UREDBAO UTVRĐIVANJU DRŽAVNOG PROGRAMA OBNOVE JAVNIH OBJEKATA U JAVNOJ SVOJINI U SEKTORIMA OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE, OŠTEĆENIH ILI PORUŠENIH USLED DEJSTVA POPLAVA U MAJU I JUNU 2017. GODINE("Sl. glasnik RS", br. 71/2017 i 37/2018) |
Ovom uredbom utvrđuje se Državni program obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih usled dejstva poplava u maju i junu 2017. godine.
Državni program obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih usled dejstva poplava u maju i junu 2017. godine odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Uredbe o izmeni i dopuni
Uredbe o utvrđivanju Državnog programa obnove javnih objekata u javnoj svojini
u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, oštećenih ili porušenih
usled dejstva poplava u maju i junu 2017. godine
("Sl. glasnik RS", br. 37/2018)
Član 2
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
DRŽAVNI PROGRAM
OBNOVE JAVNIH OBJEKATA U JAVNOJ SVOJINI U SEKTORIMA OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE, OŠTEĆENIH ILI PORUŠENIH USLED DEJSTVA POPLAVA U MAJU I JUNU 2017. GODINE
1. Oblast u kojoj se sprovode mere i teritorija na kojoj se sprovode mere
Državni program se odnosi na obnovu i izgradnju javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, koji su oštećeni odnosno porušeni usled dejstva poplava u maju i junu 2017. godine, u skladu sa članom 3. Zakona o obnovi nakon elementarne i druge nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 112/15 - u daljem tekstu: Zakon).
Mere utvrđene ovim programom sprovode se na delu teritorije Republike Srbije u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 60/17) i Odlukom o dopuni Odluke o proglašenju elementarne nepogode, koju je Vlada donela na sednici od 20. jula 2017. godine.
2. Analiza zatečenog stanja i nastale štete i sagledavanje mogućih daljnih štetnih posledica
Na osnovu podataka dobijenih od nadležnih organa jedinica lokalnih samouprava, obrazovnih ustanova, zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne zaštite i provere podataka na terenu procenjeno je da je oštećen, odnosno porušen izvestan broj objekata u sva tri sektora. Ustanovljeno je da je poplavni talas naneo ozbiljna oštećenja na ovim javnim objektima i da se poplavna voda u objektima zadržala duže vreme. Poplave su ugrozile rad ustanova odnosno javnih objekata koji su predmet ovog programa. Korisnici, zaposleni i sami javni objekti bili su u pojedinim opštinama direktno bezbednosno ugroženi, a u nekima je obavljanje njihove delatnosti moralo biti prekinuto zbog direktne ili potencijalne opasnosti.
Mere koje treba preduzeti radi obnove, odnosno sanacije posledica poplava na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 60/17) i Odlukom o dopuni Odluke o proglašenju elementarne nepogode, koju je Vlada donela na sednici od 20. jula 2017. godine, su:
1) prethodni i pripremni radovi i aktivnosti na izradi tehničke dokumentacije (predmeri, predračuni i projekti i prijava radova nadležnim opštinskim ili drugim organima i dr. aktivnosti), za radove na obnovi ovih objekata, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - US, 24/11, 121/12, 42/13 - US, 50/13 - US, 98/13 - US, 132/14 i 145/14).
2) dobijanje lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju porušenih objekata iz ovog državnog programa, a u slučaju sanacije objekata, rešenje o odobrenju za izvođenje radova.
4. Način i obim sprovođenja mera i kriterijumi za sprovođenje
Organi koji učestvuju u pripremi i realizaciji obnove nastojaće da proces obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite podrazumeva izgradnju boljeg sistema koji će navedene objekte i društvo u celini činiti otpornijim na elementarne i druge nepogode.
Prilikom obnove odnosno sanacije javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite posebno će se voditi računa o potrebama osoba sa invaliditetom, deci i starijim osobama omogućavajući im nesmetan pristup, kretanje i boravak, odnosno korišćenje navedenih objekata.
Način sprovođenja mera na otklanjanju i sanaciji šteta na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je:
1) izrada projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju;
2) izrada predmera i predračuna potrebnih radova po pozicijama radova za svaki objekat ponaosob za objekte na kojima se vrši obnova;
3) na osnovu urađene tehničke dokumentacije treba uraditi konkursnu dokumentaciju za sprovođenje postupka javnih nabavki za izbor najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova, sprovesti postupak za izbor izvođača radova u najkraćem vremenskom periodu, zaključiti ugovore za izvođenje, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 124/12, 14/15 i 68/15) i pristupiti izvođenju radova.
Jedinica lokalne samouprave, po dobijanju obaveštenja o prihvatanju projekta obnove od strane Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima (u daljem tekstu: Kancelarija), pokreće i sprovodi postupak javne nabavke i zaključuje ugovor sa izvođačem radova i pružaocem usluge stručnog nadzora. Jedinica lokalne samouprave dužna je da redovno o svim fazama realizacije projekta obnove objekata infrastrukture izveštava Kancelariju, u skladu sa ugovorom kojim se uređuju prava i obaveze u realizaciji projekta, zaključenim između Kancelarije i jedinice lokalne samouprave.
Jedinica lokalne samouprave dostavlja Kancelariji, radi plaćanja, potpisan i overen zahtev za plaćanje sa dokumentacijom o realizaciji ugovora (privremene i okončanu situaciju, fakture, bankarske garancije i drugo) i izveštajem stručnog nadzora.
Kancelarija vrši plaćanje izvođaču radova po prethodno ispostavljenim i odobrenim situacijama, a u skladu sa navedenim uslovima iz ovog odeljka.
Prioritet i obim izvođenja radova na otklanjanju posledica poplava na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite biće definisan na osnovu stepena oštećenja pojedinačnih objekata i potrebe za obnovom istih radi omogućavanja normalnog funkcionisanja navedenih objekata.
Rok za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je 31. decembar 2018. godine. Obnovu objekata u sektoru obrazovanja sprovesti u skladu sa školskim kalendarom. U slučaju da pojedini radovi na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite ne budu završeni u gore navedenom roku zbog nedostatka finansijskih sredstava ili nekih drugih objektivnih i opravdanih razloga, isti se mogu realizovati, uz saglasnost Kancelarije, i posle ovog roka.
7. Organi državne uprave nadležni za koordinaciju i nosioci sprovođenja pojedinih mera i aktivnosti
Kancelarija je nadležna za koordinaciju aktivnosti na realizaciji ovog programa obnove u saradnji sa ministarstvima nadležnim za obrazovanje, zdravstvo i socijalnu zaštitu.
Nosilac sprovođenja mera i aktivnosti iz ovog državnog programa obnove je jedinica lokalne samouprave, na način opisan u Odeljku 4. ovog državnog programa obnove.
8. Procena potrebnih finansijskih sredstava i izvor finansiranja
Sredstva za sprovođenje ove uredbe u iznosu od 65.000.000 dinara obezbediće se iz tekuće budžetske rezerve u okviru Zakona o budžetu Republike Srbije za 2017. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 99/16) i rasporediće u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.23 - Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, funkcija 110 Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, ekonomska klasifikacija 484 - Naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka u iznosu od 65.000.000 dinara.
Sredstva za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite u 2018. godini obezbeđena su u Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2018. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 113/17) u iznosu od 75.000.000,00 dinara (sa PDV) u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.22 - Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 - Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, aproprijacija ekonomska klasifikacija 484 - naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka.