PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJA ZA REALIZACIJU PROJEKATA I NABAVKU OPREME U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 32/2018)

Broj: 144-401-1614/2018-02-01

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacija za realizaciju projekata i nabavku opreme u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija i podnošenje prijava, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacija za realizaciju projekata od značaja za privredni razvoj AP Vojvodine i nabavku opreme u 2018. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1003 - Podrška poslovnom udruživanju i umrežavanju, funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, ekonomska klasifikacija 451 - Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, 4511 - Tekuće subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, 4512 - Kapitalne subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, Izvor finansiranja 01 00 - prihodi iz budžeta.

U smislu ovog Pravilnika pod klaster organizacijama se pod- razumevaju udruženja privrednih društava i/ili preduzetnika i/ili poljoprivrednih gazdinstava koji su osnovani i registrovani upisom u odgovarajući registar kod Agencije za privredne registre (u tekstu ovog Pravilnika označeno kao "Klaster"), a u cilju:

• izrade zajedničkog proizvoda ili pružanja zajedničke usluge;

• zajedničkog plasmana proizvoda/usluge na domaćem i inostranim tržištima;

• smanjenja troškova proizvodnje kroz zajedničku proizvodnju ili nabavku proizvodnih imputa;

• zajedničkog ulaganja u inovacije u proizvodnji ili inovacione proizvode/usluge;

• zajedničkih laboratorijskih ispitivanja i testiranja proizvoda;

• izrade dizajna zajedničkog proizvoda ili istraživanja domaćeg ili inostranog tržišta za potrebe plasmana zajedničkog proizvoda;

• zajedničkih edukacija uključujući i troškove zajedničkog konsultanta;

• troškovi sticanja prava na korišćenje oznake goeografskog porekla;

• i slično.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je povećanje produktivnosti i konkurentnosti klaster organizacija kroz realizaciju projekata i nabavku opreme od značaja za razvoj privrednih i turističkih potencijala AP Vojvodine.

Namena

Član 3

Sredstva su namenjena za:

I. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU DO 3 GODINE SREDSTVA SE ODOBRAVAJU ZA TEKUĆE I KAPITALNE SUBVENCIJE.

1. Tekuće subvencije su namenjene za realizaciju projekata kojima se:

• Razvija/unapređuje zajednički proizvod/usluga - cilj ove aktivnosti je: razvoj/unapređivanje zajedničkog proizvoda/ usluga kroz izradu idejnog rešenja ili studije izvodljivosti zajedničkog proizvoda/usluge, dizajn proizvoda, sticanje prava na korišćenje oznake geografskog porekla, analiza mogućnosti smanjenja troškova proizvodnje, laboratorijska ispitivanja i/ili testiranja proizvoda i sl.;

• plasiraju zajednički proizvodi/usluge na domaćem i/ili inostranom tržištu cilj ove aktivnosti je izrada studije izvodljivosti o mogućnostima plasmana proizvoda/usluge, analiza domaćeg ili inostranog tržišta i sl.;

• razvijaju informaciona i komunikaciona tehnološka rešenja kroz izradu softverskih ili aplikacionih rešenja za potrebe funkcionisanja klastera, zajedničke proizvodnje, plasmana proizvoda, internet prezentacija i sl.;

• organizuju stručne studijske posete, konferencije i radionice isključivo edukativnog karaktera kroz aktivnosti u okviru organizacije poseta, konferencija i radionica odnosno prisustva na istim;

• učešće na međunarodnim i domaćim sajmovima kroz aktivnosti u okviru nastupa klastera na sajamskim manifestacijama, izradu publikacija potrebnih za prezentacije na sajmovima: prospekti, baneri, flajeri, troškovi zakupa štanda i sl.;

2. Kapitalne subvencije su namenjene za:

• nabavku opreme za zajedničku upotrebu. Sredstva za ovu namenu se mogu odobravati za nabavku:

◊ proizvodnih mašina i opreme;

◊ kancelarijskog nameštaja (npr. radni i konferencijski stolovi, stolice i sl.);

◊ računara i računarske opreme;

◊ opreme za prezentaciju (npr. projektori, video bimovi, led ekrani i paneli, itd.);

◊ opreme za edukativne sale (npr. table, pametne table);

◊ vozila i oprema za opremanje objekata koja se upotrebljava u turističke svrhe za klastere koji su formirani u svrhu razvoja turizma;

◊ i ostala oprema u skladu sa delatnošću klastera.

Klasteri koji delatnost obavljaju do 3 godine mogu konkurisati i za tekuće i za kapitalne subvencije.

II. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU PREKO 3 GODINE

SREDSTVA SE ODOBRAVAJU ZA ISKLJUČIVO ZA TEKUĆE SUBVENCIJE:

Tekuće subvencije su namenjene za realizaciju projekata kojima se:

• Razvija/unapređuje zajednički proizvod/usluga cilj ove aktivnosti je: razvoj/unapređivanje zajedničkog proizvoda/usluga kroz izradu idejnog rešenja ili studije izvodljivosti zajedničkog proizvoda/usluge, dizajn proizvoda, sticanje prava na korišćenje oznake geografskog porekla, analiza mogućnosti smanjenja troškova proizvodnje, laboratorijska ispitivanja i/ili testiranja proizvoda i sl.;

• plasiraju zajedničke proizvodi/usluge na domaćem i/ili inostranom tržištima - cilj ove aktivnosti je izrada studije izvodljivosti o mogućnostima plasmana proizvoda i sl.;

• razvijaju informaciona i komunikaciona tehnološka rešenja kroz izradu softverskih ili aplikacionih rešenja za potrebe plasmana proizvoda;

• učešće na međunarodnim i domaćim sajmovima kroz aktivnosti u okviru nastupa klastera na sajamskim manifestacijama, izradu publikacija potrebnih za prezentacije na sajmovima: prospekti, baneri, flajeri, troškovi zakupa štanda i sl.;

III. KLASTERE ČIJI JE OSNIVAČ AP VOJVODINA I/ILI JEDNA I/ILI VIŠE LOKALNIH SAMOUPRAVA

Sredstva se mogu odobriti za tekuće i za kapitalne subvencije u smislu člana 3 ovog Pravilnika, kao i materijalne troškove za redovan rad.

Član 4

Troškovi putovanja u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija i nastupa na međunarodnim i domaćim sajmovima ne mogu da budu veći od 20 odsto od ukupne vrednosti projekta. U okviru troškova prevoza prihvataju se troškovi avionskog, autobuskog ili prevoza vozom - prevozne karte i smeštaj u hotelu kategorizovanom do 4 zvezdice.

Klasteri su u obavezi da u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija, radionica edukativnog karaktera i učešća na međunarodnim i domaćim sajmovima, odnosno putovanja, kao učesnika istih uvrste najmanje 50% privrednih društava ili preduzetnika, članica klaster organizacije.

Kao učešće klastera, u smislu sopstvenog učešća u troškovima projekta, neće se prihvatiti troškovi za operativni rad kancelarije klastera (zarade i troškovi prevoza zaposlenih i/ ili angažovanih lica, troškovi nabavke kancelarijskog materijala, troškovi usluge vođenja poslovnih knjiga, režijski troškovi i sl.).

Sva dokumenta nastala u toku trajanja projekta (studije izvodljivosti, idejna rešenja i sl.) moraju biti izrađeni od strane stručnih institucija ili lica koja poseduju odgovarajuću licencu. Kao dokaz se dostavlja lista referenci stručnih institucija ili lica koje je izradilo pomenuti dokument.

Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:

• za plaćanje faktura za izvršene usluge i nabavku opreme između članica klastera i drugih klaster organizacija;

• troškove dnevnica u zemlji i inostranstvu;

• poreze;

• iznajmljivanje i lizing opreme;

• troškove uvoza i carine;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije između članica klastera i drugih klaster organizacija;

• promet između povezanih lica ili društava;

• troškove bankarskih provizija i bankarskih garancija;

• troškove reparacije i rekonstrukcije opreme;

• troškove servisiranja opreme;

• i druge zavisne troškove.

Troškovi kapitalnog i tekućeg izdatka između Klastera i članice klastera će se prihvatiti u opravdanim slučajevima, a prema oceni Komisije koju rešenjem obrazuje Pokrajinski sekretar za privredu i turizam za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Visina bespovratnih sredstava

Član 5

Sredstva se odobravaju za:

I. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU DO 3 GODINE ZA:

1. Projekte u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 100.000,00 dinara bez PDV-a;

2. Opremu u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 1.500.000,00 dinara bez PDV-a.

II. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU PREKO 3 GODINE ZA:

1. Projekte u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 100.000,00 dinara bez PDV-a.

III. KLASTERE ČIJI JE OSNIVAČ AP VOJVODINA I/ILI JEDNA I/ILI VIŠE LOKALNIH SAMOUPRAVA

1. Projekte u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 100.000,00 dinara bez PDV-a;

2. Opremu u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 1.500.000,00 dinara bez PDV-a;

3. Materijalne troškove za redovan rad u visini do najviše 2.000.000,00 dinara;

Subvencionisani iznos za projekte i nabavku opreme se odobrava u visini do 50 odsto od ukupne vrednosti za klastere koji delatnost obavljaju do 3 godine.

