UREDBAO POSTUPKU KONTROLE IZVRŠENJA UGOVORNIH OBAVEZA KUPCA IZ UGOVORA O PRODAJI KAPITALA ILI IMOVINE("Sl. glasnik RS", br. 46/2018) |
Ovom uredbom bliže se propisuje postupak kontrole izvršenja ugovornih obaveza kupca iz ugovora o prodaji kapitala ili imovine (u daljem tekstu: ugovor o prodaji).
Ministarstvo nadležno za poslove privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo), kontroliše ispunjenje ugovornih obaveza kupca koje su predviđene ugovorom o prodaji, u skladu sa zakonom.
Kontrola iz stava 1. ovog člana ne obuhvata kontrolu celokupnog poslovanja subjekta privatizacije, odnosno društva u postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza (u daljem tekstu: subjekt privatizacije), već samo kontrolu ugovornih obaveza kupca koje su predviđene ugovorom o prodaji.
Ministarstvo sprovodi postupak kontrole izvršenja ugovornih obaveza kupca na osnovu izveštaja ovlašćenog revizora, koji kupac dostavlja ministarstvu za vreme trajanja ugovora o prodaji, a za predmet investiranja i na osnovu procene sudskog veštaka, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija, odnosno procene licenciranog procenitelja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi i način vršenja procene vrednosti nepokretnosti.
Izveštaj ovlašćenog revizora i procenu sudskog veštaka/licenciranog procenitelja za predmet investiranja iz stava 1. ovog člana, kupac dostavlja na način i u rokovima utvrđenim ugovorom o prodaji, kao i na zahtev Ministarstva.
Ako kupac ne dostavi izveštaj ovlašćenog revizora, kupac na zahtev Ministarstva dostavlja dokumentaciju iz Priloga 1, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ako kupac ne dostavi dokumentaciju iz stava 3. ovog člana, smatraće se da obaveze koje su predmet kontrole nisu izvršene.
Ministarstvo sprovodi kontrolu izvršenja obaveza kupca iz ugovora o prodaji po dospeću ugovorne obaveze ili po isteku ostavljenog naknadnog roka.
Za tačnost i potpunost dokumentacije i podataka koji se dostavljaju Ministarstvu, radi sprovođenja kontrole izvršenja ugovornih obaveza, odgovorni su pod krivičnom i materijalnom odgovornošću kupac i lice ovlašćeno za zastupanje subjekta privatizacije.
U postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza kupca iz ugovora o prodaji, Ministarstvo kontroliše sledeće:
1) za obavezu investiranja:
(1) da li je investiranje u subjekt privatizacije izvršeno u rokovima, na način i u obliku utvrđenom ugovorom o prodaji;
(2) da li je predmet investicije aktiviran i u funkciji poslovanja subjekta privatizacije ili obavljanja delatnosti subjekta privatizacije u trenutku kontrole predmetne obaveze, kao i da li je predmet investicije u funkciji do isteka najdužeg roka iz ugovora o prodaji, a u zavisnosti od odredbe ugovora o prodaji;
(3) da li je predmet investiranja otuđen ili založen do isteka najdužeg roka iz ugovora o prodaji;
2) za obavezu poslovanja subjekta privatizacije, odnosno kontinuiteta poslovanja subjekta privatizacije u pretežnoj delatnosti, u zavisnosti od odredbe ugovora o prodaji:
(1) da li je obaveza izvršena u skladu sa parametrima utvrđenim ugovorom o prodaji. Ukoliko ugovorom o prodaji nisu utvrđeni parametri, izvršenje obaveze poslovanja subjekta privatizacije, odnosno kontinuiteta poslovanja u pretežnoj delatnosti, kontroliše se prema sledećim parametrima;
(2) da li je pokrenuta poslovna aktivnost kod subjekata privatizacije koji nisu obavljali poslovnu aktivnost pre privatizacije;
