1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje preporuka iz Procene rizika za pranje novca i Procene rizika za finansiranje terorizma, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
AKCIONI PLAN ZA SPROVOĐENJE PREPORUKA IZ PROCENE RIZIKA ZA PRANJE NOVCA I PROCENE RIZIKA ZA FINANSIRANJE TERORIZMA |
Izvor pretnje/ranjivosti |
Br. mere |
Mera |
Br. aktivnosti |
Aktivnosti za sprovođenje mera |
Nosilac aktivnosti |
Partneri u sprovođenju aktivnosti |
Pokazatelj na nivou aktivnosti |
Izvor provere |
Potrebni resursi |
Rok za sprovođenje aktivnosti |
NAPOMENA, Veza sa aktivnostima iz drugih AP |
SARADNJA NADLEŽNIH ORGANA, PROCENA RIZIKA NA NACIONALNOM NIVOU I ANALIZA EFIKASNOSTI I DELOTVORNOSTI SISTEMA |
Nepostojanje tela za koordinaciju i ostvarivanje efikasne saradnje nadležnih organa za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma |
1.1 |
Formirati Koordinaciono telo u skladu sa članom 70. Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma |
1.1.1 |
Donošenje zaključka/odluke Vlade o formiranju Koordinacionog tela |
Vlada |
Ministarstvo finansija - USPN |
Zaključak/odluka Vlade |
Zaključak/odluka Vlade |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nedostatak nadzora nad sprovođenjem aktivnosti u oblasti SPN/FT |
2.1 |
Koordinaciono telo vrši nadzor nad sprovođenjem aktivnosti iz ovog AP |
2.1.1 |
Dostavljanje izveštaja nadležnih institucija o sprovođenju aktivnosti Koordinacionom telu |
svi nosioci aktivnosti |
|
|
|
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kvartalno |
Prioritetna aktivnost |
2.1.2 |
Koordinaciono telo analizira podnete izveštaje i sačinjava objedinjeni izveštaj koji podnosi Vladi |
Koordinaciono telo |
Vlada RS |
Izveštaji o sprovođenju aktivnosti iz AP |
Izveštaj Koordinacionog tela |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kvartalno |
Prioritetna aktivnost |
Redovno ažuriranje Nacionalne procene rizika od pranja novca i finansiranja terorizma (NRA) u skladu sa članom 70. Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma |
3.1 |
Ažurirati Nacionalnu procenu rizika od pranja novca i finansiranja terorizma |
3.1.1 |
Ažuriranje Nacionalne procene rizika od pranja novca i finansiranja terorizma |
Vlada |
Nadležni državni organi i predstavnici privatnog sektora (komore, udruženja i dr.) |
Ažurirana Nacionalna procena rizika od pranja novca i finansiranja terorizma |
Izveštaji o radu nadležnih organa |
Troškovi svake pojedinačne NRA biće prikazani u samoj analizi |
Decembar 2020. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nedostatak preispitivanja delotvornosti sistema za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma |
4.1 |
Izraditi analizu delotvornosti sistema za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma |
4.1.1 |
Izrada analize delotvornosti i efikasnosti sistema za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma na godišnjem nivou |
USPN, MUP, RJT, VKS, MP, nadzorni organi |
Koordinaciono telo |
Izveštaj o analizi delotvornosti sistema za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma |
Internet prezentacija USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od aprila 2019. godine |
|
VOĐENJE EVIDENCIJA I STATISTIKE |
Nepostojanje sveobuhvatne i ujednačene evidencije svih organa krivičnog progona (jedinstveni registri o učiniocima i/ili krivičnim delima sa razrađenim brojem obaveznih statističkih podataka) |
5.1 |
Unaprediti vođenje evidencija i izradu statističkih izveštaja |
5.1.1 |
Analiza dosadašnjih načina vođenja evidencija i izrade statističkih izveštaja |
MP, MUP, RJT, VKS |
BIA, MFIN |
Utvrđeni nedostaci dosadašnjeg načina vođenja statistika i izrađene preporuke za unapređenje |
Izrađena analiza |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar 2018. |
Prioritetna aktivnost |
5.1.2 |
Utvrđivanje obaveznog nivoa uporedivih podataka za vođenje u evidencijama svih državnih organa |
Definisana lista uporedivih podataka za vođenje u evidencijama svih organa |
Izrađena lista,
Pojedinačni prilozi uključenih državnih organa sa spiskom podataka za razmenu |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. |
Prioritetna aktivnost |
6.1 |
Uspostaviti jedinstveni sistem statističkog praćenja predmeta pranja novca i finansiranja terorizma od početne informacije - prijave sumnjive aktivnosti (npr. SAR, prijava građana, izveštaj o carinskoj kontroli) do presude |
6.1.1 |
Formiranje radne grupe i uspostavljanje jedinstvene metodologije izrade izveštaja |
MUP, RJT, VKS, USPN |
MP, MFIN-PU, Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom, BIA |
Formirana Radna grupa predstavnika različitih državnih organa i uspostavljena metodologija izrade izveštaja |
Izveštaji sa sastanaka radne grupe, Metodologija izrade izveštaja |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. |
Prioritetna aktivnost |
6.1.2 |
Izrada uniformnih obrazaca za izveštavanje o predmetima pranja novca i predmetima finansiranja terorizma |
Uniformni obrasci dostavljeni svim nadležnim institucijama |
Uniformni obrasci |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. |
Prioritetna aktivnost |
6.1.3 |
Izrada smernica za pripremu statističkih izveštaja (uputstvo za popunjavanje obrasca, rokovi, način dostavljanja obrazaca...) |
Smernice za pripremu statističkih izveštaja dostavljene svim nadležnim institucijama |
Smernice |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. |
Prioritetna aktivnost |
6.1.4 |
Kreiranje ili nabavka softverske aplikacije za statističko praćenje predmeta pranja novca i finansiranja terorizma |
USPN |
VKS, RJT, MUP, BIA, VBA, VOA, PU, UC, NBS, KHoV, nadležni inspekcijski organi, DRI, ABPK i Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom |
Obezbeđena softverska aplikacija |
Praćenje predmeta kroz softversku aplikaciju |
Iz postojećih resurs/projekat/međunarodni partneri |
Decembar 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nedostatak raspoloživih informacija o stvarnom vlasniku |
7.1 |
Formirati centralnu evidenciju stvarnih vlasnika |
7.1.1 |
Utvrđivanje Predloga zakona kojim se reguliše centralna evidencija stvarnih vlasnika |
Ministarstvo privrede |
Vlada |
Utvrđen Predlog zakona kojim se reguliše centralna evidencija stvarnih vlasnika |
Utvrđen Predlog zakona kojim se reguliše centralna evidencija stvarnih vlasnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
7.1.2 |
Formiranje centralne evidencije stvarnih vlasnika |
APR, Ministarstvo privrede |
|
Formirana centralna evidencija stvarnih vlasnika |
Izveštaji nadležnih državnih organa |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Januar 2019. godine |
|
7.1.3 |
Donošenje podzakonskog akta kojim će se urediti pristup centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika |
Ministarstvo privrede |
|
Obezbeđen pristup centralnoj evidenciji u skladu sa podzakonskim aktom |
Podzakonski akt |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
UNAPREĐENJE KOORDINACIJE, SARADNJE I DELOTVORNOSTI U POSTUPANJU DRŽAVNIH ORGANA |
Neefikasno vođenje paralelnih finansijskih i krivičnih istraga |
8.1 |
Unaprediti vođenje predistražnog postupka praćenjem tokova novca i ažurnim vođenjem evidencija |
8.1.1 |
Izmena Obavezne instrukcije o primeni metodologije prikupljanja, evidentiranja, obrade i korišćenja podataka o suzbijanju kriminala |
MUP (Policijske uprave, SATIT) |
Javna tužilaštva |
Izmenjena obavezna instrukcija distribuirana svim područnim PU |
Izmenjena obavezna instrukcija |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. |
|
8.1.2 |
Uspostavljanje obaveze evidentiranja podataka o otkrivenim izvorima prihoda uz krivičnu prijavu (prilog u obrascu sa podacima o poznatom i nepoznatom poreklu) - metodom utvrđivanja neto vrednosti prihoda i rashoda i životnog stila |
MUP |
USPN, PU |
Izmenjen obrazac krivične prijave u kojoj se evidentiraju izvori sredstava dostavljen svim nadležnim organima |
Godišnji izveštaji MUP, Mesečni bilten MUP sa pregledom kriminaliteta (Bilten događaja, pojava i preduzetih mera MUP) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
8.1.3 |
Donošenje obavezne instrukcije za policiju i Opšteg obaveznog uputstva RJT o doslednom preduzimanju krivičnog gonjenja pravnih lica uključenih u vršenje krivičnih dela pranje novca i finansiranje terorizma |
MUP, javna tužilaštva |
Doneta Obavezna instrukcija za policiju dostavljena policijskim upravama, a Opšte obavezno uputstvo RJT dostavljeno nadležnim javnim tužilaštvima |
Obavezna instrukcija za policiju Opšte obavezno uputstvo RJT |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
|
9.1 |
Voditi proaktivne finansijske istrage |
9.1.1 |
Donošenje obaveznog uputstva za tužioce kojima bi se na eksplicitan način predvidelo obavezno vođenje paralelnih finansijskih istraga u najranijim fazama postupka |
MUP |
USPN, PU |
Doneto obavezno uputstvo za tužioce |
Uputstvo |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar 2018. |
|
9.1.2 |
