PRAVILNIK
O NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O POSTUPCIMA IZVRŠENJA I OBEZBEĐENJA I FINANSIJSKOM POSLOVANJU JAVNOG IZVRŠITELJA, NAČINU IZVEŠTAVANJA, SADRŽINI IZVEŠTAJA O RADU JAVNOG IZVRŠITELJA I NAČINU POSTUPANJA SA ARHIVOM

("Sl. glasnik RS", br. 37/2016 i 50/2018)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način vođenja evidencije o postupcima izvršenja i obezbeđenja i finansijskom poslovanju javnog izvršitelja, način izveštavanja, sadržina izveštaja o radu javnog izvršitelja i način postupanja sa arhivom.

Način vođenja evidencije

Član 2

Evidencija propisana Zakonom o izvršenju i obezbeđenju (u daljem tekstu: Zakon) vodi se u pismenom i elektronskom obliku.

Pismena evidencija vodi se kroz knjige na štampanim obrascima.

Elektronska evidencija vodi se kroz upisnike u elektronskom obliku u specijalizovanoj softverskoj aplikaciji u koju se unose svi podaci propisani ovim pravilnikom, u formi predviđenoj Obrascem za zavođenje podataka u elektronsku evidenciju javnih izvršitelja (u daljem tekstu: tehnički obrazac) koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Pismena i elektronska evidencija vode se za kalendarsku godinu.

Javni izvršitelj unosi u roku od 15 dana sve podatke iz spisa predmeta u elektronsku evidenciju u formi predviđenoj tehničkim obrascem.

Javni izvršitelj elektronsku evidenciju, izvod iz banke sa namenskog i posebnog računa u html i u pdf formatu i skenirana rešenja o izvršenju u pdf formatu dostavlja svakog radnog dana do 21 čas na adresu elektronske pošte nadzor.izvrsitelji@sud.rs

Podaci iz elektronske evidencije moraju da budu istovetni sa podacima iz isprava za svaki predmet.

Elektronska evidencija

Član 3

Elektronska evidencija treba da obezbedi stalni pristup i nesmetani prenos podataka za potrebe ažuriranja centralnog registra podataka putem internet servisa u jedinstvenom, propisanom formatu.

Centralna baza podataka ažurira se jednom dnevno, prenosom unetih podataka iz elektronske evidencije javnog izvršitelja u centralnu bazu podataka u formi predviđenoj tehničkim obrascem.

Tehničke karakteristike elektronske evidencije bliže se uređuju Standardima profesionalnog ponašanja javnih izvršitelja.

Čuvanje elektronske evidencije

Član 4

Javni izvršitelj dužan je da elektronsku evidenciju čuva u skladu sa ovim pravilnikom i propisima kojima se uređuje elektronsko poslovanje.

II EVIDENCIJA U PISMENOM OBLIKU

Vrste evidencija u pismenom obliku

Član 5

Javni izvršitelj u pismenom obliku vodi:

1) prijemnu knjigu;

2) otpremnu knjigu;

3) knjigu arhive.

Prijemna knjiga

Član 6

Prijemna knjiga sadrži podatke o svim aktima primljenim u kancelariji javnog izvršitelja.

Obrazac prijemne knjige je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 1).

Otpremna knjiga

Član 7

Otpremna knjiga sadrži podatke o svim aktima koji su otpremljeni iz kancelarije javnog izvršitelja.

Obrazac otpremne knjige je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 2).

Knjiga arhive

Član 8

Knjiga arhive sadrži podatke o arhiviranim predmetima javnog izvršitelja.

Obrazac knjige arhive je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 3).

III EVIDENCIJA U ELEKTRONSKOM OBLIKU

Vrste upisnika

Član 9

Javni izvršitelj u elektronskom obliku vodi:

1) Upisnik o predmetima izvršenja na osnovu izvršne isprave "I.I";

2) Upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave "I.Iv";

3) Upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti "I.Ivk";

4) Upisnik o predmetima izvršenja na osnovu rešenja o izvršenju za naplatu neplaćene sudske takse "I.nt";

5) Upisnik za predmete obezbeđenja - prethodne mere "O.Pm";

6) Upisnik za predmete obezbeđenja - privremene mere "O.Prm";

7) Upisnik o radnjama koje javni izvršitelj preduzima po zamolnici za potrebe javnog izvršitelja koji je određen da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere;

8) Upisnik jemstava;

9) Upisnik o podnetim pravnim lekovima;

10) Upisnik o podnetim zahtevima za otklanjanje nepravilnosti;

11) Upisnik finansijskog poslovanja.

