PRAVILNIK
O POSEBNIM ELEMENTIMA, ODNOSNO KRITERIJUMIMA ZA PROCENU RIZIKA, POSEBNIM ELEMENTIMA PLANA INSPEKCIJSKOG NADZORA I UČESTALOSTI VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA NA OSNOVU PROCENE RIZIKA U OBLASTI KOMUNALNIH DELATNOSTI

("Sl. glasnik RS", br. 61/2018)

Predmet

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se posebni kriterijumi za procenu rizika, posebni elementi plana inspekcijskog nadzora i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, na osnovu procene rizika.

Posebni kriterijumi za procenu rizika

Član 2

Procena rizika nadziranog subjekta određuje se na osnovu odgovarajućih kriterijuma, i to:

1) upravljanje javnim parkiralištima;

2) upravljanje pijacama;

3) održavanje javnih zelenih površina;

4) obezbeđenje javnog osvetljenja;

5) održavanje ulica i puteva;

6) održavanje čistoće na površinama javne namene;

7) upravljanje komunalnim otpadom;

8) korišćenje stanova i iseljenje;

9) ostvarivanje stambene politike;

10) gradski i prigradski prevoz putnika;

11) upravljanje grobljima i sahranjivanje;

12) pogrebna delatnost;

13) stambena podrška;

14) delatnost zoohigijene;

15) dimničarske usluge;

16) snabdevanje vodom za piće;

17) dimničarske usluge;

18) prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;

19) postupanja nadziranog subjekta prema naloženim merama;

20) nivo usklađenosti poslovanja sa zakonom i drugim propisima.

Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika

Član 3

Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, utvrđuje se na osnovu procenjenog stepena rizika u obavljanju komunalne delatnosti.

Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao kritičan, inspekcijski nadzor se vrši u primereno kratkom roku, ne dužem od tri radna dana.

Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao visok, inspekcijski nadzor se vrši najmanje jednom u godinu dana.

Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao srednji, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u tri godine.

Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao nizak, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u pet godina.

Posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti komunalne delatnosti

Član 4

Plan inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, pored obaveznih elemenata, sadrži i:

1) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima je planiran redovan inspekcijski nadzor, po oblastima nadzora definisanim kontrolnim listama;

2) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima su planirane službene savetodavne posete, po oblastima službenih savetodavnih poseta.

Planom inspekcijskog nadzora, aktivnosti inspekcije za komunalne delatnosti se usmeravaju prvenstveno ka:

1) nadziranim subjektima sa visokim stepenom rizika po zakonom zaštićena prava i interese u oblasti obavljanja komunalne delatnosti;

2) nadziranim subjektima kod kojih je inspekcijskim nadzorom u prethodnoj kalendarskoj godini utvrđen visok rizik;

3) nadziranim subjektima kod kojih u prethodnoj godini nije vršen nadzor, u skladu sa procenom rizika.

Završna odredba

Član 5

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.