ODLUKA
O USLOVIMA, NAČINU I POSTUPKU ZA IZDAVANJE LOKACIJA ZA POSTAVLJANJE KIOSKA I MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 9/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi, način, period zauzeća i postupak za izdavanje lokacija za postavljanje kioska i manjih montažnih objekata (u daljem tekstu: lokacija) na teritoriji Grada Sombora.

Član 2

Kiosk, u smislu ove Odluke, je tipski objekat za pružanje šalterske usluge, čija bruto površina ne može preći 10,00 m2 i koji se postavlja u već izgrađenom i finalnom obliku.

Manji montažni objekat u smislu ove Odluke je tipski montažni objekat površine do 25,00 m2 koji se formira od tipskih montažnih elemenata (u daljem tekstu: objekat).

II USLOVI ZA POSTAVLJANJE KIOSKA I MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA

Član 3

Kiosci i objekti na javnim površinama mogu se postavljati na lokacijama koje su utvrđene u Programu o rasporedu lokacija za postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na teritoriji Grada Sombor (u daljem tekstu: Program lokacija).

Kiosci i objekti mogu se postavljati i na lokacijama koje nisu obuhvaćene Programom lokacija, a u okviru su prostora obrade industrijskih kompleksa, škola i drugih prostora pravnih i fizičkih lica, u skladu s urbanističko tehničkim uslovima i mogućnostima lokacije.

Program lokacija sadrži opis javne površine, površinu lokacije, namenu kioska - objekta, veličinu, tip kioska - objekta.

Program lokacija izrađuje JKP "Prostor" Sombor, u roku od 30 dana od dana usvajanja ove Odluke.

Član 4

Zakupac koji je ostvario pravo na zakup lokacije za postavljanje kioska - objekta, dužan je da sa JKP "Prostor" Sombor zaključi ugovor o zakupu lokacije za postavljanje kioska ili objekta (u daljem tekstu: Ugovor).

Ugovorom se definiše veličina, vrsta - tip kioska - objekta, materijal od kojih može biti kiosk - objekat, njegov spoljni izgled, namena.

Član 5

Investitori koji postavljaju kioske - objekte na građevinskom zemljištu u privatnoj svojini, iste mogu postaviti samo na osnovu rešenja koje donosi Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo, Gradske uprave Grada Sombora.

Rešenje o odobrenju za postavljanje kioska na građevinskom zemljištu u privatnoj svojini izdaje se na zahtev, uz koji je investitor-podnosilac dužan da priloži:

- List nepokretnosti;

- Kopiju plana;

- Dokaz o pravu svojine

- Elaborat koji sadrži (situaciono rešenje, izgled, namenu idr.)

- Odobrenje JKP "Vodokanal" Sombor i Elektrodistribucije za priključenje (ukoliko namena objekta zahteva).

Protiv Rešenja iz stava 1. Ovog člana, može se podneti žalba Gradskom Veću u roku od 15. dana od dana dostavljanja rešenja.

III IZDAVANJE LOKACIJA U ZAKUP

Član 6

Lokacija se izdaje u zakup u postupku:

- javnog nadmetanja - licitacija

- prikupljanja ponuda

- neposredne pogodbe

Odluku o davanju u zakup lokacija i postupak sprovođenja donosi Nadzorni odbor JKP "PROSTOR" SOMBOR.

Postupak sprovodi Komisija za izdavanje lokacija za postavljanje kioska i manjih montažnih objekata u zakup (u daljem tekstu. Komisija).

Predsednika i 2 člana komisije, kao i njihove zamenike, imenuje direktor JKP "Prostor" Sombor (u daljem tekstu direktor).

Aktom o obrazovanju i imenovanju komisije, uređuju se poslovi i zadaci Komisije. Odluke Komisije su punovažne ukoliko na sednici komisije prisustvuje više od polovine članova, a odluka se smatra donetom kada se za istu izjasni više od polovine od ukupnog broja članova komisije.

Najkasnije 30 dana pre isteka ugovorenog roka zakupa, Nadzorni organ Zakupodavca započeće postupak izdavanja lokacije u zakup.

Član 7

Lokacija se izdaje u zakup, u viđenom stanju, na određeno vreme od 5 godina i za namenu koja je utvrđena Programom lokacija.

a) Javno nadmetanje - licitacija

Član 8

Odluka o davanju lokacije u zakup, javnim nadmetanjem donosi Nadzorni odbor na predlog Komisije.

Oglas o javnom nadmetanju za davanje u zakup lokacije objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici Zakupodavca.

Javno nadmetanje će se održati najranije osam dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.

Član 9

Oglas o javnom nadmetanju za davanje zakup lokacija sadrži:

- naziv zakupodavca,

- podatke o lokaciji (odredište, površina),

- namenu kioska-objekta koji će se postaviti na lokaciji,

- tip kioska-objekta koji će se postaviti,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,

- iznos depozita za učešće na licitaciji i broj tekućeg računa na koji se depozit uplaćuje,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika koji ima dug po osnovu zauzeća javnih površina ili je na drugi način prekršio odredbe ugovora, i

- datum i vreme razgledanja nepokretnosti,

- odredbu da se neće razmatrati ponuda ponuđača za kojeg se utvrdi da mu je račun u blokadi duže od 30 dana u poslednjih 6 meseci od dana objavljivanja oglasa,

- odredba da se neće razmatrati ponuda ponuđača sa kojim je Grad ili Zakupodavac u sporu vezanim za zakup lokacija kao ni ponuda povezanih lica sa ponuđačem shodno odredbama Zakona o privrednim društvima,

- odredbu da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja lokacija ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu lokacije kao i za povezana lica sa ponuđačem shodno odredbama Zakona o privrednim društvima,

- odredbu da se nepotpune i neblagovremene ponude neće razmatrati, a potpune i blagovremene koje ne ispunjavaju konkursne uslove će se smatrati neprihvatljivim,

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora.

