PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE, U 2018. GODINI
- PODIZANJE KVALITETA OBJEKATA ZA DEGUSTACIJU -

("Sl. list AP Vojvodine", br. 32/2018)

Opšte odredbe i definicije

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, u 2018. godini-Podizanje kvaliteta objekata za degustaciju (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuju se: ciljevi, uslovi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Pod objektima za degustaciju se smatraju samostalni objekti ili deo prostora postojećeg objekata, kao i uređeni prostori na otvorenom koji ispunjavaju uslove za: pripremu i usluživanje toplih i hladnih jela, pića i napitaka iz pretežno sopstvene proizvodnje, usluživanje i degustaciju vina, drugih proizvoda od vina, drugih alkoholnih i bezalkoholnih pića, tradicionalnih prehrambenih proizvoda, mlečnih prerađevina, drugih domaćih proizvoda iz pretežno sopstvene proizvodnje, kao i organizovanu degustacionu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda više udruženih proizvođača kroz degustacione, ugostiteljske ili prodajne objekte.

Pod uređenim prostorima na otvorenom u smislu prethodnog stava ovog pravilnika se smatraju: otvorene ili pokrivene terase i platoi; saletle; vinogradarske, voćarske i čobanske kuće i kolibe, tradicionalne kuće, prefabrikovani objekti, vidikovci i slično.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2018. godinu, Program 1507 - uređenje i razvoj u oblasti turizma, Programska aktivnost 1001 - razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta, u cilju unapređenja turističke ponude AP Vojvodine kroz:

- Podršku razvoju turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje rada privrednih subjekta sa ciljem podizanja nivoa kvaliteta objekata za degustaciju;

- Unapređenja konkurentnosti turističke ponude AP Vojvodine kroz podsticanje razvoja i podizanje nivoa kvaliteta vinskog i gastronomskog turizma;

- Omogućavanja izlaska i jačanja plasmana proizvođača iz AP Vojvodine na nova tržišta kroz organizovanu i stalnu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda više udruženih proizvođača na drugim tržištima;

- Produženje boravka i potrošnje turista u AP Vojvodini radi unapređenja kvaliteta usluga i dodatnih turističkih sadržaja u gastronomskom i vinskom turizmu;

- Podsticanja povećanja prihoda privrednih subjekata i otvaranja novih radnih mesta, te porast poreskih prihoda i naknada Republike Srbije.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva iz člana 2. Pravilnika dodeljuju se na osnovu Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, u 2018. godini-Podizanje kvaliteta objekata za degustaciju (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa, odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana, počev od dana objavljivanja Konkursa.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena za projekte:

1. Podizanja nivoa kvaliteta i kapaciteta objekata za degustaciju kroz subvencionisanje:

A) izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja objekata za degustaciju u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji;

B) izrade projektno tehničke dokumentacije, za aktivnosti iz tačke 1. pod A).

2. Opremanje objekata za degustaciju, kroz subvencionisanje: Nabavke mašina i opreme za ugostiteljsku delatnost i nabavka mobilijara.

3. Opremanje prostora za degustacionu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda, u prodajnom objektu ili na prodajnom mestu, kroz subvencionisanje:

Nabavke opreme i mobilijara.

Prihvatljivi troškovi:

Za tačku 1. pod A)

• izgradnja objekta obuhvata: prethodne radove, pripremne radove za građenje, građenje objekta i stručni nadzor u toku građenja objekta;

• dogradnja objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova kojima se izgrađuje novi prostor van postojećeg gabarita objekta, kao i nadziđivanje objekta, i sa njim čini građevinsku, funkcionalnu ili tehničku celinu;

• rekonstrukcija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih radova na postojećem objektu u gabaritu i volumenu objekta, kojima se utiče na stabilnost i sigurnost objekta i zaštitu od požara; menjanje konstruktivnih elemenata ili tehnološki proces; menjanje spoljnog izgleda objekta ili povećanje broja funkcionalnih jedinica, zamenu uređaja, postrojenja, opreme i instalacija sa povećanjem kapaciteta;

• adaptacija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu, kojima se vrši promena organizacije prostora u objektu, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija istog kapaciteta, a kojima se ne utiče na stabilnost i sigurnost objekta, ne menjaju konstruktivni elementi, ne menja spoljni izgled i ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja, zaštite od požara i životne sredine;

• sanacija objekta obuhvata: radove na postojećem objektu kojima se vrši popravka uređaja, postrojenja i opreme, odnosno zamena konstruktivnih elemenata objekta, kojima se ne menja spoljni izgled, ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja i životne sredine i ne utiče na zaštitu prirodnog i nepokretnog kulturnog dobra, odnosno njegove zaštićene okoline, osim restauratorskih, konzerva- torskih radova i radova na revitalizaciji;

• investiciono održavanje objekta obuhvata: izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova zavisno od vrste objekta u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta u toku eksploatacije.

