene površine, u smislu ove odluke, su:
- zelenilo posebne namene (zelenilo u krugu preduzeća, obrazovnih, kulturnih, zdravstvenih i drugih ustanova, i drugih oblika organizovanja, kao i zasadi na nestabilnim terenima, klizištima ili terenima nepodesnim za građenje), i
- površine pod ambrozijom.
Plaže, u smislu ove odluke, su planskim dokumentom određeni i posebno uređeni vodeni i kopneni prostori, opremljeni odgovarajućom infrastrukturom, objektima i uređajima, namenjeni za kupanje, odmor i razonodu.
Plaža privremeno može da bude i neuređena obala vodotoka po posebnom odobrenju Gradske uprave za komunalne poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava), ukoliko su ispunjeni minimalno-tehnički uslovi u skladu sa ovom odlukom i zakonom.
Plaža u smislu stava 1. ovog člana jeste kupalište "Štrand" (u daljem tekstu: Štrand) i otvoreni i zatvoreni bazeni za kupanje (u daljem tekstu: bazeni).
Održavanje plaža i bazena obuhvata njihovo uređenje i korišćenje.
Poslove održavanja bazena obavlja preduzeće koje upravlja bazenom.
Poslove održavanja javnih zelenih površina obavlja Javno komunalno preduzeće "Gradsko zelenilo" Novi Sad, koje je osnovano za obavljanje komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina (u daljem tekstu: Preduzeće).
Preduzeće upravlja i koristi Štrand u skladu sa aktom iz člana 25. ove odluke.
Korisnik javne zelene površine, plaže i bazena, u smislu ove odluke, je pravno lice, preduzetnik i fizičko lice.
II NAČIN I USLOVI OBAVLJANJA DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA, PLAŽA I BAZENA
1. Održavanje javnih zelenih površina
Poslove uređenja, tekućeg i investicionog održavanja i sanacije javnih zelenih površina Preduzeće obavlja u skladu sa programom investicionih aktivnosti i usluga iz delatnosti.
Održavanje zelenila posebne namene, u skladu sa ovom odlukom, vrše preduzeća, obrazovne, kulturne, zdravstvene i druge ustanove i drugi oblici organizovanja.
Preduzeća, obrazovne, kulturne, zdravstvene i druge ustanove i drugi oblici organizovanja, iz stava 1. ovog člana, mogu da povere Preduzeću radove na održavanju zelenila posebne namene, o čemu zaključuju ugovor sa Preduzećem.
Preduzeće donosi program održavanja javnih zelenih površina, koji sadrži:
1. radove na održavanju javnih zelenih površina,
2. radove na održavanju zelenila u skladu sa aktima nadležnih organa Grada,
3. površine iz Katastra javnih zelenih površina (u daljem tekstu: Katastar) iz člana 39. ove odluke, predviđene za ozelenjavanje i izvođenje potrebnih radova, kao i projektovanje tih površina,
4. javne zelene površine iz Katastra predviđene za rekonstrukciju i sanaciju i izvođenje potrebnih radova, kao i izradu projekata za rekonstrukciju i sanaciju tih površina, i
5. iznos sredstava potrebnih za realizaciju programa, po namenama.
Preduzeće donosi program iz stava 1. ovog člana najkasnije do 20. januara za tekuću godinu, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Održavanje javnih zelenih površina vrši se u skladu sa planskim dokumentom, projektom uređenja i propisima kojima se uređuje planiranje i izgradnja.
Projekat uređenja sadrži: biološku osnovu, tehnički opis radova, predmer i predračun, grafičke priloge i detalje i druge podatke o elementima koji utiču na podizanje i racionalno održavanje javnih zelenih površina.
Preduzeće orezuje drveće, koje je predviđeno za orezivanje programom iz člana 9. ove odluke.
Uklanjanje, odnosno vađenje stabala sa javnih zelenih površina vrši se u skladu sa aktima iz člana 10. ove odluke, ako:
- jedan broj primeraka drveća mora da bude odstranjen u interesu održavanja ostalog vrednog drveća (mere nege) i usled gustog sklopa, i
- drveće ugrožava vlasništvo ili sigurnost ljudi i ne postoji nijedna druga mogućnost odbrane od opasnosti,
Izuzetno od člana 10. ove odluke Preduzeće može da uklanja, odnosno vadi stabla sa javnih zelenih površina zbog bezbednosti ljudi i saobraćaja.
Stabla i grane sa javnih zelenih površina, koje smetaju vazdušnim vodovima, orezuje ili seče Preduzeće na zahtev i za račun preduzeća, koja vrše distribuciju električne energije i pružaju PTT usluge.