(3) da li je pad poslovnih prihoda veći od 40% u odnosu na poslovne prihode ostvarene u godini koja prethodi zaključenju ugovora o prodaji, odnosno danu nastupanja odložnog uslova u skladu sa ugovorom o prodaji;
3) za obavezu ograničenja raspolaganja imovinom, za pravne poslove prodaje, hipoteke i zaloge, shodno ograničenju iz konkretne ugovorne odredbe, i to:
(1) ograničenje raspolaganja stalnom imovinom - procenat raspolaganja se izračunava stavljanjem u odnos knjigovodstvene vrednosti stalne imovine sa kojom je raspolagano sa knjigovodstvenom vrednošću bilansne pozicije "stalna imovina" prema poslednjem bilansu stanja koji je postojao na dan tog posla;
(2) ograničenje raspolaganja imovinom - procenat raspolaganja se izračunava stavljanjem u odnos knjigovodstvene vrednosti stalne imovine kojom je raspolagano sa knjigovodstvenom vrednošću ukupne poslovne imovine, a prema poslednjem bilansu stanja koji je postojao na dan tog posla;
4) za obavezu zabrane smanjenja broja zaposlenih koji su u radnom odnosu u subjektu privatizacije: da li je došlo do smanjivanja broja zaposlenih i po kom osnovu, u zavisnosti od ugovorne odredbe;
5) za obavezu redovne isplate zarada zaposlenima koje dospevaju u periodu važenja ove ugovorne obaveze: da li je subjekt privatizacije istekom kontrolisanog perioda izvršio isplatu zarada koje su u kontrolisanom periodu dospele;
6) za obavezu zabrane raspolaganja akcijama/udelima: da li je došlo do otuđenja ili zalaganja akcija/udela;
7) za obavezu otkupa akcija: da li je kupac objavio bezuslovnu ponudu za otkup akcija;
8) za obavezu otkupa udela: da li je kupac uputio ponudu za otkup udela;
9) ugovorne obaveze koje nisu navedene u ovom članu, kontrolišu se u skladu sa odredbama ugovora o prodaji.
Komisija za kontrolu izvršenja obaveza kupca, odnosno strateškog investitora iz zaključenih ugovora u postupku privatizacije (u daljem tekstu: Komisija), donosi odluke o ispunjenosti obaveza kupca, odluke o ostavljanju naknadnog roka za izvršenje ugovornih obaveza kupca, odluke o raskidu ugovora o prodaji, odluke o davanju saglasnosti po zahtevu kupca, kao i druge odluke.
Odluku Komisije kupcu i subjektu privatizacije dostavlja Ministarstvo.
Ministarstvo utvrđuje ispunjenost uslova za davanje saglasnosti za izmenu i dopunu ugovora o prodaji, za raspolaganje imovinom u skladu sa ugovorom o prodaji i za ustupanje ugovora o prodaji, u skladu sa Prilogom 2, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo, i utvrđuje predlog odluke.
Pisani i obrazloženi zahtev iz člana 5. stav 1. ove uredbe Ministarstvu podnosi kupac.
Ministarstvo pruža Komisiji administrativno-tehničku pomoć, dostavlja izveštaje i materijale o izvršenju ugovornih obaveza kupaca i materijale za razmatranje zahteva kupaca za davanje saglasnosti u skladu sa članom 6. ove uredbe, priprema zapisnike sa sednica Komisije i dostavlja ih Komisiji, a po potrebi pruža potrebne informacije o statusu ugovora o prodaji.
Komisija donosi odluku o ostavljanju naknadnog roka, ako kupac nije izvršio obaveze u skladu sa ugovorom o prodaji kapitala.
Komisija donosi odluku o ostavljanju novog naknadnog roka, ako oceni da je kupac u prethodno ostavljenom naknadnom roku dostavio dokaze da je preduzeo aktivnosti u cilju izvršenja ugovorne obaveze.
Komisija može kupcu ostaviti najviše tri uzastopna naknadna roka za ispunjenje jedne ugovorne obaveze, ako oceni da je kupac u prethodno ostavljenom naknadnom roku dostavio dokaze da je preduzeo aktivnosti u cilju izvršenja ugovorne obaveze, osim ukoliko je ugovorom drugačije određeno.