Za tačku 1. pod B)

izrada projektno - tehničke dokumentacije, izrađene i overene od strane ovlašćenog lica, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

Za tačku 2:

• nabavke mašina i opreme za ugostiteljstvo namenjenih za pripremu hrane i točenje pića i napitaka. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih i polovnih (ne starije od 5 godina) profesionalnih mašina i opreme koji čine funkcionalnu celinu i to: maksimalno, ukupno 10 (deset) komada mašina i/ili opreme od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca.

• ugostiteljska oprema koja svojim tehnološkim karakteristikama i načinom upotrebe služi pripremi hrane i napitaka ili pružanju ugostiteljskih usluga na inovativan način i time podiže kvalitet ponude u odnosu na prosečnu ponudu ugostiteljskog tržišta, a naročito zasnovanu na principima "pripreme nakon odležavanja", "pripreme na pari" ili principima "kuvanje i vakumiranje" i "kuvanje i hlađenje" (npr. Konvektomati, peći na ćumur za pripremu stekova, komore za odležavanje stekova, "paco jet" blenderi, "hot mix" mešaone, "termo souc" i "termo wide" kuvala, i sl.).

• ugostiteljski mobilijar, nameštaj (drveni, metalni, tapacirani i dr.), klimatizacioni i ventilacioni sistemi i ugostiteljski inventar za najmanje 50 posetilaca.

Za tačku 3:

• oprema koja služi za upotrebu, izlaganje, čuvanje i skladištenje degustacionih proizvoda;

• mobilijar za prostor za degustaciju (nameštaj i dr.).

Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazana na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja), izuzev finansijskih sredstava čiji je način plaćanja definisan ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Razvojnim fondom Autonomne pokrajine Vojvodine DOO Novi Sad na osnovu Konkursa za dugoročne kredite za razvoj turizma.

Neprihvatljivi troškovi:

• zaostali dugovi, gubici i kamate;

• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

• kupovina zemljišta ili objekata;

• gubici nastali prilikom konverzije valute;

• plaćanje pratećih taksi;

• nastali putem kompenzacije;

• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

OPŠTI USLOVI:

1) da je registrovan u Agenciji za privredne registre do 30.06.2018. godine i ima sedište, odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

4) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

5) da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;

6) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

7) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

8) da je pozitivno poslovao (ostvario neto dobitak u poslovanju) u 2017. godini;

9) da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u smislu sa Zakonom o računovodstvu;

10) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine (period 2016-2018. godine) nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

11) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.

DODATNI USLOVI:

1) da je izdat akt nadležnog organa koji određuju pravila gradnje za određenu lokaciju, za izvođenje građevinskih radova1 (za tačku 1. A) Namene sredstava));

2) da ugovor o zakupu/podzakupu traje najmanje 24 meseca počev od dana raspisivanja Konkursa, ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik objekta za degustaciju (za tačku 1. A) i tačku 2. Namene sredstava));

3) Da ispunjava minimalno tehničke uslove, u skladu sa zakonom;

4) Da u samostalnom objektu za degustaciju, ili delu prostora postojećeg objekta odnosno u neposrednoj blizini ima obezbeđen prostor za parkiranje najmanje 5 putničkih vozila, odnosno jednog autobusa (za tačku 2. Namene sredstava);

5) Da u objektu za degustaciju poseduju kapacitet od najmanje 25 mesta za sedenje (za tačku 2. Namene sredstava);

6) Da u samostalnom objektu za degustaciju, ili delu prostora postojećeg objekta za degustaciju poseduju kuhinju za pripremanje i usluživanje toplih i hladnih jela, pića i napitaka (za tačku 2. Namene sredstava);

7) Da u uređenom prostoru na otvorenom poseduje (za tačku 2. Namene sredstava):

• odgovarajuće posude za dostavu hrane i pića, pogodne za prevoz i čuvanje hrane i pića;

• mobilni frižider ili mini-hladnjaču pogodnu za prevoz i čuvanje hrane i pića;

• korpe ili kontejnere za odlaganje smeća;

• jedan spoljni toalet (mobilni, montažni ili čvrsto građen) ili ugovorom omogućena-definisana upotreba sanitarnog čvora u objektu u blizini;

• cisternu ili odgovarajući rezervoar sa tehničkom vodom za najmanje 25 gostiju;

8) da je pribavio procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka, ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina (za tačku 2. Namene sredstava).