Donošenje obavezne instrukcije za postupanje policije po prijemu saznanja da je izvršeno krivično delo i razvijanje instrukcija o operativnim postupcima vođenja finansijske istrage |
RJT |
Doneta obavezna instrukcija |
Instrukcija |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar 2018. godine |
|
9.1.3 |
Uključivanje finansijskih forenzičara u predistražni i istražni postupak radi identifikacije nelegalnih šema ulaganja novca i praćenje tokova novca |
MUP, RJT |
Povećan broj istraga na kojima su angažovani finansijski forenzičari,
Broj izveštaja finansijskih forenzičara |
Izveštaji finansijskih forenzičara |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od jula 2018. godine |
|
9.1.4 |
Uključivanje policijskih službenika JFI u početnoj fazi predistražnog postupka, omogućavanje pristupa i korišćenja svih rezultata krivične istrage |
MUP |
Povećan broj istraga na kojima je angažovana JFI u početnoj fazi postupka |
Izveštaji JFI |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od jula 2018. godine |
|
9.1.5 |
Određivanje u godišnjim programima i planovima rada da se postupanje u predmetima za krivično delo pranje novca smatra prioritetnim |
MUP, RJT, VKS |
Broj primljenih krivičnih prijava za pranje novca, broj pokrenutih istraga, podignutih optužnica i donetih presuda na godišnjem nivou, definisani prioriteti u godišnjim programima rada nadležnih državnih organa u sistemu SPN |
Godišnji izveštaji o radu |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od oktobra 2018. godine |
|
Nedovoljna koordinacija rada organa nadležnih za sprečavanje pranja novca |
10.1 |
Uspostaviti preduslove za unapređenje međuagencijske saradnje |
10.1.1 |
Potpisivanje novih i izmena postojećih sporazuma o saradnji između relevantnih državnih organa u cilju uključivanja predstavnika državnih organa u istražne timove |
MUP, RJT |
VKS, MFIN-PU, USPN, Uprava carina, APR, Agencija za borbu protiv korupcije, NBS, MTTT |
Zaključeni sporazumi o saradnji |
Godišnji izveštaji institucija
Godišnji izveštaji o napretku |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
11.1 |
Uspostaviti preduslove za unapređenje saradnje sa ostalim institucijama koje imaju nadležnosti u oblasti sprečavanja pranja novca |
11.1.1 |
Potpisivanje sporazuma o saradnji između USPN i Komore ovlašćenih revizora, Javnobeležničke komore, Advokatske komore Srbije, Ministarstva građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja |
USPN |
KOR, JK, AKS, MGIS |
Potpisani sporazumi |
Sporazumi,
Godišnji izveštaj USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
12.1 |
Unaprediti mere kontrole prekograničnih prenosa gotovine |
12.1.1 |
Definisanje liste indikatora za prepoznavanje sumnjivih aktivnosti u vezi sa prijavljenim i neprijavljenim prekograničnim prenosom instrumenata plaćanja i gotovine |
Uprava carina,
Uprava granične policije |
Uprava za sprečavanje pranja novca |
Izrađeni indikatori dostavljeni svim ispostavama UC i UGP
Povećan broj prijava sumnje na pranje novca |
Izveštaji UC-MFIN i UGP MUP |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
Videti 2.31 AP za sprovođenje preporuka Manival - jun 2018 |
12.1.2 |
Zaključenje sporazuma o saradnji između RJT, Uprave carine, Uprave granične policije i Uprave za sprečavanje pranja novca o postupanju u vezi sa sumnjivim prekograničnim prenosom gotovine i instrumenata plaćanja |
Uprava carine, Republičko javno tužilaštvo, UZSPN, Uprava granične policije |
RJT, USPN, Uprava granične policije |
Zaključen sporazum, povećan broj izveštaja UC o sumnjivim prekograničnim prenosima gotovine i instrumenata plaćanja |
Zaključen sporazum |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano počev od novembra 2018. godine |
|
13.1 |
Unaprediti operativnu saradnju |
13.1.1 |
Formiranje ad hok udarnih grupa |
MUP, RJT, RGZ, MFIN - PU, USPN, UC, APR |
|
Broj formiranih udarnih grupa,
Broj predstavnika nadležnih organa uključenih u rad udarnih grupa,
Broj pokrenutih istraga na osnovu rada udarnih grupa |
Izveštaji o radu udarnih grupa
Godišnji izveštaji državnih organa uključenih u rad udarnih grupa |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od septembra 2018. godine |
|
13.1.2 |
Razvijanje mreže oficira za vezu određenih u relevantnim državnim organima |
Formirana mreža oficira za vezu, broj oficira za vezu određenih u relevantnim državnim organima |
Godišnji izveštaji o radu |
Oficir: iz postojećih resursa (plata i dodaci na platu) - Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
13.1.3 |
Omogućavanje pristupa neophodnim bazama podataka relevantnih državnih organa preko oficira za vezu - MUP, MFIN-PU, APR, Pravosudni informacioni sistem, RGZ - Katastar nepokretnosti |
Omogućen pristup bazama oficirima za vezu |
Godišnji izveštaji o radu |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti/ eventualni troškovi biće određeni naknadno, u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
U skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
|
Nepostojanje sporazuma o saradnji sa organima stranih država/jurisdikcija koji su povezani sa zadacima SPN/FT (preporuka 40 FATF) |
14.1 |
Potpisati sporazume između domaćih nadzornih organa i nadzornih organa stranih država u oblasti SPN/FT |
14.1.1 |
Potpisivanje sporazuma između domaćih nadzornih organa i nadzornih organa stranih država u oblasti SPN/FT |
Nadzorni organi (koji nemaju potpisane sporazume) |
Nadzorni organi stranih država |
Uspostavljena efikasna saradnja nadzornih organa i nadzornih organa stranih država |
Potpisani sporazumi između domaćih nadzornih organa i nadzornih organa stranih država u oblasti SPN/FT |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kraj 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nedovoljna informisanost državnih organa u sistemu borbe protiv PN/FT o prekograničnim pretnjama u skladu sa urađenom Nacionalnoj proceni rizika |
15.1 |
Upoznati nadležne organe i institucije sa listom zemalja različitog stepena pretnje prema Nacionalnoj proceni rizika |
15.1.1 |
Dostavljanje liste identifikovanih zemalja |
USPN |
|
Lista dostavljena relevantnim državnim organima |
Izveštaj o implementaciji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
15.1.2 |
Uspostavljanje mehanizma razmene informacija u vezi sa listom identifikovanih zemalja |
USPN, UGP, UC |
NBS, nadzorni organi |
Broj održanih sastanaka Broj razmenjenih informacija |
Izveštaji sa sastanaka |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od septembra 2018. godine |
|
Nedostatak povratnih informacija o podnetim prijavama za privredne prestupe od pravosudnih organa |
16.1 |
Unaprediti koordinaciju USPN, nadzornih organa i pravosudnih organa |
16.1.1 |
Zaključenje sporazuma između USPN, nadzornih organa, RJT i Privrednog apelacionog suda o postupanju u predmetima privrednih prestupa u vezi sa primenom Zakona o SPN i FT i dostavljanju povratnih informacija |
USPN, nadzorni organi, RJT, Privredni apelacioni sud |
|
Zaključen sporazum
Broj razmenjenih povratnih informacija |
Sporazum o saradnji
Godišnji izveštaji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar 2018. godine |
|
16.1.2 |
Izrada uniformnih obrazaca o postupanju u predmetima privrednih prestupa u vezi sa primenom Zakona o SPN i FT |
USPN, relevantni nadzorni organi, RJT, Privredni apelacioni sud |
|
Uniformni obrasci dostavljeni svim nadležnim institucijama |
Uniformni obrasci |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Kaznena politika |
17.1 |
Ujednačiti sudsku praksu |
17.1.1 |
Redovno objavljivanje biltena i stručnih publikacija o postupcima i presudama za pranje novca |
VKS |
Međunarodni partneri |
Broj objavljenih biltena i stručnih publikacija |
Bilteni i publikacije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
17.1.2 |
Održavanje savetovanja o posebno značajnim sudskim odlukama koje se mogu smatrati presedanima |
Broj savetovanja |
Izveštaji o održanim savetovanjima |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti/ podrška međunarodnih partnera |
Kontinuirano |
|
Nepostojanje tipologija pranja novca u skladu sa rezultatima NPR |
18.1 |
Izraditi sektorske tipologije PN i studije slučaja u skladu sa novom NPR |
18.1.1 |
Izrada tipologija PN i studija slučaja |
USPN, MUP, javna tužilaštva |
|
Izrađene tipologije pranja novca i studija slučaja |
Tipologije pranja novca |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
JAČANJE ADMINISTRATIVNIH I MATERIJALNO-TEHNIČKIH KAPACITETA I UNAPREĐENJE RADA NADZORNIH ORGANA |
Nedovoljan broj zaposlenih u USPN |
19.1 |
Povećati administrativne kapacitete Uprave za sprečavanje pranja novca |
19.1.1 |
Zapošljavanje novih službenika u skladu sa postojećom sistematizacijom (sistematizovano 29 radnih mesta sa 37 zaposlenih; potrebno je zaposliti još 6 državnih službenika na poslovima analitike, finansijsko obaveštajnih poslova, strateške analize i nadzora) |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Povećan broj zaposlenih u USPN |
Informator o radu USPN |
Budžet Uprave za sprečavanje pranja novca 17.700.00 dinara godišnje, počev od marta 2019. godine |
