PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2018. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 23/2018) |
Broj: 144-401-1615/2018-02
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos socijalnoj ekonomije AP Vojvodine u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2018. (u daljem tekstu: Javni konkurs).
Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1013 - Podrška razvoju kapaciteta socijalnih preduzeća i socijalnih inovacija, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz budžeta i Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.
Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška razvoju socijalne ekonomije na teritoriji AP Vojvodine kroz finansijsku podršku privrednim društvima i preduzetnicima koji zapošljavaju lica ili koja pretežno posluju sa licima kojima je potrebna pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih, materijalnih i životnih teškoća ili koja posluju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške takvim licima (U daljem tekstu označena kao "Socijalno ugrožene kategorije").
Socijalno ugrožene kategorije u smislu ovog Pravilnika su naročito:
• pripadnici etničkih zajednica kod kojih je utvrđena stopa nezaposlenosti na teritoriji jedinice lokalne samouprave viša u odnosu na prosečnu stopu nezaposlenosti u Republici Srbiji;
• osobe sa invaliditetom;
• učesnici ratova od 1990. do 1999. godine na prostoru bivše Jugoslavije;
• interno raseljena i izbegla lica;
• samohrani roditelji ili supružnici iz porodice u kojoj su oba supružnika nezaposlena;
• lica koja su bila na izdržavanju kazne zatvora;
• žrtve trgovine ljudima, zlostavljanja, zanemarivanja, nasilja ili eksploatacije;
• lica koja se suočavaju sa egzistencijalnim teškoćama zbog zavisnosti od alkohola, droga ili drugih opojnih sredstava, isključivo posle završetka programa odvikavanja;
• teže zapošljiva lica starosti preko 50 godina koja su zaposlena sa evidencije nacionalne službe za zapošljavanje.
Bespovratna sredstva su namenjena za unapređenje konkurentnosti privrednih društava na teritoriji AP Vojvodine kroz subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i repromaterijala:
A) privrednim društvima registrovanim za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom.
B) privrednim društvima koja se osnivana i posluju sa ciljem zapošljavanja Socijalno ugroženih kategorija i obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba Socijalno ugroženih kategorija i njihovih zajednica, a u skladu sa ciljevima navedenim u Osnivačkom aktu privrednog društva i gde je najmanje polovina zaposlenih lica Socijalno ugrožena u smislu ovog Pravilnika.
V) privrednim društvima koja po ugovornom osnovu posluju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama.
G) preduzetnik koji ima svojstvo Socijalno ugrožene kategorije i koji pored sebe zapošljava najmanje jedno socijalno ugroženo lice.
Sredstva se odobravaju po principu:
• refundacije troškova nabavke mašina, opreme i repromaterija koji su kupljeni, isplaćeni u celosti i isporučeni u periodu od 07. decembra 2017. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa (u daljem tekstu: refundacija prethodno učinjenih izdataka) ili
• refundacije troškova nabavke mašina, opreme i repromaterijala koji će biti kupljeni, isplaćeni u celosti i isporučeni najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke (u daljem tekstu: refundacija naknadno učinjenih izdataka). Ukoliko je mašina kupljena i isplaćena u celosti, a nije isporučena u roku od 30 dana, rok za isporuku, u slučaju ispunjenja gore pomenutih uslova, se može produžiti na 90 dana aneksom ugovora.
Pod nabavkom mašina i opreme podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajedno čine jedinstven proizvodni proces.
Pod repromaterijalom se podrazumevaju proizvodne sirovine i osnovni proizvodni materijali kao i ambalaža u skladu sa vrstom delatnosti, osim pogonskih materijala (energetska goriva, motorna ulja i sl).
U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka nabavke mašine ili opreme ili repromaterijala sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog računa-otpremnice, ugovora-otpremnice ili ugovora i izvoda računa iz banke o plaćanju.
U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka nabavke mašine ili opreme ili repromaterijala sredstva će se odobravati na osnovu predračuna, ponude, predugovora ili ugovora koji su izdati posle dana raspisivanja Javnog konkursa.
Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za troškove:
• poreza,
• uvoza, carine i špedicije,
• iznajmljivanja i lizinga opreme,
• plaćanje putem kompenzacije i cesije,
• promet između povezanih lica ili društava,
• bankarske provizije i bankarske garancije,
• reparacije i rekonstrukcije opreme,
• isporuke,
• montaže i puštanja opreme u rad,
• servisiranja i garancija i
• drugih zavisnih troškova.
Visina bespovratnih sredstva može biti:
a) za nabavku mašina ili opreme od 300.000,00 dinara do 1.500.000,00 dinara, odnosno do 50% od vrednosti bez troškova PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke i sl.;
v) za nabavku repromaterijala od 200.000,00 dinara do 750.000,00 dinara, odnosno do 50% od vrednosti, bez troškova PDV-a i bez zavisnih troškova;
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
Mašine i oprema moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.
Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 10 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.
V Javni konkurs za dodelu sredstava
Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.
Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:
• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;
• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;
• namena sredstava;
• pravo učešća;
• uslovi za učešće;
• način podnošenja prijave;
• rok do kada je otvoren;
• obavezna dokumentacija koja se podnosi i
• drugi podaci od značaja.
VI Pravo učešća na javnom konkursu
Pravo učešća na Javnom konkursu imaju (u daljem tekstu: Učesnik konkursa):
• privatna preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, sa sedištem odnosno registrovanim ogrankom na teritoriji AP Vojvodine, sa važećom dozvolom za rad od strane nadležnog ministarstva (Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja), upisana u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) najkasnije do 30. novembra 2017. godine1;
• privredna društva sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koja su osnovana i posluju sa ciljem zapošljavanja Socijalno ugroženih kategorija i obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba Socijalno ugroženih kategorija i njihovih zajednica, a u skladu sa ciljevima navedenim u Osnivačkom aktu privrednog društva i gde je najmanje polovina zaposlenih lica Socijalno ugrožena u smislu ovog Pravilnika;
• privrednim društvima sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koja po ugovornom osnovu posluju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama;
• preduzetnik sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koji ima svojstvo Socijalno ugrožene kategorije i koji osim sebe zapošljava najmanje jedno socijalno ugroženo lice.
_____________
1 Preduzeće za profesionalnu
rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom jeste pravno lice koje
zapošljava i vrši profesionalnu rehabilitaciju osoba sa invaliditetom u skladu
sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom
(Sl. glasnik RS 36/09 i 32/13), a vode se kao aktivna privredna društva (8899
Ostala nepomenuta socijalna zaštita bez smeštaja);
VII Uslovi za učešće na javnom konkursu
Učesnik konkursa podnosi prijavu pod sledećim uslovima:
1) da je upisan u registar APR najkasnije do 30. novembra 2017. godine i ima sedište na teritoriji AP Vojvodine;
2) da ima dozvolu za rad i status preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom ili da je najmanje polovina zaposlenih lica Socijalno ugrožena u smislu ovog pravilnika ili da ima zaključen ugovor o poslovanju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka zapošljavanju, organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama (npr. domovi invalida, domovi penzionera, udruženja za pomoć socijalno ugroženim kategorijama, kazneno-popravne ustanove, ustanove za obrazovanje socijalno ugroženim kategorijama, ustanove za rehabilitaciju i inkluziju, narodne kuhinje i sl.);
3) da je pozitivno poslovao u 2017. godini (iskazao neto dobitak);
4) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
5) da učesnik Javnog konkursa i dobavljač - prodavac mašine/opreme/repromaterijala/ nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;
6) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2016-2018. godina) nije primio državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara.
Učesnik Javnog konkursa može podneti jednu prijavu na Javni konkurs za obe namene (kapitalne i/ili tekuće subvencije) po oba principa dodele bespovratnih sredstava (refundacija prethodno učinjenih izdataka ili refundacija naknadno učinjenih izdataka).
Prijava se može podneti za refundaciju:
• za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces ili izrada jednog proizvoda;
• za nabavku maksimalno 3 (tri) različita repromaterijala (šifre artikla) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca
VIII Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs
Učesnik konkursa podnosi:
1) popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);
2) izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Javnog Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), pri čemu je podnosilac obavezan da dostavi rešenje, odnosno izvod (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni registrovanog podatka koja je registrovana u roku od 30 dana pre dana raspisivanja Javnog konkursa, kao i u toku trajanja Javnog konkursa, a sve do trenutka objavljivanja odluke Komisije na internet strani Sekretarijata;
3) kopiju važeće dozvole za obavljanje delatnosti u okviru profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba sa invaliditetom za privatna preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
4) ugovor o poslovanju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka zapošljavanju, organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);
5) osnivački akt sa svim izmenama i dopunama iz kojeg je vidljivo da je privredno društvo osnovano i posluje sa ciljem zapošljavanja Socijalno ugroženih kategorija i obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba Socijalno ugroženih kategorija i njihovih zajednica;
6) uverenja (originali ili fotokopije overene kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana od dana objavljivanja Konkursa:
• Poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda (poreze i doprinose) i
• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda;
7) a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2017. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);
b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2017. godinu (obrazac PB2) sa Obaveštenjem poreske uprave o uspešnom prijemu;
8) U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka se podnosi: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu ili repromaterijal (original ili fotokopija) i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 07. decembra 2017. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;
U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka se podnosi: predračun ili ponuda ili predugovor sa prodavcem mašine ili opreme ili repromaterijala (original ili fotokopija) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa.
U slučaju da učesnik Javnog konkursa podnosi prijavu za refundaciju troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 10 godina) dostavlja i procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.
9) izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se sa internet prezentacije Sekretarijata):
• o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;
• o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
• o korišćenju sredstava Ministarstva Republike Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja;
• o nepostojanju neizmirenih obaveza;
• o potvrdi statusa privrednog društva o socijalno ugroženim koji su zaposleni i/ili osnivači (sekretarijat u cilju potvrde statusa socijalno ugroženih lica može tražiti i druge dokaze);
• o starosti mašine;
• o povezanim licima.
Ukoliko je učesnik konkursa nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2018. godine priložiti fotokopije dokumenata kojima se to potvrđuje.
Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Prijava na Javni konkurs se podnosi isključivo na konkursnom obrascu koji se preuzima sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rsi sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2018. GODINI", poštom ili lično Pisarnici pokrajinskih organa uprave, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, radnim danom od 9:00 do 14:00 sati.
Rok za podnošenje prijava je 21 dan od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.
Neće se razmatrati prijave koje su:
• neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog Javnim konkursom);
• nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom);
• nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);
• podneli oni koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);
• podneli oni kojima je poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.
U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.
Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta, kod učesnika konkursa, o čemu će se sačiniti izveštaj/ zapisnik.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs
IX Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava
Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma navedenih u tabeli:
R. BR. |
KRITERIJUMI |
BODOVI |
||
1 |
Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi privredno društvo ili preduzetnik |
40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene) |
9 |
|
60 - 80% |
6 |
|||
80 - 100% |
3 |
|||
> 100% (iznad republičkog proseka) |
0 |
|||
2 |
Vrsta delatnosti |
Proizvodnja i prerada |
12 |
|
Vršenje usluga |
6 |
|||
Ostale delatnosti |
3 |
|||
3-a. |
Broj zaposlenih
OSI u odnosu na ukupan broj zaposlenih |
Više od 61% zaposlenih |
6 |
|
Od 50% do 60% zaposlenih |
3 |
|||
3-b. |
Procenat zaposlenih
socijalno ugroženih lica u odnosu na ukupan broj zaposlenih |
Više od 3 zaposlenih |
6 |
|
Osnivač i najmanje jedan zaposleni |
3 |
|||
4. |
Uticaj realizacije konkursne prijave na doprinos razvoja socijalne ekonomije |
Visok |
12 |
|
Srednji |
6 |
|||
Dobar |
3 |
|||
6. |
Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2015-2018. godina |
Nije koristio sredstva Sekretarijata |
3 |
|
Koristio je sredstva Sekretarijata |
0 |
|||
7. |
Korišćena sredstva Ministarstva Republike Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u 2015 - 2018. godini |
Više od 10 miliona dinara |
0 |
|
Od 5-10 miliona dinara |
3 |
|||
Do 5 miliona dinara |
6 |
|||
Do 1 milion dinara |
9 |
|||
Nisu korišćena sredstva |
12 |
|||
8. |
Procenjeno povećanje obima proizvodnje |
Neznatno |
3 |
|
Zadovoljavajuće |
6 |
|||
Značajno |
12 |
|||
9. |
Opravdanost ulaganja (procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu) |
Dobra |
3 |
|
Srednja |
6 |
|||
Visoka |
12 |
|||
10. |
Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2018. god. |
Da |
6 |
|
Ne |
0 |
Na osnovu Odluke o dodeli sredstava, sa korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim će se se regulisati međusobna prava i obaveze.
Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavi Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava i uvid u originalna dokumenta u slučaju da je podneta dokumentacija (račun, predračun, račun - otpremnica, ugovor, predugovor i ostalo) na Javni konkurs dostavljena kao fotokopija, o čemu će se sačiniti zapisnik.
Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
XIII Obaveze korisnika sredstava
Korisnik bespovratnih sredstava po Javnom konkursu dužan je da:
1. ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije prethodno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke mašine ili opreme ili repromaterijala (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) overenom od strane zakonskog zastupnika, najkasnije u roku od 15 dana od dana potpisivanja ugovora;
2. ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije naknadno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke mašine ili opreme ili repromaterijala (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane zakonskog zastupnika u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke;
3. korisnik bespovratnih sredstava je dužan da godinu dana od dana donošenja Odluke dostavi izveštaj o doprinosu nabavljene mašine ili opreme ili repromaterijala u razvoju sopstvenog proizvoda sa statističkim pregledom i analizom;
4. na svim javnim publikacijama i/ili prilikom nastupa u medijima navede da su mašine ili oprema ili repromaterijal sufinansirani sredstvima Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam;
5. mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;
6. omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije
7. opravda sredstva u skladu sa rokom koji je definisan ugovorom.
XIV Praćenje izvršavanja ugovora
Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Stanje na terenu može da se proverava tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava. Kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem Pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.
Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.
Rok određen u danima počinje da teče prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.
Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje da teče prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.
Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.
Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan. Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.