ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 51/2014, 9/2016, 34/2016, 36/2017 i 24/2018) |
Odlukom o Gradskoj upravi grada Zaječara, utvrđuje se nadležnost, unutrašnja organizacija, način rukovođenja, odnosi sa drugim organima, sredstva za rad, finansiranje, javnost rada i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Gradske uprave grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ Grada.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu Ustava, zakona i drugih propisa, Statuta grada Zaječara (u daljem tekstu: Statut Grada) i drugih akata Skupštine grada Zaječara (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradskog veća grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradsko veće) i gradonačelnika grada Zaječara (u daljem tekstu: gradonačelnik).
Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan javnoj kontroli građana, na način utvrđen zakonom i Statutom Grada.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno, prema pravilima struke, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Gradska uprava:
1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.
II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA
Za vršenje poslova Gradske uprave, kao i za vršenje poslova državne uprave koji su Gradskoj upravi povereni zakonom, u Gradskoj upravi grada Zaječara obrazuju se odeljenja.
Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova, pune uposlenosti i odgovornosti zaposlenih, u okviru odeljenja kao osnovnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice kao odseci, grupe, kancelarije i sl.
Osnovne organizacione jedinice u Gradskoj upravi su:
1. Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove;
2. Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, privredu i društvene delatnosti;
3. Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove;
4. Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju;
5. Odeljenje za finansije;
6. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju.
Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na: lični status građana; vođenje matičnih knjiga; izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga; pružanje pravne pomoći građanima; vođenje i ažuriranje biračkog spiska i izborna prava; stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe mesnih zajednica; pisarnicu i arhivu; radne odnose zaposlenih u Gradskoj upravi i funkcionera grada; ugovorno-radne odnose angažovanih lica; prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; korišćenje i održavanje telefonske centrale; projektovanja, izradu i održavanje informacionog sistema radi pružanja logističke podrške radu organa Grada; planiranje, izradu i održavanje telekomunikacione infrastrukture; praćenje propisa i pripremu odgovarajućih opštih akata iz oblasti informacionih tehnologija u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima; praćenje propisa i pripremu odgovarajućih opštih akata iz oblasti protivpožarne zaštite u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima; praćenje primene i preduzimanje adekvatnih preventivnih mera protivpožarne zaštite u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima; umnožavanje i fotokopiranje materijala; održavanje i efikasno funkcionisanje voznog parka; organizovanje redovnog održavanja, čišćenja i spremanja prostorija Gradske uprave u skladu sa zaključenim ugovorima; organizovanje fizičkog, tehničkog i fizičko-tehničkog obezbeđenja objekata Gradske uprave u skladu sa zaključenim ugovorima; pripremanje nacrta propisa i drugih akata koje donose organi Grada; izvršavanje odluka i drugih akta Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća iz okvira svojih nadležnosti; stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe Grada i stalna i povremena radna tela i komisije; poslove u vezi sa izborom, imenovanjem i postavljenjem lica čiji izbor, imenovanje i postavljenje je u nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća; poslove u vezi sa objavljivanjem akata u "Službenom listu grada Zaječara"; pružanje stručne pomoći odborničkim grupama i odbornicima o pitanjima iz nadležnosti Skupštine; upravljanje ljudskim resursima i vođenje kadrovske evidencije i personalnih dosijea; stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ovlašćeno lice koje rešava o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja u smislu upućivanja na vreme i mesto objavljivanja tražene informacije odnosno dokumenta koji tu informaciju sadrži; izradu pečata za organe Grada Zaječara i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga Gradske uprave i stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obrazuju se sledeće mesne kancelarije:
