PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA POSLOVNIM INKUBATORIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 23/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava poslovnim inkubatorima sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se: cilj dodele sredstava, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, postupak dodele sredstava, pravo učešća na javnom konkursu, uslovi učešća na javnom konkursu, dokumentacija koja se podnosi na javnom konkursu, postupanje sa prijavama, postupak dodele sredstava, podnošenja prijava i odlučivanje, kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava, zaključivanje ugovora, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovora i druga pitanja. Sredstava su planirana Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1003 - Podrška poslovnom udruživanju i umrežavanju, Ekonomska klasifikacija 4652 - Ostale kapitalne dotacije i transferi, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz budžeta.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podsticanje jačanja kapaciteta poslovnih inkubatora sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine radi razvoja privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Pod Poslovnim inkubatorom se podrazumeva privredno društvo osnovano sa ciljem da mladim privrednim društvima i preduzetnicima starosti do godinu dana (izuzetno starosti do 3 godine) pruži neposrednu podršku u razvoju poslovanja i dostizanja nivoa njegove poslovne održivosti, putem omogućavanja besplatne ili subvencionisane usluge korišćenja poslovnog prostora, savetodavnih i ostalih usluga, kao i usluge menadžmenta.

Namena

Član 3

Bespovratna sredstva su namenjena za:

1. Opremanje poslovnog inkubatora u cilju jačanja poslovnog, savetodavnog i menadžerskog kapaciteta inkubatora putem nabavke mašina, opreme odnosno softvera.

Sredstva za ovu namenu se mogu odobravati za nabavku:

• kancelarijskog nameštaja (npr. radni stolovi, konferencijski stolovi i ostalo.);

• računari i računarska oprema;

• oprema za prezentaciju (npr. projektori i ostalo);

• oprema za edukativne sale (npr. table, pametne table i ostalo);

• proizvodnih, laboratorijskih, ambalažnih, komunikacijskih, biro-tehničkih i sličnih mašina i opreme namenjenih zajedničkom korišćenju od strane stanara;

• kao i ostalu opremu koja je značajna za rad poslovnog inkubatora ili zajedničko korišćenje od strane stanara;

• softvera;

• i ostalo.

Nije dozvoljena kupovina opreme od povezanih lica ili društava.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice, na osnovu člana 62. Zakona o privrednim društvima, smatra se:

• njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

• njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

• njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

• druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

• pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

• pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

• pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

• lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

• lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

• lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Visina dodele bespovratnih sredstava

Član 4

Za realizaciju nabavke mašina i/ili opreme i/ili softvera odobravaju se iznosi od 200.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara.

Iznosi iz stava 1. ovog člana su sa PDV.

Iznos odobrenih sredstava može biti i manji od iznosa traženih sredstava.

Postupak dodele bespovratnih sredstava

Član 5

Bespovratna sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava poslovnim inkubatorima sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Tekst Javnog konkursa se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji AP Vojvodine.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• kriterijumi za ocenu prijava;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju poslovni inkubatori sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine, u kojima je jedan od osnivača lokalna samouprava ili pokrajinska uprava.

Uslovi učešća na javnom konkursu

Član 8

Poslovni inkubator može podneti jednu prijavu na Javni konkurs, koja se odnosi na nabavku mašina, opreme ili softvera u cilju jačanja poslovnog kapaciteta inkubatora.

Poslovni inkubator mora ispuniti sledeće uslove:

1. da je upisan u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) najkasnije do 31. decembra 2017. godine i ima sedište na teritoriji AP Vojvodine;

2. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

3. da nije u blokadi;

4. da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno pružalac usluge nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima.

Dokumentacija koja se podnosi na javnom konkursu

Član 9

Na Javni konkurs se podnosi sledeća dokumentacija:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava sa budžetom prijave za učešće na Javnom konkursu;

2. Izjave, koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću:

• o istraživanju tržišta za nabavku mašina ili opreme ili softvera;

• o dosadašnjem korišćenju državne pomoći - de minimis;

3. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), pri čemu je podnosilac obavezan da dostavi rešenje, odnosno izvod (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni registrovanog podatka koja je registrovana u roku od 30 dana pre dana raspisivanja konkursa, kao i u toku trajanja konkursa, a sve do trenutka objavljivanja odluke Komisije na internet strani Sekretarijata.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Podnošenje prijava

Član 10

Prijave na Javni konkurs se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji su sastavni deo Javnog konkursa i koji se mogu preuzeti na sajtu Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa propisanom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na sledeću adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad.

