ODLUKA

O OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU

("Sl. list grada Beograda", br. 37/2014, 108/2016 i 35/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena organizacija i nadležnost, prava i dužnosti budžetske inspekcije, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna služba grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima u oblasti budžetske inspekcije.

Član 3

Rad službe je nezavisan i samostalan.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije, koju utvrđuje ministar za finansije, u skladu sa zakonom.

II ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 4

Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara gradonačelniku.

Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.

Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.

Član 5

Direktor Službe može imati najviše pet zamenika koji za svoj rad odgovaraju direktoru Službe i gradonačelniku. Zamenici direktora rukovode određenom oblasti rada Službe, pomažu direktoru u okviru ovlašćenja koja im odredi, vrše inspekcijsku kontrolu i zamenjuju ga dok je odsutan ili sprečen za rad.

Zamenike direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Zamenici direktora postavljaju se na period od četiri godine.

Član 6

(Brisan)

Član 7

O pravima i obavezama direktora Službe i zamenika direktora odlučuje gradonačelnik.

Član 8

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Službi je deo jedinstvenog Pravilnika, koji obuhvata radna mesta i njihovo razvrstavanje u organizacionim jedinicama Gradske uprave Grada Beograda, stručnim službama i organizacijama koje osniva nadležni organ Grada Beograda za obavljanje poslova uprave, a koji usvaja Gradsko veće.

Direktor Službe priprema predlog, izmene i dopune Pravilnika u delu koji se odnosi na unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Službi.

Član 9

Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.

O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.

Član 10

U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 11

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.

Član 12

Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.

Član 13

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.

Član 14

Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 15

Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 16

Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

Član 17

Služba ima pečat.

O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

III NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 18

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 19

Funkcija službe je inspekcijska kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 18. ove odluke.

Član 20

Služba vrši inspekcijsku kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 18. ove odluke, sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet inspekcijske kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 21

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 18. ove odluke, nad kojima se vrši inspekcijska kontrola.

U vršenju funkcije, služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 22

Služba preduzima zakonom propisane mere u svim slučajevima kada se inspekcijskom kontrolom utvrdi postojanje nezakonitosti.

Član 23

Služba dostavlja gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sa nalazima i merama.

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, organizacijama, preduzećima, pravnim licima i drugim subjektima iz člana 18. ove odluke, kod kojih je vršena inspekcijska kontrola.

Služba dostavlja Skupštini grada Beograda zapisnik o sprovedenoj inspekcijskoj kontroli kod korisnika iz člana 18. ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

IV PRAVA I DUŽNOSTI BUDŽETSKE INSPEKCIJE

Član 24

Poslove inspekcijske kontrole Služba obavlja po programu rada koji donosi gradonačelnik, a na predlog direktora Službe.

Predlog programa rada, pre dostavljanja gradonačelniku na usvajanje, Služba dostavlja rukovodiocu budžetske inspekcije ministarstva nadležnog za poslove finansija, na saglasnost.

Član 25

Na osnovu Programa rada i naloga za inspekcijsku kontrolu, koji izdaje direktor Službe, budžetski inspektori obavljaju poslove inspekcijske kontrole.

Nalogom iz stava 1. ovog člana određuje se:

- budžetski inspektor koji će obaviti inspekcijsku kontrolu;

- organ ili organizacija kod koje će se obaviti inspekcijska kontrola;

- predmet inspekcijske kontrole;

- rok za obavljanje inspekcijske kontrole;

- druga pitanja od značaja za obavljanje inspekcijske kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, poslovi inspekcijske kontrole mogu da se vrše i po zahtevu gradonačelnika, kao vanredna inspekcijska kontrola.

Ako u toku vršenja inspekcijske kontrole budžetski inspektor otkrije nezakonitost koja je izvan granica nalogom utvrđenog predmeta inspekcijske kontrole, budžetski inspektor o tome obaveštava rukovodioca budžetske inspekcije i pribavlja dopunu tog naloga (dopunski nalog) nakon čega se postupak nastavlja.

Rukovodilac budžetske inspekcije izdaje dopunski nalog i u slučaju:

1) povećanja broja budžetskih inspektora koji vrše inspekcijsku kontrolu;

2) zamene budžetskog inspektora, odnosno budžetskih inspektora;

3) produžavanja vremena trajanja inspekcijske kontrole.

Član 26

Budžetski inspektor u postupku vršenja inspekcijske kontrole ima svojstvo ovlašćenog službenog lica koje vodi postupak, što dokazuje nalogom za vršenje inspekcijske kontrole i službenom legitimacijom propisanom uredbom.

Član 27

Pre otpočinjanja inspekcijske kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi redovnu inspekcijsku kontrolu rukovodiocu subjekta inspekcijske kontrole kod kojeg će se ista vršiti najkasnije tri radna dana pre otpočinjanja inspekcijske kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 28

Ako se u postupku inspekcijske kontrole utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije i obračuni nisu potpuni, uredni ili ažurni, usled čega nije moguće obaviti potpunu inspekcijsku kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključkom iz stava 1. ovog člana, određuje se rok za njegovo izvršenje koji ne može biti duži od 30 radnih dana od dana dostavljanja zaključka.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, budžetski inspektor može iz opravdanih razloga, na zahtev subjekta inspekcijske kontrole produžiti rok za izvršenje zaključka, ukoliko je podnet pre isteka roka iz stave 2. ovog člana.

