ODLUKAO GRAĐEVINSKOM ZEMLJIŠTU("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 10/2015, 17/2015, 4/2017 i 7/2018) |
Ovom Odlukom bliže se uređuju uslovi, način i postupak otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta na kojem je upisano pravo javne svojine Grada Jagodina (u daljem tekstu: Grad), kao i pribavljanja zemljišta u javnu svojinu Grada, zaključivanje ugovora o otuđenju odnosno davanju u zakup i pribavljanju građevinskog zemljišta u javnu svojinu Grada, prestanak zakupa, stavljanje van snage rešenja o raspolaganju građevinskim zemljištem koja se donose na osnovu ove odluke, izmena i raskid pravnih poslova koji se zaključuju na osnovu donetih rešenja.
Građevinsko zemljište je zemljište koje je određeno zakonom ili planskim dokumentom za izgradnju i korišćenje objekata, kao i zemljište na kojem su izgrađeni objekti u skladu sa zakonom.
Građevinsko zemljište se koristi prema nameni određenoj planskim dokumentom, na način kojim se obezbeđuje njegovo racionalno korišćenje u skladu sa zakonom.
Grad uređuje građevinsko zemljište i stara se o njegovom racionalnom korišćenju, prema nameni zemljišta određenoj planskim dokumentom u skladu sa Zakonom u okviru čega Skupština grada može doneti srednjoročne i godišnje programe uređivanja, otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
Poslove obezbeđivanja uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta za Grad obavlja Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
Građevinskim zemljištem u javnoj svojini grada (u daljem tekstu: građevinsko zemljište) raspolaže Grad u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima donetim na osnovu zakona i ovom Odlukom.
Raspolaganjem građevinskim zemljištem u smislu ove Odluke smatra se:
1. Otuđenje
2. Davanje u zakup
3. Međusobno raspolaganje vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini
Grad pribavlja građevinsko zemljišta u javnu svojinu u skladu sa odredbama Zakona o javnoj svojini i odredbama ove odluke.
Pod otuđenjem građevinskog zemljišta, odnosno pribavljanjem građevinskog zemljišta u javnu svojinu smatra se i razmena.
Odluku o pokretanju postupka raspolaganja građevinskim zemljištem kao i pribavljanja građevinskog zemljišta donosi Gradonačelnik grada Jagodina (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Gradonačelnik donosi rešenje o raspolaganju građevinskim zemljištem, pribavljanju građevinskog zemljišta, kao i sva druga rešenja i druge akte koji se donose na osnovu ove Odluke.
Predloge rešenja iz stava 2. ovog člana za Gradonačelnika priprema Gradska uprava za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Ugovore o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta, kao i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada, na osnovu Rešenja iz člana 4. stav 2. ove Odluke, pored direktora JP "Uređenje i javno osvetljenje", zaključuju i ostali zastupnici javnog preduzeća, upisani u Agenciji za privredne registre.
Nacrte ugovora iz stava 1. ovog člana priprema Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
Ugovori iz stava 1. ovog člana, osim ugovora o zakupu, obavezno se overavaju kod nadležnog organa, u skladu sa zakonima kojima je uređen promet nepokretnosti, javnobeležnička delatnost i vanparnični postupak, a troškove overe, druge troškove, kao i poreske obaveze snosi lice sa kojim Grad zaključuje pravni posao.
Ugovori iz člana 5. stav 1. ove Odluke, zaključuju se po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog javnog pravobranioca.
1. Tržišna vrednost građevinskog zemljišta
Građevinsko zemljšte se otuđuje, pribavlja i daje u zakup po tržišnim uslovima, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Izuzetno, građevinsko zemljište se može otuđiti ili dati u zakup po ceni ili zakupnini koja je niža od tržišne vrednosti, odnosno otuđiti ili dati u zakup bez naknade, u slučajevima propisanim zakonom i podzakonskim aktima Vlade Republike Srbije.
Otuđenje, odnosno davanje građevinskog zemljišta po ceni, odnosno zakupnini koja je manja od tržišne cene ili zakupnine, ili otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta bez naknade sprovodi se prikupljanjem ponuda javnim oglasom ili neposrednom pogodbom po prethodno dobijenoj saglasnosti Vlade Republike Srbije.
Zahtev za dobijanje prethodne saglasnosti podnosi Gradski javni pravobranilac uz koji podnosi odgovarajući akt o opravdanosti ovakvog raspolaganja i drugu potrebnu dokumentaciju.
Akt o opravdanosti iz prethodnog stava sačinjava nadležni organ Grada.
Po dobijanju prethodne saglasnosti Vlade Republike Srbije sprovodi se postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom, odnosno neposredne pogodbe u skladu sa ovom Odlukom.
Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta koje se otuđuje, utvrđuje Komisija za utvrđivanje tržišne vrednosti zemljišta koju obrazuje Gradonačelnik, s tim da u opravdanim slučajevima (kao što su međusobno raspolaganje vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini, sporazumno davanje zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koja je bila predmet eksproprijacije i dr.), tržišnu vrednost može utvrditi i Republički organ nadležan za procenu tržišne vrednosti (nadležna Poreska uprava).
II OTUĐENJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Otuđenje neizgrađenog građevinskog zemljišta sprovodi se javnim oglašavanjem, u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda javnim oglasom.
Građevinsko zemljište se otuđuje neposrednom pogodbom u slučajevima propisanim zakonom i ovom odlukom.