Mart 2019. godine |
|
Nepostojanje posebne organizacione jedinice u USPN koja se bavi poslovima strateške analize |
20.1 |
Formirati organizacionu jedinicu u USPN koja se bavi poslovima strateške analize |
20.1.1 |
Izmena organizacione strukture USPN |
USPN |
|
Izmenjena organizaciona struktura |
Informator o radu USPN |
Biće naknadno određeno |
Jun 2019. godine |
|
20.1.2 |
Sprovođenje obuka za strateške analize |
USPN |
strani partneri |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Troškove realizacije aktivnosti biće pokriveni od strane međunarodnih partnera i donatora |
Kontinuirano |
|
20.1.3 |
Redovna izrada i objavljivanje strateških analiza USPN |
USPN |
|
Izrađene i objavljene strateške analize |
Internet prezentacija USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Neadekvatnost baza podataka USPN za strateške analize |
21.1 |
Unaprediti postojeće i nabaviti nove baze podataka |
21.1.1 |
Procena potrebnih baza podataka i procena materijalnih resursa za njihovu nabavku |
USPN |
Ministarstvo finansija |
Unapređen kvalitet strateške analize |
Nove baze podataka |
Nema dodatnih troškova: 30.000.000 dinara obezbeđeno Zakonom o budžetu za 2018. godinu |
Kontinuirano |
|
Sprovođenje obuka zaposlenih u USPN za korišćenje baza podataka |
USPN |
Ministarstvo finansija |
Broj sprovedenih obuka zaposlenih za korišćenje novih baza podataka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
videti prethodnu aktivnost |
Kraj 2019. godine |
|
Neadekvatni prostorni
i tehnički kapaciteti USPN |
22.1 |
Preseliti USPN u adekvatan poslovni prostor i opremiti situacionu sobu za održavanje obuka i radionica |
22.1.1 |
Uređenje poslovnog prostora i preseljenje USPN, kao i
adekvatno tehničko opremanje prostorije |
USPN |
Ministarstvo finansija i Uprava za zajedničke poslove republičkih organa |
Preseljenje u novi poslovni prostor i održavanje obuka i radionica |
USPN |
Preraspodela iz postojećih resursa |
Septembar 2018. godine |
|
Nepostojanje kapaciteta za procenu vrednosti oduzete imovine |
23.1 |
Ojačati administrativne kapacitete Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom |
23.1.1 |
Angažovanje procenitelja za vrednost oduzete imovine u skladu sa aktom o sistematizaciji radnih mesta Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom |
Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom |
Vlada, Ministarstvo finansija |
Zasnovan radni odnos sa proceniteljem |
Ugovor o radu |
Budžet Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom - 960.000 dinara godišnje, počev od 2021. godine - bruto plata NAPOMENA: Procena rađena na osnovu vrednosti prosečne plate u Republici Srbiji |
Decembar 2020. |
|
Nesprovođenje posrednog i neposrednog nadzora baziranog na rizicima od pranja novca i finansiranja terorizma kod obveznika po ZSPNFT - igračnice i priređivači preko sredstava elektronske komunikacije |
24.1 |
Formirati specijalizovani organ uprave za obavljanje poslova državne uprave u oblasti igara na sreću koji će sprovoditi nadzor u oblasti SPNFT |
24.1.1 |
Formiranje specijalizovanog organa uprave za obavljanje poslova državne uprave u oblasti igara na sreću |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Formiran specijalizovan organ uprave za obavljanje poslova državne uprave u oblasti igara na sreću |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Sistematizovana radna mesta: preraspodela postojećih zaposlenih - imajući u vidu da je na snazi zabrana zapošljavanja |
Decembar 2019. godine |
|
24.1.2 |
Sprovođenje nadzora u oblasti SPNFT |
Specijalizovani organ uprave u oblasti igara na sreću |
|
Broj sprovedenih nadzora |
Izveštaj o radu |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od decembra 2018. godine |
|
Nedovoljna obučenost za vršenje posrednog i neposrednog nadzora baziranog na rizicima od PN/FT nad obveznicima koji priređuju igre na sreću |
25.1 |
Ojačati administrativne kapacitete za vršenje kontinuiranog posrednog /neposrednog nadzora nad obveznicima po ZSPNFT, koji priređuju igre na sreću |
25.1.1 |
Sprovođenje obuke zaposlenih u specijalizovanom organu uprave (mera 15.1) za vršenje kontrole u vezi pridržavanja propisa koji se odnose na SPNFT u oblasti igara na sreću |
Poreska uprava |
strani partneri |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Troškove realizacije aktivnosti biće pokriveni od strane međunarodnih partnera |
Kontinuirano od septembra 2018. godine |
|
Neadekvatno zakonsko rešenje nadzora nad računovođama u oblasti SPNFT |
26.1 |
Analizirati normativni okvir za nadzor nad računovođama u oblasti SPNFT |
26.1.1 |
Sprovođenje uporedne analize normativnog okvira za nadzor nad računovođama u oblasti SPNFT sa rešenjima drugih zemalja (primeri dobre prakse) |
USPN |
|
Urađena analiza |
Godišnji izveštaj USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jun 2019. godine |
|
Nedostatak kadrova u Upravi za sprečavanje pranja novca za sprovođenje nadzora nad računovođama, revizorima i faktoring kućama |
27.1 |
Ojačati administrativne kapacitete Uprave za sprečavanje pranja novca za sprovođenje nadzora nad računovođama, revizorima i faktoring kućama |
27.1.1 |
Popunjavanje sistematizovanih radnih mesta angažovanjem stručnog kadra koji će obavljati poslove iz oblasti SPN/FT |
Ministarstvo finansija i USPN |
Vlada |
Popunjena radna mesta u USPN |
Ugovori o radu
Godišnji izveštaj USPN |
Budžetirano u okviru aktivnosti 19.1.1 |
Kontinuirano počev od jula 2018. godine do decembra 2019. godine |
|
27.1.2 |
Sprovođenje obuka zaposlenih u nadzoru USPN u cilju sticanja neophodnih veština i najnovijih znanja za vršenje kontrole u vezi pridržavanja propisa koji se odnose na spnft |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Međunarodni partneri/budžet Republike Srbije - nama troškova |
Kontinuirano počev
od jula 2018. godine do decembra 2019. godine |
|
Nedostatak kadrova za inspekcijski nadzor nad posrednicima u zakupu i prometu nepokretnosti |
28.1 |
Ojačati administrativne kapacitete inspekcijskog nadzora nad posrednicima u zakupu i prometu nepokretnosti |
28.1.1 |
Preraspoređivanje postojećeg kadrovskog inspekcijskog kapaciteta |
MTTT |
Vlada, Sekretarijat MTTT |
Izvršeno preraspoređivanje |
Godišnji izveštaji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano do decembara 2020. godine |
|
28.1.2 |
Sprovođenje procene potrebnog broja zaposlenih u oblasti SPNFT |
Izvršena procena potrebnog broja inspektora |
Godišnji izveštaji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano do decembara 2020. godine |
|
Nedostatak kadrova za sprovođenje nadzora za promet predmeta od dragocenih metala |
29.1 |
Ojačati administrativne kapacitete stručnog i inspekcijskog nadzora za promet dragocenim metalima |
29.1.1 |
Preraspoređivanje postojećeg kadrovskog stručnog i inspekcijskog kapaciteta |
MTTT |
Vlada, Ministarstvo privrede - Direkcija i MTTT |
Preraspoređeni kadrovi |
Izveštaj o radu Direkcije; Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije; |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Maj-jun 2019. godine |
|
29.1.2 |
Sprovođenje procene procene potrebnog broja zaposlenih u oblasti SPN/FT; |
Izvršena procena potrebnog broja |
Izveštaj o radu Direkcije; Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije; |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Maj-jun 2019. godine |
|
Nedostatak kadrova za sprovođenje nadzora za prometa automobila |
30.1 |
Ojačati administrativne kapacitete inspekcijskog nadzora nad prometom automobilima |
30.1.1 |
Preraspoređivanje postojećeg kadrovskog inspekcijskog kapaciteta |
MTTT |
Vlada i MTTT |
Preraspoređeni kadrovi |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Maj-jun 2019. godine |
|
30.1.2 |
Sprovođenje procene potrebnog broja zaposlenih u oblasti SPN/FT; |
Izvršena procena potrebnog broja |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Maj-jun 2019. godine |
|
Nedostatak kadrova za sprovođenje nadzora nad faktoring društvima u Upravi za sprečavanje pranja novca |
31.1 |
Ojačati administrativne kapacitete inspekcijskog nadzora nad faktoring društvima |
31.1.1 |
Zapošljavanje novih službenika na upražnjena radna mesta u skladu sa postojećom sistematizacijom |
USPN |
Vlada |
Povećan broj zaposlenih u USPN u skladu sa postojećom sistematizacijom |
Informator o radu USPN |
Videti aktivnost 19.1.1 |
Oktobar 2018. godine |
|
31.1.2 |
Sprovođenje obuka novozaposlenih u nadzoru u cilju sticanja neophodnih veština i najnovijih znanja za vršenje kontrole |
USPN |
Vlada |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuka Evaluacioni formulari učesnika |
u sklopu redovnih aktivnosti |
Kontinuirano do kraja 2019. godine |
|
Preuzimanje nadležnosti u nadzoru pružaoca faktoringa od strane Uprave za sprečavanje pranja novca |
32.1 |
Kontinuirano sprovoditi posredan nadzor pružalaca faktoringa |
32.1.1 |
Sprovođenje posrednih kontrola dostavom Upitnika |
USPN |
USPN |
Broj posrednih kontrola |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
