ODLUKA

O JAVNOJ RASVETI NA TERITORIJI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 11/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o javnoj rasveti na teritorija grada Sombora (u daljem tekstu: odluka) regulišu se uslovi za vršenje poslova javne rasvete, a naročito poveravanje poslova javne rasvete, redovno održavanje javne rasvete i redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu.

Javna rasveta

Član 2

Pod javnom rasvetom, u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se sistem objekata, instalacija i uređaja za osvetljavanje javnih površina.

Kao javne površine, u smislu odredaba ove odluke, podrazumevaju se: ulice, trgovi, mostovi, pešačke površine pored stambenih i drugih objekata, parkovi, parkinzi i zelene površine u stambenim naseljima, dekorativna (fasadna) rasveta verskih objekata i institucija, objekti za rekreaciju koji se nalaze u javnoj svojini, uređena rečna obala i druge površine na kojima je predviđena izgradnja javne rasvete.

Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove daje saglasnost za postavljanje i uklanjanje reklamnih oznaka sa objekata javnog osvetljenja, odnosno njihovo priključenje, korišćenje i isključenje iz sistema javnog osvetljenja.

Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove vrši nadzor na postavljanju i uklanjanju reklamnih oznaka sa objekata javnog osvetljenja, odnosno njihovom priključenju, korišćenju i isključenju iz sistema javnog osvetljenja.

Poslovi javne rasvete

Član 3

Pod poslovima javne rasvete, u smislu odredaba ove odluke, podrazumevaju se: izgradnja i rekonstrukcija objekata i instalacija, njihovo redovno održavanje, radove na zameni svetlećih tela i drugih dotrajalih ili oštećenih elemenata, čišćenje, antikorozivnu zaštitu i pranje stubova i zaštitnih obloga svetlećih tela i redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu.

II NAČIN VRŠENJA POSLOVA JAVNE RASVETE

Poveravanje poslova

Član 4

Poslovi izgradnje i rekonstrukcije objekata i instalacija javne rasvete i redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu, kao i poslovi redovnog održavanja javne rasvete na teritoriji Grada Sombora, poveravaju se JKP "Zelenilo" Sombor (u daljem tekstu: "Preduzeće").

Program

Član 5

Poslovi izgradnje i rekonstrukcije objekata i instalacija javne rasvete, poslovi redovnog održavanja javne rasvete, kao i redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu na teritoriji Grada Sombora vrše se u skladu sa Programom rada Preduzeća.

Član 6

Pod redovnim održavanjem javne rasvete podrazumeva se održavanje objekata, instalacija i uređaja za javnu rasvetu u ispravnom stanju za njeno funkcionisanje.

Isključivo pravo izvođenja radova na redovnom održavanju javne rasvete ima Preduzeće.

Redovno održavanje javne rasvete reguliše se Ugovorom koji zaključuju Grad Sombor i Preduzeće.

Redovno snabdevanje

Član 7

Pod redovnim snabdevanjem električnom energijom za javnu rasvetu, podrazumeva se redovna isporuka električne energije.

Redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu reguliše se Ugovorom koji zaključuje odabrani ponuđač po sprovedenoj javnoj nabavci i Grad Sombor.

Ugovorom iz stava 2. ovog člana bliže se uređuje način snabdevanja, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javne rasvete.

Zabranjene radnje

Član 8

Zabranjeno je neovlašćeno:

- uklanjanje i rušenje objekata i instalacija javne rasvete;

- priključivanje na objekte i instalacije javne rasvete;

- postavljanje oglasnih sredstava (isticanje plakata, objava, oglasa, obaveštenja, poziva), pričvršćivanje objekata i stvari na objekte i instalacije javne rasvete;

- neovlašćeno preusmeravanje svetala;

- prljanje i na drugi način oštećivanje objekata i instalacija javne rasvete.

Član 9

Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.

Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, Gradska uprava preispituje rad Preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.

Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Preduzeće je dužno da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt sa Preduzećem u vezi kvaliteta i korišćenja usluga. Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javnih zelenih površina mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge Preduzeću, preko internet stranice Preduzeća. Preduzeće je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od 2 dana.

III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU POSLOVA JAVNE RASVETE

Član 10

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju plana iz čl. 5. ove odluke obavlja poslove javne rasvete, kao i redovno snabdevanje električnom energijom za javnu rasvetu u skladu sa ovom odlukom.

Član 11

Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:

1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje poslova javne rasvete,

2. organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje poslova javne rasvete, i

3. preduzme i druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.

Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika na teret Preduzeća.

Član 12

U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada Sombora.

IV NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU POSLOVA JAVNE RASVETE

Član 13

Preduzeće je dužno da, u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju poslova javne rasvete nastalog usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 12. ove odluke, obavesti Gradsku upravu o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Član 14

Kad Gradska uprava primi obaveštenje iz člana 12. ove odluke, dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i:

1. odredi red prvenstva i način obavljanja poslova javne rasvete,

2. naredi mere za zaštitu komunalnih i drugih objekata i uređaja i imovine Preduzeća koja služi za obavljanje poslova javne rasvete,

3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere, i

4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju poslova javne rasvete, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.

V NADZOR

Član 15

Nadzor nad primenom ove odluke, vrši Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove.

Poslove stručnog nadzora nad obavljanjem poslova javne rasvete, u skladu sa odredbama ove odluke, obavlja Odeljenje za komunalne delatnosti, imovinsko-pravne i stambene poslove.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke, obavlja komunalni inspektor.

Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog.

Komunalno-policijske poslove obavlja komunalni policajac.

Komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.

Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

VI KAZNENE ODREDBE

Član 16

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako se neovlašćeno priključuje na objekte i instalacije javne rasvete (član 8. stav 1. alineja 2.).

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000,00 dinara kazniće se preduzetnik ako učini prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako učini prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Član 17

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1) uklanja, ruši, prlja i na drugi način oštećuje objekte i instalacije javne rasvete (član 8. stav 1. alineja 1. i 4.);

2) postavlja oglasna sredstava (isticanje plakata, objava, oglasa, obaveštenja, poziva), vrši pričvršćivanje objekata i stvari na objekte i instalacije javne rasvete (član 8. stav 1. alineja 3.).

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000,00 dinara kazniće se preduzetnik ako učini prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako učini prekršaj iz stava 1. ovog člana.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe članovi 80. i 81. Odluke o uređenju grada ("Službeni list Grada Sombora", broj 8/2017).

Član 19

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".