1. Mesna kancelarija Borovac, za naseljena mesta Borovac i Vrbica;
2. Mesna kancelarija Brusnik, za naseljena mesta Brusnik, Klenovac i Tabakovac;
3. Mesna kancelarija Veliki Jasenovac, za naseljena mesta Veliki Jasenovac i Mali Jasenovac;
4. Mesna kancelarija Vratarnica, za naseljena mesta Vratarnica, Marinovac i Zagrađe;
5. Mesna kancelarija Velika Jasikova, za naseljeno mesto Velika Jasikova;
6. Mesna kancelarija Veliki Izvor, za naseljeno mesto Veliki Izvor;
7. Mesna kancelarija Vražogrnac, za naseljeno mesto Vražogrnac;
8. Mesna kancelarija Gamzigrad, za naseljena mesta Gamzigrad i Gamzigradska Banja;
9. Mesna kancelarija Glogovica, za naseljeno mesto Glogovica;
10. Mesna kancelarija Gradskovo, za naseljeno mesto Gradskovo;
11. Mesna kancelarija Grlište, za naseljeno mesto Grlište;
12. Mesna kancelarija Grljan, za naseljena mesta Grljan, Prlita i Avramica;
13. Mesna kancelarija Dubočane, za naseljena mesta Dubočane i Mala Jasikova;
14. Mesna kancelarija Zvezdan, za naseljeno mesto Zvezdan;
15. Mesna kancelarija Koprivnica, za naseljena mesta Koprivnica, Jelašnica i Čokonjar;
16. Mesna kancelarija Lubnica, za naseljena mesta Lubnica i Planinica;
17. Mesna kancelarija Mali Izvor, za naseljena mesta Mali Izvor i Selačka;
18. Mesna kancelarija Metriš, za naseljeno mesto Metriš;
19. Mesna kancelarija Nikoličevo, za naseljeno mesto Nikoličevo;
20. Mesna kancelarija Rgotina, za naseljeno mesto Rgotina;
21. Mesna kancelarija Salaš, za naseljeno mesto Salaš;
22. Mesna kancelarija Trnavac, za naseljeno mesto Trnavac;
23. Mesna kancelarija Halovo, za naseljeno mesto Halovo;
24. Mesna kancelarija Šljivar, za naseljena mesta Šljivar, Gornja Bela Reka, Lenovac, Leskovac i Lasovo;
25. Mesna kancelarija Šipikovo, za naseljeno mesto Šipikovo.
Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na: prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; vođenje matičnih knjiga za naseljeno mesto za koje je obrazovano matično područje i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana; prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska; prikupljanje i dostavljanje podataka za potrebe državnih organa i organa Grada Zaječara; postupanje po zamolnicama državnih i drugih organa; dostavljanje strankama pismena u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku; i prijem, zavođenje i ekspediciju pošte.
Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, privredu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: pružanje pomoći pri izradi i implementaciji strateških dokumenata; planiranje, pripremu, izradu i praćenje implementacije projekata u funkciji ekonomskog razvoja grada; pružanje pomoći pri uspostavljanju sistema spremnosti projektne dokumentacije; stvaranje i poboljšanje reputacije grada; pružanje direktne podrške lokalnoj poslovnoj zajednici; razvoj preduzetništva i privlačenje investicija kroz realizaciju Strategije lokalnog ekonomskog razvoja Grada Zaječara; ostvarivanje saradnje sa udruženjima preduzetnika sa teritorije Grada; praćenje konkursa i propisa iz oblasti privrede, preduzetništva, malih i srednjih preduzeća; pružanje podrške razvoju malih i srednjih preduzeća; razvijanje programa obuke i edukacije; saradnju sa svim institucijama koje su povezane sa lokalnim ekonomskim razvojem i održavanje postojećih, povlačenje novih i širenje lokalnih poslovnih aktivnosti; privlačenje domaćih i stranih investicija; pomoć postojećoj poslovnoj zajednici i unapređenje poslovne klime u Zaječaru; podsticanje bržeg ekonomskog razvoja Grada; promociju grada u zemlji i inostranstvu kao povoljnog mesta za ulaganje, poslovanje i život; internet marketing; izradu promotivnog materijala i posećivanje sajmova i drugih manifestacija iz oblasti privrede; stvaranje i održavanje baza podataka značajnih za poslovanje postojeće privrede i potencijalnih investitora; informisanje potencijalnih investitora i postojećih privrednika o uslovima za poslovanje, mogućnostima za ulaganje i raspoloživim programima podrške i podsticaja na lokalnom i nacionalnom nivou; saradnju sa privatnim, javnim i nevladinim sektorom i koordinacija njihovih aktivnosti; podsticanje privatno javnog partnerstva; pripremu i analizu realizacije projekata u vezi sa lokalnim ekonomskim razvojem; identifikaciju potreba i pomoć pri rešavanju problema lokalne poslovne zajednice radi unapređenja konkurentnosti