Član 10

Na javnom nadmetanju imaju pravo da učestvuju sva fizička i pravna lica koja:

- prilože ličnu kartu, za fizička lica

- prilože izvod iz Registra privrednih subjekata, za preduzetnike i pravna lica,

- prilože dokaz o uplati depozita za učešće na licitaciji, i

- prilože punomoć za zastupanje.

Član 11

Depozit iznosi tri početne mesečne zakupnine za lokaciju koja se daje u zakup, i isti će biti uračunat u cenu zakupnine u slučaju da se zaključi ugovor o zakupu lokacije.

Učesniku na javnom nadmetanju čija ponuda nije prihvaćena depozit se vraća u roku od tri dana.

Član 12

Javno nadmetanje sprovodi Komisija.

Javno nadmetanje otvara predsednik Komisije koji čita tekst javnog oglasa i poziva prisutne da prilože dokaz o uplati depozita i punomoć za zastupanje pravnih lica.

Komisija utvrđuje koja lica ispunjavaju uslove za učestvovanje na javnom nadmetanju.

Nakon utvrđivanja uslova iz prethodnog stava ovog člana, pristupa se javnom nadmetanju tako što učesnici daju svoje ponude.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji iznos nudi i u ime kog ponuđača.

Komisija se stara o toku javnog nadmetanja i dužna je da isključi iz javnog nadmetanja učesnika koji i posle opomene ometa i onemogućava javno nadmetanje.

Predsednik Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva utvrđuje koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.

Komisija donosi odluku o najpovoljnijem ponuđaču i usmeno je objavljuje nakon završenog javnog nadmetanja.

Član 13

O javnom nadmetanju vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

U zapisnik o toku postupka javnog nadmetanja se unosi:

1. sastav komisije,

2. lokacija koja se licitira, kao i bliži podaci o istoj,

3. broj učesnika na licitaciji,

4. početni iznos zakupnine,

5. imena učesnika sa ponuđenim iznosima,

6. odluka o najpovoljnijem ponuđaču,

7. primedbe učesnika javnog nadmetanja,

8. datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja,

9. ostale podatke od značaja za rad Komisije.

Zapisnik iz prethodnog stava potpisuju svi članovi Komisije i lice koje vodi zapisnik.

Učesnik javnog nadmetanja ima pravo da podnese prigovor Nadzornom odboru na postupak i rezultat javnog nadmetanja.

Prigovor se podnosi nakon objavljivanja odluke o najpovoljnijem ponuđaču na zapisnik iz stava 1. ovog člana.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

U slučaju prigovora iz stava 4. ovog člana, depozit se vraća kada odluka Nadzornog odbora o dodeli u zakup lokacije postane konačna.

Član 14

Najpovoljniji ponuđač je dužan da u roku od tri dana od dana konačnosti odluke o dodeli u zakup lokacije uplati razliku iznosa uplaćenog depozita i iznosa postignutog na javnom nadmetanju i u dodatnom roku od sedam dana zaključi ugovor o zakupu lokacije.

Učesnik na javnom nadmetanju čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povrat uplaćenog depozita ako u rokovima iz prethodnog stava ovog člana ne izvrši uplatu razlike i ne zaključi ugovor o zakupu lokacije.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, Nadzorni odbor može, a na predlog Komisije, zaključiti ugovor o zakupu sa sledećim najpovoljnijim ponuđačem.

Ukoliko se ne donese odluka iz prethodnog stava, javno nadmetanje se ponavlja.

b) Javni oglas za prikupljanje ponuda

Odluku o davanju u zakup lokacije putem prikupljanja pismenih ponuda javnim oglašavanjem donosi Nadzorni odbor na predlog Komisije.

Član 15

Javni oglas za prikupljanje ponuda za davanje u zakup lokacije (u daljem tekstu: javni oglas) objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici Zakupodavca.

Član 16

Javni oglas sadrži:

- naziv zakupodavca,

- podatke o lokaciji (odredište, površina),

- namenu kioska-objekta koji će se postaviti na lokaciji,

- tip kioska-objekta koji će se postaviti,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- rok, mesto i način podnošenja ponude,

- iznos depozita i broj tekućeg računa na koje su uplaćuje depozit,

- način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor zakupca,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti uz ponudu i podatke o obaveznoj sadržini ponude,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu zauzeća javnih površina ili je na drugi način prekršio odredbe ugovora,

- datum i vreme razgledanja nepokretnosti,

- odredbu da se neće razmatrati ponuda ponuđača za kojeg se utvrdi da mu je račun u blokadi duže od 30 dana u poslednjih 6 meseci od dana objavljivanja oglasa,

- odredba da se neće razmatrati ponuda ponuđača sa kojim je Grad ili Zakupodavac u sporu vezanim za zakup lokacija kao ni ponuda povezanih lica sa ponuđačem shodno odredbama Zakona o privrednim društvima,

- odredbu da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja lokacija ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu lokacije kao i za povezana lica sa ponuđačem shodno odredbama Zakona o privrednim društvima

- odredbu da se nepotpune i neblagovremene ponude neće razmatrati, a potpune i blagovremene koje ne ispunjavaju konkursne uslove će se smatrati neprihvatljivim,

- odredbu da Zakupodavac zadržava pravo da poništi konkurs ili deo konkursa odnosno ne prihvati niti jednu ponudu i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora.

Član 17

Rok za podnošenje ponude na javni oglas (u daljem tekstu: ponuda) ne može biti kraći od osam dana od dana objavljivanja javnog oglasa u sredstvima javnog informisanja.

