ODLUKAO GLAVNOM URBANISTI GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 2/2015 i 8/2018) |
Ovom odlukom uređuje se položaj, ovlašćenja, prava i dužnosti Glavnog urbaniste Grada Sombora (dalje u tekstu: Glavni urbanista).
Glavni urbanista koordinira izradu planskih dokumenta i vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizama i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupak izrade i donošenje planskih dokumenta.
Glavni urbanista je nepristrasan u svom radu.
U vršenju poslova, Glavni urbanista postupa u skladu sa pozitivnim propisima republike i grada i pravilima struke.
II IMENOVANJE GLAVNOG URBANISTE
Skupština Grada Sombora većinom glasova prisutnih odbornika imenuje Glavnog urbanistu, na period od četiri godine, a na predlog Gradskog veća Grada Sombora.
Predlog iz stava 1. ovog člana se podnosi u pisanoj formi i mora biti obrazložen.
Po isteku mandata, glavni urbanista može biti ponovo imenovan na tu funkciju.
Za Glavnog urbanistu može biti imenovano lice sa stečenim visokim obrazovanjem, odnosno smerom na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim akademskim studijama u trajanju od najmanje pet godina u oblasti arhitekture i odgovarajućom licencom izdatom u skladu sa zakonom i koje ima najmanje deset godina radnog iskustva u oblasti urbanističkog planiranja i arhitekture.
Glavni urbanista je po funkciji predsednik Komisije za planove Grada Sombora.
III PRAVA I DUŽNOSTI GLAVNOG URBANISTE
Glavni urbanista:
1. razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i o svom stavu obaveštava organ nadležan za poslove urbanizma radi daljeg postupanja,
2. zajedno sa organom nadležnim za poslove urbanizma određuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata,
3. sarađuje sa pomoćnikom Gradonačelnika zaduženim za oblast urbanizma, usklađuje i sinhronizuje aktivnosti koje oni preduzimaju,
4. sarađuje sa nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta,
5. sarađuje sa odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta,
6. u saradnji sa nadležnim organima, blagovremeno obaveštava građane o nacrtima akata, koji se akt upućuje na javnu raspravu, načinu i roku sprovođenja javne rasprave, kao i rezultatima sprovedene javne rasprave,
7. učestvuje na javnim raspravama, zborovima građana ili drugim oblicima mesne samouprave u postupku pripreme, izrade i donošenja planskih akata i uređenju pitanja iz oblasti urbanizma,
8. daje informacije o fazama pripreme, izrade, donošenju i stepenu realizacije planova,
9. prisustvuje na sednicama Skupštine grada kao izvestilac i daje dodatna obaveštenja o planskim i urbanističkim aktima koji su na dnevnom redu sednice, bez prava odlučivanja prilikom usvajanja planskih dokumenata,
10. analizira i prati uređenje područja grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa zakonom i svetskim standardima,
11. ukazuje organima Grada na rokove i stepen realizacije prava i obaveza grada u oblastima o urbanističkog uređivanja i planiranja,
12. predlaže prioritete u oblasti urbanizma i planiranja,
13. sarađuje sa lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima,
14. sarađuje i razmenjuje iskustva sa glavnim urbanistima drugih jedinica lokalne samouprave,
15. stara se o dostavljanju plana Centralnom registru planskih dokumenata u roku i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktom donetim na osnovu zakona,
16. stara se o urednom vođenju i blagovremenom ažuriranju lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru,
17. stara se o blagovremenom objavljivanju planskih dokumenata,
18. inicira obavezu raspisivanja urbanističko-arhitektonskog konkursa za rešenje lokacija koje su od značaja za grad i učestvuje u izboru programskog, urbanističkog, kompozicionog ili pejzažnog rešenja za određenu lokaciju ili idejno arhitektonsko rešenje za jedan ili više objekata, (uključujući i učešće u analiziranju i određivanju volumena (gabaritnosti), izgleda objekata i uopšte kontekstualnosti objekta u odnosu na susedne objekte), kao i parterno ili pejzažno uređenje delova ili celine predmetne lokacije,
19. prati stanje u prostoru,
20. preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata,
21. izdaje saglasnosti za privremeno zauzimanje javne površine radi postavljanja pokretnih tezgi kao i prodaju jelki i sezonskih proizvoda sa zemlje u ulici Kralja Petra I u Somboru,
22. izdaje saglasnosti za postavljanje objekata i opreme za izvođenje zabavnih programa u istorijskom jezgru grada Sombora,
23. izdaje saglasnost na Elaborat svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada,
24. obavlja druge poslove u skladu sa propisima.
IV OVLAŠĆENJA GLAVNOG URBANISTE
U postupku izrade i donošenja planskih dokumenata, glavni urbanista je ovlašćen da:
1) kod nadležnih organa i javnih službi urgira dostavljanje traženih podatka, odnosno uslova neophodnih za izradu planskog dokumenta,
2) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv privrednog društva ili drugog pravnog lica koje u postupku izrade planskog dokumenta ne objavi separat i/ili ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta,
3) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv odgovornog službenog lica u nadležnom organu uprave ako ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta.
Glavni urbanista je samostalan u svom radu i odgovara za svoj rad Skupštini grada Sombora.
Glavni urbanista može biti u radnom odnosu.
Glavni urbanista ima pravo na naknadu za svoj rad.
Na zahtev Glavnog urbaniste, u vezi sa delatnostima koje obavlja iz svoje nadležnosti, organi i službe Grada, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Sombor dužni su da daju odgovarajuće informacije kojima raspolažu ili podatke iz evidencija kojima raspolažu.
Glavni urbanista dužan je da čuva tajnost podataka u skladu sa zakonom.
Na zahtev Skupštine grada, Glavni urbanista dostavlja izveštaj o svom radu, tražene informacije i izveštaj o toku predmeta.
Glavni urbanista, po potrebi, podnosi posebne izveštaje Skupštini grada o eventualnim problemima u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata sa predlozima za njihovo prevazilaženje.
Glavnom urbanisti prestaje dužnost:
1) istekom mandata ako ne bude ponovo izabran,
2) na lični zahtev,
3) razrešenjem,
4) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuje prestanak funkcije, odnosno radnog odnosa.
Glavni urbanista može biti razrešen dužnosti ako neefikasno ili nesavesno obavlja svoju funkciju.
Glavnog urbanistu razrešava Skupština grada Sombora na način i po postupku koji je previđen za njegovo imenovanje.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Glavnog urbaniste obavlja Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo Gradske uprave Grada Sombora.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".
Samostalni članovi Odluke o prvim izmenama i dopunama
Odluke o glavnom urbanisti grada Sombora
("Sl. list grada Sombora", br. 8/2018)
Član 3
Odbor za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine grada, utvrdiće prečišćen tekst Odluke na osnovu pripremljenog predloga Odeljenja za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo.
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu 8-og dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".