PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA I STANDARDIMA ZA FINANSIRANJE USTANOVE KOJA OBAVLJA DELATNOST OSNOVNOG I SREDNJEG MUZIČKOG I BALETSKOG OBRAZOVANJA I VASPITANJA("Sl. glasnik RS", br. 73/2016 i 45/2018) |
Ovim pravilnikom propisuju se kriterijumi i standardi za finansiranje (u daljem tekstu: cena usluga) ustanove koja obavlja delatnost osnovnog muzičkog, odnosno baletskog obrazovanja i vaspitanja i ustanove koja obavlja delatnost i osnovnog i srednjeg muzičkog, odnosno baletskog obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: škola).
Školi se za ostvarivanje školskog programa i godišnjeg plana rada škole obezbeđuju sredstva na osnovu utvrđene cene usluga, pod uslovima i u skladu sa odredbama ovog pravilnika.
Cena usluga, obuhvata sredstva za plate, dodatke zaposlenih i socijalne doprinose na teret poslodavca, koja se obezbeđuju iz budžeta Republike Srbije, kao i druge tekuće rashode (materijalne troškove), za koje se sredstva obezbeđuju iz budžeta jedinice lokalne samouprave, u skladu sa zakonom.
Cena usluga utvrđuje se i obračunava na početku svake školske godine.
Izmena cene usluga može se vršiti tokom školske godine, kada nastupe promene nekog od elemenata na osnovu kojih je utvrđena cena usluga, u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom.
Utvrđivanje cene usluga vrši se na osnovu broja radnih sati, odnosno broja zaposlenih za ostvarivanje godišnjeg plana rada škole, školskog programa, veličine i opremljenosti škole, broja klasa i grupa i broja učenika, ukupnog broja zaposlenih, stepena njihovog obrazovanja i materijalnih troškova.
Škola dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: Ministarstvo) i to nadležnom savetniku zaduženom za finansijske poslove, najkasnije do 15. septembra tekuće školske godine izvod iz godišnjeg plana rada škole sa elementima potrebnim za utvrđivanje cene usluga.
Cena po elementima iskazuje se po klasi, grupi ili učeniku u godišnjem ili mesečnom iznosu u skladu sa nastavnim planom i programom.
Škola se organizuje sa najmanje 10 klasa.
Izuzetno, škola se može organizovati sa manje od 10 klasa, uz saglasnost Ministarstva, i to: na prigraničnom i planinskom području i kada zbog malog broja učenika i velike udaljenosti između naselja nije moguće na racionalan i ekonomičan način organizovati školu sa najmanje 10 klasa.
II MERILA U POGLEDU UTVRĐIVANJA BROJA ZAPOSLENIH
Broj izvršilaca u nastavi, za ostvarivanje godišnjeg plana rada škole, utvrđuje se na osnovu:
1) ukupnog fonda časova nastave predviđenog nastavnim planom i programom i drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada u okviru 40-to časovne radne nedelje;
2) broja klasa ili grupa utvrđenih godišnjim planom rada;
3) broja nastavnih nedelja predviđenih pravilnikom kojim se uređuje kalendar obrazovno-vaspitnog rada;
4) pravilnika kojim se uređuje norma časova neposrednog rada nastavnika, stručnih saradnika i vaspitača u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja.
Broj izvršilaca u nastavi utvrđuje se tako što se ukupan godišnji fond časova nastave po klasi ili grupi u školi podeli sa nedeljnom normom časova nastavnika (redovna nastava) i brojem nastavnih nedelja.
Broj dece u grupi pripremnog razreda u osnovnom muzičkom i baletskom obrazovanju je do 16.
U grupu pripremnog razreda u osnovnom muzičkom i baletskom obrazovanju mogu da budu uključena najviše dva deteta sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.
Broj dece u grupi pripremnog razreda u osnovnom muzičkom i baletskom obrazovanju u koju je upisano dete sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, umanjuje se za tri po detetu sa smetnjama u razvoju i invaliditetom u odnosu na broj dece iz stava 1. ovog člana.
Broj učenika u klasi, odnosno grupi se utvrđuje na osnovu: nastavnog plana i programa, godišnjeg, odnosno nedeljnog fonda časova po učeniku.