Član 18

Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom: "ne otvarati - ponuda za javni oglas".

Ponuda sadrži:

- podatke o ponuđaču - ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu fizičkog lica, a za preduzetnike i izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i izvod iz registra Agencije za privredne registre i podatke o licu ovlašćenom za zastupanje.

- naznaku lokacije za koji se ponuda podnosi,

- iznos ponuđene zakupnine

- delatnost koja će se obavljati,

- dokaz o uplati depozita i

- izjavu da će kiosk-objekat preuzeti u viđenom stanju ukoliko na lokaciji postoji kiosk u svojini Grada Sombora.

Uz ponudu se dostavljaju prilozi u skladu sa posebnim zahtevima iz javnog oglasa.

Član 19

Depozit iz člana 18. alineja 5. se uplaćuje u iznosu od tri početne mesečne zakupnine za lokaciju koji se izdaje u zakup i isti će biti uračunat u cenu zakupnine u slučaju da se zaključi ugovor o zakupu lokacije.

Učesniku na javnom oglasu čija ponuda nije prihvaćena, depozit se vraća kada odluka Nadzornog odbora o dodeli lokacije u zakup postane konačna.

Izuzetno, depozit se može vratiti i pre konačnosti odluke Nadzornog odbora, a najranije u roku od tri dana od dana donošenja odluke o dodeli lokacije u zakup, ukoliko se učesnik na javnom oglasu pismenim putem odrekne prava na prigovor.

Učesnik na javnom oglasu (prikupljanje ponuda) čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povrat depozita ako u roku od sedam dana od dana dostavljanja poziva zakupodavca ne zaključi ugovor o zakupu lokacije.

Član 20

Kriterijum za ocenjivanje najpovoljnije ponude i izbor zakupca je visina zakupnine.

Ukoliko u postupku prikupljanja pisanih ponuda javnim oglašavanjem stignu dve ili više ponuđača ponude sa istim iznosom zakupnine, Komisija će pozvati ponuđače koji su ponudili isti iznos zakupnine, da u roku od 3 dana od dana prijema poziva, dostave novu pismenu zatvorenu ponudu, sa uvećanim iznosom zakupnine u odnosu na prethodnu datu ponudu, a koje ponude će komisija otvoriti i utvrditi najpovoljnijeg ponuđača.

Ukoliko ponuđači iz prethodnog stava ovog člana u roku od 3 dana ne dostave novu ponudu, odnosno ako su ponuđači dostavili novu ponudu sa istovetnom zakupninom, Komisija zadržava pravo da izbor najpovoljnijeg ponuđača izvrši žrebom ceneći pre svega urednost u izmirivanju obaveza prema Republičkim i Lokalnim poreskim organima.

Član 21

Blagovremenost i urednost pristiglih ponuda utvrđuje Komisija, odmah nakon otvaranja ponuda.

Neblagovremena ponuda je ponuda predata nakon proteka roka za podnošenje ponude.

Neuredna ponuda je:

- ponuda predata u otvorenoj koverti i

- ponuda koja ne sadrži podatke i dokumentaciju iz člana 18. ove odluke.

Neuredne i neblagovremene ponude se odbacuju.

Komisija neće razmatrati ponudu onog učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja lokacija, zakupa kioska, ili je na neki drugi način, kao zakupac, prekršio odredbe ugovora o zakupu.

Član 22

Na osnovu sprovedenog postupka komisija donosi odluku o dodeli u zakup lokacije najpovoljnijem učesniku na javnom oglasu.

O rezultatima postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom Komisija obaveštava učesnike na javnom oglasu u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli u zakup lokacije.

Učesnik na javnom oglasu ima pravo da podnese prigovor Nadzornom odboru u roku od tri dana od dana dostavljanja odluke iz stava 1. ovog člana.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

Član 23

Na osnovu konačne odluke o davanju lokacije u zakup, Zakupodavac poziva izabranog učesnika na javnom oglasu da zaključi ugovor o zakupu lokacije u roku od sedam dana od dana dostavljanja konačne odluke.

Ukoliko izabrani učesnik na javnom oglasu ne zaključi ugovor o zakupu lokacije u roku iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od ponude.

Izabrani učesnik koji je odustao od zakupa lokacije nema pravo na povrat depozita.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, lokacija se može izdati u zakup sledećem najpovoljnijem ponuđaču.

Član 24

Nadzorni odbor može odlučiti da se ugovor o zakupu ne zaključi sa najpovoljnijim učesnikom na javnom oglasu, ukoliko do zaključenja ugovora o zakupu lokacije utvrdi da je tekući račun najpovoljnijeg učesnika na javni oglas blokiran, ili da je bio blokiran u prethodnih šest meseci, ili na drugi način sazna da najpovoljniji ponuđač na javnom oglasu ne može ispunjavati obaveze iz ugovora o zakupu.

Zajedničke odredbe za postupak licitacije i prikupljanja ponuda

Član 25

Ukoliko postupak izdavanja lokacije putem licitacije ili prikupljanja ponuda ne uspe, Nadzorni odbor može doneti odluku o ponavljanju postupka.

U slučaju kada se lokacija ne izda u zakup posle dva uzastopna sprovedena postupka javnog oglašavanja, početna visina zakupnine po kojoj se lokacija daje u zakup umanjiće se na 80% od početne visine mesečne zakupnine utvrđene u skladu sa ovom Odlukom.

U slučaju kada se lokacija u ponovljenom postupku javnog oglašavanja sa umanjenom početnom visinom zakupnine, na način i pod uslovima iz prethodno stava ovog člana, ne izda u zakup, visina zakupnine se umanjuje na 60% od početne visine mesečne zakupnine utvrđene u skladu sa ovom Odlukom, po kojoj ceni će se nastaviti sa javnim oglašavanjem.