Subvencionisani iznos za projekte se odobrava u visini do 50 odsto od ukupne vrednosti za klastere koji delatnost obavljaju preko 3 godine.

Subvencionisani iznos za projekte i nabavku opreme se odobrava u visini do 50 odsto od ukupne vrednosti, a subvencionisani iznos za materijalne troškove za redovan rad se odobrava u visini do 100 odsto za klastere čiji je osnivač AP Vojvodina i/ ili jedna i/ili više lokalnih samouprava.

Izuzetno, na osnovu predloga Komisije može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke opreme u iznosu većem od 1.500.000,00 dinara, a najviše do 80 odsto od ukupne vrednosti opreme (bez PDV-a), ukoliko je oprema namenjena za potrebe više klastera (istih ili sličnih delatnosti) koji su udruženi za potrebe istog cilja, odnosno kod jednog klastera ukoliko se oprema koristi isključivo i direktno za potrebe izrade zajedničkog proizvoda koji svojom atraktivnošću, konkurentnošću i strateškom prepoznatljivošću opravdava dodelu iznosa preko limita (proizvodnja, istraživanje, razvoj i sl.).

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Oprema ne može biti kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

Oprema ne može biti kupljena od povezanih lica (član 62. Zakona o privrednim društvima).

Oprema mora biti nova i namenjena za postizanje ciljeva zbog kojih je klaster osnovan.

Izuzetno, na osnovu predloga Komisije može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave (klaster) dostavi procenu starosti i vrednosti mašine, a sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava

Član 6

Bespovratna sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• kriterijumi za ocenu prijava;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju klaster organizacije sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.

Uslovi za učešće na javnom konkursu

Član 9

Klaster organizacije moraju ispuniti sledeće uslove:

1) da su upisane u registar Agencije za privredne registre i imaju sedište na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine;

2) da imaju najmanje 5 aktivnih članica čije je sedište na teritoriji AP Vojvodine;

3) da su izmirili sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa;

4) da su podneli prijavni obrazac sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa članom 3. ovog Pravilnika;

5) da za isti projekat nisu za namene iz člana 3. ovog Pravilnika koristili sredstva koja potiču iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave.

Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

1) popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac projektnih aktivnosti (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), pri čemu je podnosilac obavezan da dostavi Rešenje, odnosno Izvod (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni registrovanog podatka koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Javnog konkursa, kao i u toku trajanja Javnog konkursa, a sve do trenutka objavljivanja odluke Komisije na internet stranici Sekretarijata;

3) statut udruženja sa svim izmenama i dopunama (fotokopija);

4) Uverenja ne starija 30 dana od dana objavljivanja konkursa (original ili overena fotokopija);

• poreske uprave da je klaster izmirio dospele poreze i doprinose;

• nadležne lokalne Poreske uprave da je klaster izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda.

5) za nabavku opreme, edukativnih usluga, konsultantskih usluga ili softvera: predračun, ponuda ili kupoprodajni ugovor (original ili fotokopija), ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa;

6) izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se na internet prezentaciji Sekretarijata):

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu;

• o starosti mašine ili opreme koja se nabavlja;

• da za isti projekat nisu za namene iz člana 3. ovog Pravilnika koristili sredstva koja potiču iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave u periodu 2016-2018 godina.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dopumu dokumentacije, dodatnu dokumentaciju ili druge informacije.

Podnošenje prijava

Član 11

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJA ZA REALIZACIJU PROJEKATA I NABAVKU OPREME U 2018. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave.

Rok za podnošenje prijava je 21 dan od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele bespovratnih sredstava

Član 12

Pristigle prijave obrađuje Komisija.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i spoljni stručnjaci koji nisu zaposleni ili radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova. U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 13. ovog Pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 6. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 6. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 6. ovog člana.

Na listu iz stava 6. ovog člana učesnici Javnog konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Pokrajinski sekretar donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Odluka o dodeli sredstava je konačna.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

 

1.

Razvijenost lokalne samouprave na čijoj teritoriji je sedište više od polovine članica klastera

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

15

 

60 - 80%

10

80 - 100%

5

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Broj članica klastera

5-10

5

11-30

10

31 i više

15

3.

Broj članica klastera koje su direktno uključene u aktivnosti realizacije projekta

do 5

5

više od 5

10

4.

Prosečan broj zaposlenih u članicama klastera koje učestvuju u projektu

do 10

15

od 10 do 50

10

više od 50

5

5.