i podsticanja razvoja postojeće privrede; informisanje rukovodstva Grada o EU politikama i propisima od značaja za Grad; kao i poslove koji se odnose na predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; obavljanje poslova organizovanja i razvoja aktivnosti mladih u gradu preko Kancelarije za mlade; podsticanje poslovne saradnje i promocije investicionih aspekata dijaspore i Srba u regionu; ostvarivanje i jačanje poslovnih veza udruženja u Gradu sa udruženjima u dijaspori i regionu; utvrđivanje statusa izbeglih i interno raseljenih lica i njihovo zbrinjavanje na teritoriji Grada; obavlja poslove od neposrednog interesa za građane u oblastima: obrazovanja, kulture, zdravstva, sporta, fizičke kulture, socijalne zaštite, dečije zaštite, učeničkog i studentskog standarda, boračko-invalidske zaštite, informisanja, ravnopravnosti polova, saradnje sa verskim zajednicama, udruženja građana, saveza i asocijacija; poljoprivrede - pripremu, izradu i donošenje godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta za teritoriju grada; sprovođenje postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu akata o besplatnom korišćenju i pravu prečeg zakupa; utvrđivanje naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta; vodoprivrede - izdavanje vodnih akata; saobraćaja - tehničko regulisanje saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama u naseljima i taksi prevoz; turizma - kategorizaciju turističkih objekata, izdavanje turističkih oznaka; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; poslove učestvovanja u pripremi i izradi budžeta grada i tromesečnih operativnih planova i pripremanja finansijske dokumentacije vezane za mesečne kvote i aproprijacije; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova radnih tela Skupštine grada iz oblasti privrede i društvenih delatnosti - Saveta za bezbednost saobraćaja, Fonda za razvoj i unapređenje poljoprivrede, Fondacije za podsticaj rađanja dece, Interresorne komisije, Komisije za stipendiranje studenata i drugo.
Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove obavlja poslove koji se odnose na: postupak izrade prostornog plana Grada; staranje o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid; preuzimanje po službenoj dužnosti postojeće kopije topografskog i katastarskog plana odnosno digitalnih zapisa kao i izvoda iz katastra podzemnih i nadzemnih vodova; ažuriranje katastarskih podloga; pripremanje nacrta odluka o izradi urbanističko planske i urbanističko tehničke dokumentacije; organizaciju javnih prezentacija urbanističkih projekata i planova; izdavanje izvoda iz urbanističkih planova; izdavanje lokacijskih uslova i informacija o lokaciji; pribavljanje saglasnosti koje su posebnim zakonima propisane kao uslov za izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju; rešavanje zahteva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih objekata; izdavanje građevinskih dozvola; izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova; obavljanje administrativnih poslova u postupku tehničkih pregleda objekata; izdavanje upotrebnih dozvola za objekte za koje je nadležan grad; donošenje rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke; obavljanje poslova objedinjene procedure koji se odnose na izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih i upotrebnih dozvola, prijave radova i drugo; vršenje upravnih i drugih poslova u sprovođenju zakona i drugih propisa u oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambenoj oblasti; predlaganje nacrta akata koje donose organi grada iz delokruga rada odeljenja; neposredno sprovođenje propisa Skupštine Grada u navedenim oblastima; uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; obezbeđivanje uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; sprovođenje postupka iseljenja bespravno useljenih lica iz stanova ili zajedničkih prostorija stambenih, odnosno stambeno-poslovnih zgrada, kao i druge poslove u stambenoj oblasti; zaštitu i unapređenje životne sredine za obavljanje određenih delatnosti u skladu sa zakonom; zaštitu, očuvanje, upravljanje i korišćenje nepokretnosti u javnoj svojini Grada; sprovođenje postupaka eksproprijacije, komasacije, vraćanja zemljišta i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama organa Grada, kao i pružanje stručne pomoći strankama u ostvarivanju i zaštiti svojih prava i pravnih interesa pred Gradskom upravom grada Zaječara, iz delokruga rada odeljenja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.
Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada iz oblasti: Komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, parkiranja, raskopavanja i dovođenja javnih površina u prvobitno stanje, popravku i redovno održavanje ulica, trotoara i trgova, deo poslova tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta i drugo; Građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom i upotrebom objekata za koje dozvole izdaje Gradska uprava, kontrola izgradnje objekata prema odobrenoj dokumentaciji, standardima i poštovanju propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, vođenje postupka utvrđivanja opasnosti objekata po zdravlje i život ljudi, vođenje postupka i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja i drugo; Inspekcije za saobraćaj i puteve-kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, lokalnog vanlinijskog prevoza putnika, lokalnog posebnog linijskog prevoza, lokalnog prevoza za sopstvene potrebe i taksi prevoza, parkiranja, lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica; Inspekcije zaštite životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, zaštita od nejonizirajućeg zračenja, kontrola da li je izvršena obaveza podnošenja zahteva za odlučivanje o potrebi procene uticaja za projekte za koje se može zahtevati procena uticaja, za koje odobrenje za izgradnju projekta izdaje nadležni organ grada, kontrola da li je izvršena obaveza podnošenja zahteva za dobijanje saglasnosti na procenu uticaja i zatečenog stanja za projekte za koje je obavezna procena uticaja, za koje odobrenje za izgradnju projekta izdaje nadležni organ grada, kontrola izvršenja obaveza nosioca projekta iz studije o proceni uticaja/studije zatečenog stanja, a na koju je odluku o davanju saglasnost dao nadležni organ grada, kontrola da li nova postrojenja imaju integrisanu dozvolu izdatu u skladu sa Zakonom o integrisanom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine, za koje dozvolu za izgradnju izdaje nadležni organ grada, kontrolu da li su postojeća postrojenja podnela zahtev za izdavanje integrisane dozvole za rad za koju dozvolu za izgradnju izdaje nadležni organ grada, kontrola da li se rad postrojenja odvija u skladu sa uslovima iz izdate integrisane dozvole za koju dozvolu za izgradnju izdaje nadležni organ grada, planiranje, koordinacija, informisanje, edukacija kao i nalaganje mera zaštite životne sredine i drugo; prosvetnog inspekcijskog nadzora; Komunalne policije - održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti iz nadležnosti grada, ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada, zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata značajnih za grad, podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada (održavanje gradskog reda), preduzimanje hitnih mera zaštite životne sredine, zaštita od elementarnih i drugih nepogoda, zaštita od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, kao i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja koji obuhvataju: sve proceduralno propisane poslove na pripremi budžeta, uključujući i izradu nacrta budžeta Grada; sve proceduralno propisane poslove na izvršenju budžeta; finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora, koje posebno obuhvata analizu gotovanskih tokova plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, i definisanje kvota definisanih obaveza i plaćanja; upravljanje gotovanskim sredstvima koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, likvidnošću i finansijskim sredstvima; poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko-materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori; kontrolu rashoda, koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava; upravljanje dugom; budžetsko računovodstvo i izveštavanje koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći; finansijsko izveštavanje u propisanoj formi; računovodstvenu metodologiju kroz izradu opštih i posebnih akata; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta, koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana i raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava; pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; praćenje zakonitog i namenskog korišćenja sredstava budžeta za funkcije i korisnike budžeta koji su u nadležnosti odeljenja kao i realizaciju planova po funkcijama koji su u nadležnosti odeljenja; pripremu nacrta akata iz oblasti finansija i računovodstva; poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti; obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sprovođenja postupaka javnih nabavki i drugo.
Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na: utvrđivanje poreza na imovinu fizičkih lica, poreza na imovinu pravnih lica, naknade za lokalnu komunalnu taksu za isticanje firme na poslovnom prostoru, kao i naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; rešavanje po žalbama poreskih obveznika u prvom stepenu i dostavljanje žalbe na dalju nadležnost drugostepenom organu; rešavanje po zahtevima za povraćaj i preknjižavanje sredstava; redovnu i prinudnu naplatu; vođenje postupaka po zahtevima za odlaganje plaćanja poreskog duga; podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i druge poslove u skladu sa zakonom.
Čl. 17-19
(Brisani)
U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.
Kabinet gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova koji se odnose na: pripremu radnih i protokolarnih sastanke izabranih i postavljenih lica u organima Grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza i koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada; organizovanje prijema stranaka radi neposrednog obraćanja izabranim i postavljenim licima u organima Grada; organizovanje protokola povodom prijema domaćih i stranih predstavnika, kulturnih i sportskih događanja, dodeljivanje javnih priznanja i nagrada kao i druge protokolarne poslove; odbranu i vanredne situacije, odnose sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad Gradonačelnika i Kabinet.
Zaposlena i postavljena lica u Kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme, dok traje dužnost Gradonačelnika.
Radni odnos na određeno vreme zaposlenih i postavljena lica iz prethodnog stava ne može da preraste u radni odnos na neodređeno vreme.
Kabinetom gradonačelnika rukovodi šef Kabineta koji za svoj rad i rad Kabineta odgovara Gradonačelniku.
U Gradskoj upravi, Gradonačelnik postavlja najviše pet pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti (budžet, finansije i kontrolu javnih prihoda; informisanje i odnose sa javnošću; omladinu, sport i saradnju sa verskim zajednicama; privatno preduzetništvo; urbanizam, primarnu zdravstvenu zaštitu, zaštitu životne sredine; poljoprivredu, vodoprivredu, šumarstvo, saobraćaj, turizam) kao i za druge oblasti od značaja za Grad, određene aktom o postavljenju.
Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja Gradonačelniku u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni.
U obavljanju poslova, pomoćnici gradonačelnika koriste podatke kojima raspolažu organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za odgovarajuću oblast i javne službe čiji je osnivač Grad.
Za svoj rad pomoćnici gradonačelnika odgovaraju Gradonačelniku.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave kao službenik na položaju.
Za svoj rad i rad Gradske uprave, načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnika Gradske uprave, kao službenika na položaju, postavlja i razrešava Gradsko veće na osnovu javnog konkursa, na period od pet godina.
Načelnik Gradske uprave može posle proteka vremena na koje je postavljen, biti ponovo postavljen na isti položaj bez javnog konkursa.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Odredbe ove Odluke koje se odnose na načelnika Gradske uprave, primenjuju se i na zamenika načelnika.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelniku Gradske uprave prestaje rad na položaju:
1) protekom vremena na koje je postavljen;
2) podnošenjem pismene ostavke;
3) stupanjem na funkciju u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili organu jedinice lokalne samouprave;
4) ukidanjem jedinice lokalne samouprave, odnosno gradske opštine;
5) ukidanjem organa uprave;
6) danom navršenja 65. godine života ako ima najmanje 15 godina staža osiguranja;
7) ako mu radni odnos prestane njegovim pismenim otkazom;
8) razrešenjem;
9) ukidanjem položaja.
Načelnik Gradske uprave se razrešava sa položaja ako mu prestane radni odnos zbog:
1) pravosnažne presude na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci - danom pravosnažnosti presude;
2) konačnog rešenja kojim mu je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa;
3) konačnog rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" na vanrednom ocenjivanju;
4) sprovođenja inicijative za razrešenje na osnovu mere javnog objavljivanja preporuke za razrešenje koju izrekne Agencija za borbu protiv korupcije;
5) drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.
