ODLUKA

O OPŠTINSKIM PUTEVIMA, ULICAMA I NEKATEGORISANIM PUTEVIMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 8/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet uređenja

Član 1

Ovom Odlukom određuju se javni putevi na teritoriji grada Sombora (u daljem tekstu: javni putevi), postupak donošenja srednjoročnih i godišnjih programa održavanja, zaštite, razvoja i upravljanja ovim putevima, poveravanje poslova zaštite, održavanja i zimske službe, raskopavanje i vraćanje u prvobitno stanje javnih puteva i drugih površina javne namene, finansiranje, inspekcijski nadzor, kao i druga pitanja od značaja za opštinske i nekategorisane puteve i ulice na teritoriji grada Sombora, a u skladu sa Zakonom o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013).

Javni putevi (koji se prema značaju saobraćajnog povezivanja dele na: opštinske puteve i ulice) i nekategorisani putevi, čine mrežu puteva.

Prema položaju u prostoru i uslovima odvijanja saobraćaja javni putevi se dele na javne puteve u naselju, koji se određuju prostornim i urbanističkim planom i javne puteve van naselja.

Opštinski put

Član 2

Opštinski put je javni put koji saobraćajno povezuje teritoriju grada, kao i teritoriju grada sa mrežom državnih puteva.

Kao opštinski putevi na teritoriji grada Sombora utvrđuju se:

1. Put broj OP-405, Sombor (IB-15) - Bački Monoštor - Bezdan, ukupne dužine 21 km.

2. Put broj OP-405/1, Sombor (IIA-107) - Bukovac, ukupne dužine 5,3 km.

3. Put broj OP-406, Rastina - Gakovo - Sombor - Čonoplja (IIB-304), dužine 36 km.

4. Put broj OP-406/1, Sombor (IB-12) - Bilić - Rančevo, dužine 9,5 km.

5. Put broj OP- 407, Lugovo (IB-12) - Žarkovac, ukupne dužine 3,7 km.

6. Put broj OP-408, IB-12 - Milčić, dužine 2 km.

7. Put broj OP-409, Sombor (Industrijski put) - Gradina, dužine 5,5 km.

8. Put broj OP-410, granica teritorije Grada Sombora (iz pravca Prigrevice) - IB-12 prema Bačkom Brestovcu (od IB-12 do granice Grada Sombora), dužine 5,5 km.

9. Put broj OP-410/1, Lugovo (IB-12) - Čičovi (do granice Grada Sombora), dužine 5,3 km.

10. Put broj OP-411, od IB-15 do Lenije, dužine 2,5 km.

Nekategorisani put

Član 3

Nekategorisani put na teritoriji grada Sombora je saobraćajna površina koja je dostupna većem broju različitih korisnika (pristupni, atarski i šumski putevi, putevi na nasipima za odbranu od poplave, putevi koji vode do prigradskih salaških naselja, koji su izgrađeni do nivoa tucanika, ili do nivoa asfalta i dr.) koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koji je upisan u katastar nepokretnosti kao nekategorisani put.

Ulice

Član 4

Ulice, kao javni putevi u naselju, koje saobraćajno povezuju delove naselja, određene su prema položajnim zonama u skladu sa Odlukom o uređenju grada i u skladu sa prostornim i urbanističkim planom.

Gradsko veće grada Sombora će doneti poseban pravilnik o kategorizaciji ulica, na predlog Odeljenja za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove (u daljem tekstu Odeljenje), u roku od 6 meseci od stupanja na snagu ove Odluke.

Prilikom izrade pravilnika iz prethodnog stava Odeljenje će se koristiti kategorizacijom ulica iz donetih urbanističkih planova, kao i drugim načelima koja regulišu predmetnu materiju.

Poveravanje poslova

Član 5

Poslove upravljanja, zaštite i razvoja opštinskih puteva i ulica na teritoriji grada Sombora, obavlja JKP "PROSTOR" SOMBOR (u daljem tekstu: upravljač javnog puta), koji ima status upravljača javnog puta u skladu sa zakonom.

II UPRAVLJANJE JAVNIM PUTEVIMA

Član 6

U okviru poslova upravljanja javnim putevima upravljač javnog puta obavlja sledeće poslove: organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnog puta; ustupanje radova na održavanju javnog puta, organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnog puta, korišćenje javnog puta (organizovanje i kontrola naplate naknade za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja i sl.).

Održavanje, zaštita i razvoj opštinskih puteva i ulica vrši se na osnovu srednjoročnog programa i godišnjih planova radova, koje donosi Skupština grada Sombora, na predlog Gradskog veća.

Odeljenje na osnovu analize dosadašnjeg stanja, ceneći potrebe, uslove i mogućnosti za unapređenje stanja u ovoj oblasti, izrađuje nacrt akata iz stava 2. ovog člana.

Upravljač javnog puta dužan je da ustroji i vodi evidenciju o stanju opštinskih puteva i ulica, te objekata na njima.