U okviru postojećeg budžeta USPN |
Kontinuirano počev od septembra 2018. |
|
Nedostatak kadrova za sprovođenje nadzora nad računovođama u Upravi za sprečavanje pranja novca i velika fluktuacija zaposlenih |
33.1 |
Ojačati administrativne kapacitete Uprave za sprečavanje pranja novca |
33.1.1 |
Zapošljavanje novih službenika na upražnjena radna mesta u skladu sa postojećom sistematizacijom |
USPN |
Vlada |
Povećan broj zaposlenih u USPN u skladu sa postojećom sistematizacijom |
Informator o radu USPN |
Videti aktivnost 19.1.1 |
Oktobar 2018. godine |
|
33.1.2 |
Sprovođenje obuka novozaposlenih u u cilju sticanja neophodnih veština i najnovijih znanja |
USPN |
Vlada |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuka Evaluacioni formulari učesnika |
u sklopu redovnih aktivnosti |
Kontinuirano do kraja 2019. godine |
|
Nedovoljan broj neposrednih kontrola računovođa |
34.1 |
Kontinuirano sprovoditi posredan i neposredan nadzor računovođa |
34.1.1 |
Intenziviranje posrednih kontrola računovođa dostavljanjem Upitnika |
USPN |
USPN |
Broj posrednih kontrola |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
kontinuirano |
|
34.1.2 |
Sprovođenje neposrednih kontrola računovođa sa aspekta SPN/FT, na osnovu Matrice rizika |
Broj neposrednih kontrola |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
kontinuirano |
|
Neujednačenost broja prijava i kvaliteta SAR kod obveznika |
35.1 |
Poboljšati efikasnost praćenja i prijavljivanja sumnjivih transakcija kod obveznika - povećanje broja i kvaliteta SAR u skladu sa identifikovanim pretnjama i ranjivostima |
35.1.1 |
Identifikovanje problema prilikom prepoznavanja, praćenja i prijave sumnjivih transakcija |
USPN |
|
Utvrđeni problemi na koje obveznici nailaze prilikom identifikacije i prijavljivanja sumnjivih transakcija |
Godišnji izveštaj USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano
počev od jula 2018. do decembra 2019. godine |
|
35.1.2 |
Specijalizovane obuke obveznika prilagođene identifikovanim pretnjama i ranjivostima |
USPN |
Privredna komora Srbije, MTTT, UBS, AKS, JBK, UOS, Asocijacija lizing kompanija Srbije, NBS |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuka Evaluacioni formulari učesnika |
Projekat Saveta Evrope/domaći i međunarodni partneri |
|
|
35.1.3 |
Unapređenje nadzora nad sistemima za prijavljivanje i praksama koje se koriste |
Nadzorni organi |
|
Unapređen sistem za identifikaciju i prijavljivanje sumnjivih transakcija kroz povećan broj i kvalitet prijavljenih transakcija |
Godišnji izveštaji nadzornih organa |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
|
|
Nedostatak potrebnih sredstava za dalje unapređenje nadzorne funkcije KHOV, u smislu povećanja broja inspektora, dodatnih obuka i jačanja informacionih tehnologija, ukoliko bi se broj obveznika i rizik sektora povećao |
36.1 |
Obezbediti neophodne resurse za kontinuitet i jačanje nadzorne uloge KHOV |
36.1.1 |
Jačanje nadzorne funkcije KHOV |
Ministarstvo finansija/Komisija za HOV |
|
Izvešaj o analizi stanja |
Godišnji izveštaj KHOV |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2020. godine |
|
36.1.2 |
Sprovođenje obuka u u cilju sticanja neophodnih veština i znanja |
Ministarstvo finansija i Komisija za HOV |
Međunarodni partneri |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuka Evaluacioni formulari učesnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti/ podrška međunarodnih partnera |
Kontinuirano |
|
Nedovoljan broj kontrola nad menjačima u skladu sa identifikovanim pretnjama i ranjivostima |
37.1 |
Povećati broj posrednog i neposrednog nadzora menjača |
37.1.1 |
Povećanje broja posrednih kontrola |
PU, a od 01.01.2019. godine NBS |
|
Broj posrednih kontrola |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Avgust 2018. godine i po potrebi |
|
37.1.2 |
Povećanje broja neposrednih kontrola |
Broj neposrednih kontrola |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
kontinuirano |
|
Neadekvatno razumevanje propisa iz oblasti SPN/FT od strane menjača |
38.1 |
Podići svest menjače u vezi sa njihovim obavezama shodno Zakonu o SPN/FT |
38.1.1 |
Unaprediti informisanost menjača i sistem posrednog nadzora |
Poreska uprava, a od 01.01.2019. godine NBS |
|
Smanjen broj povreda zakona usled boljeg razumevanja propisa i obaveza iz Zakona o SPN/FT |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Nepoštovanje zakonom propisanih uslova o kažnjavanju za krivična dela protiv privrede kod pokretanja poslovanja sa nekretninama |
39.1 |
Uskladiti podzakonska i druga akta sa Zakonom o izmenama i dopunama zakona o prometu i zakupu nepokretnosti |
39.1.1 |
Utvrditi Predlog zakona |
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija |
Vlada |
Utvrđen Predlog zakona o izmenama i dopunama zakona o prometu i zakupu nepokretnosti |
Utvrđen Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prometu i zakupu nepokretnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
39.1.2 |
Usklađivanje podzakonskih akata (Pravilnik o Registru posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti) sa izmenama i dopunama Zakona |
Doneta podzakonska akta |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
39.1.3 |
Ažuriranje Registra posrednika |
Ažuriran Registar posrednika |
Internet prezentacija MTTT |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar i oktobar 2018. godine |
|
Nedovoljna primena propisa iz oblasti SPN/FT, od strane posrednika |
40.1 |
Intenzivno sprovoditi inspekcijski nadzor posrednika |
40.1.1 |
Izrada procene rizika posrednika na osnovu metodologije sa visokim rizikom poslovanja posrednika u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma |
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Sektor tržišne inspekcije |
|
Izrađena procena rizika |
Izveštaj Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Avgust i septembar 2018. godine |
|
40.1.2 |
Izrada plana nadzora |
Izrađen plan nadzora |
Godišnji plan rada Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
40.1.3 |
Sprovođenje plana nadzora (provera razumevanja rizika, sprovođenje internih procedura i kontrola gotovinskog plaćanja) |
Sproveden plan nadzora |
Izveštaj Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar i novembar 2018. godine |
|
40.1.4 |
Nalaganje mera za utvrđene nepravilnosti |
Primenjene mere |
Izveštaj Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar i novembar 2018. godine |
|
40.1.5 |
Kontrola izvršenja naloženih mera |
Izvršena kontrola primenjenih mera |
Izveštaj Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Nepostojanje zakonskog osnova za izveštavanje nadzornom organu o transakcijama kod priređivača, preko sredstava elektronske komunikacije i neusklađenost sa FATF preporukom 28 (fit and proper standardi) u oblasti igara na sreću |
41.1 |
Izmeniti i dopuniti Zakon o igrama na sreću |
41.1.1 |
Utvrđivanje Predloga zakona o izmenama i dopunama zakona o igrama na sreću u cilju propisivanja osnova izveštavanja nadzornom organu o transakcijama kod priređivača, preko sredstava elektronske komunikacije i usklađivanja sa FATF preporukom 28 (fit and proper standardi) u oblasti igara na sreću |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Utvrđen Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću |
Utvrđen Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2019. godine |
|
41.1.2 |
Donošenje podzakonskih akata u skladu sa izmenama i dopunama Zakona o igrama na sreću |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Doneta podzakonska akta |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2019. godine |
|
Nepostojanje zakonske obaveze da fizička lica - investitori, budu registrovani kao poreski obveznici i da imaju obavezu da otvaraju namenske račune |
42.1 |
Izmeniti i dopuniti Zakon o porezu na dodatu vrednost i Zakon o porezu na dohodak građana |
42.1.1 |
Utvrđivanje Zakona o izmenama i dopunama Zakona o PDV u cilju uvođenja fizičkih lica - investitora u registar privrednih subjekata, kao poreskih obveznika koji obavljaju delatnost sa obaveznom registracijom u PDV |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Utvrđen Zakon o izmenama i dopunama Zakona o PDV |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
2020. godina |
|
42.1.2 |
Utvrđivanje Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana u cilju onemogućavanja obavljanja delatnosti bez otvaranja namenskog računa |
Ministarstvo finansija |
Vlada |
Utvrđen Predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana |
Utvrđen Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
2020. godina |
|
Odsustvo analiza slučajeva pranja novca kroz ulaganja u izgradnju nekretnina od strane investitora fizičkih lica |
43.1 |
Uraditi analize i doneti indikatore za prepoznavanje sumnjivih aktivnosti - ulaganja od strane fizičkih lica investitora u izgradnju nekretnina |
43.1.1 |
Uraditi analize slučajeva pranja novca kroz ulaganja u izgradnju u nekretnine od strane investitora fizičkih lica |
USPN |
RJT |
Izveštaj o sačinjenim analizama |