U slučaju da Nadzorni odbor ne donese odluku o raspisivanju javnog oglasa ili licitacije iz stava 1. ovog člana, lokacija se može izdati u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz poslednjeg javnog oglasa.

Član 26

Postupak licitacije smatra se uspelim i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće kojom se podnosilac prijave registruje i prisustvuje licitaciji i proglašava zakupcem, ako prihvati početnu visinu zakupnine po kojoj se lokacija može dati u zakup.

Ukoliko učesnik na licitaciji iz stava 1. ovog člana ne prihvati početnu visinu zakupnine, gubi pravo na povrat depozita.

Postupak prikupljanja pismenih ponuda sprovešće se ako se prijavi najmanje jedan učesnik.

v) Neposredna pogodba

Član 27

Nadzorni odbor može izdati lokaciju putem neposredne pogodbe u sledećim slučajevima:

- kada zakupac lokacije kome ističe, ili je istekao ugovor o zakupu, i koji je uredno izmirio sve obaveze po osnovu ugovora o zakupu, traži produženje ugovora o zakupu, najranije 3 meseca a najkasnije mesec dana po isteku ugovora o zakupu, s tim da se ova mogućnost može koristiti sve dok zakupac uredno izmiruje svoje obaveze po osnovu zakupa i troškova korišćenja lokacije, a na period od dve godine,

- ako zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled smrti, teške bolesti, odnosno odlaska u penziju, a zaključenje ugovora traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva, a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora

- prilikom statusnih i organizacionih promena zakupca lokacije, kao i porodičnog preuzimanja posla, a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

- kada pravno lice podnese zahtev za zaključenje ugovora, a po osnovu preuzimanja duga od prethodnog zakupca kome je prestao ugovor o zakupu po osnovu raskida istog zbog neplaćanja zakupnine, odnosno nakon isteka ugovorenog roka zakupa, s tim da se on mora odnositi na minimalno 6 dospelih mesečnih zakupnina, a maksimalno na broj mesečnih rata koji reguliše potraživanja zakupnine sa rokom zastarelosti predviđeni Zakonom o obligacionom odnosu,

- kada zakupac traži određivanje za zakupca drugo lice pod uslovom da ono, nakon donošenja odluke o davanju u zakup lokacije i pre zaključenja ugovora o zakupu lokacije izmiri celokupan dug zakupca nastao usled neplaćanja zakupnine ili zaključi sporazum o plaćanju duga na rate istog, kao i da izmiri troškove nastale korišćenjem kioska ili objekta (struja, voda i ostale troškove),

- kada se lokacija ne izda u zakup posle sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda, ali ne ispod visine zakupnine iz javnog oglasa za tu lokaciju i

- kada se u zakup izdaje lokacija od posebnog značaja i interesa za Grad Sombor, a uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Sombora.

Pod urednim izmirenjem obaveze plaćanja zakupnine iz prethodnog stava, smatra se da zakupac, ni u jednom momentu u toku trajanja Ugovora o zakupu lokacije, nije bio u docnji duže od 60 dana od dana valute plaćanja fakture za zakup poslovnog prostora.

IV UGOVOR O ZAKUPU

Član 28

Ugovor o zakupu lokacije zaključuje se na određeno vreme, po pravilu na period od pet godina.

Član 29

Zakupac u toku trajanja zakupa nema pravo da izda lokaciju, niti kiosk i manji montažni objekat u podzakup.

Član 30

U roku od sedam dana od dana dostavljanja poziva zakupodavca, zaključuje se ugovor o zakupu lokacije.

U ugovoru iz stava 1. ovog člana unosi se naročito:

- podaci o lokaciji,

- veličina, vrsta, odnosno, tip kioska-objekta, materijal od kojih može biti izgrađen kiosk - objekat, njegov spoljni izgled i namena

- visina zakupnine

- dužina zakupa,

- obavezu dostavljanja dve overene blanko menice sa meničnim ovlašćenjem,

- da zakupac u toku trajanja zakupa nema pravo da promeni namenu korišćenja kioska-objekta koji je postavljen na lokaciji, bez saglasnosti koju donosi Gradsko Veće,

- da je zakupac dužan da u roku od 30 dana od dana prestanka zakupa o svom trošku ukloni kiosk-objekat,

- da je zakupac dužan o svom trošku u roku od 30 dana ukloniti kiosk-objekat u slučaju privođenja urbanističkoj nameni tog zemljišta,

- da zakupac može pismeno otkazati ugovor i pre isteka ugovorenog roka zakupa, s tim da je dužan zakupodavca pismeno obavestiti 30 dana pre uklanjanja kioska- objekta,

- da zakupac zakupninu plaća do 5-og u mesecu za tekući mesec, na osnovu dostavljenog računa, te da se prilikom promene visine zakupnine ne zaključuje novi ugovor,

- da zakupac nema pravo da izda kiosk-objekat u podzakup,

- da je zakupac obavezan da u roku od 60 dana od dana zaključenja Ugovora za postavljanje kioska-objekta, isti postavi na lokaciji.

Član 31

Fizičko lice sa kojim je zaključen ugovor dužno je da se upiše u registar privrednih subjekata i da u roku od 20 dana o dana potpisivanja ugovora dostavi zakupodavcu Rešenje o upisu u registar privrednih subjekata, na osnovu koga će se izvršiti promena zakupca.

