POSLOVNIKO RADU GRADSKOG VEĆA GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 42/2011 i 31/2018) |
Ovim poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) i njegovih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Pitanja koja se odnose na način rada Gradskog veća koja nisu uređena ovim poslovnikom, urediće se posebnim aktima Gradskog veća.
Gradsko veće predstavlja Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) ili zamenik Gradonačelnika, odnosno član Gradskog veća koga on ovlasti.
Gradsko veće radi i odlučuje kolektivno.
O pitanjima iz svoje nadležnosti, Gradsko veće odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.
U opravdanim i hitnim slučajevima, Gradsko veće može odlučivati i kada na sednici nije prisutna većina članova, s tim da odsutni članovi glasaju telefonom, elektronskim putem, ili na drugi način.
Gradonačelnik može da organizuje radne sastanke Gradskog veća radi načelnih razmatranja i zauzimanje stavova o pojedinim pitanjima iz delokruga rada Gradskog veća.
Gradonačelnik može da sazove (obrazuje) kolegijum, kao stručno savetodavno telo, koje čine pojedini članovi Gradskog veća, radi razmatranja određenih pitanja iz svoje nadležnosti, nadležnosti Gradskog veća, međuresorne saradnje, i sl.
Gradsko veće odlučuje o resornim zaduženjima svojih članova.
Prilikom obavljanja poslova u okviru resornog zaduženja, svaki član Gradskog veća može da organizuje stalne i povremene radne sastanke i konsultacije sa predstavnicima gradskih organa, ustanova, javnih preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač Grad Novi Sad.
Kada je obavljanje određenih poslova u okviru više resorno zaduženih članova Gradskog veća oni zajednički organizuju radne sastanke iz stava dva ovog člana.
Gradsko veće ima pečat okruglog oblika, prečnika 50 mm koji sadrži grb Republike Srbije i tekst: "Republika Srbija-Autonomna Pokrajina Vojvodina-Grad Novi Sad-Gradsko veće-Novi Sad" ispisan na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom, slovačkom i rusinskom jeziku i pismu.
Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije u skladu sa zakonom.
Radi efikasnijeg rada Gradskog veća u izvršavanju zakona i drugih propisa i obavljanja drugih poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće može da obrazuje radna tela.
Radno telo obrazuje se rešenjem kojim se određuju njegovi zadaci i sastav. Odredbe ovog poslovnika shodno se primenjuju na rad radnih tela.
Radno telo ima predsednika, zamenika predsednika i određeni broj članova, koji ne može biti manji od tri.
Predsednika, zamenika predsednika i članove radnog tela imenuje i razrešava Gradsko veće.
Predsednik i zamenik predsednika imenuju se, po pravilu, iz reda članova Gradskog veća.
Članovi radnog tela imenuju se iz reda članova Gradskog veća, lica koja postavljaju Gradonačelnik i Gradsko veće i lica stručnih u oblasti za koju se radno telo formira.
Predsednik radnog tela može na sednicu pozvati predstavnika organa Grada, javnih preduzeća, ustanova i drugih pravnih lica kada se razmatra pitanje od značaja za njihov rad.
Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća dostavlja se Gradonačelniku putem Službe izvršnih organa Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba).
Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća može podneti svaki član Gradskog veća, gradska uprava, posebna organizacija ili služba obrazovana odlukom Skupštine Grada Novog Sada.
Akt koji Gradsko veće predlaže Skupštini Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada), obrađivač dostavlja u formi nacrta.
Akt koji donosi Gradsko veće, obrađivač dostavlja u formi predloga.
U pripremi nacrta i predloga opšteg akta obrađivač obavezno pribavlja mišljenje:
1. Gradske uprave za propise, o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom;
2. Gradske uprave za finansije, kad je za sprovođenje akta potrebno obezbediti finansijska sredstva;
3. Nadležnog tela u skladu sa zakonom, kada se akt odnosi na službenu upotrebu jezika, obrazovanje, kulturu i informisanje na jeziku nacionalne manjine.
