ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA ČAČKA

("Sl. list grada Čačka", br. 10/2018)

Član 1

Ovom odlukom se uređuje obrazovanje, nadležnosti, organizacija, rad, ovlašćenja i obeležja Službe za budžetsku inspekciju Grada Čačka (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba za budžetsku inspekciju Grada Čačka (u daljem tekstu: Služba) obavlja poslove propisane Zakonom o budžetskom sistemu i drugim propisima i podzakonskim aktima kojima se uređuje oblast budžetske inspekcije.

Član 3

Služba je obrazovana kao posebna služba grada Čačka (u daljem tekstu: Grad) koja poslove obavlja pod sledećim nazivom: Služba za budžetsku inspekciju Grada Čačka.

Sedište Službe je u Čačku, Župana Stracimira broj 2.

Član

Služba ima pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži sledeći tekst: "Republika Srbija - Grad Čačak - Služba za budžetsku inspekciju Grada Čačka - Čačak" - ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, a u sredini pečata nalazi se grb Republike Srbije.

Član 5

Rad Službe je nezavisan i samostalan.

II NADLEŽNOSTI SLUŽBE

Član 6

Služba obavlja poslove budžetske inspekcije kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, pravnih lica i drugih subjekata (u daljem tekstu: subjekat inspekcijske kontrole) za koje je Zakonom o budžetskom sistemu ili drugim zakonom ovlašćena da vrši inspekcijsku kontrolu.

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad sledećim subjektima inspekcijske kontrole:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 7

Funkcija Službe je inspekcijska kontrola primene zakona u oblasti materijalno- finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava kod subjekata inspekcijske kontrole.

III ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 8

Služba je osnovana bez unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 9

Radom Službe rukovodi šef Službe.

Šef Službe je izvršilačko radno mesto koje se popunjava u skladu sa zakonom (premeštajem, internim konkursom, preuzimanjem ili javnim konkursom).

Popunjavanje radnog mesta šefa Službe vrši Gradonačelnik.

Šef Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi, mora da ima stečeno visoko obrazovanje iz ekonomske oblasti na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen ispit za rad u državnim organima i najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno finansijskim poslovima.

Šef Službe:

- rukovodi radom Službe i organizuje rad Službe,

- stara se i odgovara za pravilnu primenu zakona i drugih propisa iz nadležnosti Službe,

- predlaže Gradonačelniku program rada Službe,

- izdaje naloge za kontrolu,

- donosi i potpisuje akta kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi, uz saglasnost Gradonačelnika,

- potpisuje naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava za finansiranje rada Službe na osnovu ovlašćenja Gradonačelnika i

- vrši i druge poslove po nalogu Gradonačelnika.

Šef Službe je odgovoran za rad, zakonito i blagovremeno obavljanje poslova Službe.

Član 10

Poslove inspekcijske kontrole Služba vrši preko budžetskih inspektora.

Poslove inspekcijske kontrole u Službi obavlja i šef Službe, u kom slučaju ima položaj, ovlašćenja, dužnosti i odgovornosti budžetskog inspektora.

Aktom kojim se uređuje unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta određuje se broj, opis poslova i uslovi za obavljanje poslova budžetskih inspektora u Službi.

Akt iz stava 3. donosi Gradsko veće na predlog načelnika Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove grada Čačka.

IV NAČIN RADA I OVLAŠĆENJA SLUŽBE

Član 11

Služba poslove inspekcijske kontrole obavlja po Programu rada budžetske inspekcije (u daljem tekstu: Program rada) koji donosi Gradonačelnik.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, a po zahtevu Gradonačelnika, vrši se vanredna inspekcijska kontrola.

Član 12

Program rada Gradonačelnik donosi na predlog šefa Službe.

Program rada se donosi za narednu godinu, najkasnije do kraja tekuće godine.

Program rada sačinjava se prvenstveno na osnovu prijava, predstavki, prigovora i zahteva za vršenje inspekcijske kontrole pristiglih od organa, organizacija, pravnih i fizičkih lica.

