ODLUKA

O ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 4/2018)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom reguliše se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji grada Kruševca, dužnosti organa grada u zaštiti i spasavanju i izradi Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća za teritoriju grada Kruševca i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca, obrazovanje Štaba za vanredne situacije, imenovanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite, formiranje jedinice civilne zaštite opšte namene, određivanje osposobljenih pravnih lica za zaštitu i spasavanje, finansiranje sistema zaštite i spasavanja i druga pitanja iz oblasti civilne zaštite.

Subjekti zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kruševca

Član 2

Subjekti zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kruševca su:

1. Skupština grada Kruševca;

2. Gradsko veće grada Kruševca;

3. Gradonačelnik grada Kruševca;

4. Gradska uprava grada Kruševca i njene organizacione jedinice;

5. Osposobljena privredna društva i druga pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje grada Kruševca;

6. Građani, grupe građana, udruženja, profesionalne i druge organizacije.

II - NADLEŽNOSTI ORGANA GRADA

Skupština grada Kruševca

Član 3

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara na teritoriji grada Kruševca, Skupština grada Kruševca vrši sledeće poslove:

• donosi Odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Kruševca i obezbeđuje njeno sprovođenje, u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spasavanja u Republici Srbiji;

• donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kruševca, u skladu sa Dugoročnim planom razvoja zaštite i spasavanja Republike Srbije;

• planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenja mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji grada Kruševca;

• obrazuje Gradski štab za vanredne situacije;

• razmatra i usvaja godišnji plan rada i godišnji izveštaj o radu gradskog štaba za vanredne situacije;

• utvrđuje štete nastale od posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća i u roku od 60 dana od dana nastanka posledica dostavlja izveštaj i zahtev za pomoć Vladi Republike Srbije;

• obrazuje situacioni centar za potrebe grada Kruševca;

• izvršava i druge zadatke i propise, u skladu sa Zakonom i drugim propisima, koji utvrđuju obaveze jedinicama lokalne samouprave.

Gradsko veće grada Kruševca

Član 4

U ostvarivanju uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara na teritoriji grada Kruševca, Gradsko veće vrši sledeće poslove:

• donosi Procenu ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća za teritoriju grada Kruševca; - na osnovu mišljenja Gradskog štaba za vanredne situacije i pribavljenoj saglasnosti Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Odeljenja za vanredne situacije u Kruševcu;

• donosi Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca; - na osnovu mišljenja Gradskog štaba za vanredne situacije i pribavljenoj saglasnosti Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Odeljenja za vanredne situacije u Kruševcu;

• donosi akta o formiranju, organizaciji i opremanju jedinice civilne zaštite opšte namene;

• određuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kruševca, u skladu sa zakonom;

• obrazuje Komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije;

• donosi odluke o naknadi štete nastale od posledica elementarnih nepogoda;

• prati realizaciju preventivnih mera zaštite;

• predlaže akta koja donosi Skupština grada Kruševca;

• rešava u drugostepenom postupku o pravima i obavezama pripadnika jedinica opšte namene;

• ugovorom sa privrednim društvima i ovlašćenim i osposobljenim pravnim licima, u skladu sa zakonom, obezbeđuje naknadu stvarnih troškova za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Gradonačelnik grada Kruševca

Član 5

U ostvarivanju uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara na teritoriji grada Kruševca, Gradonačelnik je komandant Gradskog štaba za vanredne situacije po položaju i obavlja sledeće poslove:

• stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građana, pravnih lica i materijalnih sredstava za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja;

• aktivira osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kruševca, na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije;

• ostvaruje saradnju sa susednim jedinicama lokalne samouprave, Ministarstvom unutrašnjih poslova i Vojskom Srbije u cilju usklađivanja aktivnosti u vanrednim situacijama;

• predlaže Skupštini Grada zamenika komandanta, načelnika, i članove Gradskog štaba za vanredne situacije;

• donosi odluku o proglašenju vanredne situacije na teritoriji grada Kruševca na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije;

• razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Gradska uprava grada Kruševca

Član 6

Gradska uprava putem svojih Odeljenja i službi, u okviru svojih nadležnosti, u sistemu zaštite i spasavanja obavlja sledeće poslove:

• prati stanje u vezi sa zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama i preduzima mere za zaštitu i spasavanje;

• učestvuje u izrade Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća za teritoriju grada Kruševca i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca;

• poslove u vezi sa privremenim pomeranjem i evakuacijom stanovništva;

• učestvuje u pripremi i sprovođenju zbrinjavanja nastradalog stanovništva;

• obezbeđuje da se stanovništvo skloni u skloništa i druge objekte pogodne za zaštitu:

• organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu;

• ostvaruje saradnju sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Odeljenjem za vanredne situacije u Kruševcu;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Za potrebe praćenja stanja i upravljanja vanrednim situacijama Grad Kruševac osniva situacioni centar.