Broj učenika u klasi, odnosno grupi u koju je upisano dete sa smetnjama u razvoju i invaliditetom umanjuje se za dva po upisanom detetu sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.
Za pripadnike nacionalnih manjina nastavni plan i program ostvaruje se na maternjem jeziku ili dvojezično, u skladu sa zakonom.
Broj izvršilaca na poslovima pomoćnika direktora, poslovima stručnog saradnika i drugih zaposlenih u školi utvrđuje se na osnovu broja klasa ili grupa, broja učenika i broja obroka, veličine i vrste školskog prostora, načina grejanja i površine koja se greje.
Za priznavanje drugačijeg broja izvršilaca od broja utvrđenog ovim pravilnikom, škola se obraća Ministarstvu, radi dobijanja saglasnosti.
Škola ima direktora.
Škola od 20 do 30 klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima pomoćnika direktora.
Škola od 31 do 45 klasa ima jednog izvršioca na poslovima pomoćnika direktora.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja od 46 do 67 klasa ima 1,5 izvršilaca na poslovima pomoćnika direktora.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja od 68 i više klasa ima dva izvršioca na poslovima pomoćnika direktora.
Izuzetno, škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja sa manje od 20 klasa i u svom sastavu ima izdvojena odeljenja ostvaruje pravo na 0,2 izvršioca po izdvojenom odeljenju na poslovima pomoćnika direktora.
Škola sa 20 i manje klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima stručnog saradnika.
Škola od 21 do 40 klasa ima jednog izvršioca na poslovima stručnog saradnika.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja od 41 do 60 klasa ima 1,5 izvršilaca na poslovima stručnog saradnika.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja od 61 do 80 klasa ima 2 izvršioca na poslovima stručnog saradnika.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog i baletskog obrazovanja i vaspitanja sa 81 i više klasa ima 2,5 izvršilaca na poslovima stručnog saradnika.
Dodatnu podršku, zavisno od potreba škole i programa koji se ostvaruje, a u skladu sa mišljenjem interresorne komisije, može da pruža i socijalni radnik, defektolog, logoped, odnosno andragog.
Škola sa 20 i manje klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima nototekara ili medijatekara.
Škola od 21 do 59 klasa ima jednog izvršioca na poslovima nototekara ili medijatekara.
Škola koja obavlja delatnost osnovnog ili osnovnog i srednjeg muzičkog ili baletskog obrazovanja i vaspitanja sa 60 i više klasa ima 2 izvršioca na poslovima nototekara ili medijatekara.
Škola koja obavlja delatnost muzičkog obrazovanja i za slepe i slabovide ima 0,1 izvršioca po klasi slepih i slabovidih učenika na poslovima notografa.
Škola sa manje od 10 klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima sekretara.
Škola sa 10 i više klasa ima jednog izvršioca na poslovima sekretara škole.
Škola sa manje od 10 klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima šefa računovodstva.
Škola sa 10 i više klasa ima jednog izvršioca na poslovima šefa računovodstva.
Škola od 20 do 29 klasa ima 0,5 izvršilaca na poslovima administrativno-finansijskog radnika.
Škola od 30 do 59 klasa ima jednog izvršioca na poslovima administrativno-finansijskog radnika.
Škola od 60 do 85 klasa ima 1,5 izvršilaca na poslovima administrativno-finansijskog radnika.
Škola od 80 i više klasa ima dva izvršioca na poslovima administrativno-finansijskog radnika.
Škola sa domom učenika za pripremanje tri obroka (doručak, ručak, večera) dnevno ima jednog zaposlenog na poslovima kuvara za 60 učenika.
Škola sa domom ima jednog zaposlenog za serviranje jednog obroka za 360 učenika.
Škola za pripremanje i serviranje jednog obroka ima jednog zaposlenog za 180 učenika ili jednog zaposlenog na poslovima za serviranje jednog obroka za 360 učenika.
Broj zaposlenih na ovim poslovima smanjuje se i povećava po načelu srazmernosti (koji je određen brojem učenika i brojem obroka).