9) Da za opremanje prostora za degustacionu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda u prodajnom objektu ili na prodajnom mestu za plasiranje proizvoda poseduje (za tačku 3. Namene sredstava):

• Ugovor o zakupu sa privrednim subjektom (zakupodavcem objekta) ili ugovor o podzakupu, ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik objekta za degustaciju.

• ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijanom izlaganju sa najmanje 10 proizvođača ili sa najmanje jednim udruženjem proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine;

Podnosilac prijave može da podnese jednu prijavu za jednu namenu sredstava iz člana 4. Pravilnika.

_________
1 odnosi se na izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/2009, 81/2009, 64/2010, 24/2011, 121/2012, 42/2013, 50/2013, 98/2013, 132/2014 i 145/2014) (rešenje o lokacijskim uslovima ili građevinska dozvola)

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi:

1. Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana, od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), pri čemu je podnosilac obavezan da dostavi rešenje, odnosno izvod (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni registrovanog podatka koja je registrovana u roku od 60 dana, pre dana raspisivanja konkursa, kao i u toku trajanja konkursa, a sve do trenutka objavljivanja odluke Komisije na internet strani Sekretarijata;

3. Uverenja:

- poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od 30 dana pre objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) i

- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije 30 od dana pre objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);

4. (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2017. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2017. godinu (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu;

(v) Bilans stanja-pregled prometa i stanja konta glavne knjige na zadnji dan meseca koji prethodi danu raspisivanja Konkursa (za privredne subjekte koji su osnovani od 01.01.2018. godine do 30.06.2018. godine)

(g) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2017. i 2018. godini i Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti u 2017. i 2018. godini;

5. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za projekte realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave)2 (za tačke 1B, 2. i 3. Namene sredstava).

6. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor - otpremnica, za projekte koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave)3 (za tačke 1B, 2. i 3. Namene sredstava);

___________
2 Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave za tačke 1B., 2. i 3. Namene sredstava
3 Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave za tačke 1 B, 2 i 3., Namene sredstava

7. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

- o prihvatanju uslova utvrđenih Konkursom;

- da su dati podaci u Prijavi istiniti i verodostojni;

- da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku;

- o primljenoj dozvoljenoj de minimis državnoj pomoći u tri uzastopne fiskalne godine (period 2016-2018. godine);

- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

- da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

- da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

- izjava o ispunjenosti minimalno tehničkih uslova, u skladu sa zakonom (za tačke 2. i 3. Namene sredstava);

- da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.

Dodatna dokumentacija:

Za tačku 1A) Namene sredstava:

1. Dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva, ne stariji od dana raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti-overa kod javnog beležnika/nadležnog suda);

2. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija-overa kod javnog beležnika/nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;

3. Izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili fotokopija-overa kod javnog beležnika/ nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;

4. Akt nadležnog organa kojim se dozvoljava izvođenje građevinskih radova (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda);

5. Akt o upisu u vinarski i vinogradarski registar (za privredne subjekte-proizvođače vina)/registar proizvođača jakih alkoholnih pića (za privredne subjekte proizvođače jakih alkoholnih pića) - original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda;

6. Predmer i predračun radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda).

Za tačku 2. Namene sredstava:

- Procena vrednosti sačinjena od strane ovlašćenog sudskog veštaka (ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina);

Za tačku 3. Namene sredstava:

- Ugovor o zakupu sa privrednim subjektom (zakupodavcem objekta) ili ugovor o podzakupu za namenu iz člana 4. tačka 3, ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik objekta za degustaciju (original ili overena fotokopija-overa kod javnog beležnika/nadležnog suda);

- Ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijanom izlaganju sa najmanje 10 proizvođača ili sa najmanje jednim udruženjem proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine (original ili overena fotokopija-overa kod javnog beležnika/nadležnog suda).

Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpskom jeziku sa overom sudskog tumača.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa pripadajućom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• ukoliko se utvrdi da je projekat koji je predmet prijave sufinansiran od strane Sekretarijata.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

OPŠTI KRITERIJUMI

BOD

 

da

ne

1. Usklađenost projekta sa Strategijom razvoja turizma Republike Srbije i drugim planskim dokumentima

10

0

2. Prepoznatljivost lokalne samouprave u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, kao deo prostora turističkih destinacija (za tačku 1. Namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, a za tačke 2. i 3. namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta)

10

0

3. Učešće žena u vlasništvu i upravljanju privrednog subjekta/osnivačica preduzetničke radnje

10

0

4. Vremenski period prethodnog obavljanja delatnosti

 