U upisnik o predmetima izvršenja na osnovu izvršne isprave "I.I", javni izvršitelj upisuje i predmete izvršenja na osnovu rešenja o usvajanju predloga za protivizvršenje, rešenja o izvršenju rešenja o izrečenim sudskim penalima i rešenja o izvršenju novčane kazne i troškova njenog izricanja i izvršenja.

Javni izvršitelj evidenciju u elektronskom obliku vodi po odvojenim rubrikama za svaki traženi podatak, u formi predviđenoj tehničkim obrascem.

Javni izvršitelj u evidenciju u elektronskom obliku unosi tražene podatke za svaki predmet.

Upisnici "I.I", "I.Iv", "I.vk" i "I.nt"

Član 10

Upisnici o predmetima izvršenja na osnovu izvršne isprave, verodostojne isprave, verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti i rešenja o izvršenju za naplatu neplaćene sudske takse sadrže sledeće podatke:

1) datum prijema rešenja o izvršenju (osim za upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti);

2) poslovni broj predmeta javnog izvršitelja i jedinstveni identifikacioni kontrolni broj;

2a) ime, prezime i poslovni broj predmeta prethodnog javnog izvršitelja ako se postupa u slučaju promene javnog izvršitelja;

3) datum kada je predlog za izvršenje podnet sudu (osim za upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti i za upisnik o predmetima izvršenja na osnovu rešenja o izvršenju za naplatu neplaćene sudske takse);

4) datum donošenja, datum pravnosnažnosti, datum stavljanja klauzule pravnosnažnosti, naziv suda, ime i prezime sudije koji postupa u predmetu i sudski broj rešenja o izvršenju (osim za upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti);

5) ime i prezime ili poslovno ime izvršnog dužnika i izvršnog poverioca;

6) vrsta izvršnog poverioca (Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave, javno preduzeće, pravne forme privrednih društava, banke kao AD posebno navesti, preduzetnik, fizičko lice, udruženje i drugi oblici pravnog organizovanja);

7) podaci o punomoćniku, odnosno zastupniku stranke u predmetu;

8) vrsta izvršnog dužnika (Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave, javno preduzeće, pravne forme privrednih društava, banke kao AD posebno navesti, preduzetnik, fizičko lice, udruženje i drugi oblici pravnog organizovanja);

9) podaci o sredstvu i predmetu izvršenja koji su određeni u rešenju o izvršenju, odnosno podatak o tome da li je predloženo izvršenje na celokupnoj imovini izvršnog dužnika (više sredstava i predmeta izvršenja, promena i dodavanje sredstava i predmeta izvršenja);

10) novčano potraživanje koje se namiruje odnosno nenovčano potraživanje koje se ostvaruje (za novčano potraživanje navesti iznos po stavkama);

10a) iznos sredstava naplaćenih u postupku pred sudom (ako je sud prethodno sprovodio postupak izvršenja), Zakon o izvršenju i obezbeđenju po kome se postupa u predmetu;

11) iznos troškova postupka nastalih u postupku pred sudom koje je sud priznao izvršnom poveriocu (osim za upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti);

12) opis i datum preduzimanja svake pojedinačne radnje;

13) datum otpreme, datum prijema, način dostave, opis i pošiljalac svakog pismena (podnesak, dopis, ostalo);

14) datum otpreme, opis i primalac svakog otpremljenog pismena uz navođenje načina dostavljanja (na adresu, isticanje na oglasnoj tabli) i datum prijema ili datum i razlog vraćanja pismena;

15) podaci o odlaganju izvršenja:

(1) datum podnošenja predloga i podnosilac (odlaganje na predlog izvršnog poverioca, izvršnog dužnika, trećeg lica, sporazum stranaka o odlaganju);

(2) datum donošenja rešenja;

(3) vreme na koje se odlaže izvršenje;

(4) nastavljanje odloženog izvršenja (po isteku ili pre isteka vremena na koje je odloženo);

16) opis i datum donošenja rešenja i zaključaka;

17) način okončanja postupka i datum donošenja rešenja ili zaključka (obustava, zaključenje).