Na poslovima domara/majstora održavanja, škola u kojoj se nastava izvodi u jednoj smeni ima sledeći broj izvršilaca:
1) škola koja ima grejnu površinu do 2000 m2 ukoliko ima sistem daljinskog grejanja, sopstveni sistem centralnog grejanja na tečna ili gasovita goriva ili pelet ima pravo na 0,5 izvršilaca;
2) škola koja ima grejnu površinu do 2000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na čvrsta goriva ima pravo na 1 izvršioca;
3) škola koja ima grejnu površinu preko 2000 m2 ukoliko ima sistem daljinskog grejanja, sopstveni sistem centralnog grejanja na tečna ili gasovita goriva ili pelet ima pravo na 1 izvršioca;
4) škola koja ima grejnu površinu preko 2000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na čvrsta goriva ima pravo na 1,5 izvršilaca.
Na poslovima održavanja objekta, opreme i grejanja, škola u kojoj se nastava izvodi u dve smene ima sledeći broj izvršilaca:
1) škola koja ima grejnu površinu do 2000 m2 ukoliko ima sistem daljinskog grejanja, sopstveni sistem centralnog grejanja na tečna ili gasovita goriva ili pelet ima pravo na 0,5 izvršilaca;
2) škola koja ima grejnu površinu do 2000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na čvrsta goriva ima pravo na 1 izvršioca;
3) škola koja ima grejnu površinu od 2000 m2 do 5000 m2 ukoliko ima sistem daljinskog grejanja, sopstveni sistem centralnog grejanja na tečna ili gasovita goriva ima pravo na 1 izvršioca;
4) škola koja ima grejnu površinu od 2000 m2 do 5000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na pelet ima pravo na 1,5 izvršilaca;
5) škola koja ima grejnu površinu od 2000 m2 do 5000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na čvrsta goriva ima pravo na 2 izvršioca;
6) škola koja ima grejnu površinu preko 5000 m2 ukoliko ima sistem daljinskog grejanja, sopstveni sistem centralnog grejanja na tečna ili gasovita goriva ili pelet ima pravo na 2 izvršioca;
7) škola koja ima grejnu površinu preko 5000 m2 ukoliko ima sopstveni sistem centralnog grejanja na čvrsta goriva ima pravo na 2,5 izvršilaca.
Škola sa grejnim pećima, u kojoj se nastava izvodi u jednoj ili u dve smene, ima:
1) 1 izvršioca na 16 odeljenja, ukoliko se škola greje pećima na tečna i gasovita goriva;
2) 1 izvršioca na 12 odeljenja, ukoliko se škola greje pećima na čvrsta goriva.
Broj izvršilaca iz stava 3. ovog člana, utvrđuje se primenom načela srazmernosti (koja je određena brojem odeljenja).
Broj zaposlenih na poslovima održavanja higijene u školi utvrđuje se u zavisnosti od veličine i vrste školskog prostora i načina grejanja.
Škola ima jednog zaposlenog na poslovima održavanja higijene u školi na:
1) 450 m2 školskog prostora za škole sa centralnim sistemom grejanja;
2) 400 m2 školskog prostora za škole sa grejnim pećima.
Broj izvršilaca iz stava 2. tač. 1) i 2) utvrđuje se primenom načela srazmernosti (koja je određena površinom školskog prostora).
Škola koja obavlja delatnost muzičkog obrazovanja i vaspitanja ima jednog izvršioca na poslovima održavanja pijanina - klavira na 23-30 pijanina - klavira ili 48-60 harmonika/duvačkih/trzačkih instrumenata, ili na 71-90 gudačkih instrumenata.
Škola koja obavlja delatnost baletskog obrazovanja i vaspitanja ima 1 izvršioca na poslovima održavanja klavira/pijanina i 1 izvršioca na poslovima garderobera - krojača.
Škola sa domom učenika ima jednog vaspitača po svakoj vaspitnoj grupi.
Škola koja obrazuje učenike kojima je potrebna dodatna podrška ima pravo na pedagoškog asistenta, uz saglasnost Ministarstva, u skladu sa zakonom.
