PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU REGISTRACIJE I IZGLEDU I SADRŽINI POTVRDE O REGISTRACIJI STRANCA KOJI JE IZRAZIO NAMERU DA PODNESE ZAHTEV ZA AZIL("Sl. glasnik RS", br. 42/2018) |
Ovim pravilnikom propisuje se način i postupak registracije stranca koji je izrazio nameru da podnese zahtev za azil, kao i izgled i sadržina potvrde o registraciji.
Stranac koji je pred ovlašćenim policijskim službenikom Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo) izrazio nameru da podnese zahtev za azil se registruje.
Registracija predstavlja uzimanje ličnih i biometrijskih podataka o strancu, njihovo evidentiranje u odgovarajućoj bazi podataka Ministarstva i izdavanje potvrde o registraciji.
Uzimanje ličnih podataka o strancu vrši se na osnovu uvida u dokumenta kojima stranac raspolaže i lične izjave stranca.
Uzimanje biometrijskih podataka stranca vrši se fotografisanjem i uzimanjem otisaka prstiju.
Uzimanje biometrijskih podataka podrazumeva uzimanje podataka iz stava 4. ovog člana pomoću odgovarajućih tehničkih sredstava i prevođenje tih podataka u elektronski oblik (u daljem tekstu: uzimanje).
Uzimanje fotografije vrši se digitalnom kamerom i to na taj način što se fotografija uzima sledećim redosledom: prednji anfas, bočna desna strana lica, a zatim polubočna leva strana lica.
Uzimanje otisaka prstiju vrši se skenerom za otiske i podrazumeva uzimanje otisaka sledećim redosledom: četiri prsta leve ruke istovremeno, palac leve ruke, palac desne ruke, četiri prsta desne ruke istovremeno (falange prstiju), nakon čega se uzimaju otisci svakog prsta pojedinačno skidanjem otisaka falange okretanjem prsta polulevo i poludesno.
Ako stranac nema kažiprst, uzima se otisak narednog prsta i to sledećim redosledom: palac, srednji prst, domali, mali prst.
Izuzetno, ako uzimanje otisaka prstiju skenerom iz bilo kog razloga nije moguće ili ako tako uzeti otisci ne mogu poslužiti biometrijskoj obradi, otisci se uzimaju na klasičan način, mehaničkim otiskom na kartonu a nakon toga se otisak skenira.
Ako stranac izrazi nameru da podnese zahtev za azil u centru za azil ili u drugom objektu određenom za smeštaj tražilaca azila ili u prihvatilištu za strance, registruje se u centru za azil od strane službenika Kancelarije za azil, u skladu sa postupkom iz člana 2. ovog pravilnika.
Ako u centru za azil ili drugom objektu određenom za smeštaj tražilaca azila ili u prihvatilištu za strance nije moguće izvršiti registraciju, stranac koji je izrazio nameru da podnese zahtev za azil se upućuje u nadležnu područnu policijsku upravu radi registracije.
Ako stranac izrazi nameru da podnese zahtev za azil na graničnom prelazu, registruje se u prostorijama stanice granične policije od strane ovlašćenog policijskog službenika te stanice granične policije u skladu sa postupkom iz člana 2. ovog pravilnika.
Nameru da podnese zahtev za azil u ime maloletnog lica izražava roditelj ili staratelj.
Prilikom registracije maloletnog lica koje nije navršilo 14 godina života, uzimaju se lični podaci o strancu, vrši se fotografisanje i evidentiranje podataka u odgovarajućoj bazi podataka Ministarstva, nakon čega se izdaje potvrda o registraciji.
Maloletno lice koje je navršilo 14 godina života registruje se na način propisan u članu 2. ovog pravilnika.
Ako nameru da podnese zahtev za azil izrazi maloletno lice bez pratnje, policijski službenik Ministarstva obaveštava mesno nadležan centar za socijalni rad.
Registracija maloletnog lica iz stava 1. ovog člana se vrši u prisustvu privremenog staratelja određenog od strane nadležnog centra za socijalni rad.
Ovlašćeni policijski službenik Ministarstva, nakon uzimanja i unosa podataka o strancu u evidenciju o registrovanim strancima, izdaje Potvrdu o registraciji stranca koji je izrazio nameru da podnese zahtev za azil (u daljem tekstu: Potvrda o registraciji).
Potvrda o registraciji (Obrazac) odštampana je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Potvrda o registraciji štampa se na papiru bele boje, veličine 21 x 29,7 cm.
Potvrda o registraciji izdaje se u dva primerka, od kojih se jedan uručuje strancu, a drugi ostaje u arhivi organizacione jedinice Ministarstva u kojoj radi ovlašćeno službeno lice koje je izdalo potvrdu o registraciji.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Republika Srbija
Ministarstvo unutrašnjih poslova
________________________________________________________________________________
Organizaciona jedinica
___________________________ |
Broj _________________________ |
POTVRDA O REGISTRACIJI STRANCA KOJI JE IZRAZIO NAMERU DA PODNESE ZAHTEV ZA AZIL
I Lični podaci:
1. Prezime i ime:
_____________________________________
2. Datum i mesto rođenja:
_____________________________________
3. Državljanstvo:
_____________________________________
4. Lice sa pratnjom ili bez pratnje:
_____________________________________
II Podaci o ispravama i dokumentima koje lice ima kod sebe:
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
III Država iz koje je ušao u Republiku Srbiju:
___________________________________________________________________________________
IV Ostali podaci i napomene:
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
V Centar za azil u koji je upućen:
___________________________________________________________________________________
Ovom ispravom potvrđuje se da je imalac ove potvrde lice koje je izrazilo nameru da traži azil u Republici Srbiji. Na osnovu ove isprave, njen imalac ima pravo boravka u Republici Srbiji u trajanju od 72 sata od trenutka njenog izdavanja.
Mesto, datum i vreme sastavljanja: |
|
Potpis ovlašćenog službenog lica: |
___________________________ |
|
|
___________________________ |
(M.P.) |
______________________________ |