1. Postupci otuđenja građevinskog zemljišta
1.1. Otuđenje građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem i prikupljanjem ponuda javnim oglasom
Neizgrađeno građevinsko zemljište se može otuđiti radi izgradnje, u skladu sa planskim dokumentom na osnovu koga se izdaju lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola.
Rok za privođenje zemljišta nameni (grubi građevinski radovi i stavljanje objekta pod krov) je 3 (tri) godine od zaključivanja ugovora.
Rok iz stava 2. ovog člana može se produžiti za najduže 2 (dve) godine zbog nastalih ili bitno promenjenih okolnosti koje se nisu mogle predvideti u vreme zaključivanja ugovora, pod uslovom da je zahtev za produženje ugovora podnet pre isteka roka.
Postojeće i planirane površine javne namene se ne mogu otuđiti iz javne svojine.
Početni iznos cene je tržišna vrednost građevinskog zemljišta koje se otuđuje.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se otuđuje licu koje ponudi najveću cenu za to zemljište.
Izuzetno od stava 4. ovog člana građevinsko zemljište se može otuđiti po ceni koja je manja od tržišne cene, ili otuđiti bez naknade, u skladu sa podzakonskim aktom Vlade Republike Srbije, u slučaju:
1. Realizacije investicionog projekta kojim se unapređuje lokalni ekonomski razvoj;
2. Ispunjavanja ugovornih obaveza nastalih do dana stupanja na snagu Zakona, po osnovu ugovora u kome je Republika Srbija odnosno grad, jedna od ugovornih strana;
3. Realizacije projekata za izgradnju objekata od značaja za Republiku Srbiju odnosno grad i
4. Međusobnog raspolaganja između vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina, odnosno zainteresovano lice, podnosi Gradonačelniku inicijativu za pokretanje postupka otuđenja građevinskog zemljišta javnim oglašavanjem, radi utvrđivanja predloga odluke iz člana 4. stav 1. ove Odluke.
Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina uz inicijativu podnosi i predlog odluke koja treba da sadrži elemente oglasa.
Predlog odluke za Gradonačelnika potvrđuje Gradsko veće grada Jagodina.
Gradonačelnik donosi odluku da se pristupa otuđenju građevinskog zemljišta, javnim oglašavanjem.
Odluka iz stava 1. ovog člana mora da sadrži opis i bliže podatke o građevinskom zemljištu koje se otuđuje, vrstu, odnosno namenu objekta, način javnog oglašavanja (javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda), početni iznos cene i iznos depozita.
Javni oglas za otuđenje građevinskog zemljišta priprema, u skladu sa odlukom Gradonačelnika iz člana 11. ove Odluke, i objavljuje Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
Javni oglas se objavljuje u sredstvima javnog informisanja (dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije, lokalnim nedeljnim novinama i dr.).
Javni oglas o javnom nadmetanju, odnosno prikupljanju ponuda za otuđenje građevinskog zemljišta sadrži naročito:
1. Podatke o građevinskom zemljištu (katastarska parcela, katastarska opština, površina, po potrebi druge bliže podatke);
2. Vrstu odnosno namenu objekta;
3. Stepen komunalne opremljenosti i posebne uslove za uređenje ako se otuđuje neuređeno građevinsko zemljište;
4. Obavezu lica kome se otuđuje građevinsko zemljišta da sa nadležnim komunalnim i drugim pravnim licima ugovori i plati troškove za infrastrukturu, elektrodistributivne i PTT troškove, toplifikaciju, gasifikaciju i drugo;
5. Početni iznos cene;
6. Rok zaključenja ugovora o otuđenju i posledice propuštanja;
7. Način i rok plaćanja cene i posledicu propuštanja;
8. Rok privođenja građevinskog zemljišta nameni;
9. Obavezu podnosioca prijave da radi učestvovanja u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda, uplati depozit, visinu depozita i rok za povraćaj istog učesnicima ili u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda ne postignu najvišu cenu zakupnine, kao i posledice u slučaju odustanka, odnosno stavljanja rešenja van snage;
10. Obavezan sadržaj prijave, odnosno ponude i isprave koje je potrebno dostaviti uz prijavu, odnosno ponudu;
11. Rok za podnošenje prijava, odnosno ponuda;
12. Mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda;
13. Odredbu da podnosioci neblagovremene i nepotpune prijave neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja, odnosno da će neblagovremene i nepotpune ponude biti odbačene.
Visina depozita određuje se u svakom konkretnom slučaju prilikom donošenja odluke iz člana 11. ove Odluke.
Rok za podnošenje prijava, odnosno ponuda ne može biti kraći od 30 dana od dana javnog oglašavanja.
Postupak javnog nadmetanja, odnosno otvaranja pismenih ponuda, sprovodi komisija koju obrazuje Gradonačelnik na period od jedne godine. Stručne i administrativne poslove za komisiju u postupku javnog oglašavanja obavlja Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
Komisija iz stava 2. ovog člana ima predsednika i četiri člana.
Komisija može raditi u sastavu od najmanje tri člana.
Prijava za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja (u daljem tekstu: prijava), odnosno ponuda za učestvovanje u postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom (u daljem tekstu: ponuda) se dostavlja Komisiji iz čl. 13. ove odluke u zatvorenoj koverti sa vidljivom naznakom na koju lokaciju se odnosi i ko je podnosilac prijave, odnosno ponude.
Prijava, odnosno ponuda pravnog lica mora da sadrži naziv i sedište i mora biti potpisana od strane ovlašćenog lica i overena pečatom. Uz prijavu, odnosno ponudu pravnog lica se prilaže izvod iz registra privrednih subjekata nadležnog organa i potvrda o poreskom identifikacionom broju.