Član 7

Na osnovu godišnjih planova radova poslovi održavanja i zaštite opštinskih puteva i ulica, poslovi održavanja saobraćajne signalizacije, dodeljuju se preduzeću registrovanom za ovu delatnost, a koje ispunjava uslove u pogledu kadrova i opreme, neophodne za stručno i kvalitetno obavljanje istih, a na osnovu sprovedene javne nabavke, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Član 8

Upravljaču javnog puta, poverava se vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na izdavanje:

1. saglasnosti za izgradnju, odnosno rekonstrukciju priključka na javni put;

2. saglasnosti za građenje, odnosno postavljanje vodovoda, kanalizacije, toplovoda, železničke pruge i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro vodova, instalacija, postrojenja i sl. na javnom putu;

3. saglasnosti za građenje, odnosno postavljanje vodovoda, kanalizacije, toplovoda, železničke pruge i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i el. vodova, instalacija, postrojenja i sl. u zaštitnom pojasu javnog puta;

4. saglasnosti za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta;

5. saglasnosti za održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu;

6. posebne dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na javnom putu i

7. odobrenja za postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu, odnosno pored tog puta.

Akti iz stava 1. ovog člana moraju da sadrže saobraćajno-tehničke uslove.

Upravljač javnog puta dužan je da odluči po zahtevu za izdavanje saglasnosti, dozvole i odobrenja iz stava 1. ovog člana, u roku od osam dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv akta iz stava 1. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradskom veću, u roku od petnaest dana od dana dostavljanja akta.

III FINANSIRANJE JAVNIH PUTEVA

Član 9

Finansiranje poslova iz člana 7. ove Odluke vrši se iz budžeta grada Sombora, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Naknada za upotrebu javnog puta

Član 10

Za upotrebu opštinskih puteva i ulica plaća se naknada, u skladu sa čl. 17. Zakona o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) i to:

1) naknada za vanredni prevoz;

2) naknada za postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu, nekategorisanom putu, odnosno na drugom zemljištu;

3) naknada za zakup delova zemljišnog pojasa javnog puta;

4) naknada za zakup drugog zemljišta koje koristi upravljač javnog puta;

5) naknada za izgradnju - postavljanje vodovoda, kanalizacije, električnih, telefonskih i telegrafskih vodova i sl. na javnom putu;

6) godišnja naknada za korišćenje komercijalnih objekata kojima je omogućen pristup sa javnog puta.

Član 11

Sredstva od naplaćene naknade iz čl. 10. ove Odluke, prihod su upravljača javnog puta i koriste se za izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu opštinskih puteva i ulica, kao i za troškove korišćenja i otplatu kredita za navedene namene, sem sredstava od naplaćenih naknada iz čl. 10. tačke 2).

Član 12

Visina i način plaćanja naknada iz člana 10. definisana je Odlukom o visini naknade za upotrebu opštinskih puteva i ulica na teritoriji grada Sombora.

Oslobađanje od plaćanja naknade iz člana 10. ove Odluke vrši se u skladu sa Zakonom o javnim putevima.

IV ZAŠTITA JAVNIH PUTEVA

Radovi na javnom putu

Član 13

Radi sprečavanja ugrožavanja stabilnosti javnog puta i obezbeđivanja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja i režim saobraćaja na javnom putu, nosilac prava službenosti na javnom putu, kao i drugih prava u skladu sa zakonom, može da izvodi radove na javnom putu (građenje, odnosno postavljanje vodovoda, kanalizacije, toplovoda, železničke pruge i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro vodova, instalacija, postrojenja i sl.), samo ako je za izvođenje tih radova pribavio saglasnost upravljača javnost puta.

Izgradnja u zaštitnom pojasu

Član 14

U zaštitnom pojasu, pored javnog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih ili drugih objekata, kao i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta, kao i postrojenja, uređaja i instalacija koji služe potrebama javnog puta i saobraćaja na javnom putu, ukoliko nije drugačije određeno prostornim i urbanističkim planovima.

U zaštitnom pojasu iz stava 1. ovog člana može da se gradi, odnosno, postavlja vodovod, kanalizacija, toplovod, železnička pruga i drugi sličan objekat, kao i telekomunikacioni i elektro vodovi, instalacije postrojenja i sl. po prethodno pribavljenoj saglasnosti iz člana 8. stav 1. tačka 3 ove Odluke.

Upravljač javnog puta je dužan da obezbedi kontrolu izvođenja radova iz stava 2. ovog člana.

Zona potrebne preglednosti

Član 15

Na raskrsnici javnog puta sa drugim putem i ukrštanja sa železničkom prugom u istom nivou, moraju se obezbediti zone potrebne preglednosti u skladu sa propisima.

U zonama potrebne preglednosti zabranjeno je podizati zasade, ograde i drveće, ostavljati predmete i materijale, postavljati postrojenja i uređaje i graditi objekte, odnosno vršiti druge radnje koje ometaju preglednost javnog puta.

Održavanje ugrađenih uređaja, instalacija i sl.

Član 16

Lice koje upravlja objektom, postrojenjem, uređajem, instalacijom i vodovima ugrađenim u javni put dužno je da održava taj objekat, postrojenje, uređaj, instalaciju i vod, na način kojim se ne oštećuje, odnosno ne ugrožava bezbednost saobraćaja ili ne ometa održavanje javnog puta.

Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da u roku od 8 dana pre početka radova obavesti upravljača javnog puta o radovima na održavanju objekta kojim upravlja.

U slučaju oštećenja, odnosno kvara, objekata, postrojenja, uređaja, instalacija ili vodova iz stava 1. ovog člana, lice koje upravlja tim objektima, dužno je da bez odlaganja pristupi otklanjanju oštećenja, odnosno kvara i istovremeno o preduzetim radovima obavesti upravljača javnog puta.

Nakon otklanjanja oštećenja odnosno kvara na svom objektu, lice koje upravlja tim objektom dužno je da otkloni oštećenje na javnom putu i vrati ga u prvobitno stanje.