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2016-2018. godina

da

0

ne

5

6.

Relevantnost projekta za razvoj konkurentnosti privrede i turizma AP Vojvodine

mala

5

srednja

10

velika

15

7.

Održivost projekta

mala

5

srednja

10

velika

15

8.

Značaj projekta za AP Vojvodinu

mali

5

srednji

10

veliki

15

9.

Usmerenost projekta na razvoj klastera

mala

5

srednja

10

velika

15

10.

Usmerenost projekta na konkurentnost klastera i članica

mala

5

srednja

10

velika

15

11.

Nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate

da

5

ne

0

Član 14

Komisija će odbaciti prijave učesnika na Javnom konkursu koje su:

• neblagovremene, odnosno prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog Javnim konkursom. (Ako se prijava podnosi poštom kao datum i vreme podnošenja smatra se dan kada je pošta pečatom potvrdila prijem);

• nedopuštene, odnosno prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Javnim konkursom predviđene namene;

• nepotpune i nerazumljive odnosno prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično;

• prijave učesnika Javnog konkursa koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• prijave učesnika Javnog konkursa kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Zaključivanje ugovora

Član 15

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po učesniku Javnog konkursa.

Učesnik Javnog konkursa kojem se Odlukom odobre sredstva, pre zaključenja ugovora, Sekretarijatu dostavlja:

• izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

• izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog projekta nisu na drugi način već obezbeđena i

• izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici.

Učesnik Javnog konkursa kojem se Odlukom odobre sredstva, pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, dužan je da otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor i/ili da Sekretarijatu dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (fotokopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

U slučaju da je učesniku Javnog konkursa odobren iznos sredstava koji je manji od traženog iznosa sredstava, dužan je da pre zaključenja ugovora sačini reviziju projekta i budžeta u skladu sa odobrenim iznosom sredstava i dostavi je Sekretarijatu.

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor između Sekretarijata i korisnika sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Učesnik Javnog konkursa kojem su Odlukom opredeljena sredstva za subvencionisanje troškova po Javnom konkursu, dužan je da, prilikom zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, dostavi sredstva obezbeđenja - dve blanko solo menice registrovane u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem i ugovor o jemstvu - ugovorno jemstvo privrednog društva članice klastera kategorisanog kao malo ili srednje privredno društvo koje je prethodnih godina iskazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 6 meseci nije bilo u blokadi.

Obaveze Korisnika Sredstava

Član 16

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. Sekretarijatu podnese finansijski i pisani (narativni) izveštaj potpisan i overen od strane lica ovlašćenog za zastupanje. Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje bespovratnih sredstava, kao i utrošenih sopstvenih sredstava (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju. Pisani (narativni) izveštaj mora da sadrži opis realizovanih aktivnosti, rezultate projekta sa prilozima (fotografije realizovanih aktivnosti u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija i nastupa na sajmovima, liste prisutnosti, po jedan primerak izrađenih studija izvodljivosti i sl, kao i po jedan primerak i/ ili fotografije publikacija i reklamnih publikacija izrađenih u toku projekta i za potrebe realizacije projekta;

2. opremu koja je predmet ugovora ne otuđi najmanje 24 meseca od dana zaključenja ugovora, odnosno ne ustupi drugom privrednom subjektu na upotrebu/korišćenje ili u zakup;

3. na svim javnim publikacijama (publikacije, flajeri, baneri, reklamni materijali i sl.) i prilikom nastupa u medijima ili objavljivanja tekstova o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju po Javnom konkursu, navede da je sufinansiranje istih podržano od strane Autonomne pokrajine Vojvodine, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam;

4. omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije;

5. u roku definisanim ugovorom opravda zakonit i namenski utrošak sredstva;

6. u slučaju nenamenskog ili nezakonitog trošenja ili neutroška sredstava, vrati iznos dodeljenih sredstva sa pripadajućom zateznom kamatom, obračunatom od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje Izvršenja Ugovora

Član 17

Sekretarijat zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije u toku trajanja celokupne ugovorne obaveze.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu ili iz reda stručnjaka iz oblasti koja se finansira, za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije projekata.

Član 18

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Računanje Rokova

Član 19

Rok određen u danima počinje da teče prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje da teče prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu.

Završne Odredbe

Član 20

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava privrednim za subvencionisanje troškova klaster organizacija za realizaciju projekata i nabavku opreme u 2018. godini broj: 144-401-1614/2018-02 ("Službeni list APV", br. 24/2018).

Član 21

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.