REŠENJEO DAVANJU SAGLASNOSTI NA PRAVILNIK O NAČINU KORIŠĆENJA KUPALIŠTA "ŠTRAND" U NOVOM SADU("Sl. list Grada Novog Sada", br. 18/2014, 39/2014, 19/2015, 24/2015 i 17/2018) |
I. Daje se saglasnost na Pravilnik o načinu korišćenja kupališta "Štrand" u Novom Sadu, koji je doneo Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Gradsko zelenilo" Novi Sad na 28. sednici od 3. aprila 2014. godine.
II. Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Novog Sada".
* * *
Na osnovu člana 25. stav 1. Odluke o obavljanju komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 69/13), Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Gradsko zelenilo" Novi Sad na 28. sednici od 3. aprila 2014. godine, donosi
PRAVILNIK
O NAČINU KORIŠĆENJA KUPALIŠTA "ŠTRAND" U NOVOM SADU
Ovim pravilnikom se utvrđuje radno vreme na kupalištu "Štrand" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Štrand), bliži uslovi, način korišćenja i održavanje reda na Štrandu, uslovi, način i postupak davanja u zakup kabina, poslovnog objekta i poslovnog prostora na Štrandu, kao i druga pitanja od značaja za korišćenje Štranda.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1. korisnik Štranda je fizičko lice koje koristi Štrand za kupanje, odmor i razonodu;
2. zakupac kabine je fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik koje ima zaključen ugovor sa Javnim komunalnim preduzećem "Gradsko zelenilo" Novi Sad (u daljem tekstu: Preduzeće) o zakupu kabine;
3. poslovni objekat je ugostiteljski objekat, kiosk i pult, ispred kojih može biti postavljena bašta, odnosno teren za mini golf;
4. poslovni prostor je mesto na Štrandu na kom može da bude postavljena pokretna tezga, izložbeni pult, slobodnostojeća ili zidna vitrina, uređaj za kokice, druge pečenjarske proizvode, "hot-dog" i sl., rashladni uređaj ili objekat za izvođenje zabavnog programa (u daljem tekstu: uređaji);
5. zakupac poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora je preduzetnik ili pravno lice koje ima zaključen ugovor o zakupu sa Preduzećem ili drugim pravnim licem koje ima pravo korišćenja objekta odnosno prostora na Štrandu.
Štrand je otvoren tokom cele godine, i to:
- u toku letnje sezone od 1. maja do 30. septembra tekuće godine, i
- u toku zimske sezone od 1. oktobra tekuće godine do 30. aprila naredne godine.
Radno vreme Štranda u letnjoj sezoni je od 8,00 do 24,00 sata, osim petkom i subotom, kada je radno vreme Štranda od 8,00 do 1,00 sat narednog dana.
Radno vreme Štranda u zimskoj sezoni je od 8,00 do 20,00 sati.
Kupanje u letnjoj sezoni je dozvoljeno u vremenu od 8,00 do 20,00 sati.
Za vreme održavanja kulturnih, sportskih i drugih manifestacija na Štrandu, kao i za vreme izvođenja neophodnih radova na Štrandu, direktor Preduzeća može da utvrdi radno vreme drugačije od radnog vremena iz člana 4. ovog pravilnika o čemu će zakupci poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora (u daljem tekstu: Zakupci), korisnici Štranda i zakupci kabina biti blagovremeno obavešteni.
Korisnici Štranda, zakupci kabina i Zakupci su dužni da se pridržavaju radnog vremena Štranda.
Lica zaposlena kod Zakupca moraju napustiti Štrand najkasnije jedan sat nakon njegovog zatvaranja.
Izuzetno, lica ovlašćena od strane Zakupca za čuvanje poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora mogu ostati na Štrandu i nakon njegovog zatvaranja.
Zakupac je dužan da Preduzeću blagovremeno dostavi spisak lica iz stava 2. ovog člana.
Vozilima za snabdevanje poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora Zakupaca dozvoljen je ulaz i zadržavanje na Štrandu u vremenu od 6,00 do 8,00 sati.
Prilikom ulaska vozila iz stava 1. ovog člana na Štrand, vozač je dužan da ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću da na uvid ličnu kartu ili drugu ispravu kojom dokazuje identitet.
Zakupac je dužan da o obavezi iz stava 2. ovog člana upozna preduzeće koje za njegove potrebe vrši dostavu robe.
U letnjoj sezoni za ulazak na Štrand plaća se ulaznica.
