UREDBA
O IZVOZU I UVOZU ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

("Sl. glasnik RS", br. 120/2017 i 44/2018 - dr. zakon)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom uredbom uređuju se način i uslovi pod kojima se vrši izvoz i uvoz robe koja bi mogla da se koristi za izvršenje smrtne kazne, mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje (u daljem tekstu: roba), pružanje brokerskih usluga, tehničke pomoći, osposobljavanja i oglašavanja u vezi sa takvom robom, oblik i sadržina obrasca zahteva za izdavanje dozvole, postupak izdavanja i oduzimanje dozvole, kao i nadzor nad robom.

Član 2

Roba iz člana 1. ove uredbe navedena je u Prilogu 1 i Prilogu 2, koji su odštampani uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.

Definicije

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj uredbi imaju sledeće značenje:

1) mučenje je svaki čin kojim se licu namerno nanosi teška telesna ili duševna bol ili patnja, da bi se od tog ili trećeg lica dobio podatak ili priznanje, da bi se to ili treće lice kaznilo za delo koje je počinilo ili za koje se sumnja da je takvo delo počinilo, ili da bi se to ili treće lice zastrašilo ili prisililo, ili zbog bilo kog drugog razloga koji se temelji na diskriminaciji bilo koje vrste, kada takvu bol ili patnju nanosi, podstiče ili dopušta izričito ili prećutno službeno lice ili drugo lice koje nastupa kao službeno lice.

Mučenje ne uključuje bol ili patnju koja proizlazi iz propisane kazne ili koja je povezana sa njom. Smrtna kazna ne smatra se zakonitom kaznom ni u kojim okolnostima;

2) drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje je svaki čin kojim se licu nanosi telesna ili duševna bol ili patnja istog intenziteta kao kada takvu bol ili patnju nanosi, podstiče ili izričito ili prećutno dopušta službeno lice ili drugo lice koje nastupa kao službeno lice.

Drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje ne uključuje bol ili patnju koja proizlazi iz propisane kazne ili koja je povezana sa njom. Smrtna kazna ne smatra se zakonitom kaznom ni u kojim okolnostima;

3) organ nadležan za sprovođenje zakona je znači organ nadležan za sprečavanje, otkrivanje, istraživanje i suzbijanje krivičnih dela, uključujući, ali ne isključivo policiju, tužilaštvo, pravosudne organe, ustanove za izvršenje krivičnih sankcija kao i, prema potrebi, nadležne organe ministarstva nadležnog za poslove odbrane i Vojske Srbije i organ državne uprave nadležan za poslove nacionalne bezbednosti.

4) izvoz je iznošenje, slanje, odnosno isporuka robe sa teritorije Republike Srbije na teritoriju druge države ili carinske teritorije, u skladu sa carinskim propisima;

5) uvoz je unošenje, dopremanje, odnosno isporuka robe sa teritorije druge države ili carinske teritorije na teritoriju Republike Srbije, u skladu sa carinskim propisima;

6) tehnička pomoć je usluga u vezi sa popravkom, razvojem, proizvodnjom, ispitivanjem, održavanjem, sastavljanjem i svim ostalim tehničkim uslugama, a dostupna je u obliku uputstva, saveta, treninga, prenosa znanja ili veština ili savetovanja. Tehnička pomoć uključuje i usmeni i elektronski oblik pomoći;

7) muzej je ustanova zaštite kulturnih dobara koja vrši delatnost zaštite umetničko-istorijskih dela u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita kulturnih dobara. Muzej je neprofitno pravno lice;

8) nadležni organ je organ nadležan za poslove spoljne trgovine koji odlučuje o zahtevu za izdavanje dozvole, i izdaje dozvole;

9) podnosilac zahteva je fizičko lice, preduzetnik ili pravno lice:

(1) u čije ime se izvozi ili uvozi, odnosno lice koje, u vreme kada je dozvola izdata ima zaključen ugovor sa primaocem robe u drugoj državi i ovlašćenje da odluči o slanju robe izvan carinskog područja Republike Srbije. Ako ugovor o izvozu nije zaključen ili ako jedna strana u ugovoru ne deluje u svoje ime, izvoznik je lice koje ima ovlašćenje da odluči o slanju robe izvan carinskog područja Republike Srbije;

(2) sa sedištem ili prebivalištem na teritoriji Republike Srbije kada izvozi ili uvozi robu u ime i za račun lica sa sedištem izvan Republike Srbije;

(3) koje prevozi robu unutar carinskog područja Republike Srbije;

(4) koje pruža tehničku pomoć iz tačke 6) ovog člana; i

(5) koje pruža brokersku uslugu iz tačke 10) ovog člana.

10) brokerske usluge su pregovaranje ili ugovaranje radi kupovine, prodaje ili nabavke robe iz jedne zemlje u drugu, ili prodaja ili kupovina robe iz jedne zemlje radi njenog prenosa u drugu zemlju.

Brokerske usluge, u smislu ove uredbe ne obuhvataju pomoćne usluge kao što su transport, finansijske usluge, osiguranje, reosiguranje i oglašavanje.

11) broker je lice koje ima sedište na teritoriji Republike Srbije i koje pruža usluge iz tačke 10) ovog člana.

12) pružalac tehničke pomoći je lice koje ima sedište na teritoriji Republike Srbije i koje pruža tehniku pomoć iz tačke 6) ovog člana.