Suzbijanje i uništavanje ambrozije vrši se u toku vegetacione sezone, do početka fenološke faze cvetanja primenom sledećih mera:
1) agrotehničkih mera - obrada zemljišta (oranje, tanjiranje), nega useva (okopavanje, kultivisanje, plevljenje) i dr;
2) mehaničkih mera - košenje, čupanje, spaljivanje biljaka i dr; i
3) hemijskih mera - upotreba herbicida sa kontaktnim i totalnim delovanjem.
Suzbijanje i uništavanje ambrozije na teritoriji Grada vrši se na osnovu kartiranja terena pod ambrozijom i drugim alergogenim biljkama, laboratorijskih i terenskih istraživanja i monitoringa.
Poslove kartiranja terena pod ambrozijom i drugim alergogenim biljkama, laboratorijskih i terenskih istraživanja i monitoringa obavlja pravno lice ili preduzetnik kome se ti poslovi povere u skladu sa propisima, kojima se uređuju javne nabavke.
Prava, obaveze i odgovornosti između pravnog lica ili preduzetnika, kome se, u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke, poveri obavljanje poslova iz stava 2. ovog člana i Grada, uređuju se ugovorom u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 119/12) i Zakonom o komunalnim delatnostima.
Suzbijanje i uništavanje ambrozije na javnim zelenim površinama na teritoriji Grada, obavlja Preduzeće, u skladu sa propisima koji uređuju ovu oblast i ovom odlukom.
Vlasnici, odnosno korisnici parcela dužni su da suzbijaju i uništavaju ambroziju na parceli čiji su vlasnici, odnosno korisnici primenom mera iz člana 14. ove odluke.
Ukoliko lica iz stava 2. ovog člana ne suzbiju i ne unište ambroziju na parceli čiji su vlasnici, odnosno korisnici, ambroziju će uništiti Preduzeće o trošku vlasnika, odnosno korisnika parcele.
Vozila zatečena na javnim zelenim površinama uklanjaju se po nalogu komunalnog inspektora na mesto koje odredi Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Novi Sad (u daljem tekstu: Parking servis).
Parking servis je dužan da po nalogu komunalnog inspektora odnese vozilo zatečeno na javnoj zelenoj površini, čuva ga na za to određenom mestu najduže do 120 dana i o tome sačini zapisnik.
Postupak iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor pokreće po službenoj dužnosti, ili nakon dostavljene pisane prijave ovlašćenog radnika Parking servisa, koji je dužan da uz prijavu, kao dokaz priloži i fotografski snimak vozila i mesta, odnosno javne zelene površine na kojoj je vozilo zatečeno.
Prilikom preuzimanja uklonjenog vozila, vlasnik vozila je dužan da pruži dokaze o svom identitetu i vlasništvu vozila, i plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, kao i troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje i njenu zaštitu.
Preduzeće svojim cenovnikom utvrđuje iznos troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje iz člana 18. ove odluke.
Gradsko veće daje saglasnost na cene iz stava 1. ovog člana.
Naplatu troškova iz člana 18. ove odluke vrši Parking servis.
Parking servis je u obavezi da deo naplaćenih sredstava iz člana 18. ove odluke za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje, kao i za njenu zaštitu, prenese na Preduzeće.
Međusobni odnosi između Preduzeća i Parking servisa regulišu se ugovorom.
Preduzeće je dužno da sredstva ostvarena naplatom troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje koristi za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje, kao i za njenu zaštitu.
Poslovi održavanja Štranda i bazena obuhvataju obezbeđivanje tehničkih i drugih posebnih uslova i opreme za korišćenje, u skladu sa kriterijumima propisanim ovom odlukom.
Poslovi iz stava 1. ovog člana obavljaju se u skladu sa ovom odlukom.
Preduzeće donosi program uređenja, održavanja i korišćenja plaže, koji sadrži:
1. radove na podizanju održavanju i zaštiti zelenila,
2. radove na tekućem i investicionom održavanju objekata i uređaja, rekreacionih površina i prateće infrastrukture,
3. način organizovanja i izvršavanja poslova u vezi bezbednosti objekata i uređaja i korisnika plaže, kao i sanitarno-higijenske zaštite korisnika plaže, i
4. iznos potrebnih sredstava za realizaciju programa po namenama.
Preduzeće donosi program iz stava 1. ovog člana najkasnije do 1. aprila za tekuću godinu, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika Grada Novog Sada.