Upisnik o predmetima izvršenja na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti sadrži još i podatke o:

1) datumu podnošenja predloga za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti;

2) datumu donošenja rešenja o izvršenju;

3) datumu donošenja rešenja o odbacivanju odnosno rešenja o odbijanju predloga za izvršenje.

Upisnici "O.Pm" i "O.Prm"

Član 11

Upisnik za predmete obezbeđenja - prethodne mere i upisnik za predmete obezbeđenja - privremene mere sadrži sledeće podatke:

1) datum prijema rešenja o obezbeđenju;

2) poslovni broj predmeta javnog izvršitelja;

2a) ime, prezime i poslovni broj predmeta prethodnog javnog izvršitelja ako se postupa u slučaju promene javnog izvršitelja;

3) datum kada je predlog za obezbeđenje podnet sudu;

4) datum donošenja, naziv suda i sudski broj rešenja o obezbeđenju;

5) vrsta prethodne ili privremene mere;

6) novčano potraživanje koje se obezbeđuje prethodnom merom odnosno novčano ili nenovčano potraživanje koje se obezbeđuje privremenom merom (ako je novčano potraživanje navesti iznos po stavkama);

7) trajanje i produženje prethodne i privremene mere;

8) nalog da se založene pokretne stvari prodaju (član 446. stav 1. Zakona);

9) nalog da se potraživanje prenese na izvršnog poverioca radi naplaćivanja (član 446. stav 3. Zakona);

10) iznos koji je dobijen prodajom pokretne stvari i naplatom potraživanja (član 446. stav 4. Zakona);

10a) iznos sredstava naplaćenih u postupku pred sudom (ako je sud prethodno sprovodio postupak izvršenja), Zakon o izvršenju i obezbeđenju po kome se postupa u predmetu;

11) ime i prezime ili poslovno ime izvršnog dužnika i izvršnog poverioca;

12) podaci o punomoćniku, odnosno zastupniku stranke u predmetu;

13) opis i datum preduzimanja svake pojedinačne radnje;

14) datum otpreme, datum prijema, način dostave, opis i pošiljalac svakog pismena (podnesak, dopis, ostalo);

15) datum otpreme, opis i primalac svakog otpremljenog pismena uz navođenje načina dostavljanja (na adresu, isticanje na oglasnoj tabli) i datum prijema ili datum i razlog vraćanja pismena;

16) opis i datum donošenja svakog rešenja i zaključka;

17) datum donošenja i datum prijema sudskog rešenja kojim se postupak obezbeđenja obustavlja i ukidaju prethodne ili privremene mere.

Upisnik o radnjama koje javni izvršitelj preduzima po zamolnici za potrebe javnog izvršitelja koji je određen da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere

Član 12

Upisnik o radnjama koje javni izvršitelj preduzima po zamolnici za potrebe javnog izvršitelja koji je određen da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere sadrži sledeće podatke:

1) datum otpreme, datum prijema zamolnice, način dostave i poslovni broj predmeta javnog izvršitelja određenog da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere;

2) poslovni broj predmeta zaveden kod javnog izvršitelja koji postupa po zamolnici;

3) opis i datum preduzimanja pojedinačne radnje za potrebe javnog izvršitelja koji je određen da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere;

4) datum obaveštavanja javnog izvršitelja koji je određen da sprovodi izvršenje ili prethodne ili privremene mere o preduzetim radnjama.