Prijava, odnosno ponuda fizičkog lica mora da sadrži ime, prezime, adresu i matični broj i mora biti potpisana.
Prijava preduzetnika mora da sadrži poslovno ime i sedište i mora biti potpisana od strane ovlašćenog lica i overena pečatom. Uz prijavu, odnosno ponudu preduzetnika prilaže se izvod iz registra nadležnog organa i potvrdu o poreskom identifikacionom broju.
Uz prijavu, odnosno ponudu se podnosi dokaz o uplati depozita.
Uz prijavu, odnosno ponudu mora da se dostavi izjava podnosioca prijave, odnosno ponuđača da prihvata sve uslove iz javnog oglasa.
Ponuda mora da sadrži iznos ponuđene cene, koji je isti ili veći od početnog iznosa utvrđenog oglasom.
Prijava, odnosno ponuda je nepotpuna ako ne sadrži sve što je propisano, ako nisu priložene sve isprave kako je to predviđeno u ovom članu, odnosno ako ne sadrži sve podatke predviđene javnim oglasom.
Postupak javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda je javan.
Predsednik komisije otvara sednicu komisije, saopštava podatke o građevinskom zemljištu koje se otuđuje i početni iznos cene.
Predsednik komisije konstatuje koliko je prijava, odnosno ponuda primljeno i po redosledu prispeća javno otvara i čita ceo tekst prijave, odnosno ponude.
Predsednik komisije konstatuje koje isprave su dostavljene uz prijavu, odnosno ponudu.
Komisija utvrđuje ko su podnosioci prijave, odnosno ponude, ko je od podnosilaca prijava, odnosno ponuda prisutan sa ovlašćenjem da učestvuje u postupku javnog nadmetanja, odnosno prisustvuje postupku otvaranja ponuda i koje su prijave, odnosno ponude neblagovremene, odnosno nepotpune.
Predsednik komisije konstatuje da podnosilac neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno lice koje nema uredno ovlašćenje podnosioca blagovremene i potpune prijave, ne može učestvovati u postupku javnog nadmetanja.
Predsednik komisije konstatuje da se neblagovremene ili nepotpune ponude odbacuju.
Komisija utvrđuje koji ponuđač je ponudio najviši iznos cene.
Predsednik komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i poziva učesnike da daju svoje ponude iznosa cene.
Učesnik javnog nadmetanja je dužan da jasno i glasno kaže iznos cene koji nudi.
Predsednik komisije pita tri puta da li neko daje više od najvišeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva, konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos i ime ponuđača.
Učesnik koji je ponudio najviši iznos potpisuje izjavu sa naznakom visine iznosa.
Predsednik komisije objavljuje kada je javno nadmetanje završeno. Zapisnik komisije sa odgovarajućim predlogom Javnog preduzeća "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina dostavlja Gradskoj upravi u roku od osam dana od dana održane sednice komisije.
Svi prisutni podnosioci prijava, odnosno ponuda imaju pravo uvida u podnete prijave, odnosno ponude.
Ukoliko podnosilac blagovremene i potpune prijave ne pristupi javnom nadmetanju smatraće se da je odustao od prijave.
Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja su ispunjeni i kad istom pristupi samo jedan učesnik.
Uslovi za sprovođenje postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom su ispunjeni i ukoliko se na javni oglas prijavi samo jedan učesnik, u kom slučaju se građevinsko zemljište otuđuje pod uslovom da je učesnik ponudio najmanje početni iznos cene.
Ukoliko javno nadmetanje, odnosno postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom ne uspe, postupak oglašavanja se može ponoviti po isteku roka od najmanje 15 dana od dana neuspelog javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda, bez posebnog rešenja gradonačelnika iz člana 4. ove Odluke.
Ukoliko se na javni oglas o prikupljanju ponuda, prijave dva ili više učesnika i ponude isti iznos cene, komisija će zatražiti da u novom roku, od tri dana, ponuđači dostave drugu ponudu o visini cene, koja mora biti veća od prethodne ponude.
Ukoliko učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najviši iznos cene odustane pošto predsednik Komisije objavi da je javno nadmetanje završeno, a pre donošenja rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta, postupak javnog oglašavanja se ponavlja.
Ukoliko učesnik prikupljanja ponuda koji je ponudio najviši iznos cene odustane pošto je komisija utvrdila koji ponuđač je ponudio najviši iznos cene, a pre donošenja rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta, postupak javnog oglašavanja se ponavlja.
Lice iz st. 1. i 2. ovog člana nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
1.2. Otuđenje građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom
Građevinsko zemljište se može otuđiti neposrednom pogodbom u slučaju:
1. Izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini;
2. Ispravke granica susednih katastarskih parcela;
3. Formiranja građevinske parcele u skladu sa odredbom zakona kojom je uređena oblast određivanja, odnosno utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta;
4. Sporazumnog davanja zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koja je bila predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji;
5. Razmene građevinskog zemljišta;
6. U postupku vraćanja oduzete imovine i obeštećenja u skladu sa posebnim zakonom;
7. Međusobnog raspolaganja vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini;
8. Deobe građevinskog zemljišta u susvojini ili zajedničkoj svojini grada i drugih nosilaca prava svojine, odnosno prava korišćenja;
9. Realizacije investicionog projekta kojim se unapređuje lokalni ekonomski razvoj;
10. Ispunjavanja ugovornih obaveza nastalih do dana stupanja na snagu zakona po osnovu ugovora kada je Republika Srbija, odnosno grad, jedna od ugovornih strana;
