PRAVILNIKO POSEBNIM ELEMENTIMA, ODNOSNO KRITERIJUMIMA PROCENE RIZIKA, UČESTALOSTI VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA NA OSNOVU PROCENE RIZIKA I POSEBNIM ELEMENTIMA PLANA INSPEKCIJSKOG NADZORA U OBLASTI INSPEKCIJE ZA POSLOVE DRŽAVNIH PUTEVA("Sl. glasnik RS", br. 61/2018) |
Ovim pravilnikom propisuju se posebni elementi procene rizika odnosno kriterijumi za procenu rizika, posebni elementi plana inspekcijskog nadzora i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za poslove državnih puteva na osnovu procene rizika zaštite i održavanja državnih puteva.
Posebni elementi za procenu rizika
Inspekcijski nadzor inspektora inspekcije za poslove državnih, vrši se na osnovu praćenja i analize stanja od strane upravljača u oblasti pod nadzorom inspektora inspekcije za poslove državnih puteva i zasniva se na osnovu odgovarajućih posebnih elemenata i to:
1) stanje trupa puta, putnih objekata i saobraćajnih priključaka;
2) kategorija državnog puta prema uredbi o kategorizaciji puta;
3) saobraćajno opterećenje na državnom putu;
4) priroda oštećenja na državnim putu;
5) vrsta delatnosti ili aktivnosti nadziranog subjekta;
6) postupanja nadziranog subjekta prema naloženim merama;
7) nivo usklađenosti poslovanja sa zakonom i drugim propisima;
8) broj predstavki zainteresovane javnosti za rad nadziranog subjekta.
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora u oblasti državnih puteva utvrđuje se na osnovu procenjenog stepena rizika, a na osnovu godišnjeg izveštaja Upravljača o izvršenoj kontroli i oceni stanja državnih puteva kojim upravlja kao i utvrđivanjem stanja u svakodnevnom obavljanju delatnosti od strane Upravljača na zaštiti i održavanju državnih puteva.
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora u zavisnosti od procenjenog rizika po oblastima je:
1) stanje trupa puta, putnih objekata i saobraćajnih priključaka na osnovu ocena stanja
(1) kritičan - dva puta godišnje,
(2) srednji rizik - jedan inspekcijski nadzor u toku godine,
(3) neznatan rizik - jednom u tri godine;
2) saobraćajno opterećenje na državnom putu
(1) kritičan - dva puta godišnje,
(2) srednji rizik - jedan inspekcijski nadzor u toku godine,
(3) neznatan rizik - jednom u tri godine;
3) priroda oštećenja na državnim putu
(1) kritičan - dva puta godišnje,
(2) srednji rizik - jedan inspekcijski nadzor u toku godine,
(3) neznatan rizik - jednom u tri godine.
Posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti inspekcije za poslove državnih puteva
Plan inspekcijskog nadzora, pored obaveznih elemenata, sadrži i posebne zahteve za usklađenost planova inspekcijskih nadzora u oblasti zaštite i održavanja državnih puteva iz delokruga organa državne uprave i usklađenost planova inspekcijskog nadzora sa planovima organa državne uprave sa čijim delokrugom su povezana pitanja iz oblasti zaštite i održavanja državnih puteva.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.