Član 32

Zakupac je u obavezi da:

- koristi lokaciju i kiosk-objekat u skladu sa ugovorom,

- redovno izmiruje zakupninu u rokovima i na način određen ugovorom o zakupu,

- sprovede obavezne mere protivpožarne zaštite u skladu sa propisima,

- redovno izmiruje troškove korišćenja kioska-objekta (električne energije, voda, grejanje, telefona i dr.),

- redovno održava lokaciju, kiosk-objekat,

- omogući Zakupodavcu kontrolu korišćenja lokacije, kioska-objekta i

- lokaciju, kiosk-objekat po isteku zakupa isprazni od lica i stvari i u ispravnom i funkcionalnom stanju vrati zakupodavcu.

Član 33

Zakupac je dužan da za vreme trajanja zakupnog odnosa vrši tekuće ulaganje u kiosk-objekat.

Pod tekućim ulaganjem u smislu ove Odluke podrazumeva izvođenje radova koji se preduzimaju radi sprečavanja oštećenja koja nastaju upotrebom kioska-objekta ili otklanjanje nastalih oštećenja čime se obezbeđuje održavanje kioska-objekta na zadovoljavajućem nivou upotrebljivosti.

Član 34

Ugovor o zakupu može se raskinuti izjavom zakupca, sa otkaznim rokom od 30 dana.

Ukoliko posle izjavljenog raskida, otkaza ugovora o zakupu ili prestanka zakupa po bilo kom osnovu, zakupac ne preda kiosk-objekat prazan od lica i stvari, dužan je da za svo vreme posedovanja istog plaća mesečnu zakupninu uvećanu za 3 puta.

Ugovor o zakupu može se raskinuti i izjavom zakupodavca, bez opomene, sa otkaznim rokom od 30 dana, ako:

- Zakupac ne plati zakupninu 2 meseca uzastopno, ili 3 meseca u periodu od 6 meseci, računajući od prve docnje, a isplatu ne izvrši u roku od 15 dana od prijema pismene opomene;

- u roku od 60 dana od dana zaključenja ugovora za postavljanje kioska-objekta, zakupac isti ne postavi;

- ako zakupac u roku od 20 dana od dana potpisivanja ugovora ne dostavi zakupodavcu Rešenje o upisu u registar privrednih subjekata;

- zakupac promeni ugovorenu namenu bez saglasnosti zakupodavca;

- zakupac izda u podzakup kiosk-objekat;

- ako Zakupac ne vrši tekuće ulaganja, odnosno ne plaća uredno troškove vezane za korišćenje kioska-objekta;

- ako Zakupac izvrši priključenje kioska-objekta na komunalnu infrastrukturu bez prethodne saglasnosti Zakupodavca;

- ako Zakupac izvede određene radove u cilju uređenja enterijera bez prethodne saglasnosti Zakupodavca;

- ako Zakupac u kiosku-objektu ne obavlja, bez opravdanog razloga, delatnost duže od mesec dana;

- ako Zakupac izgubi pravo na obavljanje poslovne delatnosti na osnovu rešenja nadležnog organa;

- ako Zakupac ne dostavi zakupodavcu dodatna sredstva obezbeđenja u roku od 15 dana prijema poziva za dostavu dodatnih sredstava obezbeđenja;

- ako se Zakupac ne pridržava Odluke o komunalnom redu i drugih Odluka nadležnih organa Grada u delu koji se odnosi na korišćenje kioska-objekata;

- ako Zakupac ne omogući pristup Komisiji radi kontrole korišćenja kioska-objekta;

- ukoliko je kiosk-objekat potreban Gradu za druge namene;

- u slučaju privođenja zemljišta urbanističkoj nameni i

- u drugim slučajevima utvrđenim ugovorom o zakupu.

Član 35

Zakupac je obavezan da u roku od 60 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu lokacije, postavi kiosk-objekat na predmetnoj lokaciji.

Zakupac u toku trajanja zakupa nema pravo da promeni namenu korišćenja kioska-objekta koji je postavljen na lokaciji, bez saglasnosti Gradskog Veća.

Član 36

Zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora dostavi dve overene blanko menice, kao instrument obezbeđenja, sa meničnim ovlašćenjem, iz koje će zakupodavac naplatiti dug po osnovu neplaćenih zakupnina, kamate i troškove uklanjanja kioska- objekta.

Zakupodavac će aktivirati sredstva obezbeđenja - menice u slučaju neplaćanja 5 uzastopne mesečne zakupnine ili režijskih troškova za korišćenje predmetne lokacije, i o tome će pismeno obavestiti zakupca, te će mu predočiti da, ukoliko želi, nastavi korišćenje ugovora i položi novu blanko menicu kao sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupnine i troškova uklanjanja kioska-objekta, a ukoliko zakupac ne postupi po obaveštenju zakupodavac će jednostrano raskinuti Ugovor o zakupu.

Nakon prestanka ugovornog odnosa, ukoliko menica nije iskorišćena, ista se vraća zakupcu uz zapisnik.

Član 37

Ukoliko zakupac kome je istekao ugovoreni rok zakupa ne ostvari pravo na zakup predmetne lokacije ili odustane od zakupa dužan je da o svom trošku lokaciju oslobodi od lica i stvari i preda u posed Zakupodavcu u roku od 8 dana, od dana isteka ugovora, odnosno od dana podnošenja zahteva za raskid ugovora.

Zakupac je dužan o svom trošku, u roku od 30 dana od dana dobijanja obaveštenja od zakupodavca da se lokacija privodi nameni ili se izvode drugi radovi na javnoj površini, kao kada je to neophodno zbog preduzimanja tehničkih mera kojima se menja režim saobraćaja, ukloniti kiosk-objekat sa iste.

Ukoliko zakupac ne postupi u rokovima iz stava 1. i 2. ovog člana zakupodavac će ukloniti kiosk-objekat o trošku zakupca.