Situacioni centar se osniva u okviru Gradske uprave Kruševac, Odeljenja za poslove odbrane i vanredne situacije kao nadležne unutrašnje organizacione jedinice za poslove organizacije i funkcionisanja sistema zaštite i spasavanja i civilne zaštite.

Situacioni centar se organizuje kao informaciono-komunikacioni sistem za pomoć pri odlučivanju u vanrednim situacijama.

Osnovni zadaci centra su:

1) da omogući besplatan poziv građanima i drugim licima na jedinstveni telefon (call-centar) u slučaju vanrednih okolnosti - situacija (poplave, požari, vremenske nepogode, grad, sneg, zemljotresi, zagađenje vazduha);

2) obrađivanje svih poziva građana i ako su u pitanju komunalni problemi, preusmeravanje svih poziva dežurnim službama nadležnih komunalnih preduzeća;

3) obaveštavanje građana o kontakt telefonu službi, pravnih lica i dr. na koji mogu da se obrate za određeni problem;

4) drugi zadaci po nalogu Štaba i stručne službe Grada Kruševca,

5) formiranje operativno-komunikacijske dežurne službe za prijem i prosleđivanje poziva, kao i uspostavu konferencijskih veza,

6) uspostavljanje sigurne linije (safe-line) sigurne i brze komunikacione veze između relevantnih subjekata grada Kruševca,

7) koordinacija prijema i distribucije svih informacija o stanju životne sredine: temperatura, zračenje, zagađenje vazduha, vodotokovi, požari i dr.

8) preuzimanje i prosleđivanje podataka od svih subjekata koji se u svom radu bave monitoringom u oblasti: meterologije, hidrologije, seizmologije, vodoprivrede, elektroprivrede, poljoprivrede i dr.

Situacioni centar je obavezan da prikupljene podatke dostavlja teritorijalnom nadležnom operativnom centru na jedinstveni broj 112.

Na teritoriji Grada u okviru sistema osmatranja, ranog upozoravanja, obaveštavanja i uzbunjivanja obezbeđuju se:

1) telekomunikaciona i informaciona podrška za potrebe zaštite i spasavanja, kao i uključenje u telekomunikacioni i informacioni sistem jedinstvene službe osmatranja, obaveštavanja i uzbunjivanja i povezivanja sa njim,

2) praćenje opasnosti, obaveštavanja, stanovništva o opasnostima i preduzimanje drugih preventivnih mera za smanjenje rizika od elementarnih nepogoda i drugi nesreća,

3) nabavka održavanje sistema za uzbunjivanje, u skladu sa materijalnim mogućnostima,

4) izvršavanje i drugih zadataka, u skladu sa propisima i tehničkim normativima za planiranje, izgradnju i određivanje sistema za javno uzbunjivanje.

Član 7

Stručni, operativni, planski i organizacioni poslovi u vezi zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca obavljaju se u Odeljenju za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca.

Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije obavlja sledeće poslove:

• izrađuje predlog Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća za teritoriju grada Kruševca u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kruševcu, Gradskim štabom za vanredne situacije i drugim stručnim organima grada Kruševca i predlaže Gradskom veću njegovo donošenje;

• izrađuje Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kruševcu i predlaže Gradskom veću njegovo donošenje;

• nosilac je aktivnosti na izradi Plana funkcionisanja civilne zaštite i sistema osmatranja i obaveštavanja (kao deo Plana odbrane grada Kruševca);

• poslove u vezi popune, opremanja i obučavanja jedinica civilne zaštite opšte namene;

• planira zbrinjavanje ugroženih, postradalih, izbeglih i evakuisanih lica u vanrednim situacijama u saradnji sa Gradskim štabom za vanredne situacije i u skladu sa Planom zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

• vodi evidenciju o pripadnicima jedinica civilne zaštite i sredstvima i opremi u civilnoj zaštiti;

• prati opasnosti, obaveštava stanovništvo o opasnostima i preduzima druge preventivne mere za smanjenje rizika od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