Upisnik jemstava

Član 13

Upisnik jemstava sadrži sledeće podatke:

1) vrsta postupka u kojem je odlučeno o polaganju jemstva (izvršenje ili obezbeđenje);

2) datum donošenja, naziv suda i sudski broj zaključka o polaganju jemstva;

3) datum prijema sudskog zaključka o polaganju jemstva;

4) datum donošenja i poslovni broj zaključka javnog izvršitelja o polaganju jemstva;

5) zakonski razlog polaganja jemstva;

6) ime i prezime ili poslovno ime lica koje polaže jemstvo;

7) vrsta jemstva i opis:

(1) novac u domaćoj ili stranoj valuti (navesti iznos);

(2) bankarska garancija ili hartija od vrednosti;

(3) dragocenosti ili pokretne stvari.

8) opis i datum preduzimanja svake radnje sa položenim jemstvom;

9) datum prijema, opis i pošiljalac svakog pismena (podnesak, dopis, ostalo);

10) datum otpreme, opis i primalac svakog otpremljenog pismena uz navođenje načina dostavljanja (na adresu, isticanje na oglasnoj tabli) i datum prijema ili datum i razlog vraćanja pismena;

11) opis i datum donošenja svakog akta;

12) kako je na kraju postupljeno sa jemstvom.

Upisnik o podnetim pravnim lekovima

Član 14

Upisnik o podnetim pravnim lekovima na rešenja javnog izvršitelja sadrži sledeće podatke:

1) ime i prezime ili poslovno ime podnosioca prigovora ili žalbe;

2) datum donošenja, poslovni broj i naziv rešenja javnog izvršitelja protiv koga je pravni lek podnet;

3) datum prijema, način dostave, datum otpremanja pravnog leka javnom izvršitelju, priloženi dokazi o postojanju prava (ako je podnet prigovor trećeg lica);

4) datum prijema pravnog leka i broj predmeta u nadležnom sudu;

5) datum donošenja i datum otpremanja rešenja o pravnom leku, način dostavljanja rešenja o pravnom leku, uz navođenje datuma prijema (na adresu, isticanje na oglasnoj tabli) i datum prijema ili datum i razlog vraćanja pismena;

6) datum povlačenja pravnog leka (ako je pravni lek povučen);

7) datum prijema i opis rešenja o pravnom leku.

Upisnik o podnetim zahtevima za otklanjanje nepravilnosti

Član 15

Upisnik o podnetim zahtevima za otklanjanje nepravilnosti sadrži sledeće podatke:

1) datum prijema zahteva za otklanjanje nepravilnosti;

2) ime i prezime ili poslovno ime podnosioca zahteva za otklanjanje nepravilnosti;

3) razlog podnošenja zahteva za otklanjanje nepravilnosti (nedonošenje odluke, preduzimanje ili propuštanje radnje);

4) datum donošenja, poslovni broj i datum otpremanja rešenja kojim je odlučeno o zahtevu za otklanjanje nepravilnosti, način dostavljanja (na adresu, isticanje na oglasnoj tabli) i datum prijema ili datum i razlog vraćanja pismena;

4a) datum povlačenja zahteva (ako je zahtev povučen);

5) podaci o podnetom prigovoru sudu;

6) datum prijema i opis rešenja suda o prigovoru.

Upisnik finansijskog poslovanja

Član 16

Upisnik finansijskog poslovanja sadrži sledeće podatke:

1) iznos određene naknade za rad i naknade troškova, poslovni broj predmeta javnog izvršitelja na koji se odnosi i osnov određivanja prema Javnoizvršiteljskoj tarifi (sa i bez obračunatog PDV-a);

2) podatak da li izvršni poverilac PDV koristi kao prethodni;

3) podaci o raspolaganju sredstvima ostvarenim u izvršnom postupku na namenskom računu (jednom ili više):

(1) datum uplate, datum prijema, visina sredstava, uplatilac i broj računa sa kojeg je uplata primljena, sa i bez obračunatog PDV-a, poslovni broj predmeta javnog izvršitelja na koji se odnosi, broj računa poverioca, ime i prezime ili poslovno ime poverioca (ako je uplata izvršena direktno na račun poverioca), pojedinačno za svaku prispelu uplatu;

(2) datum prenosa, visina prenetih sredstava, primalac i broj računa na koji su sredstva preneta, poslovni broj predmeta javnog izvršitelja na koji se odnosi, pojedinačno za svaki prenos.