III MERILA U POGLEDU MATERIJALNIH TROŠKOVA U ŠKOLI
Materijalni i drugi troškovi rada u školi utvrđuju se u zavisnosti od vrste, namene i cene materijala i usluga.
Materijalni i drugi troškovi utvrđuju se za školu kao celinu ili po grupi ili klasi, po pravilu, u fizičkim jedinicama (kg. T, m, m2, m?, komad i sl.).
Materijalni troškovi nastave učenika i održavanja instrumenata određuju se u visini od 7% bruto zarada zaposlenih u školi.
Troškovi električne energije utvrđuju se u iznosu 12 kWh po 1 m2 učioničkog prostora.
Školi koja radi u dve ili više smena troškovi električne energije uvećavaju se za 50%.
Troškovi vode utvrđuju se u zavisnosti od namene, količine i cene vode u određenom periodu.
Školi čiji su objekti priključeni na mesnu (gradsku) vodovodnu mrežu, za održavanje higijene objekta i opreme, higijene učenika i radnika i za piće utvrđuju se 0,5 m3 vode po klasi/grupi dnevno, odnosno 183 m3 po klasi/grupi godišnje.
Ukoliko škola ima sistem grejanja na paru količina vode uvećava se za 50% u odnosu na količinu navedenu u stavu 2. ovog člana.
Troškovi grejanja u školi utvrđuju se na osnovu količine goriva, površine prostora koji se greje, dužine grejne sezone i cene goriva franko isporuka školi.
Školi čiji su objekti priključeni na mesnu toplifikacionu mrežu, troškovi grejanja utvrđuju se na osnovu veličine prostora i tekuće cene isporučioca toplotne energije.
Školi čiji objekti imaju sopstveni sistem centralnog grejanja, troškovi grejanja utvrđuju se u zavisnosti od površine prostora koji se greje, vrste i cene upotrebljenog goriva, i to:
1) Škola sa sopstvenim grejanjem na naftu:
(1) 12 litara u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se zagreva, ako radi u jednoj smeni;
(2) 18 litara u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se zagreva, ako rodi u dve, odnosno tri smene.
2) Škola sa sopstvenim centralnim grejanjem na ugalj:
(1) 40 kg u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se greje, ako radi u jednoj smeni;
(2) 50 kg u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se greje, ako radi u dve ili više smena.
3) Škola sa grejanjem pećima na ugalj:
(1) 50 kg u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se zagreva, ako radi u jednoj smeni;
(2) 60 kg u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se zagreva, ako radi u dve, odnosno tri smene.
4) Škola sa grejanjem pećima na ogrevno drvo:
(1) 0,07 m3 u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se zagreva, ako radi u jednoj smeni;
(2) 0-10 m3 u toku grejne sezone po 1 m2 prostora koji se greje, ako rodi u dve, odnosno tri smene.
Grejna sezona se utvrđuje u trajanju od 180 dana godišnje.
U baletskoj školi, zbog neophodnosti povećanja temperature u sali za igranje, troškovi grejanja uvećavaju se za 15% po osnovu dužeg trajanja grejne sezone, odnosno potrebne povećane temperature.
Troškovi za održavanje higijene u školi
Troškovi za održavanje higijene u školi utvrđuju se na osnovu potrebne količine materijala, zavisno od delatnosti škole i tekućih cena.
Količina materijala se utvrđuje na sledeći način, i to:
1) Za održavanje higijene školskog prostora i opreme:
(1) 50 grama deterdženta godišnje po 1 m2 zatvorenog prostora;
(2) 20 grama sone kiseline godišnje po 1 m2 zatvorenog prostora;
(3) 30 grama sredstava za čišćenje parketa i drugih drvenih površina godišnje po 1 m2 zatvorenog prostora;
(4) 0,02 litra dezinfekcionih sredstava po 1 m2 zatvorenog prostora godišnje.
2) Za održavanje higijene sudova, pribora za jelo, pranje ruku i dr. u školskoj kuhinji:
(1) 0,25 litra tečnog deterdženta godišnje po učeniku koji je na ishrani;
(2) 50 grama deterdženta u prahu godišnje po učeniku na ishrani;
(3) 0,05 litra dezinfekcionih sredstava godišnje po učeniku na ishrani;
(4) 200 grama sapuna godišnje po učeniku na ishrani;
(5) 500 grama sapuna godišnje po radniku koji radi na održavanju higijene prostora, osnovnih sredstava, grejanja i pripreme i distribucije hrane;
(6) 300 grama sapuna godišnje po radniku koji u školi radi na drugim poslovima i zadacima.