Preduzeće je dužno da na plaži obezbedi minimalno-tehničke uslove, i to:
1. jednu porodičnu kabinu na 25 kupača,
2. jednu zajedničku garderobu sa kabinama za svlačenje na 5.000 kupača,
3. jednu česmu sa pijaćom vodom na 700 kupača,
4. jedan tuš sa bakteriološki ispravnom vodom na 500 kupača,
5. jedan ženski toalet na 700 kupača,
6. jedan muški toalet na 700 kupača,
7. jedan toalet za lica sa invaliditetom,
8. jedan čamac za spasavanje, sa pripadajućim sredstvima (pojasevi, konopci i sl.) na 2.500 kupača,
9. odgovarajući broj osoblja za spasavanje, odnosno jednog spasioca na 2.000 kupača,
10. jednu ambulantu sa dežurnim lekarom na 2.000 kupača,
11. jednu tipiziranu kantu za otpad na 200 kupača,
12. jedan kontejner na 2.000 kupača,
13. održavanje reda i čistoće na plaži,
14. službu obezbeđenja,
15. telefonsku vezu sa plažom, i
16. stalnu kontrolu hemijske i bakteriološke ispravnosti vode za kupanje u toku kupališne sezone i da o tome obaveštava korisnike na plaži i javnost preko sredstava javnog informisanja.
Preduzeće je dužno da pred početak sezone, osim minimalno tehničkih uslova iz člana 23. ove odluke, obezbedi i da je:
1. uređen svaki pešački prilaz plaži,
2. vodeni i kopneni prostor plaže vidno obeležen i uređen,
3. priobalni teren plaže očišćen od rečnog nanosa i nečistoće,
4. obezbeđen i uređen prostor za odmor i razonodu,
5. obeležen i uređen prostor za kupanje neplivača, i
6. obeležen prostor za igranje loptom.
Pored uslova iz stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da na plaži obezbedi:
1. ispravnost kabina i drugih objekata radi korišćenja za utvrđene namene,
2. uređen prilaz tuševima i njihovu ispravnost,
3. potrebnu snabdevenost ručnom apotekom i dovoljan broj lica obučenih za pružanje prve pomoći,
4. onoliko ispravnih toaleta koji odgovaraju kapacitetu plaže i dovoljan broj lica za održavanje njihove higijene,
5. potreban broj posuda za sakupljanje otpada i njihovo redovno pražnjenje,
6. da su čamci za spasavanje posebno označeni, ispravni i da njihov broj odgovara kapacitetu plaže,
7. druga sredstva za spasavanje posebno označena, ispravna i da njihov broj odgovara kapacitetu plaže, i
8. organizovano dežurstvo lica za spasavanje i pružanje prve pomoći u vreme kada je dozvoljeno kupanje.
Nadzorni odbor Preduzeća donosi akt kojim se utvrđuju radno vreme, bliži uslovi i način korišćenja Štranda i održavanje reda na Štrandu i druga pitanja od značaja za korišćenje Štranda.
Aktom iz stava 1. ovog člana uređuje se i način i postupak davanja u zakup kabine, poslovnog objekta i poslovnog prostora na Štrandu.
Gradsko veće daje saglasnost na akt iz stava 1. ovog člana.
Utvrđivanje ispunjenosti minimalno-tehničkih i drugih propisanih uslova za otvaranje i početak rada Štranda vrši komisija koju imenuje Gradska uprava za svaku godinu, najkasnije mesec dana pre početka sezone.
Komisija ima predsednika i članove čiji se broj utvrđuje aktom o imenovanju.
Komisija je dužna da izvrši pregled i sačini izveštaj o ispunjenosti uslova propisanih ovom odlukom za otvaranje i početak rada Štranda najkasnije 15 dana pre početka sezone.
Gradska uprava donosi rešenje kojim se odobrava otvaranje i početak rada Štranda, na osnovu izveštaja komisije iz stava 3. ovog člana, najkasnije osam dana pre početka sezone.
Preduzeće koje upravlja bazenom dužno je da obezbedi:
1. hemijski i bakteriološki ispravnu vodu za kupanje,
2. u zatvorenom bazenu temperaturu vode od 22 do 25°C i temperaturu vazduha 2-3°C višu od temperature vode, i
3. u otvorenom bazenu minimalnu temperaturu vode od 18°C.
Uslovi iz stava 1. ovog člana moraju da budu obezbeđeni neprekidno u toku rada bazena.