Izbor subjekata inspekcijske kontrole koji je obuhvaćen Programom rada rezultat je analize i procene rizika na osnovu:

1) sadržaja prijava, predstavki, prigovora i zahteva za vršenje inspekcijske kontrole;

2) nezakonitosti, odnosno nepravilnosti na koje se ukazuje;

3) nivoa izvesnosti da je učinjena povreda zakona, odnosno kažnjivo delo;

4) ostvarenog prometa novčanih sredstava preko poslovnih računa subjekata inspekcijske kontrole;

5) ravnomerne zastupljenosti subjekata inspekcijske kontrole po nivoima finansiranja, delatnostima i teritorijalnoj pripadnosti;

6) učestalosti i broja prijava koje su podnete protiv istog subjekta inspekcijske kontrole i dr.

U cilju koordinacije, predlog Programa rada, pre dostavljanja Gradonačelniku na usvajanje predloga i donošenje Programa rada, dostavlja se rukovodiocu budžetske inspekcije ministarstva nadležnog za poslove finansija na saglasnost.

Član 13

U skladu sa usvojenim Programom rada, šef Službe izdaje pisani nalog za inspekcijsku kontrolu.

Nalogom iz stava 1. ovog člana moraju biti određeni:

1) pravni osnov;

2) procenjeni rizik;

3) budžetski inspektor koji će vršiti inspekcijsku kontrolu;

4) subjekat inspekcijske kontrole;

5) predmet inspekcijske kontrole;

6) planirano vreme u kome će se inspekcijska kontrola obaviti.

Vreme trajanja inspekcijske kontrole može biti duže od planiranog ukoliko se oceni da za to postoje objektivni razlozi.

Ako u toku vršenja inspekcijske kontrole budžetski inspektor otkrije nezakonitost koja je izvan granica nalogom utvrđenog predmeta inspekcijske kontrole, budžetski inspektor o tome obaveštava Šefa Službe odnosno Gradonačelnika i pribavlja dopunu naloga (dopunski nalog) nakon čega se postupak nastavlja.

Šef Službe izdaje dopunski nalog i u slučaju:

1) povećanja broja budžetskih inspektora koji vrše inspekcijsku kontrolu;

2) zamene budžetskog inspektora, odnosno budžetskih inspektora;

3) produžavanja vremena trajanja inspekcijske kontrole.

Član 14

Budžetski inspektor je dužan da najavi inspekcijsku kontrolu rukovodiocu subjekta inspekcijske kontrole kod kojeg će se ista vršiti najkasnije tri radna dana pre otpočinjanja inspekcijske kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, inspekcijska kontrola neće biti najavljena, ako je to izričito navedeno u nalogu za inspekcijsku kontrolu.

Član 15

Inspekcijska kontrola se vrši uvidom u poslovne knjige, izveštaje, evidencije i drugu dokumentaciju subjekta inspekcijske kontrole.

Budžetski inspektor ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet inspekcijske kontrole i kod drugih lica, učesnika u tom poslu.

Lica iz st. 1. i 2. ovog člana dužna su da po zahtevu budžetskog inspektora dokumentaciju iz st. 1. i 2. ovog člana stave na uvid, po potrebi kopiraju, overe u potrebnom broju primeraka i pruže sve druge potrebne informacije.

Član 16

U vršenju svojih funkcija Služba i budžetski inspektori obavezni su da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka subjekata inspekcijske kontrole.

Član 17

Subjekat inspekcijske kontrole obavezan je da budžetskom inspektoru omogući nesmetano sprovođenje inspekcijske kontrole, obezbedi adekvatan radni prostor za rad tokom inspekcijske kontrole i da na njegov zahtev odredi službena lica koja će prisustvovati inspekcijskim radnjama.