Član 38

Ugovor može privremeno prestati da važi (najduže do 1 godine), ako se izvode radovi na rekonstrukciji, održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture, ili same javne površine.

Zakupodavac će zakupcu produžiti ugovor o zakupu za onoliko vremena koliko je trajao prekid. Zakupodavac ne snosi odgovornost za eventualnu nastalu štetu, odnosno izgubljenu dobit.

V ZAKUPNINA

Član 39

Visina zakupnine zavisi od površine koja se izdaje i zone u kojoj se lokacija nalazi.

Član 40

Visina mesečne zakupnine utvrđuje se množenjem m2 lokacije koja se izdaje u zakup sa brojem bodova zone u kojoj se lokacija nalazi i vrednošću boda za kioske-objekte.

Član 41

Obaveze plaćanja zakupnine i troškova vezanih za korišćenje lokacije i kioska-objekta započinju danom potpisivanja ugovora.

Član 42

Zakupac je dužan da zakupninu plaća do 5-og u mesecu za prethodni mesec.

Član 43

Broj bodova za određivanje mesečne zakupnine, prema položajnoj zoni, iznosi:

• Za grad:

ekstra zone A, B i C - 12 bodova

I zona - 10 bodova

II zona - 8 bodova

III zona - 7 bodova

IV zona - 6 bodova

V zona - 5 bodova

• Za naseljeno mesto

I zona - 4 boda

II zona - 2 boda

III zona - 1 bod

Ako se kiosk, odnosno manji montažni objekat, nalazi na lokaciji koja se nalazi na preseku dve zone, primenjivaće se koeficijent zone sa većim brojem bodova.

Položajne zone u gradu Somboru i naseljenim mestima utvrđene su u Odluci o građevinskom zemljištu ("Sl. list grada Sombora", br. 3/2013, 2/2014, 11/2014, 1/2015, 4/2015, 8/2015 i 25/2016) i iste se primenjuju u ovom članu.

Član 44

Vrednost boda za kioske-objekte, iz člana 39. ove Odluke, iznosi 45 dinara.

Vrednost boda za kioske i objekte utvrđuje Gradsko Veće Grada Sombora, na predlog JKP "PROSTOR" Sombor.

Član 45

Za lokacije u naseljenim mestima, a čija je površina veća od 25m2, visina mesečne zakupnine se umanjuje za 50%.

Član 46

Zakupnina postavljenih kioska i objekata koji su u vlasništvu Grada Sombora iznosi 3.000,00 dinara.

Promenu visine zakupnine iz prethodnog stava utvrđuje Gradsko Veće Grada Sombora na predlog JKP "PROSTOR" Sombor.

Član 47

Računi za uplatu komunalnih taksi za korišćenje prostora na javnim površinama propisani su Pravilnikom o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa ("Sl. glasnik RS", br. 16/2016, 49/2016, 107/2016 i 46/2017).

Član 48

Komunalne takse iz ove Odluke predstavljaju izvorni prihod Grada Sombora.

JKP "Prostor" Sombor je dužno da lokalnu komunalnu taksu naplaćenu u skladu ovom Odlukom uplaćuje na uplatni račun javnog prihoda namenjen za budžet Grada Sombora.

VI PLAĆANJE DUGA NA RATE

Član 49

Zakupcu koji ima dug po osnovu zakupa lokacije, na njegov zahtev, može da se odobri plaćanje toga duga na rate, a za vreme trajanja ugovora.

Na osnovu odluke Direktora zaključuje se sporazum kojim se reguliše način izmirenja duga.

Prilikom zaključenja sporazuma o načinu izmirenja duga iz stava 4. ovog člana polažu se sredstva obezbeđenja plaćanja.

VII POVRAT KIOSKA ODNOSNO MANJEG MONTAŽNOG OBJEKTA

Član 50

Po prestanku Ugovora o zakupu lokacije Zakupac je dužan da kiosk-objekat postavljen na lokaciji vrati u stanje u kojem ga je primio. Kada su izvršeni radovi u cilju uređenja enterijera Komisija kiosk može preuzeti i u zatečenom stanju bez bilo kakve naknade Zakupcu. Preuzimanje u posed lokacije, kioska-objekta od Zakupca vrši Komisija. O preuzimanju kioska odnosno manjeg montažnog objekta sačinjava se zapisnik u kojem se konstatuje zatečeno stanje kioska-objekta i podaci vezani za obračun troškova (stanje brojila i sl.)

VIII TROŠKOVI PRIVOĐENJA KIOSKA ODNOSNO MANJEG MONTAŽNOG OBJEKTA NAMENI

Član 51

Zakupac ne može da vrši adaptaciju kioska, odnosno manjeg montažnog objekta (ako je isti u vlasništvu Grada Sombora) bez prethodne saglasnosti Zakupodavca.

Svi troškovi adaptacije zakupljenog kioska odnosno manjeg montažnog objekta, izvršeni u skladu sa stavom 1. ovog člana padaju na teret Zakupca.

Član 52

Nadzorni odbor može po zahtevu zakupca, uz prethodnu saglasnost Gradskog Veća, odobriti izvođenje radova koji imaju karakter priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu, a na predlog Komisije.

Zahtev za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova treba da sadrži:

- tehnički opis, vrstu i obim radova koje zakupac želi da izvede,

- skicu - tehnički crtež, ukoliko vrsta radova koji se izvode to zahteva,

- predmer i predračuna radova koji se izvode radi kontrole cena radova i materijala od ovlašćenog izvođača radova,

- Svu dokumentaciju u skladu sa Zakonom i podzakonskim propisima kojima je regulisano priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu.

