PRAVILNIK
O METODOLOGIJI I NAČINU UTVRĐIVANJA CENE USLUGE IZ OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE IZ NADLEŽNOSTI GRADA SOMBORA

("Sl. list grada Sombora", br. 7/2018)

Član 1

Ovim Pravilnikom se obezbeđuje da svi pružaoci usluga iz oblasti socijalne zaštite iz nadležnosti grada Sombora pri formiranju cene primenjuju istu metodologiju, principe, iste elemente i isti način obračuna (u daljem tekstu: Metodologija).

Član 2

Metodologija obuhvata principe na kojima se zasniva, elemente za utvrđivanje cene za neposredno pruženu uslugu iz oblasti socijalne zaštite iz nadležnosti grada Sombora(u daljem tekstu: cena) koju je pružio, kao i formulu za utvrđivanje cene usluge.

Član 3

Metodologija se zasniva na:

1) principu stvarnih troškova koji podrazumeva obavezu prikazivanja svih troškova pružaoca nastalih za pruženu uslugu iz oblasti socijalne zaštite iz nadležnosti grada Sombora (u daljem tekstu: poslovni rashodi),

2) principu poverljivosti podataka kojim se omogućava Gradskom veću grada Sombora da na osnovu člana 9. Odluke o socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada Sombora, izvrši uvid u odgovarajuće dokumente i podatke, proveri usklađenost cene sa Metodologijom i da saglasnost na predlog akta Pružaoca usluge o ceni usluge.

Član 4

Utvrđivanje cene usluge zasniva se na stvarnim troškovima pružaoca koji su nastali u prethodnih 12 meseci, računajući od početka drugog polugodišta kalendarske godine koja prethodi godini u kojoj se utvrđuju cene.

Član 5

Elementi za utvrđivanje cene su:

1) troškovi rada,

2) ostali troškovi koji direktno učestvuju u pružanju usluge,

3) dobit pružaoca usluge,

4) naknada za korišćenje pružene usluge.

Troškovi rada utvrđuju se množenjem efektivnog radnog vremena utrošenog za pružanje konkretne usluge i cene časa rada zaposlenog/izvršioca koji pruža tu uslugu.

Efektivno vreme potrebno za pružanje konkretne usluge predstavlja prosečno vreme koje je zaposleni/izvršilac efektivno utrošio na pružanju te usluge u prethodnih 12 meseci.

Cena časa rada zaposlenog/izvršioca koji pruža uslugu predstavlja količnik bruto zarade tog zaposlenog/izvršioca i broja časova rada, u periodu iz člana 4. ovog Pravilnika.

Ostali troškovi jesu svi troškovi koji nastaju u pružanju usluge, osim troškova rada iz stava 2. ovog člana.

Član 6

Cena usluge utvrđuje se prema sledećoj formuli:

Cu = Ni x Ti + Otr

i = 1

gde je:

Cu - cena usluge;

ni - broj časova efektivnog vremena jednog zaposlenog/izvršioca potrebnog za pružanje usluge;

ti - cena časa rada jednog zaposlenog/izvršioca;

otr - ostali troškovi koji učestvuju u pružanju usluge (gorivo, izlazak na teren, angažovanje trećih lica, ako se koriste posebni materijali ili reagensi i sl.).

Ostali troškovi izračunavaju se deljenjem ukupnih ostalih troškova koji su učestvovali u pružanju usluge u periodu iz člana 4. ovog Pravilnika sa ukupno pruženim uslugama (ukupni učinak) i to po vrsti usluge.

Ako u pružanju usluge učestvuje više zaposlenih/izvršioca, troškovi rada utvrđuju se kao zbir proizvoda broja časova efektivnog rada i cene časa rada za sve zaposlene/izvršioce koji pružaju uslugu, po vrsti usluge.

Član 7

Cena usluge utvrđuje se u apsolutnom iznosu.

Ukoliko se aktom o utvrđivanju cene usluge čija je visina prethodno utvrđena u skladu sa Metodologijom ne vrši povećavanje cene usluge već samo njeno usklađivanje indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji prema podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike u prethodnih 12 meseci ili se vrši smanjenje visine cene, nije potrebna saglasnost Gradskog veća grada Sombora.

Član 8

Prihvatljivi poslovni rashodi su:

1) Troškovi bruto zarada,

2) Troškovi poreza i doprinosa na teret poslodavca,

3) Troškovi amortizacije,

4) Troškovi premije osiguranja,

5) Troškovi platnog prometa,

6) Troškovi stručnog osposobljavanja,

7) Troškovi prevoza zaposlenih,

8) Troškovi transportnih usluga,

9) Troškovi poreza,

10) Troškovi revizije finansijskih izveštaja,

11) Troškovi potrošene električne energije, grejanja, vode,

12) Troškovi komunikacija (telefonija i internet),

13) Troškovi zaštite životne sredine,

14) Ostali materijalni i nematerijalni troškovi (kancelarijski materijal, sanitarni pregled radnika, sredstva za održavanje higijene, sredstva za zaštitnu odeću i obuću i dr).

Član 9

Pravilnik se dostavlja Centru za socijalni rad Sombor, odabranom pružaocu usluge, Odeljenju za društvene delatnosti, Odeljenju za finansije.

Član 10

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i isti će se objaviti u "Službenom listu grada Sombora".