Za izvršavanje ugovornih obaveza iz ugovora o prodaji kapitala kupcu se ostavlja naknadni rok u trajanju od 60 dana od dana prijema obaveštenja o ostavljanju naknadnog roka, osim ukoliko je ugovorom drugačije određeno.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, za izvršavanje ugovornih obaveza dostavljanja bankarske garancije i revizorskog izveštaja, kupcu se ostavlja naknadni rok u trajanju od 30 dana od dana prijema obaveštenja o ostavljanju naknadnog roka, osim ukoliko je ugovorom drugačije određeno.
Komisija može doneti odluku o ostavljanju naknadnog roka u dužem ili kraćem trajanju od roka iz člana 9. ove uredbe u slučaju opravdanih razloga.
Opravdanim razlozima iz stava 1. ovog člana, za ostavljanje dužeg naknadnog roka, smatraju se naročito:
1) trajanje odgovarajućeg postupka pred nadležnim organom (pribavljanje dozvola, odobrenja, saglasnosti i druge dokumentacije, kao i obrada zahteva);
2) kašnjenje u izvršenju ugovorne obaveze iz razloga na koje kupac nije mogao da utiče;
3) sezonski karakter poslovanja.
Opravdanim razlozima iz stava 1. ovog člana, za ostavljanje kraćeg naknadnog roka, smatraju se naročito:
1) sprečavanje negativnih posledica po subjekt privatizacije i po zaposlene;
2) potreba preduzimanja hitnih mera.
Naknadni rok određen kupcu za izvršenje obaveza iz ugovora o prodaji kapitala, podrazumeva kontrolu postupanja u skladu sa ostavljenim naknadnim rokom.
Ostavljanje naknadnog roka za jednu ili više ugovornih obaveza ne smatra se produženjem roka za izvršenje drugih ugovornih obaveza.
Komisija donosi odluku da su se stekli uslovi da se ugovor o prodaji kapitala smatra raskinutim zbog neispunjenja ugovornih obaveza ako, ni u naknadno ostavljenom roku za ispunjenje ugovorne obaveze, kupac ne otkloni povrede ugovornih obaveza iz člana 40. stav 1. Zakona o privatizaciji.
Na preduzimanje mera u postupku kontrole ugovora o prodaji imovine shodno se primenjuju odredbe čl. 8-11. ove uredbe.
Komisija donosi odluku da su se stekli uslovi da se ugovor o prodaji imovine smatra raskinutim zbog neispunjenja ugovornih obaveza ako, ni u naknadno ostavljenom roku za ispunjenje ugovorne obaveze, kupac ne otkloni povrede ugovornih obaveza iz člana 54. stav 1. Zakona o privatizaciji.
Posle sprovedene kontrole izvršenja ugovornih obaveza kupca iz ugovora o prodaji, Ministarstvo sačinjava izveštaj o izvršavanju ugovornih obaveza.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o izvršenju ugovornih obaveza, a naročito:
1) uvodni deo - osnovni podaci o subjektu privatizacije (naziv, matični broj, registrovana delatnost, struktura kapitala, broj zaposlenih); osnovni podaci o kupcu (ime ili naziv kupca, matični broj); podaci o ugovoru o prodaji (datum zaključenja ugovora i datum nastupanja odložnog uslova); datume odluka o preduzetim merama prema kupcu;
2) osnov vršenja kontrole (kontrola po dospeću ugovornih obaveza ili kontrola postupanja kupca u naknadnom roku);
3) tekst odredbe ugovora o prodaji, opis izvršenja i mišljenje ovlašćenog revizora i Ministarstva o izvršenju svake ugovorne obaveze, sa predlogom mera;
4) specifikaciju dokumentacije na osnovu koje je sačinjen izveštaj iz stava 1. ovog člana.
III PRELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE
Postupak kontrole izvršenja ugovora o prodaji započet do dana stupanja na snagu ove uredbe nastaviće se po odredbama ove uredbe.
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza kupca iz ugovora o prodaji kapitala ili imovine ("Službeni glasnik RS", br. 69/15, 12/16 i 78/17).