Na zahtev budžetskog inspektora, subjekat inspekcijske kontrole dužan je da stavi na raspolaganje poslovne knjige, opšte i pojedinačne akte, evidencije, izveštaje, ugovore, i drugu dokumentaciju od značaja za inspekcijsku kontrolu, po potrebi istu kopira i overi u potrebnom broju primeraka ili je preda u elektronskoj formi.

Odgovorna lica, kao i službena lica subjekta inspekcijske kontrole obavezna su da sarađuju sa budžetskim inspektorom, da postupaju po njegovim nalozima, predloženim merama i zaključcima u ostavljenim rokovima, blagovremeno dostavljaju potpune i tačne podatke i da se na zahtev budžetskog inspektora izjasne o činjenicama bitnim za potpuno i pravilno utvrđivanje činjeničnog stanja i ponuđenim dokazima.

Član 18

Ako se u postupku inspekcijske kontrole utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije i obračuni nisu potpuni, uredni ili ažurni, usled čega nije moguće obaviti potpunu inspekcijsku kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključkom iz stava 1. ovog člana, određuje se rok za njegovo izvršenje koji ne može biti duži od 30 radnih dana od dana dostavljanja tog zaključka.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, budžetski inspektor može iz opravdanih razloga, na zahtev subjekta inspekcijske kontrole produžiti rok za izvršenje zaključka, ukoliko je podnet pre isteka roka iz stava 2. ovog člana.

Zaključak iz stava 1. ovog člana donosi se u pisanoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Član 19

Subjekat inspekcijske kontrole dužan je da postupi po zaključku iz člana 18. ove odluke u ostavljenom roku i da o tome pisanim putem obavesti budžetskog inspektora, koji nakon dobijenog obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno isteka roka iz člana 18. st. 2. i 3. ove odluke nastavlja započetu inspekcijsku kontrolu.

U slučaju neizvršenja zaključka iz stava 1. ovog člana budžetski inspektor preduzima zakonom propisane mere.

Član 20

Budžetski inspektor o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sačinjava zapisnik o kontroli u kome navodi činjenično stanje utvrđeno u postupku inspekcijske kontrole.

Budžetski inspektor pre dostavljanja zapisnika o kontroli obaveštava odgovorna lica subjekta inspekcijske kontrole o završetku inspekcijske kontrole.

U zapisnik o kontroli, ukoliko se u postupku inspekcijske kontrole utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti, navode se:

1) pravni osnov;

2) dokazi na osnovu kojih su utvrđene;

3) mere koje se predlažu za njihove otklanjanje;

4) rokovi za otklanjanje istih.

U zapisnik o kontroli unose se i podaci u vezi sa donošenjem i izvršenjem zaključka iz člana 19. ove odluke.

Zapisnik o kontroli iz stava 1. ovog člana dostavlja se subjektu inspekcijske kontrole u roku od osam radnih dana od završetka inspekcijske kontrole.

Član 21

Subjekat inspekcijske kontrole može uložiti, pisanim putem, primedbe na zapisnik o kontroli iz člana 20. ove odluke u roku od pet radnih dana od dana prijema zapisnika.

Ukoliko su primedbe osnovane, budžetski inspektor sastavlja dopunu zapisnika o kontroli koju u roku od 15 radnih dana od prijema istih, dostavlja subjektu inspekcijske kontrole. Na dopunu zapisnika o kontroli ne mogu se staviti primedbe.

Ukoliko su primedbe neosnovane, budžetski inspektor o tome pisanim putem obaveštava subjekta inspekcijske kontrole u roku od 15 radnih dana od prijema istih.

U slučaju postojanja opravdanih razloga koji budžetskog inspektora sprečavaju da postupi u rokovima iz st. 2. i 3. ovog člana (godišnji odmor, bolovanje, potreba da se budžetski inspektor hitno angažuje na drugom predmetu i sl.), rokovi počinju da teku od dana prestanka tih razloga.

