PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I NA MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI U 2018. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 28/2018) |
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2018. godini, (u daljem tekstu: Pravilnik) se uređuju ciljevi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu, Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta, u cilju:
- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji;
- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na evropskom i domaćem tržištu;
- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;
- Otvaranje novih radnih mesta;
- Promocija turističke ponude AP Vojvodine na međunarodnim sajmovima.
Sredstva su namenjena privrednim subjektima sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za učešće na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Sajam) na osnovu Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2018. godini (u daljem tekstu: Konkurs).
Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslov učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.
Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.
Sredstva su namenjena mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima za nastup:
- na sajmu u Evropi i
- na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji.
Prihvatljivi troškovi (troškovi nastali iznajmljivanjem, postavljanjem i vođenjem štanda) su:
a. materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, troškovi iznajmljivanja štanda i prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl). Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajma;
b. putni troškovi: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta privrednog subjekta do mesta održavanja Sajma i to avio, autobuski i železnički prevoz za jedan odlazak i jedan povratak po izvršiocu ili automobilski prevoz za jedan odlazak i jedan povratak za oba izvršioca zajedno. Putni troškovi za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema priloženoj prevoznoj karti. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;
v. troškovi smeštaja za najviše dva izvršioca, za najviše broj dana trajanja Sajma, u hotelu kategorije sa najviše četiri zvezdice ("First class") na bazi polupansiona;
g. troškovi informisanja javnosti na Sajmu: troškovi pripreme i izrade štampanog propagandnog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali.
Obračun troškova informisanja javnosti na Sajmu prihvata se najviše do 15% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova nastupa na Sajmu.
Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom nastupa na Sajmovima su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.
Neprihvatljivi troškovi su:
- troškovi aktivnosti na pripremi nastupa;
- zaostali dugovi, gubici i kamate;
- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;
- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;
- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;
- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;
- gubici nastali prilikom konverzije valute;
- troškovi dnevnica;
- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajmu;
- troškovi izrade i ažuriranja internet stranica;
- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.
Pravo učešća na Konkursu imaju mikro, mali i srednji privredni subjekti sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom i to:
1. privredna društva, registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su, prema finansijskim izveštajima za 2016. i 2017. godinu, razvrstana na mikro, mala i srednja privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu.
2. preduzetnici koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo.
Podnosilac prijave može podneti najviše dve prijave i to jednu za nastup na sajmu u Evropi i jednu za nastupu na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji, pod uslovom da:
1. je registrovan u Agenciji za privredne registre pre 01.01.2018. godine;
2. je šifra pretežne delatnosti proizvodna ili turistička;
3. da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;
4. je pozitivno poslovao u 2016. i 2017. godini (iskazao neto dobitak);
5. je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
6. nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;
7. nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
8. prema finansijskom izveštaju za 2017. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice;
9. nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;
10. podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge ne mogu da predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;
11. je podneta aplikacija-prijava na Sajam za koji se konkuriše.
Obavezna dokumentacija koja se podnosi:
1. U potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);
2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);
3. Bilans stanja i bilans uspeha kompanije za prethodnu godinu i plan izvoza za tekuću godinu;
4. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (originali ili overene fotokopije)1;
(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2017. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);
(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2017. godinu (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu;
(g) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2017. i 2018. godini i fotokopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti;
5. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za sajmove realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);
6. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za sajmove koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);
7. Kratak koncept strategije razvoja kompanije;
8. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):
(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;
(2) da su dati podaci u Prijavi tačni;
(3) da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam;
(4) da se po nekom drugom osnovu ne koriste bespovratna sredstva za istu namenu;
(5) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(6) da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;
(7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata za nastupe na Sajmovima;
(8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(9) o povezanim licima;
(10) da se ne vode sudski postupci;
9. Dokaz da je podneta aplikacija-prijava za nastup na Sajmu, sa utvrđenim datumom i mestom održavanja (original ili overena fotokopija: prijave sa specifikacijom, predračuna sa specifikacijom, računa sa specifikacijom i sl.).
Ukoliko su dokumenta izdata na stranom jeziku, podnosilac prijave obavezan je da uz original dostavi i dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.
Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga dokumenta.
Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:
1. Dokumentacija kojom se dokazuje posedovanje standarda i sertifikata;
2. Overene kopije dokumenata kojom se dokazuje da je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2016-2018. godina;
3. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);
4. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);
5. Dokumentacija kojom se dokazuje dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću);
6. Dokumentacija kojom se dokazuje realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću).
Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.
___________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti podnesak kojim se dokazuje da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, s tim da potrebno dostaviti predmetna Uverenja najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.
Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.
Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.
Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.
Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu); Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.
• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).
Kriterijumi za dodelu Sredstava
Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:
Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću: |
|
|
KRITERIJUM |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima |
0 |
20 |
2. Standardi i sertifikati |
10 |
0 |
3. Broj zaposlenih: |
|
|
- Više od 5 |
5 |
|
- Više od 20 |
10 |
|
- Više od 50 |
15 |
|
- Više od 100 |
20 |
|
4. Dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine |
|
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara |
5 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 250.000 dolara |
10 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 500.000 dolara |
15 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 1 milion dolara |
20 |
|
5. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju |
|
|
- Regionalne |
1 |
|
- Pokrajinske |
5 |
|
- Republičke |
10 |
|
- Međunarodne |
15 |
|
|
||
|
|
|
Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću: |
|
|
KRITERIJUM |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima |
0 |
20 |
2. Standardi i sertifikati |
10 |
0 |
3. Broj zaposlenih: |
|
|
- Više od 3 |
5 |
|
- Više od 7 |
10 |
|
- Više od 10 |
15 |
|
- Više od 20 |
20 |
|
4. Realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima |
|
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 10.000 dolara |
5 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 20.000 dolara |
10 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 50.000 dolara |
15 |
|
- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara |
20 |
|
5. Broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima |
|
|
- Preko 10.000 dolara |
5 |
|
- Preko 30.000 dolara |
10 |
|
- Preko 50.000 dolara |
15 |
|
- Preko 100.000 dolara |
20 |
|
6. Broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima |
|
|
- Preko 1.000.000 dinara |
5 |
|
- Preko 3.000.000 dinara |
10 |
|
- Preko 5.000.000 dinara |
15 |
|
- Preko 1.000.000 dinara |
20 |
|
7. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju |
|
|
- Regionalne |
1 |
|
- Pokrajinske |
5 |
|
- Republičke |
10 |
|
- Međunarodne |
15 |
Postupak dodele Sredstava i odlučivanje
Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih subjekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.
Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.
Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).
Odluka je konačna.
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana nakon donošenja Odluke dostavi potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov. rs.
Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
Isplata sredstava se vrši po principu refundacije.
Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je:
1. da dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima:
• u roku od 15 dana od dana završetka sajamske manifestacije (za manifestacije koje će se održavati posle donošenja Odluke);
• u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke (za sajamske manifestacije koje se budu održale do donošenja Odluke).
Izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima treba da sadrži:
• narativni deo (osnovni podaci o projektu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti na realizaciji projekta, opšti utisak o realizaciji projekta, opravdanost i slično) uz foto-dokumentaciju sa održane sajamske manifestacije;
• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i iznos utrošenih Sredstava);
• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;
• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.
2. omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.
Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:
• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;
• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.
Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.
Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.
Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.
Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.
Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".