Godišnji izveštaj o radu USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jun 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
43.1.2 |
Doneti indikatore za prepoznavanje sumnjivih aktivnosti na osnovu urađenih analiza |
Doneti indikatori |
Internet prezentacija USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jun 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
43.1.3 |
Obuke obveznika i nadzornih organa u skladu s nadležnostima |
Broj sprovedenih obuka |
Godišnji izveštaj o radu USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jun 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nedovoljni kapaciteti advokature za prikupljanje podataka, analizu i izveštavanje u skladu sa Zakonom o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma |
44.1 |
Jačati kapacitete advokature za razumevanje obaveza iz Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma |
44.1.1 |
Priprema upitnika za advokate - članove Advokatske komore Srbije |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
|
Izrađeni upitnici, kao preduslov posredne kontrole |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
44.1.2 |
Identifikovanje problema u sistemu analize podataka i izveštavanja u sistemu sprečavanja pranja novca |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
|
Identifikovani problemi u sistemu analize podataka i izveštavanja u sprečavanju pranja novca |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
44.1.3 |
Nadgledanje sistema i prakse organa nadležnih za izveštavanje u oblasti sprečavanja pranja novca |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
|
Redovni nadzor nad usklađenošću propisa |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Nedovoljno praćenje ispunjavanja obaveza advokata na osnovu Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma |
45.1 |
Sprovoditi posrednu i neposrednu kontrolu advokata |
45.1.1 |
Posredna i neposredna kontrola advokata - članova Advokatske komore Srbije |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
|
Podaci dobijeni u posrednoj kontroli, kao preduslov neposredne kontrole |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Nepostojanje Akcionog plana za sprovođenje neposrednog nadzora nad javnim beležnicima |
46.1 |
Sprovoditi neposredan nadzor na primenom Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, prvenstveno parametara koji se odnose na kontrolu strukturne organizacije i postojanje pisanih procedura za procenu rizika u svakoj javnobeležničkoj kancelariji |
46.1.1 |
Donošenje Akcionog plana kojim će predvideti mere koja Komora preduzima sa tačno određenim ciljevima i zadacima i rokovima na kratkoročnom, srednjeročnom i dugoročnom planu. |
Javnobeležnička komora Srbije |
|
Donet Akcioni plan |
Donet Akcioni plan |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
Nepostojanje pravne regulative u oblasti dragog kamenja |
47.1 |
Urediti regulativu u oblasti dragog kamenja i Zakona o plemenitim metalima |
47.1.1 |
Formirati radnu grupu za analizu stanja |
Koordinaciono telo |
Vlada |
Izveštaj o analizi i predlog mera |
Izveštaj predsednika Koordinacionog tela |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
47.1.2 |
Izrada normativnih akata u skladu sa predlogom radne grupe |
Predlog pravnih akata |
|
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Mart 2019. godine |
|
Neprecizna definisanost nadležnosti u delu nadzora kontrole proizvodnje, prometa, otkupa i vođenja evidencije predmeta od dragocenih metala, što dovodi do ukrštanja nadležnosti državnih organa |
48.1 |
Doneti predlog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o kontroli predmeta od dragocenih metala |
48.1.1 |
Utvrđivanje Predloga zakona o izmeni i dopuni Zakona o kontroli predmeta od dragocenih metala |
Ministarstvo privrede - Direkcija za mere i dragocene metale (radna grupa) |
MTTT, Vlada Republike Srbije |
Utvrđen Predlog zakona o izmeni i dopuni Zakona o kontroli predmeta od dragocenih metala |
Utvrđen Predlog zakona o izmeni i dopuni Zakona o kontroli predmeta od dragocenih metala |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
48.1.2 |
Izrada podzakonskih akata |
Izrađena podzakonska akta |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Neadekvatna kontrola kod privrednih subjekata koji obavljaju promet predmetima od dragocenih metala |
49.1 |
Sprovoditi intenzivan stručni nadzor i inspekcijski nadzor kod privrednih subjekata koji obavljaju promet predmeta od dragocenih metala |
49.1.1 |
Donošenje Plana inspekcijskog nadzora i odabir privrednih subjekata na osnovu ulaznih podataka |
Direkcija za mere i dragocene metale, Poreska inspekcija, Uprava carina i Tržišna inspekcija, |
|
Analiziranje statističkih podataka o prethodno izvršenim kontrolama iz informacionog sistema MTTT-a- MIMIS-a, Registra Direkcije za mere i dragocene metale, upoređivanje sa bazom podataka APR-a, Poreske uprave i podacima iz Uprave carina |
Izveštaj o radu: MTTT-a, Direkcije za mere i dragocene metale, Poreske uprave i Uprave carina |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Od jula 2018. do februara 2019. godine |
|
49.1.2 |
Vršenje stručnog nadzora, neposrednih inspekcijskih nadzora, proverom gotovinskog plaćanja i načina vođenja evidencije |
Broj obavljenih nadzora u saradnji MTTT, Poreske inspekcije i Direkcije za mere i dragocene metale |
Izveštaj o radu: Direkcije za mere i dragocene metale, Poreske uprave, Uprave carina i MTTT-a |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar - novembar 2018, mart, april i decembar 2019. godine |
|
49.1.3 |
Provera prekograničnog prometa predmeta od dragocenih metala i provera razumevanja rizika |
Broj objedinjenih nadzora MTTT i Uprave carina |
Izveštaj MTTT-a- Sektor za spoljnu trgovinu i Uprava carina |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar i decembar 2018, jun i jul 2019. godine |
|
49.1.4 |
Donošenje mera u skladu sa utvrđenim nepravilnostima |
Donete mere u skladu sa utvrđenim nepravilnostima |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Novembar i decembar 2018, februar, jun i jul 2019. godine |
|
49.1.5 |
Kontrola izvršenja naloženih mera |
Broj izvršenih kontrola |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. i mart 2019. godine |
|
Neadekvatna kontrola u delatnosti prometa automobilima |
50.1 |
Sprovoditi intenzivan inspekcijski nadzor kod privrednih subjekata koji obavljaju delatnost prometa automobilima |
50.1.1 |
Donošenje Plana inspekcijskog nadzora i odabir privrednih subjekata na osnovu ulaznih podataka |
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija - Sektor tržišne inspekcije |
|
Analiziranje statističkih podataka o prethodno izvršenim kontrolama iz informacionog sistema MTTT-a- MIMIS-a, upoređivanje sa bazom podataka APR-a, i podacima iz Uprave carina |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Avgust i septembar 2018, mart, april, oktobar i novembar 2019. godine |
|
50.1.2 |
Vršenje neposrednih inspekcijskih nadzora, proverom gotovinskog plaćanja i načina vođenja evidencije |
Broj obavljenih nadzora u saradnji sa MUP-om i Drumskom inspekcijom |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar i oktobar 2018, februar, mart, septembar i oktobar 2019. godine |
|
50.1.3 |
Donošenje mera za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti |
Donete mere u skladu sa utvrđenim nepravilnostima |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar i oktobar 2018, februar, mart, septembar i oktobar 2019. godine |
|
50.1.4 |
Sprovođenje kontrole izvršenja naloženih mera |
Broj izvršenih kontrola |
Izveštaj o neposrednom nadzoru iz informacionog sistema MTTT-a (MIMIS) |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Oktobar 2018, april i decembar 2019. godine |
|
Kompleksnost metoda pranja novca i finansiranja terorizma kod investitora u delatnosti izgradnje stambenih i nestambenih objekata |
51.1 |
Unaprediti rad državnih organa u smislu prepoznavanja pranja novca i finansiranja terorizma kroz tipologije pranja novca kod investitora u delatnosti izgradnje stambenih i nestambenih objekata |
51.1.1 |
Izrada i objavljivanje tipologije |
Uprava za sprečavanje pranja novca, RJT, MUP, PU |
Ministarstvo građevine |
Izrađene tipologije pranja novca i studija slučaja |
Godišnji izveštaj o radu USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Neadekvatan nadzor nad privrednim subjektima koji obavljaju delatnost proizvodnje i prometa predmeta od dragocenih metala |
52.1 |
Sprovoditi nadzor i edukaciju privrednih subjekata koji obavljaju promet predmeta od dragocenih metala u zavisnosti od procenjenog rizika utvrđenog neposrednim inspekcijskim nadzorom |
52.1.1 |
Izrada plana edukacije Uprave, MTTT i Direkcije u saradnji sa Udruženjem zlatara Srbije u oblasti SPN/FT (broj učesnika, izbor mesta edukacije, priprema i organizacija održavanja obuke) |
MTTT |
Ministarstvo privrede - Direkcija za mere i dragocene metale, Udruženje zlatara Srbije i USPN |
Ordinirana aktivnost svih organa |