Član 22

Subjekat inspekcijske kontrole o postupanju po predloženim merama obaveštava budžetskog inspektora u roku od pet radnih dana od isteka roka za izvršenje mera koje su predložene zapisnikom o kontroli.

Budžetski inspektor vrši inspekcijsku kontrolu izvršenja predloženih mera zapisnikom o kontroli neposrednim uvidom ili posredno na bazi uvida u priloženu dokumentaciju, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 23

U slučaju da subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po predloženim merama, budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 radnih dana od dana sačinjavanja službene beleške iz člana 22. stav 2. ove odluke kojom je konstatovano da subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po predloženim merama.

Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Tužba kojom je pokrenut upravni spor ne zadržava izvršenje rešenja iz stava 3. ovog člana.

Član 24

Subjekat inspekcijske kontrole dužan je da u roku od osam radnih dana od dana isteka roka za preduzimanje mera naloženih rešenjem budžetskog inspektora obavesti budžetsku inspekciju o izvršenju naloženog.

Ukoliko subjekat inspekcijske kontrole nije postupio po rešenju iz člana 23. ove odluke ili je postupio delimično, budžetska inspekcija o tome obaveštava Gradonačelnika i druge nadležne organe radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 25

Budžetski inspektor, ukoliko kod subjekta inspekcijske kontrole otkrije nezakonitost koja je kažnjiva prema zakonu ili drugom propisu, nadležnom pravosudnom organu podnosi krivičnu prijavu, prijavu za privredni prestup ili zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Član 26

U postupku vršenja inspekcijske kontrole budžetski inspektor ima svojstvo ovlašćenog službenog lica koje vodi postupak, što dokazuje nalogom za vršenje inspekcijske kontrole i službenom legitimacijom, izdatom na Obrascu - SLBI.

Član 27

Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sa nalazima i merama.

Služba dostavlja Skupštini grada Čačka zapisnik o sprovedenoj inspekcijskoj kontroli subjekta inspekcijskog nadzora, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Gradonačelnik dostavlja godišnji izveštaj o radu Službe Gradskom veću koje ga podnosi Skupštini grada Čačka do 31. marta tekuće za prethodnu budžetsku godinu.

Član 28

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod subjekata inspekcijske kontrole.

Član 29

U postupku vršenja inspekcijskog nadzora Služba postupa i u skladu sa zakonom kojim se uređuje inspekcijski nadzor i primenjuje njegove odredbe kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora, a koja nisu uređena zakonom kojim se uređuje budžetski sistem.

IV RADNI ODNOSI

Član 30

Predlog akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi priprema šef Službe na osnovu Kadrovskog plana.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži: radna mesta u Službi, broj službenika po radnim mestima, zvanje, opis poslova i posebne uslove za obavljanje poslova radnog mesta.

Akt iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradonačelniku koji isti dostavlja Načelniku Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove grada Čačka, radi pripreme objedinjenog pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama i u drugim službama Grada Čačka, koji donosi Gradsko veće grada Čačka.

Član 31

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.

O pravima, obavezama i odgovornosti šefa Službe odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Službi odlučuje šef Službe.

Član 32

Opšte akte kojima se, u skladu sa zakonom i drugim propisima, uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi, donosi šef Službe, uz saglasnost Gradonačelnika.

V RESURSI ZA RAD I FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 33

Za vršenje funkcije Službe grad obezbeđuje potrebne resurse (prostor i oprema).

Član 34

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu Grada Čačka.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje šef Službe, na osnovu ovlašćenja Gradonačelnika.

Šef Službe je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom grada predviđena za rad Službe.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Lice koje je obavljalo poslove rukovodioca Službe za budžetsku inspekciju, će, po stupanju na snagu ove Odluke, rešenjem Gradonačelnika biti raspoređeno na radno mesto Šefa Službe.

Član 36

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju službe za budžetsku inspekciju ("Službeni list grada Čačka", br. 11/13 i 20/17).

Član 37

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Čačka".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Čačka", br. 10/2018.