PRAVILNIK

O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE AKTIVNOSTI KOD POSTUPAKA KOMASACIJE NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 21/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom za dodelu podsticajnih sredstava putem konkursa za sufinansiranje aktivnosti kod postupaka komasacije zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namene, visina i način dodele sredstava, pravo i uslovi učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, postupak s neblagovremenim i nekompletnim prijavama, razmatranje prijava i odlučivanje o dodeli sredstava, kriterijumi i bodovanje za dodelu sredstva, ugovor o realizaciji aktivnosti, realizacija ugovorenih obaveza, plaćanje radova, praćenje realizacije ugovora, završne odredbe i druga pitanja značajna za realizaciju tačke II podtačke 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2018 godini (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2018 godini ("Službeni list APV", broj 57/17 i 3/18-ispr).

Program iz stava 2. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), zadužen je za njegovu realizaciju.

Namene za koje se mogu koristiti podsticajna sredstva

Član 2

Po prijavama koje se podnose za započinjanje novog postupka komasacije, sredstva se dodeljuju za realizaciju aktivnosti iz I faze komasacije definisane programom komasacije, odnosno za realizaciju aktivnosti iz I faze utvrđene ugovorom između lokalne samouprave i izvođača geodetsko tehničkih radova (ukoliko je već sprovedena procedura javne nabavke i zaključen ugovor sa izvođačem geodetsko tehničkih radova): komasaciona procena vrednosti zemljišta, geodetsko-tehnički radovi, nadzor nad vršenjem radova, i istovrsne aktivnosti.

Po prijavama koje se podnose za realizaciju II faze komasacije, sredstva se dodeljuju za:

• nastavak ranije započetih postupaka komasacije, sredstva se dodeljuju za aktivnosti definisane programom komasacije odnosno aktivnosti definisane ugovorom između lokalne samouprave i izvođača radova: geodetsko-tehnički radovi, nadzor nad vršenjem radova, radovi na uređenju zemljišta koji su nužni radi nesmetanog sprovođenja komasacije, katastarsko klasiranje i bonitiranje zemljišta, nabavka belega i istovrsne aktivnosti.

• Po prijavama koje se podnose za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije, sredstva se dodeljuju za radove na kanalima, propustima, ustavama, crpnim stanicama sa pratećom elektro-mašinskom opremom i drugim objektima na kanalskoj mreži kojima upravlja JVP "Vode Vojvodine".

• Po prijavama koje se podnose za uređenje atarskih puteva kod postupaka komasacije, sredstva se dodeljuju za uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom, asfaltom i metodom stabilizacije hidrauličnog veziva, kao i uređenje otresišta izradom rebrastog otresišta od armiranog betona u dužini do 60 metara.

Po ovom konkursu sredstva se dodeljuju za realizaciju aktivnosti iz tačke 2 (PREDMET KONKURSA) za plaćanja koja će se izvršiti nakon zaključenja ugovora koji se odnose na započinjanje novih postupaka komasacije, nastavka ranije započetih postupaka komasacije, i uređenje atarskih puteva, između Sekretarijata i jedinica lokalne samouprave, odnosno nakon zaključenja ugovora koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije između Sekretarijata, jedinica lokalne samouprave i JVP "Vode Vojvodine"

Po prijavama koje se podnose za započinjanje postupaka komasacije i prijava za nastavak ranije započetih postupaka komasacije, predmet sufinansiranja nisu troškovi: komisije za komasaciju, potkomisija, komisije za javnu nabavku, konsultantskih usluga, krčenja šuma i seče stabala, nabavka kancelarijskog materijala i opreme, izrada programa komasacije, telefona, struje, zakupa prostorija, reprezentacije i slično.

Visina i način dodele sredstava

Član 3

Ukupan iznos bespovratnih sredstava, koji se dodeljuje ovim konkursom je sledeći:

• započinjanje I faze novih postupaka komasacije 30.000.000,00 dinara bez PDV-a.

• za realizaciju II faze komasacije:

• za nastavak ranije započetih postupaka komasacije 80.000.000,00 dinara bez PDV-a.

• za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupka komasacije 20.000.000,00 dinara bez PDV-a

• Za uređenje atarskih puteva kod postupka komasacije 23.900.000,00 dinara bez PDV-a

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se odobrava za započinjanje novih postupaka komasacije po jednoj prijavi iznosi do 5.000.000,00 dinara bez PDV-a.