Kada se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada, odnosno kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Grada i u drugim slučajevima na zahtev Gradskog veća, obrađivač pribavlja mišljenje Gradskog javnog pravobranilaštva.
Pribavljena mišljenja obrađivač dostavlja Gradskom veću u prilogu nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga kada akt donosi Gradsko veće.
Obrađivač uz nacrt, odnosno predlog opšteg akta, obavezno dostavlja i analizu rizika od korupcije.
Nacrt, odnosno predlog opšteg akta, koji razmatra Gradsko veće, dostavlja se Gradskom veću u obliku u kome se donosi, sa obrazloženjem.
Obrazloženje mora da sadrži:
1. Pravni osnov;
2. Razloge za donošenje akta;
3. Objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja;
4. Procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta;
5. Opšti interes zbog koga se predlaže povratno dejstvo, ako propis ili opšti akt sadrži odredbe za koje se predviđa povratno dejstvo;
6. Razloge za donošenje propisa ili akta po hitnom postupku, ako je predložen hitan postupak, sa navođenjem štetnih posledica po život i zdravlje ljudi i rad organa i organizacija koje bi nastale zbog nedonošenja propisa ili akta po hitnom postupku;
7. Razloge zbog kojih se predlaže da propis ili opšti akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja;
8. Pregled odredaba propisa ili akta koji se menjaju, odnosno dopunjuju.
Kada Gradsko veće odluči da o nacrtu, odnosno predlogu propisa ili drugog akta treba obaviti javnu raspravu, utvrđuje program javne rasprave, određuje člana Gradskog veća zaduženog za koordinaciju za njeno sprovođenje kao i rok u kome će biti obavljena, koji ne može biti kraći od 15 dana.
Posle sprovedene javne rasprave obrađivač je dužan da uz nacrt, odnosno predlog propisa ili drugog akta Gradskom veću dostavi i Izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi,
Kada Gradsko veće donosi pojedinački akt, obrađivač je dužan da ga dostavi u formi u kojoj se donosi.
Gradske uprave, posebne organizacije i službe dostavljaju Gradskom veću na razmatranje analize, izveštaje i informacije, sa predlogom zaključka.
Predlog zaključka obrađivač dostavlja u formi u kojoj ga donosi Gradsko veće i dužan je da navede kome se zaključak dostavlja.
Ako se predlog zaključka odnosi na obezbeđivanje finansijskih sredstava, u prilogu se dostavlja mišljenje Gradske uprave za finansije.
Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivač priprema u saradnji sa resornim članom Gradskog veća.
Kada predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća obuhvata pitanja iz delokruga rada više gradskih uprava, posebnih organizacija ili službe, obrađivač ga priprema u saradnji sa svim resorno zaduženim članovima Gradskog veća.
Akt kojim obrađivač dostavlja Gradskom veću predlog za razmatranje potpisuje član Gradskog veća i načelnik gradske uprave, odnosno direktor posebne organizacije ili šef službe.
U slučaju iz stava dva ovog člana, predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća potpisuju članovi Gradskog veća i načelnici gradskih uprava, direktori posebnih organizacija i šef službe koji su učestvovali u njihovoj pripremi.
Potpis člana Gradskog veća iz stava jedan ovog člana, odnosno potpisi članova Gradskog veća iz stava četiri ovog člana predstavljaju njihovu saglasnost da se predlog za razmatranje uvrsti u dnevni red sednice Gradskog veća.
Predloge za razmatranje na sednici Gradskog veća sa svim prilozima obrađivač dostavlja po pravilu u elektronskom obliku u programu - e documentus i u pisanom obliku, najkasnije tri dana pre održavanja sednice, ako Gradsko veće drugačije ne zaključi.
Obrađivač je odgovoran za istovetnost materijala koji se dostavlja u pisanom i elektronskom obliku.
Gradonačelnik saziva sednicu u pisanoj formi, po sopstvenoj inicijativi, na predlog radnog tela ili na predlog najmanje pet članova Gradskog veća.
Gradonačelnik predlaže dnevni red i predsedava sednicom.
