PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJE OPŠTI INTERES U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA LOZNICE

("Sl. list grada Loznice", br. 7/2018)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se bliži kriterijumi i način odobravanja programa, odnosno projekta kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Loznice (u daljem tekstu: Grad) i dodele sredstava iz budžeta Grada, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekta i dokumentacija koja se uz predlog podnosi, način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, zaključenje ugovora, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekta.

Član 2

Opšti interes u oblasti sporta za čije ostvarivanje se obezbeđuju sredstva iz budžeta Grada je:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) aktivnosti sportskih organizacija, sportskih društava, udruženja, granskih i gradskih sportskih saveza na teritoriji Grada od posebnog značaja za Grad, u zavisnosti od toga da li je sportska grana od značaja za Grad, koja je kategorija sportske grane, koliko sportista okuplja, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja sportska organizacija učestvuje i u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini, i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Za zadovoljavanje opšteg interesa u oblasti sporta iz stava 1. ovog člana Grad obezbeđuje u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom.

Član 3

Opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: Program) iz sredstava budžeta grada Loznice, i to:

1) za tač. 1),2),3),5),6),8),10),12),13),14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) za tač. 4),9),11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Od godišnjih programa iz stava 1, tačka 1. ovog člana, prioritet imaju programi pod rednim brojem 1, 2, 5 i 6 (prioritetni godišnji programi), tako da drugi godišnji programi i posebni programi mogu biti odobreni tek po prihvatanju prioritetnih godišnjih programa.

Član 4

Godišnji program iz čl. 2 stav 1, tačka 8 ovog Pravilnika mora biti usklađen sa Programom razvoja sporta grada Loznice za period 2016-2018 godine ("Službeni list grada Loznice" br. 13/2015).

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 5

Godišnji i posebni programi iz člana 3. ovog Pravilnika (u daljem tekstu: programi), mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa

1. Predlagač programa

Član 6

Predlagač programa u smislu ovog Pravilnika je organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada odnosno Gradski sportski savez.

Predlog godišnjih programa iz člana 2. stav 1. za tačke 1), 2) (u delu koji se odnosi na nabavku sportske opreme i rekvizita), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) ovog Pravilnika podnosi predlagač iz stava 1. ovog člana.

Predlog posebnih programa iz člana 2. stav 1. za tačke 4), 9), 11) i 15) ovog Pravilnika podnose pored predlagača programa iz stava 1. ovog člana i druge organizacije sa sedištem na teritoriji Grada, u skladu sa dinamikom utvrđenom u članu 117. stav 1. Zakona o sportu.

Organizacija u oblasti sporta koja je nosilac godišnjeg programa mora biti član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Predlozi programa koji se sastoje iz jedne ili više samostalnih programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika.

Predlagač programa ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima iz oblasti sporta sa viših nivoa vlasti.

2. Nosilac programa

Član 7

Nosilac programa u smislu ovog pravilnika može biti predlagač programa ili organizacije i lica koja su u programu označena kao nosioci.

Nosilac programa mora da:

1) bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom

3) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

4) je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana;

5) ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

6) je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

7) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Ako u jednoj sportskoj grani od posebnog značaja za Grad, odnosno oblast sporta registrovano više gradskih sportskih saveza, finansiraju se programi samo nadležnog granskog sportskog saveza za oblast sporta kojima se ostvaruje opšti interes.

Član 8

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u konfliktu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na stručnu komisiju iz člana 22. stav 1. Pravilnika ili na Gradsko veće tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstava za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 130. Stav 1. i 2. Zakona o sportu i članom 33. stav 1. i 5. ovog Pravilnika.

Član 9

Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 7, koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 10

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta utvrđenog Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom i ovim Pravilnikom;

3) da je u skladu sa Programom razvoja sporta grada Loznice za period 2016-2018. godine ("Sl. list grada Loznice" br. 13/2015);

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje na teritoriji Grada, osim programa priprema i učešća na međuopštinskim, regionalnim, državnim i međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji Grada;

8) da će se realizovati u tekućoj godini, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno (član 20. stav 1.)

9) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

10) da je po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Član 11

Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaje, uslove, odluke i sl.) koji su neophodni za uspeh programa, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.

4. Finansiranje programa

Član 12

Programi se finansiraju u celini ili delimično, i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Budžet programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - treba da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan -po svim vrstama troškova.

Član 13

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa, u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa, (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa jesu:

1) da su direktni troškovi realizacije programa opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;

2) da dodatni (indirektni) opravdani troškovi nosioca programa ne prelaze 15% od direktnih opravdanih troškova realizacije programa.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:

1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi putovanja) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi putovanja) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.)

4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skaldu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Troškovi programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. stav 1. tačke 1), 4), 6), i 15) ovog Pravilnika moraju se odnositi, po pravilu najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao samostalna programska celina.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta, ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta grada Loznice predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta.

