PRAVILNIK

O DODELI SREDSTAVA IZ GODIŠNJEG PROGRAMA KORIŠĆENJA SREDSTAVA IZ BUDŽETSKOG FONDA ZA ŠUME AP VOJVODINE ZA 2018. GODINU, PO KONKURSU ZA DODELU SREDSTAVA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 24/2018 i 32/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuje se postupak za realizaciju aktivnosti predviđenih Godišnjim programom korišćenja sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2018. godinu ("Službeni list AP Vojvodine", br. 57/2017) (u daljem tekstu: Program), a po Konkursu za raspodelu sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2018. godinu.

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Pokrajinska skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) je zadužen za realizaciju Programa.

Predmet konkursa i iznos namenjenih sredstava

Član 2

Putem ovog konkursa dodeljuju se sredstva u ukupnom iznosu do 134.429.411,32 dinara za realizaciju poslova po sledećim tačkama:

1. Pošumljavanje - podizanje novih šuma na ukupnoj površini do 174,00 hektara, u ukupnom iznosu do 25.100.000,00 dinara i to:

- pošumljavanje tvrdim i plemenitim lišćarima na površini do 110,00 hektara s jediničnom cenom do 160.000,00 dinara po hektaru u ukupnom iznosu do 17.600.000,00 dinara;

- pošumljavanje mekim lišćarima na površini do 55,00 hektara s jediničnom cenom do 120.000,00 dinara po hektaru u ukupnom iznosu do 6.600.000,00 dinara;

- pošumljavanje bagremom na površini do 9,00 hektara s jediničnom cenom do 100.000,00 dinara po hektaru u ukupnom iznosu do 900.000,00 dinara.

2. Izgradnja šumskih puteva (I i II faza prema Pravilniku) u ukupnoj dužini do 25 kilometara s jediničnom cenom do 4.000.000,00 dinara po kilometru, u ukupnom iznosu do 100.000.000,00 dinara.

3. Unapređivanje rasadničke proizvodnje u ukupnom iznosu do 9.329.411,32 dinara.

Način dodele sredstava

Član 3

Sredstva dodeljena po konkursu isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70% od ukupnog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene.

Pravo na učešće na konkursu

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju sledeći korisnici:

1. za pošumljavanje državnog zemljišta - pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama s teritorije AP Vojvodine, koja za predmetno zemljište imaju osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta, ili posebne sopstvene izvođačke projekte pošumljavanja šumskog zemljišta koje nije obuhvaćeno osnovama gazdovanja šumama a dodeljeno je na gazdovanje posebnim odlukama Vlade Republike Srbije u 2016. godini i kasnije, ili projekte pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradio Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu a finansirao ih ovaj sekretarijat po posebnom ugovoru;

2. za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica - registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju obezbeđen sadni materijal proizveden u šumskom rasadniku registrovanom u skladu sa zakonom kojim se uređuje šumski reproduktivni materijal i koji imaju ugovor o isporuci sadnica, izvođenju pošumljavanja i sprovođenju mera nege sa fizičkim licem - vlasnikom zemljišta na teritoriji AP Vojvodine;

3. za pošumljavanje zemljišta u svojini pravnih lica - pravna lica sopstvenici šuma, ako za predmetno zemljište imaju osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine;

4. za sredstva za izgradnju šumskih puteva - pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama s teritorije AP Vojvodine i pravna lica sopstvenici šuma na teritoriji AP Vojvodine, ako je izgradnja predmetnih puteva planirana osnovama gazdovanja šumama;

5. za sredstva unapređenja rasadničke proizivodnje - registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju registrovan šumski rasadnik u skladu s propisima, na teritoriji AP Vojvodine.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 5

Podnosioci prijava mogu konkurisati za sredstva iz ovog konkursa ako do sada nisu dobijali budžetska sredstva za istu namenu i istu lokaciju i ako nemaju neizmirenih ili neregulisanih obaveza po programima iz prethodnih godina.

Za poslove iz tačke 1. mogu se koristiti sadnice proizvedene u skladu s propisima kojima se uređuje šumski reproduktivni materijal. Minimalni broj sadnica po hektaru (ako nije određen planom gajenja u osnovi gazdovanja šumama, projektom pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradio Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu i drugim posebnim projektima) za tvrde i plemenite lišćare jeste 1.500 komada, za vrbu - 1.000 komada i za topolu -275 komada.