11. Realizacije projekata za izgradnju objekata od značaja za Republiku Srbiju odnosno grad.
Pored slučajeva navedenih u stavu 1. ovog člana građevinsko zemljište u javnoj svojini se može otuđiti drugom suvlasniku, neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa odredbama ove Odluke, i u slučaju:
1. Da postoji suvlasništvo na katastarskoj parceli za koju nema uslova za formiranje dve ili više građevinskih parcela;
2. Da idealni deo građevinskog zemljišta u javnoj svojini preračunat u realni deo ne ispunjava uslove za formiranje posebne građevinske parcele;
3. Da se građevinska parcela sastoji od više katastarskih parcela od kojih su neke u javnoj a neke u privatnoj svojini ili na nekoj katastarskoj parceli postoji udeo u javnoj svojini, s tim da katastarska parcela u javnoj svojini, odnosno udeo u javnoj svojini, ne ispunjava uslov za posebnu građevinsku parcelu.
Zahtev za otuđenje građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom, podnosi se Gradskoj upravi, koji po obradi predmeta pribavlja podatak o tržišnoj ceni građevinskog zemljišta i isti dostavlja podnosiocu zahteva.
Podnosilac zahteva je dužan da u roku od 5 (pet) dana od dana prijema obaveštenja o tržišnoj ceni građevinskog zemljišta, da pismenu izjavu da je saglasan sa cenom ili može dati izjavu i neposredno Gradskoj upravi o čemu se sačinjava zapisnik.
U slučaju da se podnosilac zahteva u navedenom roku ne izjasni ili izjavi da ne prihvati cenu, smatraće se da je odustao od podnetog zahteva.
Otuđenje građevinskog zemljišta vlasniku objekta za koji je podnet zahtev za legalizaciju za koji je nadležni organ utvrdio da postoji mogućnost legalizacije ili objekta koji je upisan u evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima u skladu sa ranije važećim zakonima kojima je uređivana legalizacija objekata ili na osnovu Zakona o legalizaciji objekata ("Službeni glasnik RS", br. 95/13 i 117/14), vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, na osnovu pravnosnažnog rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele ili na osnovu pravosnažnog rešenja kojim je određeno da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu, shodno odredbama zakona kojim je uređena oblast određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta u posebnim slučajevima.
U slučaju da je osnov otuđenja građevinskog zemljišta rešenje o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele, vlasniku objekta iz stava 1. ovog člana se otuđuje građevinska parcela.
U slučaju da je osnov otuđenja građevinskog zemljišta rešenje kojim je određeno da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu, vlasniku objekta iz stava 1. ovog člana se otuđuje građevinsko zemljište ispod objekta, uz obavezu vlasnika objekta da u roku od pet godina od dana pravosnažnosti rešenja o legalizaciji pokrene postupak za utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta, u skladu sa zakonom.
U slučaju da na osnovu rešenja kojim se određuje da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu objekta, organ nadležan za upis prava na nepokretnostima ne izvrši parcelaciju građevinskog zemljišta tako da zemljište ispod objekta postane posebna katastarska parcela, lice kome je otuđeno građevinsko zemljište ispod objekta, u ugovoru o otuđenju daje neopozivu i bezuslovnu saglasnost vlasniku građevinskog zemljišta u javnoj svojini da može sprovoditi promene na katastarskoj parceli u smislu parcelacije, kao i otuđivati građevinsko zemljište drugim vlasnicima objekata, odnosno drugim suvlasnicima građevinskog zemljišta, bez obaveze da za te promene, odnosno otuđenje traži saglasnost suvlasnika građevinskog zemljišta kome je isto otuđeno ispod objekta.
Ukoliko je građevinsko zemljište već dato u zakup ispod objekta radi legalizacije objekta, zakupac je dužan da u roku od pet godina od dana pravnosnažnosti rešenja o legalizaciji pokrene postupak za utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu u skladu sa zakonom, u kom slučaju stiče pravo da mu se po pravosnažnosti rešenja o utvrđivanju građevinskog zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele otuđi preostali deo građevinskog zemljišta, neposrednom pogodbom po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Otuđenje građevinskog zemljišta vlasniku objekta koji je upisan u evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima u skladu sa Zakonom o posebnim uslovima za upis prava svojine na objektima izgrađenim bez građevinske dozvole ("Službeni glasnik RS", br. 25/2013 i 145/2014), vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, na osnovu pravnosnažnog rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele, shodno odredbama Zakona kojim je uređena oblast određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta u posebnim slučajevima.
1.2.2. Otuđenje građevinskog zemljišta radi ispravke granica susednih katastarskih parcela
Otuđenje građevinskog zemljišta radi ispravke granica susednih katastarskih parcela vrši se u slučaju kada je na susednoj katastarskoj parceli upisano pravo svojine, dugoročnog zakupa stečenog u skladu sa ranijim zakonima o planiranju i izgradnji, odnosno pravo korišćenja lica za koja će pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine biti uređeno posebnim zakonom.
Cena predstavlja prihod grada i uplaćuje se na odgovarajući račun grada.
Cena zemljišta plaća se u jednokratnom iznosu, a izuzetno na rate što se utvrđuje odlukom iz člana 4. stav 1. ove Odluke.
Obaveza plaćanja cene utvrđuje se rešenjem o otuđenju građevinskog zemljišta.
Lice kome se građevinsko zemljište otuđuje je obavezno da cenu plati u skladu sa zaključenim ugovorom o otuđenju građevinskog zemljišta.