Upravljač javnog puta dužan je da po prijemu obaveštenja iz st. 2. i 3. ovog člana obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz st. 1. i 3. ovog člana.

Troškove izvođenja radova iz st. 1, 3. i 4. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.

Priključak prilaznog puta na javni put

Član 17

Priključak prilaznog puta na javni put može se graditi uz saglasnost upravljača javnog puta i drugog nadležnog državnog organa odnosno javnog preduzeća.

Sused javnog puta

Član 18

Sused javnog puta dužan je da omogući: slobodno oticanje vode i odlaganje snega sa javnog puta na njegovo zemljište, zonu potrebne preglednosti i prilaz javnom putu ili putnom objektu radi izvođenja radova na održavanju javnog puta ili putnog objekta, uz naknadu za štetu zbog ograničenja korišćenja zemljišta.

Upravljač javnog puta je dužan da zaključi ugovor sa susedom javnog puta da na susedovom zemljištu izgradi odvodne kanale i druge uređaje za odvođenje vode od trupa puta, kao i da postavi privremene ili stalne uređaje i regulacije, odnosno podigne zasade za zaštitu javnog puta i saobraćaja na njemu od snežnih nanosa, smetova, buke, zaslepljujućih efekata i drugih štetnih uticaja, ako se isti ne mogu izgraditi, postaviti, odnosno podići na javnom putu.

Odredbe stava 1. i 2. ovog člana shodno se primenjuju i na vlasnike, odnosno neposredne držaoce zemljišta, u slučaju kada se njihovo zemljište koristi u iste svrhe.

Postavljanje reklamnih natpisa

Član 19

Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje (u daljem tekstu: natpisi), mogu se postavljati na opštinskom putu i pored tog puta, van naseljenog mesta, na udaljenosti od pet metara, mereno od bliže ivice kolovoza do horizontalne projekcije najbliže tačke reklamnog objekta.

Postavljanje natpisa vrši se na osnovu rešenja o odobrenju iz člana 8. stav 1. tačka 7. ove Odluke.

Tip, izgled, veličina, potrebna dokumentacija, rok na koji se postavljanje natpisa odobrava, kao i bliži uslovi za postavljanje utvrđuju se u skladu sa Pravilnikom i programom o postavljanju objekata i uređaja na teritoriji grada Sombora.

Upravljač javnog puta je dužan da o izdatim odobrenima obaveštava nadležnog inspektora.

Po isteku roka važenja odobrenja za postavljanje natpisa, lice koje je postavilo natpis je dužno da ga ukloni i vrati zauzetu površinu u prvobitno stanje u skladu sa ovom Odlukom.

Zabrane

Član 20

Na javnom putu zabranjeno je naročito:

1. privremeno ili trajno zauzimanje puta;

2. izvođenje radova na javnom putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta;

3. izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu, kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

4. ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na put;

5. sprečavanje oticanja voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;

6. prosipanje, ostavljanje ili bacanje, građ. materijala, predmeta i smeća na put;

7. zamašćivanje puta mazivima ili drugim sličnim materijama;

8. postavljanje i korišćenje svetla ili drugih svetlosnih uređaja na putu i pored puta, kojima se ometa odvijanje saobraćaja na putu;

9. oranje i izvođenje drugih poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i zemljišnom pojasu;

10. vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi drljače i sl.);

11. spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;

12. paljenje trave i drugog rastinja na putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;

13. nanošenje blata sa prilaznog puta na put;

14. puštanje stoke na put bez nadzora, napasanje i napajanje stoke na putu;

15. okretanje zaprege, traktora, pluga i drugih poljoprivrednih mašina i oruđa na putu;

16. kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;

17. uključivanje vozila na put i isključivanje sa puta van priključka ili ukrštaja i nanošenje blata na put;

18. saobraćaj vozila sa gusenicama ukoliko gusenice nisu obložene odgovarajućim oblogama;

19. zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojim se ometa korišćenje puta;

20. svako činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu.

21. neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, okretanje, oštećivanje i izmena saobraćajne signalizacije i opreme puta;

22. korišćenje saobraćajnih znakova i opreme puta u druge svrhe, kao i postavljanje na saobraćajnu signalizaciju i nosače bilo čega što nije u vezi sa značenjem same signalizacije;

23. na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu nije dozvoljeno podizati spomenike, postavljati krajputaše i druge spomen- znakove, prodavati proizvode, odnosno preduzimati druge radnje kojima se ugrožava bezbednost saobraćaja.

Zahtev inspektoru

Član 21

Upravljač javnog puta dužan je da u obavljanju poslova zaštite javnog puta sprovodi aktivnosti na utvrđivanju zauzeća javnog puta, bespravnog izvođenja radova na javnom putu i u zaštitnom pojasu i svih drugih činjenja kojima se bitno oštećuje, ili bi se mogao oštetiti javni put ili ometati odvijanje saobraćaja na javnom putu.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, upravljač javnog puta je dužan da, bez odlaganja, podnese pismeni zahtev, koji se zasniva na tačnom, potpunom i određenom činjeničnom stanju, nadležnom inspektoru, radi preduzimanja inspekcijskih mera.

Član 22

Upravljač javnog puta pokreće postupak za ograničavanje korišćenja javnog puta kod Odeljenja, ako je javni put u takvom stanju da:

1) saobraćaj nije moguć ili je moguć za saobraćaj pojedinih vrsta vozila;

2) saobraćaj pojedinih vrsta vozila može biti štetan za javni put i

3) to zahtevaju osnovani razlozi koji se odnose na zaštitu javnog puta i bezbednost saobraćaja

Istovremeno sa pokretanjem postupka iz stava 1. ovog člana, upravljač javnog puta preduzima mere obezbeđenja javnog puta postavljanjem pripadajuće saobraćajne signalizacije i o preduzetim merama obaveštava ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i javnost putem sredstava javnog informisanja.