Utvrđivanje ispunjenosti minimalno-tehničkih i drugih propisanih uslova za otvaranje i početak rada bazena vrši komisija koju imenuje Gradska uprava za sport i omladinu za svaku godinu, najkasnije mesec dana pre početka sezone.
Komisija ima predsednika i članove čiji se broj utvrđuje aktom o imenovanju.
Komisija je dužna da izvrši pregled i sačini izveštaj o ispunjenosti uslova propisanih ovom odlukom za otvaranje i početak rada bazena najkasnije deset dana pre početka sezone.
Gradska uprava za sport i omladinu donosi rešenje kojim se odobrava otvaranje i početak rada bazena, na osnovu izveštaja komisije iz stava 3. ovog člana, najkasnije osam dana pre početka sezone.
Odredbe člana 23. tač. 2. do 7. i tač. 9. do 16., člana 24. stav 1. tač. 5. i 6. i stav 2. tač. 1. do 5. i tač. 7. i 8., i člana 25. shodno se primenjuju i na bazene.
Otuđenje pokretnih stvari u javnoj svojini Grada kojima upravlja, odnosno koje koristi Preduzeće vrši se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16 - dr. zakon, 108/16 i 113/17) i Odlukom o određivanju organa nadležnog za odlučivanje o raspolaganju pokretnim stvarima u javnoj svojini Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 14/17).
Pokretne stvari u smislu stava 1. ovog člana jesu suvo, bolesno i nepoželjno drveće, granjevina, pokošena trava i drugo.
Otuđenje pokretnih stvari vrši se po pravilu u postupku javnog oglašavanja, odnosno prikupljanja pisanih ponuda, na način kojim se obezbeđuje interes Grada.
Odluku o pokretanju postupka otuđenja pokretnih stvari u postupku javnog oglašavanja, odnosno prikupljanja pisanih ponuda, donosi Gradsko veće.
Gradsko veće, istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka iz stava 1. ovog člana, obrazuje i imenuje Komisiju za otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine.
Predlog odluke o pokretanju postupka za otuđenje pokretnih stvari, sačinjava Nadzorni odbor Preduzeća i dostavlja je Gradskom veću putem Gradske uprave.
Uz predlog odluke iz stava 3. ovog člana Gradskom veću se dostavlja i tekst javnog oglasa, osim u slučaju otuđenja pokretnih stvari neposrednom pogodbom.
Komisija iz člana 30. stav 2. ove odluke ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.
Aktom o obrazovanju i imenovanju Komisije uređuju se poslovi i zadaci Komisije.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Preduzeće.
Komisija iz člana 30. stav 2. ove odluke o svom radu sačinjava zapisnik i obrazložen predlog za otuđenje pokretnih stvari sa nacrtom odluke o otuđenju pokretnih stvari i tekstom ugovora o otuđenju pokretnih stvari dostavlja Gradskoj upravi.
Gradska uprava predlog odluke o otuđenju pokretnih stvari i tekst ugovora o otuđenju pokretnih stvari, dostavlja Gradskom veću.
Odluku o otuđenju pokretnih stvari donosi Gradsko veće.
Na osnovu odluke iz člana 32. stav 3. ove odluke, zaključuje se ugovor o otuđenju pokretnih stvari.
Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje direktor Preduzeća.
Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se po prethodno pribavljenom mišljenju Pravobranilaštva Grada Novog Sada.
Izuzetno, pokretne stvari se mogu otuđiti neposrednom pogodbom, ukoliko nisu otuđene u prvom pokušaju prodaje u postupku javnog oglašavanja ili prikupljanja pisanih ponuda, kao i u drugim slučajevima utvrđenim aktom Gradskog veća.
U postupcima prodaje neposrednom pogodbom kupoprodajna cena pokretnih stvari ne može biti manja od najniže, odnosno početne cene utvrđene u postupku javnog oglašavanja ili prikupljanja pisanih ponuda.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine može se vršiti i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je otklanjanje posledica elementarnih nepogoda, ublažavanje siromaštva socijalno ugroženih građana na teritoriji Grada Novog Sada i u drugim slučajevima utvrđenim aktom Gradskog veća.
Odluku o otuđenju pokretnih stvari neposrednom pogodbom donosi Gradsko veće.
Gradsko veće obrazuje i imenuje Komisiju koja će sprovesti postupak otuđenja pokretnih stvari neposrednom pogodbom.
Odluku o pokretanju postupka otuđenja pokretnih stvari neposrednom pogodbom, donosi Gradsko veće.
Gradsko veće, istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka iz člana 35. stav 3. ove odluke, obrazuje i imenuje Komisiju za otuđenje pokretnih stvari neposrednom pogodbom.
Predlog odluke o pokretanju postupka otuđenja pokretnih stvari neposrednom pogodbom, donosi Nadzorni odbor Preduzeća i dostavlja je Gradskom veću putem Gradske uprave.
Na osnovu odluke o otuđenju pokretnih stvari neposrednom pogodbom zaključuje se ugovor o otuđenju pokretnih stvari.
Ugovor o otuđenju pokretnih stvari neposrednom pogodbom zaključuje Direktor Preduzeća.
Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se po prethodno pribavljenom mišljenju Pravobranilaštva Grada Novog Sada.
Na sastav i rad Komisije iz člana 36. stav 1. ove odluke shodno se primenjuju odredbe čl. 31. i 32. ove odluke.
III PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA JAVNE ZELENE POVRŠINE, ŠTRANDA I BAZENA
Preduzeće je dužno da:
1. vodi evidenciju o stanju javnih zelenih površina, biljnog materijala, komunalnih i drugih objekata i uređaja na javnim zelenim površinama,
2. sačinjava i dostavlja Gradskoj upravi godišnji izveštaj na osnovu evidencije iz tačke 1. ovog člana,
3. odmah preduzme sve neophodne mere iz svoje nadležnosti radi otklanjanja opasnosti ako drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu korisnika javne zelene površine, a ako se drvo ili drugo zelenilo nalazi na zelenoj površini koju održavaju i uređuju lica iz člana 8. ove odluke, da preduzme odgovarajuće mere po nalogu i za račun tih lica,
4. javne zelene površine dovodi u ispravno stanje po nalogu nadležnog inspekcijskog organa kada kao posledice prekršajne ili druge radnje nastupi promena ili oštećenje na javnoj zelenoj površini, i
5. obezbedi da u toku kupališne sezone budu ispunjeni uslovi utvrđeni u čl. 23. i 24. ove odluke, kao i drugi uslovi utvrđeni u ovoj odluci i drugim aktima donetim na osnovu ove odluke.
Preduzeće je dužno da uspostavi i da vodi Katastar.
Katastar se izrađuje kao registar sistematizovanih informacija i podataka o:
1. zelenim površinama (katastar zelenih površina) i
2. o drveću (katastar drveća).
Katastar zelenih površina sadrži informacije i podatke o zelenim površinama, njihovom kvalitetu, kvantitetu i ekonomskoj proceni koja uključuje kartografski prikaz i statističke informacije.
Katastar drveća sadrži informacije i podatke o drveću i to: o lokaciji, vrsti i broju drveća, starosti, dimenziji i vitalnosti drveća, sa odvojenim podacima za drveće duž saobraćajnice, na javnim zelenim površinama i za drveće na parcelama koje se u celini štite u skladu sa zakonom.
Preduzeće uspostavlja i vodi Katastar u saradnji sa Javnim preduzećem "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad i Gradskom upravom za građevinsko zemljište i investicije.
Preduzeće je dužno da pravovremeno obavlja poslove na suzbijanju i uništavanju ambrozije na javnim zelenim površinama na teritoriji Grada.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, Gradska uprava preispituje rad Preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Korisnik javne zelene površine dužan je da:
1. javne zelene površine koristi u skladu sa njihovom namenom, odnosno sa ovom odlukom,
2. u pisanoj formi obavesti Preduzeće da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu,
3. održava zelenilo posebne namene, u skladu sa ovom odlukom,
4. pre sadnje drveća i drugih zasada (šiblje, žive ograde, cvetni parteri, i dr.) pribavi prethodnu saglasnost Preduzeća,
5. održava druge zasade iz tačke 4. ovog člana,
6. postupi u skladu sa uslovima propisanim aktom iz člana 25. ove odluke, i
7. omogući ulazak radnika Preduzeća u zajedničko dvorište u cilju održavanja elemenata zelenila.
Saglasnost iz stava 1. tačke 4. ovog člana korisnik pribavlja od Preduzeća bez plaćanja naknade.
Na osnovu saglasnosti Komisije za opšte i komunalno uređenje Grada Novog Sada, u toku postupka pribavljanja odobrenja Gradske uprave javne zelene površine mogu da se privremeno koriste za druge namene (sportske i druge priredbe i manifestacije, deponovanje građevinskog materijala i postavljanje drugih objekata i uređaja).