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se odobrava za nastavak realizacije ranije započetih postupaka komasacije po jednoj prijavi iznosi do 10.000.000,00 dinara bez PDV-a.

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se odobrava za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije po jednoj prijavi iznosi do 5.000.000,00 dinara bez PDV-a.

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se odobrava za uređenje atarskih puteva kod postupaka komasacije po jednoj prijavi iznosi do 5.000.000,00 dinara bez PDV-a.

Sekretarijat dodeljuje bespovratna sredstva korisnicima do 30% od ukupno prihvatljivih troškova bez PDV-a, a preostali iznos obezbeđuju jedinice lokalne samouprave.

Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".

Korisnici sredstava

Član 4

Korisnici sredstava po ovom konkursu su:

• Za započinjanje I faze novih postupaka komasacije, kao i nastavak ranije započetih postupaka komasacije i uređenje atarskih puteva kod postupaka komasacije u okviru II faze realizacije komasacije korisnici sredstava su jedinice lokalne samouprave (opštine i gradovi) sa teritorije AP Vojvodine.

• Za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupka komasacije u okviru II faze realizacije komasacije korisnik je JVP "Vode Vojvodine".

Pravo i uslovi učešća na konkursu

Član 5

• Za započinjanje novih postupaka komasacije, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine koje prijavu podnose za realizaciju aktivnosti iz I faze komasacije definisane programom komasacije, odnosno za realizaciju aktivnosti iz I faze utvrđene ugovorom između lokalne samouprave i izvođača geodetsko tehničkih radova, uz uslov da je skupština jedinice lokalne samouprave donela odluku o sprovođenju postupka komasacije za predmetnu katastarsku opštinu;

Po prijavama koje se podnose za realizaciju II faze komasacije:

• za nastavak radova na komasaciji, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine uz uslov da su za predmetne katastarske opštine u prethodnom periodu sa Sekretarijatom već zaključile ugovor o započinjanju postupka komasacije (prijave se podnose za realizaciju aktivnosti definisane programom komasacije odnosno aktivnosti definisane ugovorom između lokalne samouprave i izvođača radova)

• za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine za teritoriju katastarske opštine na kojoj se realizuje postupak komasacije uz uslov da je komisija za komasaciju donela akt kojim se usvaja kanalska mreža.

• Za uređenje atarskih puteva kod postupaka komasacije, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine za teritoriju katastarske opštine na kojoj se realizuje postupak komasacije uz uslov da je komisija za komasaciju donela akt kojim se usvaja putna mreža.

Dokumentacija koja se podnosi uz prijavu

Član 6

Potrebna dokumentacija za započinjanje I faze novog postupka komasacije:

• Ukoliko jedinice lokalne samouprave konkurišu za podsticajna sredstva za započinjanje novih postupaka komasacije, za aktivnosti iz I faze programa komasacije neophodno je da prilikom prijavljivanja na raspisani konkurs prilože sledeće:

1) čitko popunjen obrazac prijave na konkurs (štampanim slovima ili pomoću računara), koji je potpisan i overen, s navedenim ukupnim sredstvima u bruto iznosu i neto iznosu u dinarima (bez PDV-a i sa PDV-om), kojima se planira finansiranje aktivnosti u 2018. godini, s jasno iskazanim delom sopstvenog učešća i zahtevanog dela od Sekretarijata u neto iznosu u dinarima - obrazac prijave se može preuzeti sa veb-stranice: www.psp. vojvodina.gov.rs, sa potpisom gradonačelnika ili predsednika opštine;

2) zahtev za sufinansiranje (podsticajna sredstva) I faze programa komasacije, s tabelom 1 u kojoj se navode aktivnosti I faze programa komasacije za koje se konkuriše, kao i bruto vrednost i neto vrednost (bez PDV-a i sa PDV-om) svih aktivnosti čija se realizacija planira;

3) dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta ili odluku da će sredstva obezbediti u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o sufinansiranju postupka komasacije);

4) kopija saglasnosti na program komasacije, koju izdaje Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;

5) kopija akta kojim je skupština jedinice lokalne samouprave donela program komasacije;

6) jedan primerak programa komasacije za predmetno komasaciono područje, koje je donela skupština jedinice lokalne samouprave;

7) kopiju odluke o sprovođenju komasacije za predmetno komasaciono područje, koju je donela skupština jedinice lokalne samouprave;