13) izvoznik je fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, sa prebivalištem, boravištem odnosno sedištem na teritoriji Republike Srbije u čije ime se vrši izvoz, odnosno lice koje, u vreme kada je dozvola izdata ima zaključen ugovor sa primaocem robe u drugoj državi i ovlašćenje da odluči o slanju robe izvan carinskog područja Republike Srbije. Ako ugovor o izvozu nije zaključen ili ako jedna strana u ugovoru ne deluje u svoje ime, izvoznik je lice koje ima ovlašćenje da odluči o slanju robe izvan carinskog područja Republike Srbije;

14) dozvola je pojedinačna isprava izdata:

- jednom određenom izvozniku za izvoz definisan u tački 4) ovog člana, jednom krajnjem korisniku ili primaocu u drugoj zemlji, a kojom je obuhvaćena jedna ili više roba;

- jednom određenom brokeru za pružanje brokerskih usluga definisanih u tački 10) ovog člana, jednom krajnjem korisniku ili primaocu u trećoj zemlji, a kojom je obuhvaćena jedna ili više vrsta roba;

- licu koje prevozi robu unutar carinskog područja Republike Srbije.

15) distributer je privredno društvo koje obavlja delatnost veleprodaje u vezi sa robom iz člana 2. stav 1. ove uredbe, kao što su nabavka takve robe od proizvođača, držanje, dostavljanje ili izvoz te robe. Delatnost veleprodaje robe ne odnosi se na nabavku od strane bolnica, apoteka ili medicinskih ustanova isključivo za potrebe snabdevanja takvom robom.

16) tranzit je kopneni, vodeni, vazdušni i kombinovani prevoz robe, koja ulazi na teritoriju Republike Srbije, prevozi se preko nje i izlazi sa teritorije Republike Srbije.

Član 4

Roba iz člana 2. stav 1. ove uredbe izvozi se, odnosno uvozi na osnovu dozvole ministarstva nadležnog za poslove spoljne trgovine (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Dozvola nije potrebna za robu koja je u tranzitu kroz carinsko područje Republike Srbije.

Dozvola za izvoz robe u drugu zemlju koju koriste vojne ili bezbednosne snage Republike Srbije, po osnovu učešća u mirovnim operacijama ili drugim operacijama koje proizilaze iz međunarodnih obaveza Republike Srbije, nije potrebna.

II ROBA KOJA JE PRAKTIČNO NEUPOTREBLJIVA OSIM ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE I OSTALO OKRUTNO, NEČOVEČNO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

Zabrana izvoza i uvoza

Član 5

Zabranjen je izvoz i uvoz robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe, nezavisno od njenog porekla.

U Prilogu 1 navedena je roba koja nema nikakvu praktičnu namenu, osim za izvršenje smrtne kazne, mučenje i ostalo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

Zabranjena je nabavka i prijem tehničke pomoći, uz naknadu ili bez naknade, u vezi s robom navedenom u Prilogu 1 ove uredbe, sa carinskog područja Republike Srbije i na carinsko područje Republike Srbije, bilo kom licu, subjektu ili organu u drugoj zemlji.

Izuzetno od odredbe stava 1 ovog člana. Ministarstvo može izdati dozvolu za izvoz robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe i nabavku odnosno prijem sa njom povezane tehničke pomoći, ako podnosilac zahteva dokaže da će se u zemlji izvoza ta roba koristiti isključivo za namene javne izložbe u muzeju zbog njenog istorijskog značaja.

Uvoz robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe u Republiku Srbiju i nabavka, odnosno prijem sa njom povezane tehničke pomoći, moguć je ako podnosilac zahteva dokaže da će se ta roba koristiti isključivo za namene javne izložbe u muzeju zbog njenog istorijskog značaja.

Zabrana tranzita

Član 6

Zabranjen je tranzit robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, Ministarstvo može dati saglasnost da se odobri tranzit robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe, ako podnosilac zahteva dokaže da će se ta roba koristiti isključivo za namene javne izložbe u muzeju zbog njenog istorijskog značaja.

Zabranjen se tranzit robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe, bilo kom fizičkom i pravnom licu ili preduzetniku ako to lice ima saznanje o tome da je bilo koji deo pošiljke te robe namenjen korišćenju za mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

Zabrana pružanja brokerskih usluga

Član 7

Zabranjeno je pružanje brokerskih usluga bilo kom licu u drugoj zemlji u vezi sa robom navedenom u Prilogu 1 ove uredbe, nezavisno od porekla robe.

Zabrana osposobljavanja

Član 8

Zabranjeno je pružanje usluge osposobljavanja bilo kog lica u drugoj zemlji za korišćenje robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe.

Sajmovi

Član 9

Svim fizičkim i pravnim licima i preduzetnicima zabranjeno je izlaganje ili nuđenje na prodaju robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe, na izložbama ili sajmovima na teritoriji Republike Srbije, osim ako se ne dokaže da se takvim izlaganjem ili nuđenjem na prodaju ne podstiče niti promoviše prodaja ili nabavka te robe.

Oglašavanje

Član 10

Zabranjeno je oglašavanje u svim medijima, uključujući i elektronske, radi reklamiranja i prodaje robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe.

III ZAHTEV ZA IZDAVANJE DOZVOLE, POSTUPAK IZDAVANJA, IZMENA I DOPUNA I ODUZIMANJE DOZVOLE

Član 11

Zahtev za izdavanje dozvole za izvoz i uvoz robe podnosi se Ministarstvu na propisanom obrascu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 12

Ministarstvo prilikom odlučivanja o zahtevu za izdavanje dozvole za izvoz i uvoz robe navedene u Prilogu 1 ove uredbe, pribavlja potvrdu ministarstva nadležnog za poslove kulture da će biti isključivo korišćena radi izlaganja u muzejima.

