PRAVILNIKO POSEBNIM ELEMENTIMA, ODNOSNO KRITERIJUMIMA PROCENE RIZIKA, UČESTALOSTI VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA NA OSNOVU PROCENE RIZIKA I POSEBNIM ELEMENTIMA PLANA INSPEKCIJSKOG NADZORA U OBLASTI BEZBEDNOSTI PLOVIDBE("Sl. glasnik RS", br. 55/2018) |
Ovim pravilnikom propisuju se posebni elementi, odnosno kriterijumi procene rizika, učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika i posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti bezbednosti plovidbe.
Posebni kriterijumi za procenu rizika
Procena rizika nadziranog subjekta određuje se na osnovu odgovarajućih posebnih kriterijuma za procenu rizika, i to:
1) klasifikacije objekata prema vrsti delatnosti, a koji su, prema vrsti prevoza, razvrstani u pet kategorija, i to: 1) rekreativni prevoz, 2) prevoz generalnog tereta (kontejnerski, rasuti i dr.), 3) skelski prevoz, 4) prevoz putnika, 5) prevoz opasnih materija;
2) klasifikacije objekata prema broju plovila, a koji su razvrstani u pet kategorija, i to: 1) do 2 plovila, 2) 3 do 5 plovila, 3) 6 do 9 plovila, 4) 10 do 20 plovila, 5) preko 20 plovila;
3) nivo ugroženosti materijalnih dobara, života ljudi, životne sredine i obavljanje plovidbenih delatnosti;
4) vremenskih prilika i složenosti nautičkog područja;
5) stepena rizika utvrđenog u poslednjem redovnom inspekcijskom nadzoru ili na osnovu poslednjeg izveštaja o samoproceni rizika;
6) nezakonitosti i nepravilnosti utvrđene u vanrednim inspekcijskim nadzorima u prethodnoj kalendarskoj godini;
7) efikasnosti u otklanjanju ranije utvrđenih nezakonitosti;
8) postojanja osnovane sumnje da je izvršen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo.
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora, u zavisnosti od procenjenog rizika, je sledeća:
1) kritičan rizik - inspekcijski nadzor se vrši u primereno kratkom roku, ne dužem od tri radna dana;
2) visok rizik - inspekcijski nadzor se vrši najmanje jednom u godinu dana;
3) srednji rizik - inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u pet godina;
4) nizak rizik - inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u deset godina.
Posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti bezbednosti plovidbe
Plan inspekcijskog nadzora u oblasti plovidbe, pored obaveznih elemenata, sadrži i posebne elemente, i to:
1) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima je planiran redovan inspekcijski nadzor, po oblastima nadzora definisanim kontrolnim listama;
2) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima su planirane službene savetodavne posete, po oblastima službenih savetodavnih poseta.
Planom inspekcijskog nadzora, aktivnosti inspekcije bezbednosti se usmeravaju prvenstveno ka:
1) nadziranim subjektima sa visokim stepenom rizika po zakonom zaštićena prava i interese u oblasti obavljanja plovidbene delatnosti;
2) nadziranim subjektima kod kojih je inspekcijskim nadzorom u prethodnoj kalendarskoj godini utvrđen visok rizik;
3) nadziranim subjektima kod kojih u prethodnoj godini nije vršen nadzor, u skladu sa procenom rizika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.