Depozit uplaćen na depozitni račun u postupku javnog oglašavanja predstavlja deo ukupne cene zemljišta.
Uz dostavljanje zapisnika komisije, Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina je obavezna da dostavi Gradskoj upravi podatak o iznosu uplaćenog depozita.
Uplaćeni depozit od strane učesnika u postupku otuđenja građevinskog zemljišta, a kojima isto nije otuđeno, vraća se najkasnije u roku od 30 dana od dana održane sednice komisije.
3. Rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta
Rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: rešenje o otuđenju) sadrži naročito:
1. Način otuđenja (javno oglašavanje - javno nadmetanje ili prikupljanje ponuda javnim oglasom, odnosno neposredna pogodba i razlog neposredne pogodbe);
2. Podatke o licu kome se građevinsko zemljište otuđuje;
3. Podatke o građevinskom zemljištu (katastarska parcela, katastarska opština, površina i po potrebi druge bliže podatke);
4. Iznos cene, rok i način plaćanja;
5. Vrstu, odnosno namenu objekta ukoliko se građevinsko zemljište otuđuje radi izgradnje i posebne uslove izgradnje ukoliko se otuđuje neuređeno građevinsko zemljište;
6. Rok privođenja građevinskog zemljišta nameni ukoliko se građevinsko zemljište otuđuje radi izgradnje;
7. Obavezu lica kome se građevinsko zemljište otuđuje da u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja o otuđenju zaključi ugovor o otuđenju i posledicu propuštanja zaključenja ugovora u roku.
4. Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta
Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: ugovor o otuđenju) se zaključuje sa licem kome se otuđuje građevinsko zemljište, u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja o otuđenju.
Ugovor o otuđenju sadrži naročito:
1. Podatke o građevinskom zemljištu (katastarska parcela, katastarska opština, površina i po potrebi druge bliže podatke);
2. Iznos cene, rok i način plaćanja;
3. Iznos uplaćenog depozita ukoliko je građevinsko zemljište otuđeno u postupku javnog oglašavanja;
4. Vrstu, odnosno namenu objekta ukoliko se građevinsko zemljište otuđuje radi izgradnje i posebne uslove izgradnje ukoliko se otuđuje neuređeno građevinsko zemljište;
5. Rok privođenja građevinskog zemljišta nameni ukoliko se građevinsko zemljište otuđuje radi izgradnje;
6. Prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza;
7. Način rešavanja sporova;
8. Uslove, način i postupak za raskid ugovora;
9. Obavezu lica kome se otuđuje građevinsko zemljište da sa nadležnim preduzećima ugovori i plati troškove za infrastrukturu, Elektrodistributivne i PTT troškove, toplifikaciju, gasifikaciju i drugo;
10. Druga prava i obaveze.
Učesnik javnog nadmetanja, odnosno učesnik u postupku prikupljanja ponuda koji smatra da je građevinsko zemljište otuđeno suprotno odredbama Zakona, odnosno ove odluke, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora o otuđenju u roku od osam dana od saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
5. Stavljanje van snage rešenja o otuđenju
Gradonačelnik donosi rešenje o stavljanju van snage rešenja o otuđenju u slučaju da lice kome je rešenjem otuđeno građevinsko zemljište:
1. Odustane od otuđenja pre zaključenja ugovora o otuđenju;
2. Ne pristupi zaključenju ugovora o otuđenju u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja o otuđenju.
U slučaju iz stava 1. tačka 1. i 2. ovog člana, predlog za donošenje rešenja o stavljanju van snage rešenja o otuđenju, podnosi Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina, odnosno lice kome je rešenjem otuđeno građevinsko zemljište.
Lice iz stava 1. tačka 1. i 2. ovog člana nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita po javnom oglasu o javnom nadmetanju, odnosno prikupljanju ponuda.
Gradonačelnik donosi rešenje o stavljanju van snage rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta i u slučaju da u parničnom postupku pokrenutom od strane učesnika javnog nadmetanja, odnosno učesnika u postupku prikupljanja ponuda, bude pravosnažno poništen ugovor o otuđenju.
6. Raskid ugovora o otuđenju građevinskog zemljišta
Ugovor o otuđenju se može raskinuti u slučaju da lice kome je građevinsko zemljište otuđeno odustane od izgradnje na građevinskom zemljištu koje mu je otuđeno, kao i ukoliko ne izvršava druge obaveze iz ugovora o otuđenju.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, predlog za raskid ugovora o otuđenju podnosi lice kome je građevinsko zemljište otuđeno odnosno Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
Po predlogu za raskid ugovora o otuđenju Gradonačelnik donosi rešenje kojim se stavlja van snage rešenje o otuđenju i kojim se ovlašćuje Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina da sa licem kome je otuđeno građevinsko zemljište zaključi sporazumni raskid ugovora o otuđenju.
Na osnovu rešenja iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina, u ime i za račun grada, i lice kome je građevinsko zemljište otuđeno zaključuju sporazumni raskid ugovora o otuđenju, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja iz stava 1. ovog člana.
U slučaju da ne bude zaključen sporazumni raskid ugovora o otuđenju, u roku iz prethodnog stava, Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina jednostrano raskida ugovor o otuđenju, u skladu sa zakonom kojim se regulišu obligacioni odnosi.
Potpisi ugovorača na ugovoru o raskidu ugovora o otuđenju, overavaju se pred nadležnim organom, a troškovi overe padaju na teret lica sa kojim se raskida ugovor.