Realizaciju manifestacija kojima je pokrovitelj Grad, odnosno koje se organizuju po zahtevu organa Grada, ustanova i indirektnih korisnika budžeta Grada, Preduzeće će podržati u skladu sa svojom delatnošću i u okviru sredstava obezbeđenih u budžetu Grada, planiranih programom investicionih aktivnosti i usluga iz delatnosti Preduzeća, na poziciji - održavanje javnih zelenih površina po nalogu naručioca ili nadzornog organa.
IV FINANSIRANJE OBAVLJANJA DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Izvori sredstava za obavljanje i razvoj delatnosti održavanje javnih zelenih površina obezbeđuju se iz:
- prihoda budžeta Grada,
- prihoda od pružanja usluga,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti, i
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
V NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz čl. 9. i 22. ove odluke obavlja delatnost održavanje javnih zelenih površina u skladu sa ovom odlukom, kao i da obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet usluga.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje delatnosti održavanje javnih zelenih površina,
2. organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje delatnosti održavanje javnih zelenih površina, i
3. preduzme i druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika na teret Preduzeća.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada.
VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Preduzeće je dužno da, u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti održavanje javnih zelenih površina nastalog usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 45. ove odluke, obavesti Gradsku upravu o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.
Kad Gradska uprava primi obaveštenje iz člana 47. ove odluke, dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i:
1. odredi red prvenstva i način obavljanja delatnosti održavanje javnih zelenih površina,
2. naredi mere za zaštitu komunalnih i drugih objekata i uređaja i imovine Preduzeća koja služi za obavljanje delatnosti održavanje javnih zelenih površina,
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere, i
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti održavanje javnih zelenih površina, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
Na javnim zelenim površinama nije dozvoljeno:
1. vađenje i orezivanje drveća,
2. oštećenje drveća i drugih zasada,
3. sadnja drveća i drugih zasada (šiblja, žive ograde, cvetni parteri, i dr.) bez pribavljene prethodne saglasnosti Preduzeća,
4. skidanje plodova i cvetova sa drveća, šiblja i cvetnih gredica,
5. kopanje i iznošenje zemlje, kamena, peska i drugih sastojaka zemljišta,
6. bacanje otpada i njegovo paljenje,
7. skidanje, uništavanje ili oštećenje putokaza, znakova, natpisnih pločica i sl.,
8. oštećivanje staza, klupa, posuda za sakupljanje otpada, ograda, sanitarnih uređaja i sl.,
9. vožnja, zaustavljanje, ostavljanje i pranje vozila,
10. premeštanje klupa, posuda za sakupljanje otpada i rekvizita sa dečijih igrališta,
11. loženje vatre ili paljenje stabala ili lišća, istovar materijala, robe, ambalaže i slično na travnjacima, travnim terenima i stazama, kao i njihov smeštaj pored drvoreda i drugih zasada,
12. urezivanje imena ili znakova na stablima, klupama, zidovima ili ostalim objektima, zakivanje reklamnih panoa, lepljenje plakata na stablima, ogradama ili pomeranje graničnih belega, zakivanje klinova u stablo, i
13. drugo nenamensko korišćenje ili oštećenje javne zelene površine.
Na Štrandu nije dozvoljeno:
1. prljanje, premeštanje, menjanje ili uklanjanje predmeta ili oznaka koje su postavljene na kopnu ili u vodi,
2. uvođenje domaćih životinja,
3. pranje rublja i drugih stvari,
4. zadržavanje korisnika posle isteka radnog vremena,
5. ulazak korisnika izvan određenih ulaza,
6. lov riba, vožnja i pristajanje čamcima na mestima koja nisu za to određena,
7. igranje loptom van prostora koji su za to određeni,
8. loženje vatre,
9. nenamensko korišćenje i izazivanje nereda,
10. paljenje vatre i upotreba otvorenog plamena,
11. neovlašćeno uklanjanje i postavljanje uređaja, kao i neovlašćena prodaja robe,
12. uznemiravanje korisnika i narušavanje njihove bezbednosti na bilo koji način, i
13. drugo ponašanje koje ometa red na Štrandu.
Korisnik Štranda, i bazena, zakupac kabine, poslovnog prostora i poslovnog objekta dužni su da Štrand i bazene koriste u skladu sa njihovom namenom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim ovom odlukom i drugim propisima.
U slučaju prekida u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina i Štranda usled štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:
1. obavljanje poslova i zadataka na održavanju javnih zelenih površina koji se odnose na interventno uklanjanje ili orezivanje stabala, zalivanje i hemijsku zaštitu zelenila,
2. rad čuvarske službe na obezbeđenju mehanizacije,
3. rad zimske službe u cilju zaštite zelenila i obezbeđivanja bezbednosti građana,
4. obavljanje poslova i zadataka na obezbeđivanju bezbednosti korisnika Štranda i
5. obavljanje poslova na suzbijanju i uništavanju ambrozije.