U slučaju da ministarstvo nadležno za poslove kulture ne dostavi potvrdu iz stava 1. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za izdavanje dozvole, a ne zatraži produženje tog roka, Ministarstvo će odbiti zahtev za izdavanje dozvole.

Član 13

Ministarstvo prilikom odlučivanja o zahtevu za izdavanje dozvole za izvoz i uvoz robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe, pribavlja mišljenje ministarstva nadležnog za poslove odbrane, ministarstva nadležnog za spoljne poslove, ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, ministarstva nadležnog za poslove pravde, ministarstva nadležnog za poslove finansija, organa državne uprave nadležnog za poslove nacionalne bezbednosti, kao i drugih organa u zavisnosti od vrste robe.

Ministarstvo i organi iz stava 1. ovog člana u postupku odlučivanja o zahtevu za izdavanje dozvole za izvoz i uvoz robe uzimaju u obzir dostupne međunarodne sudske odluke, kao i stavove i presude nadležnih organa Ujedinjenih nacija i drugih međunarodnih organizacija koji obavezuju Republiku Srbiju.

Ako neki organ iz stava 1. ovog člana ne dostavi mišljenje u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za izdavanje dozvole, a ne zatraži produženje tog roka, smatraće se da je dato pozitivno mišljenje. U slučaju da je za davanje mišljenja neophodna dodatna dokumentacija, o tome će obavestiti Ministarstvo koje će istu zatražiti od podnosioca zahteva.

Ministarstvo će rešenjem odbiti zahtev za izdavanje dozvole kada postoji sumnja da roba navedena u Prilogu 2 ove uredbe može biti upotrebljena za izvršenje smrtne kazne u bilo kojoj zemlji ili za mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

Prilikom odlučivanja po zahtevu Ministarstvo i organi iz stava 1. ovog člana vrše posebnu proveru krajnje namene robe i rizika njenog preusmeravanja na sledeći način:

1) Ako proizvođač robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe zatraži dozvolu za izvoz te robe distributeru, Ministarstvo procenjuje ugovorne aranžmane koje su zaključili proizvođač i distributer i mere koje oni preduzimaju kako bi se osigurali da se ta roba neće koristiti za izvršenje smrtne kazne.

2) Ako je zatražena dozvola za izvoz robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe krajnjem korisniku, Ministarstvo može prilikom procene rizika preusmeravanja, uzeti u obzir ugovorne aranžmane koji su zaključeni i izjavu o krajnjoj nameni koju je potpisao krajnji korisnik, ako je takva izjava dostavljena. Ako izjava o krajnjoj nameni nije dostavljena, izvoznik je dužan dokazati ko će biti krajnji korisnik, kao i na koji način će se roba koristiti. Ako izvoznik ne dostavi dodatne informacije o krajnjem korisniku i krajnjoj nameni, smatra se da Ministarstvo ima opravdane razloge da veruje da bi se ta roba mogla koristiti za izvršenje smrtne kazne.

3) Ako proizvođač robe navedene u Prilogu 2 tačka 2. podtač. 2.2. i 2.3. ove uredbe zatraži dozvolu za izvoz te robe distributeru, Ministarstvo procenjuje ugovorne aranžmane koji su zaključili proizvođač i distributer i mere koje preduzimaju kako bi osigurali da se ta roba, ili proizvodi u koje će ona biti integrisana, neće koristiti za mučenje i drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

4) Ako je podnet zahtev za izdavanje dozvole za izvoz robe navedene u Prilogu 2 tačka 2. podtač. 2.2. i 2.3. ove uredbe krajnjem korisniku, Ministarstvo može, prilikom procene rizika preusmeravanja, uzeti u obzir ugovorne aranžmane koji se primenjuju kao i izjavu o krajnjoj nameni koju je potpisao krajnji korisnik ako je dostavljena. Ako takva izjava nije dostavljena izvoznik je dužan da dokaže ko će biti krajnji korisnik i način na koji će se roba koristiti. Ako izvoznik ne pruži dodatne informacije o krajnjem korisniku ili krajnjoj nameni u roku od 30 dana od dana prijema zahteva, Ministarstvo ima opravdane razloge da zahtev odbije jer bi se ta roba mogla koristiti za mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

Zahtev za izdavanje dozvole za brokerske usluge i usluge tehničke pomoći

Član 14

Za svako pružanje jedne od sledećih usluga bilo kom licu u drugoj zemlji, uz naknadu ili bez naknade potrebna je dozvola, i to:

a) za pružanje tehničke pomoći u vezi sa robom navedenom u Prilogu 2 ove uredbe, nezavisno od njenog porekla;

b) za pružanje brokerskih usluga u vezi sa robom navedenom u Prilogu 2 ove uredbe nezavisno od njenog porekla;

Prilikom odlučivanja o zahtevima za pružanje brokerskih usluga povezanih sa robom navedenom u Prilogu 2, primenjuju se odredbe člana 13. stav 2. ove uredbe.

Prilikom odlučivanja o zahtevima za dozvolu za pružanje tehničke pomoći u vezi sa robom navedenom u Prilogu 2 kriterijumi navedeni u članu 13. stav 2. ove uredbe uzimaju se u obzir kako bi se procenilo:

a) da li će se tehnička pomoć pružiti licu koje bi moglo koristiti robu na koju se tehnička pomoć odnosi za izvršenje smrtne kazne, mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje; i

b) da li će tehnička pomoć biti upotrebljena za popravku, razvoj, proizvodnju, ispitivanje, održavanje ili sastavljanje robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe ili za pružanje tehničke pomoći licu koje bi moglo koristiti robu na koju se tehnička pomoć odnosi za izvršenje smrtne kazne, kao i mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje.