Lice sa kojim je raskinut ugovor o otuđenju ima obavezu da, o svom trošku, izvrši brisanje prava svojine u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima ukoliko se upis izvrši, i vrati građevinsko zemljište u prvobitno stanje, kao i da gradu nadoknadi eventualno nastalu štetu.
Lice sa kojim je raskinut ugovor o otuđenju, po dostavljanju dokaza da je ispunio obaveze iz stava 1. ovog člana ima pravo na povraćaj uplaćenog iznosa na ime cene, u nominalnom iznosu, umanjenog za iznos depozita.
III DAVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U ZAKUP
Građevinsko zemljište se može dati u zakup radi:
1. Izgradnje objekta za koji se izdaje privremena građevinska dozvola u skladu sa zakonom;
2. Realizacije projekata od značaja za Republiku Srbiju odnosno grad;
3. Međusobnog raspolaganja vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini;
4. Davanja koncesije ili poveravanja komunalne delatnosti u skladu sa posebnim zakonom i
5. Ostvarivanja javno-privatnog partnerstva.
Građevinsko zemljište na površinama javne namene može se dati u zakup radi postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera, u skladu sa posebnim Programom postavljanja privremenih objekata koji donosi Skupština grada, na način i u postupku utvrđenim Zakonom i ovom Odlukom.
Zemljište iz prethodnog stava daje se u zakup na određeno vreme do privođenja planiranoj nameni, odnosno do 5 (pet) godina uz mogućnost produžavanja zakupa.
Zakupnina za zakup zemljišta na površinama javne namene plaća se mesečno u iznosu utvrđenim ugovorom.
1. Davanje građevinskog zemljišta u zakup radi izgradnje objekta za koji se izdaje privremena građevinska dozvola
Građevinsko zemljište se daje u zakup radi izgradnje objekata za koje je zakonom predviđeno izdavanje privremene građevinske dozvole, na određeno vreme, na rok na koji se donosi privremena građevinska dozvola (zavisno od vrste objekta, odnosno radova), koji se može produžiti za onoliko vremena za koliko je organ nadležan za izdavanje privremene građevinske dozvole produžio rešenje o privremenoj građevinskoj dozvoli, a ukupno najduže do pet godina.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, građevinsko zemljište se daje u zakup neposrednom pogodbom po tržišnim uslovima, a tržišnu vrednost zakupnine utvrđuje komisija iz člana 7. ove Odluke, odnosno nadležna Poreska uprava.
Zahtev za davanje građevinskog zemljišta u zakup neposrednom pogodbom se podnosi Gradskoj upravi sa potrebnom pratećom dokumentacijom.
Zakupac građevinskog zemljišta može platiti zakupninu jednokratno ili u ratama.
Obaveza plaćanja zakupnine, iznos zakupnine i način plaćanja utvrđuje se rešenjem o davanju građevinskog zemljišta u zakup. U slučaju plaćanja u ratama rešenjem se utvrđuje i broj rata za plaćanje.
Ukupna zakupnina je iznos mesečne zakupnine pomnožen sa vremenom (ukupnim brojem meseci) na koje se građevinsko zemljište daje u zakup.
U slučaju plaćanja zakupnine jednokratno, plaćanje se vrši u roku ne dužem od 15 dana od zaključivanja ugovora o davanju građevinskog zemljišta u zakup.
Rate će se usklađivati mesečno sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji, prema objavljenim podacima nadležne organizacije za poslove vođenja statistike.
Za period kašnjenja u plaćanju obračunava se zatezna kamata u skladu sa zakonom koji uređuje visinu stope i način obračuna zatezne kamate.
Radi obezbeđenja plaćanja zakupnine, ukoliko se plaćanje vrši na rate, sredstva obezbeđenja mogu biti neopoziva bankarska garancija "bez prigovora" i naplativa "na prvi poziv", koja glasi na iznos zakupnine ili izvršna vansudska hipoteka uspostavljena u korist grada, na nepokretnosti koja vredi najmanje 30% više od iznosa zakupnine ili drugo sredstvo obezbeđenja. Kontrolu plaćanja rata, usklađivanje rata, obračun zatezne kamate, vrši Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.
2. Rešenje o zakupu građevinskog zemljišta
Rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta sadrži naročito:
1. Podatke o licu kome se građevinsko zemljište daje u zakup;
2. Podatke o katastarskoj parceli;
3. Podatke o vrsti, odnosno nameni objekta;
4. Visinu, rok i način plaćanja zakupnine (jednokratno ili na rate, sa konstatacijom da će se ukoliko se ugovori plaćanje na rate iznos rate usklađivati sa indeksom potrošačkih cena u Republici Srbiji, prema objavljenim podacima nadležne organizacije za poslove vođenja statistike), sredstvo obezbeđenja ukoliko se plaćanje vrši na rate i posledice propuštanja plaćanja u roku;
5. Rok trajanja zakupa;
6. Rok privođenja zemljišta nameni, odnosno rok izgradnje privremenog objekta;
7. Obavezu lica kome se građevinsko zemljište daje u zakup da, u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja o davanju građevinskog zemljišta u zakup, zaključi ugovor o zakupu.