Sa naznakom na licu koverte "NE OTVARATI" i "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA POSLOVNIM INKUBATORIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2018. GODINI" poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa.

Rok za podnošenje prijava je 21 dan od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele bespovratnih sredstava

Član 11

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i spoljni stručnjaci koji nisu zaposleni ili radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika konkursa, o čemu će se sačiniti izveštaj/ zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 12

Prilikom donošenja Odluke o dodeli sredstava poslovnim inkubatorima vrši se razmatranje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:

RED. BR

KRITERIJUMI

BROJ BODOVA

1.

Razvijenost lokalne samouprave na čijoj teritoriji je sedište poslovnog inkubatora

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

15

60 - 80%

10

80 - 100%

5

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Ocena projekta (uticaj nabavljenih mašina, opreme ili softvera na unapređenje rada inkubatora i razvoja održivosti poslovanja stanara inkubatora)

Veliki

15

Srednji

10

Mali

5

3.

Broj stanara poslovnog inkubatora u trenutku raspisivanja konkursa

do 4

5

od 5 do 10

10

preko 10

15

4.

Broj stalno zaposlenih članova menadžmenta poslovnog inkubatora

do 2

15

od 3 do 5

10

preko 5

5

5.

Prosečan broj zaposlenih kod stanara poslovnog inkubatora

do 2

5

od 3 do 5

10

preko 5

15

6.

Vrste delatnosti

Proizvodne delatnosti

15

Informacione tehnologije

10

Usluge

5

7.

Uspešnost inkubacije stanara od osnivanja inkubatora (Nad stanarima nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije u periodu od godinu dana)

Preko 70%

15

Preko 50%

10

Ispod 50%

0

Član 13

Komisija će odbaciti:

1. neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenim Javnim konkursom). Ako se prijava podnosi poštom kao datum i vreme podnošenja smatra se dan kada je pošta pečatom potvrdila prijem;

2. nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na namene predviđene Javnim konkursom);

3. nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.

Zaključivanje ugovora

Član 14

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor između Sekretarijata i korisnika sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Učesnici Javnog konkursa kojima je Odlukom odobren iznos, pre zaključenja ugovora dostavljaju izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Podnosilac prijave kojem su Odlukom opredeljena sredstva za subvencionisanje troškova po Javnom konkursu, dužan je da, prilikom zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, dostavi sredstva obezbeđenja, i to:

• dve blanko solo menice registrovane u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem.

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. Sekretarijatu podnese pisani/narativni (potpisan i overen od strane ovlašćenog lica) finansijski izveštaj. Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim budžetskim sredstvima sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava (računi, izvodi namenskog računa, dokazi o pokretanju javne nabavke i ostalo), sa priloženom pratećom dokumentacijom o realizaciji projekta o namenskom i zakonitom utrošku sredstava, najkasnije u roku od 15 dana od roka utvrđenog za realizaciju projekta;

2. Mašine, opremu odnosno softver, koje su predmet ugovora ne otuđi najmanje 24 meseca od dana zaključenja ugovora, odnosno ne da drugom privrednom subjektu na upotrebu/korišćenje ili, u zakup van prostorija poslovnog inkubatora, osim stanaru inkubatora na osnovu pisanog i overenog ugovora, odnosno u slučaju ostvarivanja dodatnog prihoda inkubatora putem rentiranja poslovnih kapaciteta inkubatora, u skladu sa poslovnom politikom poslovnog inkubatora;

3. Mašine i opremu vidljivo označi nalepnicom koju prilikom potpisivanja ugovora preuzima od Sekretarijata odnosno postavi baner ili zidnu oznaku u poslovnim prostorijama sa informacijom o podršci sekretarijata u slučaju nabavke softvera;

4. kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju po Javnom konkursu navedu da je u finansiranju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

5. omogući monitoring od strane Sekretarijata;

6. omogući kontrolu budžetske inspekcije;

7. opravda sredstva u skladu sa rokom koji je definisan ugovorom;

8. u slučaju nenamenskog trošenja ili neutroška sredstava, vrati iznos dodeljenih sredstva sa pripadajućom zateznom kamatom, obačunatom od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 16

Sekretarijat zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije u toku trajanja celokupne ugovorne obaveze.

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Završne odredbe

Član 17

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.