Odredbe stava 1. ovog člana ne primenjuju se na pružanje tehničke pomoći ako se ta pomoć:

a) pruža organu krivičnog gonjenja ili vojnim ili civilnim licima Republike Srbije;

b) sastoji od pružanja informacija koje su javno dostupne; ili

v) predstavlja minimum potreban za instalaciju robe, rukovanje, održavanje ili popravku robe navedene u Prilogu 2 ove uredbe čiji je izvoz odobren u skladu sa odredbama ove uredbe.

Dozvola

Član 15

Dozvola za izvoz, uvoz, pružanje brokerskih usluga i tehničke pomoći izdaje se na propisanom obrascu. Obrasci navedenih dozvola odštampani su uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.

Ministarstvo o zahtevu za izdavanje dozvole odlučuje u roku od 30 dana od dana uredno podnetog zahteva, odnosno u roku od 60 dana ako je potrebno izvršiti dodatne provere.

Dozvola se izdaje sa rokom važenja od tri do 12 (dvanaest) meseci.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, ako realizacija posla traje duže, dozvola se na zahtev podnosioca može produžiti na rok za okončanje posla, a najduže do dve godine.

Član 16

Dozvola se izdaje u četiri primerka, od kojih jedan prati robu, drugi je za obavljanje carinskih formalnosti, treći je za podnosioca zahteva, a četvrti za arhivu.

Oduzimanje, izmena i poništavanje dozvole

Član 17

Ministarstvo može izdatu dozvolu rešenjem oduzeti ili izmeniti ako utvrdi da jedan ili više uslova na osnovu kojih je bila izdata dozvola više ne postoji ili su promenjeni.

Ministarstvo može rešenjem poništiti izdatu dozvolu ako utvrdi da je dozvola bila izdata na osnovu netačnih ili nepotpunih podataka, a da je podnosilac zahteva znao ili je morao znati da su ti podaci netačni ili nepotpuni.

Ministarstvo može izmeniti, dopuniti ili ukinuti izdatu dozvolu na zahtev izvoznika, odnosno uvoznika.

Za slučajeve iz st. 1.-3. ovog člana, Republika Srbija nije odgovorna za moguću štetu prouzrokovanu ukidanjem, izmenom ili poništavanjem dozvole.

Član 18

Ministarstvo vodi evidenciju o izdatim, oduzetim, izmenjenim i poništenim izvoznim i uvoznim dozvolama.

IV NADZOR

Član 19

Ministarstvo vrši nadzor nad sprovođenjem ove uredbe. Carinski organi vrše kontrolu izvoza i uvoza robe navedene u članu 1. ove uredbe, u okviru svojih nadležnosti u skladu sa carinskim propisima.

Ako carinski organ, u toku postupka kontrole, utvrdi da su povređene odredbe ove uredbe, privremeno će prekinuti postupak i zadržati robu, o čemu će obavestiti Ministarstvo.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Stupanjem na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o izvozu i uvozu robe koja bi se mogla koristiti za izvršenje smrtne kazne, mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje ("Službeni glasnik RS", broj 110/14).

Član 21

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Prilog 1

LISTA ROBA ČIJI SE IZVOZ ILI UVOZ ODOBRAVA U SKLADU ČLANOM 5. UREDBE

Predmet kontrole robe navedene u Prilogu 1 ne treba da bude ukinut izvozom i uvozom bilo kojih roba koje nisu kontrolisane (uključujući i fabrička postrojenja) koje sadrže jednu ili više kontrolisanih komponenti, kad su kontrolisana komponenta ili komponente glavni element tih roba i lako se mogu ukloniti ili koristiti u druge svrhe.

Pri proceni da li treba kontrolisanu komponentu ili komponente smatrati glavnim elementom, potrebno je uzeti u obzir faktore količine, vrednosti i upotrebljenog tehnološkog znanja, kao i ostale posebne okolnosti zbog kojih bi kontrolisana komponenta ili komponente mogla postati glavni element nabavljene robe.

1. Predmeti namenjeni ubijanju ljudi:

1.1. vešala, giljotine i oštrice za giljotine;

1.2. električne stolice za ubijanje ljudi;

1.3. hermetičke komore od npr. čelika i stakla za ubijanje ljudi smrtonosnim gasom ili drugom supstancom;

1.4. automatski sastavi za ubrizgavanje namenjeni ubijanju ljudi ubrizgavanjem smrtonosne hemijske supstance.

Napomena: Podtač. 1.3. i 1.4. u pogledu predmeta namenjenih izvršenju smrtne kazne ne obuhvataju medicinsko-tehničku robu.

2. Roba koja nije pogodna za upotrebu za obuzdavanje ljudi od strane organa vlasti:

2.1. Uređaji za zadavanje električnih šokova koji su namenjeni da ih pritvoreni pojedinac nosi na telu, kao što su pojasevi, rukavi i lisice, namenjeni obuzdavanju osoba zadavanjem električnih šokova;

2.2. lisice za palčeve, lisice za prste, zavrtanj za stiskanje palčeva i zavrtanj za stiskanje prstiju;

Napomena: Ova podtačka uključuje nazubljene i nenazubljene lisice i zavrtnje.