Za vreme letnje sezone ulaznice na blagajnama Štranda prodaju se korisnicima Štranda u vremenu od 8,00 do 19,00 sati.
Obaveštenje o ceni ulaznica mora biti istaknuto na vidnom mestu na ulazima na Štrand iz člana 13. ovog pravilnika.
Za vreme zimske sezone ne vrši se naplata ulaznica.
Ulaznica za vreme letnje sezone može biti dnevna i sezonska.
Zakupac male kabine ima pravo na dve sezonske ulaznice, dok zakupac velike kabine ima pravo na četiri sezonske ulaznice, po ceni izrade sezonske ulaznice.
Zakupac ima pravo na do deset sezonskih ulaznica za lica koja su kod njega zaposlena, po ceni izrade sezonske ulaznice.
Pri ulasku na Štrand, korisnik Štranda, zakupac kabine i Zakupac, dužan je da očita ulaznicu na elektronskom sistemu za naplatu.
Jednom očitana dnevna ulaznica pri ulasku na Štrand ne može se koristiti za ponovni ulazak istog ili drugog korisnika Štranda, zakupca kabine i Zakupca.
Za ulazak na Štrand u letnjoj sezoni korisnici Štranda, zakupci kabina i Zakupci mogu da koriste četiri ulaza, i to:
- ulaz broj 1 kod centralnog platoa,
- ulaz broj 2 ispod Mosta "Slobode",
- ulaz broj 3 kod sportskih terena, i
- ulaz broj 4 kod Veslačkog kluba "Danubius".
U zavisnosti od sezone i broja korisnika Štranda, direktor Preduzeća može da utvrdi koji će se ulazi iz stava 1. ovog člana koristiti.
Cene dnevnih i sezonskih ulaznica na Štrand utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
IV NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP KABINA
Kabine se daju u zakup za vreme letnje i zimske sezone.
Preduzeće je dužno da do 15. aprila tekuće godine objavi u sredstvima javnog informisanja obaveštenje o davanju u zakup kabina.
Prilikom zakupa kabina prednost imaju dosadašnji zakupci kabina.
Pod dosadašnjim zakupcima kabina, u smislu ovog pravilnika, smatraju se fizička lica, pravna lica i preduzetnici koji u poslednjih pet godina u kontinuitetu imaju zaključen ugovor o zakupu kabine sa Preduzećem.
O zakupu kabine zakupac kabine zaključuje ugovor sa Preduzećem kojim se regulišu uslovi, način i period na koji se kabina daje u zakup.
Zakupac kabine ne može izdati kabinu u podzakup drugom licu.
Cenu zakupa kabina utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Zakupac kabine je dužan da kabinu održava u ispravnom i čistom stanju.
U slučaju prouzrokovanja štete prilikom korišćenja kabine, zakupac kabine dužan je da Preduzeću nadoknadi štetu.
U kabini je zabranjeno držanje zapaljivih materija, goriva i motora za čamce.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo da izvrše kontrolu kabine i provere da li se u kabini nalaze zapaljive materije, gorivo i motori za čamce.
Zakupac kabine je dužan da omogući nesmetani pregled kabine iz stava 4. ovog člana.
Zakupac kabine je dužan da u roku od pet dana od dana isteka ugovora o zakupu kabine oslobodi kabinu od stvari i u ispravnom i funkcionalnom stanju je preda Preduzeću.
Ukoliko zakupac kabine ne isprazni kabinu u roku utvrđenom u članu 21. ovog pravilnika, Preduzeće će kabinu otvoriti i osloboditi je od stvari zakupca kabine na njegov rizik i štetu.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Preduzeće ne snosi odgovornost za propast ili nestanak stvari zakupca kabine.
U slučaju da zakupac kabine postupa suprotno članu 20. ovog pravilnika Preduzeće ima pravo da raskine ugovor o zakupu kabine pre isteka vremena na koji je zaključen bez prava na povraćaj uplaćenih novčanih sredstava za zakup kabine.
IVa USTUPANJE KABINA NA KORIŠĆENJE BEZ NAKNADE
Nadzorni odbor Preduzeća može, na predlog Gradske uprave za socijalnu i dečiju zaštitu, određeni broj kabina (najviše 20), ustupiti na korišćenje bez naknade udruženjima osoba sa invaliditetom i lica sa posebnim potrebama sa teritorije Grada Novog Sada za realizaciju njihovih aktivnosti.
V NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG OBJEKTA, ODNOSNO POSLOVNOG PROSTORA
Poslovni objekat, odnosno poslovni prostor daje se u zakup u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja, a izuzetno neposrednom pogodbom na način i u slučajevima utvrđenim zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom donetom na osnovu ovog zakona i ovim pravilnikom.
Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.
Tekst oglasa o davanju u zakup poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora na kupalištu "Štrand" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Oglas) utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.
Oglas se objavljuje u sedištu Preduzeća i na zvaničnoj internet stranici Preduzeća.
Obaveštenje o raspisanom Oglasu dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi davanja informacija u vezi sa raspisanim Oglasom.
Oglas sadrži:
- period na koji se daje u zakup poslovni objekat, odnosno poslovni prostor,
- oznaku i lokaciju poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora koji se daje u zakup,
- površinu bašte za određene poslovne objekte,
- vrstu delatnosti,
- instalisanu snagu električne energije za poslovni objekat, odnosno poslovni prostor,
- početnu visinu zakupnine,
- visinu garantovanog iznosa (u daljem tekstu: depozit) i broj računa na koji se uplaćuje,
- način, vreme i mesto podnošenja prijave za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno ponude u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja,
- vreme i mesto uvida u dokumentaciju u vezi sa poslovnim objektom, odnosno poslovnim prostorom koji se daje u zakup,
- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda,
- način obaveštavanja o izboru najpovoljnijeg ponuđača,
- kriterijum za izbor zakupca,
- rok u kom će biti doneta odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, i
- druga obaveštenja u vezi sa postupkom.
Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja, a nepotpune ili neblagovremene prijave, odnosno ponude se odbacuju.
Postupak davanja u zakup poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora sprovodi Komisija za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja (u daljem tekstu: Komisija) na javnoj sednici.
Komisiju imenuje Nadzorni odbor Preduzeća iz reda zaposlenih, na predlog direktora.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.
Zadatak Komisije je da:
- donese Poslovnik o radu Komisije,
- objavi oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja,
- sprovede postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja,
- proverava ispunjenost uslova učesnika u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja,
- predloži Nadzornom odboru Preduzeća najpovoljnijeg ponuđača, i
- obavlja i druge poslove u skladu sa ovim pravilnikom, a po nalogu Nadzornog odbora Preduzeća.
Pravo učešća u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja imaju pravna lica i preduzetnici, pod uslovom da su upisani u Registar privrednih subjekata Agencije za privredne registre za obavljanje delatnosti koja će se obavljati u okviru poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora i da su uplatili depozit.
Lica iz stava 1. ovog člana, koja su u prethodnom periodu imala zaključen ugovor o zakupu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora sa Preduzećem, mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja ako su uredno izmirila obaveze prema Preduzeću i ako su u prethodnom periodu namenski koristila poslovni objekat, odnosno poslovni prostor.
U postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja ne mogu učestvovati lica kojima je otkazan ugovor o zakupu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora na Štrandu, kao i lica koja su u sporu sa Preduzećem.
Depozit se uplaćuje na račun Preduzeća, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja.
Učesnicima u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja kojima nije dodeljen poslovni objekat, odnosno poslovni prostor, depozit se vraća nakon sprovedenog postupka, a najkasnije u roku od sedam dana od dana donošenja odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Postupak sprovođenja javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja utvrđen je poslovnikom o radu Komisije.
Komisija o toku javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja vodi zapisnik.
Učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno podnosilac pismene ponude u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja može se prijaviti za više poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora, a najviše do jedne četvrtine poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora, pod uslovom da je uplaćen depozit za svaki poslovni prostor, odnosno poslovni objekat.
Postupak javnog nadmetanja smatra se uspelim i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće kojom se podnosilac registruje i prisustvuje javnom nadmetanju i proglašava zakupcem, ako prihvati početnu visinu zakupnine.
Postupak prikupljanja pismenih ponuda sprovešće se i ukoliko pristigne jedna ponuda.
Ukoliko podnosilac prijave ili pismene ponude ne učestvuje u postupku ili ne prihvati početnu visinu zakupnine, ili bude izabran za najpovoljnijeg ponuđača, a ne zaključi ugovor o zakupu, gubi pravo na vraćanje depozita.
Komisija nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja utvrđuje predlog najpovoljnijeg ponuđača za konkretni poslovni objekat, odnosno poslovni prostor i dostavlja ga Nadzornom odboru Preduzeća.