Član 53

Zakupac je u obavezi da se tokom izvođenja radova, pridržava odobrenih radova, kao i da u slučaju odstupanja od odobrenih radova u svakom pojedinačnom slučaju od zakupodavca traži odobrenje za izvođenje istih.

Član 54

Zakupac koji je uz saglasnost Zakupodavca za priključenje na komunalnu infrastrukturu, u smislu ovog člana, uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, a ne duže od trajanja osnovnog ugovora.

Nakon izvođenja radova uz saglasnost Zakupodavca, Zakupac je u obavezi da Zakupodavcu podnese zahtev za priznavanje troškova za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu, uz koji se kao dokaz dostavljaju računi s dokazom o plaćanju istih (virman, gotovinski račun sa fiskalnim isečkom i dr.), s tim da iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane Komisije koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja kioska-objekta, u odnosu na izveštaj o postojećem stanju, opis, predmer i predračun planiranih radova odobrenih od strane Zakupodavca.

Izuzetno, od stava 1. ovog člana, uz saglasnost Gradskog Veća na osnovu posebno obrazložene odluke, iznos zakupnine može biti umanjen i za veći procenat.

Član 55

Troškovi izvedenih radova na uvođenju vodovoda, kanalizacije i elektroinstalacije na lokaciji koja je u vlasništvu Grada Sombora, mogu se priznati u visini od 50% od iznosa uloženih sredstava.

Član 56

Ukoliko dođe do raskida ugovor o zakupu u skladu sa 34. ove Odluke, a pre isteka perioda za koji je određeno umanjenje zakupnine priznatog iznosa uloženih sredstava, zakupac gubi pravo na naplatu preostalog dela priznatog iznosa.

IX UKLANJANJE KIOSKA

Član 57

Kiosci-objekti koji se postavljaju i koriste suprotno odredbama ove odluke biće uklonjeni prinudnim putem na teret sopstvenika kioska.

Kiosci-objekti koji su postavljeni suprotno odredbama ove odluke su svi kiosci-objekti postavljeni na javnim površinama bez odobrenja nadležnog organa kao i kiosci-objekti koji se koriste suprotno odobrenju ili ugovoru.

Član 58

Nadležni inspektor će naložiti vlasniku kioska rešenjem da ukloni kiosk-objekat koji je postavljen suprotno odredbama ove odluke, sa naznačenim rokom uklanjanja.

Rešenje iz prethodnog stava ovog člana se nalepljuje na kiosk-objekat odnosno na stvari koje se nalaze ispred kioska- objekta uz naznačenje dana i časa kada je rešenje nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno. Uklanjanje ili uništenje rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Žalba na rešenje iz stava 1. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.

Član 59

Ukoliko vlasnik kioska-objekta ne postupi po rešenju iz člana 57. ove odluke donosi se rešenje o izvršenju.

Rešenje iz prethodnog stava ovog člana se nalepljuje na kiosk-objekat odnosno na stvari koje se nalaze ispred kioska-objekta uz naznačenje dana i časa kada je rešenje nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno. Uklanjanje ili uništenje rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Žalba na rešenje iz stava 1. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.

Član 60

Prilikom sprovođenja prinudnog izvršenja, kiosk- objekat se pečati i uklanja zajedno sa stvarima koje se nalaze u njemu, a ako to nije moguće stvari se popisuju i privremeno oduzimaju.

Lako kvarljiva roba koja se nalazi u kiosku-objektu ili oko kioska-objekta predaje se preduzeću registrovanom za njihov promet, a na osnovu zaključenog ugovora.

Član 61

Uklanjanje kioska-objekta ove Odluke vrši organ Gradske uprave nadležan za poslove izvršenja preko JKP "Prostor" Sombor (ukoliko preduzetniku ili pravnom licu nisu povereni ovi poslovi) ili preduzetnik-pravno lice (u daljem tekstu: lice) kome su povereni ovi poslovi.

Nadležni organ za izvršenje iz stava 1. ovog člana dostavlja JKP "Prostor" Sombor ili licu kome su povereni ovi poslovi zahtev za izvršenje najkasnije u roku od 3 dana od dana kada se izvršenje ima sprovesti.

Uklanjanje kioska-objekta čiji je vlasnik nepoznat, a isti je oštećen i ruiniran vrši se na teret JKP "Prostor" Sombor ili lica kome su povereni ovi poslovi.

Član 62

JKP "Prostor" Sombor ili lice kome su povereni ovi poslovi, po prijemu zahteva za izvršenje dužno je da obavi sve pripremne radnje (obezbedi vozilo, radnu snagu i dr.) kao i preduzme sve potrebne mere kako bi se izvršenje bezbedno sprovelo kao i obezbedi skladištenje kioska-objekta i stvari iz kioska- objekta u njihov sabirni centar.

Član 63

Prinudno uklanjanje kioska-objekta vrši javno preduzeće odnosno lice kome su povereni navedeni poslovi.

Smeštaj i čuvanje prinudno uklonjenih objekata, opreme, odnosno drugih predmeta vrši se po nalogu organa koji sprovodi izvršenje na depou JKP "Prostor" Sombor ili depou lica kome su povereni poslovi.

Troškovi uklanjanja, skladištenja i čuvanja stvari na depou određeni su cenovnikom koji donosi Gradsko veće na predlog JKP "Prostor" Sombor.

Član 64

Prilikom preuzimanja kioska-objekta, odnosno drugih stvari koje su smeštene na depou, vlasnik plaća troškove uklanjanja i čuvanja.