Podnosioci prijava mogu konkurisati za radove iz tačke 1. koji će biti obavljeni u sezoni pošumljavanja 2018/2019. godine, a za radove iz tačke 2. započete u 2018. godini i koji će biti ugovoreni u celosti (I i II faza prema Pravilniku). Oprema iz tačke 3. mora biti nabavljena posle potpisivanja ugovora.

Podnosioci prijave koji konkurišu za poslove iz više tačaka podnose posebnu prijavu za svaku tačku (u posebnoj koverti). Za poslove iz jedne tačke koji se obavljaju na više lokacija podnosi se jedna prijava uz koju se prilažu pripadajući obrasci za svaku pojedinačnu lokaciju.

Za svaku tačku konkursa jedno pravno lice može podneti samo jednu prijavu na ovaj konkurs, osim za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica. Pravno lice ili preduzetnik koji konkuriše za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica podnosi za svako fizičko lice posebnu prijavu.

Obrasce "Izvod iz projekta" i "Izvod iz projekta puta" mora popuniti i potpisati pravno lice registrovano za poslove gajenja šuma, odnosno za poslove projektovanja u šumarstvu.

Potrebna dokumentacija za učešće na konkursu

Član 6

Za učešće na konkursu potrebna je sledeća osnovna dokumentacija:

- prijava na konkurs - u štampanom i elektronskom obliku,

- fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun na koji će se vršiti isplata sredstava,

- fotokopija potvrde o registraciji pravnog lica kod nadležnog organa,

- uverenje nadležnog organa o izmirenju obaveza na osnovu poreza na imovinu, poreza na dodatu vrednost i poreza na dobit, zaključno sa 2017. godinom.

Posebna dokumentacija za određene namene i tačke konkursa biće definisana u konkursu, a sastojaće se od objavljenih obrazaca, potrebnih dokaza o pravima na objektima za koje se dodeljuju sredstva, dokaza o izmirenim poreskim obavezama, pratećim ugovorima o saradnji i saglasnostima za izvođenje radova i sl.

Postupanje sa prispelim prijavama

Član 7

Prispele prijave i prateću dokumentaciju po konkursu pregledaće i ocenjivati komisija koju je obrazovao pokrajinski sekretar posebnim rešenjem (u daljem tekstu: Komisija).

Podnete prijave Komisija evidentira po redosledu pristizanja.

Ukoliko neka od podnetih prijava ima nedostatke koje komisiju sprečavaju da postupa po njoj, ako nije razumljiva ili nije potpuna, komisija u roku od pet dana od prijema takve prijave obaveštava podnosioca da prijavu upodobi u roku od pet dana. Ukoliko u predviđenom roku podnosilac ne dopuni dokumentaciju prijava će biti odbačena.

Ukoliko se podnosilac prijave izjasni u prijavnom obrascu da shodno članu 9. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 18/2016) ne dostavlja dokumentaciju navedenu u konkursu u odeljku Posebna dokumentacija pod tačkom 1.2. alineja 2,5 i 6, tu dokumentaciju će Sekretarijat pribaviti po službenoj dužnosti.

Komisija neće uzimati u razmatranja prijave:

- podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu,

- podnete na neodgovarajući način (prijave podnete nakon isteka roka koji je propisan konkursom, obrasci nisu popunjeni računarom, nisu overeni pečatom i potpisani od strane zakonskog zastupnika Podnosioca prijave),

- podnete za investicije koje nisu predmet konkursa.