Nadzorni odbor Preduzeća, na osnovu predloga Komisije iz stava 1. ovog člana, u roku od pet dana od dana održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda u postupku prikupljanja ponuda putem javnog oglašavanja donosi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Stručne službe Preduzeća su u obavezi da, u roku od pet dana od dana donošenja odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, dostave učesnicima u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja obaveštenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača i pozovu izabrane učesnike na zaključenje ugovora o zakupu.
U obaveštenju iz stava 1. ovog člana, učesnicima javnog nadmetanja, odnosno postupka prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja koji su izabrani kao najpovoljniji ponuđači za poslovni objekat, naznačen je iznos depozita za utrošak električne energije i paušal za utrošak vode i održavanje čistoće, a učesnicima javnog nadmetanja, odnosno postupka prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja za poslovni prostor naznačen je iznos paušala za utrošak električne energije, vode i održavanje čistoće (u daljem tekstu: troškovi korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora), kao i iznos zakupnine.
Na ponuđenu cenu porez na dodatu vrednost pada na teret zakupca.
Učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja koji je izabran za najpovoljnijeg ponuđača, dužan je da u roku od pet dana od dana prijema obaveštenja iz člana 33. stav 1. ovog pravilnika izvrši uplatu troškova korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i iznos zakupnine.
U slučaju da učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja koji je izabran za najpovoljnijeg ponuđača odustane od zakupa dodeljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, odnosno ne uplati iznos troškova korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i iznos zakupnine u roku iz stava 1. ovog člana, učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda putem javnog oglašavanja gubi pravo na povraćaj depozita, a postupak se smatra neuspelim.
Učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja koji je izabran za najpovoljnijeg ponuđača, nakon uplate troškova korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i iznosa zakupnine, sa Preduzećem zaključuje ugovor o zakupu.
Učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja za davanje u zakup poslovnog objekta, koji je izabran za najpovoljnijeg ponuđača, dužan je da prilikom zaključenja ugovora o zakupu poslovnog objekta, Preduzeću dostavi potpisanu menicu sa potpisanim meničnim ovlašćenjem kao garanciju za izmirenje troškova korišćenja poslovnog objekta, a Preduzeće se obavezuje da menicu vrati najkasnije u roku od 90 dana od dana izmirenja obaveza Zakupca za koje je menica izdata.
Nakon zaključenja ugovora o zakupu, Zakupac može da uđe u posed poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Učesniku u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja koji je izabran za najpovoljnijeg ponuđača i sa kojim je zaključen ugovor o zakupu položen depozit biće uračunat u cenu zakupa.
Nadzorni odbor Preduzeća nakon donošenja odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača utvrđuje koji poslovni objekti, odnosno poslovni prostori nisu izdati u zakup.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Nadzorni odbor Preduzeća donosi odluku o sprovođenju novog postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja i utvrđuje početnu visinu zakupnine, koja ne može biti niža od početne visine zakupnine utvrđene za postupak prvog javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja.
U slučaju kada se poslovni objekti, odnosno poslovni prostori ne izdaju u zakup posle dva uzastopno sprovedena postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja, početna visina zakupnine po kojoj se poslovni objekti, odnosno poslovni prostori daju u zakup umanjiće se na 80% od početne visine zakupnine utvrđene za postupak prvog javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja.
U slučaju kada se poslovni objekti, odnosno poslovni prostori u ponovljenom postupku sa umanjenom početnom visinom zakupnine, na način i pod uslovima iz stava 3. ovog člana ne izdaju u zakup, početna visina zakupnine se umanjuje na 60% od početne visine zakupnine utvrđene za postupak prvog javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja i rokom trajanja zakupa do 3 godine.
Nadzorni odbor Preduzeća može da donese odluku da ne sprovodi novi postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja kada su u pitanju poslovni objekti, odnosno poslovni prostori iz člana 38. stav 1. ovog pravilnika, i da te objekte izda u zakup nosiocima programa ili projekta za koje je aktom Gradskog veća utvrđeno da su od izuzetnog značaja za Grad Novi Sad.
Međusobna prava i obaveze između nosioca programa ili projekta iz stava 1. ovog člana i Preduzeća regulisaće se ugovorom o zakupu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Visina zakupnine poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora u slučaju iz stava 1. ovog člana ne može biti niža od početne visine zakupnine utvrđene za postupak prve Licitacije.