Izuzetno, sednicu može da sazove zamenik Gradonačelnika, a u odsutnosti zamenika Gradonačelnika član Gradskog veća.
Sednica iz stava 3. ovog člana saziva se na osnovu posebnog ovlašćenja Gradonačelnika, koje pored ovlašćenja za sazivanje sednice sadrži i predlog dnevnog reda koji se ne može dopunjavati.
Sednicom može predsedavati i zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća koga odredi Gradonačelnik.
U slučaju kada sednicom ne predsedava Gradonačelnik, dnevni red se ne može dopunjavati.
Uz saziv sednice, članovima Gradskog veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i predlozi za razmatranje i odlučivanje najmanje dva dana pre održavanja sednice.
Sednica se može sazvati i na način kojim se obezbeđuje hitnost odlučivanja (telefonom, elektronskim putem, i sl.), kada za to postoje posebni razlozi.
Sednici Gradskog veća mogu da prisustvuju i učestvuju u radu starešine gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, kao i druga lica po pozivu Gradonačelnika.
Licima pozvanim za pojedine tačke dnevnog reda dostavljaju se samo materijali za tačke za koje su pozvana.
Lica iz st. 1. i 2. ovog člana prisustvuju samo onim tačkama dnevnog reda za koje su dobili poziv.
O sprečenosti da prisustvuje sednici Gradskog veća, član Gradskog veća obaveštava Gradonačelnika.
Gradonačelnik otvara sednicu i predlaže dnevni red, uključujući prihvaćene predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, usvaja se zapisnik sa prethodne sednice, sa prihvaćenim primedbama koje su stavljene na zapisnik.
Gradsko veće usvaja dnevni red, razmatra pitanja po tačkama dnevnog reda i odlučuje prema utvrđenom redosledu.
O svakoj tački dnevnog reda otvara se pretres.
Pre otvaranja pretresa o predlogu za razmatranje određene tačke dnevnog reda, kratko obrazloženje daje resorno zaduženi član Gradskog veća.
Pojedina stručna objašnjenja mogu davati lica iz člana 22. ovog poslovnika.
Ako se tokom pretresa ne obezbedi usaglašenost stavova o pojedinim pitanjima radi konačnog odlučivanja o predlogu koji je na dnevnom redu, Gradonačelnik može prekinuti raspravu i odložiti odlučivanje o tom pitanju do usaglašavanja stavova članova Gradskog veća.
Posle sprovedenog pretresa Gradsko veće odlučuje o predlogu zaključka ili drugog akta koji je dostavljen za razmatranje i usvajanje na sednici.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova članova prisutnih na sednici, osim u slučajevima utvrđivanja predloga Statuta, predloga budžeta Grada i donošenja odluke o privremenom finansiranju, kada odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
Glasanje je javno.
Član Gradskog veća koji je učestvovao u vođenju i odlučivanju u prvostepenom upravnom postupku, izuzima se od rešavanja u predmetnoj upravnoj stvari kada Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu.
Član Gradskog veća može da izdvoji mišljenje, uz obrazloženje, što se konstatuje u zapisniku.
Sednice Gradskog veća se po pravilu održavaju u elektronskom obliku u programu e - sednice.
Zaključak i druga odluka Gradskog veća dostavlja se nadležnoj gradskoj upravi, organu, organizaciji ili službi u pisanom obliku odmah posle sednice radi realizacije, a kada se zaključak odnosi na opšti akt, dostavlja se i Gradskoj upravi za propise.
Praćenje i koordinaciju realizacije zaključaka i drugih odluka Gradskog veća vrše resorno zaduženi članovi Gradskog veća, ako samim zaključkom odnosno odlukom nije drugačije određeno.
O sednici Gradskog veća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži: datum i mesto održavanja sednice, vreme trajanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja učestvuju po pozivu, ime predsedavajućeg sednicom, dnevni red, pitanja koja su razmatrana, bitne delove izlaganja člana Gradskog veća, koji je na sednici izdvojio mišljenje i zahtevao da se to unese u zapisnik, donete zaključke kao i druga akta koja se ne objavljuju u "Službenom listu Grada Novog Sada" u integralnom tekstu.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se Služba.