3. Ugovor o zakupu građevinskog zemljišta
Ugovor o zakupu građevinskog zemljišta sadrži naročito:
1. Podatke o katastarskoj parceli;
2. Opis i bliže podatke o vrsti, odnosno nameni objekta koji će se graditi;
3. Visini zakupnine, rok i način plaćanja zakupnine, s tim da ukoliko se ugovara plaćanje zakupnine na više rata ugovor sadrži način usklađivanja mesečne rate sa indeksom rasta potrošačkih cena u Republici Srbiji, prema objavljenim podacima nadležne organizacije za vođenje statistike, dospelost rata za plaćanje;
4. Sredstvo obezbeđenja ukoliko se plaćanje vrši na rate;
5. Rok trajanja zakupa;
6. Rok u kome građevinsko zemljište mora da se privede nameni, odnosno rok izgradnje privremenog objekta;
7. Prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveze;
8. Obavezu zakupca da sa nadležnim preduzećima ugovori i plati troškove za infrastrukturu, Elektrodistributivne i PTT troškove, toplifikaciju, gasifikaciju i drugo;
9. Način rešavanja sporova;
10. Postupak i uslove za izmenu ili raskid ugovora;
11. Druga prava i obaveze.
U slučaju davanja koncesije ili poveravanja komunalne delatnosti u skladu sa posebnim zakonima, građevinsko zemljište se može dati u zakup na vremenski period predviđen ugovorom o koncesiji, odnosno na vremenski period na koji je povereno obavljanje komunalne delatnosti.
Radi ostvarivanja javnog-privatnog partnerstva, neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini može se dati u zakup privatnom partneru na rok na koji je zaključen javni ugovor u skladu sa zakonom kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesije, odnosno unositi kao osnivački ulog u privredna društva, a vlasnik građevinskog zemljišta u javnoj svojini može sa fizičkim ili pravnim licem zaključiti i ugovor o zajedničkoj izgradnji jednog ili više objekata.
Građevinsko zemljište se može dati u zakup po zakupnini koja je manja od tržišne ili bez naknade kada se radi o realizaciji projekata za izgradnju objekata od značaja za Republiku Srbiju, odnosno Grad, kao i kada se radi o međusobnom raspolaganju između vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini.
Davanje u zakup građevinskog zemljišta iz st. 1, 2. i 3. ovog člana vrši se na način i pod uslovima propisanim podzakonskim aktom Vlade Republike Srbije i ovom odukom.
Gradonačelnik donosi rešenje o stavljanju van snage rešenja o davanju u zakup u slučaju da lice kome je rešenjem dato u zakup građevinsko zemljište:
1. Odustane od zakupa pre zaključenja ugovora o zakupu.
2. Ako ne pristupi zaključenju ugovora o zakupu u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja o zakupu.
U slučaju iz stava 1. tač. 1. i 2. ovog člana, predlog za donošenje rešenja o stavljanju van snage rešenja o davanju u zakup, podnosi Javnom preduzeću "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina, odnosno lice kome je rešenjem dato u zakup građevinsko zemljište.
4. Izmena ugovora o zakupu građevinskog zemljišta
Ako se promeni vlasnik objekta, odnosno posebnog fizičkog dela objekta koji je izgrađen ili se gradi na građevinskom zemljištu u javnoj svojini, koje se koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenom u skladu sa ranijim zakonima o planiranju i izgradnji, zakupodavac će na zahtev zakupca, izmeniti rešenje o davanju zemljišta u zakup tako što će umesto dotadašnjeg zakupca, kao novog zakupca, označiti podnosioca zahteva.
Uz zahtev za izmenu rešenja o zakupu dostavlja se ugovor o kupovini objekta ili kupovini objekta u izgradnji, odnosno drugi pravni osnov kojim se stiče pravo svojine na objektu ili objektu u izgradnji, koji je overen u skladu sa zakonom, odnosno pravnosnažno rešenje o nasleđivanju, sa potvrdom poreske uprave o izmirenju poreza po tom pravnom osnovu ili sa potvrdom poreske uprave o oslobađanju od poreske obaveze, i izjava novog vlasnika objekta, odnosno dela objekta da prihvata sve obaveze dotadašnjeg zakupca iz ugovora o zakupu.
Ako se promeni vlasnik katastarske parcele kome je u postupku ispravke granica susednih katastarskih parcela dato u zakup građevinsko zemljište u javnoj svojini, na zahtev novog vlasnika može se izmeniti rešenje o zakupu tako što će umesto dotadašnjeg zakupca, kao novog zakupca, označiti podnosioca zahteva.
Uz zahtev za izmenu ugovora o zakupu iz stava 3. ovog člana dostavlja se dokaz o pravu svojine na katastarskoj parceli, osnov sticanja sa potvrdom Poreske uprave o izmirenju poreza po osnovu sticanja prava svojine ili sa potvrdom poreske uprave o oslobođenju od poreske obaveze i izjava vlasnika da prihvata sve obaveze dotadašnjeg zakupca iz ugovora o zakupu.
Zahtev za izmenu rešenja o zakupu podnosi se Gradskoj upravi koja po sprovedenom postupku utvrđuje predlog rešenja o promeni zakupca.
Rešenje kojim se menja zakupac donosi Gradonačelnik.
Na osnovu rešenja iz stava 6. ovog člana Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina zaključuje sa novim zakupcem, ugovor o zakupu, u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja novom vlasniku, koji po potpisivanju predstavlja osnov za promenu upisa zakupca u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima. Prava i obaveze za novog zakupca nastaju danom zaključivanja ugovora o zakupu, odnosno ugovora o izmeni ugovora o zakupu.