VI PRAVA I OBAVEZE ZAKUPCA I PREDUZEĆA
Zakupac je dužan da poslovni objekat, odnosno poslovni prostor koristi u skladu sa ugovorom o zakupu i ovim pravilnikom.
Zakupac je dužan da obezbedi dozvolu za rad od nadležnih organa za obavljanje delatnosti u poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru.
Zakupac ne može dati poslovni objekat, sa pripadajućom baštom, odnosno terenom za mini golf, odnosno poslovni prostor, u podzakup drugom licu.
Zakupac ne može da vrši prepravke na zakupljenom poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru bez prethodne saglasnosti Nadzornog odbora Preduzeća.
Zakupac poslovnog objekta dužan je da baštu, odnosno teren za mini golf, postavi na za to predviđeno i posebno označeno mesto u skladu sa dimenzijama predviđenim u ugovoru o zakupu, kao i skicom koje je sačinila stručna služba Preduzeća.
Zakupac poslovnog prostora može da postavi prateću ugostiteljsku opremu i mobilijar na za to predviđeno i posebno označeno mesto u skladu sa dimenzijama predviđenim u ugovoru o zakupu, kao i skicom koje je sačinila stručna služba Preduzeća.
Zakupcu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora nije dozvoljeno da koristi šetnu stazu kao i zelenu površinu za odlaganje baštenskih stolova i garnitura, rashladnih i drugih uređaja, pratećeg mobilijara i ostale opreme i stvari.
Zakupac oko poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora kao i na prostoru predviđenom za postavljanje bašte, odnosno terena za mini golf, ne može postavljati aparate, ambalažu, tende i slično.
Ukoliko Zakupac postupi suprotno odredbi stava 1. ovog člana, postavljeni aparati, ambalaža, tende i slično, ukloniće se o trošku Zakupca.
Preduzeće će Zakupcu poslovnog objekta predati na korišćenje jedan dvodelni sudoper sa baterijom za vodu, jedan potisni bojler, jedan strujomer i jedan protivpožarni aparat (u daljem tekstu: zaduženi inventar).
Pored zaduženog inventara iz stava 1. ovog člana, Preduzeće će Zakupcu poslovnog objekta obezbediti prostor za magacin.
Preduzeće se obavezuje da Zakupcu obezbedi pristup službenim toaletima.
Zakupac zaduženi inventar koristi sa pažnjom dobrog domaćina.
Uređaje i instalacije u zakupljenom poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru Zakupac mora da održava u ispravnom i funkcionalnom stanju, i mora da obavesti Preduzeće o njihovom eventualnom oštećenju ili nestanku, kao i da nadoknadi nastalu štetu prema opštim propisima za naknadu štete.
Zakupac poslovni objekat, odnosno poslovni prostor, preuzima u viđenom stanju.
O preuzimanju poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, sačinjava se zapisnik.
Zakupac poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, prilikom uplate zakupnine, uplaćuje troškove korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, a čiju visinu utvrđuje Preduzeće, na osnovu površine i namene poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Zakupac prilikom preuzimanja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora u zakup i na kraju perioda zakupa mora da izvrši unutrašnje i spoljno pranje i čišćenje zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Zaduženi inventar iz člana 45. ovog pravilnika Zakupac će predati ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću najkasnije dve nedelje nakon završetka perioda zakupa poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Preduzeće nije dužno da čuva stvari i inventar Zakupca, niti odgovara za njih.
Zakupac sam organizuje čuvanje svog inventara.
Preduzeće ne snosi obavezu naknade štete za nestanak i oštećenje stvari Zakupca koje su unete na prostor Štranda.
Zakupac je dužan da održava čistoću oko zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i prostora predviđenog za baštu, odnosno teren za mini golf i da smeće odlaže na posebna za to predviđena mesta.
Zakupac koji obavlja delatnost pripreme i prodaje hrane dužan je da obezbedi kante za pražnjenje ulja iz friteza i za otpatke od hrane, kao i da ih sam iznese sa Štranda.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo kontrole zakupljenih poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora i provere da li se Zakupac pridržava obaveza utvrđenih u st. 1. i 2. ovog člana.
Zakupac je dužan da omogući ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću nesmetani pregled poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Zakupac može da koristi sopstvene muzičke uređaje u skladu sa zakonom i Odlukom o određivanju akustičkih zona na teritoriji Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 54/15 i 32/17).