2.3. Okovi u obliku poluge, okovi za noge s utegama i zbirni lanci koji uključuju okove u obliku poluge ili okove za noge s utegama;

Napomene:

1. Okovi u obliku poluge su okovi ili prstenovi oko gležnjeva s mehanizmom za zaključavanje, povezani krutom polugom obično izrađenom od metala;

2. Ova podtačka uključuje okove u obliku poluge i okove za noge s utegama koji su lancem povezani sa klasičnim lisicama.

2.4. Lisice za obuzdavanje ljudi, konstruisane za pričvršćivanje na pod, zid ili tavanicu;

2.5. Prinudne stolice: stolice opremljene okovima ili drugim sredstvima za obuzdavanje ljudi;

Napomena: Ova podtačka ne zabranjuje stolice opremljene samo trakama ili kaiševima.

2.6. Ploče s okovima i kreveti s okovima: ploče i kreveti opremljeni okovima ili drugim sredstvima za obuzdavanje ljudi;

Napomena: Ova podtačka ne zabranjuje ploče i krevete opremljene samo trakama ili kaiševima

2.7. Kreveti s rešetkama: kreveti u obliku kaveza (četiri stranice i plafon) ili slične strukture kojima se ljudsko biće prisilno zatvara u krevet, a na tavanici ili jednoj ili više stranica se nalaze metalne ili druge rešetke koje se mogu otvoriti samo spolja;

2.8. Kreveti s mrežom: kreveti u obliku kaveza (četiri stranice i plafon) ili slične strukture kojima se ljudsko biće prisilno zatvara u krevet, a na tavanici ili jednoj ili više stranica se nalaze mreže koje se mogu otvoriti samo spolja.

3. Prenosni uređaji koji nisu pogodni za upotrebu od strane izvršnih organa vlasti u svrhu kontrole nemira ili samozaštite:

3.1. Palice i pendreci izrađeni od metala ili drugih materijala s metalnim šiljcima;

3.2. Štitovi s metalnim šiljcima.

4. Bičevi kako sledi:

4.1. Bičevi koji se sastoje od više kanapa ili remena, poput knutova ili devetostrukih bičeva;

4.2. Bičevi koji imaju jedan ili više kanapa ili remena opremljenih bodljama, kukama, šiljcima, metalnom žicom ili sličnim predmetima koji povećavaju učinak kanapa ili remenja.

 

Prilog 2

LISTA ROBA ČIJI SE IZVOZ ILI UVOZ ODOBRAVA U SKLADU SA ČLANOM 8. UREDBE

Predmet kontrole robe navedene u ovom Prilogu ne treba da bude ukinut izvozom bilo kojih roba koje nisu kontrolisane (uključujući i fabričko postrojenje) koje sadrže jednu ili više kontrolisanih komponenti, kad su kontrolisana komponenta ili komponente glavni element tih roba i lako se mogu ukloniti ili koristiti u druge svrhe.

Pri proceni da li treba kontrolisanu komponentu ili komponente smatrati glavnim elementom, potrebno je uzeti u obzir faktore količine, vrednosti i upotrebljenog tehnološkog znanja, kao i ostale posebne okolnosti zbog kojih bi kontrolisana komponenta ili komponente mogla postati glavni element nabavljene robe.

U nekim slučajevima hemikalije su navedene imenom i CAS brojem. Lista se odnosi na hemikalije iste strukturne formule (uključujući hidrate) bez obzira na ime ili CAS broj. CAS brojevi prikazani su kako bi se lakše definisala određena hemikalija ili smesa bez obzira na nomenklaturu. CAS brojevi se ne mogu koristiti kao jedino sredstvo identifikacije jer neki oblici navedenih hemikalija imaju drugačije CAS brojeve, a i smese koje sadrže navedenu hemikaliju mogu takođe imati druge CAS brojeve.

1. Predmeti namenjeni obuzdavanju ljudi:

1.1.Okovi i zajednički lanci

Napomene:

1. Okovi su sredstva sputavanja koja se sastoje od dve lisice ili dva obruča sa mehanizmom za zaključavanje, povezanih lancem ili polugom

2. Ova tačka ne obuhvata okove za noge i zajedničke lance čije je korišćenje zabranjeno podtačkom 2.3. Priloga 1 ove uredbe.

3. Ova tačka ne obuhvata "klasične lisice". Klasične lisice su lisice koje zadovoljavaju sve sledeće uslove:

- njihova celokupna dimenzija, uključujući lanac, mereći od spoljne ivice jedne lisice do spoljne ivice druge lisice, iznosi između 150 i 280 mm kada su obe lisice zaključane;

- unutrašnji obim svakog obruča lisice je najviše 165 mm kada zatvarajući mehanizam sklizne u poslednji urez na ulazu u mehanizam zaključavanja;

- unutrašnji obim svakog obruča lisice je najmanje 200 mm kada zatvarajući mehanizam klizne u prvi urez na ulazu u mehanizam zaključavanja; i

- nisu bile izmenjene kako bi prouzrokovale telesni bol ili patnju.

1.2. Pojedinačne lisice ili obruči sa mehanizmom za zaključavanje koji imaju unutrašnji obim veći od 165 mm kada zatvarajući mehanizam klizne u zadnji urez na ulazu u mehanizam za zaključavanje

Napomena:

Ova podtačka uključuje okove za vrat i druge pojedinačne okove ili obruče sa mehanizmom za zaključavanje koji su lancem povezani sa klasičnim lisicama

1.3. Kapuljače protiv pljuvanja: kapuljače, uključujući kapuljače napravljene od mrežastog materijala, koje uključuju prekrivanje usta kako bi se onemogućilo pljuvanje

Napomena: Ova podtačka uključuje kapuljače protiv pljuvanja koje su lancem povezane s klasičnim lisicama.