Sajt PKS |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. i februar 2019. godine |
|
52.1.2 |
Identifikovanje potencijalnih materijala za obuku i izvore |
Pripremljene prezentacije i štampanje materijala (Udruženje zlatara Srbije) |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti Troškovi štampanja materijala - Udruženje zlatara Srbije |
Septembar 2018. i februar 2019. godine |
|
52.1.3 |
Održavanje obuka |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuka Evaluacioni formulari učesnika |
Budžet Uprave za sprečavanje pranja novca - 150.000 dinara godišnje, za organizaciju ukupno 4 obuke/radionice |
Oktobar i novembar 2018, mart, oktobar i novembar 2019. godine |
|
52.1.4 |
Sprovođenje nadzora |
|
Broj sprovedenih kontrola |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Neadekvatan nadzor nad privrednim subjektima koji obavljaju delatnost prometa automobilima |
53.1 |
Sprovoditi nadzor i edukaciju privrednih subjekata koji obavljaju promet automobila u zavisnosti od procenjenog rizika utvrđenog neposrednim inspekcijskim nadzorom |
53.1.1 |
Izrada plana edukacije Uprave, MTTT i PKS u oblasti SPN/FT (broj učesnika, izbor mesta edukacije, priprema i organizacija održavanja obuke) |
MTTT |
USPN i PKS |
Koordinirana aktivnost svih organa |
Sajt PKS |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018, januar i novembar 2019. godine |
|
53.1.2 |
Pripremanje i distribucija edukativnih materijala |
Priprema prezentacija i štampanje materijala (PKS) |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Budžet Uprave za sprečavanje pranja novca - 100.000 dinara za 2018. godinu i 300.000 za 2019. godinu trošak štampanja štampanje materijala |
Septembar 2018, januar i novembar 2019. godine |
|
53.1.3 |
Održavanje obuka |
Prezentovanje, rad u vidu radionica, diskusije (Uprava, MTT, PKS) |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
videti aktivnost 52.13 |
Oktobar 2018, februar i decembar 2019. godine |
|
53.1.4 |
Sprovođenje nadzora |
|
Broj sprovedenih kontrola |
Izveštaj o radu Sektora tržišne inspekcije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Nedovoljno efikasna identifikacija stvarnog vlasnika u vezi s kompleksnim vlasničkim strukturama |
54.1 |
Unaprediti identifikaciju stvarnog vlasnika |
54.1.1 |
Donošenje jedinstvenih smernica za utvrđivanje stvarnog vlasnika |
USPN |
Nadzorni organi |
Donete jedinstvene smernice |
Internet prezentacija USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
54.1.2 |
Održavanje adekvatne obuke obveznicima |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj sa obuke i evaluacioni formulari učesnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti/ podrška projekat Saveta Evrope |
Januar-jun 2019. godine |
|
Nedovoljna informisanost o novim proizvodima u finansijskom sistemu (unit-linked proizvodi) |
55.1 |
Pratiti uvođenje novih proizvoda u finansijskom sistemu |
55.1.1 |
Sprovođenje posebne analize kompanija životnog osiguranja koje su uvele unit-linked proizvode |
NBS |
UOS |
Interna (NBS) procena rizika od PNFT kod do sada uvedenih Unit-linked proizvoda |
Upitnik, redovno izveštavanje, kontrole poslovanja |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Do kraja 2018. godine |
|
55.1.2 |
Sprovođenje redovnog nadzora na osnovu podataka dobijenih iz upitnika |
Nivo u kojem je analiza Unit-linked proizvoda uključena u procenu rizika društava od PNFT |
Upitnik, lične karte, interne beleške, kontrole poslovanja |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano |
|
Neusklađenost pojedinih akata nadzornih organa sa novom Nacionalnom procenom rizika |
56.1 |
Uskladiti akta nadzornih organa sa Nacionalnom procenom rizika, ukoliko je to potrebno |
56.1.1 |
Sprovođenje usklađivanja akata (smernice, liste indikatora, plan nadzora, matrice rizika, obrasce za prijavu STR i dr.) sa NPR, prema potrebi |
Nadzorni organi (USPN, Poreska uprava, nadzorni organi za nefinansijski sektor) |
|
Usvojena akta od strane svakog pojedinačnog nadzornog organa |
Objavljena akta |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Nedostatak statističke evidencije u elektronskoj formi |
57.1 |
Uvesti elektronske evidencije |
57.1.1 |
Implementacija elektronskog informacionog sistema za elektronsku obradu statističkih podataka koje će javni beležnici dostavljati Javnobeležničkoj komori Srbije, u skladu sa Javnobeležničkim poslovnikom |
Javnobeležnička komora Srbije |
MP |
Uspostavljen elektronski informacioni sistem |
Izveštaj Javnobeležničke komore |
Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Maj 2019. godine |
Prioritetna aktivnost |
Nepostojanje centralizovane i efikasne baze podataka neophodne za primenu Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma i Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje |
58.1 |
Uvesti centralizovanu i efikasnu bazu podataka neophodnu za primenu Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma i Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje |
58.1.1 |
Centralizacija, umrežavanje i omogućavanje pristupa aplikaciji za pretragu baza:
označenih lica,
država prema kojima su Ujedinjene nacije, Savet Evrope ili druge međunarodne organizacije primenile sankcije, embargo ili slične mere,
država koje su od strane kredibilnih institucija (FATF, Savet Evrope i dr.) označene kao države koje ne primenjuju adekvatne mere za sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma,
država koje su od strane kredibilnih institucija (FATF, UN i dr) označene kao države koje podržavaju ili finansiraju terorističke aktivnosti ili organizacije i
država koje su od strane kredibilnih institucija (npr. Svetska banka, MMF) označene kao države s visokim stepenom korupcije i kriminala. |
Uprava za sprečavanje pranja novca |
|
Izrađena aplikacija i obezbeđen pristup na internet prezentaciji USPN |
Internet prezentacija USPN |
Troškove realizacije aktivnosti biće pokriveni od strane međunarodnih partnera |
Decembar 2020. godine |
|
EDUKACIJE |
Nedovoljna upućenost javnog, privatnog i NPO sektora u postojanje rizika od pranja novca i finansiranja terorizma |
59.1 |
Podizati nivo svesti među javnim, privatnim i NPO sektorom o pretnjama od pranja novca i finansiranja terorizma |
59.1.1 |
Izrada edukativnih materijala - flajeri i brošure |
USPN |
MFIN, MP, MUP, MPRIV, PKS, strani partneri |
Broj odštampanih i distribuiranih materijala |
Štampani materijali
Izveštaj o distribuciji materijala |
Budžet Uprave za sprečavanje pranja novca 300.000 dinara godišnje, za potrebe štampe i distribucije predmetnih materijala (konto 423) |
Decembar 2018. |
|
59.1.2 |
Podizanje svesti i obuka javnog, privatnog i NPO sektora kroz održavanje radionica |
Sprovedene 4 radionice |
Izveštaji sa radionica
Evaluacioni formulari učesnika |
Budžet Uprave za sprečavanje pranja novca 150.000 dinara za 4 radionice godišnje |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
U skladu sa aktivnostima 4.1.1.3, 4.1.1.5 i 4.1.5 iz Akcionog plana za sprovođenje Nacionalne strategije za borbu protiv pranja novca i finansiranja terorizma |
59.1.3 |
Održavanje obuka za USPN |
Sprovedene 2 napredne obuke |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
59.1.4 |
Jačanje komunikacije i saradnje državnog i civilnog sektora u mogućim zloupotrebama od finansiranja terorizma, kroz organizovanje okruglih stolova, konsultacija i drugih aktivnosti sa organizacijama civilnog društva |
Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom |
USPN |
Broj organizovanih okruglih stolova, sastanaka, konsultacija i drugih aktivnosti |
Izveštaji organa nosioca aktivnosti |
Veza: aktivnost 1.3.2 AP za Strategiju PNFT Nema dodatnih troškova |
Kontinuirano |
Deo obuka se realizuje u skladu sa aktivnostima 1.3.2 iz Akcionog plana Nacionalne strategije za sprečavanje pranja novca i borbu protiv terorizma |
Neadekvatan nivo obučenosti za sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma |
60.1 |
Jačati kapacitete relevantnih državnih organa i kontinuirano stručno usavršavanje kadrova uključenih u sprečavanje i borbu protiv finansiranja terorizma |
60.1.1 |
Obezbeđivanje tehničko-tehnoloških kapaciteta USPN |
USPN |
|
Obezbeđeni tehničko-tehnološki kapaciteti |
Izveštaji organa nosioca aktivnosti |
Veza: aktivnost 3.3.1.2 AP za Strategiju PNFT Deo iz projekta IPA 2015/ostalo: iz postojećih resursa |
Kontinuirano, u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
Budžet u skladu sa Akcionim planom za sprovođenje nacionalne strategije za borbu protiv pranja novca i finansiranja terorizma aktivnost 3.3.1.2 i IPA 2015 |
60.1.2 |
Sprovođenje naprednih obuka za TOK, BIA, SBPTE, VBA i USPN u cilju prilagođavanja novim konceptima borbe protiv finansiranja terorizma (npr. korišćenje kripto valuta u svrhu finansiranja terorizma) |
TOK, BIA, SBPTE, VBA i USPN |
|
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
Deo obuka se realizuje u skladu sa aktivnostima 2.3.4 i 3.2.1 iz Akcionog plana Nacionalne strategije za sprečavanje i borbu protiv terorizma