• poslove u vezi sa nabavljanjem i održavanjem sredstava za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuje u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju grada Kruševca;

• organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu na teritoriji grada Kruševca;

• usklađuje planove zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama sa susednim jedinicama lokalne samouprave;

• ostvaruje neposrednu saradnju sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kruševcu;

• izrađuje plan mobilizacije i organizuje izvršenje mobilizacije jedinica civilne zaštite opšte namene;

• obavlja stručne i administrativno tehničke poslove potrebne za rad Gradskog štaba za vanredne situacije;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

III - GRADSKI ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE

Član 8

Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama, kao operativno-stručno telo, Skupština grada Kruševca obrazuje Gradski štab za vanredne situacije.

Gradski štab za vanredne situacije čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik i članovi štaba.

Komandant Gradskog štaba je Gradonačelnik grada Kruševca, a zamenik komandanta je zamenik Gradonačelnika grada Kruševca, odnosno član Gradskog veća.

Načelnik Gradskog štaba je rukovodilac Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenja za vanredne situacije u Kruševcu ili jedan od rukovodioca područne organizacione jedinice nadležne službe koga on predloži za postavljenje.

Članovi Gradskog štaba su:

• članovi Gradskog veća grada Kruševca u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, rada i socijalne politike, zaštite životne sredine;

• predstavnici Gradske uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, energetike, informisanja, trgovine i usluga;

• rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica odbrane, policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Gradski štab za vanredne situacije obrazuje, po potrebi, pomoćne stručno-operativne timove za specifične zadatke zaštite i spasavanja.

Član 9

Gradski štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:

• rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

• rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

• rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir potrebe održivog razvoja i smanjenja ugroženosti i rizika od budućih vanrednih situacija;

• razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća za teritoriju grada Kruševca i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca;

• prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

• naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

• stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama za smanjenje rizika od katastrofa;

• razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, osposobljenih pravnih lica;

• naređuje pripravnost - spremnost za vanredne situacije;

• procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

• izrađuje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

• sprovodi godišnji plan rada;

• donosi naredbe, zaključke i preporuke;

• sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

• imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima;

• razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji Grada;

• podnosi Skupštini grada na usvajanje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

• naređuje evakuaciju stanovništva i donosi odluku o obimu evakuacije i kategorijama stanovništva koje se evakuiše;

• angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji Grada;

• koordinira akcijama i operacijama zaštite i spasavanja na teritoriji;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima;

• Predlaže proglašenje i ukidanje vanredne situacije.

IV - CIVILNA ZAŠTITA

Član 10

Civilnu zaštitu čine lična, uzajamna i kolektivna zaštita, mere i zadaci, poverenici civilne zaštite, zamenici poverenika i jedinice civilne zaštite, sistem osmatranja, obaveštavanja I uzbunjivanja, ovlašćena i osposobljena pravna lica, humanitarne i druge organizacije opremljene i osposobljene za zaštitu i spasavanje i, s tim u vezi, skup aktivnosti koje se odnose na popunu, materijalno opremanje, obučavanje, osposobljavanje, mobilizaciju i aktiviranje civilne zaštite.

Član 11

U ostvarivanju zakonom utvrđenih zadataka civilne zaštite subjekti sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kruševca u skladu sa zakonom i drugim propisima pripremaju i sprovode mere civilne zaštite, a naročito:

• preventivne mere;

• mere zaštite u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

• mere zaštite kada nastupe elementarne nepogode i druge nesreće;

• mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica od elementarnih nepogoda i drugih nesreća.

Poverenici civilne zaštite

Član 12

Za obavljanje poslova zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kruševca, u mesnim zajednicama i naseljenim mestima imenuju se poverenici civilne zaštite i njihovi zamenici.

Za poverenika civilne zaštite postavljaju se sekretari mesnih zajednica.