Član 14

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića; bezalkoholnih gaziranih pića; brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici) a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 15

Nosilac programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od Grada u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 16

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa posebno i za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti opšteg interesa u kojoj se ostvaruje program iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamički plan upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona o sportu, lica koja učestvuju u realizaciji programa.

Član 17

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opšteg interesa iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko ispunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;

3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, su:

Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa sportskih organizacija koje podnosi predlagač;

Obrazac 2 - Predlozi posebnih programa sportskih organizacija koje podnosi predlagač odnosno sportske organizacije i druge organizacije u oblasti sporta samostalno.

Član 18

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim Pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje.

ispunjenost Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta, i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 7. ovog Pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa mora da bude dostavljen i u elektronskoj formi (CD, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, mora biti dostavljena stručnoj komisiji u zapečaćenoj koverti - paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na pisarnici Gradske uprave grada Loznice.

Predlog programa koji je poslat u više koverata neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresa podnosioca predloga;

4) naziv programa;

5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način predviđen na način u st. 1-5. ovog člana ovlašćeno lice Grada ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od 7 dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga godišnjeg i posebnog programa (obrazac 1 i 2) koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo, dostupan je u Odseku za poslove javnih službi Gradske uprave grada Loznice i na sajtu Grada www.loznica.rs

Član 19

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona o sportu.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenim javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Gradsko veće grada Loznice može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 6. stav 1. ovog Pravilnika i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 20

Predlog programa, može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija odnosno nastavak programa iz stava 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 21

Godišnji program izvršava se prema kalendarskoj dinamici utvrđenoj članom 117. Zakona o sportu a posebni programi izvršavaju se po javnom pozivu.

Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog Pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada Loznice a mogu se objaviti i u lokalnim medijima.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Gradsko veće, na predlog Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Grad u javnom pozivu utvrđuje rok do koga se dostavljaju predlozi predlagača godišnjih i posebnih programa Gradu u skladu sa Zakonom, i o tome ih pisano obaveštavaju.

Ukoliko predlagači ne dostave svoj predlog u utvrđenom roku, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do 10 dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je taj predlagač odustao od predlaganja svog programa u tekućoj godini.

Grad može od predlagača programa iz stava 8. ovog člana, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama, pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću i Gradu da traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od predlagača programa.

Član 22

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradsko veće u skladu sa Zakonom, obrazuje stručnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i četiri člana.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se iz lica koja imaju iskustvo u upravljanju sistemom u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Gradsko veće grada Loznice, može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti opšteg interesa iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog Pravilnika i dostavlja Gradskom veću grada Loznice predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija, ustanova ili institucija.

Član 23

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom;

3) usklađenosti ciljeva programa sa opštim interesom u oblasti sporta i ciljevima Programa razvoja sporta na teritoriji grada Loznice;

4) Vrednovanje kvaliteta predloga programa;

Prioritet pri davanju predloga Komisije za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tačke 3. i 4. ovog člana, ako Zakonom o sportu ili ovim Pravilnikom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga u skladu sa Zakonom o sportu.

Član 24

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, sprovedi se u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim Pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta nadležnog Gradskog sportskog saveza nosioca programa za dugoročno ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa

Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim Pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Član 25

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa predlagača i drugih organizacija u oblasti sporta vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta posebnih programa, koja je data na Obrascu 3. koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 - 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacija, ocena) kvaliteta posebnog programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje);

2) sekcija 2 -Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete);

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati);

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi);

5) sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa).

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Član 26

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom o sportu, ovim Pravilnikom i javnim pozivom.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz člana 25. ovog Pravilnika i utvrđuje predlog Gradskom veću grada Loznice za odobrenje programa.

Predlog da se program ne prihvati donosi se već u drugoj fazi, ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 25. st. 3. i 4. i 5.ovog Pravilnika.

Prvu i drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koju predsednik i članovi Komisije. Komisija dostavlja predlog za odobravanje programa Gradskom veću grada Loznice.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi Gradsko veće grada Loznice donosi preliminarnu odluku o odobravanju predloga godišnjih programa realizacije opšteg interesa u oblasti sporta na teritoriji grada Loznice za narednu budžetsku godinu.

U trećoj fazi na predlog Komisije o odobravanju godišnjih programa sa visinom sredstava, Gradsko veće grada Loznice donosi odluku o odobravanju godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa visinom odobrenih sredstava i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Član 27

Vrednovanje kvaliteta programa vrši se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema Tabeli vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 6, koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 28

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje predlog za odobravanje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore".

Ukoliko se predlogom za odobravanje su budžetom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne pregovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko programu treba odobriti manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su bolje rangirani na bodovnoj rang listi.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog Gradskom veću grada Loznice.

