PRAVILNIK
O NAČINU KONTROLE PRIJAVE I PROMENE IMOVNOG STANJA U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

("Sl. glasnik RS", br. 49/2018)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način vršenja kontrole prijave imovnog stanja i promene imovnog stanja (u daljem tekstu: kontrola) zaposlenih u Ministarstvu unutrašnjih poslova, koje se evidentiraju u ličnom imovinskom kartonu.

Član 2

Evidenciju ličnih imovinskih kartona za zaposlene u Ministarstvu (u daljem tekstu: zaposleni) vodi Sektor unutrašnje kontrole (u daljem tekstu: Sektor) na osnovu zakona kojim se uređuju evidencije i obrada podataka u oblasti unutrašnjih poslova, a prema podacima navedenim u obrascu imovinskog kartona.

Obrazac imovinskog kartona odštampan je u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Obrazac imovinskog kartona zaposleni popunjava u elektronskom obliku dostupnom na zvaničnom internet sajtu Ministarstva, najkasnije u roku od 30 dana od nastanka obaveze, kao i u analognom obliku, koji, u tom roku, dostavlja Sektoru neposredno ili preporučenom pošiljkom.

Izuzetno od st. 1-3. ovog člana, evidencija ličnih imovinskih kartona i podaci o prijavi imovnog stanja za rukovodioce (strateškog, visokog, srednjeg i operativnog nivoa) i za zaposlene na visokorizičnim radnim mestima utvrđenim analizom rizika od korupcije, koji imaju obavezu da po osnovu svog položaja, statusa ili radnog mesta prijave imovinu Agenciji za borbu protiv korupcije, vode se po osnovu preuzimanja podataka od tog državnog organa.

Način prijave imovnog stanja, odnosno popunjavanja obrasca imovinskog kartona, kao i prijavljivanje promena imovnog stanja čija vrednost prelazi iznos godišnje prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji obezbeđuje se korišćenjem odgovarajućeg programa (softverskog rešenja) - upodobljenog programu koji je u upotrebi u Agenciji za borbu protiv korupcije.

Član 3

Kontrola prijave imovnog stanja otpočinje u roku od 30 dana od dana stupanja na radno mesto na kojem zaposleni ima obavezu prijavljivanja imovnog stanja, na osnovu obaveštavanja Sektora i zaposlenog od strane organizacione jedinice Ministarstva nadležne za ljudske resurse da je zaposleni stupio na rad na takvom radnom mestu, a obezbeđuje se popunjavanjem propisanog obrasca i preuzimanjem podataka iz službenih evidencija.

Redovnu kontrolu Sektor vrši na osnovu plana redovne godišnje kontrole za određen broj zaposlenih i kategorije zaposlenih, koji na obrazloženi predlog rukovodioca nadležnog za proveru imovnog stanja, donosi rukovodilac Sektora.

Nakon izvršenog plana redovne godišnje kontrole Sektor sačinjava izveštaj koji dostavlja ministru.

Vanrednu kontrolu Sektor vrši po sopstvenoj inicijativi, na zahtev nadležnog javnog tužioca, na osnovu prikupljenih obaveštenja i drugih saznanja, anonimnih i drugih obraćanja.

Radi vršenja kontrole iz st. 1, 2. i 4. ovog člana, a u cilju utvrđivanja tačnosti podataka navedenih u obrascu imovinskog kartona, Sektor vrši upoređivanje podataka iz obrasca imovinskog kartona sa podacima nadležnih državnih organa i drugih pravnih lica i po potrebi vrši druge provere u skladu sa zakonom.

Ako Sektor u postupku kontrole iz st. 1, 2. i 4. ovog člana utvrdi da postoji nesaglasnost između prijavljenih podataka u obrascu imovinskog kartona i stvarnog stanja ili da postoji nesaglasnost između uvećane vrednosti imovine zaposlenog i njegovih zakonitih i prijavljenih prihoda i imovine, Sektor utvrđuje bitne činjenice i poziva zaposlenog da se u roku od 30 dana izjasni na okolnosti uočene nesaglasnosti kao i na okolnosti utvrđenog činjeničnog stanja.

Ako Sektor utvrdi neprijavljivanje ili neblagovremeno prijavljivanje imovine i promene imovnog stanja i prijavljivanje netačnih podataka, sačinjava izveštaj kojim nalaže otklanjanje utvrđenih nepravilnosti i realizaciju mera odgovornosti u skladu sa zakonom i drugim propisima donetim na osnovu zakona. Sektor dostavlja izveštaj rukovodiocu organizacione jedinice u kojoj zaposleni radi, koji je odgovoran za realizaciju naloženih i predloženih mera i za povratno informisanje rukovodioca Sektora.

Član 4

Zaposleni koji su na dan početka primene ovog pravilnika raspoređeni na radna mesta za koja postoji obaveza kontrole dužni su da izvrše prijavu imovnog stanja zaključno sa 31. januarom 2019. godine.

Član 5

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.

Obrazac imovinskog kartona, koji je sastavni deo ovog pravilnika, objavljen u "Sl. glasniku RS", br. 49/2018, možete pogledati OVDE