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
1. Dokumentacija za obavezu investiranja:
1) nabavka osnovnih sredstava - nenovčani ulog:
- ugovor o unosu osnovnih sredstava;
- izvod iz javnog registra ukoliko je predmet investicije nepokretnost;
- izjava kupca overena kod javnog beležnika da je vlasnik unetog osnovnog sredstva i da ne postoje potraživanja trećih lica po tom osnovu, da uneto sredstvo nije opterećeno zalogom, kao i da je u funkciji obavljanja poslovanja;
- saobraćajna dozvola na ime kupca za sredstva koja podležu registraciji;
- procena vrednosti predmeta investiranja od strane ovlašćenog sudskog veštaka/licenciranog procenitelja;
- dokaz da je subjekt privatizacije postao vlasnik osnovnog sredstva (izvod iz javnih registara, saobraćajna dozvola, polisa osiguranja, gde je primenljivo);
- zapisnik o prijemu osnovnog sredstava i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije o stavljanju predmeta investicije u funkciju poslovanja;
- knjigovodstvena kartica unetog osnovnog sredstva;
2) nabavka osnovnih sredstava - novčani ulog:
- dokaz da je kupac uplatio ugovoreni iznos novčanih sredstava na račun subjekta privatizacije;
- faktura dobavljača i dokaz da je subjekt privatizacije platio dobavljaču;
- procena vrednosti predmeta investiranja od strane ovlašćenog sudskog veštaka/licenciranog procenitelja;
- dokaz da je subjekt privatizacije postao vlasnik osnovnog sredstva (izvod iz javnih registara, saobraćajna dozvola, polisa osiguranja, gde je primenljivo);
- zapisnik o prijemu osnovnog sredstava i izjava kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije o stavljanju predmeta investicije u funkciju poslovanja subjekta privatizacije;
- knjigovodstvena kartica kupljenog osnovnog sredstva;
3) izgradnja i/ili rekonstrukcija objekata:
- akt nadležnog organa kojim se ostvaruje pravo izgradnje/rekonstrukcije objekta ili potvrda ovlašćenog revizora da za konkretne radove i objekat nije potreban akt nadležnog organa;
- dokaz da je objekat upisan u list nepokretnosti, odnosno vlasnički list, kao vlasništvo subjekta privatizacije, bez tereta;
- ugovor o građenju ili adaptaciji, odnosno rekonstrukciji;
- overena okončana situacija;
- zapisnik o prijemu izvršenih radova;
- knjigovodstvena kartica izgrađenog/rekonstruisanog objekta;
- dokaz da je kupac izvršio uplatu na račun subjekta privatizacije i da je subjekt privatizacije, platio izvođaču ili da je kupac iz sopstvenih sredstava izvršio plaćanje izvođaču;
- procena sudskog veštaka/licenciranog procenitelja kojim se dokazuje vrednost izvršenih radova;
- izjava kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da je objekat priveden nameni;
4) nematerijalno ulaganje:
- ugovori sa dobavljačima, fakture dobavljača;
- dokaz da je kupac iz sopstvenih sredstava izvršio plaćanje po fakturi ili da je uplatio ugovoreni iznos na račun subjekta privatizacije;
- procena vrednosti ulaganja od strane sudskog veštaka/licenciranog procenitelja;
- zapisnik o prijemu;
- knjigovodstvena kartica na kojoj je evidentirano nematerijalno ulaganje;
- izjava kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da su ulaganja izvršena za potrebe subjekta privatizacije;
5) ostalo ulaganje:
- fakture dobavljača;
- dokaz o izvršenom plaćanju;
- knjigovodstveno evidentiranje;
- izjava kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da su ulaganja izvršena za potrebe subjekta privatizacije;
6) dokumentacija nakon prihvatanja izvršenja obaveze investiranja:
- dokaz da je u Centralnom registru, depou i kliringu hartija od vrednosti i/ili Agenciji za privredne registre izvršen upis dokapitalizacije;
- izjava kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da li je predmet investicije u funkciji poslovanja subjekta privatizacije do isteka najdužeg roka iz ugovora o prodaji (u zavisnosti od odredbe ugovora o prodaji);
- izjava Kupca overena kod javnog beležnika i izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da li je do isteka najdužeg roka iz ugovora o prodaji raspolagano predmetom investiranja na neki od sledećih načina: prodaja, zakup, razmena, zaloga ili hipoteka.