Ukoliko vlasnik ne preuzme kiosk-objekat odnosno druge stvari u roku od 60 dana od dana prinudnog izvršenja iste se prodaju na javnoj licitaciji koju sprovodi organ nadležan za izvršenje, a sredstva ostvarena od takve prodaje koriste se za namirenje troškova, uklanjanja, skladištenja i čuvanja, a ukoliko nisu dovoljna razlika se naplaćuje u postupku propisanom za prinudnu naplatu.

Zakupodavac ne snosi odgovornost za oštećenje montažnog objekta koji se uklanja, kao ni rizik od njegove eventualne propasti.

X NADZOR

Član 65

Nadzor nad primenjivanjem ove Odluke vrši Odeljenje inspekcije i komunalne policije; Gradske uprave grada Sombor.

Vršenjem inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ima pravo i dužnost da rešenjem, pod pretnjom prinudnog izvršenja naloži:

1. Uklanjanje kioska-objekta, kada je isti postavljen na lokaciji bez zaključenog ugovora, odnosno protivno zaključenom ugovoru za postavljanje.

2. Uklanjanje kioska-objekta u slučaju kada se izvode radovi na rekonstrukciji, održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture, ili same javne površine.

Član 65a

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor, a u vršenju komunalno-policijskog nadzora komunalni policajac, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izdaje prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.

XI KAZNENE ODREDBE

Član 66

Novčanom kaznom od 500.000,00 do 1.000.000,00 din. kazniće se za prekršaj pravno lice:

1) Ako postavi kiosk odnosno manji montažni objekat na lokaciji koja nije određena u Programu o rasporedu lokacija (član 3. Odluke);

2) Ako postavi kiosk, odnosno manji montažni objekat bez prethodno zaključenog ugovora;

3) Ako bez dozvole nadležnog organa postavi kiosk odnosno manji montažni objekat na lokaciji (član 4. stav 4.);

4) Ako samovoljno promeni namenu korišćenja postavljenog kioska odnosno manjeg montažnog objekta (član 31. stav 2.);

5) Ako izda lokaciju, kiosk, odnosno manji montažni objekat, u podzakup (član 28.)

6) Ako u roku od 30 dana od dana sprovedenog postupka ne ukloni kiosk odnosno manji montažni objekat (član 24. stav 5.);

7) Ako u roku od 30 dana od dana dostave obaveštenja Odeljenja za komunalne poslove ne ukloni kiosk odnosno manji montažni objekat, u slučaju privođenja urbanističkoj nameni tog zemljišta (član 33. stav 2.)

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 50.000,00din. do 75.000,00din. kazniće se odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 200.000,00din. do 250.000,00din. kazniće se preduzetnik.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom od 50.000,00 din. do 75.000,00 din. kazniće se fizičko lice.

XII ORGANI ZA SPROVOĐENJE OVE ODLUKE

Član 67

Gradsko Veće vrši sledeće poslove:

- Donosi cenovnik uklanjanja, skladištenja i čuvanja stvari na depou

- Odlučuje o promeni namene lokacije

- Daje saglasnost za izvođenje radova koji imaju karakter investicionog ulaganja na zakupljenom kiosku - objektu

- Utvrđuje Vrednost boda za kioske i objekte

- Utvrđuje Visinu zakupnine za kioske koji su u vlasništvu grada Sombora

- Daje saglasnost kada se u zakup izdaje lokacija od posebnog značaja i interesa za Grad Sombor,

- Daje saglasnost na procenat umanjenja zakupnine u slučaju priključenje kioska-objekta na komunalnu infrastrukturu.

Nadzorni odbor vrši sledeće poslove:

- odobrava izvođenje radova koji imaju karakter investicionog ulaganja na zakupljenom kiosku odnosno manjem montažnom objektu

- donosi odluku o održavanju javnog nadmetanja ili prikupljanju ponuda za dodelu lokacije u zakup,

- odlučuje o dodeli lokacije u zakup neposrednom pogodbom,

- odlučuje o prigovoru učesnika na prvostepenu odluku na javnom nadmetanju, ili po prikupljenim ponudama,

- donosi odluku o dodeli lokacije u postupku prikupljanja ponuda,

- odlučuje po zahtevu zakupca za promenu namenu kioska ili manjeg montažnog objekta,

- odlučuje o otkazu ugovora o zakupu,

- odlučuje o produženju ugovorenog roka zakupa,

- odlučuje o drugim pitanjima vezanim za zakup lokacije.

Komisija vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o dodeli u zakup lokacije po sprovedenom postupku javnog nadmetanja,

- po javnom oglasu, predlaže Nadzornom odboru najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku prikupljanja ponuda.

Preduzeće vrši sledeće poslove:

- Donosi program lokacija (član 3. Odluke)

- donosi odluku o plaćanju duga na rate;

- uklanjanje, smeštaj i čuvanje kioska-objekata;

- tehničke i administrativne poslove oko sprovođenja postupaka za izdavanje lokacije u zakup, zaključenja Ugovora o zakupu, kao i u pogledu naplate zakupnine;

- predlaže Nadzornom odboru Zaključak o dodeli lokacije u zakup neposrednom pogodbom.

Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo, Gradske uprave Grada Sombora. izdaje rešenje za postavljanje i upotrebu kioska, odnosno manjeg montažnog objekta u vezi sa članom 5. ove Odluke.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 68

Postupci pokrenuti po zahtevu stranke ili po službenoj dužnosti, a koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ove Odluke, okončaće se po odredbama ove odluke.

Član 69

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uslovima, načinu i postupku za izdavanje lokacija za postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na teritoriji Grada Sombora ("Sl. list Grada Sombora", br. 10/13 i 04/05), s tim da svi ugovori zaključeni na osnovu prethodnih Odluka o zakupu poslovnog prostora važe do isteka ugovorenog roka zakupa.

Član 70

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".