2. Oružje i uređaji namenjeni kontroli nemira ili samozaštiti:

2.1. Prenosno oružje sa električnim pražnjenjem koje se može usmeriti samo na jednu osobu prilikom svakog zadavanja električnog šoka, koje uključuje električne šok palice, električne štitove, pištolje za omamljivanje i električne paralizatore, ali nije na njih ograničeno;

Napomene:

1. Ova tačka ne obuhvata pojaseve za električne šokove i druge uređaje iz podtačke 2.1. ovog priloga;

2. Ova podtačka ne obuhvata pojedinačne električne uređaje za zadavanje električnih šokova kada se koriste u svrhu lične zaštite njihovih korisnika.

2.2. Kompleti koji sadrže sve bitne delove za sastavljanje prenosivog oružja sa električnim pražnjenjem obuhvaćenog podtačkom 2.1. ove tačke.

Napomena:

Sledeći proizvodi smatraju se bitnim sastavnim delovima:

- Jedinica koja proizvodi električni udar,

- prekidač, bez obzira na to da li je na daljinsko upravljanje ili ne, i

- elektrode odnosno, prema potrebi, žice putem kojih se zadaju električni šokovi.

2.3.Fiksno ili montažno oružje s električnim pražnjenjem koje obuhvata široko područje i može zadati električne šokove većem broju osoba.

3. Oružje i oprema za raspršivanje sredstava za onesposobljavanje ili nadraživanje radi kontrole nemira ili samozaštite, kao i određene slične supstance:

3.1. Prenosivo oružje i oprema kojom se primenjuju sredstva za onesposobljavanje ili nadraživanje usmerena prema jednoj osobi, ili se ta sredstva raspršuju, a koja deluju na maloj površini, npr. u obliku raspršene magle ili oblaka, prilikom primene ili raspršavanja hemijskog sredstva;

Napomene:

1. Ova podtačka ne obuhvata opremu iz tačke 7.(e) Nacionalne kontrolne liste naoružanja i vojne opreme;

2. Ova tačka ne obuhvata pojedinačnu prenosivu opremu, čak i ako sadrži hemijske supstance, kada se koristi u svrhu lične zaštite korisnika;

3. Pored odgovarajućih hemijskih sredstava, poput stvari za kontrolu nemira ili PAVA-e, roba iz podtač. 3.3. i 3.4. ove tačke smatra se sredstvima za onesposobljavanje ili nadraživanje.

3.2.Vinililamid pelargonske kiseline (PAVA) (CAS RN 2444-46-4);

3.3. Oleoresin capsicum (OC) (CAS RN 8023-77-6);

3.4. Smeše koje sadrže najmanje 0,3% udela PAVA-e ili OC-a i sredstva koja služe za otapanje kao što su etanol, 1-propanol ili heksan, koji se sami po sebi mogu primeniti kao sredstva za onesposobljavanje ili nadraživanje, posebno u obliku aerosola ili u tečnom obliku, ili se mogu koristiti za proizvodnju sredstava za onesposobljavanje ili nadraživanje;

Napomene:

1. Ova podtačka ne obuhvata umake i preparate za umake, supe i sredstva za pripremu supa, kao ni mešavine začina ili dodatke jelima pod uslovom da PAVA ili OC nije njihov jedini sastojak

2. Ova podtačka ne obuhvata lekove za koje je u skladu sa domaćim propisima izdato odobrenje za njihovo stavljanje u promet.

3.5. Fiksna oprema za raspršivanje sredstava za onesposobljavanje ili nadraživanje koja se može pričvrstiti za zid ili tavanicu unutar zgrade, uključujući ostavu sa sredstvima za onesposobljavanje ili nadraživanje koja se aktivira sistemom daljinskog upravljanja.

Napomena:

Pored odgovarajućih hemijskih sredstava, poput sredstava za kontrolu nemira ili PAVA-e, roba iz podtač. 3.3. i 3.4. ove tačke smatra se sredstvima za onesposobljavanje ili nadraživanje.

3.6. Fiksna ili montažna oprema za raspršivanje sredstava za onesposobljavanje ili nadraživanje koja obuhvata veliko područje i nije namenjena pričvršćivanju za zid ili tavanicu unutar zgrade.

Napomene:

1. Ova podtačka ne obuhvata opremu iz tačke 7.(e) Nacionalne kontrolne liste naoružanja i vojne opreme;

2. Ova podtačka takođe obuhvata i vodene topove;

3. Pored odgovarajućih hemijskih sredstava, poput sredstava za kontrolu nemira ili PAVA-e, roba iz podtač. 3.3. i 3.4. smatra se sredstvima za onesposobljavanje ili nadraživanje.

4. Predmeti namenjeni ubijanju ljudi smrtonosnom injekcijom

4.1. Anestetička sredstva barbiturati sa kratkoročnim ili srednjoročnim delovanjem, uključujući, bez ograničavanja, na:

(a) amobarbital (CAS RN 57-43-2)

(b) natrijumovu so amobarbitala (CAS RN 64-43-7)

(v) pentobarbital (CAS RN 76-74-4)

(g) natrijumovu so pentobarbitala (CAS 57-33-0)

(d) secobarbital (CAS RN 76-73-3)

(đ) natrijumova so secobarbitala (CAS RN 309-43-3)

(e) thiopental (CAS RN 76-75-5)

(ž) natrijumova so thiopentala (CAS RN 71-73-8), poznata kao natrijum thiopenton

Napomena: Ova tačka obuhvata i proizvode koji sadrže jedno od anestetičkih sredstava sa liste anestetičkih sredstava barbiturata sa kratkoročnim i srednjoročnim delovanjem

4. Sastavni delovi namenjeni za predmete namenjene za usmrćivanje osoba:

4.1.Oštrice giljotine.