2. Dokumentacija za obaveze u vezi sa redovnom isplatom zarada zaposlenima:
- specifikacija izvršenih isplata po mesecima sa brojem zaposlenih, neto zaradama, porezima i doprinosima, potpisana od strane odgovornog lica subjekta privatizacije;
- dokaze o uplaćenim zaradama sa pripadajućim porezima i doprinosima na zarade (izvodi sa računa, poreske prijave i eventualno drugi dokazi o uplati).
3. Dokumentacija za obavezu zabrane otpuštanja zaposlenih po osnovu tehnološkog viška:
- izjava odgovornog lica subjekta privatizacije da li je u subjektu privatizacije bilo otpuštanja zaposlenih po osnovu tehnološkog viška;
- akta na osnovu kojih je, eventualno, prestao radni odnos za zaposlene (rešenje, odluka o prestanku radnog odnosa).
4. Dokumentacija za obavezu zabrane otuđenja akcija/udela:
- odluke nadležnog organa;
- podatak iz Centralnog registra, depoa i kliringa hartija od vrednosti ili Agencije za privredne registre;
- izjava kupca da nije raspolagao akcijama, odnosno udelima.
5. Dokumentacija za obavezu zabrane zalaganja akcija/udela:
- odluke nadležnog organa;
- izvod sa vlasničkog/založnog računa;
- podatak iz Centralnog registra, depoa i kliringa hartija od vrednosti ili Agencije za privredne registre;
- izjava kupca da nije zalagao udele, odnosno akcije.
6. Dokumentacija za obavezu obezbeđenja kontinuiteta poslovanja u skladu sa ugovornom odredbom:
- kopije godišnjih ili periodičnih finansijskih izveštaja (bilans uspeha i zaključni list/bruto bilans), i to iz ugovorenog predprivatizacionog perioda i kontrolisanog perioda;
- fizičke pokazatelje o ostvarenoj proizvodnji/pruženim uslugama, samo ukoliko je to utvrđeno ugovorom o prodaji.
7. Dokumentacija za obavezu zabrane raspolaganja stalnom imovinom:
- odluke nadležnog organa subjekta privatizacije o otuđenju/opterećenju imovine;
- zaključni list na dan 31. decembar godine koja prethodi raspolaganju i na dan poslednjeg knjiženja;
- analitičke kartice osnovnih sredstava koje sadrže sadašnju knjigovodstvenu vrednost na dan 31. decembar godine koja prethodi raspolaganju;
- analitičke kartice i konto grupe učešće u kapitalu drugih pravnih lica i nematerijalnih ulaganja;
- bilans stanja koji prethodi godini u kojoj je došlo do raspolaganja;
- izvod iz registra menica Narodne banke Srbije, samo ako je ugovorom o prodaji izdavanje menica predviđeno kao poseban vid raspolaganja;
- izvod iz registra založnog prava Agencije za privredne registre;
- izveštaj kreditnog biroa;
- listovi nepokretnosti, odnosno izvodi iz javnog registra nepokretnosti;
- izjave odgovornog lica subjekta privatizacije i kupca o raspolaganju osnovnim sredstvima/stalnom imovinom subjekta privatizacije.
Ukoliko je ugovorom o prodaji utvrđeno ograničenje koje se odnosi na raspolaganje imovinom, procenat raspolaganja imovinom prati se za pozicije u okviru stalne imovine subjekta privatizacije (za pravne poslove prodaje, hipoteke, zaloge).
8. Dokumentacija za obavezu zabrane otuđenja ili zalaganja predmeta prodaje:
- odluke nadležnog organa;
- knjigovodstvene kartice predmeta prodaje;
- izvod iz registra založnog prava Agencije za privredne registre;
- izvodi iz javnog registra nepokretnosti.
9. Dokumentacija za obavezu otkupa akcija:
- rešenje Komisije za hartije od vrednosti o podnetom zahtevu za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje.