|
|
61.1 |
Unaprediti kapacitete za proaktivno vođenje finansijskih istraga protiv fizičkih i pravnih lica i ocenu korišćenja posrednih dokaza u fazi suđenja |
61.1.1 |
Sprovođenje obuke za vođenje finansijskih istraga, korišćenje finansijsko obaveštajnih podataka, dokazivanje namere prilikom krivičnog postupka za pranje novca, analiza finansijskih tokova i modeliranje finansijskih tokova kriminalne organizacije, autonomne istrage pranja novca |
PA; VKS, RJT, MUP |
strani partneri |
Sprovedena dva ciklusa napredne obuke zamenika javnog tužioca u antikorupcijskim odeljenjima i Tužilaštvu za organizovani kriminal, kao i posebnim odeljenjima MUP koja se bave finansijskim istragama i pranjem novca |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
61.1.2 |
Sprovođenje obuka o značaju posrednih dokaza - analiza i zaključivanje na osnovu posrednih dokaza; donošenje odluke o prihvatljivosti dokaza na pripremnom ročištu; ocena forenzičkih dokaza - analiza neto vrednosti |
Sprovedena dva ciklusa napredne obuke za zamenike tužioca i sudije u antikorupcijskim odeljenjima i Tužilaštvu za organizovani kriminal i Posebnom odeljenju Višeg suda u Beogradu |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
61.1.3 |
Sprovođenje obuka za procenu i obezbeđenje vrednosti oduzete imovine proistekle iz krivičnog dela do konačne odluke suda |
Sproveden 1 ciklus obuke za zaposlene u posebnim odeljenjima MUP koja se bave finansijskim istragama i pranjem novca i javne tužioce |
Izveštaj sa obuke
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
61.1.4 |
Sprovođenje obuka za vođenje krivičnog postupka prema pravnim licima kao učiniocima krivičnih dela |
Sprovedena dva ciklusa obuke za javne tužioce i zaposlene u MUP koja se bave privrednim i finansijskim kriminalom, uključujući pranje novca |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
62.1 |
Unaprediti kapacitete javnog tužilaštva u prikupljanju podataka iz elektronskih (digitalnih) izvora i kapacitete suda u pogledu razmatranja i donošenja odluka na osnovu ovih dokaza |
62.1.1 |
Sprovođenje obuka javnih tužilaca o prikupljanju podataka iz elektronskih/digitalnih izvora, uključujući kodirane i kriptovane podatke koji se nalaze van Republike Srbije |
PA, VSS, DVT |
VKS, RJT, strani partneri |
Sproveden po jedan ciklus osnovne obuke i jedan ciklus napredne obuke zamenika javnog tužioca |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine zaključno sa decembrom 2019. godine |
|
62.1.2 |
Sprovođenje obuka sudija u pogledu razmatranja i donošenja odluka na osnovu podataka iz elektronskih/digitalnih izvora, uključujući kodirane i kriptovane podatke koji se nalaze van Republike Srbije |
Sproveden po jedan ciklus osnovne obuke i jedan ciklus napredne obuke sudija |
Izveštaji sa radionica
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine zaključno sa decembrom 2019. godine |
|
62.1.3 |
Sprovođenje obuka za vođenje postupka za pranje novca sa upotrebom kriptovaluta, elektronskim novcem i virtuelnim valutama za javne tužioce i sudije |
Sproveden po jedan ciklus osnovne obuke i jedan ciklus napredne obuke zamenika javnog tužioca i sudija |
Izveštaji sa radionica
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine zaključno sa decembrom 2019. godine |
|
|
63.1 |
Unaprediti kapacitete državnih organa za vođenje finansijskih istraga u vezi sa imovinom osumnjičenih u inostranstvu, pružanje međunarodne pravne pomoći, uključujući i oduzimanje imovine |
63.1.1 |
Izrada smernica za postupanje javnih tužilaca u postupcima međunarodne pravne pomoći |
RJT |
strani partneri |
Izrađene smernice u skladu sa standardima i institutima međunarodne pravne pomoći predviđenim relevantnim konvencijama |
Smernice za postupanje javnih tužilaca u postupcima međunarodne pravne pomoći |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
III kvartal 2018. godine |
|
63.1.2 |
Unapređenje kvaliteta zamolnica za pružanje međunarodne pravne pomoći stavljanjem zahteva za prikupljanje podataka o imovini osumnjičenog u inostranstvu, kao i zahteva za oduzimanje imovine u inostranstvu |
RJT |
Unapređenje kvaliteta zamolnica primenom izrađenih smernica |
Povećanje broja zamolnica u kojima je stavljen zahtev za prikupljanje podataka o imovini osumnjičenog u inostranstvu ili zahtevima za oduzimanje imovine u inostranstvu |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
63.1.3 |
Sprovođenje dodatne obuke zaposlenih u Jedinici za finansijske istrage vezano za identifikovanje imovine proistekle iz krivičnog dela u inostranstvu |
PA, RJT, VKS, MUP |
Sproveden jedan ciklus obuke |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
63.1.4 |
Sprovođenje zajedničke obuke zamenika tužilaca i sudija vezano za mogućnost unapređenja međunarodne saradnje u oblasti otkrivanja i oduzimanja imovine proistekle iz krivičnog dela u inostranstvu |
Sproveden po jedan ciklus osnovne i napredne obuke zamenika javnih tužilaca i sudija u posebnim odeljenjima za suzbijanje korupcije |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
64.1 |
Jačanje kapaciteta javnog tužilaštva i suda u vezi sa oduzimanjem imovine koja potiče iz krivičnog dela |
64.1.1 |
Održavanje obuke za primenu privremenih mera - čl. 147. i 540. ZKP, oduzimanja imovinske koristi - čl. 91. i 92. KZ, mere bezbednosti oduzimanja predmeta - čl. 87. KZ, posebno oduzimanja ekvivalenta |
PA |
VKS, RJT |
Sproveden po jedan ciklus osnovne i napredne obuke zamenika javnih tužilaca i sudija u posebnim odeljenjima za suzbijanje korupcije |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope/ Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
65.1 |
Unaprediti kapacitete prekršajnog suda |
65.1.1 |
Održavanje obuka sudija Prekršajnog apelacionog suda u vezi sa primenom Zakona o SPN i FT |
PA, VSS |
VKS, Prekršajni apelacioni sud, strani partneri |
Sproveden po 1 ciklus obuke |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope/ Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
66.1 |
Unaprediti kapacitete privrednog suda |
66.1.1 |
Održavanje obuka sudija Privrednog suda u vezi sa primenom Zakona o SPN i FT |
PA, VSS |
VKS, Privredni sud, strani partneri |
Sproveden po 1 ciklus obuke |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope/ Budžet Republike Srbije - nema troškova |
|
|
67.1 |
Unaprediti kapacitete državnih organa radi prepoznavanja rizika od pranja novca i finansiranja terorizma prilikom kontrole prekograničnog prenosa gotovine |
67.1.1 |
Održavanje obuke na različitim nivoima (osnovni, napredni i specijalizovani nivo) na temu rizika, trendova i tipologija pranja novca i finansiranja terorizma |
Uprava carina,
Uprava granične policije |
Uprava za sprečavanje pranja novca, MUP, tužilaštvo, privredni i prekršajni sudovi |
Po jedna ciklus osnovne, napredne i specijalizovane obuke za zaposlene u Upravi carina i Upravi granične policije |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope/ Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
68.1 |
Jačanje kapaciteta Poreske uprave - Poreske policije o sprečavanju pranja novca |
68.1.1 |
Održavanje obuke vezane za prepoznavanje tipologija i metoda pranja novca |
USPN |
|
Po jedan ciklus osnovne, napredne i specijalizovane obuke za zaposlene u PU |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Sredstva iz projekta Saveta Evrope/ Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kontinuirano, počev od III kvartala 2018. godine |
|
|
69.1 |
Jačanje kapaciteta USPN |
69.1.1 |
Održavanje 3 specijalizovane obuke/radionice zaposlenih u USPN za oblast poreskih delikata |
Poreska uprava |
USPN |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kraj 2019. godine |
|
69.1.2 |
Održavanje 3 specijalizovane obuke/radionice zaposlenih u USPN iz oblasti krivičnog zakonodavstva |
RJT, TOK |
USPN |
|
69.1.3 |
Održavanje 4 specijalizovane obuke/radionice zaposlenih u USPN iz oblasti obrade obaveštajnih podataka |
BIA, VBA, MUP |
USPN |
|
70.1 |
Unaprediti znanja u pogledu poznavanja propisa i prakse koji se odnose na pravna lica i slične strukture uspostavljene prema zakonu druge države (TRUST) |
70.1.1 |
Održavanje obuka od strane stranih finansijskoobaveštajnih službi i drugih relevantnih organa stranih država |
USPN |
U okviru projekata stranih finansijskoobaveštajnih službi i međunarodnih organizacija (OEBS i dr.) |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
50.000 evra za 2019. godinu/ projekat Saveta Evrope/OEBS/međunarodni partneri. Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kraj 2019. godine |
|
71.1 |
Unaprediti znanja o poznavanju poslovanja pravnih lica registrovanih u of šor zonama |
71.1.1 |
Održavanje 3 obuke od strane finansijskoobaveštajnih službi zemalja koje imaju značajno iskustvo u radu sa kompanijama registrovanim na of šor zonama |
USPN |
U okviru projekata stranih finansijskoobaveštajnih službi i međunarodnih organizacija (OEBS i dr.) |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa obuka
Evaluacioni formulari učesnika |
