PRAVILNIK

O PREMEŠTAJU ZAPOSLENIH U DIPLOMATSKO-KONZULARNA PREDSTAVNIŠTVA REPUBLIKE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 12/2009 i 48/2018)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se postupak premeštaja zaposlenih iz organizacionih jedinica Ministarstva spoljnih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo) na radna mesta u diplomatsko-konzularnim predstavništvima Republike Srbije u inostranstvu (u daljem tekstu: predstavništvo).

Pod izrazom "zaposleni" podrazumevaju se diplomate, izvršioci i nameštenici, u smislu člana 32. Zakona o spoljnim poslovima.

Član 2

Premeštaj na rad u predstavništvo je uvek privremenog karaktera.

Rad u jednom predstavništvu traje, po pravilu, do četiri godine, s tim što ministar spoljnih poslova (u daljem tekstu: ministar) može doneti rešenje o premeštaju zaposlenog uvek kada proceni da kadrovska promena može dovesti do unapređenja diplomatske službe. Žalba na rešenje o premeštaju zaposlenog iz predstavništva ne zadržava izvršenje rešenja.

Član 3

Izuzetno, ministar može doneti rešenje o privremenom produženju rada zaposlenog u predstavništvu kada potrebe diplomatske službe takvo produženje zahtevaju.

Pod potrebama diplomatske službe u smislu prethodnog stava naročito se podrazumevaju otežana mogućnost zamene zaposlenog usled objektivnih okolnosti i potreba završetka određenog posla koji je privremenog karaktera, a u kome iskustvo zaposlenog ima značajnu ulogu.

Član 4

Organizaciona jedinica Ministarstva nadležna za personalne i pravne poslove svake godine u martu obaveštava zaposlene u Ministarstvu o radnim mestima u predstavništvima koja će te godine postati upražnjena usled proteka roka od četiri godine.

Obaveštenje zaposlenih se vrši na internoj oglasnoj tabli Ministarstva isticanjem spiska radnih mesta u predstavništvima koja će biti upražnjena, uslova za rad na svakome od njih, koji su propisani aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, kao i rokom u kome se zaposleni mogu prijaviti za premeštaj, a koji ne može biti kraći od 15 dana od dana isticanja obaveštenja.

Član 5

Svi zaposleni u Ministarstvu koji ispunjavaju propisane uslove za rad na radnim mestima u predstavništvima koja će biti upražnjena mogu se u datom roku prijaviti za premeštaj organizacionoj jedinici nadležnoj za personalne i pravne poslove.

Prijava zaposlenog iz prethodnog stava sadrži: izjavu kojom se izražava saglasnost za premeštaj na određeno radno mesto u predstavništvu, opis motiva zbog kojih se traži premeštaj i radnu biografiju.

Zaposleni uz prijavu prilaže mišljenje svog neposredno pretpostavljenog, koje se naročito odnosi na pitanje nesmetanog nastavka radnog procesa u organizacionoj jedinici u slučaju premeštaja.

Zaposleni se može istovremeno prijaviti za premeštaj na više radnih mesta u jednom ili više predstavništava.

Član 6

Izbor kandidata vrši ministar na predlog Saveta za premeštaj, u čijem sastavu su generalni sekretar Ministarstva, pomoćnici ministra, politički direktor Ministarstva, šef Kabineta ministra, rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva nadležne za personalne i pravne poslove i lice iz redova zaposlenih u Ministarstvu.

Član 7

Organizaciona jedinica Ministarstva nadležna za personalne i pravne poslove dostavlja članovima Saveta za premeštaj informaciju o svim blagovremeno podnetim prijavama kandidata koji ispunjavaju neophodne uslove za premeštaj na radna mesta u predstavništvima.

Pored podataka iz podnetih prijava, informacija sadrži sledeće podatke za svakog od kandidata:

1) radne ocene u poslednje tri godine;

2) podatke o verifikovanom znanju stranih jezika;

3) podatke o uspehu na stručnom ispitu i stručnim usavršavanjima.

Član 8

Prilikom izbora kandidata u obzir se naročito uzimaju: radne i stručne ocene, poznavanje jezika države prijema i iskustvo u obavljanju poslova radnog mesta na koje se vrši premeštaj.

Prilikom izbora uzima se u obzir i motiv koji je kandidat naveo u prijavi.

Član 9

Za premeštaj na radno mesto u predstavništvu na kome se obavlja više različitih poslova (administrativni, finansijski, informatički, poslovi vozača, domara), zaposleni ispunjava neophodne uslove kada ima odgovarajući stepen obrazovanja za obavljanje osnovnog posla, u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, i kada je osposobljen za obavljanje ostalih poslova.

Član 10

Rešenje o izboru kandidata donosi ministar.

Izreka rešenja iz prethodnog stava sadrži: ime, prezime i zvanje izabranog kandidata; naziv radnog mesta u predstavništvu za koje je zaposleni izabran i zvanje predviđeno za to radno mesto; naziv organizacione jedinice u koju se zaposleni upućuje na stručne pripreme; rok za obavljanje priprema; podatke o mesečnoj zaradi, u skladu sa propisom Vlade.

U obrazloženju rešenja iz stava 1. navešće se i razlozi za izbor.

Po ovlašćenju ministra, rešenje iz stava 1. može doneti i generalni sekretar Ministarstva.