- Od 1 do 3 godine

5

- Od 4 do 10 godina

10

- Preko 10 godina

15

5. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (za tačke 1. Namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, za tačke 2 i 3 Namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta)

 

- Stepen razvijenosti od iznad republičkog proseka i od 100% do 80% republičkog proseka

5

- Stepen razvijenosti od 80% do 60% republičkog proseka

10

- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka

15

6. Broj zaposlenih

 

- Do 5

5

- Od 5 do 10

10

- Preko 10

15

7. Tržišni potencijal

10

0

8. Posedovanje nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2018.

10

0

9. Posedovanje standarda i sertifikata privrednog subjekta Podnosioca prijave

10

0

10. Značaj projekta za razvoj turističke ponude APV

0 - 30

11. Ekonomska i funkcionalna opravdanost projekta

0 - 30

12. Usklađenost arhitekture i gabarita objekta sa ambijentalnom celinom (za 1A Namene sredstava)

0 - 30

13. Očekivanje doprinosa unapređenju standarda i kvaliteta

0 - 30

14. Originalnost i autentičnost projekta (za 1A) Namene sredstava)

0 - 30

15. Dugoročnost i održivost projekta nakon završetka finansijske podrške

0 - 30

 

DODATNI KRITERIJUMI

 

1.

Ima najmanje 2 potpisana ugovora sa turističkim agencijama o organizovanju poseta turista u degustacionim objektima

15

0

2.

Pored sopstvene proizvodnje poseduje najmanje 2 potpisana ugovora o saradnji sa proizvođačama hrane ili proizvođačima pića sa teritorije AP Vojvodine

20

0

3.

Ima ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijanom izlaganju sa najmanje 15 proizvođača ili sa namanje dva udruženja proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine

40

0

4.

Komplementarnost degustacionog objekta sa ukupnom turističkom ponudom opštine/grada u kome se nalazi

0 - 20

5.

Degustacioni objekat je deo turističke ponude Podnosica prijave koju promoviše Turističke organizacije grada/opštine

15

0

6.

Inovativnost mašina i opreme

10

0

7.

Značaj projekta za razvoj privredne ponude APV

0-30

U slučajevima kada su projekti delom realizovani do donošenja Odluke, a delom će se realizovati nakon došenja Odluke, Komisija će ceniti značaj i stepen realizacije projekta.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata, na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Odluka je konačna.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana počev od dana objave Odluke na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, dostavi:

• potpisanu i overenu izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) u slučaju kada je promena registrovana nakon datuma izdavanja izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji.

• potpisanu i overenu izjavu da predmet prijave neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Isplata sredstava se vrši po principu refundacije.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 12

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je:

1. da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu u roku od najduže:

- 30 dana od dana donošenja Odluke (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);4

- 15 dana nakon realizacije projekta (za projekte koji se realizuju posle datuma donošenja Odluke, a najkasnije do 30.11.2018. godine)4

Izveštaj o realizovanim projektu treba da sadrži:

- narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;

- foto-dokumentaciju realizovanog projekta;

- tabelarni deo - Prikaz budžeta projekta;

- originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava.

- Garantni list za za projekte iz tačke 2. Namene sredstava (izuzev za polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina)

- akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova (za tačku 1. A) Namene sredstava)5

- po potrebi omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

__________
4 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava
5 odnosi se na izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/2009, 81/2009, 64/2010, 24/2011, 121/2012, 42/2013, 50/2013, 98/2013, 132/2014 i 145/2014) (građevinska dozvola)

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Korisnici sredstava su u obavezi da nakon realizacije projekta i potpisivanja Ugovora na adresi gde je realizovan projekat na vidljivom mestu postave tablu sa jasno vidljivim natpisom "PROJEKAT REALIZOVAN UZ FINANSIJSKU PODRŠKU POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA PRIVREDU I TURIZAM". Na tabli treba da bude jasno vidljiv grb Republike Srbije i grbovi Autonomne pokrajine Vojvodine, ispod kojih je ispisano: "Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam" (za tačke 1A). Namene sredstava)).

Korisnici sredstava su dužni da vidljivo označe, nalepnicom/pločicom koju preuzimaju od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora, predmet prijave. (za tačku 2.i 3. Namene sredstava).

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 13

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 14

Rok određen u danima počinje teći prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu, ako što drugo ne proizlazi iz Pravilnika.

Završna odredba

Član 15

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, u 2018. godini-Podizanje kvaliteta objekata za degustaciju ("Službeni list APV", br. 28/2018).

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".