50.000 evra za 2019. godinu/ projekat Saveta Evrope/OEBS/međunarodni partneri. Budžet Republike Srbije - nema troškova |
Kraj 2019. godine |
|
72.1 |
Jačati kapacitete nadzornih organa za primenu propisa koji se odnose na SPN/FT |
72.1.1 |
Održavanje obuke vezane za nadzor u delu koji se odnosi na primenu Zakona o SPN i FT |
Nadzorni organi |
Strani partneri |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa radionica,
Evaluacioni listovi učesnika |
Projekat Saveta Evrope |
Kontinuirano počev od septembra 2018. godine |
|
Nedovoljna informisanost o novim proizvodima |
73.1 |
Unaprediti znanja o korišćenju novih proizvoda u cilju pranja novca ili finansiranja terorizma |
73.1.1 |
Održavanje obuke državnih organa u sistemu za SPN i FT vezane za nove proizvode |
USPN |
Strani partneri |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa radionica,
Evaluacioni listovi učesnika |
Troškove realizacije aktivnosti biće pokriveni od strane međunarodnih partnera |
Kontinuirano počev od decembra 2018. godine |
|
Nedovoljna informisanost u vezi sa zloupotrebama proizvoda na finansijskom tržištu (tržište kapitala, fizički prenosivih sredstava plaćanja, devizni platni promet i dr.) |
74.1 |
Unaprediti znanja o proizvodima koji mogu biti zloupotrebljeni |
74.1.1 |
Održavanje obuke državnih organa u sistemu za SPN i FT |
Nadzorni organi |
USPN, RJT, MUP, PU, UC |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji sa radionica,
Evaluacioni listovi učesnika |
Troškove realizacije aktivnosti biće pokriveni od strane međunarodnih partnera |
Kontinuirano počev od decembra 2018. godine |
|
Nedovoljna edukacija advokata - članova Advokatske komore Srbije za primenu ZSPNFT |
75.1 |
Unaprediti kapacitete advokature za razumevanje obaveza iz ZSPNFT |
75.1.1 |
Održavanje dodatne obuke analitičara u AKS |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
USPN |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
75.1.2 |
Održavanje dodatne obuke advokata/članova AKS |
Advokatska komora Srbije (AKS) |
USPN |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj Advokatske komore Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
Neadekvatnost prijava gotovinskih transakcija i sumnjivih aktivnosti od strane menjača |
76.1 |
Unaprediti kapacitete obveznika i nadzornog organa u vezi prijave gotovinskih transakcija i sumnjivih aktivnosti |
76.1.1 |
Održavanje obuka u cilju efikasnijeg popunjavanja obrazaca za prijavu gotovinskih transakcija i sumnjivih aktivnosti i razumevanja prijava |
USPN, Poreska uprava |
Privredna komora Srbije |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaji o radu nosioca aktivnosti |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
FINANSIRANJE TERORIZMA |
Nedovoljan nadzor NPO sektora od strane nadležnih institucija u cilju smanjenja ranjivosti sistema od finansiranja terorizma, nedovoljan broj i neadekvatna obučenost inspektora nadležnih organa za kontrolu primene propisa od strane udruženja. |
77.1 |
Jačati kapacitete Radne grupe za nadzor NPO sektora u okviru Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor Vlade R. Srbije |
77.1.1 |
Odabir članova Radne grupe |
Koordinaciona komisija za inspekcijski nadzor Vlade R. Srbije |
MDULS, Ministarstvo kulture i informisanja, APR, Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom |
Odabrani članovi Radne grupe |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Budžet - nema dodatnih troškova |
Jul 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
77.1.2 |
Utvrđivanje plana aktivnosti |
Usvojen plan aktivnosti |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
77.1.3 |
Analiza kadrovskih potreba za kontrolu primene propisa od strane udruženja |
Izvršena analiza kadrovskih potreba |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Avgust 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
77.1.4 |
Koordinacija rada inspektora organa nadležnih za kontrolu primene propisa od strane udruženja |
Usvojen plan aktivnosti |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
77.1.5 |
Održavanje obuka inspektora nadležnih institucija za kontrolu aktivnosti NPO prema ciljevima iz statuta i kontrolu korišćenja imovine u skladu sa statutarnim ciljevima, a u smislu smanjenja rizika od finansiranja terorizma |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Budžet - procenjeni iznos novčanih sredstava biće poznat nakon analize |
Kontinuirano u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
Prioritetna aktivnost |
77.1.6 |
Izrada godišnjeg plana nadzorne profitnih organizacija |
Izrađen godišnji plan nadzora |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Avgust 2018. godine |
Prioritetna aktivnost |
77.1.7 |
Vršenje inspekcijskog nadzora nad NPO sektorom |
Broj izvršenih inspekcijskih nadzora nad NPO sektorom |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
Prioritetna aktivnost |
77.1.8 |
Izveštavanje aktivnosti Radne grupe Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor |
Izrađen izveštaj |
Izveštaj Koorinacionoj komisiji |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuiranona 3 meseca |
Prioritetna aktivnost |
Potencijalno problematične odredbe Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma koje se tiču:
- preuzimanja lista označenih lica donete od strane SB UN i drugih međunarodnih organizacija u kojima je R Srbija član u originalu na engleskom jeziku i objavljivanja na internet stranici Uprave za sprečavanje pranja novca bez objavljivanja u Službenom glasniku RS;
- nadzorna uloga USPN nad primenom ovog Zakona. |
78.1 |
Sprovesti analizu Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i sagledati uporedne prakse u pogledu problema koji su izvor ranjivosti. |
78.1.1 |
Formiranje međuresorske radne grupe koja će izvršiti analizu odredbi Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma u pogledu problema koji su izvor ranjivosti, njegove efikasnosti i predložiti odgovarajuća rešenja. |
Vlada R. Srbije |
|
Zaključak Vlade R. Srbije o formiranju Radne grupe |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Septembar 2018. godine |
|
78.1.2 |
Izrada analize odredbi Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma u pogledu problema koji su izvor ranjivosti, njegove efikasnosti i predložiti odgovarajuća rešenja. |
Radna grupa |
Ministarstvo finansija - USPN, Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo pravde, MUP, MTTT, Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom |
Izveštaj o analizi Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma |
Izveštaj o radu Radne grupe Vladi |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Neadekvatni resursi u Grupi za sprečavanje finansiranja terorizma USPN |
79.1 |
Ojačati administrativne kapacitete i tehničko-tehnološko opremanje novih kadrova |
79.1.1. |
Zapošljavanje novih kadrova |
USPN |
Vlada |
Povećan broj zaposlenih u Grupi za sprečavanje finansiranja terorizma |
Izveštaj o radu USPN |
Budžetirano u okviru aktivnosti 19.1.1 |
Septembar 2018. godine |
|
79.1.1. |
Obuka novozaposlenih lica za rad na analitičkim programima USPN |
Sprovedena obuka |
Izveštaj o radu USPN |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Decembar 2018. godine |
|
Sprovođenje tehničko-tehnološkog opremanja novih kadrova |
Nabavljena materijalno-tehnička sredstva |
Izveštaj o radu USPN |
Raspodela iz postojećih resursa |
Decembar 2018. godine |
|
Nedovoljna upućenost carinskih službenika u identifikovanje robe od strateškog značaja |
80.1 |
Unaprediti kapacitete Uprave carina u cilju stvarnog prepoznavanja roba dvostruke namene i naoružanja i vojne opreme. |
80.1.1 |
Održavanje obuka carinskih službenika |
Ministarstvo finansija - Uprava carina, Sektor za tarifske poslove, carinski službenici koji poseduju sertifikate za izvođenje ovakvih vrsta obuka. |
USPN |
Broj sprovedenih obuka |
Izveštaj Uprave carina |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Kontinuirano u skladu sa periodom realizacije opšteg cilja |
|
Nepostojanje liste označenih lica, državljana Republike Srbije, za terorizam i/ili finansiranje terorizma |
81.1 |
Sačiniti liste označenih lica, državljana Republike Srbije, za terorizam i/ili finansiranje terorizma |
81.1.1 |
Identifikovanje potencijalnih lica i prikupljanje mišljenja nadležnih organa za stavljanje na listu označenih lica |
Tužilaštvo, BIA, MUP, USPN |
Vlada |
Sačinjen predlog Vladi |
Predlog Vladi sa spiskom državljana Republike Srbije za stavljanje na listu označenih lica |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
81.1.2 |
Upućivanje predloga za stavljanje lica na listu označenih lica |
Sačinjen predlog Vladi |
Predlog Vladi sa spiskom državljana Republike Srbije za stavljanje na listu označenih lica |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|
81.1.3 |
Donošenje liste domaćih označenih lica |
Sačinjen predlog Vladi |
Službeni glasnik Republike Srbije |
Nema dodatnih troškova zaposleni rade u okviru redovnih radnih aktivnosti |
Jul 2018. godine |
|