REŠENJE
O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 115/2016 i 66/2018)

1. Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Niša (u daljem tekstu: Komisija).

Obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Niša, obezbeđuje i Komisija.

2. Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Niša vrše:

1) Komunalne inspekcije u sastavu Gradskih opština,

2) Odsek saobraćajne inspekcije u sastavu Sekretarijata za inspekcijske poslove;

3) Sekretarijat za lokalnu poresku administraciju - Odsek za utvrđivanje, kontrolu izvornih prihoda, poreske prekršaje i procenu tržišne vrednosti;

4) Budžetska inspekcija Grada Niša.

3. Poslovi i zadaci Komisije jesu:

1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, I prati njihovu realizaciju, a naročito:

(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,

(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,

(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,

(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;

3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;

5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, i podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Niša i gradskih opština objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;

8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti Grada Niša, najkasnije u roku od sedam radnih dana;

9) da, u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini Grada Niša i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Niša i gradskih opština objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;

12) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije;

4. Komisiju čini 20 članova, i to: predsednik, zamenik predsednika, 9 članova i 9 zamenika članova.

Predsednik Komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice Komisije.

Predsednika Komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika Komisije.

5. U Komisiju se imenuju:

- za predsednika:

Tihomir Perić, član Gradskog veća Grada Niša za područja građanskih stanja i opštih poslova i inspekcijskih poslova;

- za zamenika predsednika:

Srđan Laketić, sekretar Sekretarijata za inspekcijske poslove;

- za članove:

1) Marija Brajdić, načelnik opštinske uprave Gradske opštine Palilula;

- za zamenika Velizar Pešić, koordinator grupe za komunalne i imovinsko- pravne poslove Gradske opštine Palilula;

2) Mira Grčić v.d. načelnika Opštinske uprave Gradske opštine Niška Banja;

- za zamenika Slaviša Krstić, koordinator odseka za komunalne poslove Gradske opštine Niška Banja;

3) Ljubisav Pantić, zamenik načelnika Uprave Gradske opštine Crveni Krst;

- za zamenika Vladimir Veličković, šef službe za inspekcijske, komunalno- stambene i imovinske-pravne poslove Gradske opštine Crveni Krst;

4) Jelena Janković, šef Odseka za komunalne poslove Uprave Gradske opštine Medijana;

- za zamenika Saša Markišić, Odsek za pravne i zajedničke poslove Uprave Gradske opštine Medijana;

5) Novica Simić, načelnik Opštinske uprave Gradske opštine Pantelej;

- za zamenika Slovenka Pavlović, koordinator grupe za komunalne poslove Gradske opštine Pantelej;

6) Aleksandar Pavlović, rukovodilac budžetske inspekcije;

- za zamenika Spomenka Milojević, rukovodilac odseka budžetske inspekcije;

7) Nina Ilić, sekretar Sekretarijata za lokalnu poresku administraciju;

- za zamenika Marko Stanojević, šef Odseka za utvrđivanje izvornih prihoda;

8) Radomir Stamenković, šef Odseka saobraćajne inspekcije Sekretarijata za inspekcijske poslove;

- za zamenika Milan Nikolić, koordinator saobraćajne inspekcije Sekretarijata za inspekcijske poslove;

9) Boban Zlatković, rukovodilac Odseka za kontrolu i nadzor nad radom komunalnih inspekcija gradskih opština Sekretarijata za inspekcijske poslove;

- za zamenika Violeta Kostić, Odsek za kontrolu i nadzor nad radom komunalnih inspekcija gradskih opština Sekretarijata za inspekcijske poslove.

6. Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke 3. stav 2) ovog rešenja.

Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, da zauzme stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzme mere i radnje iz svog delokruga.

Poslove iz tačke 3. stav 2) podstav (4) ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa organom gradske / opštinske uprave nadležnim za poslove informatike i elektronske uprave, koji obavlja stručne poslove i poslove gradske / opštinske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

7. Stručno-tehničke i administrativne poslove za Komisiju obavlja Gradska uprava Grada Niša - Sekretarijat za inspekcijske poslove Odsek za kontrolu i nadzor nad radom komunalnih inspekcija gradskih opština.

8. Komisija, primenom ovlašćenja propisanih zakonom i statutom, obavlja koordinaciju inspekcijskog nadzora koji vrše gradske inspekcije i inspekcije gradskih opština kojima je Grad Niš preneo poslove inspekcijskog nadzora.

9. Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti Grada Niša, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija Grada Niša i gradskih opština u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.

Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti Grada Niša.

U okviru svog delokruga, u skladu sa pozitivnim propisima, usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti Grada Niša.

10. Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Niša".