ZAHTEV ZA UVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE*

 

1. Podnosilac zahteva
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. _____________

ZAHTEV ZA UVOZ ROBE
KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice koje uvozi robu
(poslovno ime, adresa)

2a. Lice koje prima robu (ako se razlikuje od uvoznika ili krajnjeg korisnika)
(poslovno ime, adresa)

3. Zahtev br.

4. Šifra posla

5. Predloženi rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik
(poslovno ime, adresa)

6a. Krajnja namena:

7. Država pošiljaoca/otpreme

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Zastupnik/predstavnik
(poslovno ime, adresa)

10. Opis robe

11. Vrednost - valuta i iznos

12. Tarifna oznaka

13. Količina i jedinica mere

 

14. Posebni zahtevi i uslovi

 

15. Broj priloga

 

16. Ja, dole potpisano odgovorno lice uvoznika podnosim zahtev za izdavanje izvozne/uvozne dozvole i ujedno potvrđujem da su svi podaci u ovom zahtevu i prilozima istiniti.

(Ime i prezime, potpis i pečat odgovornog lica/preduzetnika)

Datum: ____________________

 

DOZVOLA ZA UVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

 

1. Uvoznik
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. ______________

DOZVOLA ZA UVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Prodavac
(poslovno ime, adresa)

2a. Lice koje prima robu (ako se razlikuje od uvoznika ili krajnjeg korisnika)
(poslovno ime, adresa)

3. Dozvola br.

4. Šifra posla

5. Rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik
(poslovno ime, adresa)

6a. Krajnja namena:

7. Država pošiljaoca/otpreme

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Zastupnik/predstavnik
(poslovno ime, adresa)

10. Opis robe

11. Vrednost - valuta i iznos

12. Tarifna oznaka

13. Količina i jedinica mere

 

14. Posebni zahtevi i uslovi

 

15. Broj priloga

 

Overava Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija:

Datum:

Državni sekretar

Pečat

 

(Potpis)

 

 

ZAHTEV ZA IZVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE*

 

1. Podnosilac zahteva
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. _____________

ZAHTEV ZA IZVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice koje izvozi robu
(poslovno ime, adresa)

 

2a. Lice koje prima robu (ako se razlikuje od izvoznika ili krajnjeg korisnika)
(poslovno ime, adresa)

3. Zahtev br.

4. Šifra posla

5. Predloženi rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik
(poslovno ime, adresa)

6a. Krajnja namena:

7. Država pošiljaoca/otpreme

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Zastupnik/predstavnik
(poslovno ime, adresa)

10. Opis robe

11. Vrednost - valuta i iznos

12. Tarifna oznaka

13. Količina i jedinica mere

 

14. Posebni zahtevi i uslovi

 

15. Broj priloga

 

16. Ja, dole potpisano odgovorno lice uvoznika podnosim zahtev za izdavanje izvozne/uvozne dozvole i ujedno potvrđujem da su svi podaci u ovom zahtevu i prilozima istiniti.

 

(Ime i prezime, potpis i pečat odgovornog lica/preduzetnika)

Datum: ____________________

 

DOZVOLA ZA IZVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

 

1. Izvoznik
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. _____________

DOZVOLA ZA IZVOZ ROBE KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice koje izvozi robu
(poslovno ime, adresa)

 

2a. Lice koje prima robu (ako se razlikuje od izvoznika ili krajnjeg korisnika)
(poslovno ime, adresa)

3. Zahtev br.

4. Šifra posla

5. Rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik
(poslovno ime, adresa)

6a. Krajnja namena:

7. Država pošiljaoca/otpreme

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Zastupnik/predstavnik
(poslovno ime, adresa)

10. Opis robe

11. Vrednost - valuta i iznos

12. Tarifna oznaka

13. Količina i jedinica mere

 

14. Posebni zahtevi i uslovi

15. Broj priloga

 

NAPOMENA

 

Overava Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija:

Datum:

Državni sekretar

Pečat

 

(Potpis)

 

 

Napomena:
U delu kolone 17. uneti količinu koja je još na raspolaganju, a u delu 2. kolone 17. uneti količinu koja se izdaje (otpisuje) ovom prilikom

17. Brojevima
(poslovno ime, adresa)

17.a Slovima

18. Neto količina/ iznos (neto težina/ druga jedinica sa oznakom jedinice)

19. Carinski dokument (tip i broj) ili izvod (br.) i datum otpisa

20. Naziv, potpis, pečat lica koje vrši otpis

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

ZAHTEV ZA PRUŽANJE BROKERSKIH USLUGA POVEZANIH SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE*

 

1. Podnosilac zahteva
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B.______________

ZAHTEV ZA PRUŽANJE BROKERSKIH USLUGA POVEZANIH SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice koje izvozi ili uvozi robu
(poslovno ime, adresa)

 

2a. Lice koje prima robu
(poslovno ime, adresa)

3. Zahtev br.

4. Šifra posla

5. Predloženi rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik ili distributer u zemlji odredišta (ako se razlikuje od primaoca)
(poslovno ime, adresa)

7. Država u kojoj se roba nalazi
(precizne informacije o lokaciji robe)

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Krajnja namena:

10. Uključene treće strane (zaokružiti)   DA    NE

Navesti treće strane ako postoje

11. Opis robe:

13. Vrednost - valuta i iznos

14. Tarifna oznaka

15. Količina i jedinica mere

 

16. Posebni zahtevi i uslovi

 

17. Broj priloga

 

18. Ja, dole potpisano odgovorno lice uvoznika podnosim zahtev za izdavanje izvozne/uvozne dozvole i ujedno potvrđujem da su svi podaci u ovom zahtevu i prilozima istiniti.