- tekst ponude objavljen u dnevnim novinama.
10. Dokumentacija za obavezu otkupa udela:
- odluka nadležnog organa o upućivanju ponude za otkup/prenos udela;
- ponuda članovima društva.
Pisani i obrazloženi zahtev kupca za davanje saglasnosti razmatra se ako su ispunjeni sledeći uslovi:
1. za izmenu investicionog programa:
- da je dostavljen Elaborat o ekonomskim i tehnološkim razlozima izmene investicionog programa sačinjen od ovlašćenog revizora, koji je usvojio nadležni organ subjekta privatizacije i koji sadrži potvrdu opravdanosti predloženih izmena investicionog programa;
- da se izmenama ne menja ukupan iznos investicije i ukupan rok za izvršenje investicione obaveze.
2. za otuđenje stalne imovine subjekta privatizacije:
- da je dostavljen Elaborat o razlozima otuđenja sačinjen od ovlašćenog revizora, koji je usvojio nadležni organ subjekta privatizacije i koji sadrži potvrdu opravdanosti otuđenja, a posebno imajući u vidu: finansijske efekte otuđenja na poslovanje subjekta privatizacije, procenu vrednosti predmeta prodaje, podatke o nameni sredstava ostvarenih otuđenjem, kao i da sredstva ostvarena otuđenjem neće biti upotrebljena za namirenje obaveza prema kupcu ili licima povezanim sa kupcem, odnosno da će biti upotrebljena za potrebe subjekta privatizacije;
- da planirano otuđenje, pored ugovorom dozvoljenog procenta otuđenja, ne prelazi dodatnih 10% (ukupno za sve transakcije) od ukupne vrednosti stalne imovine subjekta privatizacije prema bilansu stanja na dan 31. decembar za godinu koja prethodi godini u kojoj se vrši predmetno otuđenje;
- da prodajna cena planiranog predmeta otuđenja ne može biti ispod knjigovodstvene vrednosti.
3. za zalaganje stalne imovine subjekta privatizacije, samo ako je ugovorom o prodaji procentualno ograničeno raspolaganje imovinom subjekta privatizacije uspostavljanjem založnog prava:
- da je dostavljen Elaborat o razlozima zalaganja sačinjen od ovlašćenog revizora, koji je usvojio nadležni organ subjekta privatizacije i koji sadrži potvrdu opravdanosti zalaganja, a posebno imajući u vidu: finansijske efekte zalaganja na poslovanje subjekta privatizacije, podatke o nameni sredstava ostvarenih zalaganjem, kao i da sredstva ostvarena zalaganjem neće biti upotrebljena za namirenje obaveza prema kupcu ili licima povezanim sa kupcem, odnosno da će biti upotrebljena za potrebe subjekta privatizacije;
- da planirano zalaganje, pored ugovorom dozvoljenog procenta zalaganja, ne prelazi dodatnih 30% (ukupno po svim osnovima nastanka obaveze zalaganja) od ukupne vrednosti stalne imovine, odnosno ukupne poslovne imovine subjekta privatizacije (u zavisnosti od ugovorne odredbe) prema bilansu stanja na dan 31. decembar za godinu koja prethodi godini u kojoj se vrši predmetno zalaganje. Procenat utvrđenog ograničenja iz ove alineje ne uključuje zalaganje stalne imovine subjekta privatizacije po osnovu učešća u projektima za koje je utvrđeno aktom Vlade da su projekti od značaja za Republiku Srbiju;
- da se založenom imovinom obezbeđuje izvršenje obaveza subjekta iz poslovanja.