Usvojeni zapisnik potpisuje Gradonačelnik, odnosno predsedavajući Gradskog veća koji ga zamenjuje i šef Službe.
Ukoliko je sednica Gradskog veća održana elektronskim putem, zapisnik je dokument generisan programom i štampa se i u pisanom obliku.
U opravdanim situacijama, po nalogu Gradonačelnika, odnosno zamenika Gradonačelnika ili člana Gradskog veća, koje Gradonačelnik ovlasti, može se održati telefonska sednica.
Na telefonskoj sednici članovi Gradskog veća se izjašnjavaju telefonom o tačkama dnevnog reda.
Zapisnik sa telefonske sednice sadrži: datum održavanja sednice, imena članova Gradskog veća koji su učestvovali na sednici, ime predsedavajućeg sednicom, dnevni red, pitanja koja su razmatrana, bitne delove izlaganja člana Gradskog veća, koji je na sednici izdvojio mišljenje i zahtevao da se to unese u zapisnik, donete zaključke kao i druga akta koja se ne objavljuju u "Službenom listu Grada Novog Sada" u integralnom tekstu.
Gradsko veće donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke, kao i druge akte u skladu sa propisima.
Gradsko veće donosi odluku samo kada je na to ovlašćeno zakonom ili Statutom Grada Novog Sada.
Akta koja donosi Gradsko veće potpisuje Gradonačelnik, odnosno zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća ukoliko predsedavaju sednicom Gradskog veća, u jednom primerku. Kopije originala se overavaju pečatom Gradskog veća i dostavljaju nadležnim organima u zavisnosti od vrste akta.
Propratna akta Gradskog veća kojima se dostavljaju predlozi, mišljenja i inicijative Skupštini Grada, republičkim i pokrajinskim organima, kao i akta koja se objavljuju u "Službenom listu Grada Novog Sada", potpisuje Gradonačelnik, odnosno zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća, ukoliko predsedavaju sednicom Gradskog veća.
Propratna akta kojima se dostavljaju akta Gradskog veća na objavu, potpisuje šef Službe.
Član Gradskog veća može da potpisuje akta koja proističu iz njegovih resornih zaduženja ili za koje ima ovlašćenje Gradskog veća.
Doneta akta Gradskog veća, zapisnici i drugi sednični materijal čuva se u dokumentaciji Službe.
Prilikom utvrđivanja predloga akta za razmatranje i odlučivanje na sednici Skupštine Grada i njenih radnih tela, Gradsko veće određuje predstavnika iz reda svojih članova, a poverenika iz reda rukovodilaca u nadležnoj gradskoj upravi, posebnoj organizaciji ili službi.
Poverenik daje stručna i druga objašnjenja na sednicama radnih tela Skupštine Grada, a može se izjašnjavati samo o pitanjima za koja ga Gradsko veće ovlasti.
Služba materijal za sednicu Skupštine Grada Novog Sada dostavlja u pisanom i elektronskom obliku.
V UKIDANJE ILI PONIŠTAVANJE AKATA PO PRAVU NADZORA
Obrazloženi predlog za ukidanje ili poništavanje akta gradske uprave, posebne organizacije ili službe podnosi Gradonačelnik ili član Gradskog veća, po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu zainteresovanog lica.
Pre odlučivanja o predlogu iz stava 1. ovog člana pribavlja se mišljenje donosioca osporenog akta, Gradske uprave za propise, Gradskog javnog pravobranilaštva kada su u pitanju imovinska prava i interesi Grada Novog Sada i Gradske uprave za finansije kada su u pitanju sredstva budžeta Grada Novog Sada.
Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati: davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, izdavanjem publikacija, objavljivanjem na internetu ili na drugi pogodan način.
Gradsko veće određuje jedno ili više lica ovlašćenih za postupanje po zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja i obavljanje drugih poslova u skladu sa posebnim zakonom.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Čuvanje i upotrebu pečata Gradsko veće urediće posebnim aktom.
Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Privremeni poslovnik Gradskog veća Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 26/2008)
Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".