PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA ORGANIZACIJE REGIONALNIH MEĐUNARODNIH SAJAMSKIH MANIFESTACIJA U AP VOJVODINI U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 32/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u AP Vojvodini u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) se uređuju ciljevi, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, postupak dodele bespovratnih sredstava, kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu, Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta, u cilju:

- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa malih privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na Regionalnim međunarodnim sajamskim manifestacijama (u daljem tekstu: Sajam);

- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na regionalnom i domaćem tržištu;

- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;

- Otvaranje novih radnih mesta;

- Promocija turističke ponude AP Vojvodine na sajmovima od regionalnog i međunarodnog značaja.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena privrednim komorama i udruženjima sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za organizaciju međunarodnih regionalnih sajmova na osnovu Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u AP vojvodini u 2018. godini (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, na portalu e-Uprava, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena privrednim komorama i udruženjima za organizaciju regionalnih međunarodnih specijalizovanih (za određenu vrstu proizvoda) sajmova.

Prihvatljivi troškovi za organizovanje Sajma:

a) Troškovi obezbeđenja logistike sajamske manifestacije - materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, usluge iznajmljivanja bine, štandova, stolova, klupa, stolica, mobilnih toaleta; usluge pružanja profesionalnog obezbeđenja za vreme manifestacije; iznajmljivanje prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi za mesec u kojem se održava manifestacija (struja, voda, internet i sl.). Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja sajma;

b) Troškovi kupovine pehara i medalja ukoliko sajamska manifestacija ima takmičarski karakter;

v) Troškovi informisanja javnosti i vidljivosti sajamske manifestacije: troškovi priprema propagandnog materijala za sajamsku manifestaciju (troškovi izrade štampanog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali), troškovi medijskog oglašavanja (izrada spotova, reklama, oglašavanja u medijima i slično);

g) Administrativni troškovi izdavanja komunalnih dozvola za organizovanje Sajma.

Iznos troškova informisanja javnosti i vidljivosti Sajma prihvata se najviše do 50% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Sajma.

Iznos troškova kupovine pehara i medalja za Sajam prihvata se najviše do 10% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Sajma.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom organizacije Sajmova su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Neprihvatljivi troškovi su:

- troškovi aktivnosti na pripremi programa;

- troškovi koji se ne odnose na period sprovođenja projekta;

- zaostali dugovi, gubici i kamate;

- troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije;

- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;

- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

- troškovi partnera u projektu;

- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- troškovi dnevnica;

- troškovi smeštaja;

- troškovi reprezentacije;

- troškovi ugovora angažovanih lica na sajamskoj manifestaciji;

- troškovi izrade i ažuriranja internet stranica;

- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na Konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju privredne komore i udruženja građana sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre, koji svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

Podnosilac prijave učestvuje na Konkursu, pod sledećim uslovima:

1. Da je upisan u registar Agencije za privredne registre pre 01.01.2018. godine;

2. Da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3. Da sajamska manifestacija ima utvrđen datum, vreme i mesto održavanja;

4. Da aplicira samo s jednim projektom;

5. Da organizator Sajma poseduje program Sajamske manifestacije.

6. Da Podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge nisu povezana lica.

Pored navedenih uslova, konkursom mogu biti definisani i dodatni uslovi.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi:

1. U potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs); Budžet projekta je sastavni deo prijave;

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. Uverenja:

- Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od 30 dana pre objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i

- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 30 dana pre objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

4. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za sajmove realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

5. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za sajmove koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

6. Program sajamske manifestacije (datum, vreme, mesto, satnica dešavanja) potpisan i pečatiran od strane Podnosioca prijave;

7. Dokumentacija sa kojom se dokazuje (predugovor, ugovor, sporazum i sl.) da je organizator obezbedio operativno-tehničke uslove za organizovanje Sajma (prostor, prateću opremu tehničku podršku, audio vizuelnu opremu);

8. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o broju posetilaca na Sajmu;

9. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

10. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o tačnosti podataka navedenih u prijavi na Konkurs.