Zamenika poverenika u svakom mesnoj zajednici, imenuje Gradski štab za vanredne situacije, na predlog Odeljenja za poslove odbrane i vanredne situacije, Gradske uprave grada Kruševca, i to:

R. br.

Naziv Mesne Zajednice

Poverenik/broj izvršioca

Zamenik poverenika/broj izvršioca

1

Prva Mesna Zajednica

1

3

2

Despot Stefan Lazarević

1

2

3

Car Lazar

1

2

4

Veselin Nikolić

1

2

5

Lazarica

1

2

6

Malo Golovode

1

1

7

Rasadnik

1

2

8

Bivolje

1

2

9

Ujedinjene Nacije

1

2

10

Bagdala

1

2

11

Centar

1

3

12

Donja Pakašnica

1

1

13

Mudrakovac

1

1

14

Parunovac

1

2

15

Kapidžija

1

1

16

Makrešane

1

1

17

Dedina

1

2

18

Čitluk

1

2

19

Belasica

1

1

20

Bela Voda

1

2

21

Velika Lomnica

1

1

22

Veliki Šiljegovac

1

2

23

Vitanovac

1

1

24

Gaglovo

1

1

25

Gornji Stepoš

1

1

26

Veliki Kupci

1

2

27

Gari

1

1

28

Globoder

1

1

29

Dvorane

1

1

30

Đunis

1

1

31

Žabare

1

2

32

Zdravinje

1

1

33

Kaonik

1

1

34

Kukljin

1

1

35

Kobilje

1

1

36

Konjuh

1

2

37

Jasika

1

2

38

Mačkovac

1

1

39

Meševo

1

1

40

Majdevo

1

1

41

Modrica

1

1

42

Mala Reka

1

1

43

Pepeljevac

1

2

44

Padež

1

2

45

Bovan

1

1

46

Ribare

1

2

47

Sušica

1

1

48

Trmčare

1

1

49

Tekije

1

1

50

Ćelije

1

1

51

Šanac

1

1

52

Krvavica

1

1

53

Donji Stepoš

1

1

54

Lazarevac

1

1

Poverenici i zamenici poverenika u naseljenim mestima i mesnim zajednicama preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite, lične, uzajamne i kolektivne zaštite i rukovode jedinicama civilne zaštite opšte namene.

Građani na ugroženim i nastradalim područjima dužni su da postupaju po uputstvima poverenika, odnosno zamenika poverenika.

Imenovanje poverenika i zamenika poverenika izvršiće Gradski štab za vanredne situacije u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke.

Jedinice civilne zaštite opšte namene

Član 13

Za izvršavanje zadataka civilne zaštite, kao operativne snage, obrazuju se, opremaju i osposobljavaju jedinice civilne zaštite opšte namene, a kao privremeni sastavi od dobrovoljaca i radno sposobnog stanovništva.

Jedinice civilne zaštite opšte namene osposobljavaju se za izvršavanje obimnih i manje složenih zadataka, a naročito lokalizovanje i gašenje početnih i manjih požara i šumskih požara, učešće u zaštiti od poplava, ukazivanje prve pomoći, održavanje reda, učešće u zbrinjavanju ugroženog stanovništva, pomoć u asanaciji terena i obavljanje drugih aktivnosti po proceni Gradskog štaba za vanredne situacije.

Član 14

Na teritoriji grada Kruševca formiraće se jedinica civilne zaštite opšte namene ranga odreda, koji čine 3 čete odnosno 7 jedinica civilne zaštite opšte namene jačine voda podeljenih u 30 odeljenja i timova sa ukupno 217 obveznika civilne zaštite.

Komandant i zamenik komandanta odreda, kao i komandir i zamenik komandira čete su zaposlena lica u Odeljenju za poslove odbrane i vanredne situacije i drugim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Kruševca, a imenuje ih načelnik Odeljenja za poslove odbrane i vanredne situacije.

Popunu, opremanje i obuku izvršiće nadležno odeljenje Gradske uprave koji donosi i rešenje o angažovanju pripadnika u jedinicama civilne zaštite opšte namene.

Koordinaciju poslova i rešavanje u drugostepenom postupku o pravima i obavezama pripadnika jedinica opšte namene iz stava 1. ovog člana vršiće Gradsko veće grada Kruševca.

Osposobljena pravna lica za zaštitu i spasavanje

Član 15

Osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kruševca određuje posebnim aktom Gradsko veće grada Kruševca.

Osposobljena pravna lica vrše zaštitu i spasavanje građana, materijalnih i drugih dobara u slučaju opasnosti i nesreća izazvanih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama u skladu sa svojom delatnošću, kao i zadacima koje im naredi Gradski štab za vanredne situacije.

Aktiviranje osposobljenih pravnih lica nalaže Gradonačelnik, na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije.

Pravna lica iz stava 1. ovog člana imaju prava na naknadu stvarnih troškova za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite.

Ugovor o angažovanju osposobljenih pravnih lica za izvršavanje mera i zadataka civilne zaštite i naknadi stvarnih troškova za izvršavanje ovih poslova u ime Grada Kruševca, zaključuje Gradonačelnik grada Kruševca.