Kriterijumi za vrednovanje

Član 8

Prijave koje ispunjavaju uslove konkursa Komisija iz člana 7. ovog pravilnika će vrednovati po sledećim kriterijumima:

Kriterijum

Način bodovanja

Bodova

Neophodnost i hitnost izvršenja

I stepen po oceni Komisije
II stepen po oceni Komisije
III stepen po oceni Komisije
IV stepen po oceni Komisije

20
15
10
5

Stepen šumovitosti područja (opštine)

do 2%
2-5%
5-10%
više od 10%

20
15
10
5

Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za istu namenu na koju konkuriše

prvi put dobija sredstva
drugi put dobija sredstva
treći put dobija sredstva
četvrti put (i više) dobija sredstva

20
15
10
5

Doprinos unapređenju pošumljenosti (stanja šuma) područja po prijavi

obim pošumljavanja preko 50 ha
obim pošumljavanja 20-50 ha
obim pošumljavanja 5-20 ha
obim pošumljavanja do 5 ha

20
15
10
5

Visina sopstvenog finansijskog učešća

više od 70%
50-70%
30-50%
do 30%

20
15
10
5

Za tačku 1. konkursa maksimalan broj bodova je 100, na sledeći način:

Kriterijum

Način bodovanja

Bodova

Neophodnost i hitnost izvršenja

I stepen po oceni Komisije
II stepen po oceni Komisije
III stepen po oceni Komisije
IV stepen po oceni Komisije

20
15
10
5

Stepen otvorenosti gazdinske jedinice

do 0,5 km/1000 ha
1-2 km/1000 ha
2-5 km/1000 ha
više od 5 km/1000 ha

20
15
10
5

Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za istu namenu na koju konkuriše

prvi put dobija sredstva
drugi put dobija sredstva
treći put dobija sredstva
četvrti put dobija sredstva

20
15
10
5

Doprinos unapređenju otvorenosti šuma po prijavi

izgradnja puteva ukupne dužine preko 3 km
izgradnja puteva ukupne dužine preko 2-3 km
izgradnja puteva ukupne dužine preko 1-2 km
izgradnja puteva ukupne dužine do 1 km

20
15
10
5

Visina sopstvenog finansijskog učešća

više od 70%
50-70%
30-50%
do 30%

20
15
10
5

Za tačku 2. konkursa maksimalan broj bodova je 100, na sledeći način:

Kriterijum

Način bodovanja

Bodova

Opravdanost potrebe nabavke opreme u odnosu na očekivane rezultate

I stepen po oceni Komisije
II stepen po oceni Komisije
III stepen po oceni Komisije

20
10
5

Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za rasadničku proizvodnju

prvi put dobija sredstva
drugi put dobija sredstva
treći put dobija sredstva

20
10
5

Visina sopstvenog finansijskog učešća

više od 70%
50-70%
30-50%
do 30%

20
15
10
5

Za tačku 3. konkursa maksimalan broj bodova je 60, na sledeći način:

Zapisnik, predlog odluke i odluka

Član 9

Komisija je dužna da razmotri i boduje prijave i da o svom radu vodi zapisnik u koji se unose svi relevantni podaci o njenom radu (ko je prisutan, razlog odsutnosti, različita mišljenja povodom ispunjenosti uslova iz prijava), a obavezno se navode ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava, prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa, neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti (npr. nepotpune, manjak bodova, manjak sredstava sa prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati) i prijave poslate na dopunu, kako one koje se dopunjuju od strane podnosioca prijave, tako i one koje organ dopunjuje, tj. pribavlja dokumentaciju po službenoj dužnosti.

Sastavni deo zapisnika jeste i predlog odluke u kojoj se utvrđuju pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocima prijava kojima su odobrena sredstva i broj dodeljenih bodova, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu dodeljena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja prijave.

Zapisnik o radu Komisije s predlogom odluke potpisuju svi prisutni članovi Komisije.

Zapisnik sa predlogom odluke i odluka donose se najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema poslednje blagovremene prijave.

U slučaju da član Komisije ne želi da potpiše zapisnik to se u zapisniku konstatuje.

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, a parafiraju je članovi Komisije koji su bili prisutni prilikom odlučivanja.

Odluka se objavljuje na sajtu sekretarijata.

Pojedinačna rešenja za odbijene, odbačene i prijave koje nisu u potpunosti prihvaćene

Član 10

Na osnovu odluke iz člana 9. ovog pravilnika Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za sve podnosioce prijava kojima su prijave odbijene, odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.

Pravo prigovora

Član 11

Pravo prigovora ima svaki nezadovoljni podnosilac prijave, kojem su odobrena sredstva na osnovu odluke o dodeli sredstava koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.