Član 29

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Programom razvoja sporta;

2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 118. stav 8. Zakona o sportu;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 30

Na predlog Komisije Gradsko veće grada Loznice donosi do 15. jula tekuće godine preliminarnu odluku o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta.

Gradsko veće grada Loznice do 15. decembra tekuće godine revidira preliminarnu odluku o dodeli sredstava određenom godišnjem programu usklađujući je sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada za narednu godinu.

Gradsko veće grada Loznice do 30. decembra tekuće godine donosi odluku o odobravanju godišnjih programa, i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.

Odobravanje predloženog programa i sredstava od strane Gradskog veća grada Loznice, preko Komisije zasniva se na značaju realizacije programa za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta, konzistentnosti programa sa ciljevima Programa razvoja sporta na teritoriji grada Loznice, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima razvoja programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana i rangu nadležnog opštinskog granskog sportskog saveza.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće grada Loznice odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenja Gradskog veća grada Loznice o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom o sportu, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 31

Sa nosiocem i podnosiocem odobrenog godišnjeg programa, a u skladu sa Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom, Načelnik Gradske uprave grada Loznice zaključuje ugovor o realizovanju programa za svaku od oblasti opšteg interes iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika za koju je podnet predlog programa.

Sa nosiocem odobrenog posebnog programa, a u skladu sa Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom, Načelnik Gradske uprave grada Loznice zaključuje ugovor o realizovanju programa za svaku od oblasti od opšteg interes iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac ili podnosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa, u skladu sa Zakonom o sportu.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je u obavezi da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi budžet programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskom veću preko stručne komisije dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenog sa visinom odobrenih sredstava, a u suprotnom će se smatrati da je odustao

Član 32

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada.

Za odobrene programe čije se aktivnosti kontinuirano realizuju tokom cele godine iznos prenetih sredstava u prvoj polovini godine ne može biti veći od 50% ukupnog budžeta programa. Ovo ograničenje se ne odnosi na programe po kojima se aktivnosti realizuju sezonski ili jednokratno.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 33

Nosioci odobrenih programa obavezni su da na zahtev Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice, u roku koji je predviđen ovim Pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa odnosno projekta i korišćenju sredstava budžeta Grada.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 5, koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo.

I uz periodične izveštaje dostavlja se celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.) u izveštajnom periodu.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti opšteg interesa u oblasti sporta iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika u kojoj se program realizuje.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Nosilac odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa, na Obrascu 4, koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo, vrši i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Gradsko veće grada Loznice na predlog Komisije može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom i ovim Pravilnikom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa a najkasnije do 31. decembra tekuće godine dostavi Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezu sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom, i sa izveštajem revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza).

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona o sportu, lica koja su učestvovala u realizaciji programa.

Komisija samostalno ili po zahtevu Gradskog veća može od Nosilaca programa tražiti posebne dokaze na osnovu kojih je vršena evaluacija programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa i mora biti usaglašena sa finansijskom evidencijom Grada.

Član 34

Gradsko veće može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Predlagač programa iz člana 6. stav 1. Ovog Pravilnika, dužan je da, u skladu sa Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnese izveštaj Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice i Gradskom veću grada Loznice o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Član 35

Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću grada Loznice.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 36

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju preko Komisije, Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice i Gradskom veću, sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima i Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da preko Komisije omogući Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice i Gradskom veću uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 37

Na postupak prenosa odobrenih sredstava nosiocima Programa primenjuje se Zakon o budžetskom sistemu i akti Grada kojima se uređuje način prenosa sredstava iz budžeta.

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. stav 1-3. Zakona o sportu.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa Zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Realizovani troškovi su prihvatljivi ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti sa originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u budžetu programa.

Član 38

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troškova, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troškova.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti preko Komisije Gradsko veće.

Član 39

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice i Gradskog veća a na predlog Komisije, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa, odnosno;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona o sportu i ovog Pravilnika potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili ne izvršenje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa kada do izvršenja dođe usled više sile (elementarnih nepogoda i sl.), naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su iznad realne kontrole i nisu posledica greške ili namera nosioca programa.

Član 40

Grad preko Odeljenja za društvene delatnosti - Odsek za javne službe objavljuje na internet stranici grada Loznice: Izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava i izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, a godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje opšteg interesa u sportu preko Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju.

Član 41

U skladu sa Zakonom o sportu, Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Loznice vrši, preko Komisije, po završetku odobrenog programa, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, nosilac programa je u obavezi da održi skupštinu u roku od 60 dana radi utvrđenja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odlika koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa obaveštava Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju o datumu održavanja skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Loznice ("Službeni list grada Loznice" br. 1/17).

Član 43

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".