Nadzor nad primenom ove odluke, vrše Gradska uprava, Gradska uprava za sport i omladinu i Gradska uprava za urbanizam i stambene poslove.
Poslove stručnog nadzora nad obavljanjem poslova održavanja javnih zelenih površina, u skladu sa odredbama ove odluke, obavlja Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije.
Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke i drugih opštih i pojedinačnih akata, donetih na osnovu ove odluke, obavlja gradska uprava nadležna za inspekcijske poslove, preko komunalnog inspektora.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži preduzimanje, u određenom roku, neophodnih mera i radnji, radi otklanjanja nepravilnosti kojima je došlo do povrede odredaba ove odluke, pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Ako se lice ne nalazi na licu mesta, rešenje iz stava 1. ovog člana može se doneti i bez njegovog saslušanja.
Ukoliko lice kome se nalažu mere ne postupi po nalogu iz rešenja u ostavljenom roku, komunalni inspektor će doneti zaključak o dozvoli izvršenja i sprovesti prinudno izvršenje, putem drugog lica, na trošak izvršenika.
Žalba na rešenje iz st. 1. i 2. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.
Ukoliko je javna zelena površina oštećena prekršajnom radnjom komunalni inspektor može da naloži Preduzeću da javnu zelenu površinu dovede u prvobitno stanje na teret počinioca prekršaja.
Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da podnose zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog.
Ako komunalni inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, dužan je da bez odlaganja o tome obavesti nadležni organ.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži vlasniku, odnosno korisniku parcele da suzbija i uništava ambroziju na parceli.
Rešenje iz stava 8. ovog člana sadrži rok za dobrovoljno uništavanje ambrozije, koji ne može biti duži od tri dana, kao i upozorenje da će, ukoliko to ne učini, ambroziju uništiti Preduzeće o trošku vlasnika, odnosno korisnika parcele.
Komunalno-policijske poslove obavlja komunalni policajac.
Komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.
Ukoliko komunalni policajac, u obavljanju komunalno-policijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 23. i 24. ove odluke,
2. otpočne sa radom plaže pre donošenja rešenja iz člana 26. stav 4. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa članom 38. ove odluke,
4. ne uspostavi i ne vodi Katastar u skladu sa članom 39. ove odluke,
5. ne obavlja redovno poslove na suzbijanju i uništavanju ambrozije (član. 40.),
6. ne održava javne zelene površine (član 44.),
7. ne preduzme odmah mere na otklanjanju poremećaja ili prekida u radu usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče (član 45.), i
8. ne postupi u skladu sa članom 47. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati i odgovorno lice u Preduzeću.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće koje upravlja bazenom ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 27. ove odluke,
2. otpočne sa radom bazena pre donošenja rešenja iz člana 28. stav 4. ove odluke, i
3. ne postupi u skladu sa članom 28. stav 5. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati i odgovorno lice u preduzeću iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. ne suzbija i ne uništava ambroziju na parceli čiji je vlasnik, odnosno korisnik primenom mera iz člana 14. ove odluke (član 16. stav 2),
2. se ne koriste javne zelene površine u skladu sa njihovom namenom (član 41. stav 1. tačka 1),
3. ne obavesti u pisanoj formi Preduzeće da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu (član 41. stav 1. tačka 2),
4. ne održava zelenilo posebne namene (član 41. stav 1. tačka 3),
5. ne pribavi prethodnu saglasnost Preduzeća pre sadnje drugih zasada (šiblje, žive ograde, cvetni parteri i dr.) (član 41. stav 1. tačka 4),
6. ne održava druge zasade (član. 41. stav 1. tačka 5),
7. ne postupi u skladu sa uslovima propisanim aktom iz člana 25. ove odluke (član 41. stav 1. tačka 6),
8. ne omogući ulazak radnika Preduzeća u zajedničko dvorište u cilju održavanja elemenata zelenila (član. 41. stav 1. tačka 7),
9. se oštećuje drveće i drugi zasadi (član 49. stav 1. tač. 2),
10. se kopa i iznosi zemlja, kamen, pesak i drugi sastojci zemljišta (član 49. stav 1. tačka 5),
11. se oštećuju staze, klupe, posude za sakupljanje otpada, ograde, sanitarne uređaje i sl. (član 49. stav 1. tačka 8),
12. se zadržava na Štrandu posle isteka radnog vremena (član 49. stav 2. tačka 4),
13. se ulazi na Štrand izvan određenih ulaza (član 49. stav 2. tačka 5),
