ODLUKA

O SASTAVU I NAČINU RADA GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 4/2018)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se sastav i način rada Gradskog štaba za vanredne situacije za teritoriju grada Kruševca (u daljem tekstu: Gradski štab).

Član 2

Gradski štab čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik štaba, zamenik načelnika štaba i članovi štaba.

Komandant Gradskog štaba je gradonačelnik grada Kruševca, po položaju.

Zamenik komandanta Gradskog štaba je zamenik gradonačelnika grada Kruševca.

Načelnik Gradskog štaba je rukovodilac Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Odeljenja za vanredne situacije u Kruševcu, ili jedan od rukovodioca koga on predloži za postavljenje.

Članovi Gradskog štaba mogu biti:

1) članovi Gradskog veća u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede, zaštite životne sredine;

2) predstavnici Gradske uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, energetike, informisanja, trgovine i usluga;

3) rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama na teritoriji grada Kruševca.

Član 3

Stručne i administrativno-tehničke poslove potrebne za rad Gradskog štaba vrši Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenje za vanredne situacije u Kruševcu.

Član 4

Gradski štab obavlja sledeće poslove:

• rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

• rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

• rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir potrebe održivog razvoja i smanjenja ugroženosti i rizika od budućih vanrednih situacija;

• razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

• prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

• naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

• stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama za smanjenje rizika od katastrofa;

• razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, osposobljenih pravnih lica;

• sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;

• naređuje pripravnost - spremnost za vanredne situacije;

• procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

• izrađuje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

• sprovodi godišnji plan rada;

• donosi naredbe, zaključke i preporuke;

• sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

• imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima;

• razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji Grada;

• podnosi Skupštini grada na usvajanje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

• naređuje evakuaciju stanovništva i donosi odluku o obimu evakuacije i kategorijama stanovništva koje se evakuiše;

• angažuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji Grada;

• obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima;

• koordinira akcijama i operacijama zaštite i spasavanja na teritoriji.

Gradski štab za vanredne situacije, pored poslova utvrđenih Zakonom, sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema zaštite i spasavanja.

Za ostvarivanje funkcija iz stava 2. ovog člana organizuje se i sprovodi obučavanje, osposobljavanje i stručno usavršavanje.

Obuku, osposobljavanje i stručno usavršavanje članova Gradskog štaba organizuju i sprovode nacionalni i regionalni trening centri, na predlog i u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Odeljenje za vanredne situacije u Kruševcu.

Član 5

Gradski štab donosi poslovnik o svom radu, godišnji plan rada i podnosi izveštaj o svom radu Skupštini grada Kruševca.

Poslovnik o radu sadrži: način pripremanja sednica štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.

Gradski štab, na predlog Odeljenja za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca, poslovnik o radu, godišnji plan rada i izveštaj o radu.

Član 6

Pozivanje Gradskog štaba, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, nalaže komandant, a y njegovom odsustvu zamenik komandanta ili načelnik štaba, a na Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave Kruševac.

Pozivanje članova štaba sprovodi Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca.

Član 7

Naredbe Gradskog štaba, koje se odnose na obaveze i zadatke organa državne uprave, organa Gradske uprave, posebnih organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica, ustanova i humanitarnih organizacija na teritoriji grada Kruševca, dužni su da sprovode njihovi rukovodioci i da o tome dostavljaju izveštaje Gradskom štabu za vanredne situacije za teritoriju grada Kruševca.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) stanje na ugroženom području;

2) efekte i posledice koje je izazvala elementarna nepogoda ili druga nesreća;

3) stanje ljudskih i materijalnih kapaciteta angažovanih na zadacima zaštite i spasavanja;

4) realizaciju postavljenih zadataka;

5) potrebe za dodatnim snagama i sredstvima;

6) druge podatke bitne sa aspekta sprovođenja mera i zadataka zaštite i spasavanja.

Član 8

U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab donosi, naredbe, zaključke i preporuke.

Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.

Zaključkom se: utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja; formira stručno- operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci; procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koje štab razmatra; odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.

Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.

Član 9

Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab može obrazovati stručno- operativne timove.

Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: Stručno-operativni tim Gradske uprave, Stručno- operativni tim za operativne poslove, Stručno- operativni tim za zaštitu od zemljotresa, odronjavanja i klizišta zemljišta, Stručno-operativni tim za zaštitu od poplava i suša, Stručno-operativni tim za zaštitu od požara i eksplozija, Stručno-operativni tim za zaštitu od snežnih nanosa i poledica, Stručno- operativni tim za zaštitu od epidemija, Stručno- operativni tim za zaštitu od biljnih bolesti, Stručno- operativni tim za zaštitu od stočnih zaraznih bolesti, Stručno-operativni tim za zaštitu od saobraćajnih nesreća, Stručno-operativni tim za zaštitu od nekontrolisanog oslobađanja, izlivanja i rasturanja štetnih, gasovitih ili čvrstih hemijskih i radioaktivnih materijala, Stručno-operativni tim za medicinsku pomoć, Stručno-operativni tim za sklanjanje i evakuacije, Stručno-operativni tim za asanaciju terena, Stručno-operativni tim za energetiku i Stručno-operativni tim za održivi razvoj i snabdevanje, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab.

U sastav stručno-operativnih timova ulaze rukovodioci i stručni radnici iz organizacionih jedinica Gradske uprave grada Kruševca, posebnih organizacija i ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica na teritoriji grada u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima kojeg imenuje Gradski štab.

Stručno-operativni tim odgovara načelniku Gradskog štaba.

Član 10

Podršku u prikupljanju, obradi i distribuciji podataka za rad stručno-operativnih timova Gradskog štaba, obezbeđuje Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave Kruševac.

Član 11

Gradski štab za svoj rad odgovoran je Skupštini grada Kruševca, Okružnom štabu za vanredne situacije i Republičkom štabu za vanredne situacije.

Član 12

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o sastavu i načinu rada Gradskog štaba za vanredne situacije grada Kruševca ("Službeni list grada Kruševca", br. 4/13).

Član 13

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".