Pored obavezne dokumentacije, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. preporuka za održavanje regionalne međunarodne sajamske manifestacije dobijena od grada, opštine ili mesne zajednice ili Turističke organizacije lokalne samouprave sa teritorije sedišta Podnosioca prijave ili Turističke organizacije Vojvodine;

2. dokaz o finansijskoj podršci suorganizatora ili donatora - Potvrda o sufinansiranju;

3. dokumentacija kojom se dokazuje višegodišnji kontinuitet i/ili jubilej održavanja regionalne međunarodne sajamske manifestacije (izjava, isečci iz novina i sl).

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i dodatna dokumentacija koja je od značaja za dodelu podsticajnih sredstava.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu); Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

 

OPŠTI KRITERIJUMI

BOD

 

 

 

1.

Broj izlagača na prethodno održanoj manifestaciji:

 

 

- preko 50 izlagača

5

 

- preko 100 izlagača

10

2.

Broj izlagača koji su po prvi put nastupili na prethodno održanoj manifestaciji:

 

 

- preko 5 izlagača

5

 

- preko 10 izlagača

10

3.

Broj izlagača u 2018. godini:

 

 

- preko 50 izlagača

5

 

- preko 100 izlagača

10

4.

Broj izlagača u 2018. godini koji po prvi put nastupaju na sajmu:

 

 

- preko 5 izlagača

5

 

- preko 10 izlagača

10

5.

Očekivani rezultati u 2018. godini, ukupna vrednost sklopljenih ugovora na sajmu (u dinarima, RSD):

 

 

- preko 1 milion dinara

10

 

- preko 3 miliona dinara

20

6.

Budžet sajamske manifestacije u 2018. godini (u dinarima, RSD):

 

 

- preko 1 milion dinara

5

 

- preko 3 miliona dinara

10

7.

Održavanje Sajma finansijski podržavaju suorganizatori ili donatori (u dinarima, RSD):

 

 

- preko 300.000 dinara

5

 

- preko 800.000 dinara

10

8.

Učešće žena u vlasništvu izlagača

 

 

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

5

 

67 - 100% u vlasništvu žene(a)

10

9.

Kvalitet programa sajamske manifestacije

0-30

 

Ukupno bodova (od 0 do 120)

 

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 2. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Sekretarijat donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 8. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Odluka iz stava 8. ovog člana je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

U slučaju kada je iznos odobrenih sredstava manji od iznosa traženih sredstava Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva ne može izvršiti reviziju budžeta projekta.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od najduže sedam dana nakon donošenja Odluke dostavi:

• Izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) u slučaju da je registrovana promena nakon datuma izdavanja Izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji.

• potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• potpisanu i overenu Izjavu o nepostajanju sukoba interesa;

• potpisanu i overenu Izjavu o posedovanju internog akta o antikorupcijskoj politici.

• Fotokopija OP obrasca;

• Fotokopija lične karte odgovorne osobe podnosioca prijave;

• Fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava);

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Isplata sredstava se vrši po principu refundacije.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 12

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je:

1. da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu u roku od najduže:

• 15 dana od dana završetka sajamske manifestacije (za manifestacije koje će se održavati posle donošenja Odluke);

• 30 dana od dana donošenja Odluke (za sajamske manifestacije koje se budu održale do donošenja Odluke).

Izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima treba da sadrži:

• narativni deo (osnovni podaci o projektu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti na realizaciji projekta, opšti utisak o realizaciji projekta, opravdanost i slično) uz foto-dokumentaciju sa održane sajamske manifestacije;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i iznos utrošenih Sredstava);

• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.

2. omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 13

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije ugovora.

Računanje rokova

Član 14

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Završna odredba

Član 15

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u AP Vojvodini u 2018. godini ("Službeni list APV", br. 28/2018).

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".