Član 11

Stručne pripreme izabranog kandidata i provera osposobljenosti za rad na radnom mestu u predstavništvu sprovode se u skladu sa posebnim programom Diplomatske akademije.

Za vreme stručnih priprema, izabrani kandidat nastavlja da obavlja poslove svog dotadašnjeg radnog mesta, u smanjenom obimu.

Član 12

Po okončanim pripremama, izabrani kandidat se upućuje na zdravstveni pregled na kome se utvrđuje da li poseduje zadovoljavajuće psihofizičke sposobnosti i psihičku stabilnost za rad na određenom radnom mestu u predstavništvu.

Član 13

Ako zdravstveni pregled pokaže da izabrani kandidat ne poseduje sposobnosti navedene u članu 12. ovog pravilnika ili ako izabrani kandidat iz bilo kog razloga odustane ili, u predviđenom roku, ne završi pripreme navedene u članu 11. ovog pravilnika ili ako ne dobije vizu države prijema, Savet za premeštaj će predložiti ministru drugog kandidata među prethodno prijavljenim, bez ponovnog obaveštavanja svih zaposlenih.

Iz opravdanog razloga, Savet za premeštaj može odlučiti da se rok za stručne pripreme produži.

Član 14

Rešenje o privremenom premeštaju zaposlenog na radno mesto u predstavništvu donosi ministar ili, po njegovom ovlašćenju, generalni sekretar ministarstva.

Izreka rešenja iz prethodnog stava sadrži: ime, prezime i zvanje zaposlenog; naziv radnog mesta u predstavništvu na koje se zaposleni premešta i zvanje predviđeno za to radno mesto; konstataciju da se zaposleni premešta na period do četiri godine i da rešenjem ministra može biti povučen ranije; podatke o mesečnoj zaradi i naknadama zaposlenog, u skladu sa propisom Vlade.

Rešenje o premeštaju ne može biti uručeno zaposlenom ako se na prethodnom radnom mestu nije razdužio i predao organizacionoj jedinici Ministarstva nadležnoj za personalne i pravne poslove uredno popunjenu razdužnu listu.

Žalba na rešenje o premeštaju zaposlenog na radno mesto u predstavništvu ne zadržava izvršenje rešenja.

Član 15

Na osnovu rešenja o premeštaju zaposlenog na radno mesto u predstavništvu, generalni sekretar ministarstva izdaje zaposlenom nalog za selidbu, u skladu sa propisom Vlade.

Član 16

Zaposleni ne može biti premešten na radno mesto u predstavništvu za koje je aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta predviđeno više zvanje od onog koje ima, niti na radno mesto za koje nema odgovarajući stepen obrazovanja.

Zaposleni može, kada potrebe Ministarstva to zahtevaju i uz svoju saglasnost, biti premešten na radno mesto u predstavništvu za koje je predviđeno niže zvanje od onog koje ima.

Član 17

Zaposleni protiv koga se vodi disciplinski postupak, krivični postupak ili postupak za privredni prestup ne može biti premešten na radno mesto u predstavništvu.

Član 18

Premeštaj zaposlenih na radna mesta u predstavništvu, po pravilu, vrši se svake godine u julu.

Član 19

U cilju racionalnog korišćenja sredstava, zaposleni koji se premešta na radno mesto u predstavništvu koristiće godišnji odmor u celini pre stupanja na novu dužnost.

U godini u kojoj je predviđeno da zbog proteka četiri godine zaposleni bude premešten u organizacionu jedinicu Ministarstva, godišnji odmor se koristi po prestanku rada u predstavništvu.

Član 20

Kada potrebe diplomatske službe zahtevaju da kadrovske promene u predstavništvu budu izvršene van rokova određenih u čl. 4. i 18. ovog pravilnika, ili kada se na obaveštenje o radnom mestu koje će biti upražnjeno niko ne prijavi ili se po oceni Saveta za premeštaj prijave nekompetentni kandidati, ministar može, bez prethodnog obaveštavanja svih zaposlenih, sam izvršiti izbor zaposlenog koji ispunjava propisane uslove za rad na određenom radnom mestu u predstavništvu i doneti rešenje o premeštaju.

Izabrani ne može odbiti premeštaj, osim iz opravdanog razloga.

Opravdanost razloga ocenjuje ministar.

Pre donošenja rešenja iz stava 1, zaposleni mora obaviti stručne pripreme iz člana 11. ovog pravilnika i zdravstveni pregled iz člana 12. ovog pravilnika.

Član 21

Zbog privremenog povećanja obima posla u predstavništvu, ministar može, na predlog šefa predstavništva ili rukovodioca nadležne organizacione jedinice Ministarstva, doneti rešenje o premeštaju zaposlenog u predstavništvo na period do šest meseci.

Pre donošenja rešenja iz prethodnog stava, zaposleni mora obaviti zdravstveni pregled iz člana 12. ovog pravilnika.

Po ovlašćenju ministra, rešenje iz stava 1. ovog člana može doneti i generalni sekretar ministarstva.

Član 22

Ako se radno mesto u predstavništvu ne može popuniti premeštajem zaposlenog iz Ministarstva, sprovodi se interni konkurs na način određen zakonom kojim se reguliše položaj državnih službenika, osim ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".