Lična, uzajamna i kolektivna zaštita

Član 16

Radi ostvarivanja lične, uzajamne i kolektivne zaštite organi gradske uprave grada Kruševca, privredna društva i druga pravna lica obezbeđuju i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu i vrše obuku zaposlenih iz oblasti civilne zaštite.

Građani i vlasnici stambenih zgrada, odnosno kuća, dužni su da nabave i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 17

Nadležno Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca, u saradnji sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenje za vanredne situacije u Kruševcu, priprema uputstva i druge publikacije kojima će se vršiti edukacija stanovništva o postupcima u mogućoj ili nastaloj situaciji.

U realizaciju navedenih aktivnosti uključuju se i poverenici civilne zaštite.

Funkcionisanje civilne zaštite u ratnom i vanrednom stanju

Član 18

U slučaju ratnog, vanrednog stanja i drugih nesreća većih razmera (vojnih i nevojnih izazove, rizika i pretnji po bezbednost građana), civilna zaštita funkcioniše kao deo jedinstvenog sistema odbrane grada Kruševca.

Član 19

Plan civilne zaštite u ratnom i vanrednom stanju sastavni je deo plana odbrane grada Kruševca za čiju ažurnost odgovara Gradski štab za vanredne situacije.

V - FINANSIRANJE SISTEMA ZAŠTITE I SPASAVANJA

Član 20

Sistem zaštite i spasavanja finansira se iz Budžeta Grada i drugih izvora, u skladu sa važećim propisima.

Iz budžeta Grada Kruševca finansira se:

• pripremanje, opremanje i obučavanje Gradskog štaba za vanredne situacije;

• organizovanje, opremanje, angažovanje i obučavanje jedinica civilne zaštite opšte namene;

• pripremanje, opremanje i obuka poverenika i zamenika poverenika;

• troškovi sprovođenja mera zaštite i spasavanja;

• troškovi angažovanja osposobljenih pravnih lica u skladu sa ugovorom za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja;

• izgradnja sistema za uzbunjivanje na teritoriji grada Kruševca;

• prilagođavanje podzemnih objekata (podzemni prolazi, tuneli i drugo) za sklanjanje i njihovo održavanje, kao i održavanje drugih zaštitnih objekata u slučaju potrebe po nalogu Gradskog štaba za vanredne situacije, a u skladu sa Zakonom;

• nabavka, održavanje, smeštaj, čuvanje i osiguranje posebne opreme za jedinice civilne zaštite opšte namene;

• izgradnja, adaptacija, održavanje, opremanje, osiguranje i čuvanje objekata za potrebe civilne zaštite;

• obuka stanovništva iz oblasti zaštite i spasavanja koju organizuje Grad Kruševac;

• saniranje šteta nastalih zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća, u skladu sa materijalnim mogućnostima;

• i druge potrebe zaštite i spasavanja, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

VI - PRIZNANJA I NAGRADE

Član 21

Za naročite uspehe u organizovanju i sprovođenju zadataka civilne zaštite i drugih poslova zaštite i spasavanja, u privrednim društvima i drugim pravnim licima, službama i organima gradske uprave, štaba za vanredne situacije, jedinicama civilne zaštite, poverenicima civilne zaštite, zamenicima poverenika, drugim pripadnicima i zaslužnim pojedincima na teritoriji grada Kruševca, dodeljuju se priznanja i nagrade.

Priznanja i nagrade iz stava 1. uručuju se na dan grada Kruševca i na Svetski dan civilne zaštite (1. mart).

Vrstu nagrada i priznanja kao i kriterijume za njihovu dodelu doneće Gradsko veće na predlog Gradonačelnika grada Kruševca.

VII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Odluku o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije grada Kruševca doneće Skupština grada Kruševca, na predlog Gradskog veća grada Kruševca, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Imenovanje poverenika i zamenika poverenika izvršiće Gradski štab za vanredne situacije grada Kruševca u roku od 60 dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Odluku o obrazovanju jedinica civilne zaštite opšte namene na teritoriji grada Kruševca doneće Gradsko veće grada Kruševca u roku od 30 dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Gradsko veće grada Kruševca će doneti akt o određivanju osposobljenih pravnih lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kruševca u roku od 60 dana, od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 23

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Kruševca ("Službeni list grada Kruševca", br. 4/13).

Član 24

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".