Zaključak iz stava 1. ovog člana donosi se u pismenoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Protiv zaključka nije dozvoljena žalba, niti se može pokrenuti upravni spor.

Subjekat inspekcijske kontrole dužan je da postupi po zaključku iz člana 28. ove odluke u ostavljenom roku i da o tome pisanim putem obavesti budžetskog inspektora, koji nakon dobijenog obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno istekom roka iz st. 2. i 3. ovog člana nastavlja započetu inspekcijsku kontrolu.

U slučaju neizvršenja zaključka iz stava 1. ovog člana budžetski inspektor preduzima zakonom propisane mere.

Član 29

Budžetski inspektor o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sačinjava zapisnik o kontroli u kome navodi činjenično stanje utvrđeno u postupku inspekcijske kontrole.

Budžetski inspektor pre dostavljanja zapisnika o kontroli obaveštava odgovorna lica subjekta inspekcijske kontrole o završetku inspekcijske kontrole.

Zapisnik o kontroli iz stava 1. ovog člana dostavlja se subjektu inspekcijske kontrole u roku od osam radnih dana od završetka inspekcijske kontrole.

Na zapisnik o kontroli, subjekat inspekcijske kontrole, može uložiti, pismenim putem, primedbe u roku od pet radnih dana od dana prijema zapisnika.

Ukoliko su primedbe osnovane, budžetski inspektor sastavlja dopunu zapisnika o kontroli koju u roku od 15 radnih dana od prijema istih, dostavlja subjektu inspekcijske kontrole. Na dopunu zapisnika o kontroli ne mogu se staviti primedbe.

Ukoliko su primedbe neosnovane, budžetski inspektor o tome pisanim putem obaveštava subjekta inspekcijske kontrole u roku od 15 radnih dana od prijema istih.

U slučaju postojanja opravdanih razloga koji budžetskog inspektora sprečavaju da postupi u rokovima iz st. 5. i 6. ovog člana (godišnji odmor, bolovanje, potreba da se budžetski inspektor hitno angažuje na drugom predmetu i sl.), rokovi počinju da teku od dana prestanka tih razloga.

Subjekat inspekcijske kontrole o postupanju po predloženim merama obaveštava budžetskog inspektora u roku od pet radnih dana od isteka roka za izvršenje mera koje su predložene zapisnikom o kontroli.

Budžetski inspektor vrši inspekcijsku kontrolu izvršenja predloženih mera zapisnikom o kontroli neposrednim uvidom ili posredno na bazi uvida u priloženu dokumentaciju, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 30

U slučaju da subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po predloženim merama, budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 radnih dana od dana sačinjavanja službene beleške iz člana 29. stav 9. ove odluke kojom je konstatovano da subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po predloženim merama.

Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Subjekat inspekcijske kontrole dužan je da u roku od osam radnih dana od dana isteka roka za preduzimanje mera naloženih rešenjem budžetskog inspektora obavesti budžetsku inspekciju o izvršenju naloženog.

Ukoliko subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po rešenju iz stava 1. ovog člana ili je postupio delimično, budžetska inspekcija o tome obaveštava nadležni izvršni organ jedinice lokalne samouprave i druge nadležne organe radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 31

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu grada Beograda.

Član 32

Za obračun i isplatu plate direktora Službe i njegovih zamenika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Beograda, Gradskom pravobranilaštvu grada Beograda, a koje se odnose na direktora i zamenika direktora službe u Gradskoj upravi Grada Beograda.

Za obračun i isplatu plata budžetskih inspektora i zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi grada Beograda.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 34

Direktor službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz člana 8. stav 1. ove odluke u roku od osam dana od dana postavljenja.

Član 35

Služba za budžetsku inspekciju će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 34. ove odluke.

Član 36

Služba za budžetsku inspekciju od Agencije za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada službe za budžetsku inspekciju radili na tim poslovima u Agenciji za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda.

Član 37

Do početka primene Odluke o budžetu grada Beograda za 2014. godinu, rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o privremenom finansiranju grada Beograda za period januar-jun 2014. godine ("Službeni list grada Beograda", broj 24/14) na razdelu 03 - Služba za opšte poslove.

Član 38

Do izrade pečata službe koristiće se pečat Agencije za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda.

Član 39

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju

("Sl. list grada Beograda", br. 108/2016)

Član 6

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje dužnost pomoćnicima direktora službe postavljenim u skladu sa Odlukom o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju ("Službeni list Grada Beograda" broj 37/14).

Član 7

Direktor Službe uz saglasnost gradonačelnika doneće akt iz člana 8. stav 1. Odluke o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju u roku od pet dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 8

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju

("Sl. list grada Beograda", br. 35/2018)

Član 13

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".