Vanredni prevoz

Član 23

Prevoz vozilom koje samo ili sa teretom premašuje propisima dozvoljeno osovinsko opterećenje, ukupnu masu, širinu, dužinu ili visinu, smatra se vanrednim prevozom u smislu zakona i ove Odluke.

Vanredni prevoz u prevozu u drumskom saobraćaju na teritoriji grada Sombora, može se obavljati na javnom putu na osnovu posebne dozvole koju izdaje upravljač javnog puta za svaki pojedinačni prevoz, na zahtev prevoznika.

Dozvolom za vanredni prevoz određuje se način i uslovi prevoza, kao i iznos naknade za vanredni prevoz. Visina naknade za vanredni prevoz definisana je posebnom odlukom.

O izdatim dozvolama upravljač javnog puta pismeno obaveštava Odeljenje gradske uprave grada Sombora nadležno za saobraćaj.

Zahtev za izdavanje dozvole

Član 24

Uz zahtev za izdavanje dozvole za vanredni prevoz, podnosilac zahteva prilaže:

- fotokopiju saobraćajne dozvole,

- vreme prevoza,

- trasu kretanja,

- masu i dimenzije vozila i osovinski pritisak,

- dozvoljena nosivost u kg,

- vrsta i masa tereta koji se prevozi.

Vanredni prevoz bez izdate dozvole

Član 25

Vanredni prevoz može da se obavlja na javnom putu bez izdate dozvole iz člana 23. ove Odluke, ako se taj prevoz obavlja radi intervencije prilikom elementarnih i drugih nepogoda, kao i za potrebe odbrane zemlje.

Lice iz stava 1. ovog člana koje obavlja vanredni prevoz dužno je da o obavljanju tog prevoza obavesti organ nadležan za unutrašnje poslove.

Kontrola vanrednog prevoza

Član 26

Kontrolu vanrednog prevoza, kao i kontrolu najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja, ukupne mase i dimenzije vozila, koja saobraćaju na javnom putu, vrši inspektor za saobraćaj i puteve.

Vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez posebne dozvole iz člana 23. ove Odluke, rešenjem se isključuje iz saobraćaja na javnom putu i određuje se mesto parkiranja vozila do pribavljanja posebne dozvole.

Za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja, zabranjeno je korišćenje vozila koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja.

Član 27

Lice koje obavlja vanredni prevoz dužno je da taj prevoz obavlja u skladu sa dozvolom iz člana 23. ove Odluke.

Lice koje obavlja vanredni prevoz dužno je da upravljaču javnog puta nadoknadi štetu pričinjenu obavljanjem vanrednog prevoza na javnom putu.

Uklanjanje onesposobljenog vozila i tereta

Član 28

Vozilo koje se onesposobi za dalju vožnju, kao i teret koji je pao sa vozila, imalac vozila, odnosno tereta, dužan je da ukloni sa trupa javnog puta odmah, a najkasnije u roku od dva časa od trenutka onesposobljavanja vozila, odnosno padanja tereta.

Ako imalac vozila ili tereta ne izvrši uklanjanje u roku iz stava 1. ovog člana, uklanjanje će izvršiti upravljač javnog puta, najkasnije u roku od 12 časova od trenutka onesposobljavanja vozila, odnosno padanja tereta, o trošku imaoca vozila, odnosno tereta.

Vozilo koje se onesposobi za dalju vožnju, kao i teret koji je pao sa vozila, imalac vozila, odnosno tereta, dužan je da ukloni sa zemljišnog pojasa javnog puta odmah, a najkasnije u roku od 12 časova od trenutka onesposobljavanja vozila, odnosno padanja tereta, o trošku imaoca vozila, odnosno tereta.

Ako imalac vozila ili tereta ne izvrši uklanjanje u roku iz stava 3. ovog člana, uklanjanje će izvršiti upravljač javnog puta, najkasnije u roku od 24 časa od trenutka onesposobljavanja vozila, odnosno padanja tereta, o trošku imaoca vozila, odnosno tereta.

Uklanjanje vozila, odnosno tereta, sa trupa ili zemljišnog pojasa javnog puta iz stava 1. do 4. ovog člana mora se izvršiti tako da se ne nanese šteta javnom putu.

Uklanjanje zaustavljenog ili ostavljenog vozila kojim se ometa korišćenje javnog puta, izvršiće se na način propisan odredbama stava 1. do 5. ovog člana.

Član 29

Upravljač javnog puta dužan je da blagovremeno i na pogodan način obaveštava javnost i korisnike lokalnih puteva o stanju i prohodnosti tih puteva, a u slučaju ograničenja, obustave i zabrane saobraćaja na javnom putu, u roku od 48 časova pre početka primene navedenih mera.

V ODRŽAVANJE JAVNIH PUTEVA

Održavanje javnog puta

Član 30

Pod održavanjem javnog puta, u smislu ove Odluke, smatraju se radovi utvrđeni zakonom i ovom Odlukom, kojima se obezbeđuje nesmetan i bezbedan saobraćaj i čuva upotrebna vrednost puta.

Upravljač javnog puta je dužan da pri izvođenju radova iz stava 1. ovog člana obezbedi nesmetan saobraćaj i čuva upotrebnu vrednost puta.