8) dokumentaciju iz sprovedenog postupka javne nabavke za izvođača geodetsko tehničkih radova u postupku komasacije: odluku o pokretanju postupaka javne nabavke, javni poziv za podnošenje ponuda s dokazom o objavi, izveštaj o stručnoj oceni ponuda, odluka o dodeli ugovora, ugovora s ponudom koja je sastavni deo ugovora i sve anekse ugovora (dostavlja se ukoliko je lokalna samouprava već sprovela javnu nabavku i zaključila ugovor sa izvođačem geodetsko tehničkih radova)

Ukoliko jedinice lokalne samouprave konkurišu za podsticajna sredstva za realizaciju II faze komasacije:

• Potrebna dokumentacija za nastavak ranije započetih postupaka komasacije:

1) čitko popunjen obrazac prijave na konkurs (štampanim slovima ili pomoću računara), koji je potpisan i overen, s navedenim ukupnim sredstvima u bruto iznosu i neto iznosu u dinarima (bez PDV-a i sa PDV-om), kojima se planira finansiranje aktivnosti s jasno iskazanim delom sopstvenog učešća i zahtevanog dela od Sekretarijata u neto iznosu u dinarima - obrazac prijave se može preuzeti sa veb-stranice: www.psp.vojvodina.gov.rs, sa potpisom gradonačelnika ili predsednika opštine;

2) zahtev za sufinansiranje nastavka aktivnosti na realizaciji komasacije, s tabelom 1 u kojoj se navode aktivnosti komasacije čije se izvršenje planira, kao bruto vrednost i neto vrednost ovih aktivnosti (s PDV-om i bez PDV-a);

3) izveštaj o do sada izvršenim aktivnostima na komasaciji koji je overio stručni nadzor;

4) dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta ili odluku da će sredstva obezbediti u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o sufinansiranju postupka komasacije);

5) za radove i za nabavku međnih belega dostavlja se specifikacija broja međnih belega koje je overio vršilac stručnog nadzora;

6) za radove prilikom tehničkog uređenja komasacionog područja koji obuhvataju riperovanje, oranje, ravnanje i rekultivaciju zemljišta koji su nužni radi nesmetanog sprovođenja komasacije - dostavlja se odgovarajuća specifikacija aktivnosti s bruto vrednostima radova koje je neophodno realizovati i finansirati, koja naročito sadrži:

• pregledni plan na osnovu katastarskog, topografskog ili ortofoto plana u pogodnoj razmeri sa obeleženim i numerisanim površinama (starim putevima) koje se rekultivišu, površinama za riperovanje, oranje i ravnanje, koji je potpisao i overio predsednik komisije za komasaciju.

• odgovarajući predmer i predračun radova kod tehničkog uređenja komasacionog područja koje obuhvata riperovanje, oranje, ravnanje i rekultivaciju zemljišta, koje je potpisao i overio predsednik komisije za komasaciju.

7) program komasacije za predmetno komasaciono područje koji je donela skupština jedinice lokalne samouprave ili dokaz da je u nekom od ranijih postupaka dostavljen Sekretarijatu;

8) dokumentaciju iz sprovedenog postupka javne nabavke za izvođača geodetsko tehničkih radova u postupku komasacije: odluku o pokretanju postupaka javne nabavke, javni poziv za podnošenje ponuda s dokazom o objavi, izveštaj o stručnoj oceni ponuda, odluku o dodeli ugovora, ugovor s ponudom koja je sastavni deo ugovora i sve anekse ugovora;

9) tabelu 2 - Prikaz priliva i utroška sredstava za realizaciju postupka komasacije od početka postupka do momenta podnošenja prijave po ovom konkursu, bez troškova koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja (troškovi koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja su sledeći troškovi: komisije za komasaciju, potkomisija, komisije za javnu nabavku, konsultantskih usluga, kancelarijskog materijala i opreme, izrade programa komasacije, telefona, struje, zakupa prostorija, reprezentacije i slično). Podaci se unose hronološki - od najstarijeg datuma izvoda kojim se dokazuje da je izvršeno plaćanje do datuma poslednjeg izvoda kada je izvršeno plaćanje).

• Potrebna dokumentacija za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije:

1. Prijava na konkurs (obrazac prijave dostupan je u elektronskom obliku na veb-sajtu Sekretarijata: www.psp. vojvodina.gov.rs);

2. Akt - koji je potpisao gradonačelnik, odnosno predsednik opštine - o pristupanju izgradnji, rekonstrukciji, sanaciji ili uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja ili navodnjavanja kod postupaka komasacije, donet u toku 2018. godine, u kome je iznos sopstvenih sredstava koja će jedinica lokalne samouprave obezbediti za realizaciju radova na izgradnji, rekonstrukciji, sanaciji ili uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja poljoprivrednog zemljišta;

3. Akt kojim se usvaja nova kanalska mreža na teritoriji katastarske opštine na kojoj se sprovodi postupak komasacije (dostavlja se za katastarske opštine za koje nije stupio na snagu katastar nepokretnosti ustrojen na osnovu podataka dobijenih iz postupka uređenja poljoprivrednog zemljišta komasacijom) - Akt usvaja Komisija za komasaciju;

4. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan kanal ili dokaz o podnetom zahtevu katastru nepokretnosti za upis kanala (dostavlja se samo za katastarske opštine za koje je stupio na snagu katastar nepokretnosti ustrojen na osnovu podataka dobijenih iz postupka uređenja poljoprivrednog zemljišta komasacijom);

5. Predlog radova na izgradnji, rekonstrukciji, sanaciji i uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja poljoprivrednog zemljišta. Predlog radova treba da sadrži: ukupnu dužinu kanalske mreže koja je u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja na teritoriji katastarske opštine na kojoj se izvode radovi, situacioni plan s kanalima na kojima se izvode radovi, tabelarni pregled sa nazivima i dužinama kanala na kojima se izvode radovi i vrednostima radova bez PDV-a i sa PDV-om za svaki od kanala, predmer i predračun radova bez PDV-a i sa PDV-om (Predlog radova sačinjava lokalna samouprava);

6. Saglasnost JVP "Vode Vojvodine" na Predlog radova na izgradnji, rekonstrukciji, sanaciji i uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja poljoprivrednog zemljišta koji je dostavila jedinica lokalne samouprave;

7. Dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta), odnosno, ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanog od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora;

• Potrebna dokumentacija za uređenje atarskih puteva kod postupaka komasacije:

1. Prijava na konkurs;

2. Akt kojim se usvaja nova putna mreža na teritoriji katastarske opštine na kojoj se sprovodi postupak komasacije (dostavlja se samo za katastarske opštine za koje nije stupio na snagu katastar nepokretnosti ustrojen na osnovu podataka dobijenih iz postupka uređenja poljoprivrednog zemljišta komasacijom) - Akt usvaja Komisija za komasaciju

3. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta (dostavlja se samo za katastarske opštine za koje je stupio na snagu katastar nepokretnosti ustrojen na osnovu podataka dobijenih iz postupka uređenja poljoprivrednog zemljišta komasacijom);

4. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u okviru prijave na konkurs);

5. Dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta), odnosno, ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanog od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora;

6. tehničku dokumentaciju koja sadrži:

a. opšti deo;

b. projektni zadatak;

v. opis radova s predmerom i predračunom radova na uređenju nekategorisanog - atarskog puta s tvrdom podlogom za svaku pojedinačnu deonicu, kao i jedinstven predmer i predračun za sve deonice na teritoriji jedinice lokalne samouprave koje su predmet prijave (ukoliko ima više deonica), koji je overio i potpisao odgovorni projektant;

g. situacioni plan pregledne razmere (R 1:2.500) sa obeleženom stacionažom, deonicama putnog pravca, cevastih propusta i prečnikom, kao stacionažama odvodnih jarkova s jedne i s druge strane puta, koji je overio odgovorni projektant;

d. tehnički opis radova koji je overio odgovorni projektant;

đ karakteristične poprečne profile razmere (r 1:50).

Pre početka izvođenja radova, navedenu tehničku dokumentaciju overava gradski odnosno opštinski organ nadležan za poslove saobraćaja. Zakonski rok za otpočinjanje radova po ovoj overi jeste godinu dana.

Ukoliko bude neophodno, Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Uz konkursnu dokumentaciju, podnosilac prijave dužan je da popuni i dostavi obrazac prijave koji je sastavni deo teksta konkursa.

Obrasci prijava i tabela postavljaju se na internet stranicu Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo AP Vojvodine.

Za svaku od faza iz člana 2, ovog Pravilnika za koju se konkuriše, podnosi se posebna prijava sa pratećom potrebnom dokumentacijom.