4. za izdavanje u zakup osnovnog sredstva/imovine subjekta privatizacije, samo ako je ugovorom o prodaji ograničeno davanje u zakup osnovnog sredstva/imovine subjekta privatizacije:
- da planirani zakup, pored ugovorom dozvoljenog procenta zakupa, ne prelazi dodatnih 10% (ukupno po svim osnovima nastanka obaveze zakupa) od ukupne vrednosti stalne imovine subjekta privatizacije prema bilansu stanja na dan 31. decembar za godinu koja prethodi godini u kojoj se vrši predmetni zakup;
5. za izdavanje menica, samo ako je ugovorom o prodaji izdavanje menica predviđeno kao poseban vid raspolaganja imovinom:
- da ukupna vrednost menica, pored ugovorom dozvoljenog procenta izdavanja menica, nije veća od dodatnih 30% od ukupne vrednosti stalne imovine subjekta privatizacije prema bilansu stanja na dan 31. decembar za godinu koja prethodi godini u kojoj se vrši predmetno raspolaganje;
- da subjekt privatizacije izdaje menice za obavljanje redovnog poslovanja, odnosno za obezbeđenje kontinuiteta poslovanja;
- da subjekt privatizacije uredno izmiruje tekuće obaveze po postojećim kreditima, odnosno po poslovima po kojima su već izdate menice.
Ukupan procenat raspolaganja osnovnim sredstvima/imovinom subjekta privatizacije, ne može biti veći od 45% po svim osnovama, uključujući i raspolaganje za koje Kupcu nije potrebna prethodna saglasnost u skladu sa ugovorom o prodaji.
6. za ustupanje ugovora o prodaji:
- da je dostavljeno mišljenje nadležne organizacije za sprečavanje pranja novca u skladu sa članom 13. Zakona o privatizaciji o nepostojanju smetnji na strani prijemnika za ustupanje ugovora, odnosno za sticanje svojstva kupca;
- da je dostavljen potpisan i overen ugovor o ustupanju;
- da prijemnik ispunjava uslove propisane članom 12. Zakona o privatizaciji što se dokazuje:
a) ako je prijemnik pravno lice - izvodom o upisu prijemnika u Registar privrednih subjekata; obrascem overenih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje prijemnika; overenom izjavom direktora prijemnika da pravno lice ne spada u krug lica koja, shodno članu 12. Zakona o privatizaciji, ne mogu biti kupac; overenom izjavom kontrolnog člana ili kontrolnog akcionara pravnog lica da nije lice koje shodno članu 12. Zakona o privatizaciji ne može biti kupac, odnosno izjavom direktora prijemnika da nema kontrolnog člana - akcionara; potvrdom nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da fizičko lice koje je kontrolni član ili kontrolni akcionar pravnog lica nije osuđivano za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji i potvrdom nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da se protiv fizičkog lica koje je kontrolni član, odnosno kontrolni akcionar, ne vodi postupak za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji;
b) ako je prijemnik fizičko lice - ličnom kartom i uverenjem o državljanstvu; overenom izjavom da prijemnik nije lice koje, shodno članu 12. Zakona o privatizaciji, ne može biti kupac, potvrdom nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da prijemnik nije osuđivan za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji i potvrdom nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da se protiv prijemnika ne vodi postupak za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji.
- da prijemnik u trenutku podnošenja zahteva za ustupanje ugovora ispunjava kriterijume za učestvovanje u javnom prikupljanju ponuda sa javnim nadmetanjem za konkretni subjekt privatizacije ukoliko su kriterijumi bili definisani javnim pozivom.
- da je dostavljena izjava odgovornog lica u subjektu privatizacije kojom se potvrđuje da prijemnik nema dospele, a neizmirene obaveze prema subjektu privatizacije.
7. za izmenu iznosa bankarske garancije:
- da je kupac izvršio investicionu obavezu u iznosu većem od ugovorene obaveze za prvu godinu investiranja ili da je izvršio ukupnu investicionu obavezu.
- da je zahtevana promena iznosa bankarske garancije koja dospeva u skladu sa ugovorom o prodaji, u visini preostalog iznosa investicije, a ne manja od 10% od ukupne investicije predviđene ugovorom o prodaji.
Iznos bankarske garancije kojom se obezbeđuje izvršenje obaveza kupca u prvoj godini izvršenja ugovora ne može biti predmet izmene.
Kupac kome je naplaćena bankarska garancija zbog neizvršenja ugovorne obaveze investiranja ne ispunjava uslove za izmenu iznosa garancije za dobro izvršenje posla.