4) podaci o raspolaganju sredstvima na posebnom računu za uplatu naknade za rad i naknade troškova (jednom ili više): datum prijema, visina sredstava, uplatilac i broj računa sa kojeg je uplata primljena, sa i bez obračunatog PDV-a, podatak da li se dužnik zadužuje za trošak ili PDV, poslovni broj predmeta javnog izvršitelja na koji se odnosi, pojedinačno za svaku prispelu uplatu.

Čuvanje evidencija

Član 17

Prijemna knjiga, otpremna knjiga i knjiga arhive čuvaju se pet godina, a po isteku ovog roka predaju se Komori javnih izvršitelja.

O predaji prijemne knjige, otpremne knjige i knjige arhive Komori javnih izvršitelja sastavlja se zapisnik.

Evidencije u elektronskom obliku čuvaju se trajno.

IV POSTUPANJE SA PREDMETIMA I EVIDENCIJOM U SLUČAJU PRESTANKA DELATNOSTI JAVNOG IZVRŠITELJA

Preuzimanje predmeta i evidencija

Član 18

U slučaju prestanka delatnosti javnog izvršitelja, predmete i evidenciju privremeno preuzima njegov zamenik, a ako nema zamenika drugi javni izvršitelj koji privremeno preuzima njegove poslove do imenovanja novog javnog izvršitelja.

Javni izvršitelj koji preuzima predmete javnog izvršitelja kojem je prestala delatnost sastavlja zapisnik o preuzetim predmetima i evidenciji, koji dostavlja ministarstvu nadležnom za pravosuđe i Komori javnih izvršitelja.

V PREDMETI

Osnivanje predmeta

Član 19

Pismena primljena u kancelariji javnog izvršitelja istovremeno se zavode u prijemnu knjigu i upisuju u odgovarajući upisnik.

Javni izvršitelj osniva predmet tako što inicijalni akt koji je upisan u odgovarajući upisnik ulaže u omot spisa, koji se potom popunjava.

Omot spisa

Član 20

Na prvoj spoljašnoj strani omota spisa u gornjem desnom uglu, javni izvršitelj ispisuje svoj poslovni broj predmeta, a ispod njega jedinstveni identifikacioni kontrolni broj.

Na prvoj unutrašnjoj strani omota spisa nalazi se popis svih pismena koja su združena u predmetu.

Podaci o inicijalnom aktu povodom kojeg se osniva predmet upisuju se u prvi red popisa pismena, a ostali akti ili pismena koja je javni izvršitelj doneo, sastavio ili primio u vezi sa osnovanim predmetom dalje se upisuju prema redosledu kojim su doneti, sastavljeni ili primljeni.

Poslovni broj predmeta javnog izvršitelja i jedinstveni identifikacioni kontrolni broj

Član 21

Poslovni broj predmeta javnog izvršitelja sastoji se od skraćenice upisnika u koji je upisan inicijalni podnesak posle koga je osnovan predmet, rednog broja predmeta u kalendarskoj godini i poslednja dva broja kalendarske godine u kojoj je predmet osnovan (npr. II 1/16).

Jedinstveni identifikacioni kontrolni broj je broj izrađen po standardu ISO 7064, MODUL 97 i sastoji se od kontrolnog broja (dve cifre), oznake prefiksa (dve cifre), poslovnog broja predmeta javnog izvršitelja dopunjenog cifrom 0 do niza od pet cifara, poslednja dva broja kalendarske godine u kojoj je predmet osnovan i broja legitimacije javnog izvršitelja (četiri cifre).

VI IZVEŠTAJ O POSLOVANJU JAVNOG IZVRŠITELJA

Podnošenje izveštaja o poslovanju javnog izvršitelja

Član 22

Izveštaj o poslovanju javnog izvršitelja za kalendarsku godinu (u daljem tekstu: Izveštaj) podnosi se ministarstvu nadležnom za pravosuđe i Komori javnih izvršitelja u elektronskom obliku u skladu sa propisom koji uređuje elektronski potpis.

Izveštaj se podnosi najkasnije do 1. februara tekuće godine za prethodnu godinu.