Održavanje javnog puta obuhvata redovno, periodično i urgentno održavanje u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 31

Održavanjem puteva i ulica u zimskom periodu, u smislu ove odluke, smatraju se radovi i aktivnosti neophodni za obezbeđenje prohodnosti i bezbednosti saobraćaja na putevima i ulicama, koji mogu biti ugroženi snežnim padavinama, zavejavanjem usled dejstva vetra ili poledicom usled niske temperature ili pojave ledene kiše.

Održavanje puteva u zimskom periodu obuhvata:

1. planiranje zimskog održavanja,

2. organizovanje mesta pripravnosti (punktovi zimske službe) i deponija posipnog materijala,

3. pripremu puteva za zimski period eksploatacije,

4. postupak zimskog održavanja,

5. zaštitu puteva u zimskom periodu,

6. obaveštavanje učesnika u saobraćaju o prohodnosti puteva.

Član 32

Zimsko održavanje puteva i ulica uređuje se Programom rada zimske službe, koji donosi Gradsko veće grada Sombora na predlog upravljača javnog puta, najkasnije do 15. novembra tekuće godine, a za nastupajući zimski period.

Za realizaciju i sprovođenje Programa rada zimske službe nadležan je upravljač javnog puta.

Član 33

Program rada zimske službe sadrži:

1. preglednu kartu mreže opštinskih puteva i ulica na teritoriji opštine,

2. mesta punktova zimske službe,

3. lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom,

4. lokacije kritičnih mesta (mostovi, opšte krivine, veliki usponi, zone iznenadnog zavejavanja i dr.),

5. podela puteva i ulica prema prioritetima održavanja,

6. raspored mehanizacije, sredstava i materijala po punktovima (broj, vrsta i količina),

7. raspored radnika po punktovima i smenama (putara, smenovođa, vozača. mašinista),

8. stepen pripravnosti zimske službe,

9. čišćenje snega sa kolovoza puta, stajališta, parkinga, površina ispred porodičnih, stambenih i poslovnih objekata,

10. sistem obaveštavanja o stanju na putevima,

11. način evidencije rada i dežurstava i

12. druga pitanja od značaja za rad zimske službe.

Član 34

Ukoliko je radi rekonstrukcije, popravke, raskopavanja, održavanja sportskih i drugih priredbi na putu, ili iz bilo kog drugog razloga potrebno privremeno obustaviti saobraćaj ili izvršiti druge izmene u režimu saobraćaja na opštinskom putu, ulici, ili nekategorisanom putu, resorna služba u nadležnom Odeljenju odrediće privremenu obustavu saobraćaja ili izvršiti drugu izmenu u režimu saobraćaja na tom putu uz prethodno pribavljenu saglasnost upravljača javnog puta i obavestiće javnost preko sredstava javnog informisanja o roku obustave saobraćaja na tom putu.

Podnosilac zahteva za privremenu promenu režima saobraćaja obavezan je da pribavi projekat saobraćajne signalizacije za privremeno regulisanje saobraćaja, koji izrađuje ovlašćeni projektant, shodno Zakonu o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) i Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 49/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US i 55/2014) i snosi sve troškove u vezi privremene promene režima saobraćaja.

Otklanjanje posledica od elementarnih nepogoda

Član 35

U slučaju prekida saobraćaja zbog elementarnih nepogoda, upravljač javnog puta postupa na osnovu posebnog plana za otklanjanje posledica od elementarnih nepogoda.

VI TEHNIČKO REGULISANJE SAOBRAĆAJA

Tehničko regulisanje saobraćaja

Član 36

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja podrazumevaju se sve mere i akcije kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, upravljanje brzinama u funkciji gustine saobraćajnog toka, ograničenje brzine u funkciji stanja kolovoza i vremenskih uslova, određivanje jednosmernih puteva i ulica, utvrđivanje puteva i ulica u kojima se zabranjuje saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila, ograničenje brzine kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje, usmeravanje i preusmeravanje korisnika, određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama, lokacija autobuskih stajališta, dozvoljena osovinska opterećenja, radi zaštite životne sredine i sl.

Saobraćajno-tehničkim merama u naselju uređuje se režim saobraćaja u redovnim uslovima i u toku radova na putu, a naročito: usmeravanje tranzitnog, teretnog, biciklističkog, pešačkog saobraćaja, utvrđivanje puteva i ulica namenjenih javnom prevozu putnika, način korišćenja saobraćajnih traka za vozila javnog prevoza putnika, ograničenje brzine za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje jednosmernih ulica, pešačkih zona, zona usporenog saobraćaja, zona "30", zona škole, zona zaštite životne sredine, određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje, usmeravanje i preusmeravanje korisnika i slično.

Za sprovođenje utvrđenog režima saobraćaja mora se izraditi saobraćajni projekat i na putu postaviti saobraćajna signalizacija prema saobraćajnom projektu.

Član 37

Rešenje o davanju saglasnosti na saobraćajni projekat iz člana 36. ove Odluke donosi Odeljenje, na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja Komisije za tehničko regulisanje saobraćaja (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz prethodnog stava obrazuje Odeljenje gradske uprave grada Sombora nadležno za poslove saobraćaja.

Komisija se obrazuje na period od četiri godine, a čini je predsednik, četiri člana i sekretar.

Zadatak Komisije je da pregleda saobraćajni projekat, sačini zapisnik sa stručnim mišljenjem i isti dostavi gradskoj upravi nadležnoj za poslove saobraćaja.