Korisnik sredstava dužan je da primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama.

Postupanje s prijavama

Član 7

Podnete prijave razmatra komisija koja je obrazovana u skladu s Poslovnikom o radu komisija za izradu konkursa i pravilnika i postupanje po konkursima raspisanim u Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo donetim 17.04.2018. (prečišćen tekst) (u daljem tekstu: Komisija).

Razmatranje prijava

Član 8

Podnete prijave, Komisija evidentira po redosledu pristizanja.

Ukoliko neka od podnetih prijava ima nedostatke koje komisiju sprečavaju da postupa po njoj, ako nije razumljiva ili nije potpuna, komisija u roku od 5 dana od prijema takve prijave obaveštava podnosioca da prijavu upodobi u roku od 5 dana, s tim da zadržava redni broj po osnovu pristizanja do dostavljanja tražene dokumentacije.

Ukoliko u predviđenom roku podnosilac ne dopuni dokumentaciju, prijava će biti odbačena.

Komisija neće razmatrati prijave podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu, prijave podnete nakon isteka roka propisanog Konkursom, niti prijave podnete za investicije koje nisu predmet konkursa.

Kriterijumi za ocenu podnetih prijava

Član 9

Sve pristigle prijave Komisija će bodovati prema sledećim kriterijumima za ocenu prijava:

• Visina procentualnog učešća lokalnih samouprava u sufinansiranju radova bez PDV-a

Učešće lokalne samouprave

više od 80,00%

20 bodova

Učešće lokalne samouprave

75,01-80,00%

10 bodova

Učešće lokalne samouprave

70,00-75,00%

5 bodova

• Površina poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini na teritoriji lokalne samouprave

< 4.000 ha

6 bodova

4.000 - 8.000 ha

9 bodova

8.000 - 12.000 ha

12 bodova

12.000 - 16.000 ha

15 bodova

> 16.000 ha

18 bodova

• Stepen razvijenost lokalne samouprave u odnosu na republički prosek bruto domaćeg proizvoda po glavi stanovnika

< 60%

12 bodova

60% - 80%

10 bodova

80% - 100%

8 bodova

> 100%

6 bodova

Član 10

Prijave pristigle za započinjanje novih postupaka komasacije i nastavak ranije započetih postupaka komasacije bodovaće se po kriterijumima iz člana 9. ovog Pravilnika, kao i po sledećim dodatnim kriterijumima:

Započinjanje novih postupaka komasacije

nastavak ranije započetih postupaka komasacije

Komasiranost katastarske opštine

Sprovedena komasacija na celoj teritoriji k.o.

0

Komasiranost katastarske opštine

Sprovedena komasacija na celoj teritoriji k.o.

0

Komasacija je sprovedena na delu teritorije k.o.

5

Komasacija je sprovedena na delu teritorije k.o.

5

Nije realizovana komasacija

10

Nije realizovana komasacija

10

Usitnjenost parcela u vangrađevinskom eonu (hektara/ parceli)

> 2,0 ha/parc.

6

Usitnjenost parcela u vangrađevinskom reonu (hektara/parceli)

> 2 ha/parc.

6

2,0 - 1,5 ha/parc.

9

2 - 1,5 ha/parc.

9

1,5 - 1,0 ha/parc.

12

1,5 - 1,0 ha/parc.

12

1,0 - 0,5 ha/parc.

15

1,0 - 0,5 ha/parc.

15

< 0,5 ha/parc

18

< 0,5 ha/parc

18

 

Dužina trajanja komasacije

do tri godine

10

tri do pet godina

5

preko pet godina

0

Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijava za započinjanje novih postupaka komasacije koji su ostvarili manje od 23 boda.

Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijava za nastavak postupaka komasacije koji su ostvarili manje od 26 bodova.

Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijava za za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja i navodnjavanja kod postupaka komasacije, i za uređenje atarskih puteva kod postupka komasacije, koji su ostvarili manje od 15 bodova.

Zapisnik, predlog odluke i odluka

Član 11

Komisija o svom radu vodi zapisnik u koji se unose svi relevantni podaci o radu Komisije (ko je prisutan, razlog odsutnosti, različita mišljenja povodom ispunjenosti uslova iz prijava), a obavezno se navode ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava, prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa, neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti (npr. nepotpune, manjak bodova, manjak sredstava sa prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati) i prijave poslate na dopunu, kako one koje se dopunjuju od strane podnosioca prijave, tako i one koje organ dopunjuje tj. pribavlja dokumentaciju po službenoj dužnosti.

