PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I NA MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 28/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2018. godini, (u daljem tekstu: Pravilnik) se uređuju ciljevi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu, Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta, u cilju:

- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji;

- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na evropskom i domaćem tržištu;

- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;

- Otvaranje novih radnih mesta;

- Promocija turističke ponude AP Vojvodine na međunarodnim sajmovima.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena privrednim subjektima sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za učešće na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Sajam) na osnovu Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2018. godini (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslov učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima za nastup:

- na sajmu u Evropi i

- na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji.

Prihvatljivi troškovi (troškovi nastali iznajmljivanjem, postavljanjem i vođenjem štanda) su:

a. materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, troškovi iznajmljivanja štanda i prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl). Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajma;

b. putni troškovi: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta privrednog subjekta do mesta održavanja Sajma i to avio, autobuski i železnički prevoz za jedan odlazak i jedan povratak po izvršiocu ili automobilski prevoz za jedan odlazak i jedan povratak za oba izvršioca zajedno. Putni troškovi za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema priloženoj prevoznoj karti. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;

v. troškovi smeštaja za najviše dva izvršioca, za najviše broj dana trajanja Sajma, u hotelu kategorije sa najviše četiri zvezdice ("First class") na bazi polupansiona;

g. troškovi informisanja javnosti na Sajmu: troškovi pripreme i izrade štampanog propagandnog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali.

Obračun troškova informisanja javnosti na Sajmu prihvata se najviše do 15% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova nastupa na Sajmu.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom nastupa na Sajmovima su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.

Neprihvatljivi troškovi su:

- troškovi aktivnosti na pripremi nastupa;

- zaostali dugovi, gubici i kamate;

- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;

- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- troškovi dnevnica;

- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajmu;

- troškovi izrade i ažuriranja internet stranica;

- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na Konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju mikro, mali i srednji privredni subjekti sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su, prema finansijskim izveštajima za 2016. i 2017. godinu, razvrstana na mikro, mala i srednja privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu.

2. preduzetnici koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

Podnosilac prijave može podneti najviše dve prijave i to jednu za nastup na sajmu u Evropi i jednu za nastupu na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji, pod uslovom da:

1. je registrovan u Agenciji za privredne registre pre 01.01.2018. godine;

2. je šifra pretežne delatnosti proizvodna ili turistička;

3. da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

4. je pozitivno poslovao u 2016. i 2017. godini (iskazao neto dobitak);

5. je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

6. nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

7. nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

8. prema finansijskom izveštaju za 2017. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice;

9. nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

10. podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge ne mogu da predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

11. je podneta aplikacija-prijava na Sajam za koji se konkuriše.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi:

1. U potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);

3. Bilans stanja i bilans uspeha kompanije za prethodnu godinu i plan izvoza za tekuću godinu;

4. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (originali ili overene fotokopije)1;

(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2017. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2017. godinu (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu;

(g) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2017. i 2018. godini i fotokopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti;

5. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za sajmove realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

6. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za sajmove koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

7. Kratak koncept strategije razvoja kompanije;

8. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

(2) da su dati podaci u Prijavi tačni;

(3) da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam;

(4) da se po nekom drugom osnovu ne koriste bespovratna sredstva za istu namenu;

(5) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(6) da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

(7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata za nastupe na Sajmovima;

(8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(9) o povezanim licima;

(10) da se ne vode sudski postupci;

9. Dokaz da je podneta aplikacija-prijava za nastup na Sajmu, sa utvrđenim datumom i mestom održavanja (original ili overena fotokopija: prijave sa specifikacijom, predračuna sa specifikacijom, računa sa specifikacijom i sl.).

Ukoliko su dokumenta izdata na stranom jeziku, podnosilac prijave obavezan je da uz original dostavi i dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga dokumenta.

Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. Dokumentacija kojom se dokazuje posedovanje standarda i sertifikata;

2. Overene kopije dokumenata kojom se dokazuje da je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2016-2018. godina;

3. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

4. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

5. Dokumentacija kojom se dokazuje dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću);

6. Dokumentacija kojom se dokazuje realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću).

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

___________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti podnesak kojim se dokazuje da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, s tim da potrebno dostaviti predmetna Uverenja najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu); Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.

• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću:

 

 

KRITERIJUM

BOD

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

- Više od 5

5

- Više od 20

10

- Više od 50

15

- Više od 100

20

4. Dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara

5

- Realizovan ukupan izvoz preko 250.000 dolara

10

- Realizovan ukupan izvoz preko 500.000 dolara

15

- Realizovan ukupan izvoz preko 1 milion dolara

20

5. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

- Regionalne

1

- Pokrajinske

5

- Republičke

10

- Međunarodne

15

 

 

 

 

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću:

 

 

KRITERIJUM

BOD

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

- Više od 3

5

- Više od 7

10

- Više od 10

15

- Više od 20

20

4. Realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 10.000 dolara

5

- Realizovan ukupan izvoz preko 20.000 dolara

10

- Realizovan ukupan izvoz preko 50.000 dolara

15

- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara

20

5. Broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

- Preko 10.000 dolara

5

- Preko 30.000 dolara

10

- Preko 50.000 dolara

15

- Preko 100.000 dolara

20

6. Broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2017. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima

 

- Preko 1.000.000 dinara

5

- Preko 3.000.000 dinara

10

- Preko 5.000.000 dinara

15

- Preko 1.000.000 dinara

20

7. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

- Regionalne

1

- Pokrajinske

5

- Republičke

10

- Međunarodne

15

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih subjekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Odluka je konačna.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana nakon donošenja Odluke dostavi potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov. rs.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Isplata sredstava se vrši po principu refundacije.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 12

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je:

1. da dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima:

• u roku od 15 dana od dana završetka sajamske manifestacije (za manifestacije koje će se održavati posle donošenja Odluke);

• u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke (za sajamske manifestacije koje se budu održale do donošenja Odluke).

Izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima treba da sadrži:

• narativni deo (osnovni podaci o projektu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti na realizaciji projekta, opšti utisak o realizaciji projekta, opravdanost i slično) uz foto-dokumentaciju sa održane sajamske manifestacije;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i iznos utrošenih Sredstava);

• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.

2. omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 13

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 14

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Završna odredba

Član 15

Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".