Troškovi iznošenja smeća određuju se zavisno od veličine škole, učestalosti pražnjenja kontejnera za smeće i cene usluga komunalne organizacije koja vrši iznošenje smeća.
IV MERILA U POGLEDU OSTALIH TROŠKOVA I AMORTIZACIJE
Troškovi tekućeg i investicionog održavanja
Troškovi za tekuće i investiciono održavanje osnovnih i drugih sredstava rada opredeljuju se zavisno od starosti sredstava, iznosa godišnje amortizacije i potrebe održavanja, i to:
1) Troškovi održavanja građevinskih objekata iznose:
(1) 30% od predračuna amortizacije na građevine stare do deset godina;
(2) 50% od predračuna amortizacije na građevinske objekte stare od 11 do 30 godina;
(3) 70% od predračuna amortizacije na građevinske objekte stare od 31 do 50 godina;
(4) 80% od predračuna amortizacije na građevinske objekte stare preko 50 godina.
2) Troškovi održavanja opreme i drugih sredstava rada iznose:
(1) 20% od predračuna amortizacije za opremu i druga sredstva stara do tri godine;
(2) 40% od predračuna amortizacije za opremu i sredstva stara od četiri do osam godina;
(3) 70% od predračuna amortizacije za opremu i druga sredstva stara preko osam godina.
Potrebe za tekuće i investiciono održavanje osnovnih i drugih sredstava rada planira svaka škola godišnjim planom rada. Potrebe koje iskaže škola usaglašavaju se sa godišnjim planom rada i predlogom finansijskog plana škole za budžetsku godinu.
Troškovi za stručno usavršavanje zaposlenih, troškovi polaganja ispita za licencu nastavnika i stručnih saradnike, sekretara škole, troškovi kotizacije za stručne seminare, akreditovane obuke, skupove, stručnu literaturu, i dr. utvrđuju se u visini iznosa do 1,0% od bruto zarade zaposlenih u školi.
Troškovi korišćenja gradskog zemljišta opredeljuju se u visini iznosa određenog zakonom, odnosno na zakonu zasnovanih propisa.
Škola ima pravo na naknadu na osnovu podnetog računa za sledeće rashode:
1) sanitarni pregled učenika i nastavnika i drugih zaposlenih ako postoji zakonska obaveza pregleda;
2) troškovi obaveznog osiguranja učenika na laboratorijskim vežbama i praktičnoj nastavi;
3) troškovi učešća učenika na takmičenjima (republička i međunarodna);
4) troškovi nastave koja se izvodi van sedišta škole;
5) troškovi komunalnog doprinosa, platnog prometa i drugi fiksni troškovi;
6) troškovi zakupa fiskulturne sale ili drugog školskog prostora.
Materijalni troškovi i troškovi rada (troškovi osiguranja, kancelarijski materijal, troškovi internet konekcije, TV pretplata, provizija banke, oglasi, konkursi, PTT troškovi, nagrade učenicima itd.) utvrđuju se za svaku školu posebno u visini iznosa od 3% od bruto zarade zaposlenih u školi.
Troškovi amortizacije obračunavaju se prema zakonu i važećim propisima po godišnjoj stopi propisanoj za osnovnu i srednju školu.
Ugovorom utvrđena cena usluge za svaku školu umanjuje se u toku jedne školske godine u slučaju:
1) kad škola ne ostvari godišnji plan rada, srazmerno nerealizovanim sadržajima i aktivnostima,
2) za vreme štrajka, u skladu sa zakonom.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od školske 2016/2017. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama
Pravilnika o kriterijumima i standardima za finansiranje ustanove koja obavlja delatnost osnovnog i srednjeg muzičkog i baletskog obrazovanja i vaspitanja
("Sl. glasnik RS", br. 45/2018)
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od školske 2018/2019. godine.