Sadržina izveštaja

Član 23

Izveštaj sadrži podatke o:

1) okončanim predmetima;

2) statusu nerešenih predmeta;

3) radnjama sprovođenja prethodnih i privremenih mera;

4) odnosu ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa potraživanja;

5) promenama na jednom ili više namenskih i depozitnom računu za sve uplate za izveštajni period;

6) predmetima u kojima je podnet prigovor ili žalba;

7) predmetima osnovanim u skladu sa članom 547. Zakona;

8) predmetima izvršenja za naplatu neplaćene sudske takse.

Podaci o okončanim predmetima

Član 24

Podaci o okončanim predmetima se odnose na:

1) vrstu izvršnih poverilaca:

(1) Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave;

(2) javno preduzeće;

(3) privredno društvo (AD, DOO,OD, KD), osim banaka;

(4) banka;

(5) preduzetnik;

(6) ostali (fondacije, udruženja i sl.);

(7) fizičko lice.

2) vrstu isprava:

(1) izvršenje na osnovu strane izvršne isprave ili verodostojne isprave;

(2) izvršenje na osnovu domaće izvršne isprave;

(3) izvršenje na osnovu domaće verodostojne isprave;

(4) izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti.

3) ukupan broj okončanih predmeta zaključenjem u izveštajnom periodu;

4) ukupan broj okončanih predmeta obustavom u izveštajnom periodu;

5) ukupan broj okončanih predmeta rešenjem o odbacivanju ili odbijanju predloga;

6) ukupan broj okončanih predmeta u izveštajnom periodu;

7) ukupan broj osnovanih predmeta po godini osnivanja predmeta;

8) ukupan broj osnovanih predmeta po svim godinama osnivanja predmeta;

9) ukupan broj okončanih predmeta u prethodnim izveštajima po svim godinama osnivanja predmeta;

10) ukupan broj predmeta u radu u izveštajnom periodu po godini osnivanja predmeta;

11) ukupan broj predmeta u radu u izveštajnom periodu po svim godinama osnivanja predmeta;

12) ukupan broj okončanih predmeta u izveštajnom periodu po godini osnivanja predmeta;

13) ukupan broj okončanih predmeta u izveštajnom periodu po svim godinama osnivanja predmeta;

14) odnos ukupno okončanih predmeta i ukupnih predmeta u radu, uporedni prikaz izražen u procentima;

15) nerešeni predmeti na kraju izveštajnog perioda po godini osnivanja predmeta;

16) nerešeni predmeti na kraju izveštajnog perioda za sve godine osnivanja predmeta.

Obrasci podataka o okončanim predmetima su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo (Obrazac 4 i 5).

Podaci o statusu nerešenih predmeta

Član 25

Podaci o statusu nerešenih predmeta se odnose na:

1) vrstu isprave na osnovu koje se sprovodi izvršenje i ukupan broj predmeta po godini osnivanja predmeta u kojima je započeto sprovođenje izvršenja sredstvima izvršenja radi namirenja novčanog potraživanja ili sredstvima izvršenja radi ostvarivanja nenovčanog potraživanja;

2) ukupan broj predmeta u kojima nije započeto sprovođenje izvršenja ni na jednom sredstvu izvršenja;

3) odlaganje izvršenja;

4) prekid postupka;

5) ukupan broj započetih izvršnih radnji za sva sredstva izvršenja po svim predmetima.

Obrasci podataka o statusu nerešenih predmeta po godinama osnivanja predmeta su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo (Obrazac 6 i 7).

Podaci o odnosu ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa novčanog potraživanja

Član 26

Podaci o odnosu ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa novčanog potraživanja se odnose na:

1) vrstu izvršnih poverilaca iz člana 24. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika;

2) ukupan iznos potraživanja na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti izvršnih poverilaca;

3) ukupan iznos sredstava ostvarenih izvršenjem na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti izvršnih poverilaca;

4) odnos ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa potraživanja na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti izvršnih poverilaca;

5) vrstu isprava na osnovu koje se sprovodi izvršenje iz člana 24. stav 1. tačka 2. ovog pravilnika;

6) ukupan iznos potraživanja na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti isprava na osnovu kojih se sprovodi izvršenje;

7) ukupan iznos sredstava ostvarenih izvršenjem na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti isprava na osnovu kojih se sprovodi izvršenje;

8) odnos ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa potraživanja na ime glavnice, troškova postupka pred sudom, troškova postupka pred javnim izvršiteljem i kamate po vrsti isprava na osnovu kojih se sprovodi izvršenje;

9) ukupan broj predmeta u kojima su evidentirane uplate.