Sastavni deo zapisnika je i predlog odluke u kojoj se utvrđuju pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijave kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja (npr. nepotpune, nedostatak bodova, nedostatak sredstava sa prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati).

Zapisnik o radu sa predlogom odluke potpisuju svi prisutni članovi komisije.

Zapisnik sa predlogom odluke i odluka donose se najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema poslednje blagovremene prijave po konkursnim linijama namenjenim jedinicama lokalnih samouprava i proteka roka za podnošenje dopuna.

Odluka se objavljuje na sajtu Sekretarijata.

Odluku donosi Pokrajinski sekretar. Odluku parafiraju članovi komisije, koji su bili prisutni prilikom odlučivanja.

Pojedinačna rešenja

Član 12

Na osnovu odluke komisija sačinjava, a Sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene prijave na osnovu predloga odluke iz člana 11. stav 2.

Pravo prigovora

Član 13

Pored navedenih lica iz člana 12. ovog Pravilnika, pravo prigovora ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave, kojem su odobrena sredstva na osnovu odluke koja je objavljena na sajtu sekretarijata.

Prigovor se ulaže Pokrajinskom sekretaru u roku od 3 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 7 dana od dana objavljivanja odluke na sajtu Sekretarijata.

Pokrajinski sekretar odlučuje o prigovoru u roku od 7 radnih dana od dana prijema prigovora.

Prigovor sekretar može da odbaci kao neblagovremen, nedozvoljen, podnet od strane neovlašćenog lica, da ga usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije prigovor kao neosnovan.

O prigovoru se odlučuje rešenjem.

Konačna odluka

Član 14

Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, nakon donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora, koja se objavljuje na sajtu sekretarijata.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 15

Nakon donošenja konačne odluke o dodeli sredstava, sekretar u ime Sekretarijata zaključuje s korisnikom sredstava ugovor o njihovoj dodeli.

Obavezni elementi ugovora jesu sledeći:

1. iznos dodeljenih sredstava;

2. namena za koju se dodeljuju sredstva;

3. prava i obaveze davaoca i korisnika sredstava;

4. rok za realizaciju ugovorene obaveze;

5. pravdanje dodeljenih sredstava;

6. ostali elementi značajni za realizaciju ugovorenih aktivnosti

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije deset (10) dana od dana donošenja konačne odluke o dodeli sredstava.

• sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno;

• sredstva u vrednosti 50% od dodeljenog iznosa biće preneta korisnicima sredstava nakon potpisivanja ugovora, a u skladu s prilivom sredstava u budžet APV; ostatak sredstava biće isplaćivan po pravdanju uplaćenog avansa, a po ispostavljenim privremenim situacijama i okončanoj situaciji, u srazmeri koja je utvrđena ugovorom;

• jedinica lokalne samouprave u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava;

• korisnik sredstava dužan je da pokrene postupak javne nabavke u roku od 20 dana od dana zaključenja ugovora, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - rešenje o obrazovanju komisije za javnu nabavku i odluku o pokretanju postupka javne nabavke;

• u slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja;

• konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Sekretarijat i korisnik utvrdiće se nakon sprovedenog postupka javne nabavke i zaključenog ugovora, sa izvođačem radova ili nakon dostavljanja overene okončane situacije u slučajevima kada se vrednost izvedenih radova razlikuje od ugovorene vrednosti;

• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava;

• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, konačan iznos sredstava koje obezbeđuju Sekretarijat i korisnik sredstava utvrđuje se ugovorenim procentualnim učešćem obe ugovorne strane;

Ugovor potpisuje pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo ili lice koje on ovlasti za potpisivanje, a parafiraju ga vršilac dužnosti podsekretara u Sekretarijatu, vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, načelnik odeljenja za normativno-pravne, upravno-pravne i opšte poslove, načelnik odeljenja za planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, izvršilac i vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za oblast za koju je raspisan konkurs.

Praćenje realizacije radova i poštovanja ugovornih obaveza

Član 16

Kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sektor za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta i Sektor za pravne i ekonomske poslove.

U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a Korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.

Završne odredbe

Član 17

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".