POSLOVNIKGRADSKE IZBORNE KOMISIJE("Sl. list grada Beograda", br. 37/2018) |
Ovim poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Gradske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Beogradu, u zgradi Gradske uprave Grada Beograda, Ulica kraljice Marije 1.
Komisija u svom radu koristi četiri pečata i dva štambilja.
Pečati su prečnika 32 mm, obeleženi rimskim brojevima I, II, III i IV.
Pečati su okruglog oblika, u sredini pečata je grb Republike Srbije.
Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija". U sledećem unutrašnjem krugu upisan je tekst: Grad Beograd "BEOGRAD", u sledećem unutrašnjem krugu: Gradska izborna komisija.
Štambilji su pravougaonog oblika i sadrže tekst - na sredini prvog reda je: Grb Republike Srbije, u drugom redu upisan je tekst: "Republika Srbija", u trećem redu: "Grad Beograd", u četvrtom redu: "Gradska izborna komisija", u petom redu: reč "Broj" i prostor za broj predmeta, u šestom redu: prostor za datum i čas, a u sedmom redu reč: "Beograd".
Tekst pečata i štambilja je ispisan ćiriličkim pismom. Sekretar Komisije određuje dva radnika stručne službe - Sekretarijata za upravu Gradske uprave Grada Beograda, za rukovanje i čuvanje pečata i štambilja Komisije.
Komisiju čine predsednik i članovi Komisije u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik, zamenik predsednika i 11 članova i zamenika članova, koje imenuje Skupština grada Beograda, a u proširenom sastavu i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosioca proglašene izborne liste, koji je predložio najmanje 2/3 kandidata za odbornike Skupštine grada od ukupnog broja odbornika koji se bira, odnosno 1/3 kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira, koju je predložila politička stranka i koalicija političkih stranaka nacionalnih manjina.
Članovi Komisije imaju ista prava, obaveze i odgovornosti za rad komisije.
Članovi Komisije svoja prava i dužnosti ostvaruju aktivnim učešćem u pripremanju, raspravi, odlučivanju i sprovođenju odluka i zaključaka Komisije.
Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština Grada Beograda, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi Komisije u stalnom i proširenom sastavu i njen sekretar imaju zamenike.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Komisije imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.
Zamenici iz stava 1. ovog člana, imaju ista prava i odgovornosti kao i predsednik, članovi i sekretar koje zamenjuju.
Predsednik Komisije:
- organizuje rad Komisije na realizaciji poslova i zadataka iz nadležnosti Komisije;
- saziva sednice Komisije i predsedava njenim sednicama;
- stara se o primeni Poslovnika o radu Komisije;
- stara se o sprovođenju odluka i zaključaka Komisije;
- predstavlja i zastupa Komisiju pred nadležnim sudovima i drugim domaćim i međunarodnim organima i organizacijama, medijima i sl.
- potpisuje akta koja Komisija donosi, obavlja i druge dužnosti i poslove koji su utvrđeni zakonom i Poslovnikom o radu Komisije.
Zamenik predsednika Komisije pomaže predsedniku u organizaciji rada Komisije i obavlja sve dužnosti i poslove predsednika Komisije kada je on odsutan ili sprečen da obavlja svoju dužnost.
Danom proglašenja izborne liste, Komisija rešenjem utvrđuje koji podnosilac izborne liste ispunjava uslove za određivanje svojih predstavnika u prošireni sastav ovog organa.
Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje predstavnika podnosioca izborne liste u prošireni sastav, Komisija dostavlja podnosiocu izborne liste u roku od 24 časa od donošenja rešenja.
Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od prijema obaveštenja o licima koja ulaze u prošireni sastav.
Sastav Komisije objavljuje se u "Službenom listu Grada Beograda".
Komisija se, u okviru nadležnosti utvrđenih Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o finansiranju političkih stranaka, Zakonom o jedinstvenom biračkom spisku i primenom uputstava i drugih akata Gradske izborne komisije:
1) stara o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika Skupštine Grada Beograda;
2) određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;
5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;
6) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;
7) proglašava izborne liste;
8) utvrđuje oblik, izgled i ukupan broj glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
9) utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;
10) podnosi izveštaj Skupštini Grada Beograda o sprovedenim izborima za odbornike;
11) dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
12) dostavlja rešenje o proglašenju zbirne izborne liste organizacionoj jedinici gradske uprave nadležnoj za poslove finansija;
13) obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika.
Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava do završetka izbora, odnosno do momenta kada je Komisija utvrdila rezultate izbora i ove rezultate objavila u "Službenom listu Grada Beograda".
Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili, u najkraćem mogućem roku, kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Poziv za sednicu Komisije sa predlogom dnevnog reda, dostavlja se članovima Komisije i njihovim zamenicima po pravilu elektronskim putem, najkasnije jedan dan pre dana određenog za održavanje sednice. Po potrebi sednice se sazivaju telefonom ili na drugi odgovarajući način, a izuzetno i pisanim putem.
Poziv za sednicu Komisije sa predlogom dnevnog reda može se dostaviti i u kraćem roku, pri čemu je predsednik Komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.
Uz poziv za sednicu Komisije dostavlja se materijal za sednicu članovima i njihovim zamenicima po pravilu elektronskim putem ili na drugi odgovarajući način, a izuzetno pisanim putem. U izuzetnim okolnostima, materijal za sednicu može se dostaviti i na samoj sednici, pri čemu je predsednik Komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.
Sednici Komisije, po pozivu predsednika, prisustvuju i predstavnici Gradske uprave Grada Beograda i drugih organa i organizacija, čije prisustvo može biti od značaja za rad Komisije.
Po pozivu predsednika Komisije, sednici mogu prisustvovati i druga lica.
Navedena lica učestvuju u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina njenih članova, odnosno njihovih zamenika.
Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja prisutnih članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Umesto člana Komisije koji nije prisutan, glasa njegov zamenik.
Komisija, na predlog predsednika, može odlučiti da se vreme trajanja diskusija ograniči, ili da se ograniči broj javljanja za diskusiju po istoj tački.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radne grupe iz reda svojih članova, kojoj pomoć pružaju stručne službe.
Rad Komisije je javan.
Javnost rada Komisija obezbeđuje putem prezentacije na sajtu Grada Beograda, preko Sekretarijata za informisanje Gradske uprave Grada Beograda i prisustvom akreditovanih predstavnika sredstava javnog informisanja, davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu, a preko predsednika ili zamenika predsednika Komisije.
Saopštenje za javnost daje predsednik Komisije ili lice koje on ovlasti.
Konferenciju za štampu može održati predsednik ili zamenik predsednika Komisije.
U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno zakonu, sarađuje sa domaćim i stranim organima i organizacijama.
O prigovorima koji su upućeni Komisiji, sekretar, odnosno zamenik sekretara, pripremiće za potrebe Komisije, najkasnije u roku od 24 časa od časa prijema prigovora, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora i na osnovu tog mišljenja, sačiniće nacrt rešenja ili odluke.
Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredbi na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu.
Kad je protiv rešenja Komisije donetog po prigovoru izjavljena žalba, Komisija je dužna da Upravnom sudu dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o jedinstvenom biračkom spisku i Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti i aktima donetim u sprovođenju tih zakona, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
VI OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđena su Odlukom o Budžetu grada Beograda na razdelu Sekretarijata za upravu.
Nalogodavac za plaćanje troškova za sprovođenje izbora je sekretar Sekretarijata za upravu.
Predsednik, članovi Komisije i sekretar, kao i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Stručne i administrativne poslove za Komisiju vrši Sekretarijat za upravu Gradske uprave Grada Beograda (u daljem tekstu: Stručna služba).
Po potrebi, neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije, obezbeđuju i pružaju zaposleni iz drugih organizacionih jedinica Gradske uprave, u skladu sa zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi Grada Beograda, kao i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi.
Stručna služba ima pravo na naknadu za rad.
Visinu naknade za rad Gradske izborne komisije i Stručne službe, Komisija određuje posebnom odlukom.
VII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vode se beleške u digitalnom obliku i zapisnik o radu Komisije.
Zapisnik sadrži podatke o prisutnosti na sednici, kao i glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su doneti na sednici, kao i o rezultatu glasanja o pojedinim pitanjima.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.
U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.
Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom Komisije, u skladu sa odredbama ovog poslovnika.
Mišljenje o primeni odredaba ovog Poslovnika daje sekretar, odnosno zamenik sekretara Komisije.
Autentično tumačenje odredaba ovog Poslovnika utvrđuje Komisija, na predlog predsednika ili najmanje pet članova Komisije.
Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Gradske izborne komisije ("Službeni list Grada Beograda", broj 2/18).
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".