Zakupac ne može da vrši promovisanje proizvoda i usluga bez prethodne pisane saglasnosti Preduzeća.
Preduzeće je dužno da Zakupcu za zakupljeni poslovni objekat, odnosno poslovni prostor obezbedi instalisanu snagu električne energije koja se za svaki poslovni objekat, odnosno poslovni prostor pojedinačno određuje ugovorom o zakupu.
Zakupac instalisanu snagu električne energije iz stava 1. ovog člana ne sme da prekorači.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo da izvrše kontrolu i provere da li Zakupac postupa u skladu sa stavom 2. ovog člana, a Zakupac je u obavezi da omogući nesmetan pregled.
Zakupac mora da bude prisutan prilikom primopredaje zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i prilikom vraćanja zaduženog inventara iz člana 45. ovog pravilnika nakon završetka perioda zakupa, kako bi se sačinio zapisnik o stanju električnog brojila.
Ukoliko Zakupac ne bude prisutan u slučajevima iz stava 1. ovog člana, stanje električnog brojila će utvrditi ovlašćeni zaposleni u Preduzeću.
Na stanje brojila utvrđenog na način iz stava 2. ovog člana Zakupac nema pravo prigovora.
U slučaju iz člana 38a ovog pravilnika, a u cilju realizacije programa ili projekata koji su od značaja za Grad Novi Sad, mogu se ugovoriti i drugačija prava i obaveze Zakupca i Preduzeća u odnosu na prava i obaveze utvrđene čl. 43. stav 2, 44. i 53. ovog Pravilnika.
Ukoliko Zakupac postupa suprotno odredbama ovog pravilnika, Preduzeće može da raskine ugovor o zakupu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora bez prava na povraćaj uplaćenih novčanih sredstava na ime zakupa i troškova korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Ukoliko Preduzeće raskine ugovor o zakupu poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, poslovni objekat, odnosno poslovni prostor će se izdati u skladu sa članom 38. ovog pravilnika.
VII USLOVI I NAČIN KORIŠĆENJA ŠTRANDA I ODRŽAVANJE REDA NA NJEMU
Korisnik Štranda, zakupac kabine i Zakupac su dužni da Štrand koriste u skladu sa njegovom namenom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim ovim pravilnikom.
Preduzeće je dužno da obezbedi održavanje reda i čistoće na Štrandu u skladu sa uslovima propisanim Odlukom o obavljanju komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina i ovim pravilnikom.
Preduzeće ne snosi odgovornost i obavezu naknade štete za nestanak ili oštećenje stvari koje su unete na prostor Štranda.
Preduzeće je dužno da tokom cele godine organizuje čuvarsku službu neprekidno.
U toku letnje sezone Preduzeće je dužno da obezbedi spasilačku službu na vodi kao i službu pružanja prve pomoći.
Za vreme letnje sezone korisnici Štranda, zakupci kabina i Zakupci mogu da ostavljaju bicikle na posebno označenom mestu, unutar Štranda, kod ulaza broj 2 ispod Mosta "Slobode".
Nadzorni odbor Preduzeća utvrđuje cene za korišćenje posebno označenog mesta iz stava 1. ovog člana, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Na Štrandu je zabranjena vožnja bicikla, bicikla sa motorom, rolera, rolšua, skejtborda i trotineta.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, u zimskoj sezoni, na Štrandu je dozvoljena vožnja rolera, rolšua i trotineta.
Motorna vozila i druga prevozna sredstva mogu da se parkiraju samo na označenim mestima za parkiranje motornih vozila van prostora Štranda.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu korišćenja Kupališta "Štrand" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 9/09, 19/11 i 15/13).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana dobijanja saglasnosti Gradskog veća, a objaviće se u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Samostalni članovi Pravilnika
o izmenama i dopunama
Pravilnika o načinu korišćenja kupališta "Štrand" u Novom Sadu
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 19/2015)
Član 3
Prilikom ustupanja kabina na korišćenje bez naknade udruženjima iz člana 23a ovog pravilnika u 2015. godini, prednost imaju udruženja osoba sa invaliditetom i lica sa posebnim potrebama sa teritorije Grada Novog Sada, koja su u 2014. godini imala zaključen ugovor o zakupu kabine sa Preduzećem.
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana dobijanja saglasnosti Gradskog veća Grada Novog Sada, a objaviće se u "Službenom listu Grada Novog Sada".