Ugovor o zakupu se može raskinuti pre isteka ugovorenog roka:
1. Ako zakupac odustane od izgradnje na građevinskom zemljištu koje mu je dato u zakup nakon zaključenja ugovora o zakupu;
2. Ako zakupac ne plati celokupan iznos zakupnine u ugovorenom roku, odnosno ako ne uplati tri dospele mesečne rate ukoliko plaćanje vrši u ratama;
3. Ako zakupac koristi dato građevinsko zemljište za druge namene, odnosno suprotno nameni za koji mu je građevinsko zemljište dato u zakup;
4. Ako zakupac ne privede građevinsko zemljište nameni u ugovorenom roku, odnosno ne izgradi privremeni objekat u ugovorenom roku i
5. U drugim slučajevima u skladu sa zakonom.
Na raskid ugovora o zakupu shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na raskid ugovora o otuđenju.
Lice sa kojim je raskinut ugovor o zakupu, ima obavezu da, o svom trošku, izvrši brisanje prava zakupa u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima i vrati građevinsko zemljište u prvobitno stanje, kao i da gradu nadoknadi eventualno nastalu štetu.
Zakupac sa kojim je raskinut ugovor o zakupu, po dostavljanju dokaza da je ispunio obaveze iz stava 1. ovog člana ima pravo na povraćaj uplaćenog iznosa na ime zakupnine, u nominalnom iznosu, ukoliko je zakupnina plaćena jednokratno, umanjenom za depozit (ukoliko je građevinsko zemljište dato u zakup u postupku javnog oglašavanja) i srazmerni deo iznosa zakupnine za period držanja građevinskog zemljišta u zakupu.
IV MEĐUSOBNO RASPOLAGANJE VLASNIKA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI
Međusobno raspolaganje vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini je prenos prava javne svojine na građevinskom zemljištu između nosilaca prava javne svojine.
Pod međusobnim raspolaganjem iz stava 1. ovog člana, podrazumeva se i davanje građevinskog zemljišta u zakup i razmena.
Međusobno raspolaganje između nosilaca prava javne svojine na građevinskom zemljištu vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, s tim da se građevinsko zemljište može otuđiti ili dati u zakup bez naknade, odnosno po ceni, odnosno zakupnini koja je manja od tržišne u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom Vlade Republike Srbije i ovom odlukom.
U slučaju da se međusobno raspolaganje između nosilaca prava javne svojine na građevinskom zemljištu vrši po tržišnim uslovima, tržišnu vrednost građevinskog zemljišta utvrđuje nadležna Poreska uprava.
V RAZMENA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Razmena građevinskog zemljišta u javnoj, zadružnoj i privatnoj svojini, vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima Vlade Republike Srbije i ovom odlukom.
Predmet razmene može biti izgrađeno i neizgrađeno građevinsko zemljište.
Pod razmenom građevinskog zemljišta podrazumeva se otuđenje građevinskog zemljišta iz javne svojine, kao i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada, pa se odredbe ove odluke koje se odnose na postupak otuđenja građevinskog zemljišta, odnosno pribavljanja građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada, shodno primenjuju i na postupak razmene izgrađenog i neizgrađenog građevinskog zemljišta.
Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta koje se razmenjuje utvrđuje komisija iz člana 7. ove Odluke, a u opravdanim slučajevima tržišnu vrednost može utvrditi nadležna Poreska uprava.
VI PRIBAVLJANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNU SVOJINU GRADA
Građevinsko zemljište se pribavlja u javnu svojinu grada u skladu sa odredbama zakona kojim je uređena javna svojina koje se odnose na pribavljanje drugih nepokretnosti u javnu svojinu i odredbama ove Odluke.
Pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu Grada Jagodina sprovodi se u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda: a izuzetno neposrednom pogodbom, pod uslovima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.
Najviša kupoprodajna cena građevinskog zemljišta koje se pribavlja u javnu svojinu grada je tržišna vrednost predmetne nepokretnosti. Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta utvrđuje komisija iz člana 7. ove Odluke, a u opravdanim slučajevima tržišnu vrednost može utvrditi i nadležna Poreska uprava.
Građevinsko zemljište se može pribaviti u javnu svojinu grada neposrednom pogodbom, ali ne iznad procenjene tržišne vrednosti, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje, pod kojim se podrazumeva:
1. Slučaj kada građevinsko zemljište koje se pribavlja u javnu svojinu po svojim karakteristikama jedino odgovara potrebama grada, s tim da rešenje kojim se pribavlja građevinsko zemljište sadrži obrazloženje razloga opravdanosti i celishodnosti pribavljanja i razloge zbog kojih se pribavljanje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem ponuda;
2. Slučaj kada se radi o međusobnom raspolaganju između nosilaca prava javne svojine.
Građevinsko zemljište se može pribaviti u javnu svojinu grada i besteretnim pravnim poslom (poklon ili jednostrana izjava volje).
Odredbe ove odluke koje se odnose na postupak otuđenja građevinskog zemljišta, shodno se primenjuju i na postupak pribavljanja građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada.
Pribavljanje neizgrađenog građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada za potrebe uređenja površina javne namene, može se, osim u postupku propisanom zakonom kojim se uređuje eksproprijacija, sprovesti i sporazumom sa vlasnikom građevinskog zemljišta, neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Za ugovore o zakupu građevinskog zemljišta zaključene do dana stupanja na snagu ove Odluke, zakupci nastavljaju ispunjavanje obaveza kako je to ugovorom predviđeno.
Na pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom neposredno će se primeniti odredbe zakona i podzakonskih akata.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni glasnik grada Jagodina" br. 14/09 i 22/13), kao i odredba člana 2., st.1., alineja 3. Odluke o raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini ("Službeni glasnik grada Jagodina", br. 13/12, 5/13, 4/14 i 10/14).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".
Samostalna odredba Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o građevinskom zemljištu
("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 7/2018)
II
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".