Ukoliko Komisija ima primedbi na urađen saobraćajni projekat, pre dostavljanja zapisnika sa stručnim mišljenjem iz stava 1. ovog člana, primedbe dostavlja upravljaču javnog puta koji je dužan da postupi po istim.

Rok za davanje saglasnosti iz stava 1. je 15 dana.

Postavljanje saobraćajne signalizacije

Član 38

Upravljač javnog puta postavlja, zamenjuje, dopunjuje i obnavlja saobraćajnu signalizaciju, opremu puta i objekte i opremu za zaštitu puta, saobraćaja i okoline, na osnovu saobraćajnog projekta na koji je data saglasnost u skladu sa ovom Odlukom.

Obavezu čuvanja saobraćajnog projekta ima upravljač puta i Odeljenje.

Sportske i druge priredbe na putu

Član 39

Zabranjeno je održavanje sportskih i drugih priredbi na putu.

Izuzetno sportska i druga priredba na putu može se održati kada teritorijalno nadležna organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova izda dozvolu za njeno održavanje.

Ukoliko je prilikom održavanja sportskih i drugih priredbi na putu potrebno obustaviti saobraćaj dozvola iz stava 2. ovog člana se može izdati uz prethodnu saglasnost Odeljenja za komunalnu delatnost, imovinsko-pravne i stambene poslove Gradske uprave Grada Sombora.

Saglasnost iz stava 3. ovog člana može da se izda uz prethodnu saglasnost upravljača javnog puta, na kome se zahteva održavanje sportske ili druge manifestacije.

Zabrana saobraćaja

Član 40

Odeljenja nadležno za poslove saobraćaja će zabraniti rešenjem saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu u skladu sa ovom Odlukom (promena režima saobraćaja), na predlog upravljača javnog puta u sledećim slučajevima:

1) ako se javni put nalazi u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati saobraćaj ili se ne može odvijati saobraćaj određene vrste vozila;

2) ako bi učešće određenih vrsta vozila u saobraćaju nanosilo štetu javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju javnog puta;

4) ako to zahtevaju drugi razlozi zaštite javnog puta i bezbednosti saobraćaja na javnom putu;

5) kao i u drugim slučajevima kada je potrebno izvršiti promenu režima saobraćaja;

Opšta zabrana saobraćaja na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena, a zabrana saobraćaja za određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena ili stalna.

Rešenje iz stava 1. ovog člana izvršava upravljač javnog puta.

VII RASKOPAVANJE JAVNOG PUTA I DRUGE JAVNE POVRŠINE

Raskopavanje

Član 41

Pod raskopavanjem javnog puta i druge javne površine, u smislu ove Odluke, podrazumeva se izvođenje radova na javnom putu i drugoj javnoj površini, u cilju izgradnje i popravke podzemnih i nadzemnih instalacija, odnosno komunalne infrastrukture, priključenje pravnih i fizičkih lica na pojedine sisteme infrastrukture i dr.

Radovi koji zahtevaju raskopavanje ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva mogu se izvoditi u vremenu od 15. marta do 15. novembra, osim ako se obavljaju zbog neodložnog otklanjanja kvara na vodovodnim, kanalizacionim, el. i drugim instalacijama.

Ukoliko povoljni vremenski uslovi omogućavaju izvođenje radova, vremenski period iz stava 2. ovog člana može da se produži uz saglasnost Odeljenja.

U slučaju hitnih intervencija na podzemnim instalacijama iz stava 1. ovog člana kao i pri hitnim intervencijama i u drugom vremenskom periodu može se pristupiti radovima i pre nego što se dobije Odobrenje za raskopavanje i u tom slučaju se mora zahtev za izdavanje odobrenja podneti najkasnije u roku od 48 časova po početku radova.

Nakon otklanjanja hitnog kvara izvođač radova dužan je da odmah obavesti upravljača javnog puta i u roku od 48 časova pristupi dovođenju saobraćajnice u ispravno stanje, ako vremenski uslovi dozvole kvalitetno izvođenje ovih radova.

Raskopavanje na osnovu građevinske dozvole

Član 42

U slučaju da se raskopavanje javnog puta i druge javne površine vrši na osnovu pribavljene građevinske dozvole, pre početka izvođenja radova investitor je dužan da pismeno obavesti nadležnu inspekciju i upravljača javnog puta o početku izvođenja radova na raskopavanju, kao i rok završetka radova.

Odobrenje za raskopavanje

Član 43

Ukoliko za planiranu vrstu radova na javnom putu i drugoj javnoj površini nije potrebno pribavljanje građevinske dozvole, raskopavanje se vrši na osnovu pribavljenog odobrenja za raskopavanje.

Odobrenje za raskopavanje iz stava 1. ovog člana na zahtev fizičkog i pravnog lica (u daljem tekstu: investitor), izdaje Odeljenje.

Rešenjem iz prethodnog stava, utvrđuje se naročito: podaci o investitoru, razlog raskopavanja, mesto, način i vreme raskopavanja, rok i način vraćanja javnog puta i druge javne površine u prvobitno stanje.

Uz zahtev za pribavljanje odobrenja za raskopavanje javnog puta investitor obavezno prilaže odgovarajuću saglasnost iz člana 8. ove Odluke.

Ukoliko raskopavanje javnog puta i druge javne površine zahteva promenu režima saobraćaja, investitor, uz zahtev, prilaže i saobraćajni projekat za postavljanje privremene saobraćajne signalizacije.