(Ime i prezime, potpis i pečat odgovornog lica/preduzetnika)

Datum: ____________________

 

DOZVOLA ZA PRUŽANJE BROKERSKIH USLUGA POVEZANIH SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

 

1. Pružalac brokerskih usluga
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. ______________

DOZVOLA ZA PRUŽANJE BROKERSKIH USLUGA POVEZANIH SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice koje izvozi ili uvozi robu
(poslovno ime, adresa)

 

2a. Lice koje prima robu
(poslovno ime, adresa)

3. Dozvola br.

4. Šifra posla

5. Rok važenja dozvole

6. Krajnji korisnik ili distributer u zemlji odredišta (ako se razlikuje od primaoca)
(poslovno ime, adresa)

7. Država u kojoj se roba nalazi
(precizne informacije o lokaciji robe)

Oznaka države:

8. Država odredišta:

Oznaka države:

9. Krajnja namena:

10. Uključene treće strane:

11. Opis robe:

12. Vrednost - valuta i iznos

13. Tarifna oznaka

14. Količina i jedinica mere

 

15. Posebni zahtevi i uslovi

16. Broj priloga

 

NAPOMENA

 

Overava Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija:

Datum:

Državni sekretar

Pečat

 

(Potpis)

 

 

ZAHTEV ZA PRUŽANJE TEHNIČKE POMOĆI POVEZANE SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE*

 

1. Podnosilac zahteva
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. ______________

ZAHTEV ZA PRUŽANJE TEHNIČKE POMOĆI POVEZANE SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice kome se pruža tehnička pomoć
(poslovno ime, adresa)

2a. Lice kome se pruža tehnička pomoć je: (zaokružiti)
a) muzej;
b) organ nadležan za sprovođenje zakona;
v) vaspitno-obrazovna ustanova;
g) pružalac usluge popravke, održavanja i drugih tehničkih usluga povezanih sa robom na koju se tehnička pomoć odnosi;
d) proizvođač robe na koju se tehnička pomoć odnosi;
đ) nijedno od navedenog;
Navesti konkretnu delatnost lica:

3. Zahtev br.

4. Šifra posla

5. Predloženi rok važenja dozvole

6. Država u kojoj će tehnička pomoć biti pružena:

6a. Oznaka države:

7. Opis robe na koju se tehnička pomoć odnosi:

8. Zahtev se odnosi na:

a) jednokratno pružanje tehničke pomoći;

b) tehničku pomoć koja se pruža u određenom periodu;
Navesti vremenski period:

9. Posebni zahtevi i uslovi:

 

10. Opis tehničke pomoći za koju se traži dozvola:

 

11. Broj priloga:

 

12. Ja, dole potpisano odgovorno lice uvoznika podnosim zahtev za izdavanje izvozne/uvozne dozvole i ujedno potvrđujem da su svi podaci u ovom zahtevu i prilozima istiniti.

(Ime i prezime, potpis i pečat odgovornog lica/preduzetnika)

Datum: ____________________

 

DOZVOLA ZA PRUŽANJE TEHNIČKE POMOĆI POVEZANE SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

 

1. Pružalac tehničke pomoći
(poslovno ime, adresa)

PIB ______________

M.B. ______________

DOZVOLA ZA PRUŽANJE TEHNIČKE POMOĆI POVEZANE SA ROBOM KOJA BI SE MOGLA KORISTITI ZA IZVRŠENJE SMRTNE KAZNE, MUČENJE ILI DRUGO OKRUTNO, NELJUDSKO ILI PONIŽAVAJUĆE POSTUPANJE ILI KAŽNJAVANJE

2. Lice kome se pruža tehnička pomoć
(poslovno ime, adresa uz navođenje konkretne delatnosti lica)

3. Dozvola br.

4. Šifra posla

5. Rok važenja dozvole

6. Država u kojoj će tehnička pomoć biti pružena:

6a. Oznaka države:

7. Opis robe na koju se tehnička pomoć odnosi:

8. Vremenski period na koji se dozvola odnosi:

(Navesti vremenski period:
a) jednokratno pružanje tehničke pomoći;
b) tehničku pomoć koja se pruža u određenom periodu)

9. Posebni zahtevi i uslovi:

10. Opis tehničke pomoći za koju se izdaje dozvola:

11. Broj priloga:

 

NAPOMENA

 

Overava Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija:

Datum:

Državni sekretar

Pečat

 

(Potpis)

 

Napomene

* Obrasci zahteva u Uredbi o izvozu i uvozu robe koja bi se mogla koristiti za izvršenje smrtne kazne, mučenje ili drugo okrutno, neljudsko ili ponižavajuće postupanje ili kažnjavanje ("Sl. glasnik RS", br. 120/2017) u delu u kom se ustanovljava obaveza upotrebe pečata u poslovanju društava i preduzetnika, prestaju da važe 1. oktobra 2018. godine, danom početka primene člana 160. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 44/2018).