Obrasci podataka o odnosu ukupnog iznosa sredstava ostvarenih izvršnim radnjama i ukupnog iznosa novčanog potraživanja su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo (Obrazac 8 i 9).

Podaci o radnjama sprovođenja prethodnih i privremenih mera

Član 27

Podaci o radnjama sprovođenja prethodnih i privremenih mera se odnose na:

1) podnosioca predloga;

2) ukupan broj predloga za određivanje prethodne mere;

3) ukupan broj predloga za određivanje privremene mere;

4) ukupan broj sprovedenih rešenja o obezbeđenju - prethodne mere;

5) ukupan broj sprovedenih rešenja o obezbeđenju - privremene mere.

Obrazac podataka o radnjama sprovođenja prethodnih i privremenih mera je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 10).

Podaci o promenama na jednom ili više namenskih i depozitnom računu

Član 28

Podaci o promenama na jednom ili više namenskih i depozitnom računu za sve uplate za izveštajni period se odnose na:

1) iznos primljenih sredstava u izveštajnom periodu;

2) iznos sredstava prenetih sa jednog ili više namenskih računa javnog izvršitelja na račun izvršnog poverioca, njegovog zastupnika ili na račun koji je naznačen od strane izvršnog poverioca kao račun za uplatu odnosno na račun drugih poverilaca ili lica prema redosledu namirenja u izveštajnom periodu;

3) iznos sredstava prenetih sa depozitnog računa na račun izvršnog poverioca, izvršnog dužnika ili drugog lica u izveštajnom periodu;

4) iznos sredstava na jednom ili više namenskih računa;

5) ukupan broj uplata koje su u izveštajnom periodu uplaćene na jednom ili više namenskih računa i visina sredstava uplaćena po pojedinačnoj uplati na depozitni račun javnog izvršitelja;

6) ukupan broj prenosa izvršenih sa jednog ili više namenskih računa javnog izvršitelja na račun izvršnog poverioca, njegovog zastupnika ili račun koji je predlogom naznačen od strane izvršnog poverioca kao račun za uplatu odnosno na račun drugih poverilaca ili lica prema redosledu namirenja;

7) ukupna visina prenetih sredstava sa depozitnog računa na račun izvršnog poverioca, izvršnog dužnika ili drugog lica u izveštajnom periodu;

8) ukupan broj uplata starijih od tri dana u sredstvima koja nisu preneta sa jednog ili više namenskih računa;

9) ukupan broj dana zadržavanja sredstava na depozitnom računu javnog izvršitelja;

10) datum uplate sredstava na jednom ili više namenskih računa i depozitnom računu javnog izvršitelja i datum prenosa sredstava;

11) broj računa sa kojeg su sredstva uplaćena i broj računa na koji su sredstva preneta;

12) komentare o spornim uplatama.

Obrasci podataka o promenama na jednom ili više namenskih računa i depozitnom računu su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo (Obrazac 11, 12 i 13).

Podaci o predmetima u kojima je podnet prigovor ili žalba

Član 29

Podaci o predmetima u kojima je podnet prigovor ili žalba se odnose na:

1) ukupan broj podnetih prigovora;

2) ukupan broj podnetih žalbi;

3) ukupan broj predmeta u kojima je po podnetom prigovoru ili žalbi doneta odluka;

4) ukupan broj predmeta u kojima nije doneta odluka o prigovoru ili žalbi;

5) prosečno vreme od dana prijema prigovora ili žalbe do dana kada je sud doneo odluku;

6) prosečno vreme od dana otpremanja odluke o prigovoru ili žalbi do dana kada je odluku primio javni izvršitelj.