Član 44

Ukoliko investitor otpočne raskopavanje javnog puta ili druge javne površine suprotno odredbama ove Odluke, nadležni inspektor će rešenjem obustaviti radove i narediti da se javni put, odnosno druga javna površina dovede u prvobitno stanje prema uslovima upravljača javnog puta.

Deponovanje sredstava i konačni obračun

Član 45

Pre izdavanja odobrenja za raskopavanje javnog puta iz člana 43., ove Odluke, investitor je dužan da na račun upravljača javnog puta deponuje sredstva u visini predračunske vrednosti troškova potrebnih za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje.

Odobrenje za raskopavanje javnog puta iz prethodnog stava, izdaće se kada podnosilac zahteva podnese dokaz o deponovanim sredstvima iz prethodnog stava.

Po završetku radova na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje, u smislu ove Odluke, upravljač javnog puta sačinjava zapisnik i konačni obračun troškova i dostavlja ga investitoru radi regulisanja međusobnih potraživanja.

VIII VRAĆANJE U PRVOBITNO STANJE JAVNOG PUTA I DRUGE JAVNE POVRŠINE

Vraćanje u prvobitno stanje

Član 46

Vraćanje u prvobitno stanje javnog puta, saobraćajne signalizacije i opreme, oštećenih prilikom izvođenja radova na javnom putu, vrši investitor uz stručnu kontrolu upravljača javnog puta.

Stručnu kontrolu nad izvođenjem radova koji zahtevaju raskopavanje javnog puta i druge javne površine vrši upravljač javnog puta.

Ako upravljač javnog puta utvrdi da se investitor, odnosno izvođač radova ne pridržava saobraćajno-tehničkih uslova sadržanih u odgovarajućoj saglasnosti iz člana 7., obavestiće o tome nadležnog inspektora radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Član 47

Pri vraćanju javnog puta u prvobitno stanje, ukoliko se radi o raskopanoj jednoj saobraćajnoj traci, ukoliko je širina raskopavanja veća od 50% ukupne širine saobraćajne trake, trotoara i sl., završni sloj se postavlja na celu širinu saobraćajne površine, u dužini raskopavanja. U ostalim slučajevima će biti definisano u skladu sa saobraćajno-tehn. uslovima za vraćanje raskopanih površina u prvobitno stanje.

Na novoizgrađenim javnim putevima nije dozvoljeno raskopavanje u garantnom roku od 2 godine, izuzev ako je u pitanju hitna intervencija u smislu ove Odluke.

Član 48

Kvalitet izvedenih radova na zatrpavanju i zbijanju rova, kao i na opravci kolovozne i trotoarske konstrukcije (završni sloj) mora da garantuje trajnost u roku od najmanje dve godine od dana završetka radova.

U slučaju da u garantnom roku dođe do sleganja rova, nastupe oštećenja i deformacije na kolovoznom i trotoarskom zastoru, popravku nastalih oštećenja i deformacija u garantnom roku će izvršiti upravljač javnog puta, o trošku investitora, čijom krivicom je zbog nekvalitetnog rada nastala deformacija i oštećenje, ukoliko to isti ne učini.

Izvođač radova je dužan da, u roku od 24 časa od završetka radova, obavesti upravljača javnog puta, a postavljenu signalizaciju za obezbeđenje gradilišta ne sme da ukloni pre završetka radova na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje.

Član 49

Odredbe ove Odluke koje se odnose na vraćanje u prvobitno stanje, shodno se primenjuju i na vraćanje drugih javnih površina, ukoliko drugim propisima nije drugačije uređeno.

IX NADZOR

Član 50

Nadzor nad izvršavanjem ove Odluke vrši Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove, Gradske uprave grada Sombora.

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke vrši inspektor za saobraćaj i puteve, koji ima prava, dužnosti i ovlašćenja republičkog inspektora za državne puteve, utvrđene Zakonom o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013).

Kontrolu i održavanje komunalnog reda u ovoj oblasti obavlja komunalna policija, izdaje prekršajne naloge propisane ovom Odlukom i preduzima druge mere u skladu sa svojim ovlašćenjima propisanim zakonom.

Član 51

Protiv rešenja inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 8 dana od dana dostavljanja.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja kojim se:

1. zabranjuju, odnosno obustavljaju radovi;

2. privremeno zabranjuje saobraćaj na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3. naređuje otklanjanje nedostataka na, javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;

4. naređuje rušenje i uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa javnog puta, njegovog dela, putnog objekta i zemljišnog pojasa, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom i

5. isključuje iz saobraćaja na javnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez posebne dozvole.

Član 52

Ukoliko investitor po završetku raskopavanja javnog puta ili druge javne površine, isti ne dovede u prvobitno stanje u roku i na način utvrđen u saglasnosti iz člana 8, odnosno odobrenju za raskopavanje iz člana 43. ove Odluke, nadležni inspektor će rešenjem narediti dovođenje javnog puta ili druge javne površine u prvobitno stanje u primerenom roku pod pretnjom prinudnog izvršenja o trošku investitora.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. Ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.

X KAZNENE ODREDBE

Član 53

Novčanom kaznom od 200.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) podiže ograde, drveće i zasade pored javnog puta suprotno članu 15. stav 2.;

2) ne obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz člana 16. st. 1. i 3. ovog zakona (član 16. stav 5);.

