PRAVILNIKO POSEBNIM ELEMENTIMA, ODNOSNO KRITERIJUMIMA ZA PROCENU RIZIKA, POSEBNIM ELEMENTIMA PLANA INSPEKCIJSKOG NADZORA I UČESTALOSTI VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA NA OSNOVU PROCENE RIZIKA U OBLASTI KOMUNALNIH DELATNOSTI("Sl. glasnik RS", br. 61/2018) |
Ovim pravilnikom propisuju se posebni kriterijumi za procenu rizika, posebni elementi plana inspekcijskog nadzora i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, na osnovu procene rizika.
Posebni kriterijumi za procenu rizika
Procena rizika nadziranog subjekta određuje se na osnovu odgovarajućih kriterijuma, i to:
1) upravljanje javnim parkiralištima;
2) upravljanje pijacama;
3) održavanje javnih zelenih površina;
4) obezbeđenje javnog osvetljenja;
5) održavanje ulica i puteva;
6) održavanje čistoće na površinama javne namene;
7) upravljanje komunalnim otpadom;
8) korišćenje stanova i iseljenje;
9) ostvarivanje stambene politike;
10) gradski i prigradski prevoz putnika;
11) upravljanje grobljima i sahranjivanje;
12) pogrebna delatnost;
13) stambena podrška;
14) delatnost zoohigijene;
15) dimničarske usluge;
16) snabdevanje vodom za piće;
17) dimničarske usluge;
18) prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;
19) postupanja nadziranog subjekta prema naloženim merama;
20) nivo usklađenosti poslovanja sa zakonom i drugim propisima.
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, utvrđuje se na osnovu procenjenog stepena rizika u obavljanju komunalne delatnosti.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao kritičan, inspekcijski nadzor se vrši u primereno kratkom roku, ne dužem od tri radna dana.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao visok, inspekcijski nadzor se vrši najmanje jednom u godinu dana.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao srednji, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u tri godine.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao nizak, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u pet godina.
Posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti komunalne delatnosti
Plan inspekcijskog nadzora inspekcije za komunalne delatnosti, pored obaveznih elemenata, sadrži i:
1) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima je planiran redovan inspekcijski nadzor, po oblastima nadzora definisanim kontrolnim listama;
2) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima su planirane službene savetodavne posete, po oblastima službenih savetodavnih poseta.
Planom inspekcijskog nadzora, aktivnosti inspekcije za komunalne delatnosti se usmeravaju prvenstveno ka:
1) nadziranim subjektima sa visokim stepenom rizika po zakonom zaštićena prava i interese u oblasti obavljanja komunalne delatnosti;
2) nadziranim subjektima kod kojih je inspekcijskim nadzorom u prethodnoj kalendarskoj godini utvrđen visok rizik;
3) nadziranim subjektima kod kojih u prethodnoj godini nije vršen nadzor, u skladu sa procenom rizika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.