Načelnik Gradske uprave se razrešava s položaja i ako:
1) Gradsko veće prihvati javnu preporuku zaštitnika građana za razrešenje;
2) dva puta, bez obzira na redosled ocena, rešenjem bude određena ocena "ne zadovoljava".
Prestanak rada na položaju utvrđuje se rešenjem koje donosi Gradsko veće, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na položaju prestao.
Načelnik Gradske uprave kome je prestao rad na položaju iz razloga utvrđenih članom 23b. tač. 1), 2) i 9) ove Odluke ima pravo da kod poslodavca bude raspoređen na drugo radno mesto za koje ispunjava uslove.
Ukoliko ne postoji radno mesto na koje može biti raspoređen, načelnik Gradske uprave ima pravo na naknadu plate u trajanju od tri meseca u visini koju je imao u vreme prestanka rada na položaju, iz razloga utvrđenih članom 23b. tač. 1) i 9) ove Odluke.
Pravo na naknadu plate iz stava 2. ovog člana može se izuzetno produžiti do tri meseca ukoliko u tom vremenu službenik stiče pravo na penziju.
Pravo iz stava 2. ovog člana prestaje pre isteka roka od tri meseca, zasnivanjem radnog odnosa ili sticanjem prava na penziju.
Načelnik Gradske uprave kome je položaj ukinut usled ukidanja jedinice lokalne samouprave, odnosno ukidanja organa uprave, ima ista prava i dužnosti kao službenik kome je proteklo vreme na koje je postavljen ili koji je podneo ostavku na položaj.
Prava i dužnosti nakon prestanka rada na položaju iz razloga navedenih u prethodnom stavu, službenik ostvaruje u jedinici lokalne samouprave koja je preuzela nadležnost ukinute jedinice lokalne samouprave, odnosno u organu uprave koji je preuzeo nadležnost ukinutog organa uprave.
Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Gradske uprave, kao i kada načelnik uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Ukoliko načelnik Gradske uprave nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti.
U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.
Po isteku roka iz st. 1, 2. i 3. ovog člana službenik koji je postavljen na položaj vršioca dužnosti načelnika Gradske uprave raspoređuje se na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja na ovaj položaj.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, koordinira rad i međusobnu saradnju unutrašnjih organizacionih jedinica, odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih, stara se o obezbeđivanju uslova rada, donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi uz saglasnost Gradskog veća i obavlja druge poslove određene zakonom i Statutom grada.
Načelnik Gradske uprave predlaže Gradskom veću grada Zaječara objedinjen Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Gradskom pravobranilaštvu, stručnim službama i posebnim organizacijama koje su osnovane za obavljanje poslova uprave.
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- Odeljenjem - načelnik odeljenja;
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- Odsekom - šef odseka;
- Grupom - rukovodilac grupe;
- Kancelarijom - šef kancelarije.
Unutrašnje organizacione jedinice, kad to specifičnost poslova nalaže, mogu se obrazovati i pod posebnim nazivom.
Načelnik odeljenja može imati zamenike, koji ga zamenjuju u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.
Za rukovodioce organizacionih jedinica iz stava 1. i 2. ovog člana mogu biti raspoređena lica koja ispunjavaju uslove u pogledu vrste i stepena stručne spreme propisane zakonom, podzakonskim aktima i aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Radno mesto rukovodioca organizacione jedinice ne može biti razvrstano u zvanje niže od zvanja ostalih radnih mesta u njoj.
V - ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA
Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i drugim opštim aktima.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine Grada.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.
Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice.
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada, i drugim opštim aktima.
Gradsko veće, u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, odlukom Skupštine grada i drugim opštim aktima.
Gradska uprava je obavezna da Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, i daje objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Gradskog veća.
Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje utvrđenih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što efikasnije, ekonomičnije i kvalitetnije ostvaruju svoja prava i pravne interese.
Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe i predloge građana u vezi rada uprave, da postupa po njima i o tome obaveštava građane.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima, u skladu sa zakonom i odlukama organa Grada.
Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave
Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Rad Gradske uprave je javan.
Organizacione jedinice dužne su da javnosti omoguće uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja i sprovođenja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih akata, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada u vršenju izvornih i poverenih poslova Gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se u skladu sa propisima uređuju pravila, način rada i postupanje Gradske uprave.
Pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke donosi načelnik Gradske uprave.
Rešenja i zaključke mogu donositi i rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica ili druga lica, kada ih za to ovlasti načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, ustanova i organizacija kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira izvornih poslova rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja organa i organizacija kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu Gradske uprave.
Na kancelarijsko poslovanje u radu Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave Republike Srbije.
Gradska uprava, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.
O izradi pečata stara se nadležna unutrašnja organizaciona jedinica u okviru Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
Poslove Gradske uprave mogu obavljati zaposleni koji ispunjavaju opšte i posebne uslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i drugi propisi o zaposlenima u državnim organima.
Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje zarada, prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, uređuju se posebnim aktima u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Lice može biti primljeno u radni odnos u Gradskoj upravi ako je to predviđeno kadrovskim planom i ako pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.
Položaj se popunjava postavljenjem.
U Gradskoj upravi mogu se primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.
Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta utvrđuju se radna mesta na koja mogu biti primljeni pripravnici kao i njihov broj.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu volontera radi stručnog osposobljavanja.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
O žalbama službenika izjavljenim na akta kojima se odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima službenika u Gradskoj upravi, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa odlučuje u drugom stepenu žalbena komisija.
Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće na period od pet godina.
Predsednik i članovi žalbene komisije mogu biti ponovo imenovani.
Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 15 dana od dana njenog prijema.
Protiv odluke žalbene komisije može se pokrenuti upravni spor.
Žalbena komisija je samostalna u svom radu i radi u sastavu od tri člana.
Najmanje dva člana žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Žalbena komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova i donosi Poslovnik o svom radu.
Članovi žalbene komisije imaju pravo na naknadu za rad u komisiji, čiju visinu određuje Gradsko veće.
Žalbena komisija ima svoj pečat.
Članu žalbene komisije prestaje dužnost člana kada protekne vreme na koje je imenovan, ako podnese pismenu ostavku, kada ispuni uslove za starosnu penziju ili kada bude razrešen.
Umesto člana žalbene komisije kome je prestala dužnost pre isteka vremena na koje je imenovan, imenuje se novi član, do okončanja mandata žalbene komisije.
Predsednik ili član žalbene komisije može biti izuzet od vršenja dužnosti u pojedinačnom žalbenom postupku, ukoliko postoji lični interes koji može imati on, ili sa njim povezano lice u vezi sa odlukom u čijem donošenju učestvuje.
Rešenje o izuzeću člana žalbene komisije donosi predsednik komisije.
Rešenje o izuzeću predsednika žalbene komisije donosi Gradsko veće.
Član žalbene komisije razrešava se ako nesavesno vrši svoje dužnosti ili ako je osuđen na kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koje ga čini nedostojnim dužnosti u žalbenoj komisiji.
Predsednik žalbene komisije razrešava se dužnosti ako je nesavesno ili neuspešno vrši.
Protiv rešenja o razrešenju nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Žalbena komisija podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću najmanje jednom godišnje.
Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.
XIII - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada i budžetu Republike za obavljanje poverenih poslova iz nadležnosti Republike.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
- sredstva za isplatu zarada zaposlenih;
- sredstva za materijalne troškove;
- sredstva za posebne namene;
- sredstva za nabavku i održavanje opreme;
- sredstva za druge posebne naknade i solidarne pomoći.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Ostvarena sredstva iz prethodnog stava mogu se namenski upotrebiti za opremu, investicije i poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih.
XIV - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", broj 7/14).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 9/2016)
Član 13
Načelnik Gradske uprave, doneće akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 14
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 34/2016)
Član 9
Načelnik Gradske uprave, doneće Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 10
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".