Obrazac podataka o predmetima u kojima je podnet prigovor ili žalba je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 14).

Podaci o predmetima osnovanim u skladu sa članom 547. Zakona

Član 30

Podaci o predmetima osnovanim u skladu sa članom 547. Zakona se odnose na:

1) postupke pred sudom i to:

(1) ukupan broj osnovanih predmeta;

(2) visinu inicijalnog glavnog duga;

(3) troškove postupka nastalih u sudu;

(4) prosečnu starost osnovanih predmeta;

(5) visinu sredstava naplaćenih u postupku pred sudom.

2) postupke pred javnim izvršiteljem i to:

(1) troškove nastale u postupku pred javnim izvršiteljem;

(2) ukupno naplaćeno;

(3) rešeno zaključenjem;

(4) rešeno obustavom;

(5) prosečno vreme za rešene predmete;

(6) u radu.

Obrazac podataka o predmetima osnovanim u skladu sa članom 547. Zakona je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 15).

Podaci o predmetima izvršenja za naplatu neplaćene sudske takse

Član 31

Podaci o predmetima izvršenja za naplatu neplaćene sudske takse se odnose na:

1) godinu osnivanja predmeta;

2) ukupan broj osnovanih predmeta po godini osnivanja;

3) iznos neplaćene sudske takse i kaznene takse;

4) iznos naknade za rad i naknade troškova određenih prema Javnoizvršiteljskoj tarifi;

5) ukupan naplaćeni iznos;

6) ukupan naplaćeni iznos na ime naknade za rad i naknade troškova.

Obrazac podataka o predmetima izvršenja za naplatu neplaćene sudske takse je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo (Obrazac 16).

VII ARHIVIRANJE PREDMETA

Način arhiviranja

Član 32

Predmet u kojem je izvršni postupak ili postupak obezbeđenja okončan se arhivira.

Javni izvršitelj donosi odluku o arhiviranju predmeta.

Pre arhviranja, javni izvršitelj obezbeđuje da akti iz predmeta budu poređani po hronološkom redu, da se u spisima predmeta ne nalaze akti koje treba vratiti strankama, učesnicima u postupku ili trećim licima i da se u spisima predmeta nalazi odluka o arhiviranju predmeta.

Arhivirani predmeti se čuvaju u posebnim omotima smeštenim u odgovarajuće police ili ormane, u podesnim, suvim i svetlim prostorijama osiguranim od nestajanja, vlage i drugih oštećenja.

Popunjavanje omota

Član 33

Na posebnim omotima se upisuju podaci o godini arhiviranja predmeta, roku čuvanja arhiviranih predmeta i rednom broju pod kojim je predmet upisan u knjigu arhive.

Arhivirani predmeti čuvaju se u arhivi prema rednim brojevima iz knjige arhive.

Čuvanje arhive

Član 34

Arhivirani predmeti se čuvaju pet godina, a po isteku ovog roka predaju se nadležnom organu u skladu sa propisima o arhivskoj građi.

O predaji arhive nadležnom organu sastavlja se zapisnik.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak ranijih propisa

Član 35

Danom početka primene ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o načinu vođenja evidencije predmeta po kojima postupa izvršitelj, načinu pristupa evidenciji i postupanju sa evidencijom u slučaju smrti, razrešenja ili prestanka obavljanja delatnosti izvršitelja ("Službeni glasnik RS", broj 46/12) i Pravilnik o načinu izveštavanja i sadržini izveštaja o poslovanju izvršitelja ("Službeni glasnik RS", broj 35/12).

Stupanje na snagu

Član 36

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. jula 2016. godine.

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o načinu vođenja evidencije o postupcima izvršenja i obezbeđenja i finansijskom poslovanju javnog izvršitelja, načinu izveštavanja, sadržini izveštaja o radu javnog izvršitelja i načinu postupanja sa arhivom

("Sl. glasnik RS", br. 50/2018)

Član 11

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se po isteku dva meseca od dana stupanja na snagu.

 

Obrasce 1 do 16, kao i Obrazac za zavođenje podataka u elektronsku evidenciju javnih izvršitelja, koji su sastavni deo ovog pravilnika, možete pogledati OVDE