3) ne obavesti upravljača puta o radovima na održavanju objekta kojim upravlja ili ga ne obavesti u roku propisanom članom 16. stav 2. ovog zakona;

4) gradi priključak na javni put bez saglasnosti upravljača javnog puta i drugog nadležnog organa (član 17.);

5) ne omogući prilaz javnom putu ili putnom objektu radi izvođenja radova na održavanju javnog puta ili putnog objekta (član 18. stav 2.);

6) postavlja na javnom putu natpise bez odobrenja upravljača javnog puta (član 19. stav 2.);

7) privremeno ili trajno zauzima javni put (član 20. stav 1. tačka 1.);

8) izvodi radove na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta (član 20. stav 1. tačka 2.);

9) kao nosilac prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na javnom putu izvodi radove kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja (član 20. stav 1. tačka 3.);

10) ispusti vodu, otpadnu vodu i drugu tečnost na javni put (član 20. stav 1. tačka 4.);

11) sprečava oticanje vode sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečava dalje oticanje voda ka njihovim recipijentima (član 20. stav 1 tačka 5);

12) prosipa, ostavlja ili baca građevinski i drugi materijal na javni put (član 20, stav 1. tačka 6.);

13) zamašćuje put mazivima ili drugim sličnim materijama (član 20. stav 1. tačka 7.);

14) postavlja ili koristi svetla ili druge svetlosne uređaje na putu i pored javnog puta, kojima se ometa odvijanje saobraćaja na javnom putu (član 20. stav 1. tačka 8.);

15) ore i izvodi druge poljoprivredne radove na bankinama, kosinama i zemljišnom pojasu (član 20. stav 1. tačka 9.);

16) vuče predmete, materijale, oruđa i druge vrste tereta po lokalnom putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.) (član 20. tačka 10.);

17) spušta niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvenu građu, drva za ogrev, kamenje i drugi materijal (član 20. stav 1. tačka 11);

18) nanosi blato sa prilaznog puta na javni put (član 20. stav 1. tačka 13.);

19) po javnom putu saobraća vozilo sa gusenicama bez odgovarajućih obloga (član 20. stav 1. tačka 18.);

20) zaustavlja i ostavlja vozila kojim se ometa korišćenje puta (član 20. stav 1. tačka 19.);

21) svako činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja (član 20. stav 1. tačka 20.);

22) neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, okretanje, oštećivanje i izmena saobraćajne signalizacije i opreme puta (član 20. stav 1. tačka 21.);

23) korišćenje saobraćajnih znakova i opreme puta u druge svrhe, kao i postavljanje na saobraćajnu signalizaciju i nosače bilo čega što nije u vezi sa značenjem same signalizacije (član 20. stav 1. tačka 22.)

24) na javnom putu ili njegovom zaštitnom pojasu postavlja spomenike, krajputaše i druge spomen-znakove, prodaje proizvode, odnosno preduzima druge radnje kojima se ugrožava bezbednost saobraćaja (član 20. stav 1. tačka 23.);

25) obavlja vanredni prevoz bez posebne dozvole (član 23.);

26) za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja koristi vozilo koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja (član 26. stav 3.);

27) ne ukloni sa trupa javnog puta vozilo koje se onesposobi za dalju vožnju, kao i teret koji je pao sa vozila na način propisan u članu 28. stav 1.;

28) ne ukloni sa zemljišnog pojasa javnog puta vozilo koje se onesposobi za dalju vožnju, kao i teret koji je pao sa vozila na način propisan u članu 28. stav 3.;

29) nanese štetu javnom putu prilikom uklanjanja vozila, odnosno tereta sa trupa ili zemljišnog pojasa javnog puta (član 28. stav 5.);

30) održava sportsku i drugu priredbu na putu (član 39.);

31) vrši raskopavanje ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva koje je u suprotnosti sa članom 41. stav 2. ove odluke;

32) po završetku radova na hitnoj intervenciji ne vrati javni put, odnosno drugu javnu površinu u prvobitno stanje i postupi u skladu sa ovom Odlukom (član 41. stav 4. i 5.);

33) ne vrati raskopani javni put, odnosno drugu javnu površinu u prvobitno (ispravno stanje) u skladu sa ovom Odlukom (član 46. i 47.);

34) ne postupi po pisanom rešenju nadležnog inspektora.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se preduzetnik za prekršaj iz stava 1. ovog člana i

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Član 54

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1) postavlja reklamne natpise na javnom putu ili pored tog puta suprotno izdatom odobrenju (član 19. stav 2.);

2) po isteku roka važenja odobrenja za postavljanje natpisa ne ukloni natpis i vrati zauzetu površinu u prvobitno stanje (član 19. stav 5.);

3) pali travu i drugo rastinje na javnom putu, kao i otpadne predmete i materijale (član 20. stav 1. tačka 12.);

4) pušta stoku na lokalni put bez nadzora, napasanje i napajanje stoke na javnom putu (član 20. stav 1. tačka 14.);

5) okreće zapregu, traktor, plug i druge poljoprivredne mašine i oruđa na javnom putu (član 20. stav 1. tačka 15.);

6) koči zaprežna vozila sprečavanjem okretanja točkova (članu 20. stav 1. tačka 16.);

7) uključuje vozila na put i isključuje sa javnog puta van priključka ili ukrštaja i nanosi blato na put (član 20. stav 1. tačka 17.).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se preduzetnik za prekršaj iz stava 1. ovog člana i

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim i nekategorisanim putevima na teritoriji opštine Sombor ("Sl. list grada Sombora", br. 9/10, 9/11, 4/15, 11/16 i 28/16).

Član 56

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Sombora".