Prigovor se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od tri dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od sedam dana od dana objavljivanja na internet strani Pokrajinskog sekretarijata.

Pokrajinski sekretar odlučuje o prigovoru u roku od sedam dana od prijema prigovora.

Pokrajinski sekretar može da odbaci prigovor kao neblagovremen, nedozvoljen, podnet od strane neovlašćenog lica, da ga usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije prigovor kao neosnovan.

O prigovoru se odlučuje rešenjem.

Konačna odluka

Član 12

Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.

Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava

Član 13

Nakon donošenja odluke o dodeli podsticajnih sredstava Sekretar u ime Sekretarijata zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 10 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Korisnik sredstava je u obavezi da prilikom potpisivanja ugovora sa Pokrajinskim sekretarijatom o korišćenju sredstava - dostavi registrovanu menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da će ugovorne obaveze biti izvršene u skladu sa ugovorom, kao i da pošumljena površina, izgrađeni objekat ili nabavljena oprema neće biti otuđeni u roku od pet godina.

Ugovor potpisuje pokrajinski sekretar ili lice koje on ovlasti za potpisivanje, a parafiraju ga vršilac dužnosti podsekretara u Sekretarijatu, vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, načelnik odeljenja za normativno-pravne, upravno-pravne i opšte poslove, načelnik odeljenja za planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, izvršilac i vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za oblast za koju je raspisan konkurs.

Rok za realizaciju investicije biće određen ugovorom.

Obavezni elementi ugovora su:

- iznos dodeljenih sredstava,

- namena za koju se dodeljuju sredstva,

- prava i obaveze davaoca i korisnika sredstava,

- način isplate sredstava,

- rok za realizaciju ugovorene obaveze,

- obaveznost primene zakona o javnim nabavkama,

- pravdanje dodeljenih sredstava,

- sredstvo obezbeđenja,

- nadležnost praćenja realizacije ugovora,

- ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Isplata sredstava

Član 14

Sredstva dodeljena po odlukama isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70% od ukupnog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po izvršenom komisijskom prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene u skladu sa ugovorom, kao i po dostavljanju sledeće dokumentacije:

• Narativni (kratak, pisani) izveštaj o izvršenom poslu.

• Za tačku 1. konkursa kopiju dokumentacije o plaćenim uslugama i robi ili interne radne naloge koji se odnose na ugovorene poslove.

• Za tačku 2. konkursa: Rešenje o imenovanju odgovornog izvođača radova i nadzornog organa za izgradnju puta s kopijama licenci; Original ili kopiju građevinskog dnevnika i okončane situacije koje su overili izvođač radova, nadzorni organ i investitor.

• Za tačku 3. konkursa originalni račun za kupljenu opremu iz tačke 3 konkursa i izvod iz banke o plaćanju računa.

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Sredstva iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine po ovom Konkursu dodeljuju se bespovratno, uz uslov izvršenja ugovornih obaveza.

Korisnik sredstava dužan je da prilikom sprovođenja poslova po potpisanom ugovoru u svemu postupa u skladu sa odredbama ugovora, a osim toga i da:

- nepokretnu i pokretnu stvar koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje koristi u skladu sa predviđenom namenom;

- svu dokumentaciju koja se odnosi na investiciju čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;

Korisnik podsticajnih sredstava po konkursu za koga se utvrdi da nije postupao u skladu sa odredbama Konkursa, odnosno koji je onemogućio vršenje kontrole od strane Sekretarijata, dostavio netačne podatke o korišćenju dobijenih sredstava, ili nije izvršio ugovorne obaveze, dužan je da vrati primljeni iznos podsticajnih sredstava sa pripadajućom zakonskom zateznom kamatom koja se obračunava od dana isplate podsticajnih sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje realizacije ugovora

Član 16

Davalac sredstava vrši kontrolu realizacije ugovornih obaveza putem Sektora za šumarstvo i šumarsko-lovne inspekcije u terminima određenim ugovorom.

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija AP Vojvodine.

Korisnik sredstava je dužan da na zahtev Sekretarijata omogući uvid u radove i da dostavi konačan finansijski izveštaj dobijenih i utrošenih sredstava, kao i da dostavi narativni izveštaj o izvršenom poslu.

Završna odredba

Član 17

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".