14. se loži vatra na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 8),
15. se nenamenski koristi i izaziva nered na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 9),
16. se pali vatra i upotrebljava otvoreni plamen na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 10),
17. se neovlašćeno uklanja i postavlja uređaj, kao i neovlašćeno prodaje roba na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 11),
18. se uznemiravaju korisnici i narušava njihova bezbednost na Štrandu na bilo koji način (član 49. stav 2. tačka 12),
19. se ometa red na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 13),
20. se ne koriste Štrand i bazeni u skladu sa njihovom namenom (član 50),
21. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora iz člana 53. stav 1. ove odluke, i
22. se sprečava komunalni inspektor da vrši nadzor u skladu sa odredbama ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. ne suzbija i ne uništava ambroziju na parceli čiji je vlasnik, odnosno korisnik primenom mera iz člana 14. ove odluke (član 16. stav 2.),
2. vadi i orezuje drveće (član 49. stav 1. tačka 1.),
3. oštećuje drveće i druge zasade (član 49. stav 1. tačka 2.),
4. sadi drveće i druge zasade bez pribavljene prethodne saglasnosti Preduzeća (član 49. stav 1. tačka 3.),
5. kopa i iznosi zemlju, kamen, pesak i druge sastojke zemljišta (član 49. stav 1. tačka 5.),
6. oštećuje staze, klupe, posude za sakupljanje otpada, ograde, sanitarne uređaje i sl. (član 49. stav 1. tačka 8.),
7. prlja, premešta, menja ili uklanja predmete ili oznake koje su postavljene na kopnu ili u vodi na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 1.),
8. se zadrži na Štrandu posle isteka radnog vremena (član 49. stav 2. tačka 4.),
9. ulazi na Štrand izvan određenih ulaza (član 49. stav 2. tačka 5.),
10. loži vatru na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 8.),
11. nenamenski koristi i izaziva narede na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 9.),
12. pali vatru i upotrebljava otvoreni plamen na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 10.),
13. neovlašćeno uklanja i postavlja uređaje, kao i ako neovlašćeno prodaje robu na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 11.),
14. uznemirava korisnike i narušava njihovu bezbednost na Štrandu na bilo koji način (član 49. stav 2. tačka 12.), i
15. drugim ponašanjem ometa red na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 13.).
Fizičko lice kazniće se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 8.000,00 dinara, ako:
1. skida plodove i cvetove sa drveća, šiblja i cvetnih gredica (član 49. stav 1. tačka 4),
2. baca i pali otpad (član 49. stav 1. tačka 6),
3. skida, uništava ili oštećuje putokaze, znakove, natpisne pločice i sl. (član 49. stav 1. tačka 7),
4. vozi, zaustavlja, ostavlja i pere vozilo (član 49. stav 1. tačka 9),
5. premešta klupe, posude za sakupljanje otpada i rekvizite sa dečijih igrališta (član 49. stav 1. tačka 10),
6. loži vatru, pali stabla ili lišće, istovara materijal, robu, ambalažu i slično na travnjacima, travnim terenima i stazama i smešta ih pored drvoreda i drugih zasada (član 49. stav 1. tačka 11),
7. urezuje imena ili znakove na stablima, klupama, zidovima ili ostalim objektima, zakiva reklamne panoe, lepi plakate na stablima, ogradama ili pomera granične belege, zakiva klinove u stablo (član 49. stav 1. tačka 12),
8. nenamenski koristi ili oštećuje javnu zelenu površinu (član 49. stav 1. tačka 13),
9. uvodi domaće životinje na Štrand (član 49. stav 2. tačka 2),
10. pere rublje i druge stvari na Štrandu (član 49. stav 2. tačka 3),
11. lovi ribu, vozi i pristaje čamcima na mestima koja nisu za to određena (član 49. stav 2. tačka 6), i
12. se igra loptom na Štrandu van prostora koji su za to određeni (član 49. stav 2. tačka 7),
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000,00 dinara.
Postupci inspekcijskog nadzora, započeti pre stupanja na snagu ove odluke, okončaće se prema odredbama odluke koja je važila u momentu pokretanja postupka.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uređenju, održavanju i zaštiti zelenih površina i javnih plaža ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 12/11).
Preduzeće je dužno da uskladi opšta akta i akta koja se donose u skladu sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o obavljanju komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 74/2016)
Član 9
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o obavljanju komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 16/2018)
Član 18
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".